KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 22 September 2015

RESOLUSI PERTAMA PEMBENTUKAN PAKATAN HARAPAN HARI INI IALAH MAU ANWAR MENJADI PERDANA MENTERI MALAYSIA.



Gabungan pembangkang baharu terdiri daripada PKR, DAP, dan Parti Amanah Negara (Amanah) dikenali sebagai 'Pakatan Harapan', kata Ketua Pembangkang Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Gabungan itu juga menyaksikan parti Islam PAS tidak menyertainya, selepas Pakatan Rakyat yang ditubuhkan pada 2008 berpecah.

"Mulai hari ini, Pakatan Harapan akan berfungsi sebagai pakatan politik yang jitu membela rakyat berhadapan Umno dan BN," kata Dr Wan Azizah selepas sidang meja bulat pembentukan gabungan baharu di Subang Jaya, Selangor hari ini.

Pada sidang media sama, Dr Wan Azizah turut mengumumkan Pakatan Harapan bersetuju Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang menurutnya dipenjara atas sebab politik, merupakan calon perdana menteri sekiranya gabungan ini menang pilihan raya umum akan datang.

"Perkara pertama yang diumumkan adalah saudara Anwar sebagai perdana menteri sekiranya Pakatan Harapan menang pilihan raya umum akan datang," katanya.

91 comments:

  1. aku tak setuju....aku bangkang
    aku nak hadi jadi PM
    hadi ada hubungan baik dengan jepun
    dia boleh tarik pelabur

    ReplyDelete
    Replies
    1. ceh...mau dibaruakannya kitorang nanti

      Delete
    2. Aku setuju.... hanya TGHA sahaja di Malaysia yang layak, dia Naib Presiden Ulama Sedunia, orang lain di Malaysia ada ka? Dia juga tok guru, pandai tafsir Al Quran dari muka depan hingga belakang, Anwar pandai ka?

      Delete
    3. mana bole woi..
      kang hari2 mc gi laut jala sotong

      Delete
    4. masa dlm PR dulu ada beberapa ketol iktiraf dia
      skang tak tau la sapa nak iktiraf
      kat sini pun tak sapa iktiraf kecuali walaon
      kalu iktiraf da lama hudud jalan kat kelantan

      Delete
    5. kat US ada Bill Clinton
      kat kita ada Hadey Klintong

      Delete
    6. Yang terbaiknya biar hj hadi jadi PM.

      Sebelum lagi angkat sumpah, dia akan sedekahkan jawatan itu kepada ku li.

      Delete
    7. we wnt hadi

      we want hadi

      hadi maru jadiko piemoto malashio ajishio nomotokar

      aci mekkkkk hadimaru

      Delete
    8. Hahaha.....akhirnya harapan omak kau berkecai namun berjaya jadi pengkritik kutuk hina dlm sesawang!!! Tahniah.... pakatan baru tertubuh tanpa byk cerita ...siapa tak suka boleh langkah haluan masing2 siapa berminat boleh bersama pakatan teruskan agenda perubahan negaraku. Terpulang pada rakyat kebykan utk terus hidup merana atau hidup selesa bersama pakatan mengubah kehidupan masa depan yg lebih baik.

      Delete
    9. Aku setuju.... hanya TGHA sahaja di Malaysia yang layak, sbb.... die berbini dua.. kah kah kah

      Delete
    10. rakya melay sgt bangga ada keturuna
      n melatyu jdburuan fbi cia dan di malukan di pentas bangsabbavgsa bersatu pbb di new york


      bangga melayu boleh rembat 2.6b tanpa berniaga hanya goyang kaki

      Delete
    11. Hahaha......tokoh melayu jadi pemimpin tak apa...janji tokoh cina jadi penasihat perunding atau penolong agar negara lebih lancar maju berpandangan jauh. Kewangan negara harus dipengang oleh beberapa menteri agar tidak salah guna dgn ini lebih terjamin. Yg bijak perlu digunakan bukan disekat bagi kepentingan utk terus berkuasa.

      Delete
    12. Suke mak... klu Anuar jadi Pm lepas ni kaum macam mak terbelalah... dan bolehlah mak berumah tangga seperti yg mak impikan selama ini... mak sarankan pondan² dan gey² marilah bersama" Pakatan Harapan" dan kalau Nuar dah jadi PM jangan lupa sama Ambiga ye....

      Delete
  2. 6 orang mat rempit tergolek dog di highway kesas
    tergolek dog

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang bodo buat kerja bodo
      cina masuk sunway college
      hehehe3

      Delete
    2. ada yg mamposss tak?

      Delete
  3. 1MDB kesal kenyataan zeti bahawa kejatuhan ringgit disebabkan 1MDB

    ReplyDelete
    Replies
    1. syarikat ayam pun blh kesal kt zeti

      tp zeti tu gabenor bnk negara tau

      bukan ahli umnu cawangan teluk tokkun

      duit negara jatuh sebb imej najib buruk....pelabur xminat dgn penipu

      klu dh bab matawang xnk dgr ckl gabenor....then nk dgr ckp sapa?

      rosmah?
      ali tinju? memekak kt lowyat blh lah?
      jamal tongkol? restoran pun xleh jaga

      dpd depa 3 dol ni..... lbh baik aku sokong Ayahanda ku Rani Kulop

      kurang2 terhibur jg dgn ayahnda rani

      we love ayahanda .....kipidap

      Delete
  4. Rugi kalau pas tak benarkan baju merah turut serta himpunan 60K
    takut tak cukup 60K nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadi himpunan belang2
      belang2 hijau merah macam kude belang
      ada ker kuda belang hijau merah? macam tak munasabah plak...

      Delete
    2. cadangan saya....
      isnin pakai serban hijau
      selasa pakai serban biru tua
      rabu serban merah
      khamis pakai songkok tinggi
      jumaat pakai aji
      nak pru14 pakai hijo seminggu
      ulang2 la

      Delete
    3. cadangan saya pula...

      baju merah pakai serban hijau

      baju hijau pakai serban merah

      Baru satu hati nampak

      Unit amal pakai songkok tinggi

      Pesilat pakai baju merah + seluar hijau + lilit kepala kelabu taik anjing (sebab anjing salak babi bukit)

      Delete
    4. barulah sehati sejiwa

      Delete
    5. aku sokong merah join hijau

      biar nampak warna bendera bangladesh....pas jgn pulak tiru dgn sengaja bendera bangladesh

      biar jelas warna isi perut pasug adalah merah umnu pembeka assobiyah yg tk diakui umat oleh Nabi saw

      depa ingat Allah heran ke serban dn jubah dn wala dn baiah parti sesat berpresiden ala ayatollat syiah tu

      sikit pun Tuhan xheran

      Delete
  5. lim kit siang lebih layak sebab dia berjuang dari dulu lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. habis najib nak letak mana?
      kang tak dapat derma sapa susah?

      Delete
    2. lks tkde rekod rasuah memang layak jd pemimpin malaysia.

      tp utk jd pm anwar terbaik....tahan diuji dn fitnah

      yg xlayak ialah pemimpin tk kira bangsa yg menyusahkn rakyat dn negara

      dia yg merompak dia kt kita bangsat

      so tk salah klu kita kt dia h....r...mj...d...h

      Delete
    3. sokong lim kit siang jadi pm malaysia..
      harapkan yg lain, mmg ke laut je la

      Delete
  6. Dari Abi Ja’far (Imam Baqir) as berkata:

    “Islam dibangun di atas lima hal: Shalat, zakat, haji, puasa dan wilayah (kepemimpinan atau imamah).” [Bihar, jilid 79, hal 234]

    Teruskan berjuang. Semoga kalian disini yg menolak perjuangan palsu pas agar sama sama beri sokongan terhadap mohd sabu!

    Segala pujian utk Ali Dan ahlulbait

    ReplyDelete
    Replies
    1. habis tu yang baju merah beli no ekor tu macam mana?
      tu nak masuk rukun yg mane?
      kata islam.....

      Delete
    2. Pembetulan:
      Mat Sabu sudah berulang2 kali menegaskan bahawa beliau bukanlah pengikut syiah. Namun masih banyak pihak yang memfitmah beliau syiah. Hal ini berlaku kerana perbezaan politik. Politik menggunakan fitnah untuk menjatuhkan sesaorang melalui fitnah. kadang kala ada orang politik politik yang menghalalkan konsep barua, anjing, babi, marxis, pil kuda, serigala dan yang seumpamanya. Ada pula sesetengah ahli politik menghalalkan rasuah, cukai berganda dan sebagainya untuk mengaut kekayaan. Keadaan ini amat kita kesali kerana turut berlaku di negara kita walaupun penganutnya beragama Islam.

      Harap maklum.

      Delete
    3. Salam 1Rasuah

      kita masih menunggu bukti Gred A.
      Atau kita nak Mat Sabu bersumpah laknat di masjid atau di tempat ceramah???

      Delete
    4. Gred A mana?
      Kelentong ke?

      Delete
    5. gred A dah simpan kat wallet
      tu pasai wallet jadi tebal

      Delete
    6. Teruskan berjuang.sesiapa yg menolak pimpinan palsu pas, menolak umno marilah bersama mengangkat pimpinan imam mohd sabu demi wilayah Islam yang benar.

      Tiada keperluan jemaah menerangkan lebih lanjut kebesaran imam mohd sabu.

      Segala pujian imam Ali serta ahlulbait.

      Delete
    7. Anon14.20
      imam abi japa babi bakir tu....imam syiah....kafìr dan murtad....nnpk ssgt ko syiah murtad....takkiyah tu maksud munafik ....selagi x bertakkiyah(munafik) tak sempurna syiah kamu kan....syiah lebih bahaya dari yahudi.....syiah perlu dihapuskan di maĺaysia.....

      Delete
    8. Anon 14.20
      Imam jaapa tu imam syiah .....syiah lebih bahaya dari yahudi.....kafir dan murtad...ada banyak komen syiah oleh anon yg sama dibawah lagi.....baca buku bahaya syiàh dan tonton u tube bahaya syiah .... bahaya takkiyah iaitu bersifat munafik...dan nikah mutaah menghancurkan nasab keturunan manusia yg mengakibatkan emak zina anak lelaki...bapa zina anak perempuan..datuk zina cucu dan berbagai lagi.....hasil anak haram zina akibat bahaya syiah.....syiah murtad ..kafir..wajib dihapuskan...

      Delete
    9. Mat Sabu dituduh Syiah sejak tahu 1980an lagi.... tapi aku heran sungguh takkan sudah berapa puluh tahun ni hangpa tak dapat bukti lagi? Sekurangnya satu dua bukti pasti boleh diperolehi untuk kukuhkan dakwaan.... namun hingga kini hanya takat cakap-cakap sahaja yang secara tidak langsung mengesahkan bahawaTUDUHAN ITU LIAR DAN FITNAH.

      PDRM tak buat kerjakah? Ulama PAS sebelum ni bangang sangatkah (yang terkini memang habis BANGANG)? JAKIM JAKAM JAKUN tak siasatkah?

      Jadi tuduhan hanya sembang si kopiah kurap yang dengki kehebatan MAT SABU.

      Delete
  7. Najib-PM, TGHH-TPM,TG Harung Ding- Menteri Kerjaraya, Nik Abduh-M Kewangan, N Tantawi- M HE Wanita, Mokhtar Senik-M JPM=====inikah kabinet Najib lepas PRU14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju....harga sotong dan ikang belukang akan turun

      Delete
    2. kalu ikut senarai ko tu, kedudukan kita mungkin setangga di bawah zimbabwe. Atas sikit drp sinegal. Tapi ok la

      Delete
  8. Janda diperlukan untuk dijadikan isteri.
    Sapa sini janda sila hubungi abang Mat.
    Abang Mat bukan kaki rempit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. abg mat geng merah atau bukan

      klu merah tknkla.....miskin ...dpt tshirt merah pun jenis murah impot dr cina

      tp ada sorang sesuai utk abg mat...sila tgk video kt perhimpunan merah yg maki kit siang dn yg selang seli zikir babi allahuakbar

      janda yg tk bertudung tu

      Delete
  9. Mat Balak kerja sapu kawasan balak.
    Biar kawasan balak bersih

    ReplyDelete
  10. Bukan dari Akhlak Mukmin.

    Dari Abdullah bin Mas’ud radhiyallahu ‘anhu,

    Rasulullah sallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,


    لَيْسَ الْمُؤْمِنُ بِالطَّعَّانِ وَلاَ اللَّعَّانِ وَلاَ الْفَاحِشِ وَلاَ الْبَذِيءِ

    “Seorang mukmin itu bukanlah orang yang suka mencela, suka melaknat, suka berkata keji, dan suka berkata kasar.”

    [Diriwayatkan oleh Ahmad, Al-Bukhary dalam Al-Adab Al-Mufrad, At-Tirmidzy dan Al-Hakim. Disahihkan oleh Al-Albany.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu hadey baca ni, terkencing2 dia
      selama ni dia tak jumpa hadis nih

      Delete
    2. yg suka sebut haramjadah, bangsat, bangang pun sama jugak
      misti terkencing2 baca

      Delete
    3. Tapi org yang baruakan orang tu macamana?
      Mukmin ker bukan tu?

      Delete
    4. baruakan orang tak apa, boleh.
      ulamak tak apa.
      makam dia tinggi.
      tinggi macam dalam bukit

      Delete
    5. Hukum menjiboonkan orang macam mana pulak?
      Ada kaitan tak dengan ayat di atas tu?

      Delete
    6. Kenapa tak bagi ayat berkaitan 4 nombor ekor?
      Tak jumpak ke?

      Delete
    7. eh...hari tu sapa yang mengaku kerja dia menyalak?
      ada sapa-sapa ingat tak?

      Delete
  11. 6 mat rempit tergolek dog di kesas highway
    tergolek dog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak dapat la nak buat part time merempit kat majlis orang2 PR 2.0
      tapi tak apa, anjing yang menyalak boleh ganti

      Delete
    2. geng merah tu kot berani mati nk lwn cina.....cina jg untung jual sparepart

      Delete
  12. Pas perlu menerima pelawaan baju merah untuk demo 60K.
    Ini peluang terbaik supaya jumlah 60K dapat dicapai.
    Kalau perlu tukar baju hijau dengan warna merah.
    Baju merah tu semuanya melayu.
    Berjuanglah untuk kaum melayu kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul sudah sampai masanya pasug pakai merah

      tukarlah serban hapak tu dgn songkok tinggi pulak...tk rimas ke

      klu pakai serban nk cita bab zoologi anjing babi pun xbebas

      bila lg pasug nk tunjuk sokong assobiyah dgn penuh bergaya dn berani

      malulah dgn mat rempit segan2 nk ngaku assobiyah pulak

      jgn tunggulah ghanimah najib tu klu malu2 kucing nk ngaku assobiyah

      hidup melayu....dlm bukit

      Delete
  13. helo Jeff....
    kau kat mana?
    Knapa MC?
    Boss cari kau jap tadi.
    Mintak contac boss. Urgent.

    Syukri
    MCD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeff...bil internet melambung2. Boss bising. Dia nak jumpa kau tadi.
      Mintak contac dia urgent.
      Ada kes la Jeff

      Syukri

      Delete
    2. boss dia cina ke...

      Delete
  14. Ape lagi OK
    Tukar la logo ko
    PAS xde dlm Pakatan Harapan
    puih....

    ReplyDelete
    Replies
    1. pah tgh kipah najik tu. nak mintak formula dptkan derma biliong2

      Delete
  15. Zullelo...minggu depan kot dpt brim. Bolehlah hang beli aircond secondhand. Panaconic mahal la. Beli acson pun ok jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tak mampu belilah aircond second hand.

      Delete
    2. apa koner kat aircond pulak nih?

      Delete
    3. tp geng merah jgnla beli kt kedai cina

      beli dpd jamal pktongkang la

      Delete
  16. Pas nak pergi ke arah mana?
    ke timur menuju ke rasuahkah?
    ke barat pergi ke GSTkah?
    ke selatan mara ke 1MDBkah?
    ke utara jalan ke derma akaun sendiri?

    Minta Pas dapat jelaskan ke arah mana destinasi hendak dituju....

    ReplyDelete
    Replies
    1. semua arah tu kita nak pergi.
      kita serba boleh.

      Delete
    2. ke bawah la tu...qo lu...

      Delete
    3. tkkisah arah mana asalkn tkde dap

      dan yg penting hudud ditangguh ke tahun 2020

      itupun klu dpt ghanimah....if not lupakn saja hudud tu

      yg penting huduuuuuitttt

      Delete
  17. Pakatan baru bermimpi di siang hari utk menawan putrajaya tanpa penyertaan pas bersama. Tanpa penyertaan pas pakatan baru pasti ditolak oleh org melayu kerana mereka lebih berkeyakinan dgn dasar yg di ketengahkan oleh pas. Biarlah apa saja perancangan pakatan baru tetapi rasanya pas yg akan membentuk kerajaan dgn majoriti mudah hasil sokongan melayu islam termasuk dari umno yg kecewa sgt skg dan undi dari bkn islam yg yakin dgn keadilan islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eloklah tu. Perjuangkan bangsa melayu kita ni bersama-sama dengan umno baju merah. bangsa melayu adalah segala-galanya bagi kita melebihi perkara yang lain di dunia ini. Hidup melayu hiduplah kita.

      Delete
    2. Maka itulah sebabnya kita jemput baju merah bersama kita agar kita dapat merasa menuju ke putrajaya.

      Nak harapkan PR memang tak nampak jalan sebab bos pun bertapa dalam penjara.

      Bos baju merah sentiasa buka pintu untuk kita ke putra jaya...

      takbirrrrrrrr

      Delete
    3. Yeeeeee haaaaaaa
      takbirrrrr

      Delete
    4. klulah babi blh mengundi....majoriti sgt mudah pas dpt

      sebb ularmak pas sgt perihatin dgn hidupan liar yg tidak berdosa

      Delete
  18. nak tanya pakcik 3 orang yang minum arak atas meja bulat kat kl 16 sept lepas la.
    harga 1 tin arak tu berapa dollar dah?
    mintak update bole ke pak cik?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tak keberatan tolong update sekali harga no ekor, boleh ke pakcik?

      Delete
    2. cukup duit upah pi demo jamal tongkang bagi....lepaslah 10 big 10 small dn setin air mineral tongkat ali cop sauh

      Delete
  19. JANDA-JANDA YANG KESEPIAN DIPERLUKAN SEBAGAI ISTERI.
    SILA HUBUNGI ABANG MAT.
    MESTILAH PUTIH, MULUT LEBAR DAN KUAT AGAMA.
    JANDA YANG HOT DAN GANAS AMAT DIALU-ALUKAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. janda demo merah menepati ciri tu bng mat....kuat agama tu....rajin takbir

      dn yg penting mulut kecik sikit dr tempayan kuil

      omak xsesuai....dia dh ada buah hati...bekas mb ooooooo

      Delete
  20. Teruskan berjuang.sesiapa yg menolak pimpinan palsu pas, menolak umno marilah bersama mengangkat pimpinan imam mohd sabu demi wilayah Islam yang benar.

    Tiada keperluan jemaah menerangkan lebih lanjut kebesaran imam mohd sabu.

    Segala pujian imam Ali serta ahlulbait.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha wilayah persekutuan ke

      imam ali tinju atau ali rostam

      imam rani kulop tknk ke

      Delete
    2. Anon15.48
      nnpk ssgt ko ni Syiah.....syiah kàfir dan murtad wajib diperangi.....syiah lebih bahayà dari yahudi....sifat munafik(takiyyah) dan nikah mutaah sifat org syiah.....nikah mutaah mrnyebabķan anak luar nikah...akibat nikah mutaah maka nasab kerurunan manusia hancur....mak berzina dng anak...bapa berzina dng anak...abang zina dng kakak...atuk zina cucu...maka anak luar nikah haram lahir

      Delete
  21. lalu kekal kawanan serigala yg buas itu terus "mengembala" sekalian biri2 ternakannya .. diserukan bahawa "anwar akan menjadi PM" ... lalu berbunyilah sekalian biri2 itu tanda bersetuju ... tidak lagi batas syariat menjadi pedoman bagi mereka lantaran sifat jahil dan kesombongannya lalu membawa kepada sifat taasub kepada seorang yg terhukum akibat sukanya ia kepada tuntutan nafsu yg melampaui batas (luar tabii) .. semoga kawanan serigala dan biri2 ternakannya diberikan hidayah Allahswt ... :)

    ReplyDelete
  22. dilupakan urusan pokok (tunjang) ... siapakah kuasa pemutus (ketuanya) .... maka ketahuilah olehmu wahai manusia yg berilmu dan beriman ... manusia2 yg bersifat serigala itu kekal dlm usahanya dengan menghidupkan kembali tipu dayanya yg telah mati (dimulai dengan B.A ..kemudian P.R .. kini mereka muncul dengan PR 2.0)... dimasa akan datang andai panjang umur dapatlah kamu melihat bagaimana buasnya kawanan ini berebutkan kuasa yg diperolehi melalui PRU ... di waktu itu pasti ada kelompok serigala yg terbuang dan dibuang (tidak lagi menjadi kalungan pujian2 palsu ) .. "akan muncul " hadi awang and the gang" versi terbaru ... mungkinkah pada waktu itu ia adalah mat sabu and the gang atau azmin ali bersama kroninya atau wan azizah bersama kerabatnya ... tetapi tidaklah ia akan pergi kepada gerombolan kafir harbi ... kerana mereka adalah wali kepada kawanan serigala itu .. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni syiah imam ke 13 ke apa

      meracau umpama demam anjing gila

      Delete
  23. Hang pa kutuk la kami punya pemimpin, nanti aku bagi siku lutut baru hang pa tau...

    ReplyDelete
  24. DARIPADA 51% JUMLAH UNDI POPULAR YG DIPEROLEHI PR PADA PRU13, RUPA2NYA HANYA 15% DIMENANGI DAP...PKR DAPAT 13%. PAS 22-23%...PATUTLAH PKR BERIYA2 MENJALINKAN KERJASAMA DGN PAS. PERKARA YG INGIN DIPERSOALKAN...KENAPA DAP BEGITU GAH CANANG MEWAKILI HAMPIR 90% UNDI CINA, HANYA MEMPEROLEHI 15% UNDI KESELURUHAN??? DAP JUGA BERLAGAK SEPERTI ABANG BESAR SEDANGKAN UNDI PADU CINA SEBENARNYA TAK BAWA MEREKA KEMANA2?? CINA OH CINA...15% JE RUPANYA...

    ReplyDelete
  25. Iklan dulu..imayam solley..ninderuppu kadalwaley..kittevey amma appa atto nenne kau podahhh

    ReplyDelete
  26. Anwar jadi pm, dap jadi ketua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami golongan nyah dan gey nak juga anuar jadi pm.

      Delete