KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 9 January 2015

BANDARAYA MELAKA DI LANDA BANJIR KILAT SEBAB PEMBALAKAN HARAM ATAU KERAJAAN LAMA PR YANG TIDAK EFISIEN?????


Hujan turun dengan agak lebat sedikit selama 3 jam menyebabkan Bandaraya Melaka terus dilanda banjir kilat yang agak luar biasa juga.

Apakah puncanya ... pembalakan haram ???? .. Kerajaan lama PR yang memerintah Melaka yang tidak efisien????? .... para penyokong PR yang suka membuang sampah sarap merata-rata sehingga sistem perparitan menjadi kelam kabut dan tersumbat??????

28 comments:

  1. hahahahaha. itu lah tahap gaban penyokong umnuuuuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banjir adalah balasan Allah keatas manusia.

      Delete
    2. biase la tu kalo kena kat atas negeri yg diperintah UMNO BN mmg Balasan Allah, kalo kena kepada negeri di bawah pembangkang itu adalah pembalakan...dah biase dengar dan selalu dengar ayat tu hahaha dan akan sentiasa keluar daripada mulut Pertubuhan Bangsa2 Beruk dan Ungke a.k.a Ungke Monkey Nation Organization

      Delete
    3. Adun kajang gelembong lebih. Ialah laki dia dulu nak bagi jawatan mantop. Sanggup menjatuhkan rakan sendiri.

      Kajang berlumut haram dia tak kisah. Like husband like daughter useless tahap gaban.

      Jeff Ulu Yam

      Delete
  2. Mungkin sebab pembalakan yang tidak terkawal yang menyebabkan Melaka pon banjir macam Kelantan.

    Siapa yang tebang balak, UMNU la woit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adun kajang gelembong lebih. Ialah laki dia dulu nak bagi jawatan mantop. Sanggup menjatuhkan rakan sendiri.

      Kajang berlumut haram dia tak kisah. Like husband like daughter useless tahap gaban.

      Jeff Ulu Yam

      Delete
  3. Pantang sikit umno kena sikit, korang pun naik sheikh mnghina memaki.. korang tak sedor ke.. yg melaka tu hujan nya tu naik sikit pastu surut terus.. yang korangnye negeri yg suci lg halal tu mcamana? korangnye punye hal(tebang blk,xde prsediaan).. sudahnya rakyat yg lingkup, yg kena tnggungnya kerajaan pusat... trengganu pn dh klua bantuan berjuta ringgit kt rkyat dia x prlu tnggu pusat, kelantan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabar Bro...negeri-negeri yg banyak penduduk islamlah yg banyak dilanda dugaan oleh Allah...Agar diuji keimanan mereka...Ada betul ka? Yg kurang dugaan jadi alpa dengan hal-hal keduniaan. Dugaan Allah dalam macam macam bentuk.............................Tepuk dada tanya IMAN................

      Delete
    2. Tn/pn...bnjir lama ke skjap ke dia tetap d pggil bnjir...duit kerajaan pusat dtg dari duit & harta rakyat...kerajaan tu rakyat lah jakun...bila kata rakyat ikut undi lepas 52% duit rakyat PR...48% duit rakyat UMNOBN jdi jgn taksub...belajar politik demokrasi bukan politik samseng atau politik bangang...kitakn manusia semulia kejadian.

      Delete
    3. puak2 Pertubuhan Bangsa2 Beruk dan Ungka a.k.a Ungke Monkey Nation Organization mane tau pasal politik, kalo kerajaan pusat taknak bg duit boleh, buat undang2 supaya rakyat yg tak sokong BN tak perlu bayar cukai, ade berani ke? dasar keturunan beruk ade hati nak menyampuk walaupun banggang dulu kini dan selamanya

      Delete
    4. Mmgle melaka tu banjir... biasalh korangkan kata melaka, johor perak xbetul, agama x btul, xpndai korang lg hebat, maksiat... dn negeri koranglah paling islam, masuk sorga.. aleh2 ... mls aku nk ckp. kesimpulannye xprlu le nk ngata org x btul itu ini... smpai Allah dh tunjuk mcm tu lg pun x mhasabah lg.. nk tunjuk mcana lg... aku x nmpkpun unit amal dn pasukan ‘polis‘ dap mmbantu... majoriti yg jadi sukarelawan ni dr ngeri2 org umno yg depa pn xde nk mngutuk korang

      Delete
    5. Banjir yg sekejap itu belum cukup untuk membersihkan najis babi di bukit pelanduk. Eloklah kamu minta banjir yg lebih lama lagi, supaya dgn ladang2 babi semuanya pupus.

      Delete
  4. Baru 3 jam hujan lebat kalau kena monsun macam pantai timur baru tahu perasaan orang2 di pantai timur saban tahun menghadapinya...balak juga yang dicanang puak umnuuuuu

    ReplyDelete
  5. Biasalah jika hujan lebat ada air yg berkung dan lambat bergerak,,
    Ini bukan banjir
    Tapi di negeri yg kaki ampu Cina DAP bukan banjir tapi BAH,,,

    ReplyDelete
  6. Gila Ketum apa admin.. post hal yang menarik minat pemaki tegar...
    Pagi JUMAAT dah menadah dosa..

    ReplyDelete
  7. Pantai barat pun ada angin monsun jugak bodo....kalau dah kayu balak tersadai depan rumah banjir bukan pasal minsun lagi dah pasal balak ditebang oleh kroni gampang tok guru jadi lagu nih tahun nih....klu kroni mcm gampang tok guru lagi gampang mcm setan bisu....

    ReplyDelete
  8. Maknanya di Temerloh sampai 50 ribu hari tu sebab balak juga lah ya.. Asal cakap ke mesti bodo

    ReplyDelete
  9. Kalau dulu cakap org bodoh, alasan tak guna akal kerana bodoh sombong, skrng dah kena batang hidung baru tahu beb....

    ReplyDelete
  10. Ada nampak ke air tu warna merah berlumpur? Kat negeri Pantai Timur yang banjir, selain Kelantan ada nampak ke air banjir warna merah pekat?

    ReplyDelete
  11. Hei bodoh. Melaka lain Kelantan lain. Jgn kau samakan. Kau igt bila tunjuk imeg islam tu tak buat kerja pelik2. Kalo nk tau pembalakan teruk di kelantan silalah ke kelantan. Baru kau buat kesimpulan samada melaka=kelantan

    ReplyDelete
  12. Pelik melayu Islam msia ni, hujan yg tuhan turunkn dijadikn perbalahan, tuduh menuduh, maki memaki sesama sendiri...berani sungguh org2 ni ....

    ReplyDelete
  13. Melayu world...masih di takuk lama..benda cam ni pon nk bertekak..buat la kje yg berfaedah skit

    ReplyDelete
  14. Berani kerana benar takut macsm setan bisu...tabung di ujudkan di memali kena sapu pemimpin sendiri...baca buku cn afgani 'kafirkah aku' penyokong tegar suatu masa dulu skg ni hentam pemimpin pujaan dia yg dulu...agama islam yg konon diperjuangkan rupa nya diperlecehkan..kafir mengkafir..laki bini cerai berai...sembahyang 2 imam..dll...bukti dah banyak cuma bila ego lebih tebal dari iman tak serik2 nak buat fitnah maka bala banjir dari allah diturunkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya Umno paling banyak buat fitnah.pasal tu lah akhbar utusan meloya paling banyak kena saman.....
      K.silut

      Delete
    2. tabung kena sapu? hehehe bantuan banjir dari jutawan Arab ke Kuatan yang lepas sape yang sebat yer? smpai ke hari ni mansa banjir lom dapat...ish ish ish...jauhnya dia merewang bantuan tu yer...kah kah kah...

      Delete
  15. Ko pegi siasat sapa yg kebas biar ada fakta bodo...di memali ko agak saoa yg kebas...buku c n afgani dah dedah sampai la ni pemimpin ti tak saman...

    ReplyDelete
  16. Seluruh Malaysia sepatutnya dilanda banjir...lagi bagus klu rumah & harta benda korang semua musnah semua....
    Tunding menunding je yg korang pandai...kata2 anwar..najib..samsul iskandar..kj..yg korang pakai...
    Realitinya MAJORITI mereka yg cari makan dengan politik ni CORRUPT belaka...bapak segala perasuah tu adalah ahli politik yg anda puja...putar belit mereka buatkan kita rakyat ni yg jadi mangsa...
    Banjir & kemarau kita tak dapat mengelak tp yg menyebabkan ianya bertukar jadi bencana datangnya dari tangan manusia jugak ....
    Kegondolan Loging hasil kerja penyerahan berhektar2 tanah kepada politikus dap oleh kerajaan negeri pas tiada siapa yg nafikan...nga ngeh ah chai dapat balak & tanah manakala rakyat kelantan dapat bala & lumpur juga cerita benar....perjuangan untuk rakyat ke ni...hanya si kaki haprak saja yg sanggup tutup mata bila mengiyakan putar belit opputunist politik cam husam buat cerita....

    Realitinya tiada apa nikmat dan manfaat yg rakyat kecapi hasil dari gelombangan kebangkitan pkr/dap/pas sejak 1998....yg rakyat nampak berubah..board2 direktor agensi kerajaan negeri berubah...dulu politician dari parti A dapat elaun puluh2 ribu...sekarang politician dari parti B pulak...dulu mat lap dapat sekarang mat sabu pulak yg sapu...rakyat pulak dulu yg sedang2 la ni dah jadi susah...yg dulu susah sekarang dah sengsara....
    Kalau korang tiada 'kepentingan' secara langsung dengan parti tu elok jadi penonton je udah le....biar je para politikus tu berlakon....kita tengok je sampai je mana ...
    Cuma harapan aku satu je....undi muslim tak kira melayu..mamak ..muallaf dan bumiputera BUKAN untuk dap...parti ini jelas sangat yg ia adalah musuh islam yg nyata...korang nak undi pas undilah..nak undi umno pun undilah ..asal bukan dap

    dbt

    ReplyDelete
  17. Aku rasa ada kemungkinan Doa pada ALLAH SWT tak ikut SOP kut sbb masa Kemarau seluruh Negara buat sembahyang hajat Dan berdoa mintak HUJAN tanpa di Khususkan dengan jelas yang macamana hujan yang Kita sebenarnya mahu so ALLAH SWT pun bagilah Hujan.ini pendapat saya saja sbb kita sememangnya selalu tidak menitik beratkan Dan mengambil ketelitian dalam urusan Kita dengan ALLAH SWT tetapi sebaliknya jika orang kenamaan.Maaf jika saya tersilap sbb ini adalah pandangan peribadi saya

    ReplyDelete