KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 10 September 2015

PENGAKUAN MUHYIDDIN DALAM MESYUARAT MT UMNO SEMALAM OLEH RAJA PETRA KAMARUDDIN



Konspirasi Ramai yang menjangkakan Timbalan Presiden Umno yang juga bekas Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin dan beberapa pemimpin Umno akan dipecat hari ini. Itulah khabar angin yang tersebar dan dimainkan oleh media beberapa hari lalu.

Ini yang dilaporkan oleh The Star :

    Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Shafie Apdal mengekalkan jawatan mereka dalam Umno, menamatkan spekulasi bahawa mereka akan dipecat susulan penyingkiran dari Kabinet, dua bulan lalu.

    Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kedua-dua Timbalan Presiden Muhyiddin dan Naib Presiden Shafie menyatakan komitmen sepenuhnya kepada parti dan beliau menghargai kehadiran mereka pada mesyuarat Majlis Tertinggi, pada Rabu.

    “Mesyuarat itu berlangsung dalam suasana yang menyenangkan dan semua orang menunjukkan semangat setiakawan. Kedua-duanya juga meluahkan kesetiaan kepada parti dan akan memastikan ia akan menang pada pilihan raya umum akan datang,” katanya pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat berkenaan.

    Najib juga memaklumkan mesyuarat selama empat jam itu turut menyentuh mengenai isu 1Malaysia Development Berhad, di mana kerajaan melakukan yang terbaik untuk menyelesaikannya.

    “Kita telah meminta masa selama enam bulan untuk pelan rasionalisasi 1MDB, dalam usaha ia mengurangkan hutangnya. Setakat ini kita telah menerima tawaran yang menggalakkan tetapi saya tidak boleh menyebutnya, kerana ia masih dalam proses. Sebaik tamat, saya akan membuat pengumuman rasmi,” katanya.


Apa yang tidak dilaporkan oleh The Star adalah Muhyiddin memaklumkan kepada Majlis Tertinggi Umno bahawa beliau menyedari mengenai konspirasi untuk menjatuhkan Perdana Menteri Najib Tun Razak namun beliau tidak terlibat atau menjadi sebahagian daripada konspirasi berkenaan.

Dari satu segi, Muhyiddin mengesahkan apa yang dinafikan beberapa bulan lepas – terdapat konspirasi untuk menjatuhkan Perdana Menteri. Dan konspirasi ini melibatkan beberapa agensi atau individu dari beberapa agensi, seperti SPRM, AGC, BNM, PDRM dan lain-lain.

Dalam pada itu, KPN telah mengumumkan bahawa PDRM telah melancarkan siasatan terhadap konspirasi untuk menumbangkan kerajaan. Ia disiasat bukan hanya konspirasi untuk menjatuhkan Perdana Menteri tetapi juga konspirasi untuk menumbangkan seluruh kerajaan.

Apa yang menariknya ialah Muhyiddin mengakui beliau menyedari mengenai konspirasi ini, beliau tidak menjelaskan kenapa beliau berdiam dan tidak membawa perkara ini kepada perhatian Perdana Menteri memandangkan nombor dua sepatutnya melindungi nombor satu.

Ia sama seperti pengawal keselamatan di sebuah bank memberitahu polis bahawa dia menyedari mengenai rompakan akan berlaku tetapi tidak terlibat dalam rompakan itu – dia tidak melakukan apa-apa untuk menghentikan rompakan tersebut.

Apakah sebabnya Muhyiddin mengunci mulut? Adakah mereka mengugutnya jika beliau mendedahkan konspirasi itu, maka beliau juga akan digulingkan? Atau adakah beliau dijanjikan akan mendapat manfaat dengan dilantik sebagai Perdana Menteri sekiranya konspirasi itu berjaya.

Bagaimanapun, jika mereka meneruskan rancangan untuk mengusulkan undi tidak percaya terhadap Najib di Parlimen bulan depan, jawapan kepada persoalan itu akan terjawab. Jika Muhyiddin enggan menyertai undi berkenaan maka beliau semestinya tidak terlibat, atau menjadi sebahagian daripada konspirasi tersebut. Tetapi jika beliau menyertainya, maka Muhyiddin bersama dengan kumpulan anti-Najib.

The Wall Street Journal telah menerbitkan satu lagi artikel mengenai 1MDB berdasarkan maklumat yang diperolehi daripada PAC. Ia menunjukkan bahawa seseorang dalam PAC menjual maklumat kepada Wall Street Journal untuk jumlah yang banyak, tetapi ia masih belum ditentukan lagi.
Sudah tentu suspek utama adalah Tony Pua, dari DAP. Tidak syak lagi ia masih hanya syak wasangka dan polis memanggilnya untuk merakamkan keterangan. Tetapi di Malaysia, anda dianggap bersalah kecuali anda dapat membuktikan anda tidak bersalah. Malah Perdana Menteri sendiri tertakluk kepada standard pengadilan di Malaysia.

Maka sehingga atau kecuali Tony Pua boleh membuktikan bukan beliau yang menjual maklumat sulit PAC kepada Wall Street Journal maka kita boleh menganggap beliau sebagai bangsat yang menggunakan kedudukan dalam PAC untuk membuat wang. Inilah bagaimana sistem keadilan di Malaysia berfungsi walaupun bagi Perdana Menteri. – Raja Petra Kamarudin.

24 comments:

  1. Terbaik RPK,

    Maksudnya GHB tepuk dahi,

    ReplyDelete
    Replies
    1. GHB sedut exhaust rocket. Kalau rocker kata gajah tu van liteace, GHB-PAN-Cangkul akan mengaku jugak

      Habis Balaci daaaa

      Delete
    2. INI adalah permainan rocket Dan GHB. GHB pengkhianat

      Delete
    3. DAPigs PERTIKAI SARANAN MUFTI PERAK!!!

      Kalau dah dasar Kafir Harbi tu memang tak boleh nak diubah dah. Itu membuktikan bahawa Si Kafir Harbi yang dulu pernah baca sepotong ayat Al-Qur'an tidak mempunyai pemahaman tentang apa yang dia baca.

      Ini bukan soal sama ada Si Kafir Harbi DAPigs ni faham atau tidak dengan tafsir ayat Al-Qur'an yang dibacanya. Tapi ini memang masalah dia lansung tak tau apa - apa. Main ikut sedap mulut dia je.

      Sama jugak dengan pertikaian yang dibangkitkan terhadap kenyataan Mufti Perak sebelum ini yang menjelaskan HARAM sebarang usaha untuk menggulingkan Kerajaan sebagai satu hukum.

      Demi kerana nak mempertahankan ke-BODOH-an Si Kafir Harbi DAPigs tu, maka terpaksa la dia terus mem-BODOH-kan diri dia sendiri depan orang ramai tanpa rasa segan atau pun malu.

      Dan dalam masa yang sama, dia cuba pulak nak mengelirukan orang lain melalui alasan bertaraf Politik Longkang dengan harapan agar semua orang pun ikut BODOH macam dia jugak.

      Mana tidaknya. Takkan pulak dia tak dapat nak membezakan apa yang berlaku di Perak sebelum ini dengan keadaan semasa? Isunya memang jauh berbeza dan takde kaitan lansung.

      Di Perak, tiga orang ADUN dari kalangan puak - puak DAP Dan PKR tu KELUAR PARTI dan mengisytiharkan diri secara terbuka bahawa mereka tidak lagi bersama dengan Pakatan.

      Tiga orang ADUN termasuk salah seorang wakil dari kalangan DAPigs sendiri menyatakan pendirian bahawa mereka sudah hilang percaya terhadap kepimpinan yang diterajui oleh Pakatan.

      Jauh berbeza dengan keadaan pada ketika ini dimana puak - puak DAPIGS tu sedang sibuk MENGHASUT rakyat untuk menggulingkan Kerajaan Persekutuan secara paksa.

      Dan mereka juga turut cuba nak menghasut wakil dari kalangan Ahli Parlimen Barisan Nasional supaya menjadi Pengkhianat. Kan nampak sangat jauh bezanya tu? Takkan itu pun Si Kafir Harbi DAPigs ni tak tau.

      Hakikatnya, kebiadapan puak - puak Kafir Harbi DAPigs tu terhadap institusi Islam termasuk kedudukan Mufti memang sudah semakin jelas. Punya la diorang nak tunjuk yang diorang ni "Abang Besar" sampai tahap saranan Mufti diorang nak pertikai

      Delete
    4. Masalahnya dimata GHB, rocket adalaj suci

      Delete
    5. Cap Cangkul adalah agent rocket yg ditaja oleh taukey2 besar.

      Semua Malay reserve land akan dirampas jika rancangan INI berjaya

      Musolla2 Dan pusat tahfiz akan Jadi mangsa

      say no to cap cangkul, say no to rocket

      Delete
    6. Ingat Losers Cap Cangkul Tayar Traktor, PANKUALI namanya

      Moto

      Inclusive, Productive, Locomotive Dan paham

      Jawapan standard

      UG, chai.kena halau

      Cita2
      Buat Roket Penang Puas hati

      Sumpah
      Kami sumpah kami langgar ja. Bayar Kafarah. Janji lagi laaaa nak dicapati

      Bye Bye nonsense party

      Delete
  2. Apa raja petra ni buat dbloq omakkau.habisla omakkau kena kutuk ni karang.oh sekadar nak serang dap rupanya.kalau tony pua jual matlumat tu pun dia jd hero utk rakyat la omakkau.rakyat nak jatuhkan najib.kalau kerajaan jatuh sekalipun keadaan utk org melayu masih sama.ia adalah krn undang umdangnya sudah spt itu.ia selain ada org melayu yg ingin menjadi kuda bangsa lain.itu lah hal yg perlu kita berhati hati.org melayu lebih percaya kpd org cina sbb mereka nampak putih bersih tp tak lupa mereka tu.....jgn kita terleka dgn musang berbulu ayam.sy mmg perkauman ckp terus terang sj.begitupun sy rasa kita boleh berkawan dgn bangsa lain cuma mesti perhatikan kelicikan n kepandaian mereka.jgn sampai kita dimanipulasi tp tdk sedarpun n masih menyokong mereka.kita kena lihat ini jgn ingat kita pandai maka kita tak akan ditipu.kita tak suka kerajaan zalim yg menindas rakyat dlm masa yg sama kita perlu berhati hati dgn musuh yg menanti peluang juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omakkau jadi janda angkara PGB. Sampai sekarang Omakkau tidak dijamah lelaki. Keji betul perbuatan PGB.

      Delete
  3. Salam sehati serasuah,

    Menjatuhkan najib bukan bererti menjatuhkan kerajaan.

    Bila jawatan pegawai bank diberi kepada perompak tidak hairanlah income pasif tapi saving overflow.

    Begitu juga jika orang obes jadi pekerja kementerian kesihatan di mana hanya berlaku di Malaysia BMI pekerja kesihatan tidak diambil kira gimana nak jadi contoh kepada rakyat.

    Begitu juga jawatan tukang ajar diberi kepada orang tak cukup ajaran maka lahirlah sampah insan. Bayangkan mereka ini dulu kawan-kawan anda yang rendah intelek dan rendah akhlaknya tak dengar cakap guru dan ibu bapa tiba-tiba diberi degree di KU mana tah orang tak pernah dengar. Bila grad jadi beban kepada rakyat. Graduan pandai terpaksa berebut jawatan dengan mereka, pekerja am terpaksa diimport dari luar menambah jenayah. Jawatan mulia seperti guru diberi pula kepada penjenayah yang terkenal waktu di sekolah dulu tidak pernah naik pentas kecemerlangan dan rosak akhlak maka lahirlah sampah insan doktor cucuk sendiri dan perogol kanak-kanak.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEDEPAN - Aziz Babi

      Delete
    2. betul. sekor cina gemuk dh tipu ketua melayu. dh songlap duit melayu tbung haji.

      tp melayu perkauman tk marah pun. dh jelas cina tu licik nk jatuhkn ekonomi org melayu melalui pemimpin dunggu napa xmarah.

      atau memang cina tu sgt licik hingga taksub perkauman melayu xsedar....dok marah je.....apa ada faedah

      Delete
  4. Ini ada satu story fening punya. Baca dengan teliti.

    Sama macam PGB.

    Serang DAP serang PKR tapi making love dengan UMNO.

    Ugut putus cinta dengan PKR kalau PKR kawan dengan GHB.

    Bila PKR tak layan PGB dan terima GHB , PGB jadi keliru.

    Lalu dengan muka tak malu, diutus wakil PGB jumpa dengan PKR supaya jangan kawan dengan GHB.

    Sebelum ni kutuk, ugut PKR, hina DSWA dan herdik DSAI.

    Macam budak-budak kelaku PGB ni main ugut-ugut pulak.

    Kesimpulannya PGB dah makin karut, celaru, keliru, tak keruan, sawan dan fening.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alooooo Ramon taylip update blog lu la.

      ITU loserwave tak der reader???? kah kah kah

      Delete
    2. Loserwave mana ada orang baca. Baik tengok iklan.

      Alooooo Loserwaves komen pun cipooooot jeerr. kah kah kah

      Balik la ramon. Kuruskan badan

      Delete
    3. i n geng sokong sham tm.

      pgb dh gadai juga hudud

      meleleh air liur tunggu bila najib nk derma kt mereka.

      najib kt tkmo kawan pgb sebb rosmah dh mula mengamuk tkut jd mangsa pgb.

      najib bisik kt muhyidin....jgn buat hal lagi tau....din jwb i am sorry boss..i tercabul mulut ari tu.

      Delete
    4. Ini hanya org umno yg pening kepala sbb tersilap pilih parti lain pulak.i say silap lg katanya.terpaksa la buat cerita utk tutup malu

      Delete
  5. Anda seorang sotong???????? Anda jual pil kuda, jebon, kena walaun, mak bapak kena baiah gadai bini, candat sotong atau suka mkn sushi, sila hubung PGB(parti gadai bini)

    Kami NGO yg berdasarkan candat sotong, kami Faham anda suka sushi dan kami walaon

    Tak lama lagi kami akan ada Pati walaonCai Kebawah, namanya walaon, dalam bahasa Italy yg bermaksud candat sotong enak sekali.

    Apa kami lakukan tak berpandukan betul atau salah, sebab kami mengharapkan Ihsan Jin Harung Jing.

    SIla hubungi HadiCandatSotong, Harung Jing, Nik Abodoh dan Tantawi Vellfire untuk butir2 selanjutnya

    Hidup Sotong

    Boy PGB
    PARTI GADAI Bini

    ReplyDelete
  6. geng walaun boleh percaya dgn anak raja beruk yg takut blk malaysia...ajaib2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu msa dia dok kutuk kerajaan, kaulah yg siang malam jilat air kencing dia. Laaa ni bila nmpak dia mcm bias kpd kerajaan sikit je...amboi3, meroyan mcm org sawan babi.

      Delete
  7. Aku sangat takut dgn PGB. Aku sayang bini ooi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa nak jd calon dulu tak ada sekor pun persoal ttg baiah, pdhal masa tu nik aziz hidup lg, skrg bila kalah bertanding dan nak lompat parti, mcm2 persoalan ttg baiah. Nampak sangat kau dah lama sesat. Jilat lah balik kahak hijau kau tu.

      Delete
  8. Salam ...
    Cuba seminggu dua nie semua org tak marah, tak hangin dan tak panas....
    Cuba try nie, mungkin membantu kita semua mencari penyelesaian....
    Cuba cari benda baik2 sket...
    Cubalah....

    ReplyDelete
  9. Sembang kosong raja petra yg bertahun takut nk balik malaysia omakkau boleh percaya...gila ke apa? Kaki fitnah, kaki reka cerita, penulis upahan...dulu mati2 sokong anwar, skrg jilat najib dan rosmah. Takde standard...kelas barua

    ReplyDelete