KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 8 April 2015

BETUL KE DUA KERETA BERLAINAN JENAMA DARI SUATU KELUARGA MEMILIKI NO PLAT KERETA YANG SAMA?????


Sebuah kereta Mercedes Benz wrana hitam dan satu lagi Mitsubishi Attrage putih dari satu keluarga tetapi memiliki no plat kereta sama iaitu W 5155 K yang kini menjadi tanda soal dimedia sosial.

Mohon pihak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) memberikan respon mengenai kekeliruan ini demi pencerahan.

12 comments:

  1. Apa yang peliknya....ada duit, semua boleh....ada 2 kemungkinan di sini:-

    1) Semua tahu yang nombor pendaftaran boleh dipindah dari satu kenderaan ke kenderaan yang lain, dengan syarat mematuhi prosedur undang-undang sedia ada. Tak perlu penerangan JPJ pun orang dah tau.

    2) Gambar diambil berlainan masa, atau berlaku pertindihan secara sengaja (photoshop). Zaman canggih, semua boleh. Mungkin salah satu gambar kenderaan pertama (asal) yang menggunakan nombor plat tersebut, manakala satu lagi diambil setelah nombor pendaftaran bertukar melalui proses yang sepatutnya di JPJ.

    Bukti masyarakat kita super kepoh dan percaya bulat2 berita sensasi di internet. Syabas! We are living in a fucked up society.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ITU ISUE NATIONAL. !
      BILA MELAYU NAK MAJU ?

      Delete
    2. wow marah bro.. yg bro kata panjang lebar tu budak sekolah pun tahu

      Delete
  2. Gambar kiri masa beli sebelum gst.

    Gambar kanan selepas gst owner cat baru sebab harga cat, kertas pasir, simen dan semua yang berkaitan melantun-lantun murah.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengar tu omak kau penjelasan. Sham TM.
      Lepas gst satu nombor boleh pskai dua kereta.

      Delete
  3. Ada wang boleh beli no plat itu omak kau, Abang aku ada no plat sama dengan kereta bini dia tak salah pun jika ada wang boleh je mendafta dengan jpj ada faham

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena tangkap baru salah.

      Delete
    2. Tak ada salah nya, tak percaya kau pergi daftakan no plat bini sama dengan kereta kau itu, kena guna sama nama kau dengan kedua2 kerata itu untuk mendapat no plat sama . Ada faham

      Delete
    3. JPJ MANA BOLEH BUAT TU ?
      TLG BAGI TAU !

      Delete
    4. Serius anon 03:58 ni baru kena ketum.tiada undang2 kat malaysia ni yg membolehkan 2 entiti kenderaan menggunakan 1 no pendaftaran.simpan sikit bodoh tu beruk

      Delete
    5. Serius anon 03:58 ni baru kena ketum.tiada undang2 kat malaysia ni yg membolehkan 2 entiti kenderaan menggunakan 1 no pendaftaran.simpan sikit bodoh tu beruk

      Delete
  4. Orang Irang Kaya Ber gaya tiada masalah

    Kenapa orang oranf papa kedana nak buat isu ???

    ReplyDelete