KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 18 September 2015

MOHON PEMBENCI PAS DAN PENGHINA ULAMA JANGAN SAWAN ..... BEGINILAH SUASANA SAMBUTAN HIMPUNAN HARAPAN SEMUA 3.2 PAS MENUJU KE WISMA DARUL IMAN DI DUNGUN, TERENGGANU



Himpunan diadakan di Pulau Serai Dungun, Terengganu bersama-sama Dato' Seri Tuan Gru Presiden PAS ... tetamu kehormat termasuklah mantan Dato' Menteri Besar Selangor YB Tan Sri Dato' Seri Abdul Khalid Ibrahim.

Sebab itu rasa pelik apabila pemimpin ulung Amanah @Amayam@Cangkul bertaraf Setiausaha Agung bercakap PAS sudah lumpuh.

73 comments:

  1. Omak ko.. Jgn lbh2... Nanti mkn diri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. MOHON PEMBENCI AMANAH JANGAN PENGSAN

      NI CERAMAH AMANAH...!!!

      HJ HADI DAH MASUK AMANAH...!!!!

      Hj Hadi pakai baju oren..!!!

      Delete
    2. Dah 60 tahun tubuh, banyak tu aje mampu bawak kat ceramah? Hebat lagi melayu baju merah

      Delete
  2. Fuyohh ramainyerr..boleh sawan walaun2 Pas mcm ni kalo Hadi masih tak boleh takluk Terengganu . Punya ramai yg melangok dtg pung Hadi cuma jadi MB sepenggal jer.. kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap Omak Kau teruskan cara melapur yang riak, sombong dan bongkak kerana kaedah itu sangat digemari oleh syaitan dan iblis.

      Delete
    2. AL FADDHIL OSTAD KHALID IBRAHIM turut hadhir.

      Mencanak naik tocang Omak

      Delete
    3. Uihhhh......anjing2 itu nak menyalak babi DALAM bukit mana pulak tu?

      Delete
  3. Replies
    1. Awat ambik gambor dari sisi tepi? Awat tak ambik dari atas? Takut nampak lompong ker?

      Delete
  4. Salam sehati serasuah,

    Melayu dan shortcut berpisah tiada. Mereka tidak percaya kepada usaha keras seperti kaum cina. Sebab itu cina, Pakistan, Indonesia, Myanmar yang baru datang pun boleh kaya dari mereka. Manakala mereka asyik salahkan orang walhal mereka malas dan bodoh.

    Dalam pendidikan mereka nak shortcut, SPM tak mahu score mahu terus ambil degree, sudah dapat ambil degree pakai kuota, tak mahu belajar bersungguh sungguh pula. Attendance minta kawan tanda, assignment buat last minute atau copy paste atau upah orang buat. Malas belajar, ramai ramai datang jumpa lecturer kow tim.

    Nak cari kerja mereka dayus untuk bersaing mereka nak shortcut. Pakai cable, saudara mara. Masuk cara zalim dengan rampas tempat orang masuk secara adil. Bila ditanya tipu cakap rezeki walhal cable. Berani fitnah Allah cakap itu rezeki.

    Dalam berniaga mereka nak shortcut. Masuk kerja kerajaan tapi buat bisnes luar maka tak fokus pada kerja, selalu hilang. Suka melabur skim piramid atau jadi ahli untuk paksa beli (mlm). Jual makanan sunnah seperti madu, habbatus sauda dan susu kambing dengan harga melampau untuk kaya cepat. Letak tanda rm20 bila customer pegang dan tanya terus di up harganya, ini 25 yang lain 20, yang atas promosi yang bawah tak. Dasar penipu!

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
  5. Kahkahkah.apa2 yg keluar dr blog omakkau msrt
    mst benda bodo
    Kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benci tapi rindu. Nak kawin dgn UMNO tp hantaran mahal. UMNO beri syarat utk kawin...semua kawasan DUN Kelantan serah kpd UMNO. Dah lama UMNO kepingin perintah Kelantan. Teringat pd Mat Sabu dan G18. Nak rujuk rasa malu. Sebab itu tersasul guna warna oren.

      Delete
    2. TSKI MASOK PAS, OMAK KAU POM MASOK PAS. TSKI BOLEH GANTI HADI. HADI POM DA TUA & SELALU SAWAN. MASA DEPAN PAS BERGANTONG PD TSKI. OMAK KAU BOLE GANTI KETUA POMPUAN.

      Delete
  6. Hadi merasakan dia boleh menang piliharaya dengan sokongan ahli pas sahaja sebab dia menunjukkan sifat riyak, ujud dan takbur kerana setiap kali ceramah ramai yang datang tapi setiap kali pilihanraya pas bungkus terutama sekali kat terengganu dan kelantan akan datang

    ReplyDelete
  7. anon 23:49 xpayah nak ugut sgttt lah...ang pun manusia juga,masok kubur juga...so igt tuhan ye...bye

    ReplyDelete
  8. Perbanyakkan program, kalau tidak akan ketinggalan. Jangan UMNO kuat ok lah tu. Pandailah tuduh ada pembenci dan penghina ulamak, risau ke ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana satu yg ulamaknya?
      Yg aku nampak ular mak ada la

      Delete
  9. Mohon pencinta PAS jangan bongkak. Kemenangan dalam pilihannya bukan terletak hanya ditangan ahli PAS sahaja dan setakat bekemampuan mengumpulkan penyokong di laman sendiri apalah yg nak dibanggakan sangat. Lagipun takala PAS masih bersama PR pun tewas di Terengganu inikan pula bersendirian...omaku harap dapat belajar melihat stastistik dan fakta..kesetiaan melulu adalah untuk mereka yang tiada kebolehan hanya sentiasa mengharapkan ehsan.

    ReplyDelete
  10. pas benci tapi rindu dgn pan. baju oren nampak

    ReplyDelete
  11. Pan ni tiru ajer pandai. Semua nak tiru kena berbincang dgn dapig.

    ReplyDelete
  12. Pas munkin tak dapat tawan Trengganu pada PR akan dtg.... tapi tak mustahil Pas akan rampas dan menawan selangor jgn marah yeee.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berangan mat jenin ni..negeri terengganu 100% melayu pun Pas tk boleh menang. kah kah kah

      Delete
    2. Di selangor pru14 Pas hanya akan ambik jln menguntungkan...klw pr kuat sokong PR...
      klw Umno kuat sokong Umno...
      pas tiada pendirian...selalu u-turn..
      mcm mana nak bekerjasama...

      Delete
    3. Aku sunat lagi sekali

      Delete
    4. brpijak d bumi yg nyata la bro ..... klantan pun rasanya pun trlepas PRU14

      Delete
    5. PAS Benci DAP tapi masih makan gaji DAP kat Penang. Apa punya mangkuk hayun tak tau malu ! Berhenti kerja laa, mintak kat Hadi gaji.

      Delete
  13. Haha tahniah Omakkau! Mmg ramai yg sawan dlm ni nampaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pas ke, pan ke, pkr ke, dap ker aku tak kisah. Hadi jadi pm pun aku tak kisah, azizah jadi pm pun tak hapa. Janji umno @ baju merah dan isteri rosmah lingkup.

      Delete
  14. Cina DAP dan boneka2nya tak suka tengok gambar2 ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak kisah.
      Janji umnobn ngan najib bungkus kain baju

      Delete
  15. PAN parti putu mayam,muruku..amma.Mat sabu yg pernah kena tangkap kh***** ops..jadi presiden parti putu mayam pun ada org ikut.Kalau PAN menang mat sabu jadi PM.Adoi tak boleh aku bayangkan Malaysia berpmkan mat sabu.Kahkahkah..sori terketawa.Jangan marah haa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN ke AMA(na)H?.. Kalau PAN tu kuali.. nama tu agak sesuai (kasi sengau sikit sebut tu).. tapi kalau AMAH (kpd DAP).. nama tu lagi sesuai (kasi sengau dua harakat sebut tu)..

      Korang rasa kalau DAP tolak HUDUD, berani ke AMAH dia sokong HUDUD?

      Delete
    2. Menyalak lagi anjing ni

      Delete
  16. Ye tak ye..heran jugak aku.Apasal pakai baju hijau oren?Hati berbelah bagi ke apa ni?Nak pas ke nak pan?Make up your mind hokkay!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu tandanya pro-Pan...
      gadoh2 sayang...

      Delete
  17. Parti Maruku imaya jgn poyo dapat buat perasmian parti baru kat Dewan serba mewah

    ReplyDelete
  18. Kenapa pakai baju oren.

    Selagi imbas ingat program AMANAH tadi.

    Hari-hari hentam AMANAH sampai tersasul warna baju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benci tapi rindu. Nak kawin dgn UMNO tp hantaran mahal. UMNO beri syarat utk kawin...semua kawasan DUN Kelantan serah kpd UMNO. Dah lama UMNO kepingin perintah Kelantan. Teringat pd Mat Sabu dan G18. Nak rujuk rasa malu. Sebab itu tersasul guna warna oren.

      Delete
  19. Bungkus la ko M Sabu and the geng

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benci tapi rindu. Nak kawin dgn UMNO tp hantaran mahal. UMNO beri syarat utk kawin...semua kawasan DUN Kelantan serah kpd UMNO. Dah lama UMNO kepingin perintah Kelantan. Teringat pd Mat Sabu dan G18. Nak rujuk rasa malu. Sebab itu tersasul guna warna oren.

      Delete
    2. Ahnjing 0724 menyalak lagi

      Delete
  20. Omakkau, malam ni lagi ramai yang keluar, belum lagi dikira ribuan muslimah yang yang senyap kat rumah....

    ReplyDelete
  21. Kes menggunakan warna Rasmi parti islam professional (PAN) Ni adalah perkara kecik JE. Janganlah diperbesarkan. Yang penting pas berusaha untuk menunjukkan yang keputusan untuk bersendiri adalah tepat dan objectif untuk menang pilihanraya masih Ada. Tapi Kalau nak menunjuk parti masih kuat, jgn tunjuk pada parti islam professional (PAN) Tapi tunjuk pada umno. Lawan Kita adalah umno. Jgnlah dilayan sangat omak Kau Ni. Inspirasi dia adalah kecik. Typical Malays yang berhadad Dengki, suka melagakan srlama melayu. Parti Islam professional bukan lawan pas. Dia orang kecik JE.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN ke AMA(na)H?.. Kalau PAN tu kuali.. nama tu agak sesuai (kasi sengau sikit sebut tu).. tapi kalau AMAH (kpd DAP).. nama tu lagi sesuai (kasi sengau dua harakat sebut tu)..

      Korang rasa kalau DAP tolak HUDUD, berani ke AMAH dia sokong HUDUD?

      Delete
    2. Leee....menyalak lagi anjing nih

      Delete
  22. Sedihnya melihat pengikut PAN dan PAS saling mengata antara satu sama lain. Masing-masing ada pendirian untuk menegakkan Islam. Tak bolehkah buat kerja masing2....tanpa tuduh menuduh.

    ReplyDelete
  23. Ingat nk pakai ID..
    Ikut stail korang tak de telur...
    Hasad sampai tak sudah...
    Kadang2 bila difikirkan mmg ada hikmah disebalik kerakusan mereka merebut harta kerajaan...
    Teruskan ambil....
    Alhmdlh, aku tak dak hasad kpd perakus....

    ReplyDelete
  24. Kalau rasa ingin berjuang dengan PAS teruskan, kalau hati dah dingin dan tak berpuas hati dengan pimpinan PAS sekarang dan ingin berjuang dengan PAN teruskan.
    Apakah yang ingin diperjuangkan sekarang. Rasanya untuk menegakkan Islamkan.
    Apa untungnya mengata sesama sendiri. Yg penting tanya diri masing2 apa yg aku blh buat utk menegakjan Islam. Bukannya mengutuk sesama sendiri dengan ayat2 yg memalukan. Memang seronok org bukan Islam melihat ..... semoga Allah memberi kekuatan kepada kita semua untuk memperjuangkan Islam dengan cara yang terbaik......
    Ya Allah.....Satukanlah hati-hati Kami untuk memperjuangkan Agama Mu......

    ReplyDelete
  25. Berfikir dan menaiplah kerana Allah berpandukan Al Qur'an dan Hadis, bukan kerana emosi dan bukan kerana sentimen kerana kita akan dipertanggungjab dihadapan Allah di Akhirat nanti. Apa yg kita dapat dengan berbuat Fitnah ? mengadu domba ? Siapa yg menghina Ulamak ? Siapa bonekaDAP? Apa buktinya, apa dalilnya? Benda atau perkara besar yg dibuat oleh orang kecil, tiada masaalah tapi benda kecil dibuat oleh orang besar sebaliknya pula jadinya kerana beliau publik figur yg membawa pengaruh kepada orang awam.Tolonglah, jangan sampai kita yang kaya dengan pahala ibadat didunia ini tapi bangkrupt di akhirat nanti kerana menghina dan memfitnah. 'Menolak' Ustaz pun haram hukumnya apalagi Ulamak. Tapi haram juga jika kita mengikut Ulamak yang tersasar dari Islam. Memalukan Islam dengan tindakan yang tidak Islamik. Mungkir janji melibatkan isu negara contohnya. Apakah hukumnya mengutib derma untuk Praya tapi bertanding bukan hendak menang? sedangkan penderma mahukan kemenangan supaya sistem pentadbiran negara bertukar. Halalkah? Kita dapat keredhaan Allah kah?

    ReplyDelete
  26. Baju hijau oren sbb nak tipu org yg ni program Amanah. Belajar dr umno Kalu kata program pas, dengar bunyi cengkerik je la.

    ReplyDelete
  27. UMNO pun tolak hudud cam DAP..lagi teruk kena main kat parlimen kejap bentang kejap idak..UMNO akan rampas tgnu PRU14 nanti lebih teruk Ktan pun tergadai....PAS blok selatan akan punah sbb dulu yang rajin kempen dah dikhianati oleh ularmak chai..xkan nik beduh nak turun N9 kot ..kat lubuk sendiri boleh la tunjuk lagak,turun N9 kalo berani@ada teloq..rindu MAT sabu ke sampai tersasul guna warna oren..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiada istilah rampas dekat Tgnu sebab skr ni umno yg memerintah... ko ni tau ke tak tau klu dah bodoh tak payah komen apa² duduk diam baca je komen² bodo dari pati kuali .

      Delete
  28. Warna kesukaan cina.logo kesukaan india mana yg melayu tu ye.jalanla tu kita bknnya rasist

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wihhh..ado laie anjing nyalak kek sini

      Delete
  29. Aku rasa geng mat sabu nak lawan geng jozan.habisla jozan tak dpt cari mkn karang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg habis nanti umno.
      Perkauman sgt

      Delete
  30. Aku dah kata itu parti geng langar punya org baiah langar
    hudud langar.ini logopun nak langgar juga.memalukanp punya parti ciplak.aku rasa mat sabu n the geng ni just playing araund the bush.nanti mereka akan sesat sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing aje yg sanggup baiah bini

      Delete
  31. Yang langgar dun ngan parlimen orng lain dah terang2 munafik..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg langgar perjanjian pr pun munafik

      Delete
  32. Terima lah kenyataan.Pas akan terkubur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak mungkin.
      Klu umbobn 90% mungkin

      Delete
  33. Parti dah 50 TAHUN TENTU LAH RAMAI DTG DENGAR TAPI BAB TAWAN TRENGGANU MACAM HAMPAS. PRESIDEN ADA KAT SITU TAPI TRENGGANU TETAP JADI MIMPI SAJA
    KELANTAN PUN LAMA KERANA TUAN GURU NIK AZIZ. TUNGGU LA LEPAS NI DAPAT KAT UMNO BALIK LA. TAK CAYA TUNGGUUUUUUUUUUUUUU LA.

    BERPADA PADA LA KALAU NAK GAH RASA KUAT. LEBIH 50 TAHUN DAH SUAM SUAM KUKU JE KEJAYAAN PAS NI.

    PUM PANG PUM KUNUN KUAT. CEHH KUAT NGUTUK DAN MENTOLOL JEBON JEMAAH SENDIRI ADA LAH.
    CAKAP TAK SERUPA BIKIN. ADA FAKTA OK DAN TULUNG LAH BUKA MATA YA LEBAI LEBAI DAN PENYOKONG2 LEBAI YE

    ReplyDelete
  34. baca blog ni pengomennya benci kat ok.kalau benci tengok pun org tak maau.rrupanya kat ni lain.benci tapi sayang kat ok.tahniah ok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sayang kat ok
      Tapi ok jual mahal
      Maklumlah ada tski...

      Delete
  35. membanjiri ruang2 ceramah je..tapi x diterjemah dipeti undi...bertahun2...apa signifikan nye....poyo...menang sorak...KALAH SABUNG...

    ReplyDelete
  36. Geng2 cangkul tak payah la meroyan..tak suka tk yah baca..pi main jauh2..bagus korang pi kempen ahli pas join amayam lg baik..nama ja islam..tp takut btul ngan ulamak n hukum islam yg allah tetapkan..dah2 pi jilat bontot tuan guru
    korang..loser

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku suka pas ngan pan.
      Aku doa umno bn bungkus pru nanti
      Lepas pru betina baju merah tu bole bela lembu

      Delete
    2. aku x pernah suka mat sabun tp aku 2.6 billion kali lebih tak suka kpd yg pandai menyalak. kao nak jd walaun kpd yg mengaku ulamak tp munafik dlm berjanji, menipu dlm bermuafakat dan mengelar dlm berjemaah silakan. jgn kerana ketololan ketua kau yg dikejar x dpt yg dikendong berciciran...

      Delete
  37. Logo parti cankoi dah kantoi.rilek la tak payah nak meroyan kat sini.byk org pernah kantoi la tak jd hal punya.omak kau kantoi hadi kantoi.najib lg kantoi besar tgok selamba kodok je org tu.cuma kalau awal awal dah kantoi mcm parti cankoi tu rasa mcm lucu tahap gaban juga la.awal awal bertempek dgn amoi.awal awal ckp kalau nak buat hudud kena tanya dap.awal awal logo ciplak apa punya amanah tu

    ReplyDelete
  38. http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=article&sid=26405

    4 ribu lebih ahli baru Terengganu..

    ReplyDelete
  39. http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=article&sid=26405

    4 ribu lebih ahli baru Terengganu..

    ReplyDelete
  40. Saya syurkan kepada sesiapa yang masih buta tentang jamaah harakah islamiyah, syarat dan ciri cirinya boleh rujuk kitab tafsir Suroh As Sof ( suroh ke 61 ) karangan TGHHA yang dikarang sebelum perpecahan PAS. Memang betul, tidaklah terkeluar islam jika keluar PAS. Tetapi.......... bacalah buku tersebut atau mintalah sesiapa yang arif syarahkan kitab tersebut..

    ReplyDelete