KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 15 September 2015

AZMIN PENGAMAL POLITIK REALITI KATA PESURUHJAYA PAS SELANGOR.




Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad menyifatkan tindakan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali yang menyatakan pendirian untuk terus menjalinkan kerjasama politik bersama Pas adalah satu langkah yang bijak.‎

‎Iskandar yang juga merupakan Exco Jawatankuasa Tetap Pengurusan Perumahan, Bangunan dan Setinggan berkata, tindakan itu memperlihatkan Azmin sebagai orang yang celik politik serta memahami realiti kehendak politik kini.‎

‎“Saya melihat bahawa Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali berpijak dibumi yang nyata.

‎“Bersih 4.0 walaupun diwar-warkan satu negara, namun tidak lebih daripada 10 peratus orang Melayu. Ini berlaku kerana Pas tidak terlibat.

“Ini bermakna pengaruh Pas dalam kalangan orang Melayu berdasarkan Bersih 4.0 adalah sungguh besar sekali.‎ Oleh itu bagi saya, hanya orang tidak faham realiti politik yang tidak mempedulikan Pas,“ katanya kepada media ketika ditanya respons Pas terhadap pendirian Azmin berkaitan kerjasama politik antara Pas dan PKR di Selangor.

Semalam, ‎Azmin Ali dalam satu kenyataan menegaskan PKR akan terus menggunapakai pendirian asal untuk terus menjalin kerjasama dengan Pas dan beberapa parti lain demi menjaga kepentingan rakyat.

‎Dalam pada itu ketika menyentuh mengenai kerjasama Pas dan DAP di Selangor, Iskandar berkata, mereka tidak mempunyai masalah untuk bekerjasama buat masa ini, kerana kedua-dua parti itu lebih mengutamakan rakyat.

‎“Kita bekerjasama seperti biasa‎, masih bertemu dan bercakap,” katanya.

77 comments:

  1. Whera are your numbers GHB. Soal DAP waktu bersih. Semua katak tak boleh jawab. DNA GHB sama dgn Ibrahim.Ali

    ReplyDelete
    Replies
    1. Video Klip Tulang Loser kat Youtube Menjerit2 Utuseks, sumpah, sumpah, Tah apa2. Taruk dlm zoo okey tu. DIa punya link sini Wokey


      https://www.youtube.com/watch?v=yv00rkMo26w


      Layan okey. Ini dia sebenarnya MAT GHB punya fill

      Delete
    2. Tulang Loser buni macam.angsa. Aparaas

      Delete
    3. Mohon semua non Muslim dan non Malays kluar pkr dan join amanah

      Elok sgt pkr jadi party melayu celup

      Delete
    4. Esok amno nak buat demo kat kl.
      100% umno

      Delete
    5. Mintak2 biar 3 juta turun.
      Sbb boleh tolong sedut jerebu.
      Kasi kurang jerebu kat kl.
      Sapa nak tolong sedut jerebu kat kl boleh turun

      Delete
    6. Kalau nak tengok awek sendat2 boleh datang esok. Semua budak amno.

      Delete
    7. Esok banyak mat rempit ngan mat gian turun. Tengok muka ngan fesyen rambut sudah boleh tau.

      Delete
    8. hahaha.....

      Omak ni sah jenis makan taik.

      Dulu masa dia makan taik sahak gagap, apa saja yang azmin buat salah. Dia perli azmin, dia hina azmin dengan pelbagai cara dan kaedah.

      Sekarang dia dah berenti makan taik sahak gagap. Dia tak makan dah taik sahak kerana dia sedar taik sahak dah tak wow !!! dah.

      Mutakhir ni Omak ubah selera dia. Dia makan taik Pas pulak. Bila Pas puji Azmin, dah tak ada dah dia nak perlekeh azmin. Sempoi saja dia letak artikel Pas puji azmin.

      Memang fitrah Omak macam tu. Cari makan cara itu.

      Ini bermakna skop kritikan Omak bertambah sempit. Tinggal Amanah dan DAP saja lagi yang boleh jadi sasaran Omak.

      Omak dah dapat bisikan syahdu dari lobai sorban Pas....

      Delete
    9. Malam esok guna jln raya berhati2. Lepas habis berhimpun dapat duit mungkin mat rempit nak enjoy. Jln raya mat rempit punya. Baik kita duduk rumah bual2 ngan mak bapak kita.

      Delete
    10. Turun buat demo waktu jerebu adalah kerja bodoh. Kalau sakit masuk hospital wad 3 kena cuti kerja dan gaji kena potong. Penganjur kaya, kalau sakit masuk hospital swasta. Baik toreh getah boleh dapat duit.

      Delete
    11. Siapa pemenang ferari yg dijanjikan penganjur dalam demo jamal yang kepas? Kita nak ambil gambar dia masuk utusan malaya. Kereta tu ok lagi ker?

      Delete
    12. Kalau bisnes kita dah lingkup, kita boleh cuba bisnes tshirt. Untung lumayan kalau kita jual kat ahli amno. Kerja pun senang.

      Delete
    13. hahaha........pehimpunan merah cuba buktikan kekuatan sokongan pada kerajaan dgn kebangkitan melayu dan mengharapkan bangsa lain turut serta bagi melawan bersih dan di sahkan oleh kerajaan . namun apakah akan belaku ......kita tunngu dan lihat. pas tak sokong tak turun bagi membuktikan pas tidak sokong kerajaan najib ,walaupun tak turun pada perhimpunan bersih 4. pas masih was2 arah tuju yg belum pasti dlperjuangan bersama pakatan.

      Delete
  2. Azmin Ali lahir di Singapura pada 25 Ogos 1964 dan merupakan abang kepada pengacara televisyen yang penuh kontroversi iaitu Azwan Ali.Beliau mendapat pendidikan awal di Sekolah Gurney Road (2), Kuala Lumpur dari 1971 hingga 1976. Kemudian beliau bersekolah menengah di Sekolah Tinggi Setapak, Kuala Lumpur (1977 - 1979) dan Institut Teknikal, Jalan Cheras, Kuala Lumpur (1980 - 1981). Beliau menyambung pelajaran beliau di University of Minnesota, Amerika Syarikat. Beliau berjaya mendapat master pada usia 24 tahun beliau juga adalah anak angkat Tun Dr Mahathir namun terus setia dengan DSAI sejak awal reformasi pada tahun 1998 hingga sekarang. Heee

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
  3. EKORAN PRESIDENG MEMFAMOUSKAN BINATANG ANJING DAN BABI BARU BARU INI. FATWA WALAUN PASUG SERING KEDENGARAN DI DALAM BLOG INI.

    1. PEGANG BABI TAK HARAM;
    2. PEGANG ANJING PUN TAK HARAM;

    FATWA INI MCM MENGALAKAN ORANG ISLAM PELIHARA ANJING DAN BABI KERANA IANNYA TAK HARAM DI PEGANG. KALAU DI KAMPUNG AKU JGN KATA PEGANG TENGOK BABI PUN RAMAI YANG LARI PASAL IANNYA NAJIS.

    YANG NYATA HARAM BAGI WALAUN PASUG IALAH:-

    BERSELFIE DENGAN AMOI - JADI ANAK ANAK MUDA WALAUN WALAUN SEKALIAN MESTI INGAT AMARAN INI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodo dan fitnah punya komen anom 17:11 ni.pi belàjaq bab syurga neraka dan dosa pahàla.ni mesti suka suka ulama.malu mak bapak.kecik2 taknakmampuih

      Delete
    2. Apa la bodoh sangat anon 17:11, main2 pasal hukum pulak ni, yg haram tetap haram - tak sekolah ke ko ni kebodohan tahap babi

      Delete
  4. 10% dari 500k tu berapa = 50k. 50k tu sama aje dengan tahun lepas. Conclusionnya jumlah Melayu tak berubah, malah bertambah setelah dikira ahli pas yang sombong tak datang. Yang nyata jumlah bangsa cina meningkat begitu besar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menunjukkan cina dah besar kepala.melayu yg terpengaruh dgn agenda yg keliru juga ada campur dgn ahli pas yg lari dr perjuangan

      Delete
    2. 500K...? pegi mimpi laa... kehadiran pun kurg dr Bersih 3.. 500k tu angka syok sendiri...

      Delete
  5. HIMPUNAN BAJU HIJAU - NIK ABDUH NIK AZIZ

    Selepas diheret dengan pelbagai konflik dalaman baik dengan rakan gabungan Pakatan Rakyat mahu pun kepimpinan parti itu sendiri, PAS hari ini melancarkan “Himpunan 60 Ribu” (H60K)

    Himpunan yang akan berlangsung pada 17 Oktober itu nanti sebagai langkah menguatkan kembali sokongan akar umbi kepada parti Islam itu, kata pengarahnya, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz.

    "Matlamat berkait rapat dengan krisis politik Malaysia, sama ada dalam negara, parti PAS dan Pakatan Rakyat.

    "Semua itu perlu sokongan serta dukungan kefahaman ahli supaya yakin dengan perjuangan," katanya pada sidang media khas Pelancaran Program "Himpunan 60 Ribu" (H60K) di Galeri Media Pejabat Agung PAS di Kuala Lumpur, sebentar tadi.

    Menurut anggota Parlimen Pasir Mas itu lagi, himpunan tersebut juga ekoran desakan akar umbi supaya parti itu memberi penjelasan serta mengambil tindakan susulan selepas kemelut melanda.

    "Ahli tuntut sesuatu dari kepimpinan. Ia datang dari suara semangat akar umbi untuk kukuhkan Pas dan tunjuk istiqamah pada parti PAS," katanya.

    Kata Nik Abduh lagi, pada perhimpunan tersebut PAS juga akan menjemput semua parti untuk menyertai perhimpunan tersebut, termasuklah PKR, DAP dan BN

    Binatang yang turut di jemput ialah semua Serigala dan Anjing Anjing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini baru Betul.. tunjuk kekuatan Guna lah Stadium...

      Ingatkan nak buat kat Lembah Klang, rupanya di Kota Bharu.. kembali Menjadi Parti pantai timur la nampaknya.. kira Ok lah tu..

      Ahli PAS terengganu Saja dah 70 ribu.. bagus jugak tu, boleh terus Collect Derma utuk mangsa Banjir.. Selamat Berhimpun dan ber Istiqamah.

      Delete
    2. Bijak cara pas kutip derma.
      Kumpul 60K org kampung. Kutuk dap ngan ghb. Buat lawak mat Balak. Jerit anjing, babi, barua, jibon. Sambut takbirrr. Edar tin milo 4 penjuru jangan bagi lari orang kampung. Jangan bagi ada yang terlepas. Tin milo kasi isi sendat.

      Hasilnya, RM 10 X 60K
      = RM600 000.00 tunaiiiii

      Bolehlah simpan untuk aktiviti parti.
      Dah nak habis besok, buat perhimpunan lagi 60K orang kat pantai barat pulak. Kalau setahun boleh buat 8 kali pun sudah cukup.

      Delete
    3. setuju! pas beralih jadi parti pantai timur

      Delete
  6. Selagi 2 ekor tu masih ada ulama tangkap sotong dan ulama tangkap jin nama pas tu sendiri akan terus rosak.mcm kayu reput dari dalam bila dah sedar semuanya dah terlambat..ngeh3

    ReplyDelete
  7. Amanah Negara setiap hari dan sepanjang masa mencerca orang. memusuhi mana2 pertubuhan atau ngo yang tidak menyokongnya, walaupun ngo tersebut berkaitan islam.
    Amanah Negara tetap akan pertahankan najib zahid & kerajaan bn demi melayu.
    Amanah Negara tetap istiqomah utk memecahkan ikatan pr antara berlainan bangsa. hanya memilih untuk berpakat dgn melayu sahaja.

    ReplyDelete
  8. Setakat janji2 ni dia langgaq semacam je dgn alasan 'Memenangkan Islam'. Maklum Ulamak Presiden tahap Donia mmg diberi kuasa khas utk langgar janji, keputusan mesyuarat atau apa saja. Itu sunnah jihad, katenyer...

    Bak kata Dato Nikah Kawin Musang Berjanggut : Itu undang2 kanda sendiri yang bikin, kanda sendiri boleh padam...

    Oleh itu wajib kita ikat dengan bai'ah gadaikan anak bini depa, termasuk vellfire, Sport Pajero, Range Rover dgn Plate number Mewah, termasuk saham stengah juta ESOS Din Ayam, tak lupa usul utk bercerai talak tiga dgn PAS seandainya ponteng parlimen tanpa keuzuran Syarie spt beryoya2 di jepun & makan ikan 3 rasa dlm program @kuizm sewaktu akta POTA dibentangkan.

    Ini adalah keputusan muktamad usul tanpa bahas. Sekian harap maklum (sambil berbisik kat Din ayam sebelah..ke guaner Din, ok tak usul ayoh?...

    ReplyDelete
  9. Ulama pas yang jilat najib,amanah yang kena.X sia2 lantik apco yahudi jadi penasihat,kiranya upah rm70 juta tu t sia2 la..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada bukti ? berat nanang mung ni..kutiplah sebanyak mungkin dosa memfitnah..

      Delete
  10. AHLI PAS WAJIB BACA!!!

    Angaran pendapatn bulanan Hj Hadi (Jumlah pendapatan yang tinggi ini bikin habis wang pembayar cukai sahaja pasal Hadi ni bukan buat kerja sebagai ahli parlimen, wakil rakyat, wakil pembangkang dan sepatutnya pembela rakyat Malaysia. Hadi lebih kepada makan gaji free atau gaji buta)

    1. Gaji n elaun MP Marang..............RM23K

    2. Gaji n elaun ADUN Rhu Rendang....RM17K

    3. Elaun Presiden PAS....................RM6K

    4. Elaun NP 3 KUS ............................RM6K

    5. Pencen Ktua Pbgkg Prlmen Msia......RM5K

    6. Pencen MB Trg ..........................RM30K

    7. Lain2 kmudahn hidup saraan Krjaan Pskutuan n Negeri.

    JUMLAH PDPTN KASAR SBULAN HMPIR RM90K.

    Ini belum termasuk derma rahsia dari Najib setiap bulan di anggarkan RMxxx,xxx.xx

    Jadi para walaun hanya dapat makan angin free saja.. Kah kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar betul. Kerja pergi memancing dan mencandat sotong boleh terima begitu banyak pendapatan. Tak hairan lah Hadi ni nak kahwin sampai 3.

      Delete
    2. Depan ahli dia cukup dengan lakonan... Hidup ala kadar saja macam TGNA.....

      Rupa rupanya Hadi ini jutawan Marang kerana pendapatan tahunan lebih sejuta..

      Mewah betul ulama ulama PAS ni...

      Boleh tolong kongsi berapa income Ulama Jin, Haron Din?

      Delete
    3. Mulai hari ini kutipan derma daripada ahli ahli mengguna tin MILO di hentikan.

      Parti PAS perlu memwajibkan ulama atau ustaz yang memperolehi pendapatan yang tinggi kerana parti harus menderma 25% hasil pendapatan mereka..

      Kadangkala ahli yang pendapatan yang tak seberapa yang terpaksa berkorban menderma kedalam tin MILO.. Setuju? Takbirrr!!

      Delete
    4. Wow banyakner elaun MP dan ADUN, baru aku tau pasai apa geng GHB@AMANAH sanggup langgar sumpah baiah dan tak mau letak jawatan MP/ADUN. Ropernyer dok gilakan elaun .gila babi puak2 GHB nih.

      Delete
    5. Betoi kaa pencen MB Trg 30K sbln..? ka hg wat citer kasi best jer...?

      Delete
  11. Amanah Negara tetap dgn pendirian bahawa baiah itu sah. talak 3 itu sah. calon menang yang keluar parti wajib letak jawatan. wajib terima hukuman 5 tahun di larang drp bertanding. wajib dihukum sebagai pengajaran perlu menyumbang tenaga memperbanyakkan bendera diatas pokok seluruh negara.

    ReplyDelete
  12. Amanah Negara amat bersetuju agar pengkhianat parti di musnahkan dan diserang kerana tak layak diajak berْunding

    ReplyDelete
  13. Iepas ni hadi boleh tambah 1 lagi baiah kua pas anak sendiri jadi anak haram kalau kua pas,sesat pun sesat la janji walaun sampai khiamat..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap org xde ilmu dan xde akhlak

      Delete
  14. pesanan pd JEMAAH PAS Azmin Ali berbaik dgn PAS mungkin setakat 3 bulan sebelum pilihanraya umum bagi menjamin kepentingan PR di Selangor. TAPI Bila nak PRU percayalah PKR akan lebih mesra dgn Amanah dan DAP kerana survival. Masa dekan PRU akan NGANGA la PAS

    ReplyDelete
  15. Rakan seperjuangan Pas n rakan yg menyokong sekalian.tdk ada ketakutan pd seorg muslim itu spt org yg menjaga masjid aqsa hanya mengunakan batu sedang musuhnya mempunyai senjata cangih selama kita berjuang dgn iklas hanya utk menegakkan agamanya.adapun agama islam itu tdk akan padam walau dibenci oleh org kafir.Tuhan akan selalu memilih org org utk berjuang bg agamanya.Dia akan memberi jln keluar dr kesempitan kpd hambaNya yg bertaqwa.Doa itu adalah senjata org mukmin.kita berusaha n bertawakallah.adapun nyamuk nyamuk itu begitulah keadaan mereka mengangu kehidupan org.biar lah mereka itu semoga diberi kesedaran oleh Tuhan.jerebu menyambut kelahiran parti cangkul.ada singa berjoget lg ke nanti.itu singa yg tak sabar sambut tahun baru.bg ada ong ong ongkos.sabar itu adalah sebahagian dr iman kawan kawan.ketenangan itu adalah sifat org mukmin.semoga berjaya kpd kita semua.mat min juga n omakkau.hidup islam hidup keadilan.sekarang yg tersepit tentulah ghb.pas bergabung atau tdk nampaknya mereka masih perlu cari kerusi lain krn ada rancangan team pembangkang.cuma jika pas tak bergabung tentu lah mereka lebih lega n mempunyai byk point utk menarik ahli pas.pkr juga dilihat agak tersepit.pas yg nampak paling tersepit tp tak mengapalah kpda yg percaya kpd qada n qadar tentu tahu akan ada hikmah atau kebaikan disebalik setiap perkara itu.ustad unknown sambung la pulok tazkirahnya.ustad unknown ni sibuk bela biri biri ke.ke ada jemputan tazkirah dimana mana.sham tm mesti sibuk buat persiapan ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kisahlah. Janji umno tumbang dan rosmah tak naik jet lagi

      Delete
  16. Fatwa ulamak cangkul

    Pegang anjing haram
    Pegang amoi tak haram

    ReplyDelete
    Replies
    1. EKORAN PRESIDENG MEMFAMOUSKAN BINATANG ANJING DAN BABI BARU BARU INI. FATWA WALAUN PASUG SERING KEDENGARAN DI DALAM BLOG INI. 1. PEGANG BABI TAK HARAM; 2. PEGANG ANJING PUN TAK HARAM; FATWA INI MCM MENGALAKAN ORANG ISLAM PELIHARA ANJING DAN BABI KERANA IANNYA TAK HARAM DI PEGANG. KALAU DI KAMPUNG AKU JGN KATA PEGANG TENGOK BABI PUN RAMAI YANG LARI PASAL IANNYA NAJIS. YANG NYATA HARAM BAGI WALAUN PASUG IALAH:- BERSELFIE DENGAN AMOI - JADI ANAK ANAK MUDA WALAUN WALAUN SEKALIAN MESTI INGAT AMARAN INI.

      Delete
    2. Masaalahnya hadi kata "KITA BUKAN MENYALAK BUKIT, KITA MENYALAK BABI DALAM BUKIT"

      spesis yang menyalak ni mengikut Wikipedia dan Kamus Dewan ialah ANJING.

      Apa maksud KITA menyalak tu? Spesis anjiglah menyalak tu. Tapi yang dok ungkap perkataan itu ialah haji hadi.

      Adakah haji hadi dan ahli Pas dah jadi spesis yang menyalak babi dalam bukit itu?

      wallahuaklam...lu pikir sendirilah.

      Delete
  17. Hai bukan main melangit lagi memuji Azmin.

    Kalau sebelum ni, 25 jam start Azmin celik mata sampai Azmin tutup mata semua kerja buat Azmin serba tak kena dan diperli hampir setiap hari.

    Kini setelah masing-masing merasakan periuk nasi sudah terancam, maka HORROR COMEDY ini harus diterbitkan dengan segera.

    Di Pulau Pinang ramai orang PAS berjawatan lantikan politik sudah pon dipecat.

    Jika PAS diluar PR 2.0 nanti, tidak mustahil orang PAS Selangor akan menerima nasib yang sama.

    Tapi tak mengapa, kalau orang PAS tiada kerja bolehlah bawa anak bini makan tidur free kat Rusila sana.

    Biasanya orang berfikir dulu sebelum bertindak dan bukannya bertindak dulu baru nak fikir.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org yg melihat dgn mata keimanan akan melihat kebenaran.pemikiran sj kadang dipengaruhi anasir jahat.ingat hati itulah raja bkn nya otak.

      Delete
    2. Contoh terbaik bertindak dahulu kemudian baru fikir ialah geng parti cangkul. Masa nak jd calon elok saja berbaiah, tak ada komplen apa pun. Alih alih bila kalah bertanding, tubuh parti cangkul sibuk tuduh baiah tak betul padahal dia sendiri sukarela terima. Hj hadi paksa ke? Kalau kena paksa sekali pun, mereka masih ada pilihan utk menolak jd calon disebabkan baiah tu.

      Sham..tlg nasihatkan khalid samad, hatta dan bbrp profesional yg lain, lain kali pikir dulu sblum bertindak, bukannya bertindak dulu pikir kemudian mcm yg kau kata tu lahh...kau kan peti surat parti cangkul.

      Delete
    3. ano 19.49.

      Kamu tak ikut perkembangan politik terbaru ke.
      Pas pusat dah tutup buku bab baiah sesat ni.
      Bab patuh kalau perjuangan parti tak menyimpang. Tapi kalau dah menyimpang tak kan nak sokong lagi.
      Dulu slogan Pas for all, kini slogan all for Pas.
      Tuang presideng dapat 90k sebulan kamu ada...

      Delete
    4. Klu tak ikut perintah baiah hadi, kita boleh masuk calun pas utk pru tak?

      Delete
    5. Hulubalang parti cangkul datang tuntut bela. Nak tanye, kalau pas dah menyimpang, maknamya baiah dah tak lakulah kannn??? Habis tu yg khalid samad & Maria pegi bayar kafarah apa kejadahnya ustaz parti cangkul ooiii.

      Delete
    6. 20:11 entahnya geng parti cangkul tu kata tak laku tp nak juga kifarah.ustaz izhar kata tak boleh cam gitu.tp tok peti maza ckp bleh.jd ambik la mana yg suka.tp bayar kifarah tu mcm takut laku la tu.tp nak langar bawak lari kerusi juga.apapun yg kita suka tak semestinya yg Allah suka.sendiri yg janji sendiri mahu ingat la.bijak pandai agama hanya bercakap mengikut ilmu mereka.kelak mereka akan terlepas dr dipertangung jawabkan oleh Tuhan diatas ilmu yg dikurniakan kpd mereka

      Delete
  18. Apa pedapatan haji hadi 90 ribu sebulan.
    Gumbira gumbira.
    Takbirrr

    ReplyDelete
  19. Ustaz cangkul 20:11 Baiah ni masa hj hadi ke ada? Masa nik aziz tak ada? Cuba tanya dr hatta, dia berbaiah dpn sapa?
    Ok lah nik aziz dah tak ada, Pas msa nik aziz betul. Pas sekarang dah tak btul. Kalau tak betul knp pegi bayar kafarah? Abaikan saja baiah tu wahai ustaz parti cangkul. Bayar kafarah apa pulak, pas dah menyimpang. Knp tak nasihatkan khalid, mariah spya jgn bayar kafarah?
    Sbbnya ialah buat dulu pikir kemudian mcm peti surat parti cangkul sham TM kata. Itulah dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada ke wakil parti cangkul sudi buat pencerahan.

      Delete
    2. Sham tm dah terkantoi pulak.malu ni lain kali komen pakai anon mcm encik tulang tu la.selamat dr ditimpa kemaluan.

      Delete
    3. Kelab greenbok ada dok buat syarahan panjang lebar mengalahkan cg sekolah pondok.petik kata yusof qardawi lg.yusof qardawi tu mmg la tak ada dpt sangkal katanya.cuma sy rasa penerangan yusof qardawi itu secara umum baiah pas pula lebih khusus jd ia perlukan perincian lg.mcm pendapat tok peti maza dgn dr izharpun mesti mengkaji pendapat yusof qardawi juga.namun knapa mereka berbeza pendapat.dibolehkan mengambil pendapat yg lebih ringan tp tak la seringan menyokong org kafir yg terang terang menolak islam.jdnya baiah cerai isteri hanya jatuh talak satu walaupun berkata talak tiga.adapun ttg kerusi tdk bleh dibawa lari krn akan menjadi haram.apapun sendiri janji sendiri yg ingat la.nak kata tak laku mcm tok peti mazapun boleh juga.langar sj la.apa yg pasti sy rasa ia ttg periuk nasi juga.itu lah kita asyik mengata pd org umno tp bila kena atas batang hidung sendiri apa nak kata.jd begitu la timbulnya cerita pas ini telah menjadi parti sesat n sebagainya.hanya sekadar menutup kemaluan sendiri sj .jadi kantoi semuanya.wallahualam bissawab.semoga Tuhan akan beri petunjuknya kpd kita semua.

      Delete
  20. Sebentar lagi hari raya idul adha akan tiba, jangan lupa puasa arafah bagi yang muslim, semoga tahun ini membawa berkah dan kebahagiaan. Keep posting, gan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah, terima kasih atas ingatan. Moga tuan diberkati.

      Delete
  21. Sham...kau kat mana? Dah dua jam kau masuk jamban, kau tidur dlm jamban ke?
    Sham... Kita dah terkantoi ni, kau jgn nak lepaskan diri pulak. Malu kita sham. Dah dua jam tak ada sorang pun geng parti kita yg menjawab.
    Sham..geng walaun dah ketawakan kita sham.

    Sham...walaun makin kuat ketawakan kita sham. Aku pun nak blah jugaklah.

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  23. Sham sibuk pegi buat persiapan la.psg baner lg tiub belon lg.kau ingat ramai ahli nak tolong ke semua dia nak kena buat tak kan nak suruh pemimpin pemimpin profesional pulak buat keja cam gitu malu la kalau dinampak org.tu ada latihan tarian naga lagi nak tengok kasi ong ong ongkos.indiapun entah ada nak bergelek juga.cantik la sedang sedang mic bergelora tu.eh marah pulak pkrkan sbb rebut peluang diaorg.tak kisah la sesama pembangkang kita aje.apapun tentu byk dpt upah kawan kita tu.tentu dia tak buat
    Meroyan sgt kat blok omakkau nanti

    ReplyDelete
  24. Tuang presideng pendapata 90 ribu.
    Cerita anjing dengan babi saja.
    Hebat tuang palimeng.
    Ahli palimeng marang yang dah mereng.
    Takbirrrr.
    Anjing salak babi.
    Takbirrrr.
    Kamu semua ni anjing.
    Takbirrrr
    Memalukan islam.
    Hidup baju merah
    Cayang kak ros
    Takbirrrr
    Jangan besok turun
    Hidup merah

    ReplyDelete
  25. Aku pelik la dgn kolid samad ni.katanya progresif agresif motif tp guna idea yg sama mcm umno kutuk pas.mcm mat ciplak pulak mana progresif n bijak pandai kalau ideapun ambik org punya.begitupun umno dah tak perlu risau ttg pas sekarang sbb sudah ada parti lain yg buat kerja mereka jd mereka bolehla tumpukan pd masalah parti mereka.kita nak tengok idea baru utk menarik anak anak muda terutama yg sokong pas utk masuk parti cangkul
    ini guna idea kuno.parti mana yg kuno sekarang ni ya en kolid samad.lucupun ada tengok org org mcm ni.malu kat buah oren ni.jumud ekstrim tak relevan.itu umno dah lama pakai la.cari la idea yg progresif sikit.parti baru start fresh ok mcm oren.jgn ambik idea org nanti jd buah oren busuk.cinapun tak nak mkn tu.entah tak jd viral pulak posting kolid samad yg mcm tak smart tu gara gara komen aku.ye la sebelum terbuka kemaluan.hari tu dah omakkau kantoikan bab baiah.kalau kantoi lagi ni.kemaluan besarla jawabnya.nak serang org agak agak la encik ya.takut tertembak diri sendiri.peluru mkn tuan.khalid ibrahim sama anuar ibrahim jgn buat perangai mcm tu ya.en nuar dah tak boleh serang org lg kena harap askar aje.semoga nuar cepat sembuh.ini jgn sentap semua rakan pkr aku mimpi nuar mati dlm penjara.org kata mimpi tu berbalik maknanya nuar pjg umur la tu.semoga moga.cap cangkul nak pjg umur atau tdk sendiri mahu cangkul la.selamat semua.hidup islam hidup keadilan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa ni... tulis panjang melalut...
      buang masa org baca... penat nak memaham...
      tak faham langsung merapu je lebih...

      Delete
  26. Bye ! bye ! PKR kerana nak terima PAS.PR lingkup kerana tuang presideng pas. La ni dah ada Amanah ambil amanah buang yang keruh tu pas. Nak diambilnya pas tu buat apa lagi ? Pas ni dah jelma ular buat pakatan rakyar 2.0 nanti. Jika PKR terima PAS, bye ! bye ! PKR dan PAS . Aku kan undi DAP walaupun DAP berseorangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bye ! bye ! penganut DAP tegar.. teruskan usaha mu merosakkan negara... bersama2lah para pemegang amanah yg khianat tu mbantu usaha buruk DAP... kami dalm PAS akan tetap istiqamah...

      Delete
  27. Hidup merah.
    Kamu semua ni anjing dengan babi.
    Selamat melingkup pakatan 2.
    Takbirrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh .ini manusia ke ? ada tulis takbir.jangan2 dia tak tahu maknaya.OOO ini bukan manusia tetapi ini syaitan berwajah manusia.

      Delete
  28. Omak kau ramai orang muntah dengar ulasan Pas Selangor.

    ReplyDelete
  29. HE!HE!HE! RAMAI masih INGAT bahawa PENYANGAK ini nak HIMPUNkan SEJUTA orang UMAT Melayu/ISLAM atau AHLI-AHLI UMNO untuk HIMPUNan yang diUSAHAkannya ini.. Daripada ANGKA 1 JUTA orang itu sudah TURUN menjadik 100 RIBU orang pulak.. Kemudian menjadik 30 RIBU orang.. Akhir sekali kita terGELAK BESAR apabila si PENYANGAK ini meMINTA pulak KAUM-KAUM bukan Melayu untuk turut SAMA menyertainya kali ini.. Apakah si PENYANGAK ini sudah 'GABRA' untuk mengHIMPUNkan seRAMAI mungkin orang umat umno. Yang pasti mat rempit akan turut serta. Duit minyak disponser. Hanya perlu pakai baju merah dan REMPIT.
    Inilah kisah walaun UMNO bernama Jamal Pak Tongkol....

    ReplyDelete
  30. Tuesday, September 15, 2015
    Bukan soal jawatan, tapi tolak 'SIKU & LUTUT' - Khalid Samad

    Bukan soal jawatan, tapi tolak 'SIKU & LUTUT' - Khalid SamadSHAH ALAM - Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad menolak dakwaan kononnya penubuhan Parti Amanah Negara (Amanah) oleh bekas pemimpin progresif PAS didorong oleh perasaan tamak dan inginkan kuasa, sebaliknya lebih menjurus kepada penolakan pendekatan 'siku dan lutut' yang tidak lagi relevan ketika ini.

    Jelas beliau, Amanah ditubuhkan selepas kumpulan berkenaan yakin bahawa PAS bukan lagi platform yang sesuai untuk mengangkat martabat Islam.

    "Bukan soal jawatan, perasaan marah atau kecewa. Tapi persoalannya adalah bagaimana nak bawa idea dan proses untuk mengetengahkan idea itu.

    "Apa yang kami usahakan sejak tahun 80an atau 90an iaitu nak bawa PAS daripada politik terpinggir dan masuk ke politik arus perdana dimusnahkan. Sekarang ini seolah-olah kepimpinan baharu nak bawa PAS balik ke era politik terpinggir," katanya kepada mStar Online baru-baru ini.

    Kumpulan bekas pemimpin PAS yang disingkirkan pada pemilihan parti itu Jun lalu bertindak mengambil alih Parti Pekerja-Pekerja Malaysia untuk dijenamakan semula dan ditukar namanya kepada Parti Amanah Negara.

    Ketika ini, Amanah diketuai Pengerusi penaja, Mohamad Sabu yang gagal mempertahankan jawatan timbalan presiden PAS.

    Tambah Khalid, sikap kepimpinan PAS yang mahu menjadi parti dominan ketika bersama Pakatan Rakyat merupakan punca perpecahan sama ada dalam parti Islam itu sendiri mahupun di kalangan komponen pembangkang.

    Katanya, pendekatan 'siku dan lutut' serta politik agresif yang mahu diketengahkan pimpinan PAS terhadap pihak luar daripada parti itu tidak boleh diterima.

    "PAS seolah-olah menuntut dominasi dalam Pakatan Rakyat. Ramai keluar bukan kerana menolak dasar yang diperjuangkan PAS, tetapi kerana pendekatan yang ingin digunapakai sekarang ini berbeza dengan sebelum ini.

    "Golongan yang berpandangan lebih inklusif, mahukan pendekatan yang berpakat dengan DAP dan PKR disingkirkan. Bila ini berlaku, perbezaan pandangan tidak lagi dirai dalam PAS

    "Akhirnya kita kena buat parti baharu supaya pendekatan yang kita nak bawa dapat kita laksanakan dan zahirkan," katanya yang turut dilantik sebagai ahli jawatankuasa penaja Amanah.

    Jelas Khalid, beliau kecewa apabila PAS gagal mengangkat martabat Islam melalui kaedah politik yang baik.

    "Apa yang akan berlaku sekarang ialah perjuangan PAS dan politik Islam akan semakin terpinggir, menjadi ekstrem dan shadid atau keras pendiriannya.

    "Ia akan merugikan kedudukan umat dan agama Islam itu sendiri. Orang akan melihat bahawa Islam tak mampu untuk tangani suasana dan realiti masyarakat yang wujud di Malaysia dengan cara bijaksana.

    "Mereka kembali dengan cara pendekatan 'siku dan lutut'. Politik Islam akan mendapat imej yang buruk," katanya.
    Sebelum ini Ketua Penerangan PAS, Nasrudin Hassan ketika berucap di Muktamar Tahunan PAS ke-61 memberi amaran kepada rakan sekutu mereka dalam Pakatan Rakyat iaitu DAP, agar jangan mencabar kesabaran mereka.

    Kata Nasruddin, walaupun berjubah dan berserban, mereka memiliki siku dan lutut sebagai sindiran kononnya kumpulan itu tetap bersemangat tinggi dan berani.

    Ekoran itu, siku dan lutut menjadi viral dalam media sosial bahkan menjadi 'trending' dan dipermainkan dalam majlis forum dan diskusi mengenai politik. -Mstar



    Artikel Penuh: http://bm.malaysia-chronicle.com.
    atsixty di 11:30 PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak kuar, kuar laa... xde sapa kesah pon... tapi kerusi tu tinggal... jangan bawak lari sekali... Amanah la sikit... kata bukan soal jawatan... kerusi tu jawatan lah... kita pun xkesah, kalau betul2 dah xsuke ngan siku & lutut nk wat camner... keluar jela.. tapi ingat betul2 dengan amanah yg orang dah bagi tu... jangan sebuk sebut amanah tapi perangai sendiri tak amanah...

      Delete
  31. Mengata pas lg sudah profesonal beberapa kerat keluar pas ni habislah pas tak ada org bela rakyat lg.ini pak subky dah jwb dlm harakah.pas ni kerja semaah ada org buat kerja masing masing.mana yg pandai agama pergi la aja agama.mana yg bahagian bela rakyat buat la kerja mereka.sudah mereka keluar tentulah ada yg ganti
    apa akan pupus ke golongan profesional pas sbb mereka keluar.mungkin Tuhan ingin gantikan dgn yg lebih baik.tujuan pas terbina
    Yg tahan kutuk itu bkn atas sbb nak bela rakyat ke.islam itu adil jd maknanya nak bela
    Rakyat la tu.jika tak buat apa nak susah susah kena kutuk.baik masuk umno je lg senang cerita.pad jual agama ni modal umno juga.lg ulamak pas tak buat kerja mengular n cakap je lebih.pong pang pong pang habukpun tak ada.yg pas dok jd mcm sekarang ni ramai org percaya termasuk profesional yg dok lari tupun bkn atas jasa lebai pong pang tu la.itu selain jika mereka nampak jawatan dlm pas sj.sy shor kan kholid samad atau org org lain dlm parti cangkul kalau nak keluar kenyataan minta pandangan penulis yg mcm byk idea mcm en syukur tu.tulisan nya mcm ada terbilang gemilang sikit.namun kalau tulisannya saja yg terbilang gemilang tp kerjanya hampeh tak jln juga.jgn nanti org kata mcm lebai pong pang juga.ckp tak ada isi auta sj lebih.apa lg kata mereka dihalau.sudah lama kerja utk menghalau dilakukan krn ia tak mudah.ini lg lucu mcm la tok lebai dlm pas tak ada kerja lain selain dok dengki dgn geng profesional yg kata nya lebih mendapat tempat dimata rakyat.nak tahu sapa yg dpt tempat atau tak kita tengok la seterusnya nanti.semuanya hanya perang saraf politik yg mengelirukan.jgn terjatuh kedalam perangkap musuh.keimanan akan jd penyuluh jln org yg beriman selagi mereka iklas diatas jln Tuhannya

    ReplyDelete
  32. Apa benda la mamat ni merapu macam tuang presideng. Ahli sendiri yang belum lari pun dah meluat dengan hadi harun ni. Aku masih bersama pas tapi mengenangkan perangai hadi haron ini nak koi koi jadi pengkianat la kot. Kawan aku yang masih dalam pas banyak yang dah nak berambus walaupun lebai leba lebai malang pas akan kata berambuslah cepat cepat. Gumbira gumbira.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aik..? ada lagi dalam PAS..? berambus la cepat... dari asyik meluat & mengenang perangai orang yg xdisukai tu baik la berambus cepat... kalau ada lagi kawan2 yg dah meluat tu ajak berambus sama2... ramai2 lagi bagus... nnti amik gambar masuk paper Sinar... bior glamer sikit... lagi cepat kamu berambus lagi senang hati kamu nanti... Gumbira gumbira... bak kata TG Hadi..

      Delete