KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 28 January 2015

LIM GUAN ENG ADA BERANI KAH SAMBUT CABARAN INI??????



Lim Guan Eng dicabar berdebat secara terbuka selepas setiausaha agung DAP itu didapati bercakap separuh benar dalam isu pilihan raya kerajaan tempatan (PBT) dan hudud, kata Datuk Mustafa Ali.

Setiausaha agung PAS itu berkata tuduhan Lim yang mendakwa dirinya tidak jujur ketika membuat kenyataan mengenai pilihan raya PBT tidak benar sama sekali dan ia hanya membayangkan keceluparan Lim.

"Oleh sebab isu hudud terseret begitu lama dan ditambah dengan isu pilihan raya PBT, saya mencadangkan adakan debat terbuka antara saya dengan Lim supaya masing-masing dapat menjelaskan perspektif sebenar mengenainya.

“Supaya orang ramai boleh menilai siapa bercakap benar dan siapa bercakap bohong," kata Mustafa dalam satu sidang media di Ibu Pejabat PAS di Kuala Lumpur hari ini.

Mustafa menjawab tuduhan Lim yang mendakwa dirinya tidak bercakap jujur dalam isu pilihan raya PBT selepas ketua menteri Pulau Pinang itu mendakwa Mustafa dan presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang sudah dihubungi dan tidak membantahnya.

"Saya akui memang Lim menelefon saya berkait dengan pilihan raya PBT tetapi selepas enakmen itu diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang," kata Mustafa.

"Jadi dia telefon saya, jika ada media yang meminta komen mengenainya, tolong komen yang positiflah.”

Saya jawab, "Insya Allah."

Mustafa berkata menurut Lim, enakmen itu dibuat selepas mendapat tekanan dari NGO yang meminta ia dilakukan kerana ada dalam manifesto DAP.

Beliau menggesa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memberikan komen terlebih dahulu mengenai isu tersebut sebelum apa-apa komen diberikan kepada pihak media.

Katanya, Lim sendiri pernah dimaklumkan SPR tidak akan bersetuju dengan cadangan mengadakan pilihan raya PBT di Pulau Pinang.

"Lepas itu, saya berdiam diri kerana saya jangka SPR tidak akan bersetuju dengannya. Bagi saya tidak perlu kita membuat heboh yang menjadikan suasana tidak harmoni dalam Pakatan Rakyat," katanya.

Mustafa berkata, kali pertama beliau diberitahu tentang enakmen ini oleh wakil tunggal PAS dalam DUN Pulau Pinang, iaitu Datuk Salleh Man, lebih awal daripada Lim.

“Dia telefon ketika DUN Pulau Pinang sedang bersidang dan memaklumkan ada satu enakmen yang akan dibentangkan dalam DUN dan diminta bercakap mengenainya.

"Dia bertanya, adakah ia sudah diluluskan di peringkat pusat dan saya berkata, tidak ada sebarang 'endorsement' daripada peringkat pusat.

"Saya kata, oleh sebab tidak ada persetujuan tentang perkara ini, sebaik-baik jangan bercakap supaya tidak timbul soal sokong atau tidak sokong mengenainya,” kata Mustafa.

24 comments:

  1. CINA DAPig KUAT TIPU


    JGN PERCAYA CINA DAPig


    KALAU GUAN ENG TAKUT DEBAT BAIK POTONG LANCAU LA


    POTONG LANCAU BAGI ANJING MAKAN


    KAT MANA ADA JUAL HANDBAG BETTY 'EMELDA'??


    ReplyDelete
    Replies
    1. BAHASA MELAMBANGKAN BANGSA KATA P RAMLE DALAM FILEM BUJANG LAPUK

      Delete
  2. Korang tau tak Penang tiu Negerri Anwar. Habis apasal Anwar senyap saja. Takkan takut dengan pertubuhan cap mercun thunderclap. Mungkin boss Pertubuhan cap thunderclap ushaaaaaaa Mr Anwar, dia trusss ketaq lutut. Aku tak tuduh, tapi tunjukkan keberanian kamu Anwar Woiiiiii

    PKR memerlukan lebih ramai orang macam Azmin yang berani mempertahankan hak rakyat

    Jeff Ulu Yam

    ReplyDelete
  3. Naik kepala pulak cina dap skg ni ye..don't play2 jangan lupa sejarah

    ReplyDelete
  4. Kalau Pas sokong PBT tentulah boleh dilantik kedalam PBT yang rata rata sekarang ni di Kuasai oleh UMNO . Ada check and balance .Melayu boleh

    ReplyDelete
    Replies
    1. komen kau bodoh sangat laa.. org dok bckp pasal pilihanraya PBT.. bukan sokong PBT.. memang skrg ni anggota PBT dilantik melalui lantikan terus.. ahli PAS pon ade yg dilantik.. sbb tu DAP kalut sgt nk wat pilihanraya.. supaya ahli PAS xperlu dipilih lg..

      Delete
  5. Cuba tengok bandar seperti kajang ,ipon, taiping, seremban dan bandar lain semua bina oleh apek hasil dari orang melayu bagi tanah apek untuk melombong dan apek kena bayar cukai sebab semua di majis pebandar yg ditakbir oleh orang melayu, kenapa apek tamak sangat . Nak kan majis perbandar yg di takbir oleh orang melayu.
    Ini sikap apek sekarang orang melayu kutip dia dari perang dan merana dichina nak pula pentakbiran majis perbadaran ingat senang2 aje ke orang melayu bagi ke, cuba di china orang han langsung bagi muka pada hai cuba berkuasa di china daerah china. Kalau dap puas hari nak mentakbir pbt suruh dia balik china ia

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaum han langsung tak bagi muka pada kaum hai apek sila balik ke china jika apek dap tak puas hati ia

      Delete
  6. Orang macam Dapigs ni yang geng PKR dan Pasma sayang sangat ni. kalau boleh nak peluk cium dan jilat tiap ketila dan waktu. Sampai meroyan2 le jawabnya. sikit2 meroyan Ug Ug Ug.

    ReplyDelete
  7. Fahaman dap sepenuhnya tidak sesuai bagi negara bermasyarakat majmuk dengan majoriti muslm seperti malaysia...dap sangat lemah dalam mengurus sensitiviti masyarakat...dap tak malu mengadu domba muslim kristian...dap jadi penghasut cina bila sekolah satu aliran hendak dilaksanakan...alasan jaga keoentingan kaum melampaui keperluan pembinaan masyarakat...tiada juga kejayaan penang yg boleh dibanggakan sejak dap amik alih dari gerakan...lee chong wei..nicol david product penang zaman bn...
    Penyertaan kaum cina semakin ketinggalan dalam pentadbiran kerajaan berpunca dari gara2 terlalu yakin dengan dakyah dap/guan eng 'INI KALI LAH'...hakikatnya dap yg untung sebab dapat penang dari gerakan (parti kaum cina jugak) manakala di peringkat pusat hilang wakil sampaikan wak najib pening nak pilih menteri dari kaum cina..disebabkan bn terbina atas dasar muafakat maka akhirnya dilantiknya liow tiong lai sebagai menteri pengangkutan...

    Kaum cina mungkin masih beranggapan yg dap pada masa ini pilihan terbaik meteka...dap bijak menjentik emosi mereka dengan membina presipsi indah yg realitinya tidak selari langsung dengan realiti kehidupan bermasyarakat di Malaysia...apa jaminan negara akan harmoni jika melayu dijadikan musuh...islam diperleceh...penganut kristian diapi-api???...

    Cerita banyak pun SEMUA orang sediamaklum dengan perangai celaka dap pendokong dan ahli-ahlinya....yg penting pengalaman & sikap yg dipertunjukkan telah mengenalkan rakyat Malaysia terutama golongan muslm melayu mamak mualaf dan pribumi siapa sebenarnya musuh kita..
    Sikap DAP tidak terbatas setakat musuh politik semata...dap telah mrnunjukkan belangnya yg mereka adalah MUSUH KEPADA KEHARMONIAN NEGARA...MUSUH PADA BANGSA MELAYU...DAN MEREKA TERBUKTI MUSUH ISLAM YG NYATA...

    Perlukah dap ni diberi simpati???,,Tepuk dafa tanya selera..

    DinBT

    ReplyDelete
  8. Din BT. Kalau DAP musuh islam yg nyata bagaimana pula MCA MIC GERAKAN dalam BN mereka bukan musuh islam ke. Musuh islam ini bukan setakat orang Cina India Dayak Kadazan dan Iban sehaja tapi orang Islam sendiri Mejoriti Melayu juga memusuhi Islam. Tengok shj parti pemerentah Skrg ini bila nak di laksanakan HUDID orang Melayu UMNO keseluruhan Islam ramai yg membangkang termasuk PM sendiri yg beragama islam kata "Say No To Hudud in Malaysia". Apa ceritanya. Tak usah sembang lah nak salahkan orang cina. Kita dah tau orang cina dengan agama mereka dan mereka terdidik dengan undang2 agama mereka kalau mereka tak mahu Hudud itu hak mereka tapi kalau pemerentah kata kita laksanakan hudud mereka pun tak kata apa. Ini tidak pemerentah sendiri tak mahu Hudud sedangkan mereka islam.dan negara ini di iktiraf agama resmi nya adalah islam. Din BT politik low class lebih UMNO nya bukan lebih kepada islamnya. Islam tidak meminggirkan kaum dan agama lain. Kalau setakat peebezaan pendapat dan pandangan itu perkara biasa dalam sesebuah negara. Tapi kita sebagai rakyat kena bijak menilai baik buruk jangan terlalu taksub menyalahkan sebelah pihak. Sebelah pihak buat apa semua baik dan betol yg sebelah lagi buat apa pun tak betol. Allah bagi akal untuk berfikir. Bagi mulut untuk berkata kata. Bagi telingga untuk nendengar. Rugilah kamu Din BT Allah bagi semua kepada kamu tapi tak tahu nak guna. Nasihat saya Berfikir guna otak dan berkata guna hati jangan cakap dan tulis ikut nafsu dan perasaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan kat atas..saya terima sajalah pandangan tuan atas penulisan 15:25 tu..tulisan saya bukan atas dasar kepentingan sendiri..jauh sekali atas sebab kononnya nak membenarkan umno mahu pun pas..

      Cuma sebagai seorang muslim yg sayangkan agama & bangsanya saya bertanggungjawab untuk mempertahan serta mengingatkan saudara seagama & sebangsa saya siapa musuh kita yg nyata...
      Pada anon 16:50...cubaan engkau untuk menyekat aku menyatakan kebenaran sia2 je...bijak atau tidak dalam menilai sesuatu bukan engkau hakimnya...yg pasti engkau rasa tak sekesa dengan komen tersebut sebab pendapat kita yg berbeza...
      Kalau kau tasa sebalknya itu engkau punya pasal...tapi bagi aku...perlakuan dap kebelakangan ini dan sejak dulu juga mengesahkan yg mereka ialah musuh Islam & bangsa melayu yg nyata..
      Dap tak layak diberi simpati..bukan setakat itu saja...parti ni dan pendokongnya wajib dimusuhi...

      Delete
  9. Isu utama yang tercipta pelbagai masaalah berbangkit bila Hadi Awang sendiri malas nak datang bermesyuarat dengan pemimpin lain dalam Pakatan Rakyat.....apa perlunya Lim Guan Eng berdebat secara terbuka dengan Mustafa Ali.berkaitan dengan isu pilihan raya kerajaan tempatan (PBT) dan hudud...?

    Kata Mustafa PAS mahu kekal dalam Pakatan Rakyat, tapi kenapa presiden PAS tidak mahu berkumpul berbincang dan bermesyuarat pemimpin PKR, dan DAP ?

    Tindakan Mustafa itu tiada faedahnya malah hanya membuang masa saja..... bodoh tidak boleh diajar, pandai tidak boleh diikut.

    Suruh Hadi Awang datang bermesyuarat jika benar PAS masih mahu bersama dengan Pakatan Rakyat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sayang betul anon 16.5 & 21.06 dengan dapings.

      Delete
    2. Isu utama tercipta pelbagai masalah dalam PR adalah dari PKR yang sentiasa berkonflik tanpa penghujung yang akhir2nya menyeret sekali rakan dalam PR.. Kemudian DAP yang menyokong PKR demi kepentingan mereka mula menghentam PAS untuk mengalihkan perhatian rakyat dari isu yang ditimbulkan mereka sendiri.. Terang lagi nyata ianya bukan disebabkan ketidakhadiran TG Hadi Awang dalam mesyuarat pimpinan PR.. Memang perlu Lim Guan Eng menyahut cabaran debat dari Dato Mustafa Ali kerana Lim Guan Eng lah sentiasa tidak konsisten & berputar belit ketika mengeluarkan kenyataan dalam pelbagai isu..

      Apa perlunya Presiden PAS duduk berbincang dalam mesyuarat jika diluar atau sebelum perbincangan & mesyuarat beliau telah teruk dihentam kritikan terbuka oleh pemimpin PKR & DAP?

      Tindakan Lim Guan Eng yang sentiasa mengungkit-ungkit & sengaja menimbulkan isu bukan sahaja seperti budak kecik manja yang perlu di'pok pok' punggungnya selalu tetapi sudah sampai ketahap angkuh, sombong & biadap.. Lim Guan Eng lah yang lebih banyak membuang masa PR dengan isu2 yang tak patut yang ditimbulkannya..

      Suruh Lim Guan Eng diam & beradab jika benar DAP sayang sangat dengan Pakatan Rakyat..

      Delete
    3. Orang ajak berbincang dalam mesyuarat taknak datang pastu kata dap sengaja timbulkan isulah sombonglah angkuhlah buat malu jadi melayu je kalau datangkan senang bagitahulah apa yang suka apa yang tidak tak payahlah nak kecoh2 kat media sampai nak ajak bedebat kedudukan mustafa ali dalam pas pun sedang diperdebatkan oleh ahli2 nya tu yang kalut tu

      Delete
    4. Buat apa nak ajak berbincang kalau dah buat keputusan dulu.. Dah letak jawatan untuk buat PRK baru nak ajak mesyuarat.. Dah tipu dulu kata PRK bukan untuk ganti TSKI baru panggil untuk berbincang.. Ni apa ni..?! PR ker Paria..?! Bila dah haru macam ni kalut tuduh orang tak nak datang mesyuaratlah, tuduh orang memalukan bangsa Melayu lah.. Kalau dari awal dah jujur dengan rakan sepakatan kan senang, tak payah nak kecoh2 kat media tuduh orang macam2.. Sekarang nak berdebat pun dah malu sibuk kata ahli PAS kalut pula.. Padahal diri sendiri penakut..

      Delete
    5. “Mr Arrogant aka LGE” tanpa segan-silu menuduh kerajaan PAS Kelantan pimpinan Ustaz Dato Ahmad Yakob yang juga Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat sebagai sebuah kerajaan yang “tidak boleh buat kerja”. Tidakkah biadab bunyi kenyataan ini?

      Delete
  10. PKR parti yang perasan kuat. Terlampau kuat sampai sekarang dah tak berani lagi nak buat road show sebab langsung tiada sambutan. Dulu berdegar2 nak buat BERSIH 4.0, alih2 buat BERSIH WALK aje yang mampu. All I am trying to say without PAS you are just a piece of shit PKR and DaPigs.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas pun dah nak terbarai dek geng ug. Apa2 pun doa buat TGNA semoga cepat sembuh kerana kepimpinan mu yang amat kami rindui

      Delete
  11. Allah dan ber petunjuk & amaran, skiranya sesuatu kaun itu dah x nak mengkuti ajaran Islam Allah akan ganti dgn kaum lain....dah nampak bayang2...? Singapore jadi contoh.....asalnya ktua menteri PP melayu....siapa bsgi kat cina?......yg terjerit terlolong sapa?....baru padan muka salah orang itu orang ini...puncanya...awalnya..SIAPA?...UMNO....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina majoriti kat penang...dap menang paling banyak kerusi kat sana...klu semua dah menyampah ngan cina dap maka jangan le undi parti ni untuk next ekection...nak salah umno ke mamak ke dah tak berguna...yg sudah tu sudah le...kesilapan bagi simpati kat dap jangan diulang...stop.

      Delete
    2. Kenapa nak kata itu satu kesilapan sedangkan PP yang selalu menaikkan peruntukan bagi sekolah2 agama (SAR) supaya PP dapat melahirkan anak2 melayu yang berkualiti bukan macam melayu umno

      Delete
    3. Apa kau citer ni anon 19:09???!!..Anak2 cina ber'kualiti' seperti kau tu hasil produk umno/bn jugak le...usahlah nak menegak benang yg basah konon2 dap prihatin dengan syiar Islam...yg dok nampak..kerja dap yg giat dok dijalankan sekarang ni ialah adu domba muslim kristian...provok sana sini..perlekeh ulama dalam pas dan ulama2 massa....
      Sudah2lah nak berlakon macam dap prihatin konon...dan SEMUA sediamaklum yg dap ialah musuh islam yg nyata...

      dinbt

      Delete