KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 22 September 2015

MOHON JANGAN KETAWA ... KHIR TOYO SEDIA TAWARKAN RAWATAN PERGIGIAN PERCUMA SELAMA 2 TAHUN GANTI HUKUMAN PENJARA KERANA DISABITKAN KESALAHAN RASUAH.


Salah guna kedudukkan sebagai Dato' MB Selangor kebas banglo harga berjuta mau diganti dengan kerja komuniti pergigian selama 2 tahun kepada orang miskin.

Peguam kanan Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah berkata bekas menteri besar Selangor Dr Mohamad Khir Toyo sedia menawarkan khidmat komuniti dalam bentuk menyediakan rawatan pergigian percuma kepada orang miskin selama dua tahun.

Rawatan itu diberikan selama tiga hari seminggu.

Tawaran itu dibuat oleh Mohamad Khir untuk menggantikan hukuman penjara selepas didapati bersalah atas tuduhan rasuah mengikut seksyen 165 Kanun Keseksaan.

Ini kali pertama khidmat komuniti ditawarkan menggantikan hukuman penjara bagi kesalahan rasuah.

"Saya masih memiliki lesen amalan dan masih merawat rakan-rakan dan anggota keluarga," katanya.

Khir yang juga menjelaskan kepada mahkamah bahawa Selangor telah berkembang bawah kepimpinan beliau dalam tempoh lapan tahun menjadi MB.

Mahkamah akan memberi penghakiman terhadap bekas MB Selangor itu pada Selasa jam 2.30 petang.

74 comments:

  1. Kahkahkah...tv free imayam ada?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Toyol umno tawar gigi selama 200tahun percuma sbg ganti 20 bulan penjara

      Kalau mcm tu ramai lah dari pdrm sprm imigresen yg akan terima rasuah sbg ganti utk jahit coli seluar dlm big mama

      Ada pula yg nak buat rambut utk rooosemah free 200 tahun

      Delete
    2. Klu dah otak amno......
      Penjara pun nak tukar dgn rawatan gigi
      Nak tunggu, ada tak hakim yg ngong dgn tawaran khir neh

      Delete
    3. Anon 19.20 sah budak sekolah pondok.
      Baru terbuka kpd dunia sbb itu asyik cari chanel luar Imayam. Mcm mana nak jd pemimpin klu berfikiran kolot. Buat mcm hj hadi pasang bini sampai tiga...

      Delete
    4. Logo imayam, baju oren, lambang cangkul...semua tiru. Nak letak nama parti pun fikir banyak kali. Keliru dan celaru..daripada pemimpinnya sampailah ke ke ahli biasa. Ini macam boleh bungkus awal. Pru 14 entah ada lagi ke tak parti belacan ni...

      Delete
    5. Patut lah bendera PAS macam bendera Jepun....ngeh3

      Delete
    6. 20:58...tapi kalau tengok kat cuaca, macam amno aje yg nak bungkus. Tak ada cina mana amnobn bole menang...mustahil.

      Kecuali la kalu pas sokong rasuah, 1mdb dan GST....kendian amno angkat hadi jadi PM

      Delete
    7. Lagi satu....
      kalu org pas susah sangat nak masuk amno, kita tukar strategi pulak. Orang amno pulak masuk Pas. Mesti menang punyer......

      Delete
    8. mmm blh

      kau tolong cabut dan servis gigi harimau2 singa buaya tenuk gajah tapir beruang ular badak kerbau liar kuda liar burung unta kat zoo negara tu

      kerja tu masih kosong

      utk rakyat dh byk klinik gigi

      Delete
  2. Bagi baju oren terang kaler macam sami free nak? Kalau nak, masuk imayam pandikutty..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org melayu totok bangga dgn org melayu umno yg berani terima rasuah...

      Mn nak cari melayu mcm nih

      Sehingga fbi cia cari melayu bugis kes gubal wang haram

      Bangga kami melayu totok ada pm melayu rasuah mcm nih

      Rembat 2.6b tanpa perlu berniaga cuma goyang kaki sudah masyuuuk.. Melayu kaya 2.6b!!!

      Delete
    2. Pakai baju oren tak dosa. Makan rasuah masuk neraka

      Delete
    3. PAS zaman nik aziz haram terima rasuah. PAS zaman hj hadi x kisah pasal rasuah. Ponteng dewan pun tak kira bersalah. Di Kelantan habis balak ditebang tp duit entah dimana. Rakyat hidup menderita tidur dlm khemah. Pemimpin PAS bini makin bertambah.

      Delete
  3. Bihun sup & babi golek panggang percuma buat PAN-teq pendukung amanah kit siang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Toyol umno tawar gigi selama 200tahun percuma sbg ganti 20 bulan penjara

      Kalau mcm tu ramai lah dari pdrm sprm imigresen yg akan terima rasuah sbg ganti utk jahit coli seluar dlm big mama

      Ada pula yg nak buat rambut utk rooosemah free 200 tahun

      Delete
    2. Dah mula dah......
      Keluar plk daging golek panggang plak...
      Klu dah amno tu...amno jugak la
      Ahli neraka ko ni

      Delete
    3. Bihun sop dan babi panggang makanan cina. Ikut suka dia lah. Yang Hj Hadi makan sushi haram dgn duit haram tak nak ulas ke?

      Delete
    4. 20.39....tak kira sapapun, fitnah tu tetap haram. Masuk neraka.
      Nak ulas macam mana lagi....

      Delete
    5. Haji hadi kaki fitnah
      Bini dia asyik bertambah
      Cakap pun dah gabrah
      Macam orang menggelabah
      Quran hadis dia main redah
      Macam tak ada rasa bersalah
      Perangai sudah punah ranah
      Semakin ramai orang dah menyampah

      Delete
  4. Check jubur percuma 2 tahun bersama DSAI di penjara sg buloh. Ahli pkr, dap dan amanah diwajibkan hadir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Toyol umno tawar gigi selama 200tahun percuma sbg ganti 20 bulan penjara

      Kalau mcm tu ramai lah dari pdrm sprm imigresen yg akan terima rasuah sbg ganti utk jahit coli seluar dlm big mama

      Ada pula yg nak buat rambut utk rooosemah free 200 tahun

      Delete
    2. Sambung chek dubur pulak....
      Caimeno punya otak...
      Otak ahli neraka

      Delete
  5. Perbuatan double standard sudah lama diamalkan kerajaan umno bn. Contohnya, pemimpin buat kesalahan rasuah berbillion denda 1% sahaja , rakyat miskin curi susu bagi anak minum kena penjara bertahun.

    orang biasa nak ambil degree terpaksa bersusah payah belajar untuk skor spm. Tetapi penjawat awam nak ambil degree 2A SPM dan ada yang lansung tak ada A pun boleh buat?

    Anak orang kampung nak masuk kerja kerajaan perlu lalui pelbagai tapisan meskipun result membanggakan. Manakala anak dan saudara penjawat awam hanya perlu bawa surat sokongan. Bila dapat kerja dikatakan rezeki walhal cable atau cara tidak adil jelas fitnah Allah yang menyuruh kepada keadilan.

    Begitu juga dgn contract siapa yg besar lobi maka dia lah dapat, tender x keluar lagi dah bank in cash untuk melobi, lepas tu bila dah dapat kata rezeki. Pada hal terang2 amalan rasuah berlaku. Ini lah minda sonsang mereka sekarang menganggap cara rasuah sebagai REZEKI.

    ما يؤدي إلى الحرام فهو حرام

    Ertinya : Apa-apa yang membawa kepada haram, hukumnya adaah haram ( Majma Al-Anhar, 4/251 ; Rujuk perincian dalam ‘Ilam Al-Muwaqqi'ien, Ibn Qayyim, 3/137 )

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org melayu totok bangga dgn org melayu umno yg berani terima rasuah...

      Mn nak cari melayu mcm nih

      Sehingga fbi cia cari melayu bugis kes gubal wang haram

      Bangga kami melayu totok ada pm melayu rasuah mcm nih

      Rembat 2.6b tanpa perlu berniaga cuma goyang kaki sudah masyuuuk.. Melayu kaya 2.6b!!!

      Delete
  6. 19.35 dah pandai copy paste ayat tah mana dpt...kahkahkah....kedepan...bukan ke belakang mcm anwar kahkahkah pundek punya org

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org melayu totok bangga dgn org melayu umno yg berani terima rasuah...

      Mn nak cari melayu mcm nih

      Sehingga fbi cia cari melayu bugis kes gubal wang haram

      Bangga kami melayu totok ada pm melayu rasuah mcm nih

      Rembat 2.6b tanpa perlu berniaga cuma goyang kaki sudah masyuuuk.. Melayu kaya 2.6b!!!

      Delete
  7. Korang esok puasa arafah ringan sikit dosa lepas tu bleh doa bg parti politik korang menang.doa org berpuasa adalah makbul jgn dok buat melawak je.korang ingat omakkau buka liga raja lawak politik ke.habislah jozan dpt susah ni karang.he he selamat menonton tv imayam filem sensasi hero tamil tempek amoi dpt pangkat tukang askot n anguk kit siang.yeh kami dpt pangkat pandan muka pas halau kami.sekarang kami dpt jd jebon askot.padan muka pas tingal sesorang.siapa suruh kata kami pengkianat.kami askot.maskot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org melayu totok bangga dgn org melayu umno yg berani terima rasuah...

      Mn nak cari melayu mcm nih

      Sehingga fbi cia cari melayu bugis kes gubal wang haram

      Bangga kami melayu totok ada pm melayu rasuah mcm nih

      Melayu Rembat 2.6b tanpa perlu berniaga cuma goyang kaki sudah masyuuuk.. Melayu bijak taraf dunia kaya 2.6b!!!

      Delete
    2. 19.49 tu islam ke kapir?
      Kuat betul dia buat fitnah

      Delete
  8. anwar calon pm paling layak

    org baik pasti ada yg tidak suka

    tu biasalah

    biasanya org yg tksuka pemimpin tk rasuah ...mereka itu suka pemimpin rasuah

    ini lumrah .. tk perlu sgt jwb mereka itu

    pakatan harapan terus mara utk rakyat malaysia

    anyway anwar pun memberi peluang utk pas masuk PH... tp pas masih sygkn kekasih gelapnya

    pkr sudah berhemah terbaik dgn pas tp pas adalah hj hadi.....maka tk mungkin dia mampu mengadap org2 yg dia hina sebelum ini

    kita tunggu persandingan hijau merah....walaupun sudah bunting pelamin

    majlis tetap meriah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau terlebih mkn taik penjubur sbb tu muka kau hitam hodoh mcm lubang jubur..ngeh3

      Delete
    2. keluar aje la dari Pas tu
      Jangan takut la, tak masuk neraka pun kalau keluar pas
      pas bukan agama pun

      Delete
  9. Org melayu totok bangga dgn org melayu umno yg berani terima rasuah...

    Mn nak cari melayu mcm nih

    Sehingga fbi cia cari melayu bugis kes gubal wang haram

    Bangga kami melayu totok ada pm melayu rasuah mcm nih

    Rembat 2.6b tanpa perlu berniaga cuma goyang kaki sudah masyuuuk.. Melayu kaya 2.6b!!!

    ReplyDelete
  10. pencuri msti pulangkn hasil curi dulu

    then minta maaf then baru bg khidmat free

    mana blh pencuri buat hukum sendiri.....tk lepas dosa tu

    tu nasib baik ularmak pas tkminat buat hudud

    klu dh ada hudud tkblh guna tgn nk cabut gigi org dh....

    anyway hudud mana

    hudud manaaaaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org yg curi bilion2 paling takut dgn hudud. Mustahil la dia akan sokong hudud. Klu babi boleh terbang pun, tak mungkin dia sokong hudud

      Delete
    2. 20:02 mlm ni kau pegi atas kubur arwah nik aziz, tanyalah, sbb apa sepanjang dia jd MB Kelantan, hudud tak dpt dilaksanakan. Nik aziz jd MB sejak 1990 hingga 2013. 23 tahun.

      Delete
    3. 21:34...umno tak bagi laksana hudud. Nik Aziz dah buat terbaik. Dah usaha. Tapi pemimpin amno yg ada kuasa tak setuju. kalu amno tak setuju camana undi nak cukup. Besok kalu yg tak sokong hudud tu mati, ko pergi tanya la kat atas kubur mereka pulak....ngeh3

      Delete
    4. Eh hj hadi buat senang je

      Delete
  11. Uncle jibon tu mesti abe is yg dah kantoi lempar tahi atas muka bos sendiri.ha ha mmg layak naik pangkat jd maskot kuda.eleh anon 20:36 geng kuali kaupun kapir juga ke sbb fitnah pas nak ug dgn umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang ni jenis tak makan nasihat. kulit tebal tak makan api neraka kot..

      Delete
    2. Nak tanya 1 soalan bole?
      duit derma yg masuk akaun najib tu betol ker fitnah? harap2 benda ni cuma fitnah pembangkang aje.

      Delete
    3. Errr...betul ke FBI siasat org kita dengan anak dia pasal beli rumah kat us? Kompius la...sebab pembangkang ni selalu buat fitnah aje.

      Delete
    4. Err betul ke org liwat tu bukan anwar sbb da ada mangsa mengaku... errr betul ke org dlm video china doll tu bukan anwar sbb jam omega xde org tuntut

      Delete
  12. Perhimpunan baju oren bila nak buat? Separuh padang bola pun belum tentu penuh. Boleh ajak sami datang bagi makan free

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pdg netball belum tentu penuh. Nak bg penuh kena panggil staff tv Imayam.

      Delete
  13. Hati hati dgn Malaysiabarua. Dia bukan sekadar anjing gila tapi anjing gila baka Rotweiler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia bukan sekadar anjing gila tapi lubang jubur hodoh anjing gila..ngeh3

      Delete
    2. Fuhhhh.....terkenal betol la..FBI pun nak berkenalan jugak.
      Nak mintak sign otograf la turrr

      Delete
  14. Shamsiah fakeh kata dia tak pernah tembak n guna bom utk serang tentera n pihak berkuasa melayu.boleh percaya ke tu.habis dia tukang arah saja serang katanya tp biar aje askarnya menembak dia pula duduk tengok sj.tak ke rakan rakan komunisnya tu akan rasa pelik tgok dia duduk saja sedang org lain tungkus lumus berjuang mungkin dia jd tukang masak juga agaknya.bagaimanapun tentulah dia dikira bersubahat sama dgn tentera komunis itu.bagaimana ada pihak yg mengatakan komunis itu pejuang kemerdekaan sedang mereka sebenarnya berjuang krn ideologi mereka.aku rasa shamsiah fakeh n kawan kawannya hanya terjerat dgn ideologi itu krn semangat mereka utk merdeka dr jajahan ing.barangkali samsiah juga ingin lari dr rasa kecewa krn masalah pernikahannya.jgn lah kita tersalah memilih jln spt lalu dijadikan kuda spt samsiah itu.padahal niatnya mungkin suci.dlm perang katanya boleh membunuh bangsa sendiri.aku tak rasa byk ant kita yg sangup menjadi spt samsiah itu.cuba tanya tok peti mesti mereka tak setuju komunis menyerang malaysia merdeka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak elok ko merendahkan kebolehan dia. Dia tu melayu.
      Hidup melayu.

      Delete
  15. Sabar..tggu pruntukan dap dlu baru kita buek himpunan oren..byk tanya pula..ko nak sponsor ko..spenda ko pun omak ekau yang boli

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat hapa nak buat perhimpunan kalu niat sebenar setakat nak beli nombor ekor ngan minum bir...baik tido kat rumah.

      Delete
  16. Parti Pas ni apa la punya malang
    Dari dulu sampai sekarang asyik kena main aje
    Dulu kena main amno
    Sekang kena main dap

    Kena mandi bunga agaknya presden dia...

    ReplyDelete
  17. Pas janganlah berangan sangat nak kumpul 60K kalu tak ada bantuan baju merah....

    ReplyDelete
  18. jgn menghina - tak baik

    ReplyDelete
    Replies
    1. baju merah nak hantar 59 ribu orang, baki 1 ribu ahli pas.

      Delete
  19. Aku musykil la...
    Kalu Pas join amnobn, ada ker orang amno yang nak tolong undi Pas? Lagi satu, ada ke mana2 calon amnobn yang nak bagi kerusi kat kawasan bertanding supaya Pas tak bertembung ngan amnobn? Siapa agaknya calon amnobn yang sanggup bagi kerusi mereka kat calon Pas tur yek??? Adakah amat maslan?

    Musykil aku....tak dapat nak pikir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pkr dah ajak
      tapi ajak2 ayam la
      mujur presiden paham

      Delete
  20. Khir toyo ni bukan ke MB selangor umno yg terakhir tu kan?
    Lupa plak.

    ReplyDelete
  21. Kelantan ni pun satu hal jugak...
    Balak asyik hilangggg aje..
    Tak takut kena hudud ke mat2 balak tu?

    Tu yang aku sokong hudud kat kelantan tu..
    Dapat jugak kurangkan balak hilang.

    ReplyDelete
  22. gigi nak tukar ngan penjara...
    mana aci main macam ni woiii..
    ni main tipu ni
    tak aci la bhaiii

    ReplyDelete
  23. 23:55 betul. Lepas Kira undi malam tu dia menangis Dalam lift sebab selangor diumum tewas secara rasmi Oleh SPR.

    ReplyDelete
  24. Cerita banyak pun tak Guna. Kena buat keputusan.
    1) teruskan bersendiri dan tanding tiga penjuru sebagai Parti pengacau. Alang alang menyeluk pelasam, biar sampai Ke pangkal lengan. Biar pakatan harapan kalah dan umno menang. Parti islam biasa pas dah tentulah tak payah fikir menang.
    2) buat u turn dan runding semula dgn PH. Tak usah Malu, belajar Dari kesilapan lepas. PH boleh terima. Syarat utama Kena patuh perjanjian, hadir mesyuarat dan jangan kianat, contoh letak calon di kerusi tertentu tanding 3 penjuru.
    3) gabung dengan Parti rasuah dan boros iaitu umno. Tekadkan harapan untuk perbetul umno Dari Dalam. Tapi ingat.....nak cuci tong tahi Kena cuci Dari luar, jgn cuci Dari Dalam.
    4) keluar Ramai Ramai dan join Parti islam professional. Masih belum terlambat.

    Jadi, Ahli Ahli Parti Islam biasa (pas) tah payah tunggu Dewan Harian buat pengumuman. Kan semua dah besar Panjang. Buat lah keputusan sendiri.

    Sekian Dari saya. Baru JE sampai kota bharu untuk eid adha dan Korban esok.

    ReplyDelete
  25. PAS bukan dokong agama Islam, PAS parti ajaran syiah. cuba tengok perangai pemimpin2 pas.

    ReplyDelete
  26. As Salam Sha. Photo homepage tak nak tukar Ke?
    1) buang bendera Parti Islam biasa (pas) dan Ganti dgn Parti Islam professional (amanah)
    2) buang bendera Parti melayu professional (pkr) dan bendera Parti tionghua professional (dap) Dan tinggalkan bendera Parti Islam biasa (pas).
    3) Sama seperti no. 2 dan tambah bendera Parti melayu rasuah dan boros (umno)
    4) untuk warna baju dan topi, sila pilih antara hijau, biru tua atau jingga

    Okay Sha.....nitez...zzzzzzz

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3.1) tambah lagi parti melayu spm 3A dan ketam mengajar murid berjalan betul... ngeh3

      Delete
  27. Parti Islam biasa PAS kini tersepit disebabkan tak fikir dua Kali bila buat keputusan.
    Kalau bersendiri dah tentu kalah semua kerusi. Sanggupkah pemimpin pemimpin Selain Hadi dan ulama2 beserta ahli2 membiarkan Parti rasuah UMNO menang? Inilah Parti lawan pas sejak berpuluh tahun dulu.
    Sebahagian Akan keluar Parti dan join amanah.
    Sebagai Parti Islam biasa, tak Kan lah Kita nak kianat perjuangan Selama ini dan biar umno menang? Saya rasa masih Ada sifat perjuangan Islam di Dalam hati mereka.
    Istighfar dan redho lah dgn apa yg berlaku....tak Guna Kita berpegang kepada keputusan Hadi yang tak tentu membawa Kita Ke syurga dan Sudah tentu tak mendapat apa2.
    Marilah Kita berjemaah bersama pakatan harapan, Kita tumbangkan regime umno dan Kita bangunkan sebuah negara Islam yang jauh lebih baik Dari sekarang.
    Kepada Pakcik 2 dan Abang 2 yang pernah saya bicarakan Hal ini secara bersemuka, Tarik lah nafas sedalam dalamnya, tahan beberapa saat dan hembus dgn perlahan. Insyaallah boleh buat keputusan untuk bersama dgn Pakatan Harapan. Tak perlu tinggalkan PAS, Cuma pangkah PH waktu pilihanraya dan Ajak kawan2, sedara Mara semua pangkah PH. Boleh semua?

    ReplyDelete
  28. Boleh..boleh blahh..brapa imayam byr ko..cit poodah..bagi idea konon

    ReplyDelete
  29. Haha.tanya brapa dap bayar laa..imayam kuali wat mende..logo pun ciplak

    ReplyDelete
  30. Kalau aku jadi hakim..aku suruh toyol tu cabut gigi sendiri atas bawah sebagai ganti penjara..mau ka..??

    ReplyDelete
  31. Toyol kene penjara juga mcm shamsiah terbuang kenegeri china.baru dpt pengajaran.rasuaj itu salah.komunis itu bahaya.geng pakatanpun sudah dapat pengajaran juga bila pas tak dtg meja bulat baru melongo rasa kehilangan n ada yg tak kena .sekarang gasak korang le lwn umno.pas nak buat keje lwn ikut jln lain pulak.bila korang dah letih n tinggal nyawa nyawa ikan pas akan ambik peluang.pandai tak pas kuheh kuheh

    ReplyDelete
  32. Jgn kutuk sgt khir toyo, mungkin dia akan join parti kuali slps bebas dari penjara nanti. Mcm mat taib, lps umno, pas reject, parti kuali adalah pilihan, sbb parti kuali kan utk golongan profesional shj. Buat baik dari sekarang laa...

    ReplyDelete
  33. Jangan dilayan mat jawa ni. Apa dia ingat dia boleh buat kerja doktor gigi kalau dah bertahun buat kerja lain. Kalau nak jugak jadi doktor gigi kena belajar balik. Kurang-kurang 5 atau 6 bulan. Kalau layan juga orang lain pun hendak diberi layan yang sama. Dreba lori kena penjara pun nak bawa lori penjara secara percuma. Peguam kena penjara pun nak bagi khidmat guaman percuma. Yang tak tahannya bila penjual dadah dan GRO kena penjara...mereka pun....lu pikirla sendiri!!

    ReplyDelete