KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 10 September 2015

MAKANAN BABI DALAM TIN DITEMPATKAN BERSAMA-SAMA DENGAN MAKANAN HALAL DI PASARAYA TESCO SEMENYIH?????


"Tarikh kejadian : 7.9.2015 (Isnin) - Ini yang berlaku dan sy sendiri lalui.
Bertapa kita dipermainkan! Memang SENTAP aku!!! Bukan nak baikot tau. Aku sendiri beli brg kat situ. Tp jd mcm ni, apa korang rasa??? SENTAP KE TAK??? Sape2 nak viral pic ni, silakan. Sebab ni perkara sebenar. Kawan2 sy pun ada sama.HANYA DI TESCO!Gambar ni kat TESCO SEMENYIH.


Begitulah ayat-ayat yang diluahkan oleh seorang pemegang akaun dimedia sosial facebook mengenai makanan babi dalam tin ditempat bersama-sama dengan makanan halal dalam tin yang lain.

Paling menyedih lagi memilukan makanan tersebut diletak bersama-sama dengan makanan tin keluaran Adabi dan Yeo's.

Mohon respon dan jawapan serta tindakan segera pihak terlibat dan berwajib dalam hal ini jika apa yang dikisahkan ini benar dan sahih.

49 comments:

  1. Kalau GHB,.no Issue. Nanti rocket marah2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau hadi-ini halal ni dh jumpa confirm sama harung jing

      Delete
    2. mat sabu kata ini namanya toleransi..makanan share sama2..lps ni babi ngn lembu akan dibela dlm kandang yg sama

      Delete
    3. kalau presideng pas hj hadi kaki kencing tau isu ini dah tentu dia akan kata halal. maklumlah nak jaga hati DHPP. siapa lagi yang boleh diharapkan untuk lawan kerusi DAP dalam pru14 nanti kalau bukan DHPP? tak gitu?

      Delete
    4. Keje tesco, manager suruh susun tin babi..sama mcm macai umno..bos najib berak tgh jalan, barua kena bersihkan. Kalau malas nanti bos najib maki bangsat/bangang

      Delete
    5. byk org ghb dpt pahala ari2 dikutuk tnpa hujah yg sihat

      sudah menjadi kegilaan blog ni memaki hanum ala org tk berilmu pd ghb walau apa tajuk sekalipun artikel tk berkaitan

      teruskn kegilaan ini. baling batu ke dinding...yg kena dahi sendiri

      ghb dn dap terus mara

      Delete
  2. Biasa la benda mcm ni.. Tak perlu sentap. Kita org melayu kena berfikiran terbuka dan sempoiii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GHB akan sentao kalau komen. Takut DAP marah

      Delete
  3. Ghb tak akan komen tajuk ni.mereka akan lari tajuk mcm lari dr parti.ada nak buat islam tanya kawan kawan.kawannya dap awal awal dah sound.hey dap jgn berlagak sgt byk duit nanti jd macam najib.sham tm teruskan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekor sotong walaon

      Delete
    2. Seekor beruk GHB

      Delete
    3. Omakkau jadi janda angkara PGB. Sampai sekarang Omakkau tidak dijamah lelaki. Keji betul perbuatan PGB.

      Delete
  4. Anda seorang sotong???????? Anda jual pil kuda, jebon, kena walaun, mak bapak kena baiah gadai bini, candat sotong atau suka mkn sushi, sila hubung PGB(parti gadai bini)

    Kami NGO yg berdasarkan candat sotong, kami Faham anda suka sushi dan kami walaon

    Tak lama lagi kami akan ada Pati walaonCai Kebawah, namanya walaon, dalam bahasa Italy yg bermaksud candat sotong enak sekali.

    Apa kami lakukan tak berpandukan betul atau salah, sebab kami mengharapkan Ihsan Jin Harung Jing.

    SIla hubungi HadiCandatSotong, Harung Jing, Nik Abodoh dan Tantawi Vellfire untuk butir2 selanjutnya

    Hidup Sotong

    Boy PGB
    PARTI GADAI Bini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beruk GHB meroyan mlm Jumaat.

      Delete
    2. Berok PGB
      Parti Gila Babi.

      Delete
    3. hoi, hj hadi bukan sotong tapi ANJING GILA...

      Delete
    4. 21:02 sejak masuk parti cangkul ni, simen konkrit pun dicangkulnya.

      Changkui...kau telan pil cegah hamil ke tadi. Pil tu bini kau yg patut telan, bukannya kau. Bodoh cangkui ni. Patutlh meroyan.

      Delete
  5. Sebelum pakatan dan selepas pakatan. Baru menang 5 negeri cina dah rasa besar kepala. Masa BN kuat dulu takde pula jadi mcm ni. Cina gerakan pun tak berani kacau kampung melayu. Lepas pakatan kuat melayu kena halau. Cina bawa anjing. Pesta arak diraikan. Cina pijak gambar melayu. Sesal pangkah pr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu gambar TGNA dipijak semua diam, gambar mat sabu kena lenyek dgn org pas pakat2 suka. Gambar Hadi Temberang kena pijak, melompat sakan. Hoi BERUK, HJ HADI bukan NABI!

      Delete
    2. Hj Hadi bukan nabi, tapi kau tu GILA BABI.

      Delete
  6. Bodoh betul anon 19.40..

    ReplyDelete
  7. Haa btul tu..dh ler bingai..tak paham agama diam2 saja la..jgn hina2 ulama..tak pasal2 trima bala dari Allah nnti

    ReplyDelete
    Replies
    1. ULAMA mulia kami tatangkan, ulama syaitan kami terajangkan. Hj Hadi tu ulama mulia ke dgn mulut memaki haramjadah? Inilah manusia "anjing", sikit pun takde perangai orang Ilam. Sudah hilangkah, ISLAM ITU RAHMAT UTK SEISI ALAM? Islam yg dibawa PAS amat menakutkan...

      Delete
    2. Bg kau ulama yg mulia ialah yg sanggup makan babi dgn guan eng. Maknanya ulama yg kau tatang ialah ulama yg sanggup mkn babi.

      Delete
  8. Apa kaitan barang ni dgn parti? Nak tau, boss TESCO tu orang MCA, kawan rapat UMNO + PAS. Member kamceng hj hadi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesco tu milik cina mca? Berapa no keahlian dia, aku nak check. Mat sabun bolehlah kau kelentong sbb bodoh.

      Delete
    2. Tesco British la woi

      Delete
  9. Pas tak jd menakutkan tak jd kabur tak jd parti gadai bini kalau ikut cakap dap.kesian pkr,mat min n nuar .patutnya berusaha utk bersatu ni sibuk kutuk mengutuk.tak apa mat min bertahan ingat putrajaya.ni semua dap punya pasal tak apa sabor aje

    ReplyDelete
  10. Kerajaan UMNO buat apa.

    Mana KPDNKK.

    Tidur atau g Jepong.

    Itulah UMNO asyik main mata dengan PGB sampai lupa tanggung jawab kepada rakyat.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb umno lupa tanggungjawab kau masih boleh kutuk kerajaan. Kalau umno bertanggungjawab, dah lama kau kena buang ke Papua New Guinea.

      Delete
  11. Anda seorang sotong???????? Anda jual pil kuda, jebon, kena walaun, mak bapak kena baiah gadai bini, candat sotong atau suka mkn sushi, sila hubung PGB(parti gadai bini)

    Kami NGO yg berdasarkan candat sotong, kami Faham anda suka sushi dan kami walaon

    Tak lama lagi kami akan ada Pati walaonCai Kebawah, namanya walaon, dalam bahasa Italy yg bermaksud candat sotong enak sekali.

    Apa kami lakukan tak berpandukan betul atau salah, sebab kami mengharapkan Ihsan Jin Harung Jing.

    SIla hubungi HadiCandatSotong, Harung Jing, Nik Abodoh dan Tantawi Vellfire untuk butir2 selanjutnya

    Hidup Sotong

    Boy PGB
    PARTI GADAI Bini

    ReplyDelete
  12. Babi dlm tin duduk dekat ikan dlm tin. Dua2 dlm tin. Omak Kau, tidak ada baiknya mengapi2kan kebencian dgn jarum babi. Dulu dah buat dah ngan kepala babi hutan kat masjid. Sekarang babi dlm tin berkawan dgn ikan tuna dlm tin pun awak jadikan isu. Omak kau, kamu tahu tak dlm kapal bukan saje babi dlm tin yg disusun bersama ikan dlm tin, malah ada sejadah, kopiah dan telekong yg kamu pakai tu bermesra berminggu2 dilaut dgn arak dan benda2 haram yg lain sebelum sampai ketangan pengguna. Mata hati kamu terlalu sepet, nampak benda kecik benda besar ko tak berupaya nak pandang. Low class.

    ReplyDelete
  13. Pencerahan.
    Sebelum ini pihak Tesco mengasingkan makanan yg halal dgn yg tidak halal.

    Tetapi sejak pengerusi GHB -Geng Hambat Babi mengumumkan bhw beliau lebih rela makan daging babi dgn guan eng, maka pihak Tesco mengambil inisiatif meletakkan daging babi dlm tin bersama sama dgn makanan halal yg lain.

    Ini utk memudahkan pengikut2 GHB mendapatkan makanan yg sudah diisytiharkan halal dan telah boleh dimakan spt yg dinyatakan oleh pengerusi GHB.

    Pihak Tesco telah bertindak dgn sewajarnya dlm menjalankan tanggungjawab sosial kpd pengikut2 GHB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap maklum, terima kasih.

      Delete
    2. Bekas Naib Ketua UMNO Wangsa Maju, Shahbudin Husin berkata, suara akar umbi berjaya menyelamatkan kedudukan Muhyiddin dan Shafie di sebalik khabar angin mengatakan mereka akan dipecat dalam mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) pada Rabu.

      Delete
    3. Najib pecat TSMY dari tpm tanpa perlu dengar suara akar umbi poonnn...

      Delete
  14. X payah kecoh2 jakim dah cakap babi tu halal terutamanya babi yang diternak di ulu bernam..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Utk kesenangan pengerusi parti kau dan ahlinya jugak. Tak perlulah menyorok lagi time nak kenduri daging babi bila ketua kau buat road show nanti.

      Delete
  15. Kedai Melayu liberal kot halal haram tak penting janji bayar kafarah.....kahkahkah

    ReplyDelete
  16. Melayu dah tak ada maruah!!! Antara contoh melayu tak bermaruah adalah...
    Baca neh.. semua dilakukan oleh MELAYU TAK BERMARUAH!!!
    1. PKFZ RM12bill
    2. Submarine commission RM500mil
    3. Sime Darby RM964mil
    4. Paya Indah Westland RM88mil
    5. Posmalaysia (transmile) RM230mil lost
    6. Eurocopter deal RM1bil wasted?
    7. Terengganu Stadium Collapsed RM292mil
    8. MRR2 repair cost RM70mil
    9. Maybank Overpaid BII RM4bil
    10. Tourism -NYY kickback RM10mil
    11. 3 paintings bought by MAS—————– RM 1.5M
    12. Overpayment by Sport Ministry————- RM 8.4M
    13. London 's white elephant sports complex —- RM 70M
    14. MRR2 Repairs—————————— RM 70M
    15. MATRADE repairs ————————– RM 120M
    16. Cost of new plane used by PM————– RM 200M
    17. InventQ irrecoverable debt —————- RM 228M
    18. Compensation for killing crooked bridge —– RM 257M
    20. Lost in selling Augusta ——————— RM 510M
    21. Worth of AP given out in a year ———— RM 1.8B
    22. Submarines (future Muzium Negara artifacts)- RM 4.1B
    23. PSC Naval dockyard ———————— RM 6.75B
    24. The Bank Bumiputra twin scandals in the early 1980s saw US$1
    billion loss (RM3.2 billion in 2008 ringgit)
    25. The Maminco attempt to corner the world tin market in the 1980s
    is believed to have cost some US$500 million. (RM1.6 billion)
    26. Betting in foreign exchange futures cost Bank Negara Malaysia
    RM30 billion in the 1990s.
    27. Perwaja Steel resulted in losses of US$800 million (RM2.56 billion).
    28. Use of RM10 billion public funds in the Valuecap Sdn. Bhd.
    operation to shore up the stock market
    29. Banking scandal of RM700 million losses in Bank Islam
    30. The sale of M.V. Agusta by Proton for one Euro making a loss of
    €75.99 million (RM 348 million)
    Same as No:20?
    Klik ''Berita Sambungan Yok'' untuk berita penuh
    31. Wang Ehsan from oil royalty on Terengganu RM7.4 billion from 2004 – 2007
    32. For the past 10 years since Philharmonic Orchestra
    was established, this orchestra has swallowed a total of RM500
    million.Hiring a kwai-lo CEO with salary of more than RM1 M per annum
    !!
    33. In Advisors Fees, Mahathir was paid RM180,000, Shahrizat
    Abdul Jalil (women and social development affairs) RM404,726 and Abdul
    Hamid Othman (religious) RM549,675 per annum
    34. The government has spent a total of RM3.2 billion in teaching
    Maths and Science in English over the past five years. Out of the
    amount, the government paid a whopping RM2.21 billion for the purchase
    of information and computer technology (ICT) equipments which it is
    unable to give a breakdown. Govt paid more than RM6k per notebook vs
    per market price of less than RM3k through some new consortiums that
    setup just to transact the notebook deal. There was no math & science
    content for the teachers and the notebooks are all with the teachers'
    children now.
    35. The commission paid for purchase of jets and submarines to two
    private companies Perimeker Sdn Bhd and IMT Defence Sdn Bhd amounted
    to RM910 million.
    Expanding on No 2?
    36. RM300 million to compensate Gerbang Perdana for the RM1.1 billion"Crooked Scenic Half-Bridge"
    37.RM1.3 billion have been wasted building the white elephantCustoms, Immigration and Quarantine (CIQ) facilities on cancellation ofthe Malaysia-Singapore scenic bridge

    ReplyDelete
    Replies
    1. 38. RM 100 million on renovation of Parliament building and leaks
      39. National Astronaut Programme – RM 40 million
      40. National Service Training Programme – yearly an estimate of RM 500 million
      41. Eye of Malaysia – RM 30 million and another RM5.7 million of free ticket
      42. RM 2.4 million on indelible ink
      43. Samy announced in September 2006 that the government paid
      compensation amounting to RM 38.5 billion to 20 highway companies.
      RM380 million windfalls for 9 toll concessionaires earned solely from
      the toll hike in 2008 alone.
      44. RM32 million timber export kickbacks involving companies
      connected to Sarawak Chief Minister and his family.
      45. Two bailouts of Malaysia Airline System RM7.9 billion. At a time
      when MAS incurring losses every year, RM1.55 million used to buy three
      paintings to decorate its chairman's (Munir) office.
      Expanding on No:11
      46. Putra transport system bailout which cost RM4.486 billion.
      47. STAR-LRT bailout costing RM3.256 billion.
      48. National Sewerage System bailout costing RM192.54 million.
      49. Seremban-Port Dickson Highway bailout costing RM142 million.
      50. Kuching Prison bailout costing RM135 million.
      51. Kajian Makanan dan Gunaan Orang Islam bailout costing RM8.3 million.
      52. Le Tour de Langkawi bailout costing RM 3.5 Million.
      53. Wholesale distribution of tens of millions of shares in
      BursaMalaysia under guise of NEP to cronies, children and relatives of
      BN leaders and Ministers worth billions of ringgits.
      54. Alienation of tens of thousands of hectares of
      commercial lands and forestry concessions to children and relatives
      of BN leaders and Ministers worth tens of billions of ringgits.
      55. Since 1997, Petronas has handed out a staggering 30 billion
      ringgit in natural gas subsidies to IPPs who were making huge
      profits.In addition, there were much wastages and forward trading of
      Petronas oil in the 1990s based on the low price of oil then. Since
      the accounts of Petronas are for the eyes of Prime Minister only, we
      have absolutely no idea of the amount.
      56. RM5700 for a car jack worth RM50
      57. Government-owned vehicle consumed a tank of petrol worth RM113
      within a few minutes
      58. A pole platform that cost RM990 was bought for RM30,000
      59. A thumb drive that cost RM90 was bought for RM480
      60. A cabinet that cost RM1,500 was bought for RM13,500
      61. A flashlight that cost RM35 was bought for RM143
      62. Expenses for 1 Malaysia campaign paid to APCO?
      63. RM17 billion subsidy to IPP
      64. USD24 million diamond ring for Ro$mah --- cancellation of order
      -- how much compensation???

      Delete
    2. Sebagai Melayu yg bermaruah dan tidak bangsat, elok kau pindah ke Singapura sahaja. Di Singapura org Melayu ada jugak, masih hidup lagi, tapi kalau check profile DNA, baru boleh tahu sama ada telah tercemar atau tidak.

      Delete
  17. Tak ada yg kutuk omakkau lg ke ada ke bertandang kat rumah org dah tu kutuk tuan rumah.nak kutuk pun agak agak la biar berlapik lapik sebagai org melayu ini main langgar aje mcm langgar baiah.baiah tak apa la ada tok peti kata tak laku.laku tak laku sendiri punya ingat la.ini langgar rumah org sendiri cari maut la.

    ReplyDelete
  18. Kesimpulan bg macai dan balaci Dap .......... jaga ekonomi lg penting dpd jaga makanan halal haram ! ......... walaupun hakikatnya dua2 sama penting !

    ReplyDelete
  19. Sha, jebon yang dia orang sebut sebut Ni apa sebenarnya? Manusia atau binatang atau syaitan? Dah lama I nak Tanya tapi tak berkesempatan. Sekarang Ni pun tgh outstation. Esok nak jumpa client, pagi.

    ReplyDelete
  20. bijak sikit otak tu, yang pekerja kebanyakan melayu kita. mengaji tak tinggi. BI pun tak pandai. salah siapa?
    guru atau mak bapak?

    ReplyDelete
  21. u org tak habis2 babi lembu lembu babi.....ringgit jatuh,ekonomi jatuh,lg sikit hari sudah tak ada kerja mau makan pun tak ada duit.mau beli babi dan lembu pun tak boleh.hari2 cakap perkauman saja.juta2 kali ckp satu malaysia la,malaysia boleh la.buka la otak ckit.

    ReplyDelete
  22. Bila Bomoh Jin berkata kata.. dia sendiri tak reti beza antara Bai'ah dan Takliq..

    Memang Kafarah tu untuk batalkan Sumpah(yamin) bukan untuk batalkan Takliq.. dia sendiri tolak penulisan dia sebelum ni tentang takliq..

    Minta tolong Jin2 Harun din ingatkan harun din..takut2 dia terlupa.. Tafsiran Khianat tu yg dipertikai.. simpati.. inilah beza Bomoh jin harun Din dan Ulama Fiqh Yusuf Qhardawi.. Disiplin ilmu pun masih tak faham.. aku dah tulis dah sebelum ni..Sumpah itu sah.. dan cara membatalkan sumpah dgn kafarah..tapi Taqliq itu tidak sah kerana ia perkara yang haram.

    ReplyDelete
  23. Minta Omakkau jangan menyemak dan campurtangan urusan Malaysia.

    Omakkau orang Thailand, pergi komplen kuat kuat kat sana pasal babi di jual merata tempat......................

    Thailand Selatan pun tak terurus, kacau bilau banyak pengganas.... bagus Omakkau balik kat sana untuk berjuang............

    Ini urusan kami di Malaysia....... Bak kata orang......... Mind your own business.

    ReplyDelete