Friday 18 September 2015

SURAT PEKELILING JABATAN MUFTI PERAK PEMAKLUMAN PEWARTAAN FATWA NEGERI PERAK MENGENAI PENGHARAMAN UPACARA PERBOMOHAN RAJA BOMOH


Sila baca isi kiandungan surat pekeliling dari Jabatan Mufti Perak bertarikh 11 hb Septembr 2015 yang ditanda tangani sendiri oleh tan Sri Mufti Perak mengenai pemakluman pewartaan fatwa Negeri perak mengenai pengharaman upacara perbomohan Raja Bomoh Ibrahim bin Mat Zin.

73 comments:

  1. TAHNIAH OMAK.

    SAYA MELIHAT 10 ENTRI TERBARU OMAK LEBIH PROFESIONAL DAN LEBIH KEPADA ISU-ISU SEMASA.

    KALAU SEBELUM NI PENUH DENGAN ISU MENGHINA DAN ADU DOMBA KINI OMAK KEMBALI SEPERTI ASAL YANG DULU.

    HARAP OMAK JUGA BOLEH JADI BLOGER YANG BOLEH MEMBAWA ISU-ISU RAKYAT SEMUA PERINGKAT.

    CUKUPLAH KITA KATA MENGATA DAN MENGKEJI SESAMA SENDIRI YANG AKHIRNYA MELEMAHKAN KITA SEMUA.

    HARI NI SAYA NAK BAGI GELARAN YB KAT OMAK.

    HARAP OMAK TERUS ISTIQAMAH DALAM SETIAP PENULISAN OMAK.

    SEKIAN, TERIMA KASIH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sham TM Balachi Penang Racist. Jom 15 minit lagi kita pi masjid

      Delete
    2. TIPAH KOYAK DEDAHKAN RAHSIA NURUL IZZAH!!!

      Hahaha!!! Akibat terlalu celupar sangat mulut macam orang takde insuran, akhirnya Si Tipah Koyak ni tak semena - mena telah membocorkan rahsia Si Nurul Izzah tu lari ke Amerika.

      Jika sebelum ini, Si Nurul Izzah tu mendakwa dia akan pergi ke Amerika atas alasan nak menjaja 'Air Mata Buaya' dia pasal tahap kesihatan Si Ketua Penipu tu dalam penjara pada ketika ini.

      Kononnya Si Nurul Izzah tu ingat, dengan cara itu ianya mampu untuk membuatkan orang di Amerika bersimpati atas nasib yang menimpa Si Ketua Penipu tu sedangkan penyakit tu dia cari sendiri.

      Kemudian, blog Gelagat Anwar pulak ada mendedahkan mengenai tujuan disebalik lawatan Si Nurul Izzah tu ke Amerika. Katanya, Si Nurul Izzah tu nak berjumpa dengan rakan strategik PKR.

      Tapi semalam, Si Tipah Koyak tu pulak bukak cerita pasal Si Nurul Izzah tu dicari oleh pihak Polis berhubung dakwaan yang didedahkan oleh Bekas Kakitangan Petrosaudi, Si Justo tu.
      “Nurul Izzah disiasat mengikut Seksyen 124B Kanun Keseksaan tetapi masih belum disoal siasat. Polis datang mencarinya semalam (Selasa) tetapi dia tidak ada. Nurul Izzah akan balik pada Isnin,” katanya.
      Yang hebatnya, laman portal yang Pro kepada Pakatan Haramjadah tu dakwa, pihak Polis cari Si Nurul Izzah tu sebab dakwaan yang disiarkan melalui akhbar News Straits Times (NST).

      Nampak sangat laman portal Pro Pakatan Haramjadah tu cuba nak mengelirukan rakyat. Walhal, pihak Polis cari Si Nurul Izzah tu sebab dia yang failkan saman terhadap akhbar tersebut.

      Sebelum ini, Si Nurul Izzah tu menggelupor apabila dua akhbar tempatan, NST dan Berita Harian kerana mendakwa ianya hanya sekadar fitnah dan memberikan imej buruk terhadap diri dia.

      Dia yang pandai ambik tindakan saman, kenapa pulak dia perlu takut nak berhadapan dengan pihak Polis? Kenapa pulak laman portal Pro Pakatan Haramjadah tu nak buat cerita sebaliknya?

      Sekarang ni, kitapun nak tau sama ada betul atau tidak dakwaan yang dibuat oleh Si Justo tu. Dan yang paling kita heran, kenapa Si Nurul Izzah tu sorang je menafikan dakwaan tersebut?

      Walhal, Si Justo tu ada jugak sebut nama Si Tony Puaka. Tapi, kenapa Si Tony Puaka tu tak menggelupor macam Si Nurul Izzah tu? Dan kenapa Si Nurul Izzah tu tak saman Si Justo tu sekali? Nampak sangat yang Si Nurul Izzah ni ada benda yang nak disorok dalam kain dia!!!

      Delete
    3. Mufti Perlis tido sebilik dgn IGP di mekah

      Hati hati nanti umno buat fitnah aljubori II

      Delete
    4. 12:36....ko dan emak ko tu keturunan babi ye?

      Delete
    5. Anon 14:50 macai GHB, al racist kepada kaum sendiri sayang kepada kaum lain

      Delete
    6. GHB kan nak ahli ramai, walupun aku tau pemimpin mereka lagi ramai dari pengikut. Ambil lah Tuan Bomoh, lantik dia sebagai Ketua Dewan Supernatural Parti Cap Cangkul.

      Apasal cangkol, sebab segitiga bermuda logo Pan Berger dan nama PAN masih belum diluluskan

      Fooook You GHB

      Delete
    7. 14:50 kau anak kacukan antara anjing gila dgn babi gila ke.

      Delete
    8. 15:53 ko ni keturunan babi yek?

      Delete
    9. 1745...
      Ini bukti baju merah tidak racist
      mereka tetap membantu perniagaan orang cina

      Delete
    10. Kira-kira 1.000 anggota jemaah haji berasal dari Asia dipindahkan dari hotel mereka setelah berlaku kebakaran yang menyebabkan dua orang cedera, Khamis (17/9/2015) waktu tempatan.

      Kebakaran bermula di tingkat 16 sebuah bangunan 20 tingkat di kawasan kejiranan Aziziya di sini semalam.

      Memetik Al Jazeera, sekurang-kurangnya dua jemaah cedera dalam kejadian itu.

      Sementara itu, sebahagian petugas pemadam kebakaran berusaha untuk menyelamatkan dua anggota jemaah haji yang mengalami luka kebakaran di tingkat 8 hotel berkenaan. Demikian menurut keterangan agen pertahanan awam di Arab Saudi.

      Namun, agen tersebut tidak menyebutkan asal negara anggota jemaah haji yang dipindahkan dan tak menjelaskan penyebab kebakaran tersebut.

      Lebih dari 1 juta anggota jemaah haji telah tiba di Mekkah pada musim haji tahun ini.

      Ibadah haji merupakan ibadah tahunan terbesar di dunia. Menunaikan haji merupakan salah satu dari lima rukun Islam dan wajib dilaksanakan oleh Muslim yang mampu.

      Selain kebakaran, terdapat peristiwa yang cukup menggemparkan pada musim haji tahun ini, yakni robohnya kren yang menyebabkan 107 anggota jemaah haji meninggal dan beberapa di antaranya berasal dari Asia.

      Delete
  2. Sebelum pi masjid Iktiqaf 15 minit lagi, last komen aku dan artikel yg aku kutip dlm net.

    Mai baca write up pasal Pengkhianat Amanah Negara (PAN). Jenis pengikut Mursidol Ong Abuya Sifoo Bukit Penang. Bagi PAN, semua mukminin tak bagus. Tauke Bukit Penang yg Bagossss.

    Jom kita pi solat dan berdoa agar kita tak jadi Khawarij Moden Kaler Limau Mandarin.



    LOGO PAN, KEPALA DAPigs!!!

    Semalam kecoh dilaman media sosial memperkatakan mengenai logo parti pimpinan Si Mat Sabu tu dilihat seakan - akan sama dengan logo yang digunakan oleh sebuah stesen TV di India.

    Ternyata, persoalan mengenai perkara itu memang masuk akal walaupun puak - puak Pengkhianat Amanah Negara tu dakwa sebaliknya. Sekali tengok pun kita boleh nampak persamaannya.

    Menurut laporan laman portal KedahNews.com, sebelum ini parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu enggan menggunakan akronim atau 'Short Form' PAN kerana takut disamakan dengan 'periuk'.

    Malah laporan itu juga turut mendedahkan bahawa kali ini, bukan sahaja berkaitan dengan visual yang digunakan menciplak logo stesen TV berkenaan, tetapi rupa bentuk logo itu sendiri.
    "Beberapa blog tempatan mendedahkan, isu logo Amanah turut dibangkitkan ramai penyokong parti itu sendiri yang masih lagi belum disahkan pendaftarannya hasil pengambilalihan daripada asalnya Parti Pekerja Malaysia.

    "Ramai pengguna media sosial turut mendakwa logo Amanah mirip organisasi rahsia Zionis iaitu Freemason berdasarkan konsep tiga segi dan corak satu matanya tetapi lebih lucu, ada kata ia logo sebuah stesen televisyen.

    "Dakwaan berkenaan ternyata amat berasas kerana logo Amanah konon huruf A yang berwarna putih dengan latar warna jingga itu memang 100 peratus ‘sebijik’ sama dengan stesen penyiaran swasta India iaitu Imayam TV." - lapor laman portal tersebut.
    Mungkin niat PAN tu menciplak logo stesen TV tu sebab diorang nak mengelirukan rakyat Malaysia. Mungkin diorang ingat rakyat Malaysia ni semuanya BODOH macam diorang gamaknya.


    Diorang lupa bahawa dunia sekarang ni bukannya sama seperti dunia yang diorang hidup dulu. Dunia sekarang ni semua benda pun orang tau. Jadi, jangan la diorang ingat rakyat Malaysia ni mudah sangat nak ditipu.

    Walaubagaimana pun, jika kita lihat dari satu sudut, logo PAN tu kemungkinan besar ada kaitan dengan logo puak - puak DAPigs tu sendiri dimana mereka hanya menggunakan hujung Roket.

    Kalau kita tengok pun, kemungkinan besar logo PAN tu dibuat berdasarkan kepada perkara yang dibangkitkan. Tambahan pulak, puak - puak Pengkhianat pimpinan Si Mat Sabu tu memang Macai tegar kepada DAPigs. Jadi, tak heran la kalau diorang guna logo yang seakan - akan serupa!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 12:42
      Emak bapak ko keturunan babi kan?

      Delete
    2. Anon 14:52 macai GHB, al racist kepada kaum sendiri sayang kepada kaum lain

      Untuk Abuya Sifoo Bukit Penang, semua kami korbankan untuk sedikit pangkat. Itulah konsep PAN (Pengkhianat Amanah Negara) melalui Tahyul Say-Yes-Sir oleh golongan LOSER

      Balik la woiiiiiiii

      Delete
    3. Anon 14:52 tu LOSER, Pi la layan blog Loserwaves oleh Tulang Loser.

      Malu oooooooooooooo jadi Looooooooooooooserrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

      Delete
    4. 14:52 yg pasti kau tu anak hasil persetubuhan haram antara anjing betina gila dgn babi jantan yg juga gila.

      Delete
    5. Inilah kaki ciplak, Logo Imayam TV dirembat oleh GHB Al PAN kah kah kah 14:52 dah tak centre. Pi lah kamu

      Delete
    6. 15:32 ko ni keturunan babi yek?
      Patutlah cakap ada bunyi macam babi

      Delete
    7. 1746...
      Ini bukti baju merah tidak racist
      mereka tetap menganggap kaum cina sebagai sahabat
      mereka masih membantu cina dalam perniagaan
      hanya pan saja yang kata baju merah racist

      Delete
  3. Setiap kesilapan pada masa lalu boleh ditebus dengan jalan keadilan. Konsep keadilan ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, kembalikan hak kepada yang berhak. Lawannya zalim. Setiap perbuatan tidak adil adalah zalim hatta ada ulama mengatakan berbogel juga zalim kerana hanya binatang berbogel jika meletakkan diri manusia di tempat binatang adalah menzalimi diri. Zalim dikeji Allah. Sekarang kita tengok kerana perbuatan zalim ramai scorer menganggur dan PATI memenuhi negara membawa penyakit dan jenayah. Ayo kembalikan degree berasaskan kepandaian (skor spm), bagi sesiapa yang sudah terlepas spm wajibkan ambil spm calon persendirian dan wajibkan skor 5A. Bukan beri kurusus berasaskan wang akibat tidak pandai maka ramai jumpa lecturer minta diluluskan, minta soalan mana nak keluar exam atau assignment upah orang. Degree akan kembali dihormati. Semua orang akan berfungsi mengikut kepandaian masing masing dalam masyarakat.

    NURKEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  4. Ingat...bodo buat kerja bodo. Mmg bodo kalau logo parti ciplak logo stesen tv tamil, lps tu bg alasan utk merasionalkan pemilihan logo tu.
    Tapi sekali imbas logo tu ada iras muncung babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silap tu, Lambang dia macam spender oren koyak rabak kat bawah.

      GHB, GHB............................ Kata ramai, ari tu kan dah kena sound dgn DAP.........Where is your number. 2 hari Qolid Smat, Mat Shampoo dgn DIn Pudu berbuih mulut nak jawab. Macam kumoq dgn ayaq FAB habaq hang.

      Oren oren logo ciplak tak main la. Ini barang tak ori

      Delete
    2. 15:43 ko ni cakap ada bunyi macam babi la
      ko keturunan babi yek?

      Delete
    3. 1747...
      demi perpaduan dan keharmonian, baju merah sanggup berkorban dan berkongsi apa sahaja dengan kaum cina dalam bidang perniagaan. baju merah bukan racist seperti kata macai parti kuali

      Delete
    4. perpaduan kepala otak ko

      https://www.youtube.com/watch?v=sB_HE25-pcM

      Delete
    5. 1 Haiwan Berbicara di Akhir Zaman

      Maha suci Allah yang telah membuat segala sesuatunya berbicara sesuai dengan yang Ia kehendaki. Termasuk dari tanda-tanda kekuasaanya adalah ketika terjadi hari kiamat akan muncul hewan melata yang akan berbicara kepada manusia sebagaimana yang tercantum dalam Al-Qur’an, surah An-Naml ayat 82,

      “Dan apabila perkataan Telah jatuh atas mereka, kami keluarkan sejenis binatang melata dari bumi yang akan mengatakan kepada mereka, bahwa Sesungguhnya manusia dahulu tidak yakin kepada ayat-ayat Kami”.

      Mufassir Negeri Syam, Abul Fida’ Ibnu Katsir Ad-Dimasyqiy berkomentar tentang ayat di atas, “Haiwan ini akan keluar diakhir zaman ketika rusaknya manusia, dan mulai meninggalkan perintah-perintah Allah, dan ketika mereka telah mengganti agama Allah. Maka Allah mengeluarkan ke hadapan mereka haiwan bumi. Khabarnya, dari Makkah, atau yang lainnya sebagaimana akan datang perinciannya. Haiwan ini akan berbicara dengan manusia tentang hal itu”.[Lihat Tafsir Ibnu Katsir (3/498)]

      Haiwan aneh yang berbicara ini akan keluar di akhir zaman sebagai tanda akan datangnya kiamat dalam waktu yang dekat. Nabi -Sollallahu ‘alaihi wa sallam- bersabda,

      “Sesungguhnya tak akan tegak hari kiamat, sehingga kalian akan melihat sebelumnya 10 tanda-tanda kiamat: Gempa di Timur, gempa di barat, gempa di Jazirah Arab, Asap, Dajjal, hewan bumi, Ya’juj & Ma’juj, terbitnya matahari dari arah barat, dan api yang keluar dari jurang Aden, akan menggiring manusia”. [HR. Muslim dalam Sohih-nya (2901), Abu Dawud dalam Sunan-nya (4311), At-Tirmidziy dalam Sunan-nya (2183), dan Ibnu Majah dalam Sunan-nya (4041)]

      Delete
  5. Mangsa terbaru dijamgkiti virus anjing gila ialah anon 14:52 - Dia patut di suntik dgn cecair amonia dan di beri sedutan gas kloroform dgn segera.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko keturunan babi yek?

      Delete
    2. Objektif Himpunan Baju Merah untuk memartabatkan bangsa dan agama semakin terserlah kejayaannya. Kumpulan baju merah gempur tempat judi.

      Sila lihat bukti ini jika Dapigs dan Parti Kuali masih tidak percaya:

      http://naimnikmat.blogspot.my/2015/09/ini-yang-mereka-buat-lepas-menjerit.html

      Delete
    3. 2 Pohon Kurma yang Menangis

      Adanya pohon kurma yang menangis ini terjadi di zaman Rasulullah -Sollallahu ‘alaihi wasallam- , mengapa sampai pohon ini menangis? Kisahnya, Jabir bin Abdillah-radhiyallahu ‘anhu- bertutur,

      “Jabir bin Abdillah -radhiyallahu ‘anhu- berkata: “Adalah dahulu Rasulullah -Shollallahu ‘alaihi wasallam- berdiri (berkhutbah) di atas sebatang kurma, maka tatkala diletakkan mimbar baginya, kami mendengar sebuah suara seperti suara unta dari pohon kurma tersebut hingga Rasulullah -Shollallahu ‘alaihi wasallam- turun kemudian beliau meletakkan tangannya di atas batang pohon kurma tersebut” .[HR.Al-Bukhariy dalam Shohih-nya (876)]

      Ibnu Umar-radhiyallahu ‘anhu- berkata, “Dulu Nabi -Solallahu ‘alaihi wa sallam- berkhuthbah pada batang kurma. Tatkala beliau telah membuat mimbar, maka beliau berpindah ke mimbar itu. Batang korma itu pun merintih. Maka Nabi -Shollallahu ‘alaihi wasallam- mendatanginya sambil mengeluskan tangannya pada batang korma itu (untuk menenangkannya)”. [HR. Al-Bukhoriy dalam Sohih-nya (3390), dan At-Tirmidziy dalam Sunan-nya (505)]

      Delete
  6. TV Imayam dah marah sama PAN sebab ciplak logo PAN serta nama rasmi yg lama GHB, PAN, HAWAII FIVE 0, G18. Mak latokkk banyaknya nama Adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    Nama tak rasmi Cangkul, Balachi Penang kah kah kah

    Harap Omak kau boleh download video kasi tengok ramai2. Ini dia punya Link


    https://www.youtube.com/watch?v=rrzpeCo1uyU

    ReplyDelete
    Replies
    1. 15:55 ko cakap ada macam bunyi babi la
      ko keturunan babi yek?

      Delete
    2. Objektif Himpunan Baju Merah untuk memartabatkan bangsa dan agama semakin terserlah kejayaannya. Kumpulan baju merah gempur tempat judi.

      Sila lihat bukti ini jika Dapigs dan Parti Kuali masih tidak percaya:

      http://naimnikmat.blogspot.my/2015/09/ini-yang-mereka-buat-lepas-menjerit.html

      Delete
    3. 3 Untaian Salam Batu Aneh

      Mungkin kalau seekor burung yang pandai mengucapkan salam adalah perkara yang sering kita jumpai. Tapi bagaimana jika sebuah batu yang mengucapkan salam? Sebagai seorang hamba Allah yang mengimani Rasul-Nya, tentunya dia akan membenarkan seluruh apa yang disampaikan oleh Rasul-Nya, seperti pemberitahuan beliau kepada para sahabatnya bahwa ada sebuah batu di Mekah yang pernah mengucapkan salam kepada beliau sebagaimana dalam sabdanya, Dari Jabir bin Samurah dia berkata, Rasulullah -Sollallahu ‘alaihi wasallam- bersabda, “Sesungguhnya aku mengetahui sebuah batu di Mekah yang mengucapkan salam kepadaku sebelum aku diutus, sesungguhnya aku mengetahuinya sekarang”.[HR.Muslim dalam Sohih-nya (1782)].

      Delete
  7. Sudahlah Mat Sabu, kata jer kami,PAN parti barua!

    Assalamualaikum,, Mat Sabu cuba main silap mata dengan harapan orang yang memerhatikannya tersilap tengok.Itu yang terjadi apabila dia menyatakan perlu bertanya DAP-PKR dulu sebelum membuat apa apa keputusan mengenai hubungannya dengan PAS.Macam orang yang tiada pendirian, orang yang menawarkan dirinya untuk jadi pak turut orang lain.Apa ke jadahnya kena tanya DAP-PKR dulu, kena bincang dengan mereka dulu sebelum buat keputusan, apa lebihnya DAP-PKR kepada parti Islam atau parti yang mahu jaga Islam.Awal awal lagi dah nak beritahu PAN itu sebenarnya barua DAP-PKR!

    Kalau macam tu, tak usah berselindung dibelakang perkataan berbincang, terus terang saja, umumkan kepada semua orang, kami, PAN ialah parti barua DAP-PKR jadi sebarang keputusan samaada nak berbaik atau tidak dengan PAS mestilah terlebih dahulu diputuskan olih DAP-PKR.

    Umumkan juga bahawa barua barua yang ada dalam PAN sebenarnya pelanggar janji dan pengkianat PAS.Biar jelas sejelas jelasnya agar DAP dan PKR faham dengan kedudukan PAN.Biar DAP dan PKR tahu kedudukan mereka kerana meraikan penubuham parti mereka serta tahu bagaimana nak berurusan dengan PAS.

    Sehingga kini kelihatan PKR tidak begitu menyedari peranan barua PAN sebab itu ianya kelihatan terlalu terbuka apabila presidennya dengan megah menulis di twitter meraikan penubuhan parti amanh negara aka barua dan sebelum itu menyatakan mahukan PAS bersama Pakatan.Kak Wan mungkin tak sedar dia sedang meraikan pengkianat dan pemungkir janji PAS sebab itu dia buat muka tak malu meraikan penubuhan parti barua dan dalam masa yang sama mahukan PAS bersama.

    Mat Sabu sudah menyatakan secara tersirat akan peranan barua yang bakal dimainkan olih PAN dalam Pakatan 2.0 nanti, dan dengan itu secara tersendirinya PAS sudahpun keluar dari Pakatan 2.0.Parti barua juga tak perlu berhelah untuk berbaik semula dengan PAS, kerana awal awal lagi pengkianat sudahpun memutuskan hubungan dengan PAS.

    Selamat berjuang kepada parti barua dan semuga cita cita ke Putra jaya tercapai!tapi ingatlah barua, kamu tidak disokong olih orang melayu dan orang Islam, jadi tak usah mendakwa kamu itu pejuang melayu atau Islam, Islam liberal adalah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 16:03 ko cakap ada macam bunyi babi la
      ko keturunan babi yek?

      Delete
    2. Objektif Himpunan Baju Merah untuk memartabatkan bangsa dan agama semakin terserlah kejayaannya. Kumpulan baju merah gempur tempat judi.

      Sila lihat bukti ini jika Dapigs dan Parti Kuali masih tidak percaya:

      http://naimnikmat.blogspot.my/2015/09/ini-yang-mereka-buat-lepas-menjerit.html

      Delete
    3. 4 Pengaduan Seekor Unta

      Manusia adalah makhluk yang memiliki perasaan. Dari perasaan itu timbullah rasa cinta dan kasih sayang di antara mereka. Akan tetapi ketahuilah, bukan hanya manusia saja yang memiliki perasaan, bahkan haiwan pun memilikinya. Oleh karena itu sangat disesalkan jika ada manusia yang tidak memiliki perasaan yang membuat dirinya lebih rendah daripada haiwan. Pernah ada seekor unta yang mengadu kepada Rasulullah -Sollallahu ‘alaihi wasallam- mengungkapkan perasaannya.

      Abdullah bin Ja’far-radhiyallahu ‘anhu- berkata, “Pada suatu hari Rasulullah -Shallallahu ‘alaihi wasallam- pernah memboncengku dibelakangnya, kemudian beliau membisikkan tentang sesuatu yang tidak akan kuceritakan kepada seseorang di antara manusia. Sesuatu yang paling beliau senangi untuk dijadikan pelindung untuk buang hajatnya adalah gundukan tanah atau kumpulan batang kurma. lalu beliau masuk kedalam kebun laki-laki Ansar. Tiba tiba ada seekor unta. Tatkala Nabi -Sollallahu ‘alaihi wasallam- melihatnya, maka unta itu merintih dan bercucuran air matanya. Lalu Nabi -Sollallahu ‘alaihi wasallam- mendatanginya seraya mengusap dari perutnya sampai ke belakangnya dan tulang telinganya, maka tenanglah unta itu. Kemudian beliau bersabda, “Siapakah pemilik unta ini, unta ini milik siapa?” Lalu datanglah seorang pemuda Ansar seraya berkata, “Unta itu milikku, wahai Rasulullah”.
      Maka Nabi -Shallallahu ‘alaihi wasallam- bersabda, “Tidakkah engkau bertakwa kepada Allah dalam binatang ini, yang telah dijadikan sebagai milikmu oleh Allah, karena ia (binatang ini) telah mengadu kepadaku bahawa engkau telah membuatnya letih dan lapar”. [HR. Abu Dawud dalam As-Sunan (1/400), Al-Hakim dalam Al-Mustadrak (2/99-100), Ahmad dalam Al-Musnad (1/204-205), Abu Ya’la dalam Al-Musnad (3/8/1), Al-Baihaqiy dalam Ad-Dala’il (6/26), dan Ibnu Asakir dalam Tarikh Dimasyqa (9/28/1). Lihat Ash-Shahihah (20)]

      Delete
  8. Sebelum ini negeri yg berjiran dgn negara lain boleh menikmati saluran tv dr negara jiran. Mcm Johor, Melaka di kws ttu boleh menikmati saluran tv Indonesia dan Singapura.
    Tapi mulai 16 sept 2015, seluruh negara boleh menikmati satu saluran tv dari India iaitu Saluran Imayam namanya. Saluran ini menggunakan bahasa tamil sbg bahasa rasminya.

    Terima kasih mat sabu. Hang memang terrer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 15:35 ko banyak sangat tengok siaran babi yek

      Delete
    2. 1725

      Awat mak hang babi pak hang anjin ka yg dok sebut babi dari tadi. Mak hang kangkang kt babi tu dapat hang dok wirid babi. Nk pecah muka kot.

      Delete
    3. Objektif Himpunan Baju Merah untuk memartabatkan bangsa dan agama semakin terserlah kejayaannya. Kumpulan baju merah gempur tempat judi.

      Sila lihat bukti ini jika Dapigs dan Parti Kuali masih tidak percaya:

      http://naimnikmat.blogspot.my/2015/09/ini-yang-mereka-buat-lepas-menjerit.html

      Delete
    4. Kuala Lumpur 16 September - Seorang pesilat terkenal tanah air bocor di kepala akibat dibaling kon sewaktu berdemo oleh seorang lagi kaki silat. Menurut berita yang diterima, kumpulan ahli silat tersebut cuba membaling pihak polis kerana membantah larangan pihak polis supaya bersurai. Difahamkan ahli silat yang bocor di kepala itu tidak sempat mengelak kon tersebut KERANA MASIH BELUM TAMAT BELAJAR SILAT DENGAN PENDEKAR MUSTAR. Mengikut Pendekar Mustarjo, kedua-dua ahli silat berkenaan akan dilatih jurus khas mengelak kon. Tiga anggota polis dilaporkan cedera dalam kejadian tersebut.

      Sumber: TV Tigasukun

      Delete
    5. 5 Kesaksian Kambing Panggang

      Kalau binatang yang masih hidup boleg berbicara adalah perkara yang ajaib, maka tentunya lebih ajaib lagi kalau ada seekor kambing panggang yang berbicara. Ini memang aneh, akan tetapi nyata. Kisah kambing panggang yang berbicara ini terdapat dalam hadits berikut:

      Abu Hurairah-radhiyallahu ‘anhu- berkata, “Rasulullah -Sollallahu ‘alaihi wasallam- menerima hadiah, dan tak mau makan sodaqoh. Maka ada seorang wanita Yahudi di Khoibar yang menghadiahkan kepada beliau kambing panggang yang telah dicampur racun. Lalu Rasulullah -Sollallahu ‘alaihi wa sallam- pun memakan sebahagian kambing itu, dan kaum (sahabat) juga makan. Maka Nabi -Sollallahu ‘alaihi wa sallam- bersabda, “Angkatlah tangan kalian, kerana kambing panggang ini mengkhabarkan kepadaku bahawa ia beracun”. Lalu meninggallah Bisyr bin Al-Baro’ bin MA’rur Al-Ansoriy. Maka Nabi -Sollallahu ‘alaihi wa sallam- mengirim (utusan membawa surat), “Apa yang mendorongmu untuk melakukan hal itu?” Wanita itu menjawab, “Jika engkau adalah seorang nabi, maka apa yang aku telah lakukan tak akan membahayakan dirimu. Jika engkau adalah seorang raja, maka aku telah melepaskan manusia darimu”. Kemudian Rasulullah -Sollallahu ‘alaihi wa sallam- memerintahkan untuk membunuh wanita itu, maka ia pun dibunuh. Nabi -Sollallahu ‘alaihi wa sallam- bersabda ketika beliau sakit yang menyebabkan kematian beliau,”Senantiasa aku merasakan sakit akibat makanan yang telah aku makan ketika di Khaibar. Inilah saatnya urat nadi leherku terputus”. [HR. Abu Dawud dalam Sunan-nya (4512). Di-shohih-kan Al-Albaniy dalam Shohih Sunan Abi Dawud (hal.813), dengan tahqiq Masyhur Hasan Salman]

      Delete
  9. Penghinaan dgn perkataan babi telah dimulakan oleh anon 14:50 kpd 12:36.
    Sebagai manusia yg waras, kita dpt mengagak bhw perkataan babi telah dimulakan oleh penyokong PR, samada dari DAP, PKR atau PAN. Tidak sama sekali dtg dari penyokong UMNO.
    Bila kita yg mulakan, jgnlah marah kalau ada tindak balas dari pihak lawan.
    Kalau kita boleh menghina org, org akan hina kita balik.
    Kalau kita doakan keburukan utk orang lain, keburukan itu akan dtg kpd kita balik akhirnya.
    Kalau kita doakan K.O kpd org, K.O tu kena kpd kita balik.
    Rajin rajinlah dengar kuliah, tak rugi. Sampai masa kita semua akan mati, tak kira kita ahli parti mana. Org yg tak ada parti mcm di arab saudi, brunei, kuwait pun akan mati.
    Kita akan dpt apa yg kita buat.
    Wallahuaklam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tak kata ko babi.
      Dia tanya samada ko keturunan babi atau bukan.
      Sebab:
      1. puak ko pun babikan orang.
      2. cara ko cakap ada sifat2 kebabian tu.

      tak nak kena panggil babi, jangan panggil orang babi.

      Delete
    2. 17:58 kau yg hantar entry tu. Kau menafikan yg kau bukan keturunan babi lah ni? Hahaha kesia omakkau.

      Delete
    3. Objektif Himpunan Baju Merah untuk memartabatkan bangsa dan agama semakin terserlah kejayaannya. Kumpulan baju merah gempur tempat judi.

      Sila lihat bukti ini jika Dapigs dan Parti Kuali masih tidak percaya:

      http://naimnikmat.blogspot.my/2015/09/ini-yang-mereka-buat-lepas-menjerit.html

      Delete
    4. 17:58 kau tahulah bahasa babi yekk? Patutlah. Org yg tahu bahasa babi ni biasa dduk satu kandang dgn babi.

      Delete
    5. sbb tu jangan babikan orang. kang orang panggil kita babi

      Delete
    6. Ini bukti:
      Jom layannn....
      https://www.youtube.com/watch?v=sB_HE25-pcM

      Delete
    7. 6 Batu yang Berbicara

      Setelah kita mengetahu adanya batu yang mengucapkan salam, maka keajaiban selanjutnya adalah adanya batu yang berbicara di akhir zaman. Jika kita fikirkan, maka terasa aneh, tapi demikianlah seorang muslim harus mengimani seluruh berita yang disampaikan oleh Rasulullah -Sollallahu ‘alaihi wasallam-, baik yang masuk akal, atau tidak. Kerana Nabi -Soallallahu ‘alaihi wa sallam- tidaklah pernah berbicara mengikut hawa nafsunya, bahkan beliau berbicara sesuai tuntunan wahyu dari Allah Yang Mengetahui segala perkara ghaib.

      Rasulullah -Shallallahu ‘alaihi wa sallam- bersabda, “Kalian akan memerangi orang-orang Yahudi sehingga seorang diantara mereka bersembunyi di balik batu. Maka batu itu berkata, “Wahai hamba Allah, Inilah si Yahudi di belakangku, maka bunuhlah ia”. [HR. Al-Bukhoriy dalam Shohih-nya (2767), dan Muslim dalam Shohih-nya (2922)]

      Al-Hafizh Ibnu Hajar-rahimahullah- berkata, “Dalam hadits ini terdapat tanda-tanda dekatnya hari kiamat, berupa berbicaranya benda-benda mati, pohon, dan batu. Lahiriahnya hadits ini (menunjukkan) bahwa benda-benda itu berbicara secara hakikat”.[Lihat Fathul Bari (6/610)]

      Delete
  10. HARAP MACAI PAN & DAPIGS JANGAN MEROYAN.

    Objektif Himpunan Baju Merah untuk memartabatkan bangsa dan agama semakin terserlah kejayaannya. Kumpulan baju merah gempur tempat judi.

    Sila lihat bukti ini jika Dapigs dan Parti Kuali masih tidak percaya:

    http://naimnikmat.blogspot.my/2015/09/ini-yang-mereka-buat-lepas-menjerit.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukti baju merah tidak racist. Baju merah sanggup membantu perniagaan kaum cina tanpa melihat apa jenis perniagaan pun. kalau baju merah tak beli, perniagaan tersebut mungkin bankrup. Jadi rasionallah sikit sebab kami baju merah berjuang untuk AGAMA dan bangsa.

      Delete
    2. Sebagai orang tua berbaju merah, kita perlulah membantu perniagaan cina ini. Kita kena tunjukkan kepada orang2 yang lebih muda demi perpaduan.

      Delete
    3. perpaduang kepala buto
      https://www.youtube.com/watch?v=sB_HE25-pcM

      Delete
    4. 7 Semut Memberi Arahan

      Mungkin kita pernah mendengar cerita rekaan tentang haiwan-haiwan yang berbicara dengan haiwan yang lain. Semua itu hanyalah cerita fiktion belaka alias omong kosong. Tapi ketahuilah wahai para pembaca, sesungguhnya adanya haiwan yang berbicara kepada haiwan yang lain, bahkan memberi arahan, layaknya seorang komandan pasukan yang memberikan perintah. Haiwan yang memberi arahan tersebut adalah semut. Kisah ini sebagaimana yang dijelaskan oleh Al-Qur’an,

      “Dan Sulaiman Telah mewarisi Daud, dan dia berkata: “Hai manusia, kami Telah diberi pengertian tentang suara burung dan kami diberi segala sesuatu. Sesungguhnya (semua) Ini benar-benar suatu kurnia yang nyata”.Dan dihimpunkan untuk Sulaiman tentaranya dari jin, manusia dan burung lalu mereka itu diatur dengan tertib (dalam barisan). Hingga apabila mereka sampai di lembah semut, berkatalah seekor semut: Hai semut-semut, masuklah ke dalam sarang-sarangmu, agar kamu tidak diinjak oleh Sulaiman dan tentaranya, sedangkan mereka tidak menyadari. Maka dia (Sulaiman) tersenyum dengan tertawa kerana (mendengar) perkataan semut itu. dan dia berdoa: “Ya Tuhanku berilah Aku ilham untuk tetap mensyukuri nikmat mu yang Telah Engkau anugerahkan kepadaku dan kepada dua orang ibu bapakku dan untuk mengerjakan amal saleh yang Engkau ridhai; dan masukkanlah Aku dengan rahmat-Mu ke dalam golongan hamba-hamba-Mu yang saleh”. (QS.An-Naml: 16-19).

      Inilah beberapa perkara yang lebih layak dijadikan “Tujuh Keajaiban Dunia” yang menghebohkan, dan mencengangkan seluruh manusia. Orang-orang beriman telah lama meyakini dan mengimani perkara-perkara ini sejak zaman Nabi -Shallallahu ‘alaihi wa sallam- sampai sekarang. Namun memang kebanyakan manusia tidak mengetahui perkara-perkara itu. Oleh kerana itu, kami mengangkat hal itu untuk mengingatkan kembali, dan menanamkan aqidah yang kokoh di hati kaum para muslimin

      Delete
  11. 17:58 aku risau sbb kalu hang duduk dgm anjing nnti kna penyakit anjing gila mcm kat Penang dan Kedah, kalu rapat dgn babi, nnti kna penyakit selsema babi mcm kat kmpung tuan guan eng kat melaka.
    Kalau kna selsema babi ada ubat, tapi kalu kna gila babi...naya kat hang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hisssss... ko ni.
      jangan banyak sangat cakap babi2
      kang kena sakit gila babi

      meh tengok gambar orang kena sakit gila babi:
      Jom layannnn...

      https://www.youtube.com/watch?v=sB_HE25-pcM

      Delete
    2. elehhh...tuan guru aku cakap babi2 boleh apa..

      Delete
  12. jangan panggil hamba Allah babi....
    kang orang panggil kita babi pulak

    jom layannn..
    https://www.youtube.com/watch?v=sB_HE25-pcM

    ReplyDelete
  13. Ada ke patut mamat kat atas tu tanya, kau ni keturunan babi ke?
    Aku nak tanya balik anon 17:58 - kau ni keturunan babi hutan ke babi kandang bontot pink?

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba tanya betina kat cni
      https://www.youtube.com/watch?v=sB_HE25-pcM

      Delete
  14. 17:58 - jgn marah pulak, aku cuma tanya. Jwb ya atau tidak je, lepas tu kau boleh pegi pasar malam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 7 Semut Memberi Arahan

      Mungkin kita pernah mendengar cerita rekaan tentang haiwan-haiwan yang berbicara dengan haiwan yang lain. Semua itu hanyalah cerita fiktion belaka alias omong kosong. Tapi ketahuilah wahai para pembaca, sesungguhnya adanya haiwan yang berbicara kepada haiwan yang lain, bahkan memberi arahan, layaknya seorang komandan pasukan yang memberikan perintah. Haiwan yang memberi arahan tersebut adalah semut. Kisah ini sebagaimana yang dijelaskan oleh Al-Qur’an,

      “Dan Sulaiman Telah mewarisi Daud, dan dia berkata: “Hai manusia, kami Telah diberi pengertian tentang suara burung dan kami diberi segala sesuatu. Sesungguhnya (semua) Ini benar-benar suatu kurnia yang nyata”.Dan dihimpunkan untuk Sulaiman tentaranya dari jin, manusia dan burung lalu mereka itu diatur dengan tertib (dalam barisan). Hingga apabila mereka sampai di lembah semut, berkatalah seekor semut: Hai semut-semut, masuklah ke dalam sarang-sarangmu, agar kamu tidak diinjak oleh Sulaiman dan tentaranya, sedangkan mereka tidak menyadari. Maka dia (Sulaiman) tersenyum dengan tertawa kerana (mendengar) perkataan semut itu. dan dia berdoa: “Ya Tuhanku berilah Aku ilham untuk tetap mensyukuri nikmat mu yang Telah Engkau anugerahkan kepadaku dan kepada dua orang ibu bapakku dan untuk mengerjakan amal saleh yang Engkau ridhai; dan masukkanlah Aku dengan rahmat-Mu ke dalam golongan hamba-hamba-Mu yang saleh”. (QS.An-Naml: 16-19).

      Inilah beberapa perkara yang lebih layak dijadikan “Tujuh Keajaiban Dunia” yang menghebohkan, dan mencengangkan seluruh manusia. Orang-orang beriman telah lama meyakini dan mengimani perkara-perkara ini sejak zaman Nabi -Shallallahu ‘alaihi wa sallam- sampai sekarang. Namun memang kebanyakan manusia tidak mengetahui perkara-perkara itu. Oleh kerana itu, kami mengangkat hal itu untuk mengingatkan kembali, dan menanamkan aqidah yang kokoh di hati kaum para muslimin

      Delete
    2. cuba tanya betina ni
      https://www.youtube.com/watch?v=sB_HE25-pcM

      Delete
    3. Netizen: Bapa mertua ditipu sertai 'baju merah'

      "BAPA mertua saya juga ditipu, dikatakan ada rombongan ke Putrajaya, tapi sampai di Kuala Lumpur, disuruh pakai baju merah dan ikut perarakan dari Masjid Negara," kata Qystina dipetik laporan OhBulan.

      Demikian luahan seorang netizen termasuk beberapa lagi pelayar laman sosial mendakwa ibu, bapa atau saudara mereka ditipu untuk sertai himpunan tersebut.

      "Lain kali tolong jujur. Beritahu cerita sebenar. Bukan menipu orang tua, cakap untuk kehadiran sambutan Hari Malaysia," kata Rie di Facebook.

      Himpunan Baju Merah yang berlangsung semalam dianjurkan sebagai reaksi terhadap perhimpunan Bersih 4.0 pada 29 dan 30 Ogos lepas.

      Terdapat sekumpulan peserta himpunan itu dikatakan cuba merempuh kawasan perniagaan di Jalan Petaling sehingga pasukan Polis Simpanan Persekutuan (FRU) terpaksa melepaskan tembakan meriam air.

      Delete
  15. Cakap betul2, jgn nak menipu. Btul atau tidak logo parti kuali ciplak logo stesen tv India yg Imayam.
    Kalau tak ciplak mcmana boleh serupa.
    Kalau dah serupa, takkan tak ciplak?

    ReplyDelete
  16. Jerebu masih melanda,
    Usaha bomoh negara belum berhasil
    Siaran TV Imayam masih tersekat sekat
    Harap pihak berkuasa ambil tindakan segera.

    ReplyDelete
  17. Hampa langsung tak acknowledged aku...
    Hampa ada perasaan dak nie....
    Sian la kat aku....
    Tlg hashtag nie ja sbg tanda...

    #PartiMelayuBaruUntukIslam

    ReplyDelete
  18. Raja bomoh tu dulu orang kuat pembomohan aljubooori ....kikikiki...fakta tu...

    ReplyDelete
  19. Kalau PAN berjaya dikuburkan....
    Next PKR....
    Lepas tu Superior UMNO....
    Preparation kena wat....
    Yg penting jujur dan ikhlas.....
    Probality nk kalah tinggi...
    Hasil conform ada....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...