KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 11 May 2015

HISHAMUDDIN DAN SHAHRIZAT AKUI UMNO KINI HADAPI KRISIS KEYAKINAN RAKYAT



Anggota UMNO perlu bangkit, bekerja keras, bersatu, mengenepikan segala kepentingan sempit serta peribadi dalam menghadapi ujian besar yang dihadapi kini, kata Naib Presiden UMNO Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

Beliau berkata anggota UMNO tidak boleh sekadar berpeluk tubuh, jika tidak parti itu hanya akan menjadi seperti parti lain.

"Perjalanan UMNO adalah panjang, berliku dan sarat dengan darah, keringat serta air mata. Namun parti keramat ini kekal teguh sebagai wadah perjuangan terbaik untuk orang Melayu dan rakyat Malaysia.

"UMNO merupakan wadah perjuangan yang mendewasakan kita sebagai manusia, yang memuliakan kita sebagai bangsa dan lebih penting wadah yang memerdekakan kita sebagai sebuah negara," katanya dalam kenyataan sempena ulang tahun UMNO ke-69, hari ini.

Justeru, Hishammuddin yang juga menteri pertahanan menyeru seluruh warga UMNO pelbagai peringkat umur menyahut cabaran memuliakan bangsa dengan penuh hikmah, kebijaksanaan, amanah dan keikhlasan.

"Semoga pengalaman lalu, perpaduan hari ini dan impian masa depan memimpin kita semua. Saya akan terus bersama dan mendokong perjuangan suci parti keramat orang Melayu ini," katanya.

Sementara itu, Pergerakan Wanita UMNO mengakui parti itu kini sedang melalui saat-saat yang amat mencabar terutama dalam usaha mengembalikan semula kredibiliti UMNO di hati rakyat.

"Langkah-langkah bagi memulihkan semula keyakinan rakyat kepada UMNO perlu dilakukan dengan segera agar masalah ini tidak melarat hingga akhirnya menjadi barah," kata ketuanya Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dalam kenyataan di Kuala Lumpur, semalam.

Beliau, bagaimanapun berkata Wanita UMNO berpendirian apa jua langkah yang perlu diambil mestilah seperti 'menarik rambut dalam tepung, rambut tak putus, tepung tidak berselerak' demi kepentingan parti dan bumiputera keseluruhannya.

Katanya Wanita UMNO percaya melalui tindakan sedemikian diiringi semangat perpaduan, bukan sahaja kredibiliti parti dapat dipulihkan tetapi sokongan rakyat kepada UMNO juga akan bertambah. – Bernama

23 comments:

  1. Ni semua keje mahathir celaka...bila kau nak mampus mahathir oiii...zaman kau dulu zaman kukubesi. Kuasa kau mengalahkan raja. Raja pun kau bentak. Sial, majal sampai ke hari ni. Bail out, penswastaan yg merugikan, kronism, tutup kes, hutang negara, dagangan matawang...semuanya kau yg mulakan. Sapa lawan, kau cantas. Tahun 90an negara membangun bukan sebab kau bagus, sbb keadaan ekonomi semasa. Generasi selepasnya jadikan kau idola sbb tak ambil tau hal politik masa kau berkuasa. Sudah-sudahlah mahathir...keburukan kau, kau tak nampak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.......
      Mahadir ke kamu celaka!!!!
      Kamulah melayu pengkianat bangsa masih nak melaung sini.....bodoh tak gaku salah kata betul benar kata bohong.
      Umno dah tua akal dah karat tiada ideal bernas kata berubah tapi makin teruk rakyat dikerjakan, inikah perubahan yg rakyat mahu ?? Apa guna negara maju kalau rakyatnya mundur.
      Di mana kesenangan rakyat??? Kalau rakyat senang apa hal rakyat nak bising???
      Kata lagi hasutan konon ,adakah rakyat malaysia byk masih bodoh percaya bulat2 tanpa merasai kehidupan semasa dan adakah ekonomi malaysia skrg dlm keadaan selesa!!! Nak tipu bohong lagi pada rakyat bertapa baiknya negara ini aman damai, itukah lambang dan kemampuan umno??? Bila dah lama memerintah pasti akan ketinggalan ideal akal permikiran yg telah lama Perlu di tukar dari terus menjuahkan lagi jurang antara negara asia.

      Delete
    2. 14.07...bising2 umno tipu, bohong & sebagainya buat apa..anwar sejak awal tahun 80an telah sedar & tinggalkan abim, masuk umno sebab percaya umno satu2nya medium untuk merubah nasib rakyat. Parti lain sampai bila2 tak mampu menang..cuma nasib tak menyebelahi dia. Tak sempat jd PM. Nak ubah? Ubah dr dlm umno. Itu satu2nya cara yg ada. Mahathir bg aku, tetap celaka. Bkn sbb dia byk ckp...tp dialah punca segala masalah. Rasuah & sebagainya..

      Delete
  2. betul tu... Omakkau perlu membantu & kerja keras utk membantu tokey lembu & Mr Audi cash ni...baru Omakkau ada kelasssss....sejak pakai jersi baru ni Omakkau makin berseri & hebat.... lebih2 lagi bila komen pasal geng keris telanjang ni...mesra sungguh.....heheheee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keris telanjang ok lagi...dari org tua telanjang konek bengkok tak sedar diri main jubur lelaki jambu. Suweyy melekat kalau main jubur. Silap-silap mampus dalam penjara.

      Delete
  3. Nak pulih keyakinan camne. Bila ditanya soalan tak boleh jawab. Spin sana sini.Putar alam sana sini. Jawab le terus terang jadi taklah fitnah berleluasa jadinya. Kan ostad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha....
      Adakah pencuri kata dia curi???
      Kalau dah penyamun masakan akan berkata benar hancurlah mrk dan lg cepat jahanam umno dikuburkan rakyat malaysia.

      Delete
  4. Kepada pengundi pkr di permatang pauh. .tahniah kerana menang prk...dan bleh la meliwat beramai ramai. ..kehkehkeh. .

    Sekian terima kasih
    Maxx hardcore.

    GST maju dan membangun bersama. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Contoh minda ahli UMNO. Tak mampu berbahas kembali kepada minda porno. Camne nak yakinkan rakyat.

      Delete
    2. Hahaha......
      Melayu ni memang dah tak ada harapan lagi hanya bisa melaung hina sesiapa sj yg bidas umno dan sebab itu juga umno tidak pernah berubah walaupun berkata berubah namun yg tua2 juga jadi pemimpin malah tak mahu beri jawatan pada yg lebih muda dan cuba lihat kawasan mudah menang bagi yg tua juga atau org sdr tapi kawasan mungkin kalah br beri pada yg muda namun tiada harapan lg cepat terkubur......

      Delete
    3. 14.16..kalau kau sokong pembangkang, apa kau sibuk-sibuk suruh umno berubah?? Aku syak kau ni marah sebab tak dapat apa yang kau hajatkan masa join umno dulu. Mcm2 sifat manusia..

      Delete
  5. Selama ni apakah realiti wadah perjuangan tidak sama yg warwArkan.
    ."UMNO merupakan wadah perjuangan yang mendewasakan kita sebagai manusia, yang memuliakan kita sebagai bangsa dan lebih penting wadah yang memerdekakan kita sebagai sebuah negara"

    realitinya
    korup, projek kroni, pecah amanah , rasuah, bail out
    korek lubang ,timpus lubang
    projek lembu lingkup
    1mdb , berbelion kasi 1 orang cina, bukan dari parti dap dan bukan dari parti UMNo
    songlap berjuta pelabur tabung haji (melayu ,islam, ahli umno)untuk tolong sorang cina yg bukan ahli umno dan bukan berbangsa melayu
    jual tanah johor pada cina, bukan dari parti DAp dan bukan dari parti UMNo
    gadai tanah pada singapura. ( Kempen rakyat supaya patriot, BN patriot ke ?)

    ReplyDelete
  6. selalu tipu rakyat, dan tipu dan menjadi budaya UMNO, tipu sana , tipu sini, tipu cover dgn tipu, semua terlibat dalam penipuan, dari BN, polis, peguam, jabatan kerajaan, ceo, ketua pengarah hinnga ke jkkkkk. Macam mana rakyat nak percaya, hinnga keluar idea , idea bodoh nak cover penipuan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi yg cerdiknya tang rembat duit...

      Delete
    2. wah seluruh sistem dinegara ini kau fitnahkan...agaknya kaulah org yg paling malang dalam dunia ini....sepatutnya hidup kau penuh dengan kesenangan dan kenikmatan ...seluruh isi dunia ini berlaku zalim kepadamu (terutamanya UMNO)..sedikitpun tidak dipedulikan oleh masyarakat antarabangsa dan saudara seagama diluar sana...satu2nya sinar yg masih ada hanyalah kepada gerombolan manusia yg digelar dengan pelbagai penghormatan ..ada yg melihatnya sebagai PAS DAP PKR...sesungguhnya aku merasa sangat kesian kepada manusia yg kufur lagi sombong seperti kamu...kelak jgn terjun banggunan ..atau mengamuk dengan pedang dah la ye sahabat....sanggup tak kalau sipengembala kamu ..selepas ini menghimpunkan kamu ditepi jalan...kali ini dibekalkan pula dengan senjata untuk kamu "berjihad" menumbangkan UMNO ?..bosan lah aku nengok ..asyik terpekik dengan pelbagai sepanduk...macam pondan...

      Delete
  7. Jeff Ulu yam tak komen? Sila komen banyak2 OK. Post kat sini dgn blog Wfauzdin.

    Mungkin Jeff sedang sibuk membuat amalan yg baik baik

    Jamal
    PAS for All
    PAS Batu Road

    ReplyDelete
  8. Hye korang..maaflah..Amar bukan nk cakap apa..act takdelah susah sgt nk beli kereta baru ni..What app je Proton/Perodua ke 0142264506.Insyaallah Amar bantu.Tak perlu duit2 booking segala.Amar tak nak.Amar da 7 tahun pengalaman jual kereta baru.Terutama proton dan perodua.Ingat no Amar 0142264506.Satu Malaysia Amar boleh hantar kereta.Ingat ... nak beli kereta baru..atau nk tanya proses dia mcm mana what app Amar di 0142264506.Ingt yea..hehehe.
    Lagi pun..bg yg berniaga,tapi bermasalah buat loan,yg blacklisted ke..Amar cuba bantu yea.
    Nak trade in kereta atau tak mampu nk bayar bulanan kereta dan nk elakkan blacklisted,bgtau Amar yea.maaf guna cara mcm ni.penat korg baca..hehehe

    ReplyDelete
  9. Yang masuk ameno dan sokong ameno ni ada dua jenis makluk. Yang pertama kumpulan yang pandai putar belit supaya dapat gaji lebih, dapat elaun lebih, dapat kontrak, permit, lesen, dan apa-apa keuntungan kewangan dari 10 sen sampai ke billion-billion MYR. Satu kumpulan lagi jenis yang bodoh, malas, bengap, takde ilmu dunia dan akhirat, akal senteng, memang keturunan hamba, jenis enau dalam belukar, dan boleh dipusing-pusingkan otaknya dengan sehelai pelikat atau batik, atau sekampit beras, atau, sehelai T shirt atau pun secawan kopi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul anon 14.06 !!...mungkin mak bapak dan orang kampung kau tergolong dalam kumpulan no 2 tu..tahniah

      Delete
  10. Semua ini merupakan permainan yang dimainkan oleh pembangkang sendiri. Tetapi, ia pula diikuti dengan Tun M yang sudah nyanyok dan lupa. Mengapa lupa? Bukankah sebelum ini beliau turut ditentang kuat oleh orang sendiri pada tahun 1987? Setiap pemimpin mempunyai cabarannya. Apapun, ramain yang masih menyokong Umno dan BN. Takkan nak mengharapkan PR untuk mentadbir negara? Masalah sendiri pun tidak dapat diselesaikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.....
      umno ke pembangkang permainkan rakyat???.
      Selangor siapa pembangkang???
      Pulau pinang siapa pembangkang???
      Kawasan bandar seluruh malaysia siapa yg kalah???
      Jadi adakah rakyat kawasan ini bodoh dari segi semua bidang???.
      Jadi pembangkang mana satu yg permainkan rakyat putarbelitkan kebenaran???
      Jadi bodoh lah kamu kalau tak faham hanya pandai salahkan org lain atas kelemahan kamu.

      Delete
    2. Anon 14.25...emosi pulak lu ni..hahaha

      Delete
  11. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete