KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 30 September 2015

BERITA GEMBIRA UNTUK PARA PENYOKONG BN .... HARGA MINYAK PETROL RON97, RON95 DAN DIESEL NAIK 10 SEN SELITER SELEPAS TENGAH MALAM INI.


Harga minyak petrol RON95, RON97 dan diesel masing-masing naik 10 sen berkuatkuasa selepas tengah malam ini.

Menurut sumber-sumber, harga baru RON95 ialah RM2.05 seliter manakala RON97 naik kepada RM2.45 seliter.


Harga RON95 dan RON75 sekarang ialah masing RM1.95 seliter dan RM 2.35 seliter

Harga diesel pula naik dari RM1.80 kepada RM1.90 seliter, lapor Oriental Daily.

35 comments:

  1. Syoknyaaaaa.naik jgn tak naik.padan muka janji ditepati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit balak aku banyak lagi. Naik seposen tarak hal laa kalu banding dgn rover aku tu.

      Delete
    2. Pergi MAMPOS lah ko orang ni semua. Bila harga minyak turun MENIKUS...naik seposen hibuh satu MELAYA....kharrk ptuihhhhh.

      Delete
    3. Woi2....
      Ko ingat kalu tak ada sposeng, boleh dapat 2.6 biliong ker?

      Delete
    4. hahaha..........harga minyak dunia jatuh harga minyak malaysia naik!!! hahaha.......sebab nilai ringgit jatuh melikup 4.50 perdollar.....3.25 dgn wang singapore jiran malaysia. salah siapa??? adakah rakyat atau kerajaan yg penyebab harga barangan naik ....nilai wang jatuh!! salahkanlah .....samakanlah....tetapi jiran kita tidak terasa pun! iaitu rakyat singapore. jgn sombong dan bongkak dgn kemajuan malaysia yg akhirnya tidak kemana....yg rakyat malaysia megah2 kan. begitulah yg terjadi pada harimau bola sepak yg dijulang tinggi2 akhirnya jatuh dari tangga. maka jgn bising harga barang mahal dan kata peniaga sesukahati naik harga kalau tak mampu jgn beli apa2. malaysia sedang hadapi masalah ekonomi yg tidak stabil dan wang simpanan yg semakin sedikit ini kenyataan ,bila dikata baik2 ertinya tidak baik sebab tidak mahu ekonomi terus merudum jatuh lagi ,akhirnya negara hadapi kegawatan yg paling teruk dlm sejarah !siapa pemimpin waktu itu??? kereta tak laku rumah tak laku kedai tak laku kilang tutup perkerja dikurangkan dan macam2 lagi!!! malaysia masih aman.

      Delete
  2. Syoknyaaaaa.naik jgn tak naik.padan muka janji ditepati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ceh....naik 10 seng pong nak sembang.... Kawang tiap2 bulang gi jepong jala ikang tak bising pong...

      Delete
    2. Anjing menyalak bukit mana pakai minyak weii... Range rover baru pakai minyak...

      Delete
  3. Najib ni hal najib.tuh larangan pembesar suara di pulau pinang apa jadah pula.baru dpt satu negeri tu dah menyalak tak tentu pasal.cina bela babi boleh pulak.islam nak guna pembesar suara tak boleh.nasib kau la menjawab pancai.cina dap yg tulus mulus suci murni dah nak jadi raksaksa.cepat pangil otromen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Olohhhh.....
      Hok melayu pong samo jah. Nok sokong hudud pong susoh. Macang kapirung jugok. Itu melayu islang tu.....nok kato kapir cino wat gapo...melayu umno ngaku islang perange samo jah tak nok wat hudud.. takut nanar nfan hudud bakpo?

      Delete
    2. tiap kali azan dilaung guna mikrofon....kau pegi masjjd ke

      jgn sembang la

      Delete
    3. klu tk guna mikrofon ko tkdtg masjid ke sbb tak dengar

      main bola kt stadium tkpayah laung mikrofon pun org brpusu dtg

      jgn cr alasan utk mengelak pi masjid. ckp je ko malas samada laung mikofon atau sma

      mcm geng merah takbir nk bela melayu islam kunun. tudung xpakai mulut celupar...solat zohor brapa kerat je

      saja guna agama utk halalkn perngai samseng....sendiri pun tau tk betul lg byk perintah allah lalai

      dh betul2 jg solat. srmbang lebih.
      najib berharap sgt berlaku 13mei lg aritu utk tutup jenayah dia...tp geng merah tk cukuup makan rupanya

      kesiaaaaann

      Delete
    4. Denga azang pon buat dekkkk aje...
      Nak bising wat apa..
      Subuh kalu, klu ada 10 org dah cantik dah...
      Tak payah sembang laa...

      Delete
  4. Berita gembira bulan ini bila minyak naik 10 sen, bulan lepas turun 10 sen tak ada sorang pun yg menangis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awat minyak naik tapi nilai RM tak naik?
      Dulu kata RM turun sbb minyak turun.
      La ni minyak naik RM turun apa hal?
      Kahakptuiiiiii

      Delete
  5. Ya ........ hok melayu pung sama ........... kesimpulangnya Dap = umno = PKR = Amanah = beghat nanang = takut nanar dgn hudud = munafik ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bengong woii, mu tgok di klatang nung, semua ADUN umno angkat tangan sokong hudud, PKR berkecuali.
      Kalu umno dok sokong, mu kata umno kapir, kalu sokong mu kata plawok, tapi ADUN Pkr hok dok angkat tangan tu mu dok kata mende pong. Pembesar PKR yg 5 ekor semua melayu Islam tu bantoh hudud, mu senyap je macam beruk lekat butir macang.
      Tapi kalu umno, mu tuduh macang2. Tolok hududlah, kapirlah mcm2.
      Doa pulok hok uduh2 belaka ke umno.

      Le ning guane gamok. Parti mung pecoh beloh habis, puok mu sendiri hok tolok hudud. Dok sedor diri lagi?

      Doh dekat nok mapuh dok sedor lagi. Lawang mu le ning puok2 mu sendiri. Mu gomo sama sendiri doh.
      Pemimpin parti baru mat sabu kata ke puok2 mu macang puok2 ni macang babi gila. Sejahat2 org umno dok gamok nok kata ke hj hadi gitu. Dok sedor lagi?

      Kalu puok2 mung dok sedor lagi, pagi esok gi kg. Cina beli daging babi wat jamung.

      Delete
    2. semua adun umnu sokong hudud rupanya hadi tipu depa...

      tahniah hadi sesekalu berjaya juga tipu umnu sekali sekala

      Delete
    3. 21:56

      Parti kuali samakan hj hadi spt babi dlm bukit.
      Pas bg gelaran kpd pengikut parti kuali Barua, anjing, dll

      Semuanya berkat doa adik nik aziz.

      Delete
    4. Kelako beto mung ni
      Umno klantang aje sokong
      Umno laing tak sokong
      Menatang gapo sokong hudud cara gitu
      Hok ade ikut negeri pulok
      Melawok la geng demo ni

      Delete
  6. Minyak naik 10 sen bising mcm nepal mabuk. Time minyak turun tangan letak celah kelangkang dua dua belah sambil ramas telur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. omak ramas apa ye...ehek ehek

      Delete
    2. Kalu tak ada seposeng tu, tak jadi 2.6 biliong.
      Mung tau dok?

      Delete
  7. Tak heren pun minyak naik, malaysia bukan pengluar minyak pun.

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. Jln kaki lg murah.
      Najib jln kaki dulu la

      Delete
    2. Ape ler dema tak buat kreta pakai ayor aje. Tak payah mike nak pikior pasal minyak. Ayor kat memane ade belake

      Delete
  9. Berita ni menyebabkan anjing2 LembUMNO kepanasan, terpaksa mengerahkan anjing2 upahan untuk komen di blog2 dan facebook mempertahankan keputusan kerajaan. Kahkahkah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau marah sbb hj hadi panggil kau anjing ke?
      Kau marah sbb penyakit anjing gila merebak kat Penang ke?
      Kau marah sbb ulamak kau kata pegang anjing haram ke?

      Ya..kau marah sbb kau mmg anjing.

      Delete
    2. Tak silap lagi...memang kau anon 23:02 adalah anjing yang menyalak babi dalam bukit spt yg Tuan Guru Hj Hadi kata.
      Biarkan anjing menyalak babi dlm bukit.
      Kaulah anjing itu rupanya. Pegang anjing haram.

      Delete
    3. Org amno yg kata pegang anjing haram.
      Aku ingat lagi masa budak bangang tu buat pesta pegang anjing, ramai caimeno kata pegang anjing tu haram. Aku pun terkejut sbb ostat aku kata najis bukan haram.

      Delete
  10. Salam 1rasuah ,

    Di luar negara,
    Ada gst tapi hiway tanpa tol,
    Minyak mahal tapi harga kereta dan tambang murah (subsidi kerajaan),
    Pendidikan kena bayar tapi tenaga pengajar pandai, tak perlu tuisyen.
    Universiti hasilkan tenaga engineer, doktor, saintis, usahawan dan pekerja am.
    Kilang banyak tapi untuk rakyat,
    Untuk servis kerajaan rakyat bayar cukai tak perlu swasta.
    Bayar kabel tv tak perlu tengok iklan.

    Di Malaysia ,
    Ada gst hiway masih bertol.
    Minyak mahal harga kereta mahal, tambang mahal (makan keliling).
    Pendidikan kena bayar tapi tenaga pengajar akademik teruk, kena ambil tuisyen (2x bayar).
    Universiti hasilkan pekerja gomen atau penganggur tunggu keja gomen.
    Kilang banyak tapi untuk pendatang.
    Rakyat bayar cukai untuk pekerja gomen dan bayar myeg juga (2x bayar).
    Bayar bil astro tapi iklan macam tv3.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pindah lah ke mana sahaja negara yang kau berkenan.

      Engkau kan spm 5A, ada degree, mesti byk negara yg mahukan kepakaran kau.

      Jgn buang masa di sinilah.

      Delete
  11. geng baju merah pasti berseronok ...

    ReplyDelete
  12. mesti mereka sekarang sedang senyum hingga ke telinga punya

    sadis betul

    ReplyDelete