Tuesday 15 September 2015

HARI MALAYSIA TANPA NAJIB ... PEGAWAI KHAS NAJIB BIDAS BLOGGER SHAHBUDIN HUSIN SEBAGAI PEMBOHONG.




"Shahbudin Husin BOHONG bila mengatakan PM berada di luar negara ketika sambutan Hari Malaysia..

PM ketika ini sedang melakukan lawatan kerja ke Sarawak dan akan berlepas ke Kota Kinabalu petang nanti..

Malam esok PM akan bersama rakyat di Padang Merdeka, Kota Kinabalu untuk Majlis Sambutan Hari Malaysia.."


PETALING JAYA: Ketika rakyat diseru menghadiri Himpunan Rakyat Bersatu pada 16 September bagi menzahirkan sokongan kepada kerajaan, Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak tiada di dalam negara.

Pada tarikh yang sama Hari Malaysia disambut, beliau berada di London sebelum bertolak ke Amerika Syarikat bagi menghadiri mesyuarat di Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB).

Berikutan ketiadaan orang nombor satu dalam perhimpunan pro kerajaan itu, ia menjadi tanda tanya siapa pemimpin kanan lain yang turut serta.

Persoalan itu dibangkitkan bekas Naib Ketua UMNO Wangsa Maju, Shahbudin Husin.

Katanya, adalah tidak adil jika pihak yang menyokong sahaja yang hadir sedangkan yang disokong tidak menampakkan diri.

“Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi dan lain-lain pemimpin UMNO dan kerajaan juga masih belum kedengaran janji mereka untuk menghadiri perhimpunan itu yang tujuan besarnya ialah untuk menyatakan sokongan kepada Najib dan kerajaan yang sedang dipimpinnya,”tulis Shahbudin.

Bahkan, Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, yang menyeru rakyat menghadiri perhimpunan bagi menzahirkan sokongan kepada kerajaan dan para pemimpinnya, siang-siang lagi memaklumkan tidak dapat hadir.

Kata Ku Nan, ia bertembung dengan program beliau yang lain.

“Habis, siapa pemimpin UMNO dan kerajaan yang hadir nanti? Adakah Zahid? Hishammuddin? Khairy Jamaluddin? Yang lain-lain?

“Pemimpin yang sudah terbuang, Muhyiddin Yassin dan Shafie Apdal, adakah teringin untuk datang sama?

“Berapa ramai menteri yang akan menunjukkan muka agaknya?,”soalnya di shahbudindot.com.

11 comments:

  1. Eleeeeehhhh Tulang. Harap badan jer besor
    otak macam kismis

    ReplyDelete
  2. adik2 besor nanti jgn Jadi Loser wokey

    ReplyDelete
  3. DImanakah Mat Sabu, Mujahid, Wan Azizah bila anak jati Pulau Pinang dihalau. Mat Sabu dan Mujahid berasal dari Penang dan DSWA MP P.Pauh Pulau Pinang

    ANGI, Isnin – Penduduk Melayu Kampung Mutiara, Batu Feringghi merayu kepada mana-mana pihak untuk tampil membantu mereka mendapatkan pembelaan apabila mereka kini dihalau keluar oleh pemilik tanah tanpa sebarang pampasan.

    Ini berikutan notis pengusiran mereka dari kampung tersebut yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

    Seorang penduduk kampung, Latipah Din, 56 berkata mereka telah mengambil keputusan untuk mempertahankan kampung warisan tersebut sehingga ke titisan darah yang terakhir.

    “Kami penduduk kampung Mutiara berasal dari penempatan dari kawasan tanah di Hotel Park Royal kemudian dihalau untuk tinggal di atas bukit. Kemudian mereka nak halau kami macam anjing untuk keluar dari rumah tanpa memberikan sebarang pampasan pun pada kami.

    “Di manakah kami, anak-anak dan ibu bapa kami akan duduk sekiranya rumah kami dirobohkan? Tolonglah bantu kami. Wahai tuan tanah bukalah hati dan mata kamu, kasihanilah kami penduduk kampung Batu Feringghi,” katanya lapor sebuah portal.

    Manakala Ishamudin Saaid pula berkata tindakan pemilik tanah yang mahu meroboh mereka disifatkan sebagai tidak berperikemanusian.

    “Kami penduduk kampung mengadakan perhimpunan bagi menyatakan rasa tidak puas hati kami terhadap tuan tanah yang tidak berperikemanusian dan kami akan berhimpun untuk mempertahankan kampung kami.

    “Walau apapun yang terjadi kami tidak akan berundur dan akan berjuang sehabis-habisan. Hidup kampung Melayu Batu Feringghi biar putih mata jangan putih tulang, lawan tetap lawan,” katanya.

    Lebih 1000 penduduk membuat bantahan secara aman sejak semalam apabila pemilik tanah berkeras mahu meroboh kesemua rumah mereka.

    ReplyDelete
  4. Mana Mat Sabu, Mana Mujahid. Aktiviti kaum lain dibenarkan di Penang. Kaum melayu dan India pula ditindas. Adakah ini Islam progresive yg mendewakan rocket ikutan GHB?????


    Malang nasib peniaga jalanan di Pulau Pinang


    Namun sejak minggu lalu, pasar Rope Walk tidak lagi sama seperti awal pembukaannya berpuluh-puluh tahun lalu. Tapak asal pasar ini sudah ditutup oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang kononnya untuk dibangunkan dengan landskap. Pasar Rope Walk ini mempunyai kelompok peminatnya yang tersendiri bukan sahaja dari dalam negara. Malah, pelancong luar negara juga memasukkan pasar Rope Walk dalam senarai wajib dikunjungi jika ke negeri ini kerana keunikan barang yang dijual.
    Menurut mereka, barang-barang yang dijual di pasar ini tidak boleh atau sukar ditemukan di tempat-tempat lain. Kalau dalam istilah orang muda zaman sekarang, mereka menyebutnya barang rare.
    Barang yang dijual juga pelbagai. Dari pakaian, kasut, buku, perhiasan sehinggalah kepada peralatan muzik. Tetapi bukanlah barang antik kerana peniaga-peniaga di sini bukan pengumpul (collector).


    Mereka hanya hidup ‘kais pagi makan pagi, kais petang makan petang’ dan bergantung sepenuhnya kepada hasil jualan di pasar tersebut.
    Apa yang lebih dikesalkan adalah layanan dan tindakan Kerajaan DAP Pulau Pinang terhadap peniaga-peniaga di pasar ini yang berjumlah kira-kira 70 orang. Sudahlah tapak perniagaan mereka ditutup, nasib mereka pula tidak dibela sewajarnya termasuk tidak diberi pampasan setimpal.
    Tapak baharu dan sementara yang ditawarkan pula tidak disenangi penduduk kerana terlalu dekat dengan rumah mereka sehingga hampir mencetuskan pergaduhan dengan peniaga. Bukan itu sahaja, lokasinya juga tersorok dan terletak di ce­lah-celah lorong yang kotor dengan longkang tersumbat. Kita faham jika peniaga-peniaga ini berniaga tanpa lesen atau tidak pernah membayar cukai kepada Kerajaan DAP Pulau Pinang. Tetapi dengan pendapatan mereka yang kadang-kadang hanya beroleh RM30 sehari, banyak mana cukai yang diharapkan kerajaan negeri daripada peniaga ini sehingga sewenang-wenangnya merampas tapak perniagaan asal mereka?

    ReplyDelete
  5. Anda seorang Loser???????? Anda kalah pemilihan, tak naik pangkat, kena ludah, mak bapak tang mengaku anak, kalah judi dll loser style, sila hubung GHB.

    Kami NGO yg berdasarkan loser, kami Faham anda kecewa dan kami Inclusive

    Tak lama lagi kami akan ada Pati Cap Roket Kebawah, namanya Hamana, dalam bahasa Italy yg bermaksud LOSER.

    Apa kami lakukan tak berpandukan betul atau salah, sebab kami mengharapkan Ihsan Uncle Bukit Penang.

    SIla hubungi Mat Shampoo, Mariah Kari, Ha-Nipah dan Qolet Smart untuk butir2 selanjutnya

    Hidup Loser

    Boy GHB
    Gerak Harap Boy

    ReplyDelete
  6. Sapa2 kat sini mak bapak ic merah x payah la nk bising2 sangat dok tempat orang tu mulut jawa makan taik tu jangan mcm kolam indah water sangat ingat sikit asal usul tu..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. wau Loser bersuara. Badan besar otak macam.kismis


      Video Klip Tulang Loser kat Youtube Menjerit2 Utuseks, sumpah, sumpah, Tah apa2. Taruk dlm zoo okey tu. DIa punya link sini Wokey


      https://www.youtube.com/watch?v=yv00rkMo26w


      Layan okey. Ini dia sebenarnya MAT GHB punya fill

      Delete
  7. Jeff ulu babi..

    Marah sangat kt tulang besi tu kenapa,g la carut kt blog dia.ko bila nk cerdik kt selangor ni orang hutan mcm ko dok taksub kt najis mughallazah,orang kt bandar mcm aku ni 100% sokong pkr..ngeh3

    ReplyDelete
  8. Kpd jeff keadilan refome n rakan rakan perjuangan pas sekalian.jgn lah kita berasa sedih atau takut jika kita mmg iklas berjuang krn menegakkan agama Allah n keadilan.kelak Allah akan memberi jln keluar kepada kesempitan kita.kesabaran n ketenangan itu adalah sifat org mukmin.doa adalah senjata org mukmin.kita berusaha n seterusnya tawakal kpda Allah.hidup islam hidup keadilan.ini untuk boy ,jessi n omakkau sekali.

    ReplyDelete
  9. Aku nak turun esok. Klu berlaku rusuhan aku nyorok dlm tong. Yg penting mesti tunjuk pd cina kita jeles dgn baju kuning.

    ReplyDelete
  10. hampeh baju merah jilat jilat dlm jerubu

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...