KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 17 September 2015

RAKAMAN CCTV KERETA KEVIN MORAIS DILANGGAR DARI BELAKANG KEMUDIANNYA DICULIK



Pihak polis telah mengedarkan rakaman CCTV yang memaparkan kemalangan yang dipercayai mempunyai kaitan dengan kereta yang dipandu Timbalan Pendakwa Raya, Anthony Kevin Morais sebelum beliau dilaporkan hilang sejak 4 September lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Zainuddin Ahmad meminta orang ramai yang mempunyai maklumat berkenaan kejadian diminta tampil di balai polis berdekatan.

“Kemalangan tersebut dipercayai mempunyai kaitan dengan pembunuhan Kevin.

“Polis memerlukan maklumat temuramahnya daripada pemandu dan penumpang kereta Toyota Estima berwarna putih yang berhenti melihat kejadian,” katanya.

Kemalangan terbabit berlaku kira-kira jam 7.51 pagi di Jalan Duta Mas. Orang ramai yang mempunyai meklumat kejadian boleh menghubungi Polis Kuala Lumpur di talian 03- 2115999.



90 comments:

  1. SEMALAM MAT SABU ADA CERITA GEMPAR???

    Dalam kesibukan orang - orang Melayu semua turun berhimpun di Padang Merbok semalam, dengar kata Si Mat Sabu dan konco - konco Pengkhianat dia ada buat berita penting.

    Tapi sayangnya, tak de orang pun yang buat laporan mengenai perkara penting yang nak disampaikan oleh Si Mat Sabu tu. Semua orang buat tak peduli je dengan berita gempar yang diumumkan.

    Berita pasal apa ek? Kenapa berita sepenting itu tak mendapat perhatian dikalangan rakyat dan hanya diendahkan begitu sahaja? Sampai hati rakyat Malaysia buat macam tu kat Si Mat Sabu tu ye.

    Tapi rasanya, kalau dihebohkan sangat pun mengenai berita penting Si Mat Sabu tu, memang takde faedah sangat pun. Sebab memang sejak dari dulu lagi, semua orang kenal yang Si Mat Sabu tu BARUA DAPigs!!! Jadi, tak payah buat cerita pun tak pe!!! Hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Himpunan Menjatuhkan Martabat Melayu.
      Kesannya bangsa lain mentertawakan kita.

      Delete
    2. Dah lama mereka tertawakan Melayu sbb sanggup jd barua mereka.

      Delete
    3. Hello bro. Kau lah barua sebenarnya... Hampir2 macam melayu lembu yg sekor tu....ha ha ha.

      Delete
    4. Ramai orang bertanggapan bahawa semua buah memiliki khasiat yang sama dalam program diet yang sedang mereka jalani. Hal ini tidak salah, tetapi ianya tidak benar juga. Terdapat beberapa jenis buah tertentu yang sangat tinggi dengan serat dan protein yang berfungsi sebagai “fat burners” atau pembakar lemak serta dapat membantu meningkatkan imunisasi. Beberapa jenis buah ini sangat berkhasiat kerana mempunyai kandungan gula yang lebih rendah daripada buah lain. Berikut adalah 5 jenis buah yang sangat baik untuk kesihatan dan diet anda.
      1. Epal
      Epal
      Jika anda sedang diet, maka epal adalah buah yang terbaik kerananya ia dapat membantu anda menurunkan berat badan. Selain manis, ianya juga kaya dengan serat dan rendah kalori.Epal juga mempunyai vitamin dan mineral yang amat baik untuk kesihatan. Jadi pastikan anda mengambil buah epal sebagai menu diet anda.

      2. Buah Pear
      Buah Pear
      Buah pear adalah buah yang kaya dengan serat di mana ianya dapat membantu anda merasa kenyang . Jadi jika anda sedang dalam proses untuk menurunkan berat badan, sebaiknya anda perlu menngambil buah pear dalam menu harian anda. Selain kaya serat, buah pear juga dapat menurunkan kadar kolesterol dalam darah sekaligus buah yang baik untuk kesihatan jantung anda kerana kandungan potasiumnya yang tinggi!
      3. Pisang
      Pisang
      Pisang yang tinggi dengan potasium dan serat akan membantu dan mempercepatkan proses penurunan berat badan anda. Selain itu, pisang juga merupakan satu-satunya buah yang mengandungi sumber vitamin B6 yang tinggi. Sebiji buah pisang mengandungi hampir 30% vitamin B6 yang diperlukan bagi tubuh badan. Vitamin B6 ini akan membantu meningkatkan imunisasi terhadap penyakit sekaligus menurunkan risiko anda terhadap serangan penyakit jantung.
      4. Blueberry
      Blueberry
      Blueberry merupakan buah yang sangat istimewa mengandungi anti-oksidan yang tinggi. Mengamalkan blueberry akan membantu tubuh anda memerangi faktor-faktor yang boleh merosakkan metabolism tubuh badan. Blueberry mampu mengatasi masalah seperti tekanan darah tinggi, obesiti, dan kolesterol.
      5. Strawberi
      Strawberi
      Mengamalkan pemakanan buah strawberi akan membantu anda mengurangkan berat badan dengan mudah kerana buah ini dapat merangsang pertumbuhan hormon adiponektin dan leptin yang berfungsi sebagai pembakar lemak sekaligus meningkatkan imun tubuh badan. Strawberi juga tinggi dengan zat anti-inflamasi yang dapat membantu mengubati luka di dalam tubuh badan akibat masalah radang.
      Inilah buah yang sangat berkhasiat dan bermanfaat untuk menurunkan berat badan. Pastikan anda mengamalkan pemakanan buah-buahan ini secara kerap dan imbangi dengan senaman agar anda dapat memperolehi hasil yang maksima.

      Delete
    5. Baca Kisah Pembeli Ini Untuk Elak Diri Anda Teraniaya Ketika Membeli Kereta
      Posted by Kita Bantai » national, » TIPS » 14 September 2015
      Mitsubitshi Grandis

      Satu luahan dari seorang pembeli kereta, Bard Rahman menjadi viral di media sosial. Secara pendeknya, Bard Rahman kini pening memikirkan nasibnya yang sudah buntu kerana perlu membayar cukai kereta sebanyak RM116,000 dan juga loan RM134,000 walaupun keretanya telah disita oleh Kastam kerana terdapat pemalsuan pada dokumen cukai keretanya.

      Difahamkan sebelum membeli kereta jenis Mitsubitshi Grandis pada dua tahun lepas, Bard Rahman telah pun membuat semakan di JPJ Bangi untuk mengesahkan kereta yang bakal dibeli sudah dijelaskan cukainya dan sistem komputer mengatakan cukainya sudah jelas.


      Kereta terbabit dikatakan berasal dari Langkawi sebelum dimasukkan ke semenanjung.

      Setelah dua tahun, kereta Grandis itu disita oleh Kastam yang berkata dokumen cukai keretanya telah dipalsukan dan kini Bard Rahman buntu kerana dia terpaksa membayar cukai kereta tersebut berserta dengan loan kereta walaupun ia telah disita.

      Baca luahan lengkap dari Bard Rahman.

      -LUAHAN KISAH SAYA YG TELAH DIANIAYA-

      PROSES PEMBELIAN
      Pada tarikh 21 Oct 2011 saya telah membeli sebuah kenderaan mitsubitshi grandis bernombor pendaftaran WVX9409 di sebuah kedai kereta terpakai yang bernama Sanyu Auto Sdn Bhd beralamat Lot317, Bt 12 3/4, Jln Cheras, 43000 Kajang, Selangor dengan harga RM144,000.00. Pihak kedai menguruskan pinjaman saya dengan Public Bank Berhad sebanyak RM134,000.00.

      BERSAMBUNG

      Delete
    6. Kereta tersebut berasal dr Langkawi dan telah masuk ke semananjung. Pihak kedai telah mengemukakan dokumen cukai tersebut kepada saya tetapi utk kepastian sy telah membuat semakan di JPJ Bangi akan kesahihan kereta ini sebelom membeli. Pegawai JPJ yg bertugas ketika itu mnyemak didlm sistem komputer dan mengatakan kereta tersebut telah memasuki ke semenanjung dan segala cukai telah dibayar. Oleh yg demikian sy yakin dan membeli nya dan mngunakan selama 2 tahun.

      KASTAM DIRAJA MALAYSIA
      Namun pada 21 Oct 2013 pihak Kastam Diraja Malaysia telah menyita kenderaan saya dan mengikut pegawai Pn Ewa Bt Mohd Yussoff mengatakan bhwa kenderaan sy disyaki tidak membayar cukai kerana terdapat pemalsuan dokumen K1 oleh pihak yg tidak bertanggunjawab.

      Oleh yang demikian saya terpaksa menyerahkan kenderaan saya dan memaklumkan kejadian tersebut kepada pihak Public Bank Berhad. Menjadi persoalan bagaimana dokumen palsu seperti ini mudah melepasi Kastam Diraja Malaysia sehingga pihak JPJ boleh mengatakan bahawa segala cukai telah diselesaikan dan seterusnya pihak bank boleh diperdaya dengan maklumat2 ini atau mungkin terdapat org dalam yg bersekongkol dengan sindiket tersebut.

      Sehingga kini kes saya masih di dalam siasatan pihak JKDM Putrajaya dan sy telah berjumpa dengan Pegawai yg bertugas iaitu Tuan Wong selaku Ketua Bahagian Pencegah & Penilaian, beliau memaklumkan tiada apa yang boleh dibantu dan hanya meminta saya membuat bayaran sedangkan mereka mereka tahu terdapat sindiket yang melakukan kerja terkutuk itu. Namun pengguna mcm sy yg akhirnya dipersalah dan dibebani dengan cukai sebanyak RM 116k dan hutang pinjaman yg perlu dibayar.

      PIHAK PUBLIC BANK BERHAD
      Sejak dari tarikh penyitaan kereta tersebut, saya telah menangguhkan bayaran pembiayaan kereta tersebut bagi mendapatkan penyelesaian yang terbaik berhubung masalah ini.Namun pihak bank tidak dapat mempertimbangkan perkara ini sehingga menyebabkan nama saya telah disenarai hitamkan di dalam laporan kredit yang dikeluarkan oleh Bank Negara Malaysia.

      Sy telah mmbuat aduan kepada pengurus Mr Teo CH Public Bank Taman Maluri namun tiada jawapan penyelesaian. Kemudian sy berurusan pula dgn Ketua Bahagian Kredit Public Bank K Lumpur iaitu Pn Saraswatie namun beliau sekerasnya meminta saya menyelesaikan hutang agar tidak disenaraikan bankrupsi .

      Setahu saya juga pihak bank juga perlu memeriksa dan memastikan segala butiran dan dokumen pembelian sebelom meluluskan pinjaman kepada saya.

      Selain itu sy juga berurusan melalui website aduan dengan pihak Bank namun mereka menjawab dengan jawapan yg sama dan mmberi amaran untuk menyelesaikan cukai kastam tersebut.

      POLIS DIRAJA MALAYSIA
      Sehubungan dengan itu saya telah membuat laporan polis akan perkara yg terjadi di Balai Polis Pelabuhan Klang namun tiada tindakan susulan dr pihak bekuasa tersebut. Amat mendukacitakan apabila pihak bekuasa seperti ini tidak menghiraukan kes jenayah komersial seperti ini.

      KPDNKK
      Saya juga telah membuat aduan di KPDNKK putrajaya atas masalah sy ini tapi mereka tidak dpt membantu dengan alasan diluar kuasa mereka sedang kan setahu sy kementerian ini seharusnya membantu pengguna2 yg teraniaya seperti sy.

      KESIMPULAN
      Setelah 2tahun kes ini masih belom selesai dan mnjdi masalah kepada saya ini kerana ia menyukarkan saya untuk membuat pinjaman untuk rumah mahupon kereta. Sehingga kini sy terpakse menumpang di rumah ayah sy.Lebih menyedihkan lagi name isteri sya juga terlibat selaku gerentor pinjaman kereta tersebut. Kami tidak mampu lagi membuat ape2 pinjaman dengan mana2 bank.

      Kami membeli kereta utk keperluan bukan utk ditipu sebegini. Sy mohon kan keadilan sbb sy telah dianiaya oleh pihak2 yg tidak betanggungjawab ini .

      Akhir kata dr sy bagaimana perkara seperti ini boleh berlaku dan terlepas dr pihak kastam dan pihak bank?

      Apa yang saya perlu buat? Siapa yang boleh bantu mohon hubungi saya.
      Sekian dr saya yang runsing.
      Ahmad Bakhtiar B Abdul Rahman

      Delete
    7. SABAR LA EN MOHON PERTOLONGAN DARI ALLAH BANYAK-BANYAK SBB DOA ORG YG DIZALIMI TIADA HIJAB.

      EN DAH BUAT BERBAGAI USAHA.

      TP KLU TAK SILAP USED CAR TERSEBUT BOLEH DISAMAN KERANA MENJUAL KERETA TIPU.

      CUBA EN BERHUBUNG DGN PEGUAM DAN SY RASA EN ADA KELEBIHAN..

      WALLAHUA'LAM.

      Delete
  2. PAN - PENGKHIANAT AMANAH NEGARA!!!

    Presiden PAS, Hadi Awang tu didakwa telah memberikan gambaran dan jawapan yang cukup jelas apabila menyebut "tiada tahalluf siyasi dengan orang - orang yang khianat".

    Demikian merupakan diantara kenyataan yang telah dikeluarkan oleh Pengarah Jabatan Penerangan PAS Pusat yang turut disiarkan melalui laman portal rasmi Haprakdaily tu hari ini.

    Antara lain, kenyataan itu juga turut membangkitkan mengenai sumpah Bai'ah yang dilakukan oleh pemimpin - pemimpin yang telah diamanahkan oleh PAS sebelum Pilihan Raya Umum yang lalu.
    "Lagipun kandungan lafaz baiah yg telah diikrarkan secara sukarela oleh pemimpin-pemimpin yang khianat yang telah diamanahkan mewakili PAS dalam pilihan raya adalah jelas menyebut mereka "dilaknat oleh Allah dan sekalian makhluk yang melaknat".
    Mereka boleh menjadi calon PAS kerana adanya watikah pencalonan yang dikeluarkan oleh PAS. Bukannya pihak lain.
    Mereka menunjukkan sifat yang sangat keji dengan mengambil mudah ke atas ikrar baiah mereka yang merupakan perjanjian besar mereka dengan Allah SWT dalam memperjuangkan Islam yang sudah diletakkan syarat selagi tidak melanggar syariat."
    Kenyataan itu juga turut menjelaskan bahawa tiada hujah yang nyata tentang mana - mana pelanggaran syariat yang menyokong pelanggaran Bai'ah seperti yang didakwa oleh mereka yang mengkhianati parti itu.

    Bahkan, PAS juga juga dikatakan turut mendakwa bahawa tindakan pemimpin yang menyertai parti pimpinan Si Mat Sabu tu adalah disebabkan rasa kecewa mereka terhadap parti.
    "Ini adalah alasan semata-mata kerana kumpulan mereka kecewa tidak sampai fantasi mereka untuk menguasai PAS melalui muktamar dan keputusan pemilihan di peringkat akar umbi.
    Masalahnya yang bersetuju dengan Presiden PAS sebanyak 80 peratus, mereka cuma 20 peratus. Mereka tidak menghormati keputusan demokratik di dalam mesyuarat dan muktamar. Ini bercanggah dengan syariat."
    Malah kenyataan itu juga turut mendakwa mereka yang menyertai parti pimpinan Si Mat Sabu tu hanya sekadar mengambil mudah dan memperlekehkan soal hukum - hukum agama.

    Selain itu, kenyataan yang dibuat oleh Pengarah Jabatan Penerangan PAS Pusat itu juga turut menggesa agar semua pihak termasuk dari kalangan rakyat agar tidak percaya kepada golongan Pengkhianat.
    "Jika mereka "dilaknat oleh Allah SWT dan semua makhluk yang melaknat", di mana wajarnya PAS bertahaluf siyasi pula dengan mereka ini?" soal kenyataan tersebut.
    Kesimpulannya, tak salah la kalau kita labelkan puak - puak yang menyertai parti pimpinan Si Mat Sabu tu sebagai Pengkhianat Amanah Negara ye tak. Sedangkan perjanjian yang diorang buat sendiri pun boleh dikhianati, inikan pulak terhadap Negara. Lagi mudah la jawabnya!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PEMBETULAN:

      PAN - PARTI AMANAH NEGARA

      Delete
    2. PAN adalah kuali loser. Woyooooo ROS. Tak iktiraf lagi la nama.baru

      Delete
    3. PAN - PARTI KUALI IMAYAM.

      Delete
    4. Lagi tepat Kalau panggil PAN Penang adalah Nawaitu

      Tenang hati Abuya Sifu Bukit Penang

      Delete
    5. GEMPAR!!! MAT SYABUN TELAN BELANJA JUTA - JUTA???

      Wah!!! Bukan gempar lagi bila dengar cerita kata Si Mat Syabun tu buat program. Dengar kata, program anjuran dia semalam hampir menelan belanja sehingga angka juta - juta. Betul ke?

      Katanya, program anjuran Si Mat Syabun tu telah diadakan disebuah dewan konvensyen yang turut menelan perbelanjaan yang cukup besar. Ianya termasuk sewa dewan dan jamuan makan.

      Bahkan menurut laporan sebuah laman portal berita semalam, parti Pengkhianat Amanah Negara yang dipimpin oleh Si Mat Syabun tu sekarang ni mempunyai keanggotaan seramai 30 ribu.

      Maka sekiranya semua ahli parti tu turut hadir dalam mesyuarat semalam, dah tentu - tentu belanja yang diperlukan cukup besar. Malah ianya pasti akan menelan belanja yang cukup besar juga.

      Kalau makan satu kepala RM 10 ringgit, maka belanja makan sahaja dah mencecah hampir RM 300 ribu. Itu sebagai contoh. Tapi, belanja makan zaman sekarang lebih dari itu rasanya.

      Maklum la. Bak kata puak - puak Pakatan Haramjadah tu jugak la. Harga barang sekarang ni semuanya dah naik. Jadi, takkan pulak belanja makan untuk program Si Mat Syabun tu setakat RM 10 ringgit je.

      Tapi, walaupun parti Pengkhianat Amanah Negara (PAN) yang diketuai oleh Si Mat Syabun tu kata keahlian mereka adalah seramai 30 ribu orang, belum pasti lagi semuanya masih hidup.

      Sebab parti yang di-HIJACK oleh Si Mat Syabun dan konco - konco Pengkhianat dia sebelum ini pun dah mempunyai keahlian mereka sendiri. Jumlah keahlian berapa ramai tu, kita tak pasti.

      Namun apa yang pasti, Si Mat Syabun tu sendiri perlu tampil membuat pendedahan mengenai segala persoalan yang dibangkitkan tu secara telus kepada rakyat keseluruhannya.

      Perkara yang paling utama ialah mengenai peruntukan Dana Kewangan yang digunakan untuk perbelanjaan parti tersebut. Dari mana dan siapa yang memberikan diorang bantuan Dana Kewangan?

      Berapa banyak yang dah dilaburkan untuk menubuhkan parti Pengkhianat Amanah Negara tu dan berapa ramai keahlian parti tersebut yang masih hidup? Kalau main setakat pandai bercakap dengan air liur je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!

      Delete
    6. Matsabu telah mengumumkah terdapat pembetulan salah ejaan pada pati amanah ejaan sebenar ialah AMAYAM NASIONAL PATI. Amacam tambhi...... ada butul kaaa....

      Delete
  3. Hadi anjing
    Sabu babi
    Anwar kencing
    Siang cari

    Takbirrr
    Hidup najib
    Hidup merah
    Cayang kak ros

    ReplyDelete
  4. Rosmah berjalan membeli cincin,
    Cincin dibeli di luar negeri,
    kalau tuan otak tak pandai,
    Najib boleh memberi degree.

    Membeli undi guna pensiswazahan,
    Duit yuran ada yang gomen bayar,
    Apakan daya otak tak pandai,
    Beramai ramai berjumpa lecturer.

    Beramai ramai jumpa lecturer ,
    konon banyak kerja tidak terhingga,
    walhal dah tua tak sedar diri,
    Assignment bodoh pun nak upah orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEDEPAN berjalan perut dahulu
      Penat berjalan kita berselfie dulu
      Mcm dia sorang yg ada degree
      Bangla pam minyak pun ada degree

      Bodoh buat kerja bodo
      Pandai buat kerja pandai
      Dah tahu spm gred 3
      Nak jadi pengerusi juga

      Mentang mentanglah dia ada degree
      Dlm Malaysia ni dia sorang ke ada degree
      Di India yg jual kacang putih pun ada degree
      Yg menyapu dlm studio tv Imayam pun ada degree

      Delete

    2. Search...

      HOME
      BERITA
      ISU SEMASA
      SELEBRITI
      AGAMA
      KISAH BENAR
      KONSPIRASI
      AKHIR ZAMAN
      PELBAGAI
      BERANDA » ISU SEMASA » ISLAM TIDAK HALANG BANTU KAUM SENDIRI TAPI JANGAN HINA KAUM LAIN - DR ASRI
      Islam tidak halang bantu kaum sendiri tapi jangan hina kaum lain - Dr Asri
      17 SEPTEMBER 2015
      SHARE:
      Tweet
      Islam menentang ‘asabiyyah’ atau sikap berpuak-puak namun Islam tidak menentang usaha membantu dan memartabatkan kaum sendiri jika ada keperluan ke arah itu dan tidak membawa kepada pemusuhan antara puak dan kaum.


      Islam tidak halang bantu kaum sendiri tapi jangan hina kaum lain - Dr Maza
      Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata, Islam juga melarang sikap ‘asabiyah’ yang berhimpun atas suatu perkara yang tidak diketahui sama ada benar atau batil (salah), namun membela atas dasar ketaksuban.

      “Jika ada ciri itu maka ia ‘asabiyyah’ yang dilarang sama ada perjuangan parti atau perjuangan kaum. Bukan sahaja perjuangan politik bangsa boleh menjadi ‘asabiyyah’, perjuangan atas nama Islam jika fanatik dan menolak kebenaran hanya kerana keputusan parti juga boleh dinamakan ‘asabiyyah’,” katanya.


      Beliau memberi penerangan itu di status Facebooknya bagi menjawab pertanyaan pandangan Islam mengenai perjuangan memartabatkan bangsa.

      Penerangan itu dipercayai ada kaitan dengan kenyataan Tan Sri Annuar Musa pada Himpunan Baju Merah yang dilaporkan berkata, perkauman itu dituntut dalam Islam bagi mempertahankan hak tanpa menzalimi kaum lain.

      Mohd Asri berkata, usaha memartabatkan kaum bukan prinsip perjuangan tetapi keperluan yang dilakukan apabila keadaan mendesak.

      “Sebab itu al-Quran bukan sahaja menyebut membantu kaum kerabat yang susah, tetapi juga membantu golongan miskin, orang musafir yang kesusahan tanpa dikaitkan dengan kaum kerabat atau bangsa,” katanya.

      Beliau berkata, perjuangan bangsa jika bertentangan dengan prinsip-prinsip Islam adalah diharamkan tetapi Islam mengizinkan malah perbuatan terpuji jika memartabatkan bangsa yang tidak bertentangan dengan prinsip-prinsip Islam seperti prinsip persaudaraan Islam, keadilan untuk semua dan tidak menghina bangsa lain.


      Mohd Asri mengingatkan bahawa Allah menciptakan manusia dari berbilang bangsa dan puak untuk saling mengenali kerana setiap manusia itu bersaudara walaupun berbeza warna kulit, agama dan bangsa.

      “Jika kita berpegang kepada asas ini, maka tidaklah menjadi kesalahan jika kita dalam masa yang sama berusaha memajukan bangsa atau keturunan kita dengan syarat kita tidak menzalimi dan menghina kaum yang lain,” katanya, lapot FMT.

      Delete
  5. Cara terbaru utk kurangkan jerebu ialah dengan meletakkan seketul ais ke dalam kuali.
    Kalau kuali di kedai habis, sila ke pejabat parti kuali berdekatan. Ais beli sendiri laa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. SALAH TU...

      CARA YANG BETUL IALAH PUAK BAJU MERAH MENGADAKAN PERHIMPUNAN LAGI HINGGA 3 JUTA ORANG BAGI MENYEDUT JEREBU DI KUALA LUMPUR.

      TENGOK...SEKARANG JEREBU SUDAH KURANG.

      Delete
    2. Haji hadi ulamak suci
      Haron din bertaraf wali
      Kurenong pas berkali kali
      Ternampak aku bontot kuali

      Delete
  6. Hj hadi tak perlulah main isu baiah ni. Kau punya baiah dengan PR dah banyak kali kau khianat.

    Pertama khianat di Perak selepas PRU 13.

    Kadua khianat di Selangor selepas PRU 13.

    Ketiga khianat kepada PKR di 6 kerusi dun PRU 13.

    Kamu, haji hadi awang tidak layak bercakap mengenai amanah dan baiah kerana kamu sendiri berulang-ulang kali khianat kepada baiah kamu sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu mat sabu tak pernah persoalkan baiah semasa kamu mng dan jd MP dulu. Tapi sejak kamu kalah 3kali berturut dan kalah bertanding, lps tu kena halau, lepas tu tubuh parti cangkul, parti kuali lps tu parti putu mayam, baru kamu nak persoalkan baiah. Lebih baik kau ikut bomoh 1malaysia tu jampi biar jetebu hilang. Bila jerebu hilang, kita boleh tgok tv channel baru dari India. IMAYAM namanya. Byk cerita Tamil yg suka ada. Aku pun boleh tumpang tgok.

      Delete
    2. Gambar dacing tu stail lama.
      Org tak pakai dacing jenis tu dah.

      Delete
    3. PEMBETULAN:

      LAMBANG ITU IALAH LUKISAN GRAFIK BAGI HURUF "A". HURUF "A" ITU BERMAKSUD "AMANAH".

      RAMAI ORANG PAS DAN UMNO MARAH PADA AMANAH SEBAB MEREKA TIDAK AMANAH. CONTOHNYA DERMA 2.6B DAN MAT BALAK.

      HARAP MAKLUM.
      JADILAH ORANG AMANAH.
      NAK SELAMAT HIDUP JADILAH AHLI AMANAH

      Delete
    4. Pembetulan.

      Nama penuh: Parti Amanah Negara
      Singkatan: PAN
      Gelaran: parti kuali
      Asal usul: Tamil Nadu, India.
      Nama lain: Imayam putummayam
      Kaler rasmi parti: oren

      Delete
    5. Asal tamil nadu. Sampai sini jadi amno

      Delete
    6. Lantiklah hanipa maidin jd pengerusi, sedara dia ramai di Tamil Nadu

      Delete
  7. Tiga negari di utara semenanjung di isytihar kws wabak anjing gila. Pihak berkuasa tempatan mengaitkan wabak ini dgn kewujudan sebuah bangunan warna oren di alor star. Kaitannya masih dlm siasatan kerana bangunan oren tu dikatakan telah mengedarkan kertas bercetak yg tertulis PAN atau dlm bahasa tempatan KUALI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PEMBETULAN:

      BUKAN SEBAB WARNA OREN.
      SEBABNYA IALAH BANYAK SANGAT ANJING YANG MENYALAK. ANJING ITU SUDAH DIKENALI. BABI DALAM BUKIT ITU MUNGKIN BABI NEGARA.

      Delete
  8. Hadi khianat dgn PR tak pe? Kata hudud bukan keutamaan PAS. Lepas PRU buat U turn. Tak de siapa tolak hudud. Cuma persoalkan cara dan timing perlaksanaannya. Syeikh Yusuf Qaradawi oun kata buat hudud last sekali. Hadi tak wala' kat ketua dia ke? Memang dasar pengkhianat hadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau buat hudud last sekali, itu maknanya bukan keutamaan, hadi kata betul sbgaimana yusof qardhawi kata. Kau tu yg lembab, lambat faham.

      Delete
    2. Anjing ni kejap nyalak bunyi lain. Kejap lagi bunyi lain. Anjing gila ker?

      Delete
    3. Kita umpama hanjing gila menyalak babi dalam bukit. Fuyoooo

      Delete
    4. 21.10
      Ko paham ke maksud u turn???? Sape yg lembap sekrg?!!!

      Delete
    5. hadi yg lembap
      yg dia pegi jepun buat hapa?

      Delete
    6. Ada ke babi dlm bukit??? Setahu aku babi di atas bukit atau babi dalam hutan di atas bukit tu ada la....

      Kalau cerita dalam bukit, harta karun ahmad albab boleh lah diterima, ini babi dlm bukit...ish ish ish..

      Delete
    7. Hadi ini memang anjing yang suka kencing

      Delete
  9. Haji Hadi dah dekat 10 kali khianat kpd PR...nak tutup kelakuan durjana itu dia tuduh orang lain pula yang khianat. Dialah bapa khianat yang bertopengkan serban dan jubah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasanya yg kena halau tu khianat. Pegi rumah org, tuan rumah halau, tuduh tuan rumah khianat. Fatwa parti kuali Imayam

      Delete
    2. Amno pun sama. Dulu ajak pas sebantal. Lepas tu terajang pas. Lepas tu skang ajak berUG pulak. Hadey pulak mengong kepala....

      Kena main dek puak racist baju merah aje ler...

      Delete
    3. Parti baiah mengong berUG dengan parti baju merah demi memartabakkan melanun

      Delete
  10. Himpunan paling lawak - baling kepala kawan dgn kon.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebut babei babei lepas tu takbirrrrr
      Lawokkkk

      Delete
    2. Belajor silat dgn pendekar mustar tak abis lagi.

      Delete
    3. Haji hadi kata:-

      Anjing salak babi
      Takbirrr

      Kamu semua babi
      Takbirrr

      Aku ni anjing
      Takbirrrr

      Delete
  11. Salam 1rasuah,

    Baru-baru ini rumah jiran ana telah dimasuki mat indon jam 4 pagi. 3 orang masuk ikat si suami sorang tunggu dalam myvi kelabu. Kerugian rm13k dalam bentuk barang kemas, hp dan laptop. Suami cedera.

    Celakalah kerajaan BN yang bawa masuk indon. Lebih baik bawa masuk cina. Mereka ini rajin bekerja dan pandai berdikari mampu buka kedai dan sykt sendiri yang memberi pekerjaan kepada Melayu.

    Berbanding Melayu yang hanya ramai di IPT tapi grad jadi beban kepada negara kerana tak pandai berdikari dan juga indon yang jadi perompak, penyamun dan perogol. Heee

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan kuli am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju.....
      Bodo buat keja bodo
      Bodo pakai baju merah
      Kasi picah kaple kawan
      Laki bodo jaga anak kasi bini tayang bodi sendat kopek lanjut
      Bodo buat kerja bodo2
      Kedepan bodo kebelakang lagi bodo2

      Delete
    2. Yg masuk rumah jiran anta tu, tentulah yg cerdik, kurang kurangnya cerdik mencuri. Yg bodohnya yg mcm anta lah, rumah sendiri suruh yg tak ada degree jd jaga. Suruhlah anak anta yg ada degree tu jadi pengawal. Sbb pengawal yg bodoh suka tido dan curi tulang. Biar yg cerdik jd pengawal.

      Delete
    3. Bior bodoh asal tak jadi anjing gila menyalak di tiga negeri

      Delete
    4. Biar bodo buat kerja2 bodo

      Delete
  12. Hahaha
    Salam 1rasuah sehati sejiwa.
    Memartabatkan rasuah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku biasa dengar salam mcm tu, tak silap dari tv Imayam, India. pandai kau translate dari bahasa tamil ya.

      Delete
    2. Hahaha...
      Salam 1rasuah sehati sejiwa
      Kita rembat bersama

      Delete
    3. Kat tv tigasuku baru2 ni aku dengar dia sebut cam tu

      Delete
    4. Derma rembat
      Rembat pun rembat jugak
      Sehati sejiwa

      Delete
    5. Salam ulamak parti kuali,
      Pegang anjing haram
      Pegang amoi tak haram

      Delete
    6. Balak pun rembat juga
      Jadi mat balak
      Patutlah tak suka amanah

      Delete
    7. Tv tigasuku juga beritahu di negeri guan eng serta negeri mat sabu kena wabak anjing gila.

      Delete
    8. Pegang anjing gila bukan saja najis tapi bahaya. Bole kena sawan amngoook nanti.

      Delete
    9. Kat negeri tu byk anjing gila salak babi negara

      Delete
    10. Salam 1merembat sehati sejiwa
      Yg sikit kita rembat
      Yg banyak kita rembat-rembatkan

      Delete
  13. Dlm byk2 tempat di dunia, tempat guan eng dan mat sabu duduk menjadi tempat yg paling sesuai pembiakan virus anjing gila. Gila btul...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab disitu byk tinggal anjing gila yg menyalak babi negara nun di atas bukit yg tinggi mengawan. Salakan seekor kawan

      Delete
    2. Ko lupa sekor lg al juburi... dia ni bawa penyakit gilo jubur... tempat yg sama datangnya penyakit anjing gila.

      Delete
  14. Haji hadi makan susyi
    Hasan ali tumpang sekaki
    Haron din tersalah jampi
    Hasan tontowi serban berduri
    Takbirrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing gila sudah mari
      Cepat lari

      Delete
    2. Hadi anjing
      Sabu babi
      Anwar kencing
      Siang cuci
      Hidup merah
      Cayang kak ros

      Delete
  15. Kalau tidak pada ulamak
    Pada siapa lagi yang nak kita harapkan
    Pas adalah parti yang memperjuangkan islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti kuali pun perjuangkan islam jugak.
      Tapi ia Islam yg progresif
      Pengerusi boleh selfie dgn amoi
      Ulamak mereka dah kluar fatwa
      Pegang anjing haram
      Pegang amoi tak haram

      Delete
    2. ulamak kita bila nampak merah2 terus senyap

      Delete
  16. Negeri guan eng dan negeri matsyabun byk virus anjing gila.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah tu,
      Anjing gila ramai di negeri mat sabu dan negeri guan eng.

      Delete
    2. Sebab hadi mengaku anjing

      Delete
  17. Seekor anjing gila ada mari
    Cepat lariii...

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ibrahim ni pun keturunan mamak penang ke....

      Delete
  19. Tahniah kepada pendokong proksi DAP....
    Tak lama lg anda akan bertambah putih dan bermata sepet....
    Anda berjaya mengeksploi genetik anda....
    Mungkin anda bole dapat merz sorang sebiji....
    Nanti dh senang jgn lupa membe2 kat blkg...
    Nanti aku try belajar ckp cina....
    Takut hampa tak mau kawan...

    ReplyDelete
  20. Kalau mamak awat...
    Manusia semua sama sahaja...
    Kecuali dalam taqwa dan amal soleh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barua DAP mne ade rasis. Umno je rasis. Sbb rasis tu anti cina klu anti mamak jawa bugis x pe hina. Fatwa klua dlm kain ayah dorg.

      Delete
  21. Baca komen pn tau dh.. mentaliti org2 melayu mcm mn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kau nak tau, cina kurap jiwa sentap, tkleh terime hakikat yng bnyk komen kt sini..

      Delete
    2. Kalau Melayu hina Jawa, Mamak, Minang, Bugis boleh pulak ya? Tambah yg tak sehaluan dan se parti dgn kita. Kalau yg sehaluan dan satu citarasa dgn kita, apa pun boleh, kannn?

      Delete
  22. Pagi ni masih berjerebu, bomoh dah jampi semalam. Siaran TV Imayam dari India masih tak dpt ditonton. Ruginya, hari ni ada cerita Tamil, harap ada ulangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. minat tamil? keling rupenye kao nih... patut le sokong amno pasug mcm reeeeeezal same azeeeeez

      Delete
    2. Sokongan moral utk parti kuali

      Delete
    3. 6:42 org yg meracau awal pagi mcm kau menunjukkan kau telah dijangkiti virus anjing gila. Pegi periksa dgn doktor yg bertauliah spt Dr. Hatta.

      Delete
  23. Memang dahsyat. Hanya ungkapan ni dpt diucapkan ke atas kematian A.K Morais. Kalau sebelum ini Altantuya dibunuh dan di letupkan dgn "C 4", kini A.K Morais dibunuh dan diturap dgn "C men". Masih amankah Malaysia???.

    ReplyDelete