Thursday 2 April 2015

ADUAN GST .... MANA SATU BETUL ... HASAN MALEK CAKAP TERIMA LEBIH 23,000 ADUAN TETAPI AHMAD MASLAN CGPA 3.85 KATA HANYA 800 ADUAN.



“Pada mulanya kami jangkan mungkin ada 8,000, 18,000 atau 80,000 aduan, memandangkan rakyat Malaysia sebanyak 30 juta,” ... Ahmad Maslan

Kerajaan nampaknya memperolehi laporan yang bercanggah mengenai jumlah aduan berhubung Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang berkuatkuasa semalam.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hasan Malek berkata lebih 23,000 aduan mengenai GST telah difailkan melalui aplikasi MyKira GST semalam.

Ini ternyata sudah bercanggah dengan kenyataan yang dibuat oleh Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan hari ini bahawa terdapat hanya 800 aduan mengenai GST semalam.



21 comments:

  1. A.MASLAN MEMANG BODOH

    KORANG BARU TAU KE

    TGK MUKA PUN DAH MENYAMPAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dua2 ekor menteri lobang jamban ni adalah bodo dan bengap dan sewel dan biol. Kedua2 menteri kentut kuat ni dah sasau meraban gila babi. Kedua2 menteri kaki kencing nih tak boleh percaya. Kedua2 menteri kaki berak nih penipu besar pembohong besar.titik.

      Delete
  2. Salam 1rasuah,

    Teringat dulu masa sekolah. Cikgu suka dengan murid murid pandai dan sering naik angin dengan murid murid bodo. Mereka bukan sahaja lembam dan lembab dalam akademik (pencapaian otak), kokurikulum (komunikasi, kepimpinan dan kecergasan) malahan akhlak (suka langgar undang undang, tak dengar cakap guru dan ibubapa dan berperangai buruk seperti merokok, ponteng, berambut panjang). Setelah meningkat dewasa mereka juga ambil degree walaupun bukan dengan cara yang biasa iaitu kepandaian, tetapi melalui cara menurunkan syarat minima ambil degree ada juga melalui cara tidak adil seperti ikut pintu belakang, ikut sekolah tertentu yang grafnya rendah. Tapi jangannn, bila mereka dikritik anda pula yang dikatakan tidak berakhlak atau tidak pandai bergaul, berfikir, tiada soft skill dan tak pandai berkomunikasi.

    Hanya mampu tersenyum.heee

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.

    ReplyDelete
  3. Anwar Ibrahim dgn Ahmad maslan IQ sama level. Cuma orang PKR tak perasan.

    Ron Jeremy
    Pelakun hot n Pro Keadilan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeff Ulu Yam tauke babi 4 kandang kirim salam. Dia pelawa awak ternak babi secara komersial.

      Delete
    2. Ron jeremy...salam 1rasuah...tom boy anak mat said pengerang ajak awak main2 gentel kelentik dia. Awak sepesel dia cakap kat aku. Dia kirim salam kat ko. Jadi nanti pandai2lah ko cari dia. Dia tengah tunggu tu. Harap ko tel dia.

      Jeff pengerang.



      Delete
  4. Mamat sorang ni nanusia ke syaitan. Org nak belajar dan tambah ilmu adalah baik. Mencari ilmu dituntut Islam. Asyik berdengki org dpt ijazah dan sarjana. Boon siew Honda tak pandai pun masa sekolah tp boleh berjaya. Aku tak faham apa yg mamat ni mahu. Mungkin dia ni SAKIT JIWA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEDEPAN ke BELAKANG akhirnya masuk longkang..kah..kah..kah..

      Delete
    2. Dia mahu degree diberi kepada orang pandai sahaja, bukan degree tanda kepandaian tapi orang pandai ada degree. Manakala orang lain yang sambung belajar boleh guna istilah lain contoh degree tanpa skor spm .heee.

      Delete
  5. Haluuuuuuuuu Janda manis pantai kl. tak payah politik lahhhhh, kamu buka Pet Shop kat Permatang Pauh lagi elok. Ramai orang nak beli makanan hanjing.

    Orang lain pi kempen PRK Permatang Pauh, dua pi jual biskut hanjing. Janda gila kuasa ni pi sesi touch d hanjing 2014 Hari tu. Sayang nak makan nasi ssmak tangan dulu okey

    Bye Sayang

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku tak geram kat janda pantai tp aku geram kat ustazah umno yg pakai baju ketat. hari tu nasib baik tak masuk lokap sbb keluar cakap2 menghasut. supaya org melayu benci cina. nasib baik dia kebal. Tak tembus akta hasutan.

      Delete
    2. Ustazah umno ni x reti nak nasihatkan bosnya yg dah jadi hajah supaya menutup aurat.

      Delete
    3. ORANG BODOH KALAU BAGI TAJUK LAIN DIA AKAN ULAS PERKARA LAIN. BABI PUN TAK BODOH SAMPAI TAHAP NI...

      Delete
    4. suruh bos2 awak tutup kemaluan tu dulu, anwar kote bengkok, eli kangkang, azmin blowjob

      Delete
  6. Hahaha.....baru sentuh Azmin sikit itu pn dlm dalam blog macai dah sasau....belum lagi jelajah satu Selangor buruk buruk Azmin...mau rasanya macai jadi gila macam azwan bapok tua....hahaha PR Dan Umngok dua dua siiii aaal...

    ReplyDelete
  7. Apa heran......kedua2nya penipu besar dan.pembohong tegar......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si botak bos kita ngan bini ayam serama lagi penipu besar.

      Delete
  8. Kahkahkahkah...lantak koranglah ..

    ReplyDelete
  9. Propaganda GST telah mendedahkan penipuan BN terhadap rakyat negara ini. Contoh penipuan BN ialah "Kadar 6% yang dikenakan adalah yang terendah di ASEAN dan antara yang terendah di dunia".

    Fakta telah menunjukkan bahawa kerajaan Singapura telah memulakan GST pada kadar 3% pada 1 April 1994 walaupun pendapatan rakyat Singapura adalah jauh lebih tinggi berbanding dengan pendapatan rakyat malaysia yang masih rendah. Kerajaan Singapura hanya menaikkan cukai GST kepada 4% pada 1 Januari 2003 iaitu selepas 9 tahun perlaksaan GST 3%. Ini bererti kerajaan Singapura lebih mementingkan kebajikan rakyat Singapura !

    Mengapa kerajaan Malaysia menindas rakyat dengan memulakan GST pada kadar 6% sedangkan pendapatan rakyat Malaysia masih rendah? GST 6% di Malaysia telah menyebabkan kenaikan harga barangan dan perkhidmatan yang melampau ! Dan rakyat Malaysia akan menjadi bertambah miskin tetapi pemimpin BN bertambah kaya !

    Kerajaan BN hanya pandai menambah hutang negara kepada RM740 billion dan memaksa rakyat menerima GST untuk membayar hutang kerajaan ! Memalukan !

    ReplyDelete
  10. Ekonomi Malaysia berkembang pesat pada zaman pentadbiran Tun Dr Mahathir. Sebaliknya, hutang negara bertambah banyak dari tahun ke tahun di bawah pentadbiran Najib dan pengampu-pengampunya! Pencapaian pentadbiran Najib ialah hutang negara meningkat ke RM740 billion ! Tahniah dan syabas kepada BN dan macai-macai BN !

    Kejatuhan BN telah bermula dengan GST jahanam ! Rakyat benci GST dan BN maka rakyat akan menentukan BN akan kalah teruk dalam PRK Permatang Pauh dan PRU yang akan datang !

    ReplyDelete
  11. Semuga huru hara lagi kumpulan ini. Semuga satu hari nanti kumpulan ini diharamkan oleh kerajaan yang memerintah pada masa itu. Aminnn.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...