KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 9 January 2015

BLOGGER HISHAMUDDIN RAIS a.k.a TUKAR TIUB DI DAPATI BERSALAH OLEH MAHKAMAH ATAS KESALAHAN DI BAWAH AKTA HASUTAN



Mahkamah Sesyen hari ini menjatuhkan hukuman bersalah kepada Hishamuddin Rais kerana menggesa orang ramai untuk ke jalan raya selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) dalam sebuah forum dua tahun lalu.

Hakim Azman Mustapha berkata pihak pendakwa berjaya membuktikan kes tersebut melampaui keraguan yang munasabah.

"Dia tidak sepatutnya menghasut orang ramai ke jalan raya kerana tidak gembira dengan keputusan pilihan raya umum," katanya.

Peguam Hishamuddin Syahredzan Johan kini sedang cuba untuk mendapatkan hukuman yang lebih ringan.

Hishamuddin, 64, mengeluarkan kata-kata menghasut itu di Dewan Perniagaan Cina Kuala Lumpur Selangor di Jalan Maharajalela, Kuala Lumpur pada 13 Mei, 2013.

Hishamuddin dan lima lain bercakap pada forum diadakan tidak berapa lama selepas PRU13 menggesa kerajaan Barisan Nasional (BN) digulingkan kerana pilihan raya yang tidak adil.

13 comments:

  1. Tak minat dengan cara dia provok rakyat...

    ReplyDelete
  2. Hisamudin Rais ni kalau di Singapura pasti tiggal seluar dalam saja akibat disaman oleh ahli politik yang difitnahnya. Kerana mulut badan binasa,ini belum lagi azab di akhirat kelak.

    ReplyDelete
  3. Dah terbiasa menabur fitnah,apa yang dibuat baik saja bagi dirinya.

    ReplyDelete
  4. Dulu lari lintang pukang tapi beguling2 nk balek pulak. Dah balek takda kerja lain asyek buat onar.
    Sebab santan pulut sedap.
    He he he..

    ReplyDelete
  5. Adun kajang gelembong lebih. Ialah laki dia dulu nak bagi jawatan mantop. Sanggup menjatuhkan rakan sendiri.

    Kajang berlumut haram dia tak kisah. Like husband like daughter useless tahap gaban.

    Jeff Ulu Yam

    ReplyDelete
  6. Alta hasutan ni adalah utk membisukan kezaliman oleh pihak kerajaan maka lebih bnyk rakyat bersuara maka bnyklah yg akan kedlm. Apabila pencuri dan penyamun dh jadi pemimpin maka akta ini la yg membuat mereka kebal dgn undang2. Maka teruskan menghasut utk pencerahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak akta hasutan negara kita jadi macam perancis diserang ak47 sebab marah kartun gambar nabi yg dicipta oleh media perancis itu, orang buat huru haru merusuh macam hishamuddin rais nak kita diamkan kan ke jika pr berkuasa sila cakap, kalau iku hishamudin rais ini komunis dari parti lembu indon ia

      Delete
    2. Tiada keharmonian dlm negara jika spesis jenis ini dibiar bersuara & menghasut...kerajaan zalim tumbangkan masa pilihanraya...klu ikut mamat ni boleh saja melalui demonstrasi jalanan...cara dia bikin rakyat yg tumbang di jalanraya dihenyak fru & anggota keselamatan...
      Pemimpin cam ni tak sesuai ngan pkr dan negara...aku sokong tindakan pihak berkuasa...

      Delete
  7. Jangan penjara dia nanti negara kominis rusia marah...

    ReplyDelete
  8. Dah buat jenayah salahkan akta. Yg tak suka dan benci undang2 penjenayah dgn keturunannya je.

    ReplyDelete
  9. Dia ni patutnya jgn bagi balek. Biar mati di negara orang.

    ReplyDelete
  10. hisamuddin rais taik anjing,taik babi.

    ReplyDelete
  11. Omakkau jaga diri tau!

    ReplyDelete