KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 4 April 2015

AKHIRNYA TERBUKTI KATA-KATA AHMAD MASLAN CGPA 3.85 BETAPA HARGA BARANG-BARANG AKAN LEBIH MURAH SETELAH DILAKSANAKAN GST


Memang sahih Ahmad maslan tidak menipu .. dia bercakap benar .. dia seorang pemimpin yang amat jujur .. tidak berbelit-belit lidah apabila berbicara ... tidak berdolak dalik apabila membuat janji.

Kenyataannya betapa harga barangan akan menjadi lebih murah apabila GST dilaksana ternyata benar .. nah!!! mohon siapa yang kutuk dan kritik pemimpin amat hebat yang memiliki CGPA 3.85 ini supaya membuat permohonan maaf secara terbuka.

Bukti barangan menjadi murah adalah seperti berikut:-

Dulu Beras Super Tempatan (ST 15%) 10 kg berharga RM19.65 sen sekarang menjadi RM19.61 sen murah 4 sen. ....  2)  Beras Cap Rambutan (ST15%) 10 KG RM25.90 sen menjadi RM25.80 sen murah 5 sen ...
3)  Bawang besar kuning (Holland) 1 kg RM3.30 sen jadi RM3.29sen murah 1 sen   ...  4)  Roti Sandwic Gardenia 400g RM2.40 sen jadi RM2.39sen murah 1sen ... 5)  Nescafe Classic 200g RM17.00 jadi RM16.38 murah 62 sen ... 6)  Yogurt Nestle (tanpa lemak) 135g RM1.90 jadi RM1.88 murah 2sen ... 7)  Ayam bersih standard 1kn RM7.10 jadi RM7.08 murah 2 sen  ...  8)  Ayam bersih - super 1kg RM8.50 jadi RM8.47 murah 3 sen  ....  9)  Minyak Angin Cap Kapak 10ml RM4.95 jadi RM4.94 murah 1 sen.

Apakah tidak benar akan janji Ahmad Maslan????? .. Masih nak bising dan kecoh ke???? Masih nak merungut dan tidak puas hati ????

16 comments:

  1. tu sbb dia pun terkejut apabila didapati hanya lbh kurang 800 aduan je ttg GST.... pandai la Ahmad Maslan, pointer pun tinggi kan kan....

    ReplyDelete
  2. Turun sesen 2 tapi hentam balik 6% dari harga barang. Kaninabuuu ini olang nama Ahmad Maslan.

    ReplyDelete
  3. BODOH !!!!!!

    ReplyDelete
  4. Wah.....terkejut besar aku harga barang turun kerana GST, terima kasih PM, terima kasih menteri, terima kasih Ahmad Maslan CGPA, kalau tiada kamu sekelian laksanakan GST nescaya jatuh miskin aku kerana harga barang naik..

    ReplyDelete
  5. Hidup ahmad maslan cgpa 3.85...!!!

    ReplyDelete
  6. Korang beli beras 1 kampit memang la dapat 4 sen aje. Aku sehari beli 3.85 juta kampit tau....Cuba korang kira berapa banyak aku sudah save.... Nasib baik ada gst

    ReplyDelete
  7. Kalau nak untung lebeh, minumlah nescafe classic 200g tiap2 hari. Kalau 1 hari minum 3.85 botol, cuba kira berapa banyak korang sudah save budget

    ReplyDelete
  8. Dah sokong CGPA 3.85 pula dulu bukan main?????? Tukar logo la OM pi sebelah sinuun pula...kah...kah....kah..

    ReplyDelete
  9. Macai mana Macai mna...x komen ka

    ReplyDelete
  10. Macai dah terduduk & terlingkup.. Macai bodoh selamanya!!!

    ReplyDelete
  11. Macai duk pulun nescafe tu..maklum lah dh murah skrg..hahaha

    ReplyDelete
  12. hahaha........
    kalau GST boleh turunkan harga barang tak payahlah cukai buat suspen sj.
    GST dilaksanakan utk menambah pendapatan bukan mengurangkan harga barangan.
    memang ada yg akan turun tetapi tak byk sebab 10% sst ganti 6% GST namun pasti ada yg akan naik sebab ada barangan tak dikenakan sst dan sekarang dikenakan GST pasti naik bukan!!!
    sebab tu sy kata byk rakyat malaysia bodoh walaupun terpelajar tak faham segala yg di perkatakan malah siapa suruh percayakan atau dgr sebulat2 kata menteri itu . buat kajian dgn teliti fahami segala bentuk cukai sebelum ini dgn selepas GST dilaksanakan . tiada pernah harga barangan akan turun kecuali sebab tertentu harga itu turun namun naik balik bila keadaan berubah kalau tak macammana gaji naik harga rumah naik macam2 naik !!!! harga satey juga naik kan?????
    maka kalau bodoh dgr fahami betul2 bukan main sindir celopah meraung tak tentu pasal ini hanya akan membuat diri semakin bodoh .

    ReplyDelete
  13. Wah bijak nya maslan komeng ni...aku rasa mcm nk pijak je muka dia. ..

    ReplyDelete
  14. Klu maslan dtg kg aku mmg aku ludah muka sial babi ....dia ift kita bodo mcm dia...

    ReplyDelete
  15. This Is What You Really Want !!
    WOW !!! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete
  16. Pengurangan harga kurang drp 6%.... bila kena gst pd brg yg murah tu.... hmmm

    ReplyDelete