KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 8 September 2015

PERGH DAHSYAT!!!!!! .... PARTI CANGKUL BELUM DILANCARKAN SECARA RASMI TETAPI NEGERI KEDAH SUDAH ADA WISMA SENDIRI?????


Sudah berbunyi diakar umbi betapa belum pernah terjadi dalam sejarah politik tanah air dimana-mana pertubuhan parti politik dalam negara ini, parti belum dilancarkan dengan rasminya tetapi sudah memiliki wisma sendiri ... bukan diperingkat pusat tetapi negeri Kedah????? ..... kalau dilihat kepada gambar-gambar diatas ternyata untuk memiliki ataupun menyewa bangunan tersebut dengan mengecat semula dengan warna jingga bukan sedikit wang dan dana di perlukan.

Nak katakan sumbangan derma dari ahli-ahli ... berapa sangat jumlah ahli Parti Cangkul kini.

Rakyat ingin melontarkan persoalan ... dari mana Parti Cangkul ini dapat wang sebegini banyak dalam sekelip mata????? ... siapa taja??? .. sumbangan dari siapa?????

Demi bersangka baik mungkin inilah cara puak-puak profesional, progresif, amanah dan peduli yang dibarisi para ulama luar biasa bertindak kot .... bertindak melangkaui masa dan zaman.

Untuk makluman wisma ini terletak di Stargate, Alor Setar, Kedah.

126 comments:

  1. Biasalah sponsor Bukit Penang agar orang mukmin berpecah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapakah Mat Sabu

      Sila baca extract Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat.

      Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi.

      Ringkasan
      - Setuju dengan Karl Marx
      - Berjuang bukan kerana Islam

      Copy paste link Malaysiakini sendiri baca laaaaaaaaaaaaaaaaa

      Delete
    2. Bagi saya 10 000 borang

      Hidup GHB amanah dap

      Delete
    3. Malaysiabaru meniaga nasi lemak, dia minta borang nak balut nasi lemak

      Delete
    4. omakkau lalang sama mcm zahid
      omakkau lalang sama mcm zahid
      omakkau lalang sama mcm zahid
      omakkau lalang sama mcm zahid
      omakkau lalang sama mcm zahid
      omakkau lalang sama mcm zahid
      omakkau lalang sama mcm zahid

      omakkau kencing... sama mcm najib...
      omakkau kencing... sama mcm najib...
      omakkau kencing... sama mcm najib...
      omakkau kencing... sama mcm najib...
      omakkau kencing... sama mcm najib...
      omakkau kencing... sama mcm najib...
      omakkau kencing... sama mcm najib...

      page omak ni letak gambar dacing je la...
      page omak ni letak gambar dacing je la...
      page omak ni letak gambar dacing je la...

      Delete
    5. Cangkul Loser Kena Sepak Dgn PKR

      PKR tegas mahu PAS dalam gabungan baharu pembangkang

      PKR bertegas masih mahukan bekas rakan sekutunya dalam Pakatan Rakyat, PAS menyertai gabungan pembangkang yang baharu walaupun ditentang DAP, kata Mohamed Azmin Ali.

      Timbalan Presiden PKR itu berkata, PKR membuat keputusan itu selepas berbincang secara mendalam dan menerima mana-mana pihak yang berpendirian untuk melakukan reformasi secara total termasuk PAS.
      "Itu pandangan Lim Guan Eng. Terpulang kepada DAP, yang saya nyatakan baru-baru ini bukan kenyataan dan pendirian saya tapi itu pendirian PKR.



      "Ini bukan pendirian saya atau (Datuk Seri Dr) Wan Azizah. Kita sudah bincang panjang, termasuk pandangan dan maklum balas yang diterima Ketua Umum (Datuk Seri Anwar Ibrahim) yang menyatakan PKR sentiasa bersifat inklusif," katanya kepada pemberita di Rawang, hari ini.
      Menteri Besar Selangor itu berkata, PKR mahu duduk semeja berbincang dengan DAP dan PAS kerana percaya parti pembangkang perlu bermuafakat bagi menyelamatkan negara dan memulihkan ekonomi daripada terus merudum.

      "Sebagai sebuah parti yang diberikan mandat oleh rakyat untuk bertanggungjawab menyelamatkan negara dan memulihkan ekonomi negara dengan melibatkan semua pihak, kita mesti ada rasa rendah diri untuk menerima pandangan daripada pelbagai pihak tapi dengan matlamat yang sama.

      "Itu pendirian PKR," katanya.

      Azmin berkata, perkara itu boleh dibincangkan dalam beberapa siri yang akan datang bagi melihatnya berdasarkan senario politik semasa.

      "Sudah tentu ada keperluan untuk kita mengikat semua parti politik ini dengan satu muafakat dan matlamat yang lebih jelas bagi menyelamatkan negara dan memulih ekonomi hari ini," katanya.

      Ditanya sama ada penubuhan Pakatan Rakyat 2.0 akan datang melibatkan empat parti - PKR, DAP, PAS dan Parti Amanah Negara (Amanah), katanya perkara itu belum diputuskan.

      "Saya tak tahu. Sebab, itu tertakluk kepada perbincangan. Kita sentiasa berdasarkan konsensus, bukan keputusan individu," katanya.

      Lim yang juga Setiausaha Agung DAP semalam dilaporkan berkata, pihaknya tidak akan menerima penyertaan PAS dalam gabungan baharu pembangkang.

      Ketua Menteri Pulau Pinang itu berkata, DAP dan PAS kini berada di tahap tidak mungkin dapat "rujuk" kembali kerana parti Islam itu sudah mengisytiharkan mereka sebagai musuh.

      "Bagaimana kami boleh menyertai pakatan itu bila PAS hendak bertanding menentang kami?" soalnya.

      Amanah minggu lalu turut menolak cadangan Anwar, yang menyebut PAS sebagai sebahagian gabungan baharu pembangkang, menyifatkan ia 'tidak realistik' kerana menganggap parti Islam itu bukan aset kepada Pakatan Rakyat 2.0.

      Delete
    6. hahaha......inilah manusia cemburu tak boleh tgk org senang!!! ghb akan dilancarkan tak lama lg ,persiapan sedang dilakukan .....apa yg nak dikecoh2 !! apa ghb miskin sgt ke??? ahli2 nya kedekut sgt ke??? omak kau pandai kutuk je.....apa batuan diberi pada partynya!!! ini menunjukan omak kau cuba utarakan melayu begitu miskin kedekut hanya mampu dapatkan wang atau rezeki dari bangsa lain atau taikun. tak ke menghina namanya??? yg pecahkan melayu bukan ghb tetapi pihak tertentu mcm omak kau malah cuba sengat melayu dgn perkauman resis dgn cara senyap! bagaimanapun tidak semuanya melayu bodoh kalau tidak masakan byk ahli melayu berhijrah ke ghb yg belum ditubuhkan lagi!!! maka cuba berfikir bodoh ke org itu msk ghb yg belum wujud lagi pula tu!! seperti kata omak kau belum resmi lg bangunan dah ada.......!!
      sebab mudah.......! mrk nampak masa depan tetapi org mcm omak kau tak nampak sebab tu fitnah ikut sukanya ...inilah org yg belum kenal erti kegagalan mana haknya nak mengata ghb yg dah punyai pengalaman malah bukan org baru dlm politik. jadi melayu bijak jgn pula terjerat oleh melayu bodoh mcm omak kau!!!

      Delete
    7. Omak kau dengki la tu..

      Delete
    8. Klu ikut logik anon 1645...jgn jeles la dgn najib dan rosmah...bingai punyer lojik..
      Terus terang jer dr mana dpt duit...baru amanah...klu amanah...hahahahahaha

      Delete
    9. PENYOKONG PARTI ISLAM YANG MAASUM ADA CEMBURUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU DAN HATI ADA BANYAK SAKITTTTTTTTTTTTTTTT DAN JUGA BUSUKKKKKKKKKKK.

      Delete
    10. hahaha.......asal bukan curi bukan tipu rezekinya halai apa nak dipertikaikan!!! kalau dah menyamun berasuah malah dgn wang yg begitu byk masih boleh diterima pakai yg wang itu derma ke??? maka logik tu biar boleh diterima dgn lojiknya. terpulanglah pada pandangan masing2 kalau tidak masakan manusia punyai perbagai ragam perangai gelagat begitu juga buah fikiran yg berbeza2 ,maka sebab itulah undi digunakan oleh mana2 negara tetapi masalahnya politik itu kotor penuh muslihat utk berkuasa dan sebab itulah negara masih dijajah oleh kuasa yg sama.

      Delete
    11. BUTUL AYA INI BLOGGER DIA PUNYA HATI ADA BANYAK BUSUKKKKKKKK

      Delete
    12. KALAU ORG PAS YG KUAR TU MASUK PARTI UMNO, CAI2 UMNO TENTU SOKONG 200%. TENTU MEREKA AKAN MENDAPAT GELARAN HERO ABAD INI..........

      Delete
    13. Cerita paling kelakar....
      Hadi nak letak calon pas lawan dap di semua kawasan.
      Pecah perut aku baca.....

      Delete
  2. Lesen belum ada. Kereta BMW dah beli. Rumah belum ada, sofa dah beli. Bini belum ada, gelang emas dah beli. Penyokong tak ada, pemimpin satu lori.

    Cangkul dah beli,
    Tanah belum ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GHB BAKAL DAPAT DUIT TURUN DARI LANGIT!!!

      Huh! Hebat tak Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu ni? Punya hebat sampai duit pun boleh turun dari langit. Kira terlebih Qasyaf puak - puak Geng Haprak Baru Si Mat Sabu ni rupanya.

      Tapi persoalannya, jika duit diorang ni tak turun dari langit, dari mana pulak datangnya? Takkan pulak diorang ada duit sebanyak itu sampai mampu untuk diorang buat program besar - besaran?

      Nak harapkan duit Haram hasil elaun dan juga gaji wakil rakyat yang ikut serta menyokong Geng Haprak Baru Mat Sabu tu berapa sangat yang diorang ada. Lagi pun takkan diorang nak bagi semua duit elaun diorang tu?

      Dan kalau ikut pendedahan yang dibuat dalam blog Gelagat Anwar, Geng Haprak Baru yang menjadi wakil rakyat dalam PAS tu semuanya dah diarahkan untuk meletakkan jawatan. Kata GA:
      GHB diminta melihat dan mendengar apa perasaan rakyat setelah mereka ambil keputusan untuk mufarakah dari Pas. Dalam solat pun dibolehkan mufarakah.

      Apa sangat dalam politik. Sebab itu apabila timbul isu bai’ah dan sebagainya, pelopor GHB tidak kisah sangat.

      Arahan terbaru yang diterima daripada Mursyidul Am Sebenar GHB (Sungai Buloh) adalah meletakkan jawatan sekiranya perlu. Semuanya bergantung kepada sentimen rakyat. Kalau ok, tak perlu. Tapi pressure kuat, siri pilihanraya kecil adalah jalan terbaik.

      Apabila ditanya soal modal untuk siri pilihanraya kecil; Mursyidul Am Sebenar GHB (Sungai Buloh) yakinkan supaya mereka jangan risau. Kalau setakat 11 kawasan Parlimen; 17 DUN; rasanya modal yang ada sudah cukup.

      Modal ini akan turut dibantu oleh satu arahan khas kepada Azmin dari Sungai Buloh. Bajet tertentu Kerajaan Negeri Selangor akan digunapakai.

      Secara kebetulan, banyak juga pilihanraya kecil akan berlaku di negeri ini. Untuk asingkan sedikit untuk beberapa kawasan di Kelantan, di Kedah, di Perak tidak akan timbul masalah.

      Pilihanraya kecil ini peluang untuk bawa masuk ramai orang kecewa ke dalam sistem politik. Orang seperti Husam, Salahuddin Ayyub – tak boleh berada di tepian padang. Mesti masuk dalam padang. Itu boleh diusahakan.

      Malahan Husam bersedia untuk bertanding di Shah Alam, apabila laporan dalaman mengatakan Khalid Samad akan tersungkur teruk jika bertanding semula di Shah Alam di atas tiket GHB.

      GHB akan mempunyai modal yang cukup, apabila kemampuan kewangan DAP dan PKR membantu parti baru tersebut. Buat masa sekarang, invois bulanan Abang Mat Sabu sahaja sekitar RM20 ribu sebulan. Belum masuk buat open house dan turun ke negeri-negeri. Ini semua rezeki bulan Syawal.
      Nah! Sekarang kita tengok la sama ada Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu sanggup atau tidak untuk menuruti segala titah perintah yang dibuat oleh Si Ketua Penipu tu. Sanggup ke diorang nak lepaskan jawatan? Kalau setakat bercakap je, baik tak payah!!!

      Delete
    2. Kerana Pangkat dan Fulus GHB Sanggup Tolak Hudud

      Ahli Parlimen Parti Pekerja Sedia Undi Tolak Hudud Ikut Konsensus, Kata Mat Sabu

      ika Konsensus Pakatan Rakyat 2.0 menolak hudud, ahli Parlimen Parti Pekerja-Pekerja Malaysia bersedia untuk mengundi menolak rang undang-undang hudud di Dewan Rakyat, kata pengerusi parti itu, Mohamad Sabu.

      “Kami akan berunding dengan rakan dalam gabungan terlebih dahulu,” kata Mohamad, yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu.

      “Kalau mereka kata ‘Tidak’, maka kami tidak akan menyokongnya,” katanya di Kuching, Sarawak hari ini ketika ditanya pihak media pendirian parti itu mengenai hudud, lapor The Malaysian Insider.

      Beliau berkata, pendirian parti itu mengenai hudud akan dibuat berdasarkan proses perundingan, pendekatan demokrasi dan peruntukan yang termaktub di bawah Perlembagaan.

      “Kami akan bincangkan dengan rakan kami. Kita tak boleh paksa hudud atas rakyat sekiranya majoriti mereka, Islam dan bukan Islam, tidak bersetuju dengannya.

      “Dan kita tak boleh paksa pelaksanaannya sekiranya ia bertentangan dengan perlembagaan,” kata Mat Sabu.

      Parti Pekerja-Pekerja Malaysia yang tidak aktif sejak 37 tahun lalu kini dihidupkan kembali apabila Gerakan Harapan Baru (GHB) mengambil alih parti itu pada 31 Ogos lalu.

      Parti yang berteraskan ideologi sosialis kiri itu berkubur selepas pengerusinya, Ganga Nayar, yang gagal memenangi kerusi yang ditandinginya iaitu kawasan Parlimen Sungai Besi dan DUN Sungai Way pada Pilihan Raya Umum Malaysia ke-5 pada 1978.

      Delete
    3. KALU MAT SABU NGAN GENG GHB KUAR PAS MASUK UMNO, TENTU JEFF ULU BERNAM NGAN UNKNOWN PUJI TINGGI MENGAWAN.

      KALU MAT SABU DAN GENG GHB KELUAR PAS DAN SOKONG TSKI, TENTU OMAK KAU AMBIK GAMBAR SELFIE DGN MAT SABU MASUK BLOG OMAK KAU PUJI 7 HARI 7 MALAM.

      Delete
  3. DERMA beb.. derma ahli biasa minimum. RM1K, AJK RM5K, CHAIR NO.2 RM10K, CHAIR NO ONE. RM10K. Mereka derma sbb geng stage pertama. Akan dpt laba dari downlink kedua n bertambah bila ada ahli baru dan baru dan baru lagi..kah kah lahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaga2 ini semua Scheme MLM yang bertopengkan politic.

      Delete
    2. Najib penjaham ekonomi malaysia

      Delete
    3. Anda seorang Loser????????

      Anda kalah pemilihan, tak naik pangkat, kena ludah, mak bapak tang mengaku anak, kalah judi dll loser style, sila hubung GHB.

      Kami NGO yg berdasarkan loser, kami Faham anda kecewa dan kami Inclusive Tak lama lagi kami akan ada Pati Cap Roket Kebawah, namanya Hamana, dalam bahasa Italy yg bermaksud LOSER berlogokan cangkul sambaq tayar traktor.

      Apa kami lakukan tak berpandukan betul atau salah, sebab kami mengharapkan Ihsan Uncle Bukit Penang. SIla hubungi Mat Shampoo, Mariah Kari, Ha-Nipah dan Qolet Smart untuk butir2 selanjutnya

      Hidup Loser
      Boy GHB
      Gerak Harap Boy

      Delete
    4. Ghb penjahanam islam....
      Hudud...no way
      Baiah....just pay
      Mahkamah syariah...my way
      Rapat sama amoi....yes way

      Delete
    5. KLU KUAR PAS & MASUK UMNO BARU PANGGIL HERO.

      Delete
  4. WISMA CANGKUALI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib penjahanam ekonomi Malaysia

      Ceraikan roseemah puaka !

      Delete
    2. WISMA LOSER Al BALAD

      Suruh Taukey Penang rasmikan dengan katok tiang dengan botol beer.
      Tak apa walaupun ku sedut exhaust rocket tapi untuk Abuya Bukit Penang, kira okey tu. Progressive, bukan macam PAS...... balik2 tahlil

      Undilah kami Al-ARCANGKULI. Kami dah top rate semangat Tahyul Say-yes-sir (PAS pakai Tahaluf Siyasi)

      Wirid kami

      UG CAI, UG CAI, HALAU, HALAU

      Mahaguru Kami Abuya Bukit Penang

      Matlamat kami
      Progressive, Inclusive, Locomotive, Primitive dan Pahemmmmmm

      Delete
    3. Bini kau tak puaka jugak ke?
      Kau pulak jenis babi hutan menyondol jalan tar.
      Buka blig tak laku, jd batu api blog org lain.

      Delete
    4. Berita Ngeri Buat Gang Cang Tayar Traktor

      Perebutan kuasa makin kuat dalam Pertubuhan PAL ( Parti Amanah Loser). Masing2 sedang bikin camp masing2. Ada yg rasa nak tersisih dah mula mau rujuk.Dalam perjumpaan tidak rasmi, sudah ada orang yg tepuk meja dan mencarut2

      Sila baca dibawah

      BELUM TUBUH, DIORANG DAH BEREBUT JAWATAN!!!

      Huh! Kalau dah namanya Geng Haprak Baru tu geng yang Gila Jawatan, memang tak heran la perkara seperti itu boleh berlaku. Diorang keluar PAS pun sebab diorang Gila Jawatan jugak.

      Hari ini, facebooker pro PAS, Tok Usin Ceroii Original mendedahkan perbualan whatsapp dia dengan salah seorang orang kuat GHB yang dilihat kecewa dengan krisis dalaman gerakan itu.

      Sekurang-kurang dua tokoh GHB yang dilihat mampu untuk memberikan saingan sengit kepada kepimpinan Si Mat Sabu tu selaku Pengerusi iaitu Mujahid Yusof Rawa dan Si Husam Musa

      Khabar angin mengenai krisis dalaman GHB mula bertiup sejak 15 Ogos apabila Si Mujahid tu telah dipilih sebagai Pengarah Eksekutif Nadwah Ulama Nadwah Jadidah 2015 atau Nunji’15.

      Gosip perpecahan dalaman GHB itu semakin kencang apabila Mat Sabu sendiri mengeluarkan kenyataan bersedia berundur daripada menjadi ketua kumpulan itu, jika ada calon yang sesuai.
      “Jika ahli-ahli jawatankuasa percaya bahawa terdapat seorang pemimpin yang lebih baik maka saya bersedia untuk berundur.
      “Tidak ada seorang pun yang akan kekal selama-lamanya. Apa yang kita percaya adalah kepimpinan kolektif,” kata Mat Sabu ketika dihubungi Mstar empat hari lalu.
      Sejak Geng Haprak Baru tu ditubuhkan, telah terdapat banyak persoalan yang dibangkitkan dikalangan ahli serta pemimpin terhadap kredibiliti pemimpin-pemimpinnya, terutama Mat Sabu.

      Ramai yang mengkritik dengan menyatakan bahawa Si Mat Sabu tu bukanlah seorang pemimpin yang kuat setelah GAGAL berkali - kali dalam beberapa Pilihan Raya Umum yang diadakan sebelum ini.

      Kesimpulan mudahnya, puak - puak Geng Haprak Baru ni memang terdiri dari kalangan mereka yang Gila Jawatan belaka. Sebab masing - masing hanya sekadar berjuang demi kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je!!! Bukannya diorang buat untuk orang lain!!!

      Delete
    5. Berebut jawatan punya pasal, Wisma Loser Al Balad mungkin pecah tingkap

      Delete
    6. KLU KLUAR PAS MASUK GHB KITA KENA KUTUK BETOL2. KASI KAW KAW PUNYA.
      KLU KLUAR PAS MASUK UMNO, KITA MISTI KASI SOKONG SBB MEREKA HERO.

      Delete
  5. Replies
    1. Ikut lojik kau...jgnla dengki dgn najib dan rosmah...bingai

      Delete
    2. Pasai rosmah naik jet, korang dengki pulak ye?

      Delete
    3. Jgn marah ye nak tanya.....
      Unknown tu manusia ker babi?

      Delete
  6. Najib penjahanam ekonomi malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi kami akan bantu najib dgn memecahkan lagi undi melayu...undi cangkul...undi kuali...kami amanah walaupun langgar janji...krn kami dipaksa menjadi calon tanpa rela hati....

      Delete
  7. kah kah kah...duit turun dari langit mcm ujan...kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mencurah2 banyaknya
      Bilion2

      Delete
  8. melayu oh melayu...tak habis habis dengan phd.. batu api pun banyak juga...benarlah sejarah telah membuktikan yang meldiungkapkan melayu ialah melayu juga..

    ReplyDelete
  9. Najis kutip derma kat mana,ke derma tin milo hadi pil kuda..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mibtak dgn dap la...ngok18

      Delete
  10. Geng Profesional kau ingat sengkek punya ka? Kami terdiri dari doktor, jurutera, peguam yang gaji berpuluh ribu sebulan. Tak perlu guna tin milo untuk dapat duit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau profesional tak sengkek, knp sayang sgt nak letak jwtan? Suruhlah dua tiga ekor wakil rakyat yg dah join parti cangkul tu letak jwtan dulu, lps tu bolehlah buat bangunan bertingkat tingkat pon. Nama je doktor, tp telur sebijik.

      Delete
    2. hahaha...
      bersahaja jer tn asri adnan menganjingkan omak dan penjilat2 najib rosmah & zahid...

      bukan hanya phd, tapi perompak sarkas

      Delete
    3. Tuan asri...boleh saya pinjam dln rm40k...saya janji byr balik...wallahi...wabillahi...watallahi.....say tgn saya angkat...satu tgn pegang quran...betul ni...

      Delete
    4. Hampir terpercaya hujah2 asri...tp nape kt kedah...nape x kt kl...ooooo...mungkin fofesional2 byk org kedah kot...mesti beribu fofesional kedah masuk ghb ni...hahahahahaha pusingla asri...pusing...jgn berpinar rebah dh...

      Delete
  11. PAS DAN PERLEMBAGAANNYA TAK SALAH TAPI SEGELINTIR PEMIMPINNYA KUNUN ULAMA TAPI MEMBAWA ONAR PADA LEBEL ISLAM SEPERTI
    1. Pemimpin yg bermulut longkang yg membarua, mentolol dan menjebon Jemaah sendiri.

    2. Mengamalkan kekarutan Baiah mencagar isteri. Kenapa tak lump sum ahli pun cagar bini masing-masing

    3. Muktamar dah kata putus dgn DAP tapi masih terhegeh - hegeh pegang jawatan di Penang. Sayang elaun ke. Maruah macamana ?????

    4. Masa Muktamar lebai lebai dan pro ulama macam seronok sakan guna CAI masa memilih. Ini cara islam ka cara yahudi guna cai ni tuan tuan

    5.Sebelum muktamar bukan main nak halau mat sabu dan rakan, tapi lepas muktamar bila nak tubuh parti baru MEROYAN pula lebai lebai semua

    6. Paksa yb yg keluar letak jawatan. Gila ka, kalau letak 5 tahun tak boleh bertanding pilihanraya.

    AKHIRNYA AKU MEMERHATI KELAKU MEREKA SEPERTI AKU MEMERHATIKAN BARISAN KEPIMPINAN CAI.....selamat tinggal pas yg akan bungkus di pantai barat dan jd suam suam kuku di pantai timur kerana 3 penjuru. YG CANTEEK UMNO AKAN KEMBALI DI KELANTAN.

    ISLE-ISLE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak de sape bace la bodoh. Loser loser. Fitnah Loser Alcangkuli

      Delete
    2. 16:40 bangang tanpa sempadan

      Delete
    3. 20:08 lg bangang sbb terlebih pandai

      Delete
    4. Ada ke org yg langgar arahan parti lbh mulia dr org yg taat arahan parti...smpi setel luar mahkamah krn buat fitnah?

      Ada ke org yg langgar baiah lbh mulia dr org istiqomah...bkn paksaan pun? Dunia lepas bang..

      Takleh nk beza antara parti dgn kjaan ke...otak mcm umno...x suka umno jgn kejer kjaan...jgn guna hospital kjaan...jgn guna subsidi kjaan...x sangka kau setaraf hasan dan ahmad bin maslan

      Tak pernah tgk cai g18 ke...xpun pegi blog pro g18...terpampang muka2 pengkhianat yg korg suruh ahli sokong...amanah la sikit

      Siapa marah kau blah...tapi lepaskanla jawatan adun dan mp...baiah kan...ops lupa...baiah nothing to uol

      Bila dah baiah nothing...mmg kau x fhm knp...susahla ckp dgn org jahil tukil ni...atau terlbh pandai sgt kot...dunia lps bang...akhirat sangkut...gambar ada...saksi ada...pusingla sementara hidup...xlama bahagia pun...dlm hati tu resah risau...mahkamah syariah pun x respek.....lagi nak rakyat percaya kau amanah...but then ghb hidup bkn dlm realiti...terpercaya dgn propaganda sendiri...80% ahli pas cabut lari...hahahahahahaha...kesian pas

      Delete
  12. Fuyoo parti kaya.cepat masuk boleh mintak derma.tp awal awal sudah tolak hudud demi kawan kawan habis camno.tak apa demi progresif eklusif lokomotif(ni pinjam ayat budak tu sikit).kita langgar semua.jom naik jet keputrajaya.cangkul jgn lupa bawak kita nak gali harta karun.langar jgn tak langar tgok siapa yg akan terpenyet.sham tm goreng lg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebanarnya itu bukan cangkul tapi batang exhaust rocket.

      Mursidol Am sebenerrrrrrrrr Abuya Penang Bookit

      Delete
  13. Ok lah Parti Cangkul ada pejabat sendiri.

    Parti Gadai Bini ( PGB ) tak lama lagi gadai negeri sebab kena bayar saman.

    Apa nak dikata dapat pemimpin bangang ekonomi bangang undang- undang.

    Habis duit, gadai bini pemimpinnya pulak wat bayar hutang.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti kami ada bomoh terkenal, kamu ada ker.
      Parti kami ada ulamak boleh online dengan Tuhan, kamu ada ker.
      Parti kami pemimpinnya maksom, kamu ada ker.
      Parti kami boleh bagi tiket ke syorga, kamu ada ker.

      Delete
    2. komen terbaikkk..kah kah kah

      Delete
    3. TERIMA KASIH DIATAS PROMOSI PERCUMA DARI OMAK KAU.

      BANGGANYA KAMI DIATAS PENCAPAIAN HEBAT PARTI AMANAH NEGARA.

      KATALAH NAK KATA PARTI CANGKUL KE, PARTI PENGGALI KE, PARTI KUALI KE YANG PENTING KAMI MAJU KE DEPAN DAN TAK GADAI BINI KAMI.

      Delete
  14. MCA siap saman kerajaan balak sbb hudud,jahat2 dap xde la sampai nk saman.xde orang yang lebih bodoh dari macai UG ni..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu xde duit parti gadai bini pgb nak gadai apa lg.

      Delete
    2. Gadai cangkul mgan kuali

      Delete
    3. ingatkan dah malu nak sokong dacing...
      rupanya masih ramai lagi yg masih setia dgn najib & pak2 menteri angguk najib...
      kahkahkah...

      tahniah omak alu2kan sangpurba dacing main kat laman ni...

      letak gambar dacing la kat page ni...

      Delete
  15. kah kah kah
    PAS makin tertekan, kenyataan ini tidak dapat dinafikan kecuali seorang yang asalnya telah bangan.
    dari sebuah parti yang menunjukkan kemajuan yang amat luar biasa sebelum ini. namun sekarang PAS terpaksa mempertahankan diri dan bekerja untuk mempertahan penyokong2 parti supaya tidak lari dari PAS.
    Sebuah pasukan bolasepak yang hebat akan dinilai bukan hanya ketika menyerang lawan, bahkan pasukan tetsebut terlalu kukuh bila bertahan.
    Ini yang berlaku pada PAS, kelemahan terserlah bila sebahagian dari kepimpinan PAS dibuang. Dimana pencatasan pemimpin ini merupakan suatu kebodohan yang akan menjadi sejarah dan diingati sepanjang zaman.
    Musuh mungkin telah mengesan titik kelemahan PAS ini. Maka untuk memasang perangkap dan memasukkan PAS dalam raga, beberapa ejen telah diserapkan ke dalam pimpinan PAS dan berjaya melaksanakannya. Bahkan musuh mendapat bonus tambahan, bila beberapa ejennya telah terpilih dan berjaya menjadi sebahagian pimpinan PAS.
    Peranan musuh untuk menjadikan penyokong terasa malu untuk menyokong PAS telah diusahakan. Dengan memperbesar-besarkan kenyataan bodoh dari pimpinan PAS dan memberi ruang kepada media untuk menyiarkannya. Keadaan ini menyebabkan penyokong PAS tidak lagi percaya dan yakin dengan pimpinan yang ada.
    Ejen musuh dalam PAS juga cuba menghilangkan kepercayaan penyokong PAS dengan menunjulkan kenyataan pimpinan untuk bermukah dengan musuh. Walaupun terdapat pemimpin yang membantah dan menafikan hakikat ini, namun suara bantahan serta merta akan menjadi bisu selepas pimpinan yang bersuara digertak.
    Menukar pimpinan PAS yang ada adalah suatu jalan untuk menyelamatkan PAS dari terus dilanda gelora. Walaupun sukar ahli PAS untuk melaksanakannya, namun ahli PAS mesti ingat bahawa baiah mereka hanya kepada parti, bukan kepada individu. Kasih sayang dan hormat kepada individu tidak boleh melepasi kasih dan kepentingan parti.
    Pada hemat saya, ahli PAS tidak akan sukar melaksanakannya. Dimana mereka telah berjaya menyingkirkan kepimpinan lepas secara borong dan dikerat setandang. Maka ahli PAS hanya perlu membuang separuh tandang sahaja. Segala pengalaman menghalau pemimpin dari pengalaman yang lepas boleh dijadikan suatu tektik.
    "Ikan buruk bermula dari kepala" atau "menyekat fahaman wahabi" atau "bomoh hantu terus dengan kerja bomoh" atau "ejen UMNO". Semua motor ini boleh dijadikan gelaran dan lambang untuk menyingkir ejen musuh dalam mati.
    Jika tuan ibrahim gagal untuk bertegas seperti Umar al-Khatab RA, maka beliau akan mewarisi pimpinan PAS yang telah koyak rabak.

    ReplyDelete
  16. Satelah membaca artikel ini dan beberapa komen2 tahulah kita bahawa ahli2 pas adalah orang2 hasad dengki. lebai2 ini adalah tersangat kolot dan tak tahu nak berfikir.letak akal dekat kepala lutut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS IBARAT SEKOTAK MANCIS... SEMUA AHLINYA PANTANG DIGURIS.... TERBAKAR.... WALAU MENJAHANAMKAN DIRI SENDIRI.

      AKU DOAKAN SUPAYA PAS TERUS MAJU KE BELAKANG.

      Delete
  17. Perbuatan double standard sudah lama diamalkan kerajaan umno bn. Contohnya, orang biasa nak ambil degree terpaksa bersusah payah belajar untuk skor spm. Tetapi penjawat awam nak ambil degree 2A SPM dan ada yang lansung tak ada A pun boleh buat?

    Anak orang kampung nak masuk kerja kerajaan perlu lalui pelbagai tapisan meskipun result membanggakan. Manakala anak dan saudara penjawat awam hanya perlu bawa surat sokongan. Bila dapat kerja dikatakan rezeki walhal cable atau cara tidak adil jelas fitnah Allah yang menyuruh kepada keadilan.

    Begitu juga dgn contract siapa yg besar lobi maka dia lah dapat, tender x keluar lagi dah bank in cash untuk melobi, lepas tu bila dah dapat kata rezeki. Pada hal terang2 amalan rasuah berlaku. Ini lah minda sonsang mereka sekarang menganggap cara rasuah sebagai REZEKI.

    ما يؤدي إلى الحرام فهو حرام

    Ertinya : Apa-apa yang membawa kepada haram, hukumnya adaah haram ( Majma Al-Anhar, 4/251 ; Rujuk perincian dalam ‘Ilam Al-Muwaqqi'ien, Ibn Qayyim, 3/137 )

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak juga bro... aku ada kenalan anak kakitangan kerajaan, belajar sampai habis level universiti tapi bila minta jawatan kerajaan haram tak dapat.

      Delete
    2. Ramai anak2 kluar u terpekik terlolong kat jalan pakai baju bersih4 lps tu pg interbiu mintak nak kerja kerajaan pun pakai baju bersih4...agak2 blh dapat kerja tak?

      Delete
  18. Tahniah DAP yang membantu untuk menguatkan Amanah dan kita hancurkan Pas.Kita minta DAP beri lagi banyak bantuan untuk mneguatkan Aamanh agar Pas tersemban dimana2.biar Oamak kau seronok Pas hancur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas dh pun hancur bkn sbb omakkau tp hadi candat sotong dan harun jing

      Delete
    2. Kau ada bukti ke DAP bantu? Atau cakap macam tok guru telan ubat tamat tempoh kemudian sembang pasai pil kuda, calon DAP dan sebagainya?

      Delete
    3. Sapa nak mengaku klw terkentut dlm lrt..
      bodo anon 19:50

      Delete
  19. DEIG belum beroperasi, untuk apa disiasat, soal Azmin kepada audit negara
    Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali terbuka dengan hasrat Jabatan Audit Negara siasat Kumpulan Pelaburan Darul Ehsan (DEIG). – Gambar fail The Malaysian Insider, 8 September, 2015.Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali terbuka dengan hasrat Jabatan Audit Negara siasat Kumpulan Pelaburan Darul Ehsan (DEIG). – Gambar fail The Malaysian Insider, 8 September, 2015.Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali mengulangi keterbukaannya mengenai hasrat Jabatan Audit Negara yang berminat menjalankan siasatan terhadap anak syarikat negeri, Kumpulan Pelaburan Darul Ehsan (DEIG).
    Bagaimanapun, beliau mengingatkan Ketua Audit Negara Tan Sri Ambrin Buang, yang mengakui sedang mengikuti perkembangan DEIG yang menguruskan aset negeri bernilai RM30 bilion itu, syarikat itu hanya akan beroperasi tahun depan.
    "Kalau sekarang disambut Ambrin, baguslah. (Silakan) masuk. Tapi, masuk sebelum beroperasi, nak buat apa?" katanya kepada pemberita selepas merasmikan projek rumah Selangorku di Kota Puteri, hari ini.

    Sabtu lalu, Ambrin dilaporkan Bernama berkata, beliau tidak mempunyai masalah untuk menjalankan pengauditan terhadap penubuhan DEIG, jika ia berada di bawah bidang kuasanya. Ambrin berkata buat masa ini beliau sedang menyemak dan meneliti butiran berhubung penubuhan syarikat terbabit.

    ReplyDelete
  20. Busuk nya hati omakkau seorg pelacur politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap2 cakap lebel org "pelacur" tu bersih sgt ke hati ko...

      Delete
  21. Biarlah, parti anak buah DAP ni pun nak juga macam orang lain, ada itu ada ini .... biarlah .... orang progresif lah katakan. PAS apa ada, parti kemunduran ..... Kan En.Mat Sabu dan abang2 angkatnya LGE dan LKS dan sejiwa sehati sama2 menentang hudud ..... biarlahhhhhhh

    ReplyDelete
  22. Omak GG, tak la lagi Parti Gadai Bini @ PAS akan tersungkur beruk d Kelantan.
    Pemimpinnya menghabiskan duit buat bayar saman dan bukannya menghabiskan duit untuk bina rumah mangsa banjir.

    ReplyDelete
  23. Nak tgk pas kembali mcm dulu hapuskan hadi pil kuda,din tangkap jin dan mb balak..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cara yg lebih senang sokong dap

      Delete
  24. kah kah kah ..................... udah2 le omak kau eehh ! aku dapat rasakan bagaimana pengikut parti kuali @ parti cangkul begitu perit dan pedih dicangkul bertubi2 oleh omak kau ............. sampai naik kesian aku dgn puak2 ni ................' dah la mat sabu bawa diri pi sarawak 'goreng mengoreng' kat sana setelah 'gorengannya' kurang berkesan kat semenanjung akhir2 ni ! ............... tangkap sayu aku nengok !
    Ya Ammmmmmpunnnnnnn udah udah udah hentikanlah cangkulanmu atas kapla ini ......... idak tertahan lagi peritnya !

    ReplyDelete
  25. satu masa kita akn tgk pas jd parti kelab mlm tp berserban jubah jg.

    ketika itu ularmak pasug ttap duduk dlm pas...

    sebb...

    takut bini tertalak tiga.... haha

    pasug tkut masuk dn bn....takut talak 3.

    najib kt buang masa layan pas ni. satu srn duit derma 2.6b pun pasug tk merasa.

    meleleh airliur pasug

    kesiaaaaaan

    ReplyDelete
  26. Kalau dia ada bangunan sekalipun TAK GUNA DUIT MAK BAPAK OMAK KAU DAN MACAI2. APA LAGI NAK DUIT OMAK KAU SERTA MACAI2. TANDA ORANG IRI HATI DAN CEMBURU. TAK PUAS HATI TAK PERLU VIRAL KALAU BERANI BUAT REPORT SPRM.. MUDAHKAN. TAK PERLU SAKIT HATI DAN SAKITKAN HATI ORANG

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu tok arab derma 5-6b ke akaun najib pun. Kau peduli apa, duit mak bapak tok nenek kau ke?
      Time kena kepala bana parti cangkul, elok sgtlah pulak kau suruh report sprm siasat, konon telus.

      Tapi tang najib, sprm dah siasat dan dah publish kata itu duit arab yg derma, tak ada kaitan dgn 1mdb, puak2 gila babi kau meroyan kata sprm dah kena kawtim dgn najib. Yalah...sejak duamemjak tidur sebantal dgn cina dap si pemakan babi tu, dah buta hati, buta perut, jd babi gila tak semena mena.

      Delete
  27. Sha.....patutnya ucap tahniah pada Amanah kedah kerana begitu bersemangat dan bermuafakat dapat mewujudkan satu pusat gerakan. Ini baru permulaan Sha. Bahana yang lebih dasyat Akan menyusul. Walau bagaimana pun tahniah untuk Amanah kedah. Great job done!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah mat sabu, tercapai dan terzahir juga cita-cita kau nak jd chief barua DAP. Great job mat sabu. Hanya bapak beruk yg layak memimpin Gerombolan beruk.

      Delete
  28. Sha.....cangkul pun cangkul lah! Tak de kesan. We keep on moving. Jgn Cemburu tau. Sya Patut lawat markas markas pas yang dah tutup. Suruh pemuda gerakkan activities. Walaupun GHB terus ke depan kita masih Sayang pas dan sahabat sahabat yang masih dalam pas. Ada sesetengah akan join lepas 16/9.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS dh tkr nama jadi PGB Parti Gadai Bini

      Delete
    2. Elok sgt GHB lwn PGB - dua dua songsang. Dua dua akan kalah, dua dua masuk kubur tanam dlm satu liang.

      Lge baca doa dam talkin

      Delete
  29. Sha....Ada satu nasihat I nak cakap. Kalau you Ada perancangan nak nikah dgn orang pas, make sure orang Tu Ahli biasa. Kalau dia nak tanding adun atau parliament, I nasihat Kan you jangan teruskan. I dgr Khabar Angin, dia orang kena sign agreement melibatkan isteri. Dgr cerita boleh kena talak. Lebihkurang macam tu la cerita yang I dgr. Tak tahu betul ke tidak, nak kena Tanya Hadi dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PGB..parti gadai bini....kahkahkah

      Delete
    2. PGB KIPIDAP.....

      MUAHHHHJH.....

      Delete
    3. Gadai bini lebih baik dari gadai agama

      Delete
    4. Anon 22:03 kau memang bodoh tahap gaban. Kau datang dari planet mana? terlampau bodohnya kau ni? sudahlah kau menhina emak kau sendiri.

      Bagitahu tahu aku apa agama yang boleh gadai isteri untuk tujuan politik. Dalam islam ianya haram. Bai'ah Cagar Isteri Talak Tiga PAS bercanggah Al-quran dan sunnah lah tolol.

      Kalau ini pun kau tak faham, bagus kau pegi Syria join ISIS kerana mereka kuat merogol kaum wanita dan kanak kanak walapun seagama.

      Delete
    5. omak salah sorang mangsa baiah talak 3 pasug.

      baiah bodoh tu gadai bini dan agama sekalila dol.

      meruntuh masjid demi perjuangan agama hudud penipu pas..

      akhirnya wala' kt murshitdul am...nooo mat moggol

      mrleleh pasug dgn arab derma bebillion.

      pasug yg ularmak pandai ckp arab pun xdpt apa2

      omak lg malang....kholid pun xleh dpt....meracau jela depan komputer sorang2 lps geram kt mat sabu....

      Delete
    6. 22:18 sebelum kalah pemilihan, tak ada isu pun berkaitan baiah, hanya umno yg bising. Org pas semua buat pekak je.
      Tup-tup bila kalah pemilihan, nak tubuh parti lain, wakil rakyat pas yg menang terikat dgn baiah, apahal brooook?
      Msa nak jd calon, tak ada komplen pun ttg baiah, semua setuju, semua sanggup, bila umno timbulkan isu baiah, tuduh umno sesat. Nak sekarang...sapa sesat? Parti mana sesat? Guru mana yg sesat? Habaq mai.

      Kalau kau nak tahu, itulah hasil doa KO yg kau semua aminkan dulu. KO tu dah dpt kat kepala bana kau. Menyalaklah lg. Kucing pun tak pandang sikit pun bila dengar salakan anjimg gila mcm kau.

      Delete
    7. Pas ada dua2 sekali. Parti Gadai Bini dan Parti Gadai Agama

      Delete
  30. Begitu lah Siam punya pukulan. Nak harap dapat balak dari Khalid Gagap, sudah terlambat.......Harapkan mulut herot pegang kamera aje lah kamu. Tapi lubang puki kamu (Janda OmakKau) masih ada lubang tanduknya walaupun berlindung di sebalik tudung hijau dan biru. Kepada pengunjung blog yang gila nak jilat serban Hadi Awang hingga ke hujung kaki maka silakan, sebab bangkai tu setaraf Nabi bagi kamu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini batu api baru terlepas dr tanjung rambutan.sila abaikan saja untuk selamat

      Delete
    2. Babi gila ni menyondol tak pilih tempat, jalan tar pun di sondol jugak, patutlah muncung babi ni byk parut.

      Delete
    3. 21:26 aku rasa kau adalah calon utama bg mat sabu utk bersama dia makan daging babi dgn guan eng dlm majlis pelancaran parti cangkul nanti.

      Delete
    4. sokong bro...powerla terkencing manis omak baca....melekit jeee

      Delete
    5. betul2 dungu....pasug yg tipu hudud dol

      baru keluar lokap ke tktau apa2

      Delete
  31. Yahoo kipidap kita ahli Pas akan berarak bersama ahli UMNO pada 16SEP untuk Melayu bersatu menentang Bersih4 cina.

    Ha ha ha ha tercapai dan termakbul juga doa presiden Tuan Guru Hadi Awang. Semoga berkekalan perjuangan ini.

    Aku rasa Omakku juga tumpang gembira kerana berjaya berjaya berjaya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nmpak sgt kau ni penakut, takut tgok pas dan umno bersatu demi islam. Mmg barua tahap wali kau ni.

      Delete
    2. Orang kafir dari dulu lagi takut kalau islam bersatu.

      Delete
    3. Anon 22;22, Otak kau mereng, aku gumbira dapat berarak sama UMNO pun kau nak jealous dan menyibuk.

      Kalau tak nak join baik duduk diam diam kat rumah.. kau memang tolol...Itu hak akulah mahu jadi red warrior..

      Delete
    4. mstila jelos bkn senang nk tgk binatang sarkis jinak dua spesis tu

      Delete
    5. klu takat org islam pil kuda bersatu dgn org islam penipu bebillion...org kapir tk takutla....lawak ade la.

      klu takut cina gemuk jholow xberani la tipu ketua org islam yg ularmak pas jilat tu...

      lawak bodoh je depa tu

      Delete
    6. Anon 22:25, Islam bersatu kepala hotak hang.

      Islam di Malaysia sememang bersatu sejak dulu lagi tak kira Melayu atau mana mana bangsa yang penting ianya beragama Islam.

      Kalau bukan Tuan Guru korang yang sesat tu iaitu Haji Hadi yang mengeluarkan Fatwa gila beliau melalu Amanat Ajaib di mana Melayu yang menyokong UMNO automatik kafir.... Ramai umat terpengaruh dan saling curiga mencurigai antara dua fahaman politik.

      Koranglah yang bikin umat berpecah belah, sekarang baru mahu sembang kencang cakap pasal bersatu..

      Pergilah, kalau esok Tuan Guru Hadi ada fatwa baru, korang juga ikut tanpa usul periksa.

      Delete
    7. Muahaha....ketua kau yg berselfie dgn anak babi pink tu?
      Eeeerk...aku rasa kaulah yg melancap dpn laptop hari tuh...

      Delete
    8. Anon 22:43, Itu fatwa baru Hadikah? Patutlah walaun wajib melancap dpn laptop sebelum buat komen.

      Otak korang tak jauh dengan UMNO sekarang kerana Sex di dahulukan.

      Kah kah kah begini tahap pemikiran walaun... Patutlah Hadi gelar korang tolol....Kah kah kah

      Delete
    9. 22:48 kah kah kah kau terasa ke? Aku serkap je, rupanya kaulah yg melancap dpn laptop dlm pejabat parti.
      Hahaha....

      Delete
    10. Anon 22:57 - Wala'un kaki melancap detected. Jaga jaga jika anda mempunyai anak gadis kecil atau anak dara..

      Jauhkan diri dari mahluk terkutuk ini.....Muka nampak alim tapi perangai serupa ISIS..........

      Fikiran dan minda rosak teruk kerana pil kuda dari presideng mereka...

      Tujuan supaya para wala'un kekal tolol. Kah Kah Kah Kah Tak sia sia Presideng didik kau.....

      Delete
  32. Asyik nak kutuk mengutuk cuba buat fikir bagaimana utk bersatu menawan putrajaya.hubungan dgn dap putus sbb dap ada agenda lain aku rasa.kalau mereka mmg iklas bolehlah berbaik semula.pas boleh jilat ludah sendiri demi rakyat yg kesudahan ia tindakan yg diangap sgt mulia.jika masih bertegang urat pas nampaknya terpaksa dilepaskan.begitupun kerjasama disebalik tabir masih boleh dilakukan.ia hanya stretegi politik yg dilihat pas bersendirian tp sebenarnya masih disokong rakan pembangkang.ia sekadar untuk menjaga air muka masing masing sj.namun itu terpulanglah kpd pas juga.jd kutuk mengutuk bleh dihentikan bg memberi laluan kerjasama dibelakang tabir.begitupun jika kutuk mengutuk dihentikan mungkin akan memberi masalah kpd pas n ppm(aku guna nama ni la sbb tak suka sebut pan.bunyi
    macam lain macam.maaf la ckp ya).namun demi rakyat mungkin kedua parti ini bleh berdamai n meneruskan kerja parti masing masing.nuar tak payah nak pening kepala.buat je amal n bertaubat dlm penjara.semoga tak lama akan dpat keluar n menjadi pemimpin yg bersih dr dosa kalau ada.ambil lah iktibar dr nabi yusof(bkn sama kan anuar dgn nabi mcm ada yg kutuk pas samakan hadi dgn nabi).cuma mengambil pengiktibaran nabi yunus dpt keluar dr penjara n memjadi pemimpin yg baik.aku pelik la org ppr eh ppr pulak.itu rumah rakyat maaf tersasul.ppm kata hadi kemaruk nak jd menteri sbb tu sebuk nak ug tp ada pulak yg kata hadi tak kisah menang atau kalah.mana satu agaknya yg betul tu.tp aku rasa dua dua
    Pun salah.org ppm tu main bantai kutuk aje tp org paspun ada yg main bantai kutuk juga.jd 2X5lah.omkkau pula bermaafmafan lah ye.buang yg keruh .omakkau dimana sebenarnya ni.nak ke bulan ke naik timbangan ke.dok je la dlm pkr tu kot bleh jd calun
    jika tak lompatlah ke bulan.dacing tak boleh dah jd musuh semua org.kira selesai tak masalah.bermaafan itu lebih mulia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. agenda dap nk buat pesta gelak kuat2 tgk melayu pas dn melayu umnu bersahabat diatas kebodohan kedua2nya.

      adake nk himpun merah nk bersilat kt petaling street n bkt bintang...

      cina hantar pelacur je....luruhla keris dn londeh seluar budak2 melayu bodoh tu.

      najib gelak je dr jauh. korang pila main2 silat kt sana ok....aku bz kura duit ni...dh sebulan kira xhabis2 lg...kata najib

      meleleh je ularmak pasug kt tepi longkang rumah najib....hinanya melayu2 xberakhlak ni

      Delete
    2. Nak tawan putrajaya? Ciri-ciri ketua parti pembangkang yg ada sekarang langsung tidak melayakkan mereka nak tawan Putrajaya. Sbb

      Boss pkr dlm jel
      Boss ghb rekod tak senonoh, tak cerdik, spm gred 3
      Boss pas mcm yg kau org kutuk dlm entry di atas.
      Boss dap tak bersunat, kulup mentedarah babi.

      Delete
    3. Najib gak yg layak ddk d Putrajaya, ramai org suka, tandanya ramai org derma, biliong..biliong...

      Delete
  33. Omak kau apa.. omak hang la.. Kalau setakat sewa pejabat dan buat banner tu berapa ribu sangat la kos yang kena keluar. Jangan jadi bodoh macam orang yang tak pi sekolah pulak kalau nak buat entri yang sensasi pun. Habis tinggi pun sewa pejabat corner lot tu cuma 3-4 ribu sebulan, kos cat bangunan pun dalam 3-4 ribu dan kos buat banner termasuk pemasangan guna skylift tu dalam 1 ribu saja. Secara kasar dengan cuma 10 ribu saja dah boleh buat yang macam dalam foto tu. Jadi apa yang nak dikecoh sangat pun. Barang di ingat jugak, ahli-ahli politik anggota parti PAN ni merupakan kalangan 'profesional' yang dah tentunya mereka tu mempunyai pendapatan tetap yang tinggi setiap bulan. Tanpa perlu minta sedekah dari mana-mana pak arab pun dah tentu setakat kutip sorang RM 500 saja dah cukup untuk dia orang tu buat yang macam dalam foto kat atas.

    Omak hang lah...

    ReplyDelete
  34. Bila difikirkan, memang byk kebaikan utk islam dan melayu sekiranya PAS dan UMNO bergabung...
    Tapi mungkin sukar sekiranya tidak ada middleman...
    Mungkin ada kaedah lain kot...
    Faedah gabungan ni sukar ditolak...
    Optimis dengan Islam, insyaAllah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiyaa ini org ha bikin lg pening kpala wa la.

      Delete
  35. Yahoooooooooooooo

    Pasukan Bolasepak kita Menang..............

    Arh Apa menang bom api?......................


    Bukankah Tok Guru Haron Din sudah jampi jin jin kat stadium bantu pasukan Malaysia............

    Apa Mahluk Halus? Arab Saudi Pakai Mahluk Halus jelmaan Ronaldo.....

    Kecohlah FAM mcm begini....

    Kalah lagi...........

    Tapi tak apa kuatkan semangat...

    Minta tolong PM kita injection peruntukan dari derma RM2.6 billion.......

    Esok lusa Pasukan Harimau Malaya Jadi Super Tiger....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini babi hutan punya komen

      Delete
  36. Errrr bro. Kita dah tahu lama dah pas dgn umno nak gabung. Orang kata UG. Gabung dgn umno Ni bahaya la bro. Khazanah kita yang berbiliun biliun Tu masih tak cukup untuk puaskan hati dia orang. Pergi Brunei bro tengok macam mana dia orang manage kekayaan. Tak Gila Babi macam umno. Buat project ntah apa apa jamji poket masuk. Kau roger dulu lah bro....

    ReplyDelete
  37. Sha......ingat tau pesanan I. Hati hati dgn PGB. Lebih baik cangkul Sha. Boleh juga kita ke ladang. Ada juga hasil.......

    ReplyDelete
  38. pehh penulis cangkul dengki sama GHB

    ReplyDelete
  39. Mereka ni kan pejuang2 islam yg diredhoi oleh LKS, LGE @ DAP. Patutnya ada bangunan besar di Georgetown untuk parti cangkul ni supaya lebih mudah LKS, LGE memberi tazkirah dan halatuju jamaah. Kat bumbung atas elok letakkan pemidang semangat "KAMI BERSAMA DAP SENTIASA MENENTANG HUDUD DEMI MALAYSIA FOR MALAYSIANS". Barulah En. Mat Sabu akan kekal kepimpinannya menuju negara yg progresif.

    ReplyDelete