Thursday 2 April 2015

BERITA GEMBIRA UNTUK PENDOKONG GST DAN PENGGUNA PERKHIDMATAN TOUCH N GO DAN SMART TAG ... TAMBAH NILAI DAN BELI TOUCH N GO BARU TERMASUK SMART TAG AKAN DIKENAKAN GST.




Caj perkhidmatan bagi tambah nilai Touch N Go dikenakan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang bermula semalam 1hb April 2015.

Selain itu, Touch N Go turut mengenakan caj GST kepada pengguna yang membeli kad baru dan penjualan smart tag.

13 comments:

  1. Buang aje kad touch & go dan smart card ko tu. Kita tukar cara lama. Bayar tunai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sevice charge yg RM0.50 dah lama kena


      (maaf akau tak jumpa dlm bahasa melayu)

      We provide reload facilities at Touch 'n Go Hubs, Touch 'n Go SPOTs at selected petrol stations, Touch 'n Go Sales Counters and Lorong Tambah Nilai at highways, selected PETRONAS stations, STAR & PUTRA LRT, KTM Komuter, ATMs at CIMB, Maybank, AmBank, Bank Muamalat, Public Bank and RHB, Cash Deposit Machines at AmBank and Maybank and third party reload agents. We wish to inform that Petrol Stations and other authorised agents are categorised as independent agents. The appointment of these agents is to further expand our reload network, for the convenience of our customers. The additional service fee is to cover their operating costs.

      Please refer table below for the service charge imposed by each operator.

      No. Operator Service Charge
      1. Highways Nil
      2. Public transports (LRT/KTM Komuter) Nill
      3. Touch 'n Go SPOT at Petrol Stations Nil
      4. CIMB Bank ATMs (users must have an ATM account) Nill
      5. Bank ATMs (users must have an ATM account) RM0.50
      6. Bank CDMs (open to all customers) RM0.50
      7. Third party agents RM0.50
      8. Petrol Stations RM0.50

      Please click here to search for the location near you.

      dari :
      http://www.touchngo.com.my/CMS/Personal/Products/Photocard/Photocard-FAQ/

      Delete
  2. Kerana DAP PRK Permatang Pauh akan dimenangi oleh BN walaupun ada isu GST. PAS sudah kecil hati, orang melayu rata2 cop DAP n PKR anti agama. Aku tak kata persrpsi tu betul tapi INI adalah persepsi pengundi melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS tak letak calon ke2. Nak lawan sama PKR nihhh.

      Delete
  3. Rupa nya mydon sama munteri CGPA 3/4 dan cop ayam tak kasi tau GST mydon hanya bulan april free. se lepas april lain cerita lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa nak beri free kat hang bertahun2

      Delete
  4. Mudah2 an pengundi masih waras. Nampak muslihat permainan BN dan tidak membiarkan diri di permainkan dengan begitu mudah.

    ReplyDelete
  5. Pelacur dgn kelab dangdut kena gst ke x...

    ReplyDelete
  6. Orang Melayu ni tekan la macamanaa pon.

    Umno BN tu la jantung hati pengarang jiwanya.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  7. BN tu jasanya besau juga kpd org Melayu
    1. Menghalau British keluar
    2. Menghalau Komunis keluar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni jawapan ke atau tekaan...apa punya gila Pekembar halau British...kepala buruh pak hang Pekembar halau British...hang ni bodoh ka pekak...takpun memang sial melantun...otai otai Pekembar semua mengaji kat England...semua berkiblatkan omputih..balik kampung cuba tunjukkan yg gaya hidup barat amat maju...pakai topi hisap cerut seluar pendek...hang tengok perangai tunku a rahman dah la...lagi mau sembang Pekembar halau British....tanpa British Pekembar tak guna sekurang pun....
      Kalau bab halau kominis pula...lagi kencang sembang hang....apa punya sial la hang ni...Dah la anak muda...hidup kau terlalu mudah dijinakkan...pegi terjun bangunan lagi baik

      Delete
  8. Bn halau british..kahkahkah

    ReplyDelete
  9. Misteri Piramid di Tasik Chini, Pahang

    MISTERI PIRAMID DI TASIK CHINI, PAHANG

    Menurut laporan News Straits Time pada 10 Disember 2007 telah melaporkan bahawa terdapat piramid berdekatan Tasik Chini di Pahang. Piramid tersebut yang kini menjadi sebuah bukit yang dipenuhi hutan belantara berkemungkinan dibina pada kurun ke-12 oleh empayar Khmer kuno yang memerintah dari tahun 802M hingga 1432M dan berkemungkinan piramid ini merupakan peninggalan terakhir sebuah bandaraya kuno empayar Khmer kuno yang tenggelam di bawah aras laut sewaktu kurun ke-15. Kini kawasan di sekitar bukit tersebut telah diterangkan untuk memberi ruang kepada aktiviti pertanian di sekitar. Beberapa serpihan mangkuk porselin telah ditemui di sekitar bukit tersebut dan menguatkan lagi bukti bahawa kawasan tersebut suatu masa dahulu merupakan sebuah kawasan peradaban yang pesat. Ianya berkemungkinan sebuah bandar yang wujud sewaktu kegemilangan empayar Khmer (Kemboja). Menurut catatan sejarah, ibukota empayar Khmer ialah di Siem Reap dan berkemungkinan di Tasik Chini kini merupakan antara kota jajahan takluk empayar tersebut.

    Menurut penduduk tempatan iaitu Ahmad Najib, 57 dan isterinya, Pauziyah Abdullah, 49, mereka pernah menaiki kenderaan mereka melalui kawasan sekitar bukit tersebut dan mereka menemui beberapa kawasan tanah jerlus seakan-akan terdapat ruangan kosong di bawah tanah sehingga menyebabkan tanah di kawasan tersebut jerlus.

    Pada 1998, Professor Datuk Dr Nik Hassan Shuhaimi Nik Abdul Rahman yang merupakan salah seorang dari penyelidik di UKM telah menjalankan ekspedisi kajian di sekitar Tasik Chini tersebut. Namun setelah ekspedisi selama 2 minggu diadakan, mereka terpaksa memberhentikan ekspedisi kerana kekurangan peruntukan kewangan. Namun apa yang menarik mereka memberitahu mereka sempat menggali di sekitar pinggir Tasik Chini dan mereka menemui sebuah bongkah batu besar yang tertimbus separuh di dalam tasik dan separuh di daratan. Menurut beliau, berkemungkinan piramid tersebut kini berada separuh di bawah tanah dan di dalam Tasik Chini.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...