KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 26 September 2015

TUN MAHATHIR GUNA HUJAH BASI TANPA BUKTI YANG DIKITAR SEMULA BIDAS 1MDB



1Malaysia Development Berhad (1MDB) hari ini menuduh bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad terus-menerus "mengguna semula dan mengitar semula tuduhan basi dan tidak terbukti" terhadap syarikat bermasalah itu, yang menurutnya berulang kali dibuktikan salah.

"1MDB kesal Dr Mahathir asyik terlupa fakta, bukan sahaja dari 1MDB tetapi juga dari agensi bebas dan dihormati seperti Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

"Bagaimanapun, 1MDB komited untuk terus memberi respons bagi membantu Dr Mahathir, bekas ahli politik veteran, mengingati jawapan kami yang berasaskan fakta," katanya dalam satu kenyataan mengulas entri terbaru di blog bekas perdana menteri paling lama berkhidmat itu.

Semalam, Dr Mahathir dalam tulisannya mengulangi dakwaan Putrajaya memberi modal RM1 juta kepada syarikat sarat hutang itu, tetapi 1MDB meminjam RM42 bilion daripada pasaran dan terpaksa membayar kadar faedah yang lebih tinggi pada 5.9%.

Beliau turut mendakwa, 1MDB membeli tanah kerajaan pada RM60 setiap kaki persegi ketika harga pasarannya lebih RM3,000 sekaki persegi.

56 comments:

  1. Pertama.
    Yeeee Haaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko apa hal
      ko dah sunat blom

      Delete
    2. bapak ko kerja apa?

      Delete
    3. Bapak aku bela jin
      Jual air jampi

      Bapak ko?

      Delete
    4. jala sotong.
      kadang2 sapu balak

      Delete
    5. Bapak kawan ako kerja lagi hebat
      Kayaaaaa....

      Delete
    6. Kerja apa tu?

      Delete
    7. Dia kerja amik derma kat raja arab
      Dia pergi naik untaaaaa

      Delete
    8. Habis tu emak dia kerja apa?
      Akauntan ke?

      Delete
    9. Mana ada akauntan...
      Mak dia kerja berendam aje

      Delete
    10. Kenapa mak dia berendam aje?

      Delete
    11. Sebab mak dia badak betina

      Delete
    12. Ooooooo...
      badak tu makan apa?

      Delete
    13. Makan angin aje
      makan angin naik jet

      Delete
    14. Mana badak boleh naik jet?

      Delete
    15. Boleh apaaa....
      dia duduk atas jet laaa

      awak belajar kat mana?

      Delete
    16. Oooo
      Atok kau sapa nama?

      Delete
    17. Ooo...atok ko kereja apa?

      Delete
    18. dia tak kerja la
      Dia menyalak aje

      Delete
    19. Ishhh...best nya datok kau

      Delete
    20. pakcik kau sapa nama?

      Delete
    21. mat Lan.. napa?

      Delete
    22. oooo...dia bodoh ker pandai?

      Delete
    23. bodoh giler.....
      dia kata 2 + 5 = 2.6 Bilien

      Delete
    24. Makcik ko apa nama dia?

      Delete
    25. nama dia Mak Jat.
      Dia bela lembu

      Delete
    26. banyak ke dia bela lembu?

      Delete
    27. banyak la
      25 juta

      Delete
    28. hari tu lembu merah yang mengamuk kat jalan petaling tu lembu dia ke?

      Delete
    29. iya laa..
      tu lembu mak cik aku
      makcik aku bagi makan taik babi

      Delete
    30. mak cik kau bela babi juga ke?

      Delete
    31. tak lah...kawan makcik aku bela
      ada 5 orang
      semua beli babi sebab untung tinggi

      Delete
    32. sapa nama kawan makcik kau tu

      Delete
    33. pakcik Jeff Ulu Bernam, Pakcik Jeff Ulu Yam, Abang Jessie, Osetat Unknown, Sang Babi Dengki, Pakcik Maae Tigasuku, Pakcik Basar Bangsat, Pakcik Zullello Mengong.

      Delete
    34. Kau cita2 nak jadi apa?

      Delete
    35. Nak ikut atok aku jual jin

      Delete
    36. bapak kau malam buat apa?

      Delete
    37. malam bapak aku buat ceramah cari duit derma

      Delete
    38. banyak ke dapat?

      Delete
    39. banyakkkkk
      penuh 5 tin milo
      duit masok bank bapak aku

      Delete
    40. Jom ikut bapak ko meliwat

      Delete
  2. Omak kau gigi mancung.. yee kedua.

    ReplyDelete
  3. Kedua.
    Zimbabwe Timur - Sekor Mat Balak dijumpai tergolek dog ditanduk badak sumbu ketika suba mengusap2 tanduk badak tersebut dalam cubaan berbaik2 dengan sekumpulan badak betina saiz mega. Mat Balak dijumpai tersungkur bersama seorang rakan beliau bernama Mat Ranjer yang ditemui tidak bernafas lagi. Preseden parti PASikiok Hadeyy Deen Jinnon ketika ditemui mengesahkan di Jamaica Timur.

    ReplyDelete
  4. dr zeti kt kita tkmau rasuah... kita xmau tkstabil politik...klu mereka dpt selesaikn isu 1mdb...maka kita akn lihat duit kita akn bertambah baik

    tkguna marah mahdey bila dia ckp benda yg betul. tk guna dok taksub kt najib dn menyalahkn dap klu realiti memang ekonomi bertambah merudum

    pagi ni....1usd=4.40myr

    najib dn mahdey dh kaya....rakyat yg bakal jd bangla klu ekonomi jatuh

    jamal tongkang blh ikut pemimpin kaya lari....yg haprak ikut buat rusuhan balik mkn kangkong longkang

    ReplyDelete
  5. mahathir ni bukannya reti sangat bab ekonomi. cuma memandai-mandai arah itu ini. bila kroni lingkup, kalut nak bail out pakai duit kumpulan wang disatukan (consolidated fund). bila projek kroni tak menjadi, nak diback up jugak macam takde jalan keluar lain. kesian kan jadi perdana menteri paling lama 22 tahun. lagi lama jadi pm lagi banyaklah salah silap yang dibuat terhadap negara. hutang kroni yang tak terbayar lepas dapat pinjaman kerajaan tu boleh pulak dibiarkan.. lantaklah nak biar malaysia jahanam. orang kritik bagai bukan nak dengar.. agaknya perlu pasrah je whatever.. jadi macam china negara diktator, rakyat yang memberontak habis ditangkap dibunuh. pemimpin parti komunis china diagungkan sangat walaupun rakyatnya yang berbilion berkorban untuk negara.

    ReplyDelete
  6. Salam 1rasuah ,

    Di luar negara,
    Ada gst tapi hiway tanpa tol,
    Minyak mahal tapi harga kereta dan tambang murah (subsidi kerajaan),
    Pendidikan kena bayar tapi tenaga pengajar pandai, tak perlu tuisyen.
    Universiti hasilkan tenaga engineer, doktor, saintis, usahawan dan pekerja am.
    Kilang banyak tapi untuk rakyat,
    Untuk servis kerajaan rakyat bayar cukai tak perlu swasta.
    Bayar kabel tv tak perlu tengok iklan.

    Di Malaysia ,
    Ada gst hiway masih bertol.
    Minyak mahal harga kereta mahal, tambang mahal (makan keliling).
    Pendidikan kena bayar tapi tenaga pengajar SPM teruk, kena ambil tuisyen (2x bayar).
    Universiti hasilkan pekerja gomen atau penganggur tunggu keja gomen.
    Kilang banyak tapi untuk pendatang.
    Rakyat bayar cukai untuk pekerja gomen dan bayar myeg juga (2x bayar).
    Bayar bil astro tapi iklan macam tv3.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh kena bayar gst 12% macam finland barulah kita buat jalan percuma
      Boleh kena bayar gst 17% macam brazil barulah kita bagi pelajaran percuma.

      Kerja malas ,meniaga malas macam mana kaya

      Delete
  7. Sekarang ada seekor kera yang kepalanya menyerupai anjing, lidahnya panjang, telinganya macam telinga serigala, kakinya empat. Tapi yang musykilnya ialah ia berekor pendek seperti ekor babi. Ia duduk di atas pokok seorang diri. Biasanya ia melalak pada sebelah petang dan malam.

    Binatang ini ada sekor di negeri Zimbabwe Timur.
    Nama binatang ini dalam kalangan penduduk tempatan ialah PASikiokkk

    ReplyDelete
  8. wahai barua2 sekalian...
    Barang siapa yang mengebas duit derma 2.6 bilion itu, MAKA kote dia tidak akan hidup selama 10 tahun dan 10 bulan.

    ReplyDelete
  9. harus diakui ada dari kalangan biri2 itu yg mempunyai sifat humor didlm penulisan ... jangan risau "mereka digembalakan dengan begitu baik sekali" ... :)

    ReplyDelete
  10. Komentar omak kau..sume x bersekolah...sakit mental.

    ReplyDelete