Thursday 17 September 2015

KALAU PARTI LAWAN LAKUKAN BUKAN MAIN LAGI HENTAM, EJEK DAN KETAWAKAN ... YANG INI APA KES APABILA PARTI SENDIRI REKRUT AHLI ARIF YANG MASIH BUDAK REMAJA?????


Sebelum ini punya sembanglah kononnya Parti Amanah Negara pimpinan bekas Timbalan Presiden PAS sudah mempunyai satu sayap versi Unit Amal Malaysia diberi nama Amal Relief Malaysia (ARIF) cukup ramai yang dikepalai oleh bekas Ketua Pengarah Jabatan Unit Amal Malaysia.

Pada 8hb Ogos 2015 yang lalu bekas Ketua Pengarah Unit Amal, Juhari Osman serta ramai ahli jawatankuasanya mengambil sikap meninggalkan PAS dan aktif dalam GHB. Beliau sedang menubuhkan Unit Amal versi GHB yang dinamakan Amal Relief atau nama ringkasnya Arif.

Selain Juhari, turut bersama beliau ke dalam GHB adalah Timbalan Ketua Pengarah 1 Unit Amal, Jahid Zaini (Johor) dan Timbalan Ketua Pengarah 4 Azwan Ismail (Perak) dan Bendahari Mohamad Supian Ibrahim (Negeri Sembilan).

Sebagaimana PAS di peringkat cawangan, kebanyakan anggota badan penggerak unit kebajikan dalam PAS ini mengambil sikap tunggu dan lihat.

Bekas ketua pengarah Pasti paling lama (1999 -2011) Azrin Majid juga mengambil sikap meninggalkan PAS dan menyertai GHB. Azrin kini adalah penyelaras GHB Jasin di Melaka dan sedang menyusun aktiviti pendidikan untuk GHB pusat.

Rupa-rupanya budak mentah belum cukup umur pun nak mengundi di rekrut sebagai ahli-ahli ARIF

Rakaman gambar-gambar diatas ialah ketika pelancaran AMANAH di Shah Alam semalam.

Apa nak jadi dengan parti mengaku AMANAH ini .. dahlah cilok dan ciplak logo dari Setesen TV India, anggota-anggota ARIF pula yang masih remeja tidak cukup umur.

42 comments:

  1. Kesian omakkau meroyan.takde modal ke.kahkahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selaku Yang Mulia Sultan Suluar, Beta berkenan menamakan unit yang baharu ditubuhkan ini sebagai "U.H.B" = Unit Hambat Baby.
      Sekian, Terima Kasih.

      Delete
    2. SEMALAM MAT SABU ADA CERITA GEMPAR???

      Dalam kesibukan orang - orang Melayu semua turun berhimpun di Padang Merbok semalam, dengar kata Si Mat Sabu dan konco - konco Pengkhianat dia ada buat berita penting.

      Tapi sayangnya, tak de orang pun yang buat laporan mengenai perkara penting yang nak disampaikan oleh Si Mat Sabu tu. Semua orang buat tak peduli je dengan berita gempar yang diumumkan.

      Berita pasal apa ek? Kenapa berita sepenting itu tak mendapat perhatian dikalangan rakyat dan hanya diendahkan begitu sahaja? Sampai hati rakyat Malaysia buat macam tu kat Si Mat Sabu tu ye.

      Tapi rasanya, kalau dihebohkan sangat pun mengenai berita penting Si Mat Sabu tu, memang takde faedah sangat pun. Sebab memang sejak dari dulu lagi, semua orang kenal yang Si Mat Sabu tu BARUA DAPigs!!! Jadi, tak payah buat cerita pun tak pe!!! Hahaha...

      Delete
    3. KHALID SAMAD PUN KENA SEKOLAH!!!

      Heh! Disebabkan perangai dia yang tak sedarkan diri, akhirnya menbuatkan Si Khalid Samad ni kena 'Sekolah' kaw-kaw dengan Setiausaha Agung PAS kerana menegur Presiden PAS.

      Mungkin bagi pandangan Si Khalid Samad, puak - puak PAS tu kebulur sangat gamaknya nak menyertai Pakatan Haramjadah 2.0 tu sampai tahap dia nak buat desakan sedemikian secara terbuka.

      Si Khalid Samad tu sedar atau pun tidak, yang dok sibuk desak PAS sertai Pakatan Haramjadah tu adalah dari kalangan puak - puak PKR. Jadi, kenapa pulak dia nak suruh PAS yang ubah sikap?

      Hakikatnya Si Khalid Samad tu perlu sedar, dia sekarang ni dah jadi PENGKHIANAT kepada PAS. Jadi, memang betul sangat la kata Si Takiyuddin ni dalam kenyataan yang dibuat.

      Siapa Si Khalid Samad tu nak tegur Hadi Awang dan berhajat nak suruh PAS ubah sikap sedangkan perangai dia sendiri pun macam Haramjadah? Kot kalau dia masih lagi ahli PAS, tahan jugak.

      Ini tidak. Bukan sahaja Si Khalid Samad tu bukan lagi ahli PAS, bahkan dia sekarang ni dah jadi PENGKHIANAT kepada parti tersebut. Jadi, memang takde sebab lansung Si Khalid Samad tu nak tunjuk bagus dan membuat desakan sedemikian!!!
      SHAH ALAM: Tindakan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad yang mahu kepimpinan PAS mengubah sikap sebelum diterima menyertai Pakatan Rakyat 2.0 ditempelak Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan.
      "Siapa dia nak ubah Presiden PAS (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) yang ada sejuta ahli? Dia keluar, ramai lagi masuk", katanya ketika ditemui selepas sidang media Kongres Rakyat di Shah Alam hari ini.
      Khalid, selaku Ahli Jawatankuasa Partii Amanah Negara dilaporkan berkata pihaknya boleh berkerjasama dengan PAS dalam Pakatan 2.0, namun dengan syarat Hadi mengubah sikapnya.
      Jelas Khalid, jika Hadi masih tetap dengan sikapnya untuk bersikap membelakangkan konsensus Pakatan Rakyat, beliau tidak menolak pembentukan Pakatan 2.0 yang kini diusahakan akan turut terkubur.
      PKR sebelum ini menegaskan ia mahu penglibatan PAS untuk turut serta dalam pembentukan sebarang gagasan pembangkang yang baru.

      Delete
    4. MAT SABU AKUI, KHALID SAMAD GHAIRAH TAK TENTU ARAH!!!

      Heh! Tak heran la kalau benda seumpama ni berlaku dikalangan puak - puak Geng Haprak Baru yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu. Diorang ni masing - masing memang 'Ghairah' tak tentu arah.

      Maklum la. Masing - masing semuanya Gila Kuasa belaka. Jadi, ada je yang nak tunjuk dia lebih bagus dari orang lain sampai tahap nak buat pendirian pun terpaksa berbalah sesama sendiri.

      Korang bayangkan. Nak buat kenyataan mengenai sama ada diorang nak bertanding atau tidak dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak pun boleh sampai bercanggah diantara satu sama lain.

      Itu belum diorang buat keputusan mengenai perkara lain. Masing - masing dok sibuk nak buat kenyataan sendiri. Sekali gus ianya membuktikan bahawa diorang ni takde istiqomah dalam membuat keputusan.

      Dengan erti kata mudahnya, dikalangan diorang ni, tak wujud perkataan 'Berjemaah' dalam membuat apa saja keputusan. Maka sebab itulah diorang mudah ber-Mufaraqah dengan PAS.

      Masing - masing nak ikut kepala otak sendiri je. Jadi, macam mana diorang nak buat keputusan yang mampu memberikan keuntungan kepada rakyat kalau dah semuanya bagi pandang peribadi sepanjang masa. Kot itu pun diorang tak mampu buat, boleh pergi jahanam la jawabnya!!!
      SHAH ALAM: Gerakan Harapan Baru (GHB) masih berkira-kira untuk bertanding di pilihan raya negeri (PRN) Sarawak tahun depan, demikian kata pengerusinya Mohamad Sabu.

      Beliau berkata tiada sebarang perancangan untuk GHB berbuat demikian dalam masa terdekat kerana masih menumpukan isu-isu rakyat di Semenanjung.

      "Kami belum bincang hal pertandingan pilihan raya sekarang tumpu pendaftaran parti kemudian nanti kami nak tumpu menambah ahli dan mengangkat isu rakyat dalam ceramah."

      "Itu pandangan dia (Khalid Samad), kita belum buat keputusan dan pandangannya itu nanti kita akan bawa dalam perbincangan. Kita pun tidak tahu pilihan raya Sarawak bila?" katanya dalam sidang media, merujuk kepada kenyataan Khalid sebelum ini.

      Khalid yang juga Ahli Parlimen Shah Alam dalam sidang medianya pagi tadi berkata GHB bersedia untuk bertanding dalam PRN Sarawak selepas penubuhan parti politik baru berkenaan bagi membentuk Pakatan Rakyat 2.0 tidak lama lagi.

      Delete
    5. BUDAK MENTAH APANYA PULAK OMAK KAU?
      BUDAK TU DAH AKIL BALIGH DAH.
      KLU HENJUT OMAK KAU PUN DAH BOLEH LAHIR ANAK DAH.....

      Delete
    6. Betul tu. Kalau henjut OKkomfirm lekat bro. OK ni kalau amanah dia terus meroyan. Khalid gagap pun tak macam tu bro.

      Delete
    7. INI ACHI DIA PUNYA HATI ADA BANYAK BUSUK.SAYA INGAT INI WORANG DIA PUNYA OTAK ADA SIKIT WAYAR SUDAH PUTUS.....AMAAK

      Delete
    8. Yang PAS ciplak bendera Jepun Omak Kau tak cakap pulak ?. Cuba tengok bendera Jepun dgn PAS... warna je berbeza. Hahahahahahaha.

      Delete
  2. Ingatkan kes Amanah lesap duit 2.6bilion ke? Rupanye ini je...alahai lembab nye omakkau.... Cari la idea lain....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau jangan....Nt omakkau tulis satu drama sumpah die kene liwat ngan presiden Amanah kang haaaaa....maklumla omakkau buat apasaja asal dpt duit.

      Delete
    2. Sumpah....Mah sayannggg kat Abangggg,,,,awwwwwwwww :P

      Delete
    3. Loser kaler limau mandarin

      Delete
    4. Yang hambat babi geng haji hadi
      Takbirrr
      Hidup merah
      Cayang kak ros

      Delete
  3. Kenapa Singapura , Jepun dan Korea maju. Kenapa Malaysia, Indonesia dan Brunei (kaya kerana hasil bumi bukan kerana ekonomi dan pencapaian sains dan teknologi ) mundur?

    Ya kerana di Singapura, korea dan jepun majoriti bangsa mata sepet. Berbanding Malaysia , Indonesia dan Brunei mereka minoriti.

    Mereka terkenal rajin berusaha dan tidak dayus untuk berdikari. Dalam pendidikan mereka tiada kuota spm 3A atau pensiswazahan, mereka harus skor at least 10A spm baru dapat peluang buat degree. Dalam penjawatan awam mereka harus betul-betul skor di ipt baru diterima sebab itu mereka hanya pegang jawatan tinggi kalau masuk gomen seperti doktor kalau guru pun mesti guru add math, fizik dan kimia. Dalam berniaga pun sama tiada shortcut mlm, forex atau jual makanan sunnah dengan harga mahal untuk cepat kaya. Semua bermula dari bawah slow and steady.

    Tiada istilah welfare datang goyang telor dapat duit bagi anak bini makan. Semuanya persaingan , persaingan , persaingan. Hasilnya lihat sahaja, jepun, singapore dan korea (korea bankrup semasa serangan matawang 1997) di mana mereka berbanding Malaysia?

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian spm 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , pembantu rumah dan pekerja am ) biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai . Adil untuk semua heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak habis-habis dgn KEDEPAN, dulu knp tak nasihatkan boss kau, jgn main belakang, kalau dia main depan, tak lah masuk penjara.

      Delete
    2. Saudara (perut) KEDEPAN,
      Malaysia punya infrastruktur yang maju kelas pertama, namun malang kerana golongan saudara dan kawan-kawan saudara yang meleis spesis katak bawah tempurung masih lagi punya mentaliti kelas ketiga. Merantaulah ke negara luar, lihat tempat orang...jangan hanya pandai mengeja nama sesuatu negara dan mencari fakta melalui google sahaja! Tahukah saudara maksud "Kiasu" yang menebal dalam darah daging majoriti rakyat bermata sepet yang saudara sebutkan itu? Sia-sia negara "maju" tapi moral dan mentaliti jatuh ke taraf "miskin". Cermin diri. Lihatlah dunia.
      -USJ United-

      Delete
    3. Bangsa sepet berjaya sebab tak dengki sama sendiri tak jahanamkan sesama sepet. Melayu pulak jgn ditanya contoh paling jelas Kempen Kedepan sendiri penuh dgn hasad dengki. Ada pulak tak bagi melayu bodo berjaya. Biarlah diorang berjaya.

      Delete
    4. KEDEPAN anggp degree dah hebat sgt. Bangla cuci longkang pun ada degree. KEDEPAN dengli tgok budak Melayu jd profesional, dia nak Melayu bodoh mcm dia

      Delete
    5. Anon 16.02
      Dalam bifang prndidikan aljuboori paling hapraksksli...klas 3 genral degree sejarsh sosial ajer...pas tu jadi menteri kewangan tu pasal ekonomi lingkup masa aljuboori jdi menteri kewangan...mat sabu dropp out student itm art n design...kah kah kahh....pasal tu bodoh...

      Delete
    6. Bodoh tak apa, tak susahkan org.
      Ni ya "pandai2" kat atas nun ha, 2.6B pon dia sapu licin. Pandai menyamun.

      Delete
    7. Anon 16.14. Kau tengok ke dia main belakang. Jangan bawa fitnah bro. Lebih elok minta maaf bro sebelum kojol.

      Delete
  4. OmakKau jeles melambung kerana anak beliau tak di jemput jadi pasukan Arif. Kah kah kah kah;

    Tak apa banyak lagi peluang kat UMNO atau PAS, Jangan putus asa...

    Yang Penting jangan jadi mat rempit atau kumpulan Red Power Rangers yang pukul diri sendiri dengan kayu dan batu...

    Kah kah kah tak dapat apa pun jadi isu dan hodoh kat mata..

    ReplyDelete
  5. Sekali pandang memang jambu rupa paras OmakKau....

    Tapi sayang Omak sudah berpunya, di sunting dan di jaga rapi oleh Jejaka Mancho ...

    Jadi yang pria pria atau duda duda yang ada angan angan bersama OmakKau hanya dapat berUG dalam khayalan mereka.....Okie bye Tenkiu.

    ReplyDelete
  6. PARTI BUDAK2 SEKOLAH KAHKAHKAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi budak ni kat mak ko 2 malam, boleh beranak mak ko tu.

      Delete
  7. PAS TAK SALAH TAPI SEGELINTIR PEMIMPINNYA KUNUN ULAMA TAPI MEMBAWA ONAR PADA LEBEL ISLAM SEPERTI
    1. Pemimpin yg bermulut longkang yg membarua, mentolol dan menjebon Jemaah sendiri.

    2. Mengamalkan kekarutan Baiah mencagar isteri. Kenapa tak lump sum ahli pun cagar bini masing-masing

    3. Muktamar dah kata putus dgn DAP tapi masih terhegeh - hegeh pegang jawatan di Penang. Sayang elaun ke. Maruah macamana ?????

    4. Dulu merepek anjing tapi kini merepek salak Babi kat bukit pulak dlm kongres

    5.Sebelum muktamar bukan main nak halau mat sabu dan rakan, tapi lepas muktamar bila nak tubuh parti baru MEROYAN pula lebai lebai semua

    6. Paksa yb yg keluar letak jawatan. Gila ka, kalau letak 5 tahun tak boleh bertanding pilihanraya.

    7.SAYA sedih PKR curi YB Pas, ini sudah menghina, memperlekeh PAS. Tp ajak join Pakatan 2.0 tp curi MP Pas. Ini khianat jadi Pas mesti tinggalkan PKR dengan meletak jawatan exco di Selangor. Woii depa curi MP Pas tu. Tak kan nak tengok ja, Lain la kalau Amanah yg curi kurang la rasa kena KENCING nya. Mana Maruah Pas.

    AKHIRNYA AKU MEMERHATI KELAKU MEREKA SEPERTI AKU MEMERHATIKAN USTAZ USTAZ SAMPUL.....selamat tinggal pas yg akan bungkus di pantai barat dan jd suam suam kuku di pantai timur kerana 3 penjuru. YG CANTEEK UMNO AKAN KEMBALI DI KELANTAN.

    ISLE-ISLE

    ReplyDelete
  8. sape punya artikel yang cetek ni..budak2 tu dah boleh mengundi..ok la...bukan budak sekolah rendah......haiyya ada sekolah ka...

    ReplyDelete
  9. Saudara KEDEPAN, suruh pengerusi parti cangkul letak jawatan. Beritahu dia bodo buat kerja bodo.

    ReplyDelete
  10. Hadi anjing
    Sabu babi
    Anwar kencing
    Siang cari

    Hidup merah
    Dulu kini selananya
    Cayang kak ros

    ReplyDelete
  11. Alaa....
    Hari tu mcm hebat aje pecah batu pakai kepala.
    Semalam bru kena kon seketol pun dah pecah kaple..
    Lawak laaa

    ReplyDelete
  12. YANG MENIPU = MELAYU;
    YANG KENA TIPU = MELAYU

    YANG LONTAR KON = MELAYU
    YANG KENA KON = MELAYU

    YANG MEMBODOHKAN BANGSA = MELAYU
    BANGSA YANG KENA BODOH = MELAYU

    MCM NI MCM RODA DAN SERI.

    Himpunan melayu merah 16 september matlamatnya kerana memperjuangkan HAK MELAYU DITINDAS.... kat himpunan terpekik terlolong maki hamun kaum cina...sape yg tindas sape ni ? hihihi

    Perdana Menteri - Melayu

    Timbalan Perdana Menteri - Melayu

    Raja-Raja, Sultan dan Agong - Melayu

    Ketua Polis Negara - Melayu

    Timbalan ketua polis - Melayu

    Ketua tentera kita orang - Melayu

    Gabenor bank negara - Melayu

    Kecuali PP, Menteri Besar/Ketua Menteri - Melayu

    Menteri kewangan - Melayu

    Wakil-wakil rakyat paling ramai - Melayu

    Pegawai-pegawai daerah - Melayu

    Yang jaga agama suci Islam - Melayu

    Yang jaga kebajikan orang Melayu - Melayu

    Bomoh-bomoh pun ramai - Melayu hihihi

    Pegawai-pwgawai, kaki tangan kerajaan - Melayu

    Mat Motor - Melayu

    Mat Balak - Melayu

    Mat Fitnah - Melayu

    Mat video lucah - Melayu

    Mat Dadah - Melayu

    Kenapa ditakutkan dengan bangsa lain, negara ini dikuasai orang Melayu

    Bila kena curi duit berbillion, Kamu pertahankan sebab org kita Melayu
    Orang curi handphone, kamu pertahankan sebab orang kita Melayu

    Bos 1MDB - Melayu

    Yang jaga Felda - Melayu

    Yang jaga tabung haji - Melayu

    Yang jaga mara - Melayu

    Yang jaga KWSP orang - Melayu

    Yang jaga Mas - Melayu

    Kenapa salahkan bangsa lain sedangkan kepala-kepala itu orang kita Melayu

    Sebenarnya melayu kena tipu dengan orang Melayu

    Semangat Melayu digunakan untuk membutakan orang Melayu

    Sampai bila hendak diperbodohkan orang Melayu ?

    Adakah kerana duniawi takut, taksub, atau hanya kerana namanya Melayu

    Semua Melayu sendiri sapu, kalau hilang mesti Melayu yang tanggung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg masuk jel kerana meliwat.. Pemimpin melayu

      Delete
    2. Yang tuduh org makan pil kuda = Pemimpin Pas

      Yang suka cakap u turn = Pemimpin Pas

      Yang suka ponteng mesyuarat = Pemimpin PAS

      Yang panggil ahli Broker & Barua = Pemimpin Pas

      Yang suka label kan ahli = Pemimpin Pas

      Yang nak bersekongkol dgn Umno = Pemimpin Pas

      Yang dah jadi macai VIP PAS = Omak Kau

      Hahahahah

      Delete
  13. Wah nampaknya muncung senapang omak kau dah dihalakan pada Amanah pulak selain Azmin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ularmak Hadi tak main la sekarang ni...amanah pula sasarannya. Lebih baik OK cerita hal Khalid gagap.

      Delete
  14. Jimat bajet upah budak skola..
    Kahkahkah

    ReplyDelete
  15. Kah kah kah ............ apa ! parti berlogo 'putu mayam' ? Mmg sah parti putar belit ayoyo !

    ReplyDelete
    Replies
    1. putar serupo pelir ko serupo pelir mung?

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...