KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 8 January 2015

KISAH DAN GAMBAR YANG UTUSAN DAN BERITA HARIAN KEBERATAN NAK SIARKAN ... LEBIH 100 PETANI, PENTERNAK PERAK DEMO SAYUR DI PUTRAJAYA



Kira-kira 100 orang petani dari 22 kampung sekitar Perak hari ini berhimpun di Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani di Putrajaya dengan membawa hasil pertanian mereka dalan mempamerkannya di luar bangunan itu.

Sambil membawa sepanduk dan kain rentang dalam pelbagai bahasa , mereka merayu menterinya Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob supaya campurtangan bagi memastikan kerajaan negeri Perak membatalkan notis pengusiran terhadap kawasan pertanaian dan penternakan yang mereka usahakan selama ini.

9 comments:

  1. Kangkong jatuh harga lg ke? ....

    ReplyDelete
  2. Kita tengok itu tanah siapa, kalau tanah orang ,apek dap ini kena sedar ia hanya tanah pajak aje, apek buat negara ini macam nenak moyang mereka, ada petani melayu nak bisingi tak pun muka dia nampak ia sebab orang melayu ada tanah mereka sendiri, dan apek langgar peraturan di comeran pahang apek godol bukit dan panggil bangla kerja usahakan tanah haram, apek suka naik harga barang sesuka hati , sekarang apek cuba buat hal pula di jabatan pertanian pula, apek dap memang tak sedar diri

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro..tanah tu mmg hak krajaan negeri.apek ni teroka secara haram sebenonya.mmg patut pun krajaan nak amik balik.kt tpt aku ada beratus ekar

      Delete
  3. kita tengok itu tanah siapa...kalau bukan tanah apek pun agak2 siapa yg bagi kelulusan kat apek tu ye..rasa2 orang melayu juga kot ..orang melayukan kebulur nampak duit..bila dah rasa apek ni tak mendatangkan hasil...get out youlah ye...

    ReplyDelete
  4. Harga minyak dah TURUN .. HARGA BARANG BILA NAK TURUN .. APEK Oiii..

    ReplyDelete
  5. This Is What You Really Want !!
    Something That Beyond Your Imagination !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete
  6. Kalau tak ada apek tanam sayur....Melayu makan kangkung tepi langkong ja....tak ada sayur di pasar .....pergi kampung Melayu....yang penuh semak samun...tu mesti Melayu yang punya....yang sedih ada Melayu yang pemalas dan sanggup kerja jaga jamban dari tanam sayur

    ReplyDelete
  7. melayu tanah tak usahakan tapi, tapi sikap apek sekarang rupa macam melayu hanya tahu sewa pada bangla dan jadi orang tengah, ini aku lihat , orang melayu kena ubah sikap jangan hanya bergantung pada sayur apek aje, ini aku lihat apek boleh pasarkan sayur ke pasar raya hasil daripada apek yg di tanah sewakan pada petani bangla

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro bukan semua mcm tu.aku pun tanam sayo jugak.cuma masalahnya pmborong kebanyakan kaum apek ni.kena melayu yg jual sayo kt pmborong apek bgi harga lbih kurang je dah tu komplen mcm mcm.kena sebangsa apek yg jual harga dia bagi cantek,sayo dah nak rosak pun apek tak complain.

      Delete