KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 16 September 2015

MAHATHIR LIDAH BERCABANG BIDAS KETUA UMNO BAHAGIAN SUBANG



Perhimpunan Baju Merah tidak seteruk seperti yang digambarkan Tun Dr Mahathir Mohamad.

Sebaliknya, Ketua UMNO Bahagian Subang, Datuk Zein Isma Ismail menempelak bekas Perdana Menteri dengan menyifatkan beliau sebagai lidah bercabang.

Zein mempersoal tindakan Mahathir yang turut serta bersama peserta Bersih 4.0 bulan lalu, sedangkan sewaktu pentadbirannya dia menentang cara itu.

“Tanya Tun Mahathir apa dia cakap ini. Tun Mahathir ini lidah bercabang, masa dia memerintah eloklah dia. Dia juga menghalang sebarang perhimpunan jalanan.

“Kalau iapun nak menyokong pembangkang, dia tidak boleh menggunakan perhimpunan jalanan untuk menjatuhkan kerajaan,” katanya.

Menurut Zein lagi, apa yang dilakukan orang Melayu pada 16 September bukan kerana dendam terhadap bangsa lain yang menyertai Bersih 4.0, sebaliknya mengajak orang Melayu bersatu untuk mempertahankan hak mereka.

Beliau juga menyalahkan Dr Mahathir sebagai punca berlakunya kecelaruan politik di negara ini apabila sering menyerang pemimpin yang tidak sehaluan dengan beliau.

“Yang menjadi penyebab berlakukan kecelaruan politik negara kita adalah Tun Mahathir.

“Berapa banyak pemimpin yang diserang Tun Mahathir iaitu, Tun Razak, Tun Hussein,Tengku Razaleigh, Anwar Ibrahim, Tun Abdullah, Datuk Seri Najib,” katanya.

35 comments:

  1. HE!HE!HE! RAMAI masih INGAT bahawa PENYANGAK ini nak HIMPUNkan SEJUTA orang UMAT Melayu/ISLAM atau AHLI-AHLI UMNO untuk HIMPUNan yang diUSAHAkannya ini.. Daripada ANGKA 1 JUTA orang itu sudah TURUN menjadik 100 RIBU orang pulak.. Kemudian menjadik 30 RIBU orang.. Akhir sekali kita terGELAK BESAR apabila si PENYANGAK ini meMINTA pulak KAUM-KAUM bukan Melayu untuk turut SAMA menyertainya kali ini.. Apakah si PENYANGAK ini sudah 'GABRA' untuk mengHIMPUNkan seRAMAI mungkin orang umat umno. Yang pasti mat rempit akan turut serta. Duit minyak disponser. Hanya perlu pakai baju merah dan REMPIT.
    Inilah kisah walaun UMNO bernama Jamal Pak Tongkol....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spesis beruk mmg tak diundang ke perhimpunan ni....jadi jgn meroyan gila babi...ok?

      Delete
    2. KJ kata hanya spesis monyet yg suka berdemo rasis anjuran Jamal@ikan bakar Sekincan

      Delete
    3. Hahaha.....merah boleh!!! Kuning tak boleh!!! Hijau lg tawar menawar!!! Tak apa kita lihat siapa bersih siapa kotor siapa kucar kacir siapa ramai siapa lemah. Rakyat berjuang untuk rakyat sdr bukannya untuk senangkan kayakan mudahkan malah berdiam diri buat2 tak tahu biar wang disamun biar apa yg melanda dan guna alasan salahkan peniaga segalanya tetapi lupa kalau tiada peniaga mana mahu beli brg keperluan!!! Sebijak2 tupai melompat jatuh ke tanah jua.

      Delete
    4. MOHON JANGAN TERSEDAK...

      Ribuan datang ke pelancaran parti Amanah di Shah Alam.

      http://wargamarhaen.blogspot.my/2015/09/ribuan-bewarna-jingga-banjiri.html

      Delete
  2. Jika peniaga Cina ikut seruan LKS maka bisnes di KL hari ini akan lumpuh. Orang Melayu jgn dok berangan nakbawak anakbini gi shoping ke KL ari nih...Ekonomi Msia Cina yg kontrol. Aku nasihatkan semua orang Melayu di Sekincan makan ikan bakar...klu nasib baik dpt baik Ferarri percuma Jamal Pak Tongkol punya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sungguh menghairankan...dah 58 tahun merdeka, nasib orang Melayu masih x terbela. Macam mana kaum Cina boleh kaya raya sedangkan Melayu yg menerintah? Perhimpunan rasis UMNO hari ini untuk apa? Nak marah Cina?

      Delete
    2. Cina pun duduk di bawah perintah Umno macam Melayu jugak. Tahun 1900 dulu yang tarik lanca apek cina tua. Yang jadi pelanggan Melayu.

      Tahun 2015 dah lenyap penarik lanca bangsa cina. Tetapi Melayu pula yang ambil alih jadi penarik beca.

      Masa belum wujud Umno dulu cina susah. Jadi kuli lombong. Tinggal rumah kongsi.

      Lepas Umno wujud dan perentah Malaysia, cina dah bertukar jadi kaya raya. Melayu masih serupa dulu juga.

      KENAPA CINA BOLEH JADI KAYA TAPI MELAYU MACAM DULU JUGA, MISKIN PAPA KEDANA PADA HAL CINA DAN MELAYU DI PERENTAH OLEH MELAYU UMNO SEJAK DULU HINGGA KINI.

      APA MELAYU UMNO BUAT...???

      Delete
    3. betul sgt tu bro 11.27

      Delete
    4. Hahaha.....melayu rajin buat apa??? Melayu berkerja ikut masa, bila berniaga mahu terus untung tak berani keluar modal takut rugi berniaga setengah jln. Melayu yg kaya atau berjaya sebab bijak dan rajin berani memcuba. Cina pula tak semuanya berjaya dan kaya ada juga yg gagal, namun kalau sdr tidak berani mahu ubah kehidupan sdr tidak akan berjaya sampai bila2 hanya beli jackpot seumur hidup,kalaulah menang cabutan.

      Delete
    5. MOHON JANGAN TERSEDAK...
      Ribuan datang ke pelancaran parti Amanah di Shah Alam. http://wargamarhaen.blogspot.my/2015/09/ribuan-bewarna-jingga-banjiri.html

      Delete
  3. Setuju dgn zein isma,,tun memang tak suka melihat org melayu maju ke hadapan,, sebab beliau sendiri bukan org melayu,, beliau org keling. Sebab itu beliau guna pengaruh pm beliau yg lama itu untuk memporakperandakan pemerintahan Tun Abdullah Badawi sblm ini,,sekarang tun bertindak serupa kepada Najib. Ya,,kita akui kedua mereka ada salah,,tetapi cara teguran hanya untuk menunjukkan org melayu tak pandai mentadbir dan bnyk salahlaku,,bukannya untuk menyelamatkan keadaan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila najib xberkuasa nnti dia pun akan join bersih.....kot2 umnu berkuasa lg lah.....nauzubillah

      punca masalah adalh najib....bila pemimpin lemah tunduk pd org yg tkde jawatan.....maka negara dn rakyat celaru

      klu memerintah betul dn bagus....rakyat dn pembangkang tkde isu nk ungkit.

      tgk masa kolid mb dulu....paling tinggi isu lembu korban dn bakor sikit gereja.....ewah bg omak kembang dn melekit sikit

      tp bila umnu dh rosakkn kolid maka terpaksa beliau diganti

      anwar kt bkn kerana kolid rasuah tp kerana kolid sudah dimanipulasi umnu

      Delete
    2. MOHON JANGAN TERSEDAK...
      Ribuan datang ke pelancaran parti Amanah di Shah Alam.
      http://wargamarhaen.blogspot.my/2015/09/ribuan-bewarna-jingga-banjiri.html

      Delete
    3. Sememangnya tak bisa memtakbir negara kerana punyai sikap tamak penting diri sanggup berbohong dgn tipu muslihat tidak memberi peluang pada org lain dan tidak bisa berkerja sama dgn perbagai kaum takut kuasa dirampas kerana kebijakan tidak melebihi kaum lain.

      Delete
  4. Himpunan melayu islam jadi krnyataan....permis kawasan cina tutup....pas dah singkir puas awnar libral plural dan syiah....umno perlu singkir saki baki puak anwar plural ini seperti spudin dollah...nazri aziz..ceo kjaan yg sokong anwar pluralisme ini....kesatuan umno -pas jadi krnyataan musuh dlm selimut sudah berhimpun dalam GHB dan PKR anjing DAP dan yahudi ...... masa untuk bertindak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengkorak hang!!!

      Delete
    2. Cikgu2 sekolah telah berusaha 58 tahun untuk membentuk perpaduan antara kaum di malaysia. Baju merah gunakan 1 hari sahaja untuk merosakkannya.

      Malang sekali.

      Delete
    3. hadi tu ayatollah pas jgn xtau

      sampai ari ni dok sokong iran dn hezbosyaitan

      disaat umat islam disembelih syiah fn khawarij is....hadi masih tudug pejuang syria agen amerika

      qardawi pun dh menyesal sokong iran

      masa ulamak2 syria dtg malaysia...hadi langsung tk santuni mereka. tgna pun cium tgn ulamak besar syam

      inilah bala yg besar utk hadi hingga allah hinakn dia melalui penyokong tegarnya dulu termasuk aku

      sesiapay yg cenderung pd org zalim dia akan disentuh api neraka

      inilah ayat yg hadi dn harun ajar bila mereka diuji mereka pulak cenderung kt puak zalim bashar iran dn hezbosyaitan

      dlm konteks malaysia ialah najib almonggoli.....yg disokong puak aassobiyah umnu dn pasug

      2.6b beb.....takbir2 bkn mengenyangkn

      Delete
    4. Saya setuju dgn 2015. Ekonomi msia di sumbang byk dari bangsa lain, bangsa Melayu bangsa subsidi.. Apa yg 4.0 buat tak sama, 4.0 isu nya apa yg di lihat skrg. Hutang, gst, derma. Kalau rakyat rasuah.. Jadi apa yg nak baju merah buat. Nak suruh bangkraf dulu msia. Dah lah imej msia dgn isu ini pecat memecat, tukar menukar.. Umno jgn jadi pemecah perpaduan. Jgn nak nafi.. PRU tak akan ada lagi bangsa lain nak sokong umno.. Aku memang sokong pas dah..

      Delete
    5. zullello...aircond ascon kat rumah ko yang rosak 4 bulan lepas dah elok ker belom? Beli baru la... Tak pom mintak aircond second hand kat najib. Kalu najib tak bagi mintak kat mat balak yg baru dpt ranjer turr

      Delete
  5. Awas Dalang sebenar!

    ReplyDelete
  6. Terima kasih kerana sudi berhimpun hari ini. Lagi banyak lagi bagus. Sedut jerebu tu banyak2. Semoga tindakan anda berkumpul menyedut jerebu itu akan nenghilangkan jerebu teruk yg sedang melanda kl. Lagi bagus sedut jerebu tu byk2 sampai mampos.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua yg berhimpun melayu. Masjid pun dekat. Masa masuk waktu jgn lupa pergi masjid. Solat. Jgn sbb nak sokong najib, solat korang tinggalkan. Solat satu hari 5 kali tau.... 5 kali pergi masjid. Yg betina sendat2 tu, ada bawak telekung ker?

      Delete
    2. Betina sendat2 tu mak kau la bodoh haha

      Delete
  7. Peserta himpunan baju merah, cuba risik2 kat jamal ada cabutan bertuah ferarri tak?

    ReplyDelete
  8. Permis cina tutup....kejayaan buat himpunan melayu julung2 kali di adakan....semua barua abwar plural...syiah dan libral dlm pas sudah disingkir...tinggal umno pulak singkir saki baki pyak anwar pluralisme dalam umno.....barua barua pluralisme dan syiah ini sudah tubuk Parti PKR dab GHB....gabungan umno-pas jadi kenyataan....masa untuk bertindak.....masa brsatu......parti barua berbilang kaum berebut ahli dan kuasa sesama srndiri....tunggu.....

    ReplyDelete
  9. Orang yg terlalu percaya Mahathir adalah manusia bodoh yg tak tahu hujung pangkal.

    Kelemahan Mahathir ialah Legasi. Mahathir ni kemaruk Legasi. Nak org kenang dan suka org bergantung pada nya.

    Funder utama nya Tokey2 Cina. Mahathir ni dulu kuat sebab sokongan Tokey2 cina.

    Sekarang ni, rata2 org melayu dah nampak 'diri sebenar' Mahathir. Manusia Hipokrit. Cakap tak serupa bikin.

    Mahathir dah macam keling. Macam biawak pun ada.

    Orang tua2 melayu ada pesan ,' kalau jumpa keling dan ular, pelangkung kepala keling tu dulu'. Makna nya, jgn sesekali percaya pd keling, sebab bila2 masa keling boleh pusing balik.

    Mempercayai Mahathir ibarat 'mendokong Biawak hidup'.

    Arwah ustaz Fadzhil Noor dah lama nampak. Katanya dulu, kalau umur mahathir cukup panjang, mahathir akan lihat sendiri kerosakan yg di lakukan nya.

    Hakikatnya, Mahathir dan Anwar sama. Bezanya Anwar kaki liwat bontot jantan. Mahathir tidak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. semuga keturunan mu kaki bontot berkat doa mu tiap hari amiiiiin

      Delete
    2. Oiiiii.....nko tak turun perhimpunan baju merah ke? Tak baik ko buat gitu kat big mama tau....

      Delete
  10. Perhimpunan Baju Merah ini khabarnya mendapat sokongan kuat dari ulamak terkemuka, muktabar lagi suci dari Malaysia.

    Lepas ini kita akan ada perhimpunan raksaksa H60K pulak bagi tujuan memenuhi tabung tin milo.

    Bayangakan kalau seorang derma minima rm5 dah boleh kumpul rm300,000.

    Kalau tiap-tiap bulan buat sekali aku pon tak tau kira berapa tokey boleh untung.

    Alangkah baiknya duit sebanyak itu dapat dibelanjakan untuk membantu mangsa banjir di Kelantan khasnya.

    Oh ye mungkin membantu orang ini tiada dalam ajaran Islam sebab Islam cuma ajar perjuangkan hukum Hudud sahaja.

    Mulanya nak buat lebih lagi tapi takut tak dapat sambutan sebab banyak cawangan dah tutup kedai dan kalau ada yang tinggal pon jenis manusia gigit mee tak putus.

    Apapon sama-sama kita nantikan HORROR COMEDY ini.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelantan boleh pegi mampus

      Delete
  11. Bodo
    Time musim jerebu pun nak kumpul kat padang bersesak2
    Kena penyakit kang mampos
    Mamposs kang sapa nak bagi duit makan anak bini ko
    Pemimpin pom bangang

    ReplyDelete