KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 22 January 2015

KECOH RIUH RENDAH GEGAK GEMPITA DI ALAM MAYA ISTERI LIM GUAN ENG MEMILIKI BEG TANGAN BERJENAMA YANG TIDAK KURANG MAHAL HARGANYA.


Sejak dua tiga hari kebelakangan ini banyak blog dan laman sosial dilambakkan kisah bergambar betapa isteri kepada Ketua Menteri Pulau Pinang merangkap Setiausaha Agung DAP memiliki beberapa buah beg tangan berjenama dengan harga ribuan ringgit sebuah.

Tidak mempersoalkan tentang kemampuan maupun dari mana wang itu datang untuk membelinya tetapi lebih mempersoalkan tentang selama ini rakyat dihidangkan dengan pelbagai gambaran betapa para pemimpin DAP hidup dalam penuh kesederhanaan atau lebih tepat zuhud.

Mungkin beg-beg berkenaan adalah barang tiruan yang banyak terjual dipasar malam.

Sebelum ini kisah bergambar Lim Guan Eng naik kapalterbang pesawat Air Asia kelas ekonomi mendapat sanjungan dan pujian melambung melangit dari rakyat begitu juga keputusan betapa semua pemimpin sama ada Ahli Parlimen maupun ADUN tidak dibenarkan menerima darjah kebesaran membawa gelaran datuk atau datuk seri selagi masih berkhidmat sebagai YAB atau YB .. suatu keputusan berani yang rakyat sanjung tinggi .. memperlihatkan betapa para pemimpin DAP tidak kejar dan gila pangkat maupun darjah kebesaran serta gelaran berjela sebelum nama.

Rakyat rata-rata agak terpukau, tersilau dan terpesona juga ... tetapi apabila kisah bergambar ini dihebahkan sudah pasti rakyat mulai tertanya-tanya .. betulkah para pemimpin DAP ini walaupun sudah berkuasa dan memegang jawatan ketua eksekutif negeri masih mengamalkan cara hidup lamanya.

Lebih membina persepsi kurang enak apabila tiada lagi respon yang menyakinkan dari pihak terlibat walhal kisah ini sudah pun beredar dialam maya dengan cergas dan ligatnya sudah memasuki hari ketiga atau keempat.

Sebagai pengamal slogan Cekap Akauntibiliti dan Telus (C.A.T) sudah pasti rakyat mau lihat dan dirasai ianya diamalkan dengan bertindak pantas memberikan respon demi pencerahan dan mencari kebenaran.

Membisu buat tidak tahu tidak akan menyumbang kepada persepsi buruk akan terhakis .. lagi lama mendiamkan diri lagi kental dan tegap persepsi kurang lunak terbentuk.

Kata-kata jangan libatkan keluarga dalam politik bukannya suatu jawapan tetapi lebih kepada membuka ruang lagi lebar untuk kena serang.

12 comments:

  1. Macai-macai mesti tak percaya punya...dia orang anggap bos-bos pr ni macam tuhan, tengok ler kes nuar, kalau nuar buntutkan dia orang pun dia orang masih nafikan tu nuar..

    ReplyDelete
  2. FUIYOOOOOOOOOOOOO BEG TANGAN BINI GUAN ENG MAHALLLL


    BEG TANGAN MAHAL BARU ADA KELAS JADI BINI KM PENANG


    BILA ZUNAR NAK LUKIS GAMBAR BINI GUAN ENG DGN HANDBAG MAHAL??


    CAYALAH BINI GUAN ENG @ UMAQ ABDOI AJIS PAS

    ReplyDelete
  3. kalau nk handbag mahal kawen la menteri

    ReplyDelete
  4. LIM KIT SIANG & MAT SABU AKAN DEMO ANTI-HANDBAG BINI GUAN ENG


    CIKGU BARD AKAN BONGKAR SKANDAL HANDBAG BINI GUAN ENG


    ANWAR 'AGREE TO DISAGREE' HANDBAG BINI GUAN ENG


    RAFIZI AKAN KIRA SATU PERSATU JUMLAH PEMBAZIRAN BINI GUAN ENG


    LAWAN TETAP LAWAN




















    LIM KIT SIANG & MAT SABU AKAN DEMO ANTI-HANDBAG BINI GUAN ENG


    CIKGU BARD AKAN BONGKAR SKANDAL HANDBAG BINI GUAN ENG


    ANWAR 'AGREE TO DISAGREE' HANDBAG BINI GUAN ENG


    RAFIZI AKAN KIRA SATU PERSATU JUMLAH PEMBAZIRAN BINI GUAN ENG


    LAWAN TETAP LAWAN




















    LIM KIT SIANG & MAT SABU AKAN DEMO ANTI-HANDBAG BINI GUAN ENG


    CIKGU BARD AKAN BONGKAR SKANDAL HANDBAG BINI GUAN ENG


    ANWAR 'AGREE TO DISAGREE' HANDBAG BINI GUAN ENG


    RAFIZI AKAN KIRA SATU PERSATU JUMLAH PEMBAZIRAN BINI GUAN ENG


    LAWAN TETAP LAWAN




















    ReplyDelete
  5. Bini lim guang eng ngan bini najib same je dua2 taik hanjing .

    ReplyDelete
  6. Bini guan eng bini najib menabung sejak kecil ma..

    ReplyDelete
  7. Bgusla blajar dr rosmah

    ReplyDelete
  8. Eleh....baru 24k Fat Lady lagi hebat pecah tabung ayam dpt 300k pecah tabung badak dpt 24 juta tabung tabung lain bnyk lagi...

    ReplyDelete
  9. Orang prang Cina hidup buat duit dan simpan duit.

    Biar lah dia pakai duit dia ; bukan macam orang orang Melayu tak de duit guna duit orang nak kaya ber gaya.

    Ada beza nya orang bahalol yg hidup makan duit cukai Cina , dan yg kerja kuat bayar cukai bagi orang orang bahalol makan minum sampai gol....

    ReplyDelete
    Replies
    1. cina berniaga tipu, suka rasuah dapatkan projek, guna barang murah jual mahal, tgk barang made in china mesti takda kualiti, kalau tak menipu tu bukan cina la, pengotor pulak tu...kah kah kah

      Delete
  10. Cina takmau bayar cukai boleh balik negeri atau berniaga kat singapork...kat sana tak kena cukai...cakap macam cina je yg dok bayar cukai...india melayu bayar jugak oiii...

    ReplyDelete
  11. yang pasti ASD takde cover story ni... mungkin sbb si betty ni bkn org PAS kot... wahahaha... klw org PAS konfom dia kutuk abis nyer... si Tulang Bebi pun samak juga la... mane mau dia sembang citer ni... - Anon

    ReplyDelete