Wednesday 8 April 2015

SEORANG GURU KAFA DIKATAKAN MEMBUAT GEMPAR DI PEJABAT SUK SELANGOR BAGI MENDESAK AZMIN ALI LULUSKAN KENAIKAN ELAUN YANG DIJANJIKAN SEBAGAI TUJUAN MEMBURUKKAN PENTADBIRAN TERDAHULU??????



Seorang tenaga pengajar Kelas Fardhu Ain (Kafa) telah membuat suatu stunt murahan dengan merempuh pejabat Setiausaha Kerajaan Selangor bagi tujuan "mendesak" Kerajaan Negeri Selangor pimpinan YAB Tuan Hj Mohamed Azmin b Hj Ali segera meluluskan kenaikan elaun yang telah dijanjikan sejak tiga tahun lalu.

Ekhsan Bukharee Badarul Hisham yang mengaku kononnya mewakili 10,000 guru Kafa di seluruh Selangor meluahkan rasa kesal sambil menyerahkan surat terbukanya dengan disaksikan media di perkarangan Dewan Undangan Negeri Selangor secara kebetulan Omak Kau juga hadir.

Katanya, kerajaan Pakatan Rakyat (PR) didakwa berjanji untuk menaikkan elaun dari RM1300 kepada RM1500 dalam Pilihan Raya Umum ke-13 lalu.

“Sudah sekian lama kami ternanti-nanti hasil perbincangan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) agar dinaikkan elaun.

“Saya memohon jasa baik kerajaan negeri Selangor bukan sahaja mempertimbangkan kenaikan elaun kami tetapi melunaskan manifesto PR pada PRU13 dengan kadar segera,” katanya hari ini.

Katanya, kerajaan negeri tidak pernah menaikkan elaun sejak sejak kepimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim sehinggalah bertukar tangan kepada Mohamed Azmin Ali.

Jelasnya lagi, rakan-rakan senasib dengannya yang terpaksa mengemis meminta kenaikan sambil menitiskan air mata buayanya.

“Sehingga kini kekosongan guru tetap (DG29) tetap menjadi rebutan umpama seketul daging yang mahu dilahap oleh ribuan karnivor. Kekosongan jawatan tetap tersebut untuk tahun ini sahaja diisi oleh ribuan guru KAFA dan dipanggil temuduga seramai lebih kurang 500, namun 66 sahaja yang diterima.

“Apakah nasib guru-guru KAFA yang hanya berstatus sambilan sahaja? Kami dibuat seperti penagih yang dahagakan jawatan tetap manakala kebajikan kami sebagai guru yang bertanggungjawab memegang amanah mendidik insan terus terabai sebegitu rupa,” ujarnya macam nada "kesal".

Surat terbuka yang dibawanya sebentar tadi kemudian diterima oleh Ketua Setiausaha Sulit kepada Azmin Ali, Datuk Yasid Bidin yang berjanji akan memaklumkan perkara itu kepada pihak atasan.

Omak Kau cukup yakin dan percaya melebehi 101% betapa stunt dan drama murahan ini tidak lain tidak bukan berniat serong untuk mengaibkan pentadbiram lama Selangor dibawah Tan Sri Dato' Seri Abdul Khalid Ibrahim dan percubaan menaikkan imej Tuan Hj Mohamed Azmin b Hj Ali dimata rakyat, dimana tuntutan dan janji menaikkan elaun guru-guru KAFA akhirnya akan di lunaskan dalam kadar segera.

Langsung tidak masuk akal hanya seorang guru KAFA boleh tergamak membuat pengakuan mewakili lebih 10,000 guru KAFA negeri Selangor ... nampak sangat wayangnya .. mau kasi gempak bagi nampak pentadbiran dulu sekadar janji palsu dan pentadbiran sekarang jenis cakap serupa bikin dengan slogan PEMBANGUNAN BERKUALITI RAKYAT DI PEDULI
.

31 comments:

  1. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada aku......semua yang terlibat semua CHI-BAI! PKR ke....PAS ke...DAP ke...BN ke...semua cakap tak serupa bikin....phuiii!

      Delete
    2. Ko tunggulah sampai Bang Non Aljuburi tu bertanduk....baru lah ko dapat duit tu......

      Delete
  2. Laaaa Anwar tu Dah tua gayut. Bagi la jawatan kat Azmin. Takkan tua2 gila kuasa kot.

    Kepada Anuar cukup2lah kamu menganiaya TGNA, TSKI, Che Gu Bard dan TGHA dgn silap pluralism nepotism Dan liberalism kamu tu..
    Alangkah baik jika penyokong2 mat Matang ni pi masjid Dan tolong orang susah. Balik2 bakar lilin. Aku rasa kalau Anwar mampus Mau puak2 ni bakar mercun Dan colok.

    Jgn Jadi macam tu bro. Dunia tak dapat. Akhirat pun miss.

    Bagi aku Anuar ni orang terencat akal macam TuLang Besi, mso. Kedahlanie, Greenboc Dan addin saja yg suka. Orang gila memang disokong orang gila

    Jesse Labu
    N9ers

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro tulisan lu yg mcm ni agaknya melayakkan lu masuk syurga.....

      Delete
    2. Jgn marah. Macai umno ni diupah utk tulis benda yg sama. Macai umno bertugas demi wang.

      Delete
  3. ARTICLE TER-LATEST DARI TULANG BADAK@ MURTABAK WAVES
    MONDAY, MARCH 2, 2015
    Mungkinkah Pihak Lilin Sendiri Yang Mahu Jatuhkan Haji Anuar?

    Siapakah yang sebenarnya mahu menggulingkan Haji Anuar?

    Gegak gempitajuak-juak reformist Jeff Ulu Yam menghalau orang dari parti sedangkan beliau sendiri hanya menjadi ahli PAS tahun 2000.

    Dia jadi warrior reformist pun atas hubungan rapat dengan biras.

    Jeff Ulu Uam pula belum lahir lagi waktu Tok Guru Nik Aziz meminta Dato Asri melepaskan jawatan Presiden (YDP Agung) secara terbuka dan dilaporkan oleh Berita Harian pada bulan Februari 1982.

    Tapi dia boleh membuat jangakaan PR akan berpecah.

    Tidak hairanlah Jesse Labu mengarahkkan beliau memberhentikan cirit birit mulut.

    Komen-komen grassroot di blog Omak Kau pula menjadi corong pembesar suara kepada reformist2 taraf bawah PKR ini seperti Jeff Ulu Yam dsbnya.

    Ia mungkin kerana gang lilin sendiri mahukan perpaduan PASMAcha-PKR menjadi realiti satu masa dulu.

    Namun, siapakah sebenarnya yang mahu menjatuhkan Haji Anuar.

    Mengikut sumber dalaman reformist yang Tulang Badak dapat mula2 usaha menjatuhkan Anuar sebenarnya sedang rancak berlaku di kalangan geng lilin sendiri.

    Mengikut sumber dalaman tersebut, Gang Lilin sudah hilang kesabaran dengan Haji Anuar bin Ibrahim.

    Walaupun Haji Anuar menyokong agenda Perpaduanwang dgn PASMAcha namun dia amat lemah dalam mengorak langkah ke arah perpaduwang.

    Puak2 Lilin sudah semakin bosan menunggu dan kesabaran mereka semakin hilang.

    Namun, mereka telah mendapat nafas baru dari piihak2 baru di Shah Alam.

    Tidak hairanlah panggilan mahukan ANuar naik ke Majlis Tertinggi datang dari kawasan Pandan dan bukan dari KAwasan2 yang dilihat pro bersahabat dengan PAS.

    Gang Lilin begitu yakin sehinggakan tidak pernah budak hingus PASMAcha dilayan sebegitu baik dan halus seperti yang dilayan kepada boss PASMAcha sekarang.
    Jadi, siapa sebenarnya yang hendak menjatuhkan Haji Anuar?

    Maklumat dalaman Reformist yg Tulang Badak dapat Haji Anuar hanya akan dinaikkan pangkat sebagai President. Timbalan Presiden akan ditolak ke Ketua Am serta orang lain dari Pahang akan mengganti Hajjah Jijah sebagai Presiden.

    Sejurus selepas itu agenda Perpaduang akan diisytiharkan dengan dimulakan oleh gang lilin dan ahli2 akan dipaksa tunduk.

    Panggilan Jesse Labu adalah mahukan Haji Anuar menjadi presidnet, sebuah jawatan yang lebih tinggi dari De Facto.

    Bagaimanakah itu dikatakan menukar Presiden?

    Tulang Badak
    Murtabak Waves

    Murtabak Waves tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman socialick. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian Tulang Badak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang badak aka tulang babi mmg ditugas utk merosakan nama nuar. Selagi nuar berpengaruh nyawa umno dlm bahaya.

      Delete
  4. Betul cakap Omak kau.ini tujuan nak hina Khalid.nak naikan Azmin.Kalau khalid masih jadi MB sudah tentu dia bolih bagi lapan orang guru kafa sebanyak 2 juta,betul tak Omak kau,?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai gang lilin anon 15:05. Sini takda ikan Latin brader. Nak Tanya pasal patin Tanya wfauzdin

      Delete
  5. Rafizi tu pembodek tegar Anuar tu. Kezaliman terhadap TSKI, derhaka kpd istana, menfitnah PAS dll takkan dah lupaaaaaaaaaaa.

    Yang jadi sebutan adalah lawas tetap lawas berbotolkan julap cap matang.
    Lawan tetap lawan adalah suara murni yg dirosakkan oleh gang lilin

    Kata dimulut
    Lawan tetap lawan

    Kata dihati
    Lawas tetap Lawas. Berak tak payah teran prussss keluarrrr hampas kuning bau tungkit

    Yang Benar

    Jesse Labu
    N9ers

    ReplyDelete
  6. ni bukan menghina tetapi sesi menunjukkan kebodohan.. 500 temuduga yg nak pakai 66. suruh dia mohon cikgu biasa lah.. yang temuduga puluh ribu yang nak pakai berapa ratus aje

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah tu ni sebab Anuar yg menjatuhkan TSKI. Habis kelam kabut dibuatnya. Anuar ni kecil2 tak nak mampos. Bila Dah tua menyusahkan orang

      Delete
    2. Elaun RM1,200 nak hidup dekat selangor ni, alamat makan pasir la......YB-YB boleh plak naik gaji, padahal keje malas, pegi sesi bahas di DUN & Parlimen malas! Ada hati nak naik gaji?? Aku sokong Cikgu KAFA ni.....biarla apa orang nak kata....tapi aku rasa dia ada hak untuk mintak kenaikan sebab DIA YANG AKAN MENGAJAR ANAK-ANAK KITA, melainkan ko takde anak dan lupa asal usul!

      Delete
  7. TOLONGLAH MANSUHKAN GST....TOLONGLAH WAHAI KERAJAAN...TAK TAHAN DENGAN SEMUA HARGA BARANG YANG NAIK MENGGILA....AIR MINERAL PUN KENA GST...BISKUT PUN KENA GST....JANGANLAH ZALIM SANGAT...TOLONGLAH...NAK BELI PAMPERS ANAK LAGI..TOLONGLAH....MANSUHKAN GST....AKU SEMAKIN TERTEKAN WAHAI PARA PEMIMPIN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barang tak baik susah oooo

      Ron Jeremy
      Penyokong PKR Dan pengedar DVD ilmiah

      Delete
  8. MANIFESTO = MENIPUFESTO

    ReplyDelete
  9. Barang naik priducer suka. Customer DVD marah skit la

    Ron Jeremy
    Penyokong PKR Dan pengedar DVD ilmiah

    ReplyDelete
  10. Omak kau ni menghasut ke ape ha?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Don't raise your voice, improve your argument.
      Sarcasm is only way to tell the truth to the jerks.

      Delete
    2. What sort of argument are you talking about if there is a clear case of UNJUST by the ruling party? What can you expect of him and the rest of KAFA teachers to carry on living in Selangor with RM1,200 allowance, whilst at the same time all the YB's enjoy much better perks? You can go to hell. Thanks.

      Delete
    3. omk memang pantang king kong kalau ada bunyi2 nk kenen kt khalid....meroyan dia....

      Delete
  11. Hahaha......
    Belaslah azmin sepuasnya..... beliau tetap km selangor.....! Nak tukar pun kena tunggu lepas pru 14 . Kalau azmin betul2 dapat membantu malah bangunkan selangor dgn sebaiknya mungkin lepas pru 14 masih lg km pilihan.
    Semua pihak nak jadi km... namun mampukah dan sultan juga yg berkenan dgn pilihan yg ada dan sokongan dari party bukan main ikut suka hati saudara yg benci pada azmin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Anus 15:43, ayat ko ni berterabur.......ko Bangla ke? lagi satu...sejak bila Selangor pakai KM (Ketua Menteri)? Bongok punya bangla!

      Delete
  12. Jangan jadi kan kita kedekut dgn manusia yang mengajar agama kepada anak bangsa, kalau pembaziran boleh di laku kan tanpa di paksa.. Dgn gaji byk itu tinggal di negara kaya raya, dgn Gst apa lah sangat... TUMPANG SAMPAI..

    ReplyDelete
  13. Jangan jadi kan kita kedekut dgn manusia yang mengajar agama kepada anak bangsa, kalau pembaziran boleh di laku kan tanpa di paksa.. Dgn gaji byk itu tinggal di negara kaya raya, dgn Gst apa lah sangat... TUMPANG SAMPAI..

    ReplyDelete
  14. Betul, setuju dan sokong Omakkau.

    Mintak elaun dinaikkan dari RM1300 ke 1500. Elaun sekarang mcm pengemis. Part time cleanner. Logik ker? Pastu SU MB turun terima memorandum. Hebatttt....

    ReplyDelete
  15. Bagi satu sepatut zakat menanpung gaji dia orang ini dalam.orang menuntut nuntut ilmu dan ajar harus bagi zakat, aku minta sultan selangor campur tangan sebab ia guru itu mahu mencari reski halal , kalau harap azmin dia politik sampai bila2 alamat mati tak makan guru kafa ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat simpul biawak. Berbelit teruk bebenor.

      Delete
  16. Buat kerja sampingan tak salah. Semua yg makan gaji tentu ada pendapatan sampingan kecuali yang pemalas..jadi cleaner apa salahnya selagi tidak menjejaskan tugas. Ada kakitangan awam bawa teksi pun buat releks saja..bukan pergi mengadu nasib depan menteri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ni nak jadi almasih aldajjal ke bro.. menghalang segala kebajikan agama..
      klu x tau kepayahan org lain baik simpan je kata-kata bro tu.. ini soal negara dan rakyat secara keseluruhannya.. jgn nak memfitnah golongan2 mulia ini..

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...