Saturday 4 April 2015

DI PUKUL SEHINGGA PENGSAN PENDUDUK KAMPUNG KERANA CURI PISANG.


Kejadian dikatakan berlaku di Terengganu .. seorang lelaki teruk dipukul sampai pengsan gara-gara mencuri pisang.

11 comments:

  1. Salam 1 rasuah ,

    Kerajaan akhirnya menyertai 160 negara yang melaksanakan gst walaupun agak terlewat.

    Begitulah bunyinya ayat nak perdaya rakyat. Ingat semua rakyat degree spm sedikit A ke, senang senang nak tipu.

    Apa yang membebankan daripada negara maju kerajaan cepat cepat tiru, tapi apa yang baik tidak pula dicontohi, contohnya;
    1. Gaji ikut jam (per hour) kita masih per month.
    2. Kilang atau lombong untuk rakyat tempatan , di sesetengah tempat pihak kilang yang membina sekolah dan pusat komuniti di sesuatu kawasan tapi di Malaysia , kilang untuk pendatang asing.
    3. Nak masuk U mesti lalui ujian tapisan jika tak lepas mesti diulang, hitler pernah gagal masuk akademi seni begitu juga Yonro dari cerita sin chan yang terpaksa mengulang ujian untuk masuk U, tapi di Malaysia, boleh masuk KU, turunkan graf, melalui kursus tertentu, degree boleh dibeli dengan mudah tanpa skor spm.
    3. Gaji sektor swasta lebih tinggi dan dipandang mulia tapi di Malaysia sektor awam yang lembab dan tidak cekap terlampau dimanjakan hingga cukai dan hasil negara lebih banyak mengalir kepada mereka daripada kepada orang miskin.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam - tgk komen mu tu, mesti mu claim mu sndiri org yg bijak pandai. tp sedar ke mu kalau komen mu tu tak bertempat. tajuk lain, mu komen lain. tajuk tu berbunyi "dipukul sampai pengsan pnduduk kampung curi pisang". tak tau lah kalau di screen mu keluar tajuk lain. so lain kali kalau nk mrah ke, nk membebel ke, nk nasihat ke, nk bg komen/pendapat or pape jer lah biqrlah bertempat. barulah org respect mu bro!!!!

      Delete
    2. apa degree...apa 5A... apa kepandaian
      semua ini mengarut....
      yang pandai ini lah yg banyak tipu..makan rasuah..songlap duit..jual tanah org melayu..tipu orang bakal umrah dan haji.. curi harta rakyat juga harta kerajaan...
      yg pandai dan baik itu tak bnyak yg tinggal

      Delete
  2. Komen main sedap tangan je type..lain kali tengok tajuk la dulu sebelum komen,nak tunjuk hebat biarlah bertempat bro..

    ReplyDelete
  3. Org yg nanam pisang setahun setengah nunggu nak dpt hasil, dia senang senang je ngambiknya, mana org tak panas, dah kene belasah takyah la nak salah org pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini lah yg dikatakan menghisap darah hasil titik peluh org lain.

      Delete
  4. Alang alang nk makan duit haram pergilah rompak bank ke rompak kedai emas ke...ni curi pisang! bodoh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masuk lokap.

      OKT1: Aku ditangkap semasa pecah masuk rumah.

      OKT2: Aku kena cekup semasa curi kereta.

      OKT3: Aku kena tangkap semasa mencuri motosikal.

      OKT123: Yang kau pengsan2 ni kau buat apa?

      OKT4: Curi pisang.

      OKT123: DASAR MONYET!!!!!!

      Delete
  5. HAHAHA........
    PENCURI KESIAN DIMATA OMAK KAU .........
    SIAPA KESIANKAN TUAN PUNYA DICURI?????
    HANYA RAKYAT SDR DAPAT HUKUM PENCURI JENAYAH INI ....HARAPKAN PAGAR LEPAS BEGITU SJ......

    ReplyDelete
  6. OMAK KAU cuma menulis cerita, kau orang yang menilainya menurut kacamata sendiri. Ada yang komen menggunakan otak tapi ramai juga yang menggunakan kepala lutut - patutlah Malaysia semakin huru hara.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...