KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 26 September 2015

MAUT TERKENA PARANG KETIKA SEMBELIH LEMBU KORBAN



Pada 24/9/15 jam lebih kurang jam 11 pagi. bertempat di Surau Taman BCB Yong Peng, Johor Sebanyak 4 ekor lembu akan disembelih.

Tiba giliran ke lembu kedua untuk disembelih semua proses mengikat dan membaringkan lembu telah selesai sehingga proses penyembelihan.

Ketika lembu berkenaan mau disembelih, tetiba lembu itu telah mengelupur dengan kuat sehingga menyebabkan simati dan imam yang menyembelih tercampak kebelakang dan pada masa yang sama parang yang digunakan oleh imam untuk menyembelih lembu itu tadi telah terkena pada lengan sebelah kiri si mati.

Orang ramai membantu si mati dengan membalut luka dan terus membawa si mati ke Klinik Kesihatan Yong Peng untuk mendapatkan rawatan.

Oleh kerana kecederaan terlalu serius si mati di bawa ke Hospital Batu Pahat untuk rawatan lanjut. Semasa sampai di wad kecemasan dapati si.mati telah meninggal dunia.

Post Mortem telah dijalankan pada 24/9/2015 lebih kurang jam 4.00 petang di Jabatan Forensik Hospital Sultanah Nora Ismail Batu Pahat.

Sebab Kematian SLASH INJURY TO LEFT FOREARM. ( KECEDERAAN TERPOTONG DI BAHAGIAN LENGAN SEBELAH KIRI )

19 comments:

  1. Orang yg pakar dlm bab sembelih pun boleh tergelincir ini kan pula geng siku dan lutut. Hari2 kata org lain buruk tp mangsa banjir masih tidur dlm khemah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. RAFIZI TERKEDU DITENGKING AMBIGA???

      "Tanjat Ge-Girl kena tengking Tau..."
      Wah!!! Ini satu berita menarik ni. Berani betul Si Ambiga tu nak tengking seorang budak yang dianggap Paling Bijak dalam kalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu secara terbuka.

      Katanya, Si Rafizi tu sampai terdiam dan terkedu apabila bekas Pengerusi BERSHIT tu menengking dia sewaktu rundingan Meja Bulat berhubung pembentukan Pakatan Haprak tu baru - baru ni.

      Laporan mengenai insiden itu telah disiarkan dalam akhbar News Straits Times yang mendakwa kononnya Si Ambiga tu tak bersetuju dengan cadangan pembentukan Pakatan Haprak tu.

      Laporan itu mendedahkan, Ambiga meluahkan rasa tidak puas hati dia dan menganggap tindakan Wan Azizah mengumumkan pembentukan Pakatan itu sebagai satu langkah yang tergesa - gesa.

      Yang lebih menariknya ialah apabila laporan tersebut menyebut, tindakan Ambiga itu adalah kerana pembentukan Pakatan itu meminggirkan PAS dan tidak mengiktiraf penglibatan parti tersebut.
      “Ambiga telah kritikal dalam soal ini. Dia (Ambiga) bertanya kenapa masih memerlukan pendapat pihak lain berkaitan pembentukan pakatan pembangkang, sedangkan Wan Azizah sudah membuat keputusan dan mengumumkannya (tengahari semalam)


      “Ambiga bertanya kenapa perlu kami (NGO) hadir di sini, apabila kamu telah membuat keputusan sendiri. Beliau juga berkata Wan Azizah perlu realistik dalam soal ini dengan mengambil kira keadaan sebenar di peringkat akar umbi," lapor NST.
      Walaubagaimana pun, tindakan Si Ambiga yang lantang mempertikaikan tindakan Wan Azizah yang telah membuat pengumuman itu secara tergesa - gesa telah dibidas semula oleh Rafizi.

      Namun, cubaan Si Rafizi tu nak tunjuk Hero dengan mempertahankan 'Boss' dia cuba memberikan 'Ceramah' mengenai 'Prinsip Pakatan Pembangkang' itu telah dibentak oleh Si Ambiga.
      “Kami tidak mahu mendengar ceramah berkaitan prinsip. Awak (Rafizi) tidak menjawab soalan saya. Kenapa awak tergesa-gesa,” bidas Ambiga.
      Laporan NST itu juga turut mendedahkan bahawa Ambiga tetap bertegas menyatakan bahawa peranan PAS adalah siginifikan dalam menarik sokongan dikalangan rakyat pada ketika ini.

      Selepas bertindak menengking Si Rafizi, Ambiga juga dilaporkan telah meninggalkan rundingan Meja Bulat itu sebelum acara pengumuman dan pelancaran Pakatan Haprak 2.0 itu dibuat.

      Kesimpulannya, cadangan pembentukan Pakatan Haprak yang diumumkan semalam membuktikan bahawa mereka sudah semakin terdesak.

      Delete
  2. DAP dh tubuhkan PAN utk semelih melayu dan islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. GAMBAR SERIBU ERTI, WAJAH SUNGUL PAKATAN HAPRAK!!!

      Wajah-wajah dalam gambar NST baru-baru ini sepatutnya ceria-ceria belaka maklumlah satu pakatan pembangkang yang baru telah selamat dilancarkan. "Tanpa PAS", tajuk Sinar Harian.

      Lihat wajah sugul Kit Siang. Begitu juga murung pada wajah Dr Mariah, Anuar Tahir, Samad Said. Mat Sabu pula sengeh paksa dan begitu juga DS Dr Wan Azizah.

      Difahamkan ketika gambar ini diambil wartawan sedang melontarkan beberapa soalan kontroversi khasnya tentang penglibatan beberapa NGO dalam gabungan Pakatan Harapan tu.

      Ya rundingan meja bulat yang melahirkan Pakatan Harapan itu juga dikatakan turut melibatkan pimpinan NGO dan parti-parti lain. Tapi, ada tak yang mewakili NGO dalam gambar ini?

      Jawapnya tidak ada seorang pun semuanya orang parti belaka iaitu sama ada DAP, PKR atau Parti Pekerja. Mana NGO - NGOnya? Mana PSM dan sekutu - sekutu lain dalam Pakatan?

      Bermakna benarlah kelahiran tergesa-gesa ini sesungguhnya hanya semata-mata mahu memberi nyawa pada anak baru kelahiran DAP iaitu Parti Pekerja yang telah diambil-alih oleh pengkhianat-pengkhianat PAS.

      DAP tendang PAS keluar Pakatan Rakyat. DAP bercita-cita merobah pimpinan tertinggi PAS dalam pemilihan Muktamar baru-baru ini tetapi GAGAL apabila semua proksi mereka kecundang.

      Lalu tiada cara lain bagi memelihara ego DAP yang calar itu selain melahirkan parti baru yang kononnya punya upaya menggantikan PAS. Dan berlangsunglah majlis pelancaran Pakatan Harapan atas desakan DAP yang selebihnya adalah sejarah.

      Kerana itu kelahiran tergesa-gesa ini dipertikaikan banyak pihak sehinggakan Ambiga Sreenevasan bekas Presiden Majlis Peguam juga turut mempersoalkan: “Why the rush to set up new opposition pact….”

      Ambiga bertanya mana PAS? Adakah kerana mahu menyisihkan PAS maka rundingan meja bulat yang tergesa-gesa ini diadakan? Ambiga dan penganjur BERSIH 4.0, Maria Chin difahamkan telah keluar dari persidangan tanpa hadir sidang media ini.

      Apa pun semua dah selesai. Pakatan ini hanya lahir dari persetujuan 3 parti sahaja. Yang puas hati dan paling gembira sudah pastilah DAP dan anak-anak pengkhianat PAS yang dilahirkannya. Itu je sebab diorang buat Pakatan Tergesa - Gesa!!!

      Delete
    2. UMNO dah lama tipu dan sembelih Melayu. Hanya Melayu bodoh yg tidak sedar. Peruntukan 52 bilion saham utk org Melayu entah ke mana... dap juga dipersalahkan

      Delete
    3. KHALID SAMAD SONGEH DITUDUH PENIPU???

      Hahaha!!! Nampak sangat yang Si Khalid Samad tu cuba untuk menegakkan benang yang basah bila dia dituduh sebagai seorang Penipu. Mula la dia hilang akal dan meroyan tak tentu arah.

      Seperti biasa, alasan yang diberikan oleh Si Khalid Samad tu untuk mempertahankan diri sudah pastinya dia mendakwa kenyataan dia keluarkan telah disalah-ertikan oleh pihak PSM.

      Dalam erti kata lainnya, laporan yang disiarkan didalam media sebelum ini telah disalah tafsir sehingga menyebabkan timbulnya salah faham bagi pihak PSM berhubung isu keahlian Pakatan Haprak Baru tu.
      “Sedangkan, sepertimana yang telah saya jelaskan, saya hanya menyatakan jawapan yang diberi apabila soalan itu ditimbulkan semasa sidang meja bulat.
      “Walau apa pun, pada dasarnya sidang meja bulat diadakan untuk menghidupkan kembali PR yang telah berpecah. Oleh itu hanya parti yang terlibat dengan PR telah dijemput sebagai langkah permulaan,” katanya.
      Kiranya, jika kita lihat dari satu sudut, memang Si Khalid Samad tu cuba mendabik dada dan mendakwa puak - puak PSM tu tak layak untuk menjadi sebahagian dari Pakatan Haprak tu.

      Perkara tu dapat kita lihat apabila Si Khalid Samad tu menegaskan bahawa mereka yang telah mengkhianati PAS sebelum ini lebih layak untuk menyertai Pakatan tu berbanding PSM.

      Alasan yang diberikan ialah sebab diorang dah lama berjuang dalam Pakatan sedangkan pihak PSM tu baru sangat nak menyertai Pakatan tu apabila ianya dijenamakan semula baru - baru ini.

      Persoalannya, adakah itu sebab utama kenapa puak - puak PSM tu tidak dijemput menyertai rundingan Meja Bulat yang diadakan sebelum ini? Adakah itu yang membuatkan PSM tidak layak untuk menyertai Pakatan Haprak Baru tu?

      Jelas, tindakan Si Khalid Samad tu sebenarnya hanya sekadar nak menutup kemaluan diri dia sendiri je. Apa yang dia buat membuktikan bahawa dia tidak menghargai sumbangan PSM kepada Pakatan. Jadi, sebab tu la dia meroyan tak tentu arah!!!

      Delete
  3. Luka ditangan nampak di mata. Luka di hati hanya ulamak PAS yang tahu. Sakitnya hati bila Parti Amanah dapat sambutan di luar jangkaan. Kini PAS hampir musnah ditangan pemimpin yang berselindung di sebalik jubah dan serban besar...bab mentadbir negeri hancur. PAS berjaya perintah Trengnu sepenggal je... PAS berjaya perintah Kedah sepenggal je..cakap berdegar2 mcm ayam jantan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PSM BENGKAK, KHALID SAMAD DIDAKWA PENIPU!!!

      Parti Sosialis Malaysia (PSM) menyifatkan alasan yang diberikan oleh dua pemimpin Pakatan Harapan, Ong Kian Ming dan Khalid Samad mengenai ketiadaan parti berkenaan dalam rundingan meja bulat pada Selasa lalu adalah sebagai mengarut dan tidak boleh diterima.

      Ahli jawatankuasa PSM, S Arulchelvan berkata, kenyataan kedua-dua pemimpin tersebut mengenai PSM tidak menerima Polisi Bersama Pakatan Rakyat (PR) sebelum ini dan juga menolak Artikel 153 berkenaan hak-hak keistimewaan Bumiputera adalah satu pembohongan.

      “Semasa PRU 13, PSM ada mencetak dan mengeluarkan satu manifesto dimana tajuk Manifesto PSM adalah UDAHLAH TU ! TOLAK 56 TAHUN UMNO-BN.

      “Saya sertakan manifesto ini disini dimana dalam mukasurat 20 & 21 digariskan Hubungan PSM & PR. Dalam Manifesto PSM, kita telah mengatakan PSM menerima dan menyokong Manifesto PR dan buku jingga,” katanya dalam kenyataan yang dikeluarkannya semalam.

      Katanya, PSM mencabar kedua-dua pemimpin tersebut dan menuntut penjelasan mengenai kenyataan palsu yang dibuat ke atas mereka.

      Katanya lagi, PSM turut meminta pihak pakatan untuk menjelaskan secara lanjut serta bukti yang mengatakan parti itu menolak Artikel 153 tersebut.

      “Sebelum ini terdapat hanya tiga mesyuarat yang diadakan antara PSM pada PR dan isu Artikel 153 tersebut tidak pernah dibangkitkan dalam ketiga-tiga mesyuarat berkenaan.

      “PSM tidak terdesak atau kecewa apabila tidak dijemput untuk menghadiri rundingan berkenaan kerana kami percaya ia adalah hak mutlak penganjur tetapi tidak boleh bertolak ansur dengan pembohongan secara terang-terangan ini.

      “Oleh itu PSM mengharapkan agar Pakatan Harapan memberikan penjelasan yang sewajarnya dan kami mendoakan yang terbaik untuk gabungan berkenaan,” katanya.

      Delete
    2. PAS akan buat himpunan 60k baju hijau. Hasrat utk berselfi dgn amoi2 gebu mesti diteruskan. Stimmmm..siot!

      Delete
    3. PAS akan buat himpunan 60k baju hijau. Hasrat utk berselfi dgn amoi2 gebu mesti diteruskan. Stimmmm..siot!

      Delete





    4. Pakatan Harapan: Ambiga Mempertikai Keperluan?
      Posted on Thursday, September 24 @ 21:52:55 MYT
      Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu


      

      KUALA LUMPUR: Seorang wakil badan bukan kerajaan (NGO) mengesahkan bekas Presiden Majlis Peguam Negara S Ambiga mempertikaikan keperluan penubuhan Pakatan Harapan buat masa ini.

      Pengerusi NGO pro-pembangkang Lensa Anak Muda Malaysia (Lensa), Safwan Anang yang hadir semalam di persidangan meja bulat ke arah pembentukan pakatan pembangkang memaklumkan perkara itu kepada Berita Daily namun menyifatkannya sebagai pandangan yang berhak dilontarkan oleh semua pihak yang terlibat dalam perbincangan.

      Delete
  4. KHALID SAMAD SONGEH DITUDUH PENIPU???

    Hahaha!!! Nampak sangat yang Si Khalid Samad tu cuba untuk menegakkan benang yang basah bila dia dituduh sebagai seorang Penipu. Mula la dia hilang akal dan meroyan tak tentu arah.

    Seperti biasa, alasan yang diberikan oleh Si Khalid Samad tu untuk mempertahankan diri sudah pastinya dia mendakwa kenyataan dia keluarkan telah disalah-ertikan oleh pihak PSM.

    Dalam erti kata lainnya, laporan yang disiarkan didalam media sebelum ini telah disalah tafsir sehingga menyebabkan timbulnya salah faham bagi pihak PSM berhubung isu keahlian Pakatan Haprak Baru tu.
    “Sedangkan, sepertimana yang telah saya jelaskan, saya hanya menyatakan jawapan yang diberi apabila soalan itu ditimbulkan semasa sidang meja bulat.
    “Walau apa pun, pada dasarnya sidang meja bulat diadakan untuk menghidupkan kembali PR yang telah berpecah. Oleh itu hanya parti yang terlibat dengan PR telah dijemput sebagai langkah permulaan,” katanya.
    Kiranya, jika kita lihat dari satu sudut, memang Si Khalid Samad tu cuba mendabik dada dan mendakwa puak - puak PSM tu tak layak untuk menjadi sebahagian dari Pakatan Haprak tu.

    Perkara tu dapat kita lihat apabila Si Khalid Samad tu menegaskan bahawa mereka yang telah mengkhianati PAS sebelum ini lebih layak untuk menyertai Pakatan tu berbanding PSM.

    Alasan yang diberikan ialah sebab diorang dah lama berjuang dalam Pakatan sedangkan pihak PSM tu baru sangat nak menyertai Pakatan tu apabila ianya dijenamakan semula baru - baru ini.

    Persoalannya, adakah itu sebab utama kenapa puak - puak PSM tu tidak dijemput menyertai rundingan Meja Bulat yang diadakan sebelum ini? Adakah itu yang membuatkan PSM tidak layak untuk menyertai Pakatan Haprak Baru tu?

    Jelas, tindakan Si Khalid Samad tu sebenarnya hanya sekadar nak menutup kemaluan diri dia sendiri je. Apa yang dia buat membuktikan bahawa dia tidak menghargai sumbangan PSM kepada Pakatan. Jadi, sebab tu la dia meroyan tak tentu arah!!!

    ReplyDelete
  5. Parti spender Oren ciplak logo Imayam adalah Loooooooseeeewwer
    Loooooooooser
    Looooser
    Looser
    Loser

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai pasiku lutut baru balik dr sekolah pondok. Buka channel tv ...terjumpa imayam. Terus teruja. Macam kera dapat bunga...

      Delete
  6. Replies
    1. Loser GHB Imayam Loooooserrr

      Delete
  7. Best aaaaaa Mat Sabu, kena sekeh dgn Azmin, PAS, PSM Dan Ambiga

    Spender Oren Loser Logo Ciplak Imayam kuciwak

    ReplyDelete
  8. sbenar nye ni lembu yg ke 3 dan yg terahkir.. lembu ini sudah pun disembelih , namun dia bangun semula seperti tiada apa-apa yg brlaku, namun arwah yg tiada di situ tiba – tiba muncul untuk bantu memeriksa semula lembu brkenaan..lembu trsebut telah pun diikat semula nmun lembu trbabit meronta dn parang yg dipegang imam trkena tgn arwah… saya antara saksi kejadian…

    ReplyDelete
  9. Admin tolong gunakan bahasa lembut sikit. Cuba gantikan perkataan 'SI MATI' dgn Arwah atau Si mangsa..stupid blog!

    ReplyDelete