KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 16 September 2015

FRU PANCUT AIR KEARAH PESERTA DEMO HIMPUNAN MERAH KERANA MELONTAR BOTOL-BOTOL KEARAH ANGGOTA FRU APABILA DIARAH BERSURAI



Kejadian berlaku di Petaling Street apabila sebilangan pendemo Himpunan Merah berdegil apabila diarah bersurai oleh pihak FRU .. pihak FRU terpaksa melepaskan pancutan air kearah pendemo apabila ada dikalangan pendemo melontar objek seperti botol air mineral kearah anggota-anggota FRU.


Meriam air FRU tiga dari Jalan Tun Tan Cheng Lock sejurus selepas orang ramai membaling botol ke arah pasukan keselamatan.

FRU juga dipanggil "Barua Cina". Pancutan air itu menyebabkan orang ramai bertempiaran lari namun tiada gas pemedih mata dilepaskan.

49 comments:

  1. Dalam dok angkat dgn BAS..

    bagi Upah..

    Peserta Baju Merah.. kalau Dapat Penuhkan Padang Merbok pun dah Patut Bersyukur... jgn kata 1 juta.. nak capai 20 ribu pun payah kut.. 10 ribu pun susah.. buat habis duit jer..

    tu pun kena balik cepat.. BAS kena gerak balik pukul 5... ha ha...
    bagi la merasa sesekali berdemo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tokey bas cina sudah tipon, pukul 5 mau gerak balik
      ini malam bas mau bawak orang turun singapore
      esok pagi mau bawak pakcik pegi siam

      Delete
    2. aku baru bakor iphone 6 aku sebab aku beli kat cina
      skang aku tak pakai phone sbb nak tunggu melayu buat
      aku pakai surat ngan burung merpati aje

      Delete
    3. Lanciauu..cina lembik mana berani lawan melayu. Hahahaaaa

      Delete
    4. cina lawan melayu pakai RM aje
      RM boleh beli suma benda
      contoh jolo...lu pun dia boleh beli

      Delete
    5. Cina skrg dah ramai bankrap...bisnes tak jalan. Kena gst pulak...bunuh diri cepat sikit

      Delete
  2. balik la woi..
    besok sekolah

    kelapa sawit tu besok nak kena petik la woi..
    besok tokey cina nak datang ambik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha....cina pun dah jentai skrg. Cina pegi demo sebab dah takde duit. Bisnes tak jalan

      Delete
    2. pemandu melayu
      kalindan melayu
      penumpang melayu
      tokey bas cina
      hujung bulan tokey bas bank in cek bayaran sewa tambang
      bulan depan tokey nas beli sebijik bas baru
      akhir bulan depan tokey bas melancong gi paris
      korang melancong kat low yat tengok bangla dan paki repair laptop

      Delete
    3. Haha...cina kena tutup kedai. Hujung bulan tak mampu bayar sewa ribu2. Pasan muka kau. Cina = bangla...pendatang asing. Komunis

      Delete
    4. cina belanja gi kedai cina
      melayu belanja gi kedai cina
      sikit2 melayu belanja gi kedai melayu sbb harga tinggi sangat

      Delete
    5. cilaka punya mat rempit
      repair kapcai pun pergi kedai motor ah fatt
      kedai moto mat piah tu kosong aje
      nasib baik ada pak lebai repair kat kedai mat piah

      Delete
    6. Banyak cina bunuh diri masa gst baru dilancarkan...kahkahkah meniaga tipu baru untung

      Delete
    7. gua penah sekali upgred kapcai kedai mat piah
      bole pegi maksimum 90 km/j
      gua bawak kedai ah fatt, boleh gi 140km/j
      itu belum perah habis lagi turr

      Delete
    8. Perah tetek mak kau la cibai...hahahaha mat sabu je suka bau tungkik amoi

      Delete
    9. tau la hang org Bandar...kami org kampung...
      ni nak balik la...cuma nak habaq kang hang, sawit orang tak petik tapi orang kampung panggei KAIT SAWIT. agak agak kalau kita petik sawit satu tan dan tu berapa lama baru habis...
      Jangan mare ye...

      Delete
    10. elehhhh....beli apcai tu pun bukan kat kedai melayu
      kedai apek jugak yang ko tuju

      Delete
    11. Beli kereta secondhand dan motosikal gi kedai cina. Haaaha, hidup melayu, setakat bersorak je lah.

      Delete
    12. Setakat keje bank dah berlagak hina bangsa sendiri. Macai2..

      Delete
  3. malam ni badan sudah penat
    naik bas gi terengganu pulak
    misti tido nyenyak dalam bas
    mimpi air lior basi meleleh kat pipi
    esok tido satu hari kat umah, penat
    jumaat letih malas nak kerja ambik mc
    minggu depan baru kerja balik
    duit dah abis, raya pulak dah dekat
    adoiiii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina sudah jentai...bisnes tak jalan, kena gst pulak. Mampus kau cina...hahahaha

      Delete
    2. satu hari saja tutup
      esok bukak ribu2 datang
      hari ini tak dapat beli sebab tutup, esok datang cari
      kena gst tak ada hal
      harga gua kasi up
      lu pembeli sudah tolong bayar gst
      gua gst bole claim kejaan
      pusing2 mana pun lu pembeli kena bayar
      gua untung 2 kali maa...

      Delete
    3. Kau tak payah tetiba jadik cina lah 17.48. Pantat mak kau la sial..

      Delete
    4. esok pagi tak kerja sbb penat kumpul hari ni
      lepak kedai mamak bual gst barang mahal
      mamak charge 2.00 satu nescafe mulut bising satu donia
      lepas tu maki2 gst

      Delete
    5. Berapa gaji kau keje bank? Teller ke despatch? Kahkahkah

      Delete
  4. Aduih, inikah menteri mangkuk maslan nak bandingkan dgn bersih yg bertahan 36 jam. Belum apa-apa dah kena pancut macam kata wanita umno, kencing hari-hari. Bodohnya, jatuhkan maruah bangsa sendiri. Inilah contoh islam malaysia yg nak tunjukkan. Untuk semua, islam tak ajar begitu dan budaya melayu cukup murni. Kerana baju merah gila, jangan anggap semua melayu/islam begini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 36 jam? Cina tak mandi...berak tak basuh, kencing merata2..babi pun tau mandi dalam lumpur

      Delete
    2. Tak ada apa2 perubahan yang akan berlaku esok
      Harga barang2 tak ada yang turun
      kedai cina buka macam biasa
      gst masih berjalan lancar
      kontraktor cina masih menjalankan tugas
      ko masih kerja naik motor
      jholo saja yang berubah jadi lebih lega

      Delete
    3. 17.51 melayu perasan cina kahkahkah

      Delete
    4. sbb tak ada perubahanlah aku tak turun.
      kalu ada perubahan aku wajib turun.
      dia akan berubah kalu yg atas2 tu turun dulu

      Delete
    5. aku sebenarnya ikut sbb nak melancong kat kl aje
      dapat makan ngan bas free pun ok la
      kalu harap gaji memang tak cukup nak gi kl

      Delete
    6. Brape gaji ko keje bank?

      Delete
  5. Bagussssa...kasi pecah kedai cina. Mana lu punya taiko....lai lorrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan pecah kedai cina woii
      kang kapcai ko rosak ko nak hantar mane?

      Delete
    2. Cuba lihat terbaru...kedai cina dah kena bakar. Yesssss

      Delete
    3. untung la jamal
      sikit hari lagi boleh masuk calon
      nanti bole jadi menteri

      ada sapa2 dapat cabutan bertuah ferarri hari ni?

      Delete
    4. ferarri?
      ikan pari mungkin la

      Delete
  6. Melayu lembik spm 3A bodo.. 13 mei bergelimpangan mampuih... sbb tu masa bersih 4 melayu x berani klua.. gemgam telur dlm rumah beb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...13 mei kau pun belum lahir...ckp byk...lancau.

      Delete
    2. Cina byk mati 13 mei...india banyak mati 2001 kg medan. Mana boleh lawan melayu??

      Delete
    3. Seronok ker melancong kat KL tengok jerebu?

      Delete
    4. seronoooookkkk.

      Delete
  7. Ada ke kedai cina yang akan bankrup esok disebabkan himpunan baju merah pada hari ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brape gaji ko keje bank? Kahkahkah...

      Delete
    2. hari ini nak repair laptop terbengkalai sbb lowyat tutup.
      Esok la aku pergi.
      repair kat situ murah.
      kerja pun baik.

      Delete
  8. hari ini peniaga2 di petaling street yang tidak pernah bercuti seharipun telah berpeluang untuk bercuti selama 1 hari. Hari ni mereka semak akaun2 dan kira pendapatan yang dah dikutip sepanjang tahun ini.

    esok kedai buka semula dan kutip hasil seperti biasa.
    tak ada apa pun yang akan berubah waima pelanggan mereka sekalipun.

    ReplyDelete
  9. Cina melayu cina melayu india kata selamat aku nak duduk kat batu cave sj.bergaduh sesama sendiripun tak selesai lg.melayu mengamuk buat malu sj.tapi tak apa la bikin gertak sj.jgn nak mengada sgt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. gertak?
      kuikuikui
      esok mereka buka kedai macam biasa
      pelanggan mereka masih juga orang yang sama
      duit masuk masih mencurah2
      mak bedah masih jual nasik lemak di tepi jalan juga
      Lan masih jual goreng pisang tepi jalan
      sarip dol tak ada kerja masih menganggur lagi
      seman masih kerja dispeh kat tokey cina

      semua masih sama
      tak ada ubah apa2

      Delete
    2. Brape gaji keje bank? Teller ke despatch je? Kahkahkah

      Delete