KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 15 September 2015

PERINGATAN KEPADA PEMIMPIN YANG KHIANAT KEPADA PERJUANGAN DAN KEPERCAYAAN AKAR UMBI.



Kerana pelahap kuasa dan kejarkan jawatan boleh menyebabkan seseorang ahli politik merasakan kejayaan yang sedikit itu adalah hasil usahanya sendiri sehingga melupakan pengorbanan ahli-ahli biasa diakar umbi yang berkorban tanpa mengharapkan sebarang balasan dan kata-kata pujian termasuk membiarkan dia mendapat nama atas rasa percaya, yakin dan sayang.

Ada pula yang merasakan ia adalah suatu kemenangan besar lagi mahahebat cekiranya berjaya memujuk ahli politik yang lupa diri ini mengambil keputusan meninggalkan pasukannya yang lama.

Mereka bersorak kononnya dah kemenangan sudah berada dalam genggaman.

Cuma mereka lupa bahawa gaya dan cara ini sorakan seperti ini tidak bertahan lama... kerana yang mereka dapat hanya sekuntum bunga yang sudah terpisah dari tangkai dan badannya. Daun dan akar yang tertinggal di belah sana bakal melahirkan bunga yang baru, manakala bunga di tangan mereka bakal layu dan kering ikut edaran masa.

Namun kerana adanya sifat angkuh dan bongkak berlagak, meskipun layu dan kering, bunga ini tetap mahu berwatak mau menunjukkan dia segar dan bugar  dengan menggunakan mulutnya membuat bising hirup pikuk serata negara. Rupanya yang paling ditakuti dan digeruni bunga bukannya layu dan kering, tapi semakin dilupakan kerana semakin tidak berharga dan bernilai.

Fokus melahirkan bunga yang baru dan tidak lagi mengendahkan bunga lama adalah balasan terbaik oleh daun dan akar terhadap bunga lama yang terlupa akan asal usul dirinya kerana sifat ego dan kemegahan sementara.

Ketika itu, barulah bunga lama akan sedar diri bahawa kalau bukan kerana daun dan akar yang ikhlas bekerja untuk menaikkannya, manalah dia boleh bermekar, walau pun sesaat.

Bunga yang terpisah dari tangkai hatta direndam dalam air pun akan mudah dan cepat layu tanpa sokongan dari pokok yang memiliki akar yang kukuh dan kuat.

Kehebatan dan populariti seseorang pemimpin adalah kerana sokongan dan dokongan padu dari parti yang memiliki sokongan ramai dan kuat dari akar umbi.

Pemimpin politik sehebat mana sekali pun tanpa diapit dan dilonjak oleh suatu organisasi yang teguh dan kuat tidak akan bertahan lama.

Pemimpin politik yang khianat kepada perjuangan dan kepercayaan yang diberikan pasti tumpas juga akhirnya.

Pemimpin yang yakin dan setia serta beristiqamah dalam perjuangan, tidak mudah terpesona dengan pujuk rayu dan janji-janji manis yang belum tentu wujud, lambat laun pasti jua merasai kemenangan sejati.

55 comments:

  1. masalah gang2 outus harapan ni adalah mereka kroni bukit Penang. ITU sebab 2014 dulu sikitpun rasa tak bersalah fitnah TSKI.

    Kami akar umbi Keadlian akar umbi Dari Ulu Bernam, Serendah, Batang Kali, Bukit Beruntung, Ulu Yam dan Broga menolak GHB.

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat rakan2, perjuangan reformasi 1998 adalah untuk menegakkan kebenaran.

      Malangnya Parti kita rosak akibat kronism yg berleluasa. GHB pula dibina untuk mendapat hibah dan laba dari Bukit Penang. Marilah kita dari Keadilan bersama2 membantu rakan2 kita dari PAS.

      Ingatlah rakan2, sewaktu pemimpin amanah (TSKI dll) difitnah, dihina dan dipecat, PAS sentiasa bersama kita kerana berpegang teguh keatas kebenaran.

      Marilah kita membantu mereka pula di waktu yg sukar ini

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    2. PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.
      Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.
      Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.
      Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.
      Saifuddin, bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf itu bagi pihak PKR dan dirinya.
      “Dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah seorang yang korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salah laku dan tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.
      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta tanpa syarat memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.
      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mahkamah Mulia ini bahawa kenyataan-kenyataan tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan daripada menyatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan-tuduhan dalam dokumen tersebut dan apa-apa kandungan yang berkaitan dengan dokumen tersebut,”

      Delete
    3. Diatas kenyataan TSKI dan permohan maaf kepada beliau dari PKR, maka benarlah kata2 TGHA yg dihina dan dicerca itu.

      Maka bagi saya adalah wajib bagi rakan2 reformist menolong rakan2 kita dari PAS.

      Reformasi adalah dai Keadilan, tapi malangnya roh reformasi hanya dibawa oleh PAS

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    4. Hahaha......omak kau mula memberi utusan ugut pada penyokong agar jauhi pemimpin kianat perbagai maka pengkianatlah rakyat yg sokong umno bn yg penuh kianat dari dulu lagi. Kebenaran bukan dari omak kau sebab dirinya bukan utusan dari tuhan tetapi lebih pada memperbesar2kan agar melayu membenci dgn agama dipergunakan dan ini membukti melayu cuba diperbodohkan dgn agama bagi kepentingan agenda mrk.

      Delete
  2. Omakkau mencangkul geng cangkul pepagi lg.ini ayat omakkau ke ciplak mcm greenbok juga.jika ayat sendiri mmg power la.mcm ni punya ayat boleh 1 lwn sepuluh.sekali omakkau tolak semua tergolek masuk longkang.semua siap keluar bungga akar.omak kau sekolah kat mana ni baik punya ayat.patut la peminat berpusu pusu ke blok omakkau.hidup keadilan hidup islam.depa langar lari bawak kerusi omakkau.ingat senang ke lari bawak kerusi nanti tentu ada org lain akan senang senang je ambik kerusi tu.lari bawak kerusi lucupun ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DImanakah Mat Sabu, Mujahid, Wan Azizah bila anak jati Pulau Pinang dihalau. Mat Sabu dan Mujahid berasal dari Penang dan DSWA MP P.Pauh Pulau Pinang

      ANGI, Isnin – Penduduk Melayu Kampung Mutiara, Batu Feringghi merayu kepada mana-mana pihak untuk tampil membantu mereka mendapatkan pembelaan apabila mereka kini dihalau keluar oleh pemilik tanah tanpa sebarang pampasan.

      Ini berikutan notis pengusiran mereka dari kampung tersebut yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Seorang penduduk kampung, Latipah Din, 56 berkata mereka telah mengambil keputusan untuk mempertahankan kampung warisan tersebut sehingga ke titisan darah yang terakhir.

      “Kami penduduk kampung Mutiara berasal dari penempatan dari kawasan tanah di Hotel Park Royal kemudian dihalau untuk tinggal di atas bukit. Kemudian mereka nak halau kami macam anjing untuk keluar dari rumah tanpa memberikan sebarang pampasan pun pada kami.

      “Di manakah kami, anak-anak dan ibu bapa kami akan duduk sekiranya rumah kami dirobohkan? Tolonglah bantu kami. Wahai tuan tanah bukalah hati dan mata kamu, kasihanilah kami penduduk kampung Batu Feringghi,” katanya lapor sebuah portal.

      Manakala Ishamudin Saaid pula berkata tindakan pemilik tanah yang mahu meroboh mereka disifatkan sebagai tidak berperikemanusian.

      “Kami penduduk kampung mengadakan perhimpunan bagi menyatakan rasa tidak puas hati kami terhadap tuan tanah yang tidak berperikemanusian dan kami akan berhimpun untuk mempertahankan kampung kami.

      “Walau apapun yang terjadi kami tidak akan berundur dan akan berjuang sehabis-habisan. Hidup kampung Melayu Batu Feringghi biar putih mata jangan putih tulang, lawan tetap lawan,” katanya.

      Lebih 1000 penduduk membuat bantahan secara aman sejak semalam apabila pemilik tanah berkeras mahu meroboh kesemua rumah mereka.

      Delete
    2. Mana Mat Sabu, Mana Mujahid. Aktiviti kaum lain dibenarkan di Penang. Kaum melayu dan India pula ditindas. Adakah ini Islam progresive yg mendewakan rocket ikutan GHB?????


      Malang nasib peniaga jalanan di Pulau Pinang


      Namun sejak minggu lalu, pasar Rope Walk tidak lagi sama seperti awal pembukaannya berpuluh-puluh tahun lalu. Tapak asal pasar ini sudah ditutup oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang kononnya untuk dibangunkan dengan landskap. Pasar Rope Walk ini mempunyai kelompok peminatnya yang tersendiri bukan sahaja dari dalam negara. Malah, pelancong luar negara juga memasukkan pasar Rope Walk dalam senarai wajib dikunjungi jika ke negeri ini kerana keunikan barang yang dijual.
      Menurut mereka, barang-barang yang dijual di pasar ini tidak boleh atau sukar ditemukan di tempat-tempat lain. Kalau dalam istilah orang muda zaman sekarang, mereka menyebutnya barang rare.
      Barang yang dijual juga pelbagai. Dari pakaian, kasut, buku, perhiasan sehinggalah kepada peralatan muzik. Tetapi bukanlah barang antik kerana peniaga-peniaga di sini bukan pengumpul (collector).


      Mereka hanya hidup ‘kais pagi makan pagi, kais petang makan petang’ dan bergantung sepenuhnya kepada hasil jualan di pasar tersebut.
      Apa yang lebih dikesalkan adalah layanan dan tindakan Kerajaan DAP Pulau Pinang terhadap peniaga-peniaga di pasar ini yang berjumlah kira-kira 70 orang. Sudahlah tapak perniagaan mereka ditutup, nasib mereka pula tidak dibela sewajarnya termasuk tidak diberi pampasan setimpal.
      Tapak baharu dan sementara yang ditawarkan pula tidak disenangi penduduk kerana terlalu dekat dengan rumah mereka sehingga hampir mencetuskan pergaduhan dengan peniaga. Bukan itu sahaja, lokasinya juga tersorok dan terletak di ce­lah-celah lorong yang kotor dengan longkang tersumbat. Kita faham jika peniaga-peniaga ini berniaga tanpa lesen atau tidak pernah membayar cukai kepada Kerajaan DAP Pulau Pinang. Tetapi dengan pendapatan mereka yang kadang-kadang hanya beroleh RM30 sehari, banyak mana cukai yang diharapkan kerajaan negeri daripada peniaga ini sehingga sewenang-wenangnya merampas tapak perniagaan asal mereka?

      Delete
    3. salam anon 9;50

      untuk pengetahuan tuan mak saya adalah peniaga di pasar rope walk yang tuan ckap tu tapi tak dak pun bahagian yang ditutup oleh DAP malah selepas DAP memerintah pulau pinang diturunkan bayaran bulanan berniaga di situ dari rm80 ke rm40 sebulan..harap maklum.

      Delete
    4. Hi Tulang Loser, menyamar Penang

      Delete
    5. anon 11:13

      elok org penang dedahkan lagi fitnah org melayu islam sgt pada DAP

      memang kita sedar sgt DAP dijadikan mangsa utk tutup semua rompakan umnu dan jilatan pasug penjual agama tipu hudud

      mereka ingat title islam blh jadi lesen utk 'lembut'kan Allah dpd berlaku adil

      tunggulah balasan doa dpd org dizalimi oleh DAP

      seseungguhnya doa org dizalimi itu makbul walaupun mereka bukan islam

      Allah Maha Adil

      Allah Tidak Rasis

      siapa yg rasis assobiyah tkkira bangsa adalah musuh kita semua

      Delete
    6. klu geng merah nk marah cina, marahlah cina tokeh2 besar yg menjilat dan membeli pemimpin2 umnu melayu islam sgt tu

      merekalah yg mengadai hak kita.

      pemimpin2 melau yg mudah dibeli sekongkong jual bangsa sendiri, merekalah yg patut di perhambat

      buat apa buat demo merah kt petlaing street dn bkt bintang

      buatlah kat rumah vincent tan eric chia dan Jho Low
      dan semua pengkhianat pemimpin melayu yg sekongkol

      dungu merah

      Delete
  3. Kenapa babi2 dibukit yg disalak dah gelabah ? Utk maklumat lanjut layari blog Ibnu Hasyim ttg pengakuan org kuat Dap .......... En Razali ttg Dap dan Org kuat parti kuali @ PAN ! ............................ ada macai dan balaci Dap kata ini cerita lama !................ berapa lama ? adakah 1000 tahun atau 2000 tahun sebelum masihi ? mmg sah depa tolol dan bahlol atau mgkn ini yg dikatakan melayu mudah lupa ! tahukah kamu brp lama masa diambil oleh yahudi utk menguasai dunia ? tahun brpkah zionis ditubuh dan dirancang sbg agenda yahudi menguasai dunia ? apakah agenda Dap yg berusia hanya beberapa tahun sudah dianggap lapuk dan org Islam boleh melupakannya serta tidur lena tanpa rasa gusar ? mmg macai dan balaci Dap ni dah jadi tolol , bahlol dan bangang mgkn akibat gila kuasa atau kesan minum holy water ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangang Macai PASUG dan UMNO detected. Fitnah kantoi ni kau nak jaja di mana mana.

      Buktikan yang kerajaan sekarang yang kau jilat no.1 tidak menyusahkan rakyat.

      Patutmya geng kau ni yang patut bayar GST dan telan bulat bulat semua harga yang melambung tinggi.

      Kami yang tak menyokong UMNO dan PASUG tidak harus menanggung kebodohan ketua dan macai macai mcm kamu.

      Delete
    2. Dari cangkul ikut Abuya Bukit Penang melalui kaedah GHB Tahyul Say-Yes-Sir.

      Korang tu upahan cheap sale Tauke Bukit

      Delete
    3. Hakikatnya, puak - puak DAPigs tu tetap takkan mendiamkan diri selagi PAS tak tunduk dan sujud pada kaki diorang serta kembali menjadi Pak Angguk Saja kepada Pakatan Haramjadah tu.

      Maka selagi itulah juga, puak - puak DAPigs tu akan melakukan serangan terhadap PAS dalam pelbagai bentuk, termasuk menyebarkan fitnah terhadap Si Hadi Awang selaku Presiden PAS.

      Hari ini, puak - puak PAS tu membuat desakan supaya Si Tokong DAPigs tu menghentikan fitnah yang dilemparkan terhadap PAS terutama yang melibatkan Presidennya, Hadi Awang.

      Ketua Penerangan Pemuda PAS Pusat, Ahmad Fadhli Shaari berkata, Si Tokong DAPigs tu disifatkan sebagai tidak pernah jemu menjatuhkan imej PAS, sekalipun terpaksa mereka-reka cerita yang sama sekali tidak wujud.
      “Dakwaan bahawa Pas berkemungkinan akan hantar ahli pada perhimpunan anti-Bersih, 16 September ini telah dinafikan oleh kenyataan beberapa pimpinan utama Pas, antaranya Timbalan Presiden, Tuan Ibrahim Tuan Man dan Ketua Penerangan Pas Pusat, Nasruddin Hassan,” katanya semalam.
      Beliau mengulas kenyataan Si Tokong DAPigs yang meminta penjelasan daripada PKR yang menegaskan pendirian mereka bahawa Pas sepatutnya berada dalam gabungan pembangkang baharu.

      Selain itu, Si Tokong DAPigs tu melalui artikel yang disiarkan sebuah portal online dilaporkan sebagai berkata, kemungkinan ahli PAS bakal menyertai perhimpunan anti-Bersih, 16 September ini.

      Ahmad Fadhli berkata, sebagai contohnya, di dalam isu 1MDB, PAS beberapa kali telah menyatakan pendirian bahawa isu itu adalah isu rakyat dan wajib ditangani pihak berkuasa dengan sebaik mungkin.

      PAS sama sekali tidak pernah bersekongkol dengan sebarang penyelewengan yang dilakukan dan ia jelas terbukti melalui kenyataan media yang berterusan disiarkan melalui lidah rasmi PAS.
      “Kenapa Guan Eng mahu menyembunyikan fakta bahawa DAP yang sentiasa melontarkan cadangan bekerjasama dengan BN bagi mewujudkan kerajaan campuran? Naif sungguh seorang ketua menteri jika memperbodohkan rakyat dengan kenyataan provokasi seperti ini.
      “Di dalam soal Pakatan Rakyat 2.0, Pas pastinya akan buat keputusan terbaik dan ia tidak perlu bergantung kepada seorang individu seperti beliau (Guan Eng),” katanya.

      Delete
    4. Agenda lapuk yahudi ni macai UMNO dan PASUG saja yang selalu mainkan.

      Dunia selalu mentertawakan mereka ni dengan label otak atau IQ yang lebih rendah dari biawak.

      Mereka ini takut bayang bayang sendiri, malas dan selalu cari jalan pintas untuk menyelamatkan diri. Teknik ini lebih 50 tahun UMNO guna.

      Apa apa saja kegagalan golongan Islam atau golongan Melayu sendiri selalu gunakan alasan Yahudi.

      Sekali dua orang boleh percaya tetapi kalau sudah berkali kali mcm mana nak percaya. Najib bolot berlilion ringgit pun salahkan Yahudi.

      Ringgit ini hari jatuh juga pasal yahudi...

      Aku tak sokong Najib pun pasal Yahudi telah mempengaruhi aku...

      Ramai orang Yahudi tak tahu mana itu Malaysia. Negara mereka pun banyak masalah untuk ditangani. Jadi nak menyibuk hal UMNO yang tak berfaedah buat apa.

      Jangan jadi terus banganglah ahli UMNO dan PASUG..Ini propaganda UMNO tahun 80an, 90an dan awal 2000. Teknik mangalihkan isu besar negara supaya rakyat tak marah.

      Masalah itu UMNO yang bawa dan sekarang seluruh rakyat yang tanggung hinga ke anak cucu..

      Delete
    5. Aku setuju dgn Anon 10.01, Anon 09.46 tak banyak membaca, dah kena tuba oleh DAP dan otak letak kat kepala lutut. Lain kali banyaklah membaca dan jgn zahirkan kebodohan tu

      Delete
  4. OmakKau macam sindir dan mengenakan Haji Hadi dan Haron Din.

    Bahalol Haji Hadi dan Haron Din ini di depan ahli bukan main hentam UMNO, musuh Islam no1, parti rasuah, rejim yang wajib di jatuhkan.

    Tetapi belakang ahli, dua orang alpha male geng anjing ni penyokong, pendokong dan penjilat kuat Najib dan Rosmah. Sanggup musnahkan PR untuk memberi nyawa kepada UMNO. Dalam account proxy mereka mungkin ada berjuta juta ringgit.

    Tidak hairan yang Hadi dan Haron Din boleh hidup mewah dan dapat keluar negeri selalu.

    Kesian ahli ahli parti hari hari kena kencing dan di permainkan oleh dua pemimpin yang jelas sudah lari jauh dari asas dan matlamat perjuangan Islam.

    Syabas Omak! kerana membela ahli ahli akar umbi dari terus ditololkan oleh Hadi dan Haron Din. Takbirrr! Takbirrr!

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai low class cangkul. Upahan Tauke bukit

      Delete
    2. Alhamdulillah..makin banyak pahala orang yang dihina

      Delete
    3. ularmak jual hudud

      ularmk dapat HUDUUUUUUIITT

      jawabla nanti,,,dia ingat Tuhan heran title presiden dan pakar air jampi ke

      Delete
  5. Ada la satu contoh mengaku ulama tapi tikam kawan dari belakang,rela jadi munafik asalkan gaji menantunya yang berpuluh ribu sebulan tidak tergugat..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hakikatnya, puak - puak DAPigs tu tetap takkan mendiamkan diri selagi PAS tak tunduk dan sujud pada kaki diorang serta kembali menjadi Pak Angguk Saja kepada Pakatan Haramjadah tu.

      Maka selagi itulah juga, puak - puak DAPigs tu akan melakukan serangan terhadap PAS dalam pelbagai bentuk, termasuk menyebarkan fitnah terhadap Si Hadi Awang selaku Presiden PAS.

      Hari ini, puak - puak PAS tu membuat desakan supaya Si Tokong DAPigs tu menghentikan fitnah yang dilemparkan terhadap PAS terutama yang melibatkan Presidennya, Hadi Awang.

      Ketua Penerangan Pemuda PAS Pusat, Ahmad Fadhli Shaari berkata, Si Tokong DAPigs tu disifatkan sebagai tidak pernah jemu menjatuhkan imej PAS, sekalipun terpaksa mereka-reka cerita yang sama sekali tidak wujud.
      “Dakwaan bahawa Pas berkemungkinan akan hantar ahli pada perhimpunan anti-Bersih, 16 September ini telah dinafikan oleh kenyataan beberapa pimpinan utama Pas, antaranya Timbalan Presiden, Tuan Ibrahim Tuan Man dan Ketua Penerangan Pas Pusat, Nasruddin Hassan,” katanya semalam.
      Beliau mengulas kenyataan Si Tokong DAPigs yang meminta penjelasan daripada PKR yang menegaskan pendirian mereka bahawa Pas sepatutnya berada dalam gabungan pembangkang baharu.

      Selain itu, Si Tokong DAPigs tu melalui artikel yang disiarkan sebuah portal online dilaporkan sebagai berkata, kemungkinan ahli PAS bakal menyertai perhimpunan anti-Bersih, 16 September ini.

      Ahmad Fadhli berkata, sebagai contohnya, di dalam isu 1MDB, PAS beberapa kali telah menyatakan pendirian bahawa isu itu adalah isu rakyat dan wajib ditangani pihak berkuasa dengan sebaik mungkin.

      PAS sama sekali tidak pernah bersekongkol dengan sebarang penyelewengan yang dilakukan dan ia jelas terbukti melalui kenyataan media yang berterusan disiarkan melalui lidah rasmi PAS.
      “Kenapa Guan Eng mahu menyembunyikan fakta bahawa DAP yang sentiasa melontarkan cadangan bekerjasama dengan BN bagi mewujudkan kerajaan campuran? Naif sungguh seorang ketua menteri jika memperbodohkan rakyat dengan kenyataan provokasi seperti ini.
      “Di dalam soal Pakatan Rakyat 2.0, Pas pastinya akan buat keputusan terbaik dan ia tidak perlu bergantung kepada seorang individu seperti beliau (Guan Eng),” katanya.

      Delete
  6. KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

    INI MCM BN/UMNO DAN PASUG....

    KETUANYA: ROSMAH, NAJIB, HJ HADI DAN HARUN DIN>>>


    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. hello Tulang Loser, update la blog loaeewavea kamu tu. Dah la silap kaunter. Sini blog keadilan

      Delete
  7. PERNGATAN INI HARUS TERLEBIH DAHULU DIBACA OLEH TUANG PRESIDENG KAMU WAHAI OMAK


    PRU 13 berlaku berlaku lawan 3 penjuru kerana PAS juga meletak calon mereka bagi tujuan memenangkan calon BN di situ.

    Ada 6@7 tempat PAS meletakan calon mereka antaranya ialah DUN Sungai Aceh, DUN Kota Damansara dan beberapa tempat yang lain lagi.

    PAS telah meletak calon mereka sebagai wakil BEBAS aitu SU PAS Kawasan Bera di Parlimen Bera menentang calon PKR dan BN. Akhirnya BN menang majoriti tipis.

    PAS juga secara terang sekali lagi khianat depan-depan mata kepada PKR menyokong calon BEBAS logo Bunga Raya di DUN Damak.

    Sangat menyedihkan bila PKR melatakan calon Melayu menentang calon Cina dari MCA dan calon Cina dari BEBAS.

    Dan yang sangat mengejutkan dan amat menyakitkan hati bila YDP Kawasan, PJ Negeri malah Tuang Presideng sendiri berucap di pentas calon BEBAS yang akhirnya memenangkan calon MCA dengan majoriti sekitar 64 undi sahaja.

    Semua tempat lawan 3 penjuru dimenangi oleh BN dengan majoriti tipis dan itulah tujuan PAS yang sebenarnya.

    Pembulian dan pengkhianatan PAS kepada PKR bermula sejak penubuhan PKR lagi.

    Di awal penglibatan PKR dalam pilihanraya, PAS hanya memberi tempat PKR bertanding di tempat dimana BN menang dengan majoriti yang sangat besar sekitar 10,000 orang keatas.

    Ramai orang tidak tahu akan fakta tersebut.

    Akan tetapi PKR berjiwa besar tetap juga menjemput PAS dalam PR 2.0 walaupon semua orang sedar dan tahu PAS jenis yang tidak boleh dibuat kawan sejak PAS bergabung dengan BN/ APU/BA lagi semuanya khianat.

    Mohon Omak JANGAN SENTAP dan lain kali buat reseach dulu sebelum nak mengenakan orang lain.

    Kalau nak cerita panjang lagi cukuplah setakat itu dulu bagi membuktikan Islam yang PAS perjuangkan hanyalah KOSMETIK semata-mata.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hrlehhh Tulang Loser, Loserwaves

      Delete
    2. DENGAN GENG HAPRAK PUN PKR KETAR LUTUT???

      Hek eleh!!! Patut la PKR ni dilihat mula menggelupor dan menjadi semakin ketar lutut sejak kebelakangan ini. Rupanya, ada sebab diorang jadi macam tu sampai tahap hampir terkencing dalam seluar.

      Dari beberapa analisis yang dilakukan, tak heran la kenapa puak - puak Parti Keluarga Rosak tu mula mengatur langkah untuk 'membeli' pemimpin - pemimpin PAS yang jadi Pengkhianat.

      Hakikatnya, PKR sedar bahawa kedudukan diorang pada ketika ini semakin hari semakin goyah akibat penubuhan parti Politik yang diterajui oleh Si Mat Sabu dan konco - konco Pengkhianat dia.

      Delete
  8. Kena halau oleh tuan rumah, dia lari dengan bawak kerusinya sekali. Apa punya bingai. Kerusi tu tak payah bawak sekali lahhh..itu kerusi tuan rumah punya. Kalau berminat, beli yg lain laa..

    ReplyDelete
  9. KAMELIA

    Gugusan Haji Hadi
    punah bersama mu
    Mohd Amar…….

    bukit yang ada babi
    ingin ku menyalak mu… yoya yoya
    Nik Abduh, Tantawi

    mengajar seribu wala’ung.... kuca lana
    tak peduli kan kau bangang
    Biar pun harus kau sapu…
    balak dalam hutan

    Tiba-tiba…. Mokhtar Senik, Takiri
    Iskandar, Razman…. Tuan Brahim, Satiful
    Harun Din mimpi, mereka berkata

    Tak perlu…. baca jampi
    mengejar hantu yang tak pasti
    hari ini jumpa babi
    maka biarkan Din ayam
    menantu mu............
    Menantu mu...........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..banyak betul pahala orang yang dihina..

      Delete
  10. Haji hardy dan haron jin adalah perosak dan pengkianat dakam. Mereka telah dirasok hantu rosmah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insaflah..sebelum nyawamu ditarik malaikat maut..

      Delete
  11. Nak tanya. Just curious. Berapa gaji presiden, t. presiden dan jwatn atasan lain dlm parti PAS atau parti lain adkh ia sukarela atau bergaji? Hanya nak tahu.

    ReplyDelete
  12. Besar jugak rumah Haji Hadi ni ? Tp walaunta kata rumah Anwar Besar kereta banyak ? ungkit lim Guang dok Rumah banglo kereta mercerds ? abis itu halaman rumah Hj Hadi ini kereta atau Unta ? Atau keldai ? atau ini rumah atau ??? Korang pikir la

    ReplyDelete
  13. Haji hardy dan haron jin adalah perosak dan pengkianat dalam pas. Mereka telah dirasok hantu rosmah. Sebagai kumpulan baju merah aku ucapkan terima kasih pada kamu semua kerana sedang berkelahi. Turun 16 sept. Hidup unmo. Mampus anjing dan babi. Kua kua kua. Ptuih. Najis anjing dan babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rentikanlah orang bukan.minat dekat band of losers punnnnnn

      Buat rugi Mara taja pi America tapi masih bodoh piang

      Delete
    2. Semoga orang yang dihina berganda pahalanya..

      Delete
  14. Haji hadi ... Haji hadi ... Elok Tuhan jadikan manusia nk juga dia jadi anjing ...
    benar lah Firman Allah dalam surah Al a'raf 145-147 bahawa ulama yg menjual agama adalah Bagaikan Anjing yg menjelir lidahnya ....

    ReplyDelete
  15. Pkr pun dh rasa x selamat kawan dgn dap ...tu la pasal dia nk pas bersama ...parti cangkul ni seko aje yg sanggup jadi belaci dap ...kahkahkah ...

    ReplyDelete
  16. 10:26; ko ni dh terlebih makan taik LGE kut ....kahkahkah ...pandai pulak main2 ayat Quran ...sape ajar? ...LGE aae!!! ...kahkahkah ...

    ReplyDelete
  17. Aku sokong kerajaan perpaduan UMNO dan PAS seperti cadangan Tuak Guru Datuk Haji Hadi Awang.

    Biarlah negara Malaysia susah asal Melayu dan Islam memerintah.. Takbir! Takbir!

    Aku sokong kerajaan perpaduan UMNO dan PAS seperti cadangan Tuak Guru Datuk Haji Hadi Awang.

    Biarlah negara Malaysia susah asal Melayu dan Islam memerintah.. Takbir! Takbir!

    Aku sokong kerajaan perpaduan UMNO dan PAS seperti cadangan Tuak Guru Datuk Haji Hadi Awang.

    Biarlah negara Malaysia susah asal Melayu dan Islam memerintah.. Takbir! Takbir!

    Aku sokong kerajaan perpaduan UMNO dan PAS seperti cadangan Tuak Guru Datuk Haji Hadi Awang.

    Biarlah negara Malaysia susah asal Melayu dan Islam memerintah.. Takbir! Takbir!

    Aku sokong kerajaan perpaduan UMNO dan PAS seperti cadangan Tuak Guru Datuk Haji Hadi Awang.

    ReplyDelete
  18. Ada empat lima org kaki havoc naik bas, buat bising dan kacau penumpang lain. Lepas tu kena halau oleh pemandu bas. Kaki havoc ni cabut kerusi bas lalu turun bas berkenaan. Rupanya mereka semua ni buat kacau dlm bas supaya dihalau sbb mereka merancang nak ambik kerusi tu secara paksa.
    Setelah disiasat, rupanya mereka merancang nak beli bas buruk yg tak ada kerusi dan gunakan kerusi yg mereka cabut tu utk dipasang dlm bas buruk yg baru mereka beli. Yg seronoknya mereka pula yg tuduh org fitnah curi kerusi.

    ReplyDelete
  19. WAHAI ANJING ANJING SEKALIAN, JANGAN KAMU SANGKA YAN BERADA DI BUKITAN ITU HANYA BABI, ADA JUGA INSAN YANG BERTEDUH KERANA RUMAH BANJIR BELUM SIAP LAGI.

    ReplyDelete
  20. PAS sedang berimaginasi – Mohd Sazman Abd Samat

    PAS sekarang sedang berimaginasi. Mereka masih menganggap mereka kuat kerana PKR sangat mengharapkan mereka untuk bersama membentuk Pakatan 2.0.

    PKR sebuah parti yang suka 'play safe'. Dengan penyertaan Amanah dan DAP dalam Pakatan 2.0 rasanya mustahil untuk PAS duduk bersama dalam Pakatan 2.0. Duduk bersama bermakna mereka merestui Parti Amanah dan menerima kembali DAP.

    Sudah pasti PAS akan bersendiri dan kata mereka, mereka ingin bertanding di semua kerusi DAP bertanding. Jika mereka juga bermusuh dengan PKR bermakna mereka juga akan bertanding di kerusi yang ditandingi PKR.

    Tidak mustahil kerana sebelum ini walau berpakat pun mereka sanggup meletakkan calon di kerusi yang ditandingi PKR. Inikan pula apabila tidak bersama. PAS sudah semestinya mempunyai calon dan jentera di seluruh pelusuk negara. Bila-bila dan di mana-mana sahaja mereka boleh meletakkan calon mereka. Menang atau kalah bukan penentu.

    PKR tidak mahu bersengketa dengan PAS. Walau berpisah nanti, mereka tidak mahu PAS meletakkan calon mereka di kawasan yang mereka tandingi.

    Pastinya, setiap parti politik bijak bermain politik. Jangan terlalu mudah dipermain dan mempermainkan. Setiap parti yang bijak menyusun strategi sudah pasti akan menang. Namun tang masih lena dan bermimpi, sudah pasti kan ditinggalkan. – .

    ReplyDelete
  21. fuyooooo...powerlah ayat nisya....ni mesti macaai ghbkipidap tambah meroyan....sayanghlah nisya....teruskan nisya ye....abang abang ramai backup...
    ...zendegig...

    ReplyDelete
  22. Segala pujian utk imam mat sabu Dan imam ahmad awanh. Kami jemaah berdiri teguh dibelakng mu demi wilayah jemaah. Allah merestu Dan bersama mu.

    Andai siapa yg menghalang mu kami sanggup bergadai nyawa demi kebenaran.

    Segala pujian utk ahlul bait..

    Salamun..

    ReplyDelete
  23. Aku nak bagi tau kau orang.
    Tuan guru mursyidul am pas professor docter haji abdul Haron aldin alhafiz akan jampi supaya rakya malaysia akan masok pas berduyun duyun.
    Tungguuuu.
    Takbirrrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga orang yang dihina berganda pahalanya

      Delete
  24. Banyak la pahala geng pan sebab selalu dihina.

    ReplyDelete
  25. Maha Suci Allahswt .. dihinakan keadaan mereka tanpa mereka mampu menyembunyikan lagi segala kejelikan lisan dan perilakunya ... bukankah dahulu keadaan mereka dikhabarkan sebagai "harapan baru malaysia?" .... dan segala umpat keji,fitnah,adu domba dan gelar yg sangat aib mereka satukan khas untuk UMNO (pemerintah yg sangat mereka bencikan) ... selang masa berlalu sekalian si jahil yg sombong itu masih dengan segala kejelikan lisannya (lebih buruk dari bunyi seekor keldai) ..tetapi tidak lagi dikhaskan kepada UMNO (yg masih kekal menjadi pemerintah)...malah dihalakan juga terhadap sesama mereka .. Demi Allahswt ...kini dikembalikan sebahagian besar dari buruknya lisan mereka untuk mereka "memakainya" di tengkuk masing2 ... DAP tidak lagi dipimpin oleh "bayangan" khalifah Abdul Aziz .. PKR tidak lagi "diketuai" oleh anugerah tuhan .. dan PAS tidak lagi "dipandu" oleh sang ulama ... kalau tak percaya tanyakan kepada sekalian serigala dan seluruh binatang ternakannya ... alangkah buruknya keadaan sekalian mereka itu yg tetap "memamah daging yg amat busuk" ...

    ReplyDelete
  26. Kekuatan dan kekuasaan adalah 2 dlm 1.
    Tanpa 2 dlm 1 ini dptkah kita melaksanakan penambaikkan dlm parti dan negara.?

    Bolehkah seorang imam di melantik diri menjadi imam.?
    Jawapannya tentulah tidak boleh sebab perlantikan imam hanya dari pihak yang memiliki 2 dlm 1 ini.

    Bagaimana hendak melaksanakan hudud tanpa 2 dlm 1 ini?
    Jawapannya mustahil sebab tiada 2 dlm 1.

    Bolehkah Rasulullah dan sahabat berdakwah sahaja, sebuah negara bernama Madinah diwujudkan.?
    Kata Nabil Raja Lawak " Lu pikirlah sendiri"

    ReplyDelete