KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 27 September 2015

KAK WAN TIDAK PERLU RESPON RASA TIDAK PUAS HATI PARTI SOSIALIS MALAYSIA (PSM) TIDAK DIJEMPUT MESYUARAT MEJA BULAT PEMBENTUKAN PAKATAN HARAPAN KATA TIAN CHUA



Naib Presiden PKR, Tian Chua berkata tidak ada keperluan Presidennya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail untuk menjelaskan sebab Parti Sosialis Malaysia (PSM) dikecualikan daripada gabungan Pakatan Harapan (PH).

Ini selepas Setiausaha Agung PSM, S. Arulchelvan menggesa Ketua Pembangkang itu berbuat demikian.

Sebab penjelasan tersebut susulan kenyataan beberapa pemimpin yang menyatakan Dr Wan Azizah sendiri berkata alasan penolakan PSM berhubung Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan.

“Sesiapa yang berkata bahawa PSM melanggari perlembagaan itu adalah salah. Tetapi kita akan terus juga berunding dengan pihak-pihak lain.

“Jemputan persidangan meja bulat pada Selasa adalah isu teknikal kerana masa terhad. Ia tiada kaitan dengan dakwaan tersebut.

“Oleh itu, ia tidak benar dan kita telahpun berkata PSM adalah penyokong kuat pembangkang dan memberi sokongan kepada dasar bersama kami,” kata Tian Chua

Tambahnya, mereka yang menggunakan Perlembagaan Persekutuan sebagai alasan terpaksa ‘menjelaskan diri mereka sendiri’ sebab-sebabnya.

Sebelum ini, Arulchelvan mempertikaikan kenyataan Ahli Jawatankuasa Pusat, Parti Amanah Negara (Amanah), Khalid Samad dan Ahli Parlimen DAP-Serdang, Dr Ong Kian Ming, bahawa PSM tidak menerima Dasar Perjanjian Bersama sebelum ini dan juga menolak Artikel 153 berhubung hak-hak keistimewaan Bumiputera.

Ketika menjawab mengenai perkara itu, Ong tetap bertegas dengan kenyataan tersebut.

“Saya tetap dengan pendirian kenyataan saya. Saya tidak mahu mengulas mengenai perkara ini lagi,” katanya.

39 comments:

  1. PSM BENGKAK, KHALID SAMAD DIDAKWA PENIPU!!!

    Parti Sosialis Malaysia (PSM) menyifatkan alasan yang diberikan oleh dua pemimpin Pakatan Harapan, Ong Kian Ming dan Khalid Samad mengenai ketiadaan parti berkenaan dalam rundingan meja bulat pada Selasa lalu adalah sebagai mengarut dan tidak boleh diterima.

    Ahli jawatankuasa PSM, S Arulchelvan berkata, kenyataan kedua-dua pemimpin tersebut mengenai PSM tidak menerima Polisi Bersama Pakatan Rakyat (PR) sebelum ini dan juga menolak Artikel 153 berkenaan hak-hak keistimewaan Bumiputera adalah satu pembohongan.

    “Semasa PRU 13, PSM ada mencetak dan mengeluarkan satu manifesto dimana tajuk Manifesto PSM adalah UDAHLAH TU ! TOLAK 56 TAHUN UMNO-BN.

    “Saya sertakan manifesto ini disini dimana dalam mukasurat 20 & 21 digariskan Hubungan PSM & PR. Dalam Manifesto PSM, kita telah mengatakan PSM menerima dan menyokong Manifesto PR dan buku jingga,” katanya dalam kenyataan yang dikeluarkannya semalam.

    Katanya, PSM mencabar kedua-dua pemimpin tersebut dan menuntut penjelasan mengenai kenyataan palsu yang dibuat ke atas mereka.

    Katanya lagi, PSM turut meminta pihak pakatan untuk menjelaskan secara lanjut serta bukti yang mengatakan parti itu menolak Artikel 153 tersebut.

    “Sebelum ini terdapat hanya tiga mesyuarat yang diadakan antara PSM pada PR dan isu Artikel 153 tersebut tidak pernah dibangkitkan dalam ketiga-tiga mesyuarat berkenaan.

    “PSM tidak terdesak atau kecewa apabila tidak dijemput untuk menghadiri rundingan berkenaan kerana kami percaya ia adalah hak mutlak penganjur tetapi tidak boleh bertolak ansur dengan pembohongan secara terang-terangan ini.

    “Oleh itu PSM mengharapkan agar Pakatan Harapan memberikan penjelasan yang sewajarnya dan kami mendoakan yang terbaik untuk gabungan berkenaan,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. RAFIZI TERKEDU DITENGKING AMBIGA???

      "Tanjat Ge-Girl kena tengking Tau..."
      Wah!!! Ini satu berita menarik ni. Berani betul Si Ambiga tu nak tengking seorang budak yang dianggap Paling Bijak dalam kalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu secara terbuka.

      Katanya, Si Rafizi tu sampai terdiam dan terkedu apabila bekas Pengerusi BERSHIT tu menengking dia sewaktu rundingan Meja Bulat berhubung pembentukan Pakatan Haprak tu baru - baru ni.

      Laporan mengenai insiden itu telah disiarkan dalam akhbar News Straits Times yang mendakwa kononnya Si Ambiga tu tak bersetuju dengan cadangan pembentukan Pakatan Haprak tu.

      Laporan itu mendedahkan, Ambiga meluahkan rasa tidak puas hati dia dan menganggap tindakan Wan Azizah mengumumkan pembentukan Pakatan itu sebagai satu langkah yang tergesa - gesa.

      Yang lebih menariknya ialah apabila laporan tersebut menyebut, tindakan Ambiga itu adalah kerana pembentukan Pakatan itu meminggirkan PAS dan tidak mengiktiraf penglibatan parti tersebut.
      “Ambiga telah kritikal dalam soal ini. Dia (Ambiga) bertanya kenapa masih memerlukan pendapat pihak lain berkaitan pembentukan pakatan pembangkang, sedangkan Wan Azizah sudah membuat keputusan dan mengumumkannya (tengahari semalam)


      “Ambiga bertanya kenapa perlu kami (NGO) hadir di sini, apabila kamu telah membuat keputusan sendiri. Beliau juga berkata Wan Azizah perlu realistik dalam soal ini dengan mengambil kira keadaan sebenar di peringkat akar umbi," lapor NST.
      Walaubagaimana pun, tindakan Si Ambiga yang lantang mempertikaikan tindakan Wan Azizah yang telah membuat pengumuman itu secara tergesa - gesa telah dibidas semula oleh Rafizi.

      Namun, cubaan Si Rafizi tu nak tunjuk Hero dengan mempertahankan 'Boss' dia cuba memberikan 'Ceramah' mengenai 'Prinsip Pakatan Pembangkang' itu telah dibentak oleh Si Ambiga.
      “Kami tidak mahu mendengar ceramah berkaitan prinsip. Awak (Rafizi) tidak menjawab soalan saya. Kenapa awak tergesa-gesa,” bidas Ambiga.
      Laporan NST itu juga turut mendedahkan bahawa Ambiga tetap bertegas menyatakan bahawa peranan PAS adalah siginifikan dalam menarik sokongan dikalangan rakyat pada ketika ini.

      Selepas bertindak menengking Si Rafizi, Ambiga juga dilaporkan telah meninggalkan rundingan Meja Bulat itu sebelum acara pengumuman dan pelancaran Pakatan Haprak 2.0 itu dibuat.

      Kesimpulannya, cadangan pembentukan Pakatan Haprak yang diumumkan semalam membuktikan bahawa mereka sudah semakin terdesak. Nak pulak bila sokongan orang Melayu terhadap Kerajaan semakin bertambah kuat. Itulah sebabnya diorang menggelupor tak tentu arah!!!

      Delete
    2. Hari-hari copy paste benda yg sama. Nih belum perintah negara. Klu berjaya nnt semua copy paste. Jahanam negara. Harap serban je besar tp otak kosong.

      Delete
    3. Ko tu ckp tak pakai otak jahil murakab..

      Delete
    4. Orang yg mengaku Islam penuh ilmu akan menangkis segala tomahan dgn hujah2 padu beserta hadith. Bukan seperti ARBA07 yg nampak sangat jahil dan berhati busuk.

      Delete
  2. Apa hendak jadi dengan Malaysia bila komplein,

    Pemimpin boros, rakyat yang disuruh berjimat.

    Nurse biadap, suruh pesakit pula jangan hantar ke hospital kerajaan.

    Dah bayar cukai tapi urusan di kaunter kerajaan makan masa sampai separuh hari, nak cepat kena bayar sekali lagi kepada Myeg habis pegawai pegawai kerajaan buat apa datang berlagak pakai blazer?

    Harap bangunan sekolah je cantik, tenaga pengajar UPSR pun tak skor, ibubapa pula yang disuruh ajar sendiri anak-anak.

    Kemudian nko diminta bersyukur Malaysia masih aman.

    Sampai bila tuan-tuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAPigs MEROYAN, KHUTBAH SERU UMAT ISLAM BERSATU!!!

      Asal dengar je seruan yang menyeru supaya supaya seluruh Umat Islam bersatu, mula la puak - puak DAPigs ni jadi Gila Meroyan tak tentu arah. Macam Setan panas punggung pulak dah gayanya.

      Tapi yang lebih memalukan ialah apabila yang meroyan tu sendiri mendabik dada mendakwa dia seorang Muslim. Pun dia masih tak faham lagi intipati khutbah yang disampaikan?

      Kalau tengok gaya, macam bijak sangat. Tapi, kenapa bila orang nyatakan Kebenaran bahawa umat Islam di Malaysia ni berpecah akibat ketaksuban terhadap parti Politik dia nak meroyan pulak?

      Antara intipati khutbah yang disampaikan baru - baru ini menyentuh mengenai perpecahan yang berlaku dikalangan umat Islam di Malaysia ni adalah disebabkan ketaksuban terhadap parti Politik.
      "Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara. Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti UMNO, PAS, PKR dan ditambah parti baru yang dinamakan Gerakan Harapan Baru (GHB). Malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terang-terangan menentang Islam."
      Kalau kita tengok dari satu sudut yang dinyatakan, memang betul pun apa yang disampaikan dalam khutbah tersebut. Perkara tu memang sudah dibuktikan secara terang - terangan.

      Jadi, kenapa pulak Pengerusi DAPigs Pahang yang juga merupakan seorang Muslim tu nak menidakkan Kebenaran yang disampaikan melalui khutbah tersebut? Kenapa dia sorang je yang meroyan?

      Kan nampak sangat yang puak - puak DAPigs tu memang pantang mendengar seruan yang menyeru ke arah Perpaduan Ummah dikalangan umat Islam di Malaysia ni. Maka sebab itu lah dia bantah.

      Mungkin Pengerusi DAPigs Pahang tu lebih suka melihat umat Islam di Malaysia ni berpecah-belah supaya senang untuk mereka terus mengelirukan rakyat dengan agenda subversif mereka. Makak sebab itulah dia pun hilang akal terhadap khutbah tersebut!!!

      Delete
  3. KHALID SAMAD SONGEH DITUDUH PENIPU???

    Hahaha!!! Nampak sangat yang Si Khalid Samad tu cuba untuk menegakkan benang yang basah bila dia dituduh sebagai seorang Penipu. Mula la dia hilang akal dan meroyan tak tentu arah.

    Seperti biasa, alasan yang diberikan oleh Si Khalid Samad tu untuk mempertahankan diri sudah pastinya dia mendakwa kenyataan dia keluarkan telah disalah-ertikan oleh pihak PSM.

    Dalam erti kata lainnya, laporan yang disiarkan didalam media sebelum ini telah disalah tafsir sehingga menyebabkan timbulnya salah faham bagi pihak PSM berhubung isu keahlian Pakatan Haprak Baru tu.
    “Sedangkan, sepertimana yang telah saya jelaskan, saya hanya menyatakan jawapan yang diberi apabila soalan itu ditimbulkan semasa sidang meja bulat.
    “Walau apa pun, pada dasarnya sidang meja bulat diadakan untuk menghidupkan kembali PR yang telah berpecah. Oleh itu hanya parti yang terlibat dengan PR telah dijemput sebagai langkah permulaan,” katanya.
    Kiranya, jika kita lihat dari satu sudut, memang Si Khalid Samad tu cuba mendabik dada dan mendakwa puak - puak PSM tu tak layak untuk menjadi sebahagian dari Pakatan Haprak tu.

    Perkara tu dapat kita lihat apabila Si Khalid Samad tu menegaskan bahawa mereka yang telah mengkhianati PAS sebelum ini lebih layak untuk menyertai Pakatan tu berbanding PSM.

    Alasan yang diberikan ialah sebab diorang dah lama berjuang dalam Pakatan sedangkan pihak PSM tu baru sangat nak menyertai Pakatan tu apabila ianya dijenamakan semula baru - baru ini.

    Persoalannya, adakah itu sebab utama kenapa puak - puak PSM tu tidak dijemput menyertai rundingan Meja Bulat yang diadakan sebelum ini? Adakah itu yang membuatkan PSM tidak layak untuk menyertai Pakatan Haprak Baru tu?

    Jelas, tindakan Si Khalid Samad tu sebenarnya hanya sekadar nak menutup kemaluan diri dia sendiri je. Apa yang dia buat membuktikan bahawa dia tidak menghargai sumbangan PSM kepada Pakatan. Jadi, sebab tu la dia meroyan tak tentu arah!!!

    ReplyDelete
  4. Psm boleh join pas.
    Kalau tak pas tak ada kawan nanti.

    ReplyDelete
  5. Umno nak ke join psm neh?
    Nak ambik la

    ReplyDelete
  6. Psm klu masuk PHR pun bukan boleh bagi untung. Masuk cuma nak mintak kerusi. Pah tu kalah. Kan lebih baik letak calon india pkr. Tapi kalu pas ngan umno nak, ambik la. Kesian dia tau....

    ReplyDelete
  7. Psm ni kita tak tau mana dia punya arah.
    Tak nak la jadi mcm pas.
    Bila dah kat dalam baru tau dia punya perangai.
    Baik PHR pilih jln selamat.
    Ada paham?

    ReplyDelete
    Replies
    1. pkr jer minat psm sbb tu ambik calon psm utk damansara.bila pas tak setuju letak calon pas.sampai skrg puak amanah dan pkr meroyan kata pas tak setiakawan.

      Delete
  8. Psm boleh menyertai himpunan hijau 60K atau himpunan baju merah. PHR tak kisah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti buat himpunan hijau. Lebai parti suci dah kemarok nak berselfi dgn amoi2 gebu. Jeles dgn Mat Sabu...ngeh3

      Delete
  9. Memandangkan amno tengah nazak, elok bubarkan psm dan masuk umno sokong najib. Kalau nasib baik presiden Psm boleh jadi menteri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu yg nazak kena penyakit anjing gila.

      Delete
  10. Bubarkan psm dan masuk mic.
    Mintak jawatan timbalan presiden mic.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih baik bubar parti kuali masuk psm atau parti cangkul.

      Delete
    2. Itu wan azizah, laki dia plk lulusan bidang apa plk? Tentu lagi hebat kan?
      Katanya laki dia pakar cucuk dgn jarum suntikan besar lagi bengkok.

      Laki dia sekarang sambung belajar peringkat phd. Tiga empat tahun lagi tamatlah kot. Laki dia sambung belajar di universiti mana? Takkan nak berahsia kot? Habaq mai lah.

      Delete
  11. Penting sangatkah psm ni sampai beriya2 nak masuk PHR? Berapa org ahli diaorg ada? 3 juta?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penting sbb penyokong parti kuali ada 3 orang, psm ada 5 orang, campur jd 8 org. No 8 ada ong tuuu....

      Delete
  12. BN menang Gerakan senang.
    BN menang MCA girang.
    Sebab mereka semua melayu yg sokong hudud.
    Pas mesti masuk BN untuk berjuang bersama MCA dan Gerakan serta Psm untuk memahamkan amno tentang kepentingan hudud. Gerakan dan MCA teguh di belakang Pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyakit anjing gila kau ni dah makin teruk.

      Delete
  13. Omak! Ada berita lain tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adaaaaaaa, PSM lagi ramai ahli dari PAN ( Prngkhianat Amanah Negara) yg dibawa oleh Loser pemilihan parti

      Delete
    2. GILIRAN WAN AZIZAH KANTOI MENIPU!!!

      Selama hari ini, kita dah terlalu masak dengan perangai Haramjadah Parti Keluarga Rosak ni yang memang suka berbohong. Terutama sekali suami dia yang diberikan nama jolokan sebagai Si Ketua Penipu tu.

      Anak perempuan dia, Si Nurul Izzah tu pun dah pernah membuat pengakuan secara terbuka bahawa dia telah menabur fitnah terhadap Bekas Calon BN Lembah Pantai, sehari sebelum PRU ke-13.

      Kali ini, tiba giliran Si Wan Azizah tu pulak bakal berhadapan dengan tindakan undang - undang apabila didakwa MENIPU rakyat oleh Parti Sosialis Malaysia berkaitan dengan Pakatan Haprak tu.

      Dalam satu kenyataan sebelum ini, PSM mendesak agar Si Wan Azizah membuat penjelasan dan meminta maaf atas apa yang disampaikan mengenai ketidak-hadiran PSM dalam rundingan meja bulat Selasa lalu.

      Kata Bekas Setiausaha Agung PSM, perkara itu perlu dilakukan kerana dua ahli Parlimen Pakatan Haprak tu sebelum ini hanya menunding jari kepada Wan Azizah sebagai orang yang bertanggungjawab.

      Menurutnya, PSM akan menghantar surat kepada Wan Azizah dan berharap penjelasan mengenai apa yang telah dinyatakan dalam rundingan tersebut terhadap parti itu dibuat secara terbuka.

      Setidak - tidaknya, Si Wan Azizah tu didesak supaya meminta maaf kerana telah membuat dakwaan yang bukan - bukan secara terbuka serta memalukan imej parti tersebut sebelum ini.
      “Sekiranya tiada penjelasan atau permohonan maaf dilakukan maka PSM mempunyai ‘option’ untuk membawa perkara ini ke mahkamah dan kami sedang menelitinya tetapi belum membuat sebarang keputusan lagi,” katanya lagi.
      Tindakan tersebut dibuat bagi mengulas kenyataan yang dikeluarkan oleh Khalid dan Kian Ming yang mengatakan bahawa mereka hanya mengulangi apa yang dikatakan oleh Wan Azizah kepada pihak media.

      Kata mereka, Wan Azizah telah memberitahu media bahawa PSM tidak dijemput, kerana tidak bersetuju dengan Dasar Perjanjian Bersama, terutama perkara yang melibatkan Artikel 153.

      Namun begitu, PSM menafikan PEMBOHONGAN Si Wan Azizah tu sambil menegaskan bahawa parti berkenaan menerima dan menyokong sepenuhnya Manifesto PR, termasuk Artikel 153.

      Dalam erti kata lainnya, kenyataan media yang dibuat oleh Si Wan Azizah tu adalah satu PEMBOHONGAN yang hanya mengelirukan orang lain. Bayangkan la. Kalau sesama sendiri pun dia sanggup buat macam tu, apa tah lagi dengan kita yang takde kaitan ni!!! Lagi senang la dia nak kencing!!!

      Delete
  14. begitu sibuk sekalian serigala itu kembali berpaut ..sehingga melupakan seekor dua serigala yg sedang "sakit" ... tiadalah tertahankan lagi nafsu dan kehendak sekalian serigala itu dlm membawakan khabar palsu .. "kami datang dengan tahaluf yg jauh lebih baik dari yg sebelumnya" ... maka segala biri2 ternakannya itu pun berbunyilah ia dengan bunyi2an yg sangat jelik dan hodoh (lebih buruk dari bunyi seekor keldai) ... tiada seekorpun dari biri2 itu yg pandainya melebihi dari org yg berilmu,adilnya dia lebih dari seorang hakim,bijaknya dia lebih dari seorang ahli ekonomi,dan tingginya ilmu agama melebihi dari seorang ulama ...tidak ada dari kalangan biri2 yg sangat banyak daging dan indah(berkilat) bulunya itu yg mampu bertanyakan kepada sekalian serigala itu .. "siapakah ketua dari kalangan kamu ? .. untuk kami taasubkannya".. sebagaimana kami taasubkan ketua2 kami didlm kelompok yg lebih kecil ... :)

    ReplyDelete
  15. Dr wan azizah wan ismail

    Dilahirkan pada 3 Disember 1952 di Hospital Kandang Kerbau, Singapura , ketika itu Singapura masih sebahagian Tanah Melayu. Wan Azizah mendapat pendidikan awal di Sekolah Konvent St. Nicholas, Alor Setar. Beliau kemudiannya meneruskan pengajian ke Kolej Tunku Kurshiah di Seremban. Seterusnya beliau melanjutkan pelajaran ke Dublin, Ireland (1973) di mana beliau mendapat ijazah dalam bidang obstetrik dan ginekologi . Di universiti, beliau dianugerah pingat emas 'MacNoughton-Jones Gold Medal'. [1]

    Sekembalinya ke Malaysia, beliau menjadi seorang pakar oftalmologi di Hospital Besar Kuala Lumpur dan di Hospital Universiti, Universiti Malaya. Beliau telah berhenti daripada kerjaya beliau dalam tahun 1993 apabila suaminya dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri.


    YB umno ado?

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.Heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. YB umno tak do mcm gitu,
      Maksud aku tak menipu

      Delete
  16. Anon 22.16
    jijah tu sumo ado....yg tak ado dlm umno atau pas...laki bini anak beranak pembohong...penipu...dan yg paling malang yg tak ado dlm umno dan pas ialah dia anak beranak barua pluralis dan yahudi .... pembohong yg tak ado flm satu keluarga di mesia......ko ado...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. GILIRAN WAN AZIZAH KANTOI MENIPU!!!

      Selama hari ini, kita dah terlalu masak dengan perangai Haramjadah Parti Keluarga Rosak ni yang memang suka berbohong. Terutama sekali suami dia yang diberikan nama jolokan sebagai Si Ketua Penipu tu.

      Anak perempuan dia, Si Nurul Izzah tu pun dah pernah membuat pengakuan secara terbuka bahawa dia telah menabur fitnah terhadap Bekas Calon BN Lembah Pantai, sehari sebelum PRU ke-13.

      Kali ini, tiba giliran Si Wan Azizah tu pulak bakal berhadapan dengan tindakan undang - undang apabila didakwa MENIPU rakyat oleh Parti Sosialis Malaysia berkaitan dengan Pakatan Haprak tu.

      Dalam satu kenyataan sebelum ini, PSM mendesak agar Si Wan Azizah membuat penjelasan dan meminta maaf atas apa yang disampaikan mengenai ketidak-hadiran PSM dalam rundingan meja bulat Selasa lalu.

      Kata Bekas Setiausaha Agung PSM, perkara itu perlu dilakukan kerana dua ahli Parlimen Pakatan Haprak tu sebelum ini hanya menunding jari kepada Wan Azizah sebagai orang yang bertanggungjawab.

      Menurutnya, PSM akan menghantar surat kepada Wan Azizah dan berharap penjelasan mengenai apa yang telah dinyatakan dalam rundingan tersebut terhadap parti itu dibuat secara terbuka.

      Setidak - tidaknya, Si Wan Azizah tu didesak supaya meminta maaf kerana telah membuat dakwaan yang bukan - bukan secara terbuka serta memalukan imej parti tersebut sebelum ini.
      “Sekiranya tiada penjelasan atau permohonan maaf dilakukan maka PSM mempunyai ‘option’ untuk membawa perkara ini ke mahkamah dan kami sedang menelitinya tetapi belum membuat sebarang keputusan lagi,” katanya lagi.
      Tindakan tersebut dibuat bagi mengulas kenyataan yang dikeluarkan oleh Khalid dan Kian Ming yang mengatakan bahawa mereka hanya mengulangi apa yang dikatakan oleh Wan Azizah kepada pihak media.

      Kata mereka, Wan Azizah telah memberitahu media bahawa PSM tidak dijemput, kerana tidak bersetuju dengan Dasar Perjanjian Bersama, terutama perkara yang melibatkan Artikel 153.

      Namun begitu, PSM menafikan PEMBOHONGAN Si Wan Azizah tu sambil menegaskan bahawa parti berkenaan menerima dan menyokong sepenuhnya Manifesto PR, termasuk Artikel 153.

      Dalam erti kata lainnya, kenyataan media yang dibuat oleh Si Wan Azizah tu adalah satu PEMBOHONGAN yang hanya mengelirukan orang lain. Bayangkan la. Kalau sesama sendiri pun dia sanggup buat macam tu, apa tah lagi dengan kita yang takde kaitan ni!!! Lagi senang la dia nak kencing!!!

      Delete
    2. orang melayu yg taksub dgn hj hadi & najib adalah golongan yg seperti kaldai.

      Delete
  17. Orang melayu yang taksub dengan pemimpin dapigs Dan cangkol adalah golongan yang seperti keldai meroyan.

    ReplyDelete
  18. Orang melayu yang taksub dengan pemimpin dapigs Dan cangkol adalah golongan yang seperti keldai meroyan.

    ReplyDelete
  19. tanyakan terlebih dahulu siapakah ketua didlm PHR.... agar kelak tidak lagi kamu berkelahi .. diwaktu itu tiada lagi hadi awang dan sekutunya untuk kamu celakan .... yg tinggal didlm PHR adalah mat sabu dan angkatannya, lim guan eng bersama gerombolannya dan wan azizah dengan sekalian pentaasub anwar ibrahim .... inilah tiga kawanan serigala yg pasti akan kamu celakan kelak ... hasil dari sifat songsang dan palsunya khabar yg mereka bawakan "kami datang dengan sifat tahaluf siasyi yg lebih baik dari sebelumnya" ... dimana kuasa pemutus PHR ? ... :)

    ReplyDelete
  20. Geng dapig dan cangkul imayam meroyan dah makin teruk..sedih plak..ahli tak seberapa..bengap2 plak tu..sembang kencang la..hari2 kutuk ulamak.tak puas ati la tu...loser..kahkah

    ReplyDelete
  21. omak dpt payment dr umnu pasug....makin meroyan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wauuuui balaci Imayam Putumayam Al Cangkuli bersuara. Kah Kah Kah

      Delete