KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 9 September 2015

ISU PKR SOKONG PADU PAS SERTAI PAKATAN 2.0 .... AZMIN TEMPELAK WAKIL RAKYAT DAP AGAR JANGAN BERPERANGAI KEBUDAK-BUDAKKAN.



Betul tak Omak Kau cakap antara PKR dan Parti Cangkul jauh berani PKR bila berdepan dan bersemuka dengan DAP dalam apa jua isu yang mereka tidak sependapat.

Apakah ini suatu mesej dan isyarat amat jelas lagi nyaring bahawa PKR lebih relah tanpa DAP dalam Pakatan 2.0 asalkan PAS tetap bersama .... tanpa DAP PKR tidak menjadi kudis gatal punya .. begitu kah????? .. Tunggu dan lihat akan episod yang semakin menarik dan suspen ini.

PETALING JAYA : Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamed Azmin Ali membidas Ahli Parlimen DAP dari Kulai Jaya, Teo Nie Ching dan menyifatkannya sebagai kebudak-budakan.

Perkara itu terjadi apabila Nie Ching menulis di twitternya adakah Azmin mencari rakan politiknya dengan menyertakan pautan berita daripada The Malaysia Insider berkenaan kenyataan Abdul Hadi bahawa Pas tidak menolak kemungkinan menyertai himpunan ‘baju merah’ pada 16 September ini.

“Jangan terlalu kebudak-budakan! KEADILAN sentiasa menjadi penggerak utama untuk mengukuhkan gabungan itu untuk menghadapi UMNO dan BN,” tulis Azmin ditwitternya lewat malam tadi.

Menteri Besar Selangor berkata, PKR sentiasa menjadi penggerak utama untuk mengukuhkan Pakatan Rakyat bagi berhadapan dengan UMNO dan BN.

Azmin dan pimpinan DAP tidak sependapat dalam isu penubuhan Pakatan Rakyat 2.0 bagi menggantikan Pakatan Rakyat yang telah berkubur.

Ini berikutan, Azmin bertegas mahukan Pas menyertai Pakatan Rakyat 2.0 tetapi tidak disenangi DAP dan sebahagian pemimpin PKR yang tidak sehaluan dengan Azmin.

117 comments:

  1. Don't worry cap cangkul, amoy cakap kat President Cap Cangkul sambil selfie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abang2 sekalian

      Punyala bahlul sapa tak sokong dicop.ameno aleh walaun.walaun roket.

      Bodooooooooo

      Tulang Loser, get a job lah. kah kah kaj

      Delete
    2. Cangkul tayar traktor.

      Kalah buat parti baru

      wirid UG Cai, UG Cai kena halau.

      Hudud not okey, Rocket okey

      Delete
    3. Ingat Losers

      Moto

      Inclusive, Productive, Locomotive Dan paham

      Jawapan standard

      UG, chai.kena halau

      Cita2
      Buat Roket Penang Puas hati

      Sumpah
      Kami sumpah kami langgar ja. Bayar Kafarah

      Bye Bye nonsense party

      Delete
    4. Azmin nak pas, pkr, dap dan ghb bersatu utk tumbangkan umno dan bn.

      Ini sudah baik.

      Delete
    5. hahahaha.....

      nampak gayanya pucuk yang layu dalam hati Omak Kau kembali berbunga dengan twit azmin.....

      hahahaha......

      Delete
    6. Anwar, Azizah, Azmin..(AAA) bijak bermain...

      PKR sebagai orang tengah diantara PAS, DAP dan Amanah memang wajar memainkan peranan.

      Dengan mengajak Pas bersama dalam PR 2.0, meletkkan Pas dalam keadaan seba salah.

      Kalau Pas terima, kedudukan adunnya dalam negeri selangor terjamin. Termasuk kedudukan menantunya.

      DAP dan Amanah tak rugi apa-apa.

      Hanya mungkin penyertaan Pas kali ini ada bersyarat sedikit. Tak boleh dibiarkan tanpa syarat macam dalam PR lama.

      Kalau Pas tolak, dia sendiri yang rugi besar. Kerusi Selangor akan berguguran dan jawatan menantu dia pun akan lebur.

      Biarkan AAA bermain dengan game. Amanah dan DAP perhatikan sahaja....kita tengok ada U-turn tak di pehak Pas.

      Delete
    7. Pkr, pas, dap, ghb lawan umno, bn.
      Muhidin/madey?
      Makin kecut najib.

      Delete
    8. Ternyata dgn sekali libas...suara Ghb azmin campak longkang...hehehe

      Delete
  2. Parti cangkul ke...parti tin milo ke...semua kena bersatu tumbangkan BN. Hari2 korang copy paste kutuk sesama sendiri macam budak2. Takde matlamat. Kenapa gelarkan orang dengan gelaran bukan2? Tak payah bergaduh nak tunjuk sapa lagi bagus...macai umno yg byk laga2kan pas dgn ghb, termasuk omakkau. Berhati2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cap Cangkul ni macai rocket FYI

      Delete
    2. Kita tengok sapa yg tumbang dulu.

      Delete
    3. Cangkul Loser Kena Sepak Dgn PKR

      PKR tegas mahu PAS dalam gabungan baharu pembangkang

      PKR bertegas masih mahukan bekas rakan sekutunya dalam Pakatan Rakyat, PAS menyertai gabungan pembangkang yang baharu walaupun ditentang DAP, kata Mohamed Azmin Ali.

      Timbalan Presiden PKR itu berkata, PKR membuat keputusan itu selepas berbincang secara mendalam dan menerima mana-mana pihak yang berpendirian untuk melakukan reformasi secara total termasuk PAS.
      "Itu pandangan Lim Guan Eng. Terpulang kepada DAP, yang saya nyatakan baru-baru ini bukan kenyataan dan pendirian saya tapi itu pendirian PKR.



      "Ini bukan pendirian saya atau (Datuk Seri Dr) Wan Azizah. Kita sudah bincang panjang, termasuk pandangan dan maklum balas yang diterima Ketua Umum (Datuk Seri Anwar Ibrahim) yang menyatakan PKR sentiasa bersifat inklusif," katanya kepada pemberita di Rawang, hari ini.
      Menteri Besar Selangor itu berkata, PKR mahu duduk semeja berbincang dengan DAP dan PAS kerana percaya parti pembangkang perlu bermuafakat bagi menyelamatkan negara dan memulihkan ekonomi daripada terus merudum.

      "Sebagai sebuah parti yang diberikan mandat oleh rakyat untuk bertanggungjawab menyelamatkan negara dan memulihkan ekonomi negara dengan melibatkan semua pihak, kita mesti ada rasa rendah diri untuk menerima pandangan daripada pelbagai pihak tapi dengan matlamat yang sama.

      "Itu pendirian PKR," katanya.

      Azmin berkata, perkara itu boleh dibincangkan dalam beberapa siri yang akan datang bagi melihatnya berdasarkan senario politik semasa.

      "Sudah tentu ada keperluan untuk kita mengikat semua parti politik ini dengan satu muafakat dan matlamat yang lebih jelas bagi menyelamatkan negara dan memulih ekonomi hari ini," katanya.

      Ditanya sama ada penubuhan Pakatan Rakyat 2.0 akan datang melibatkan empat parti - PKR, DAP, PAS dan Parti Amanah Negara (Amanah), katanya perkara itu belum diputuskan.

      "Saya tak tahu. Sebab, itu tertakluk kepada perbincangan. Kita sentiasa berdasarkan konsensus, bukan keputusan individu," katanya.

      Lim yang juga Setiausaha Agung DAP semalam dilaporkan berkata, pihaknya tidak akan menerima penyertaan PAS dalam gabungan baharu pembangkang.

      Ketua Menteri Pulau Pinang itu berkata, DAP dan PAS kini berada di tahap tidak mungkin dapat "rujuk" kembali kerana parti Islam itu sudah mengisytiharkan mereka sebagai musuh.

      "Bagaimana kami boleh menyertai pakatan itu bila PAS hendak bertanding menentang kami?" soalnya.

      Amanah minggu lalu turut menolak cadangan Anwar, yang menyebut PAS sebagai sebahagian gabungan baharu pembangkang, menyifatkan ia 'tidak realistik' kerana menganggap parti Islam itu bukan aset kepada Pakatan Rakyat 2.0.

      Delete
    4. Nampak gaya pkr, dap, pas dan ghb akan bergabung lawan umno bn. Satu arah satu matlamat. Habislah umno.

      Delete
    5. setuju kecuali ok.umno sdg main jarum kutuk dap dan ghb puji pas supaya nampak teruk sangat pembangkang berpecah.

      Delete
  3. Cadangan kpd DAP,
    1. Bubarkan pr0.2,
    2. Tubuhkan pr0.3 yg melibatkan 5 buah parti...,
    DAP, PASMA, GHB, PPM dan PAN
    :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. DIN PUDU SONGEH DIMALUKAN HADI AWANG!!!

      Presiden PAS, Hadi Awang berkata PAS ada kekuatan sendiri dan tidak akan bergabung dengan parti baharu yang sedang dalam proses didaftarkan, Parti Amanah Negara (Amanah).

      Selain itu, Hadi Awang juga turut menegaskan bahawa pengalaman lalu sudah cukup banyak mengajar PAS supaya lebih berhati - hati untuk bekerjasama dengan mana - mana parti politik lain.
      "Sehingga ini PAS dengan tegas tidak menerima parti baharu itu dan konsisten dengan pendirian selama ini," katanya kepada pemberita semasa ditemui ketika menghadiri sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini hari ini.
      Sebelum ini, Timbalan GHB, Salahuddin Ayob telah mengeluarkan jemputan untuk bekerjsama dengan PAS dan menyatakan mereka tidak ada halangan jika parti itu mahu menyertai Pakatan 2.0.

      Mengenai status Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Raja Kamarul Bahrin yang diminta meletakkan jawatan sebagai wakil rakyat PAS setelah menyertai Amanah, Hadi Awang berkata dia akan dengar dahulu laporan daripada Badan Perhubungan PAS Negeri dan PAS Pusat sebelum mengambil sebarang tindakan.

      Ketika ditanya kemungkinan anggota PAS akan menyertai perhimpunan yang dicadang diadakan pada 16 September ini, Presiden PAS itu berkata beliau akan melihat dahulu apa pengisian program berkenaan.
      "Hari Kebangsaan kita sama-sama sambut, sebab itu baru-baru ini kita tidak menyertai perhimpunan Bersih kerana ia bertembung dengan Hari Kebangsaan, kita menghormati Hari Kebangsaan," katanya.
      Maka kesimpulannya, PAS tidak la sebodoh seperti yang disangka oleh puak - puak Geng Haprak Baru Si Mat Sabu tu. Tapi sebaliknya, tindakan Si Din Pudu tu hanya sekadar memalukan diri dia sendiri je. Tak pasal - pasal je dia SONGEH tak tentu arah!

      Delete
    2. Nampaknya azmin nsk satukan dap, pas, pkr dan ghb. Pas dan dap terpaksa ikut sbb nak jatuhkan umno. Pembangkang ni saja buat strategi utk lemahkan umno. Dekat pru mereka gabung semula. Strategi ini bukan pertama kali mereka buat. Umno mesti hati2 supaya tidak terperangkap.....

      Delete
    3. Pas jgn terperangkap dgn puak2 tolak hudud ni..berdiri atas kaki sendiri lebih bail dari bersekongkol dgn puak2 tolak hudud ni..pas tak akan kemana kalau berpakat dgn mereka lagi..pas akan bertambah sokongan jikalau bersendiri..cayalah

      Delete
  4. Azmin sebenarnya dah terdesak antara anwar, pas dan dap mana dia nak sokong,
    azmin dah terdesak anwar merupa sumbar dana terbesar pr dah masuk bamboo river
    Azmim dah sampai kan terpaksa minta bantuan pas itu kekal kuasa dia di spangor
    Azmin dah terdesak deig nak selewangkan wang selangor untuk pilihanraya.
    Azmin dah terdesak terpaksa ikut cakap peliwat tegar
    dulu pas amat suka azmin sekarang mereka tak Lagi tentu ada sebab nya

    Azmin tak kaji 'dap itu memang tak suka azmin jadi mb atas sebab azmin petingkan kroni dia dan tak pentingkan kroni dap itu, dap lebih suka anwar sebab disitu 50% sumber kowangan mereka, sebab itu dap bermati-matian pertahankan anwar itu.
    Bagi aku anwar adalah orang paling bodoh dia pergi buang pas dia lupa pas ada 45% kekuatan dalam pr ,dap campur pkr hanya ada 55% kekuatan , dap hanya pandai ambil kesempatan atas kelemahan anwar itu, jika anwar buang pas dari pakatan akan merpercepatkan kehancuran pr itu sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini strategi licik pembangkabg. Buat2 berpecah tapi dekat2 pru mereka cantum balik. Dah 2 kali pembangkang buat mcm nih dan umno hampir2 tumbang......

      Umno kena hati2

      Delete
  5. PGB Parti Gadai Bini dah meroyan tak keruan gila minta ihsan dari PKR.

    Sebelum ni bukan main kencang hina Presiden PKR tak layak jadi MB.

    Lepas tu Anwar pula kena sergah kat Rusila sana.

    Cukup memalukan ianya dilakukan oleh seorang yang mengaku ulamak.

    Sekarang apa nak dikata hidung tak mancung pipi tersorong-sorong.

    PGB lu boleh blah joint UMNO kami tak suka kamu.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak tak cukup umur halau org dewasa. Sham TM... Awak daj bersunat ke belum? Kau ingat pas ni baru nak kenal dunia?

      Sham...selesaikan pendaftaran parti cangkul dulu, tukar nama. Tukar lambang baru.

      PRU 14 nanti minta Parti tak cukup sifat ni hantar calon lawan Pas di setiap DUN dan Parlimen. Jgn buang masa pikir hal umno. Kita tgok satu m'sia ni brp kerusi DUN Parti tak akil baligh awak dpt dan berapa Pas dapat. Tgok juga brp kerusi Parlimen yg parti tak cukup umur awak dpt.

      Delete
    2. Umno hati2...
      Geng pemvangkang ada steategi.
      Buat2 pecah, dekat pru gabung balik.
      Jangan tertipu.
      Salah langkah umno terima padah.

      Delete
    3. syam tm ni umno.dia tu sedang menjalankan tugas memastikan pakatan tidak bercantum semula.

      Delete
  6. Assalam..
    Melalui pemerhatian sy dan pendpt sy dlm hal politik yg berlaku, memang bangsa cina mahu memecah belahkan perpaduan org melayu. Lihat shj bilamana Azmin menyuarakan utk tetap meneruskan kerjasama dengan parti PAS. Dengan pantas bangsa cina cuba utk mnjauhkan perpaduan antara org melayu. Permainan bangsa cina ni cukup licik dan ketika sedang parti dalam kekecohan sekarang ini dalam UMNO dan PAS, DAP semakin selesa dan seboleh2nya tidak mahu melihat ketenteraman parti politik melayu aman.
    PAS sudah pun berpecah kepada dua puak, dan UMNO juga sudah pun berpuak kepada belah Najib dan belah Muhyidin. Saya disini tidak memihak pada mana2 parti, tapi hanya merujuk pada apa yg Omakkau publish di sini. Mengikut cuaca politik yg berlaku sekarang ini, dapat dilihat sekarang ini DAP dlm kedudukan selesa dan hanya menunggu masa untuk menghancurkan parti politik melayu dan islam. Sedikit demi sedikit DAP mnjalankan agenda mereka dan ianya hampir2 mncapai matlamat mereka.
    Ibarat seperti bangsa cina nak beli tanah melayu. Cina ni tak kisah berapa juta sanggup nak dibeli, tapi bangsa cina ni xkan sesekali mnjual tanah kepada org melayu. Sebab cina ni tahu org melayu ni kelabu mata bila melihat duit dan wang adalah antara salah stu pancing mereka pada org melayu. Ibarat cina bekata "KITA OLANG CINA TALAK KISAH LUIT BRAPA MANYAK MAU KASI PASAL MAU BELI ITU MELAYU PUNYA TANAH. PASAL KITA OLANG CINA TAU INI MELAYU MANYAK SUKA LUIT (Duit). ITU JAM AAA.. KITA TALAK KASI CAN MAU JUAL INJ TANAH PASAL KITA MAU KASI KITA PUNYA BANGSA CINA SAJA MAU DUDUK. ITU MELAYU SENDIRI BIKIN PANDAI2 LA MAU CALI TEMPAT MAU DUDUK"

    Renung2kan lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Pandir dengan lawak bodohnya

      Delete
    2. Ko tak payahlah nak terangkan apa lg... dah dia org yg pilh Dap memerintah masa akan dtg... aku pun tak sabar jugak nak tunggu Dap memerintah... org melayu ni ko cita apa pun tak guna... sebab kalau belum rasa..., org melayu ni kalau dah rasa baru dia dpt rasa ..., biar dia org rasa... baru dia rasa..., aku nak tengok jugak dia org merasa.

      Delete
    3. Ko dgn pak pandir... ko lg bodoh..

      Delete
    4. Bagi la pendapat atau pandangan macam mana pun selagi melayu islam khasnya tak faham dan sedar akan permainan dap selagi tu lah dok sokong dap dan parti cina lainnya.

      Delete
    5. ANTARA PARTI YG BIJAK STRATEGI IALAH DAP DAN PAS. STRATEGI BUAT2 PECAH. TIBA PRU GABUNG BALIK. PAS WAJIB HATI2. JANGAN SANGKA METEKA LEMAH. SUDAH 2 KALI STRATEGI INI DIBUAT DAN HASILNYA BN HILANG MAJORITI 2/3. KALI INI PERLU LEBIH BERHATI2

      Delete
  7. sungguh nyata dah jd lidah UMNGOK dah blog ni...TAHNIAH!!!! dah srupa seperti ibarat meludah di langit....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suka hati dialah nak jd lidah apa pun. Asal jgm jd lidah biawak mcm awak dah lah.
      Kalau rasa blog ni dah lari tuning, pegi hadap blog lain. Blog greenpork ada, pegi masuk sana.
      Tapi blog greenpork kau tak bleh kutuk admin mcm kat kutuk omakkau. Tulisan yg jolok jubur admin je yg akan disiarkan.
      Tp jgn bimbang, jubur admin greenpork tak lah berulat mcm jubur cina Dap yg kau jilat tu. Depa basuh berak mcm kau jgk.

      Delete
    2. Barua ummo jalan lupa pakai baju merah berhimpun bawak parang ye...pukul member sendiri. Mintak rm50 kt jamal yunos bankrap tu...bisnes lingkup skrg ni jadi hulubalang najib. Bodoh & terencat

      Delete
    3. 17:07 barua DAP dari parti tak cukup sifat.

      Delete
    4. LIHAT......PEMBANGKANG MAKIN BIJAK. UMNO MAKIN BERPECAH. PEMBANGKANG BUAT2 MCM BERPECAH SUPAYA UMNO RASA SELAMAT. BILA TIBA PRU, PEMBANGKANG BERGABUNG SEMULA. STRATEGI INI BERULANG LAGI. DULU MAJORITI 2/3 DPT DIHAPUSKAN. KALAU TAK HATI2, LEPAS INI BN AKAN DITUMBANGKAN PULA.
      MINTA UMNO JGN LEKA. JGN TERJEBAK DENGAN TIPU MUSLIHAT PEMBANGKANG. HATI2 JGN SAMPAI NASI MENJADI BUBUR.

      Delete
  8. Org melayu ni setakat kena ludah dan meludah dah biasa dah... dia org nak rasa kahak hijau Dap pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahak najib dgn rosmah kau jilat..kahkahkah. hanjing punya barua umno. Otak udang. Sampai mati kena tipu

      Delete
    2. Bila plk najib menipu? Duit 2.6b dlm akaun dia, dia tak nafikan. 4 cm dlm dubur masih nak nafi lagi? Siap dgn profile DNA. kromosom haploid, bkn diploid, ada paheeemmm?
      Are u okey?....

      Delete
    3. Najib mula2 tak mengaku la bodoh..menteri siap backing ckp najib tak sebodoh tu letak duit billion2 dlm akaun. Dah kantoi terpaksa mengaku. Nak jadi barua rosmah tapi takde akal...mcm jamal yunos anak haram

      Delete
    4. Jamal yunos tu anak haram kau dgn kekasih gelap ambabiga tu ke? Patutlah ambabiga tu solo smpai la ni, rupanya dia jd kekasih gelap kau. Gelap semacam.

      Delete
    5. CANTIKKKK....
      STRATEGI PEMBANGKANG HAMPIR MENJADI. STRATEGI BUAT2 BERPECAH UTK LEKAKAN UMNO. UMNO DAH PECAH BELAH. PENYOKONG DAH TERBAGI 2. BILA DEKAT PRU14, PEMBANGKANG GABUNG SEMULA SBB TUJUAN SAMA JATUHKAN UMNO.

      DULU STRATEGI "PERPECAHAN" INI DPT PECAHKAN MAJORITI 2/3 BN. KALI INI JIKA UMNO LEKA, UMNO MUNGKIN AKAN HILANG PEMERINTAHAN DI MALAYSIA.

      UMNO PERLU BERSATU. JGN TERJEBAK DGN TIPU HELAH PEMBANGKANG.

      Delete
  9. [Adakah Saya Agen Mana-Mana Parti Politik?]

    Saya pernah memberi tazkirah di Parlimen dan di hadapan menteri dan pegawai tinggi kerajaan di Putrajaya. Saya menggunakan bahasa yang agak tegas terhadap amanah dan tanggungjawab pemimpin.

    Respon seorang menteri selepas mendengar tazkirah saya:

    "Sangat pedih, tetapi kena ikut".

    Tiada labelan macai pembangkang, agen PAS atau kuda DAP dilontarkan.

    Tetapi apabila saya menegur sedikit sebahagian ustaz-ustaz PAS atas satu isu akademik. Maka saya terima labelan dari sebahagian pimpinan dan pengikut PAS:

    Agen umno, ilmuwan cari makan, ilmuwan jaga periuk nasi, agen Ulama Muda Umno, ilmuwan tidak adil. Yang paling memeranjatkan ialah saya dituduh agen IKRAM sedangkan demi Allah saya bukan ahli IKRAM apatah lagi masuk usrah mereka. Permusuhan sebahagian mereka dengan saya jelas apabila saya dipulaukan walaupun dahulunya sahabat baik hanya kerana sebuah nasihat! Ada juga yang label saya sebagai insan yang memburukkan wajah Islam.

    Saya termenung seketika. Jika inilah sikap orang yang mendabik dada sebagai pejuang Islam maka saya rasa teramat dukacita. Saya bimbang jika anda memerintah negara maka tiada ruang untuk ahli akademik seperti saya menasihat anda. Saya bimbang bila anda berkuasa saya akan dihalang dari mengutarakan pendapat ATAS NAMA AGAMA. Saya terbuka untuk kita berbeza secara ilmiah. Tapi bukan dengan sangkaan buruk dan persepsi negatif begini. Maka saya menjemput mana-mana pimpinan PAS terutama Ust Zaharudin Muhammad atau Ust Ahmad Hakimi dari Kuala Selangor atau Ust Khairul Azmi dari Pahang untuk kita berwacana membincangkan isu makna Jamaah Muslimin dan isu berkaiatan dengannya yang menjadi polemik antara saya dan anda.

    Akhukum fillah
    Dr. Rozaimi Ramle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab itulah Haji Hadi enggan terima Wan Azizah jadi calon MB Selangor kerana dia menganggap wanita adalah bertaraf barang gadaian atau cagaran.

      Jika tidak takkan isteri masing-masing dicagarkan kepada parti Pas.

      Delete
    2. HADI, GUAN ENG, AZIZAH DAN MAT SABU ORG2 BIJAK MAIN POLITIK. BUAT2 BERPECAH TAPI KENYIT2 MATA. SAMPAI MASA PRU MEREKA GABUNG BALIK. NGAPPP SBB JERAT SUDAH MENGENA.

      UMNO JANGAN KENA TIPU HIDUP2 SAMPAI 3 KALI. TAKUT NANTI PM LEPAS KE PEMBANGKANG.... HATI2

      Delete
  10. Isu baiah yang diperkenalkan dalam PAS terhadap mana-mana wakil rakyat negeri khususnya Kelantan yang berniat untuk meninggalkan parti tersebut adalah satu tindakan yang tidak munasabah.

    Mana mungkin demi kepentingan politik parti, rumahtangga diperjudikan dengan menceraikan pasangan secara tidak langsung. Jika inilah keadaan politik yang diamalkan, akhirnya wanita dan keluarga akan terus menerus menjadi bahan mainan politik tidak matang.

    Wanita atau isteri memainkan peranan yang paling penting dalam institusi keluarga. Lafaz baiah dan ta’liq itu tidak seharusnya menjadikan isteri dan keluarga sebagai gadaian atau cagaran untuk kerja politik.

    Ini menimbulkan keraguan di mana jika Islam itu menjadi landasan utama dalam matlamat perjuangan, apakah Islam dan keluarga itu dua perkara yang berbeza?

    Politik, Islam dan keluarga adalah perjuangan yang satu tanpa perlu sebarang pemisahan. Tindakan mengingkari baiah itu seolah-olah sama tarafnya seperti keluar dari agama.

    Penceraian talak tiga yang dijatuhkan kepada isteri tanpa sebab adalah satu perkara yang tidak boleh diterima akal. Bukankah talaq adalah perkara yang paling tidak disukai Allah walau ada hukum yang diharuskan.

    Ia adalah satu rahmat yang diberi oleh Allah bagi suami isteri yang benar-benar memerlukannya. Tidak wajar jika terputus hubungan suami isteri, bukan kerana krisis dan ketidaksefahaman tetapi disebabkan perkara luar dari urusan peribadi mereka.

    Maka, sebarang talak untuk tujuan luar rumah tangga memerlukan dalil dan hujah yang benar-benar kukuh. Kerana ia akan menimbulkan kekeliruan dan penyalahgunaan objektif asal peruntukan yang diberikan oleh Allah.

    Apakah ahli-ahli parti tidak boleh meninggalkan PAS hanya kerana terikat dengan lafaz talaq tiganya?

    Walaupun ianya satu acara yang dipersetujui, namun para lelaki seharusnya memikirkan akibat yang ditanggung oleh wanita sekiranya penceraian tanpa rela ini berlaku.

    Wanita tidak harus dianiaya hanya kerana sebuah perjanjian taat setia terhadap parti.

    Semoga ini menjadi pengajaran bagi ahli politik di Malaysia, bahawa menjadikan wanita sebagai cagaran dan gadaian dalam politik adalah satu perkara yang sungguh mundur. Kita bukan hidup di zaman jahiliyyah.

    Allah sendiri mengangkat wanita dalam Al-Quran, tetapi pemimpin pemimpin Islam di Malaysia menganggap wanita itu sebagai satu bahan yang boleh dipermain-mainkan.

    Jika penindasan begini terus berlaku terhadap wanita, ia akan menjadi lebih sukar untuk mengiktiraf wanita khususnya wanita Islam di Malaysia.

    ZURAIDA KAMARUDIN ketua Wanita PKR dan MP Ampang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak Lampir ni salah masuk jamban ni...tak tengok label ke? Atau buta huruf. Masa nak jd calon dan nak berbaiah, tak ada sorang makhluk pas pun yg menentang dan mempertikaikan baiah.
      Bila kalah bertanding dan nak lompat parti, mulalah rasa bhw baiah dulu tak betul. Knpa? Sbbnya.... BODOH.
      Mak lampir yg mempertikaikan lagi nampak bodoh.

      Delete
    2. Sebenarnya Pas sendiri telah termakan sumpah berhubu7ng dengan baiah ini.

      Kenapa sehingga kini Pas masih belum memecat wakil rakyatnya yang
      keluar parti?

      Sebab puak-puak pemimpin Pas akan rasa berdosa selama-lamanya bila memecat mereka akan menyebabkan runtuhnya ikatan perkahwinan wakil rakyat tersebut. Hancur keluarga mereka.

      Jadi Pas sangat berharap mereka itu yang keluar/lompat parti secara sukarela.

      Dalam kes kumpulan yang keluar parti ini, mana ada mereka keluar secara sukarela?

      Ada bukti yang mereka dihalau keluar.

      Delete
    3. HATI2 DGN SANDIWARA PEMBANGKANG. MEREKA BUAT2 BERPECAH, TIBA PRU BAIK SEMULA. DAH 2 KALI STRATEGI INI DIGUNAKAN. JIKA LEKA, NEGARA AKAN JATUH KE TANGAN MEREKA.

      HATI2.
      SATUKAN SEMULA PERPECAHAN DLM UMNO DAN MIC.
      JGN NANTI DEKAT PRU14 BARU TERPINGA2

      Delete
  11. Hadi: Pas cukup kuat, tak perlu parti lain

    KUALA TERENGGANU - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, Pas ada kekuatan sendiri dan tidak akan bergabung dengan parti baharu yang sedang dalam proses didaftarkan, Parti Amanah Negara (PAN) atau kini dikenali dengan Parti Pekerja Malaysia (PPM).

    Beliau berkata, pengalaman lalu banyak mengajar Pas supaya lebih berhati-hati untuk bekerjasama dengan parti politik lain.

    "Sehingga ini Pas dengan tegas tidak menerima parti baharu itu dan konsisten dengan pendirian selama ini," katanya kepada pemberita semasa ditemui ketika menghadiri sidang Dewan Undangan Negeri (Dun), di sini, hari ini.

    Mengenai status Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad yang diminta meletakkan jawatan sebagai wakil rakyat Pas setelah menyertai PPM, Abdul Hadi berkata beliau akan dengar dahulu laporan daripada Badan Perhubungan Pas negeri dan Pas Pusat sebelum mengambil sebarang tindakan.

    Ketika ditanya kemungkinan ahli Pas akan menyertai perhimpunan yang dicadang diadakan pada 16 September ini, Presiden Pas itu berkata, beliau akan melihat dahulu apa pengisian program berkenaan.

    "Hari Kebangsaan kita sama-sama sambut, sebab itu baru-baru ini kita tidak menyertai perhimpunan Bersih kerana ia bertembung dengan Hari Kebangsaan, kita menghormati Hari Kebangsaan," katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JGN JADI BODOH MCM DULU.
      PERPECAHAN PEMBANGKANG HANYA SANDIWARA YG DICIPTA UTK MELEKAKAN BN DAN KOMPONENNYA. BILA BN DAH LEKA DAN LEMAH, PEMBANGKANG BERSATU BALIK.

      HATI2.
      JGN TERMASUK JERAT PEMBANGKANG LAGI. STRATEGI INI TELAH BERJAYA MERAMPAS 5 NEGERI DAN MENIDAKKAN MAJORITI 2/3 BN.

      JGN SAMPAI PISANG BERBUAH 2 KALI.

      Delete
    2. Apa macam dengan "Amanat haji Hadi".Dalam amanat tu pada tahun 1980, hadi kata umngok kapir. Sekarang kenapa Hadi nak kawan dengan Umngok.Sebab Hadi nak jadi kapir ke?

      Delete
    3. Sebab pkr dan ghb lagi kapir dari kapir...
      hehehe

      Delete
  12. BONGKAR LAGI !!!.. Sekali lagi WSJ melaporkan Abu Dhabi dakwa AS$1.4 bilion daripada 1MDB hilang..

    ADA BERANI KAH Najib Razak nak SAMAN ‪#‎WSJ‬ seterusnya mengenai laporan terbaru mengenai skandal ‪#‎1MDB‬..

    Saman WSJ pada 'HARI SELASA' dua bulan yg lepas bila nak buat !!!.. Nak tunggu Selasa bila ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. INI PERMAINAN PEMBANGKANG.
      MEREKA BUAT SANDIWARA KONON BERPECAH.
      DLM DIAM BUAT ISU PADA PM.
      UMNO BERPECAH DUA.
      MIC BETPECAH DUA.
      DEKAT PRU14 PEMBANGKANG BERGABUNG SEMULA.
      PEMBANGKANG AKAN RAMPAS PEMERINTAHAN NEGARA

      UMNO BN WAJIB HATI2
      JANGAN TERKENA SAMPAI 3 KALI

      Delete
    2. Umngok pecah lagi bagus.tak boleh kencing melayu lagi.

      Delete
    3. Kencing pkr tak pe..rasa lain sket kot..
      hehehe

      Delete
  13. Setelah isu2 skandal 1MDB, rasuah MARA di Australia, derma RM2.6 bilion-Najib, Saman WSJ-Najib harumkan nama negara di serata dunia, KINI GILIRAN BOLA SEPAK pula pertontonkan satu dunia betapa hebatnya mutu sukan negara ke seluruh dunia..

    MALAYSIA SEMAKIN 'GLAMOUR' di bawah pemerintahan Najib.. like emoticon.. Siapa TAK KENAL MALAYSIA !!!

    ReplyDelete
  14. Kekayaan pak arab.. 'Tak Mampu' menolong pelarian Syria..

    TETAPI mampu bg derma RM2.6 bilion kpd pemimpin korup yg terpalit dgn skandal rasuah, penyelewengan & penyalahgunaan kuasa !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. anda bodoh kerana kekayaan pak arab perang syria tak habis hingga sekarang mereka bekalkan senjata dan wang pada pembenrontak syria, kekayaan pak arab mereka sedia kemah di turkis pada perlarian

      Delete
    2. Pak arab taik kucing...mana pak arab ada derma kt najib. Kena kencing kaw2...duit rakyat najib hanjing tipu ckp duit pak arab. 1mdb lanciauuu

      Delete
  15. Bila Rosmah 'machaikan' anggota Polis..
    Hebat si Rosmah ni.. HANYA SURI RUMAH tetapi boleh ada Pegawai Khas yg berpangkat Datuk...

    GUNA DUIT MANA utk bayar gaji pembantu khas tersebut ??.. Guna duit Najib ka atau duit2 'taxpayer' rakyat !!!

    SEJAK BILA isteri PM ada Pegawai Khas bergelar DATUK ??!!

    ReplyDelete
  16. ‪#‎BREAKINGNEWS‬ .. Semakin hampir RM4.50 DAN SETERUSNYA TAK MUSTAHIL CECAH RM5.00 !!!
    Terkini USD$1 = MYR4.42

    Syukur.. RINGGIT MAKIN JATUH BAIK UNTUK PELAJAR ASING & PELANCONG ASING !!!

    Tapi TV3suku bgtau satu negara ringgit TAK AKAN CECAH RM4 TAHUN INI & TAHUN DEPAN.. KOH!! KOH!! KOH!!

    Tak heran pon Malaysia MAKIN JAHANAM...

    Jika ini berterusan, tak mustahil negara kita akan muflis dengan peningkatan kadar inflasi yang mendadak...

    Masih gah nak laungkan Hidup Melayu di PWTC ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia dah nak jahanam, kau tunggu apa lg, cepatlah berambus ke luar negara.

      Delete
    2. LU SURUH GUA BERAMBUS...
      LU INGAT INI TANAH AIR BAPAKK LU KER BHAII?
      ORG MCM LU PATUT BERAMBOOOS LA BHAII SBB BUAT TANAH AIR GUA TUNGGANG TEBALIK

      Delete
  17. Sebelum ini terkenal dgn kes 4 cm dlm dubur. Sebelum tu terkenal dgn drama berlindung di kedutaan turki sbb ada org nak bunuh dia. Sebelum....sebelum....sebelum... Byk lgi yg menyebabkan Malaysia ni terkenal seantero dunia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ni terima BRIM, besok polis bt roadblock saman RM300. Tak byr kena waran tangkap...kahkahkah. kena tipu hidup2 barua umno

      Delete
    2. TAK ABIS2 DUBUR2
      GUA SONGKIT DUBUR MAK LU KANG

      Delete
    3. oi buret. nuar dah dok dlm. cukup le hina dia. kau tu kebih babi dro dap. bos kau curi duit rakyat berbilionpun kao ttp buta. ptuih . lebih bodor drp lge

      Delete
  18. Dulu ramai marah aku bila aku panggil Nik Amar tu Mat Balak..

    Sekarang baru korang Paham.. Korang akan paham..dan ramai adun dan org PAS kelantan dah nampak wajah Jahat Nik Amar... tak boleh sorok lagi... Nik Amar akan dikenang sebagai..

    1- gadaikan Kerajaan Tok Guru Kepada UMNO..

    2- Gadai kan masa Depan dan runtuhkan PAS dgn agenda Hudud dia..

    3- Gadaikan hasil Mahsul,Balak Negeri Kelantan kpd Kroni dan Cina..
    tunggu jer..masa dia akan tiba.. akan terdedah wajah jahat Nik Amar..bila ini terjadi..

    aku mintak org PAS kelantan jgn Pijak gambar Nik Amar..pijak terus Nik Amar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAT BALAK.
      FUYOOOOO...

      Delete
    2. Nik amar mat balak najib mat derma lge juga yg suci murni jaga jaga dgn musang berbulu ayam atau musuh dlm selimut sedang duduk bersembang anda nanti ditikam

      Delete
  19. Mengapa Najib masih membisu pasal dana RM2.6 bilion...

    Meskipun Malaysia dan beliau sendiri dimalukan di Persidangan Antarabangsa Anti Rasuah (IACC) ke-16 2015, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak masih enggan tampil menjelaskan misteri-misteri di sebalik derma RM2.6 bilion yang dimasukkan ke akaunnya.

    Ini menimbulkan lebih banyak persoalan dan spekulasi mengapa Najib memilih untuk membisu daripada menjawab soalan mengenai RM2.6 bilion. Berikut ialah lima teori yang paling hangat diperkatakan.

    Teori 1: Apakah sebenarnya duit itu tidak digunakan untuk UMNO?

    ReplyDelete
  20. Dulu masa kontroversi kartun Nabi Muhammad, rakyat negara - negara arab bom sana - sini, bakar kedutaan, bunuh orang tak berdosa, merusuh dan ugut macam - macam.

    Sekarang ni bila kerajaan Arab Saudi, Qatar, UAE, Kuwait dan Bahrain tak terima walau seorang pun pelarian Syria tak ada pula orang arab nak mengamuk, merusuh, bunuh ahli politik, bakar bangunan kerajaan atau buat ugutan.

    Lebih kurang macam dekat Malaysia la. Pasal handphone yang tak sampai RM1000, bertekak bertumbuk dekat Low Yat. Kononnya bila dapat menumbuk tu terbuktilah kote dia besar.

    Tapi bila Najib Razak curi RM2.6 bilion duit rakyat tak ada pula bertekak bertumbuk dekat Putrajaya. Pergi buktikan kote kau tu besar depan Mak Mah kau tu.

    Pasal kartun dan handphone, semua makhluk bodoh sekeliling aku nak tunjuk hebat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makhluk keliling kau semua bodoh, sbb kau yg paling bodoh, jd semua yg bodoh tu nak angkat kau jd ketua mereka sebb mereka tahu kau yg paling bodoh dlm ramai ramai tu.

      Delete
    2. Sapa bodo?
      Lu ada dapat duit derma?

      Delete
  21. Perdana Menteri Finland, Juha Sipila, menawarkan rumahnya di Kempele untuk menempatkan beberapa pelarian perang Syria.

    Perdana Menteri Malaysia, Najib Razak, menawarkan rumahnya di Putrajaya untuk menempatkan RM2.6 bilion ringgit dari negara Arab.

    ReplyDelete
  22. Kutip duit rakyat tubuh 1mdb, transfer dlm akaun jho low, kemudian masuk balik dalam akaun peribadi najib...hahaha. pukimak betul PM najib..bodoh pun ada. Tu pasal sampai skrg najib tak bg tau sapa pak arab yg murah hati tu. Saksi utama hilang entah ke mana, yg siasat kena pindah/diberhentikan, timbalan pendakwaraya kena bunuh. Rosmah tak berhenti2 shopping masa rakyat tgh susah. Yg kesiannya polis...ikut telunjuk dr bwk brg2 rosmah, pakaikan kasut sampailah nk siasat sapa pun kena tunggu arahan najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita dpt bunga.
      Kita bayor la

      Delete
  23. Azmin Ali lahir di Singapura pada 25 Ogos 1964 dan merupakan abang kepada pengacara televisyen yang penuh kontroversi iaitu Azwan Ali.Beliau mendapat pendidikan awal di Sekolah Gurney Road (2), Kuala Lumpur dari 1971 hingga 1976. Kemudian beliau bersekolah menengah di Sekolah Tinggi Setapak, Kuala Lumpur (1977 - 1979) dan Institut Teknikal, Jalan Cheras, Kuala Lumpur (1980 - 1981). Beliau menyambung pelajaran beliau di University of Minnesota, Amerika Syarikat. Beliau berjaya mendapat master pada usia 24 tahun beliau juga adalah anak angkat Tun Dr Mahathir namun terus setia dengan DSAI sejak awal reformasi pada tahun 1998 hingga sekarang.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.Heee

    ReplyDelete
  24. KELIHATANNYA HADI SEOLAH OLAH MEMPUNYAI QORAMAH (KEAJAIBAN) YANG BOLEH MEMBUAT PAS MENANG DALAM PRU ..

    HADI BUKANNYA SEORANG WALI PUN ...AHLI AHLI PAS YANG DUNGU PULA SEPERTI DIPUKAU OLEH SUARA2 ULAMA DONIA ITU ..
    SEDANGKAN RASULULLAH SENDIRI BERTAHALUF SIYASI DAN MENGAJAR UMAT MANUSIA BAGAIMANA CARA HENDAKKAN KEMENANGAN DUNIA DAN AKHIRAT .. INI KAN PULA HADI YANG BELUM TENTU LAGI BAKAL PENGHUNI PENGHUNI SYURGA ..

    AHLI2 PAS JANGANLAH TERPEDAYA DENGAN TIPU MUSLIHAT HADI ..

    APA YANG KAMI NAMPAK HANYA LAH HADI CUBA MENGHERET PAS BERKOMPROMI UNTUK UMNO BN MENGEKALKAN KUASA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasulullah bertahaluf dalam keadaan menguntungkan umat islam seperti mana Fadhil Noor lakukan sewaktu BA dahulu tapi sekarang bertahaluf dengan PR menguntungkan DAP. sebab itu hj hadi merombak semula strategi supaya umat Islam kembali untung.

      Org sebut tahaluf siyasi ko pon sebut tapi tak faham. Simpan sikit bodoh tu.

      Delete
    2. Jadi adakah bila hadi keluar pakatan maka pas tambah kuat?
      Ularmak kambingkan mat sabu utk tutup serakah mereka yg nak jawatan dlm pas.

      Delete
  25. TMB Kelantan Datuk Nik Mohd Amar mengaku beli Range Rover
    HOT DI KELANTAN - MB BINA BANGLO RM2 JUTA, TMB BELI KERETA MEWAH

    KUALA LUMPUR: Setelah tersebar di media sosial dakwaan memiliki beberapa kenderaan mewah, Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah mengakui membeli kenderaan pacuan empat roda Range Rover bernilai RM200,000.

    Harakahdaily melaporkan naib presiden PAS itu berkata, Range Rover tersebut dibelinya dengan harga di bawah pasaran kerana ia kereta terpakai (second hand).
    "Ada kawan menawarkan RM200,000 sedangkan harga pasaran bagi kenderaan baharu sekitar RM300,000," katanya seperti dilaporkan portal milik PAS itu.

    Namun Harakahdaily tidak melaporkan sama ada pendapatan Mohd Amar selaku timbalan menteri besar melayakkan beliau memiliki beberapa buah kereta mewah seperti yang tersebar di media sosial.

    Manakala Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob pula didakwa membina lima rumah banglo untuk anaknya yang bernilai RM2 juta.

    - astroawani-

    ReplyDelete
    Replies
    1. DULU AKU PANGGIL DIA MAT ROVER, RAMAI ORG MARAH KAT GUA.
      SEKARANG GUA PANGGIL DIA MAT RANGE AJE. ROVER GUA SUDAH BUANG.

      Delete
  26. Abdul Hamid Bador tanya, adakah benar Rosmah Mansor hadir dalam mesyuarat yang dipengerusikan oleh Zahid Hamidi untuk menukarkannya dari PDRM...?

    Pegawai Khas Rosmah Mansor yang bergelar Dato' jawab, tidak benar...

    Mana mungkin Rosmah Mansor hadir sedangkan dia hanya seorang suri rumah (housewife).

    Dah kalau housewife, pasal apa ada Pegawai Khas...?

    Dato' yang jadi Pegawai Khas Rosmah tukang buat apa...?

    Takkan tukang jemur kain dan tukang balik ikan goreng dalam kuali saja...?

    ReplyDelete
  27. Kalau wala'un PAS nak anggap Hadi Awang sebagai pejuang Islam ke, sebagai ulamak besar ke, sebagai murabbi ummah ke, apa nak hairan.....

    Terus-terang cakaplah, bagi saya, Hadi Awang hanya setaraf Rani bin Kulup saja.... gelaran yang sesuai untuk Hadi Awang ialah Lebai Kulup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu manyak taat sama tuan.gulu lim ka?

      Delete
  28. Wakil Rakyat yang mula-mula menjadi pengkhianat ialah Hadi Awang yang mengkhianati Pakatan Rakyat dengan mengadakan rundingan sulit dengan UMNO selepas PRU 2008.

    Bahkan Hadi Awang telah memburuk-burukkan Anwar Ibrahim dan Nik Aziz di depan Pak Lah yang menjadi Presiden UMNO ketika itu.

    Kalau bukan khianat, menatang apakah namanya tu....?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ko tau cita ni bapak ko ada kat situ ke.. bapak ko degar dgn telinga dia ke.. ada bapak ko tengok dgn mata dia ke...

      Delete
  29. Kewujudan baiah sumpah taklik cerai talaq tiga bagi calon-calon PAS dalam pilihan raya umum yang lalu adalah suatu yang misteri.

    Pimpinan pusat PAS berkali-kali menafikan wujudnya baiah tersebut sejak 2009 lagi.

    Terbaru tiga hari yang lalu setiausaha Majlis Syura Ulama (MSU) PAS Datuk Nik Zawawi Salleh menegaskan bahawa mereka tidak pernah meluluskan baiah sumpah taklik cerai talaq tiga itu.

    Ini bererti PAS Kelantan tidak mematuhi keputusan MSU sekiranya benar baiah tersebut di kenakan ke atas wakil-wakil rakyat PAS di negeri tersebut.

    Ini bermakna baiah sumpah baiah taklik talaq tiga tidak diperakui oleh ulama PAS sendiri.

    Dan dengan sendirinya tindakan PAS Kelantan itu adalah bukti tidak walaknya mereka kepada kepimpinan ulama.

    Maka tidaklah sepatutnya isu tersebut dibangkitkan oleh pimpinan PAS Kelantan khasnya apatah lagi pimpinan Pusat PAS amnya.

    Kesungguhan sesetengah pemimpin PAS yang begitu ghairah mahu meruntuhkan rumahtangga di kalangan wakil-wakil rakyat PAS Kelantan yang kini bersama Parti Amanah Negara (AMANAH) menimbulkan kehairanan besar di kalangan masyarakat umum.

    Seolah-olah mahu dipisahkan semua wakil-wakil rakyat ini dengan pasangan masing-masing tanpa sedikit pun ingin melihat hujah dan pandangan ahli fekah yang memberi jalan keluar kepada persoalan hukum menghiasi dada-dada media.

    Tidaklah dinafikan adanya pendapat ahli fekah yang menghukumkan jatuh talaq dengan sumpah taklik oleh suami terhadap isterinya, tetapi ia tidak ada kena mengena dengan sifat taklik dalam baiah politik seperti yang dilakukan oleh PAS.

    Lebih menyedihkan apabila mereka yang bersungguh-sungguh ini seakan-akan mahu membalas dendam dan ‘gembira’ melihat rumahtangga sahabat yang dahulunya berjuang dalam PAS, runtuh dan musnah.

    Seakan-akan tiada ruang untuk hujah menyelamatkan rumahtangga ini dikedepankan.

    Islam diwajahkan dengan pandangan yang cukup jelek seolah-olah politik kepartian Islam ini kerjanya mencerai-berai rumahtangga orang semata-mata dengan cuba menjadikan perjuangan politik Islam sebagai alasan untuk mewajarkannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasa la
      Nama pun ular mak

      Delete
  30. 2 Pegawai TLDM di dakwa terima DERMA RM 2 juta!

    Mustahil masuk akaun peribadi - Aaron Jin

    Kena bawa 4 saksi, tak mungkin - Hades Bawang

    Sy puji hades kerana percaya sy - Najis Berak

    ReplyDelete
  31. Fakta buat anda ketahui.. Sejarah lama akan berulang pada pru14? Sama-sama kita nantikan..


    Pilihanraya 1986 Pas sgt bersemangat masuk pilihanraya dan pas buat balah dgn semua parti. Pas lawan bn, lawan dap lawan berjasa dan lawan hamim. Bn kekal memerintah, Dap menang byk kerusi, berjasa boikot pilihanraya dan hamim menang beberapa orang calon di kelantan.

    Pas menang satu parlimen ulang menang satu parlimen iaitu pengkalan chepa. Yang lain baham tanah termasuk marang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moleklah, biar bahang tanoh belaka

      Delete
  32. "Kita lawan semua" itu yg best tu.

    Masa jadi mb teganu betulka dia amanah? Klu betul kenapa rakyat tolak?

    Masa jadi mb betul ka tak ambil peluang?

    Org teganu tahu kroni siapa yg kaya raya masa dia jadi mb.

    Nak kencing pun agak agak lah bro.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Byk makan pil kuda senang nak kencing.
      Laju aje dia punya kencing.
      Kencing pekat pulak turr

      Delete
    2. Ya allah...kurnia la 2 mamat ni prostate camcer...biar dia rasa camner xleh nk kencing...hiduo masa sihat nk kecingkan ulamak jer dgn fitnah2 mereka...mintak aminkan dlm 40org..aamiin

      Delete
    3. 18:28 Rakyat teganumg tolsk pas sbb menyampah dan luga tgok muka penyokong pas yg begongang mcm mung. Dohlah bodo, berlagok nok mapuh.

      Delete
  33. omak dh mula syg azmin

    dia mengidam nk berlaki MB Selangor jg.

    ada cita2 nk jd rosmah kot omak ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengki le tu, dulu kutuk sgt suka hati omak kau lah nak berlakikan sapa pun. Asal bukan ahli parti cangkul dah leee.

      Delete
    2. 21.24...omakla tu yg jwb marah2 malu2 kucing kunun.

      tahniahla klu dh syg azmin pulak.....nj tunggu MB Nganu hj hadi sepenggal je tahannya......lemah syahwat tul lah org tua tu.

      Delete
  34. Saya ingat kalau ahli PKR wat parti melayu mmg mantap...
    Possibility utk menyatukan org melayu tinggi lagi kompentesi...
    Tp kena ada kerjasama ngan ustaz ( ustaz sunnah)....
    Tapi semua orang nk senang....
    Btui dak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik RkR berbilang bangsa... klu tidak melayu je yg dilebel kaki jubur.

      Delete
    2. parti asas kaum tk relevan sgt dlm konteks malaysia

      Delete
  35. Yang komen copy paste ramai barua umno konon2 dialah penyokong kuat pas / ghb. Tu sebab najib senang panggil diorang bangang @ bangsat. Duit derma dah ambik, keje tak buat. Bila buat keje, nampak kebodohannya. Malas...copy paste. Bila nampak omakkau hentam ghb, azmin ali & tun mahathir, bertimbun komen barua. Kalau najib mampus..mcm mana agaknya barua ni nak sara anak bini? Hahaha...jgn marah ye barua..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh...21:40...kau kata kat blogger mana ni?
      Nampak macam kau sindir Omak Kau ni...!!!

      Masa sahak gagap jadi MB, Omak puji melangit PKR, bila sahak dan kena terajang Omak balun PKR.

      Sekarang ni Omak dah ada funder dari Pas pulak. Sebab tu post dia kuat bau busuk...kutuk PKR dan GHB.

      Ni pulak baru jer Azmin acah teo ni ching...Omak punya cinta kepada Azmin berbunga kembali...

      Tak tau lah kot si Omak nilah yang dicop blogger bangang tu.

      Delete
    2. video 2009 lg aziz bari dh komen pasal hj hadi....jauh ketinggalan nk dibanding dgn ketokohan tgna. anwar atau lks dn lge

      tp hadi anggap dia ulamak.. dlm apa hal pun dia mesti memimpin..tk blh mengikut.

      hadi anngap dirinya islam dn islam itu hadi.

      tp bila kena dgn tokeh 2.6b....blh pulak hadi tunduk jd penjilat

      duit seperti segala2nya.

      walaunfulusss

      Delete
    3. Kalau omakkau Blogger bangang, kau yg bg komen kat sini setaraf org nyanyuk yg makan taik yg kau sendiri berak.

      Delete
  36. Nasib baik lah ada blog omakkau nih, bolehlah kau orang semua tunjuk pandai. Nak harapkan blog lain...

    Greenboc... Hanya siarkan komen yg jolok jubur admin je, admin yg berfahaman cangkul. Komen pulak ntah-ntah admin sendiri yg hantar. Ambik buluh jolok jubur sendiri.
    Jd, kauorang kna ucapkan terima kasih byk2 pd omakkau sbb publish semua komen w/pun byk komen kauorang yg kutuk omakkau. Kalau omakkau tapis setiap komen, ramai yg cakap sorang sorang mcm org sawan babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju mcm greenbok sendiri komen sendiri syok aduhai mana nak letak muka

      Delete
  37. 22:42 dah pastikan btul2 ke? Itu aziz bari atau aziz babi?

    ReplyDelete
  38. Parti Cangkul buat lawak nak ketawa atau nak menangis pun tidak tahu apabila memberitahu partinya sanggup bersama-sama dengan PAS tetapi PAS katanya ingin bersendirian .... kalau sungguh bagai dikata sanggup bersama-sama dengan

    PAS mengapa bila tewas pemilihan dalam Muktamar ke-61 lalu terus merajuk tubuhkan parti baru???? ... nak bersama mendenya weh!!!!!!! .... janganlah nak hina dan perleceh kebijaksanaan rakyat berfikir dan menilai .... TENKIU

    ReplyDelete
  39. Senyap terus sampai bisu terkedu para laskar siber PKR yang sebelum ini cukup cergas, ligat dan ghairah tanpa ada perasaan takut dosa dan bersalah memaki hamun dengan kata-kata kesat dan lucah terhadap PAS dan kepimpinan tertingginya terutamanya sekali Hadi Awang dan Haron Din apabila Ketua Umum PKR Dato' Seri Anwar Ibrahim, Dr Wan Azizah Wan Ismail Presiden PKR dan disahkan secara tegas dan jelas oleh Timbalan Presiden KeADILan Azmin Ali yang PKR telah membuat keputusan muktamad betapa PAS mesti berada dalam Pakatan 2.0 sebagai salah satu parti utama lagi ulung .. tiada kompromi dan tolak ansur ... kepada puak-puak ini yang masih tidak berpuas hati dan bersetuju dengan keputusan parti rasanya sama ada tinggalkan parti atau mohon maaf secara terbuka kepada PAS dan kepimpinannya atas kerja-kerja jijik kotor selama ini .... tiada kompromi dan tolak ansur juga ..... TENKIU

    ReplyDelete
  40. Bukan nak mengata atau memuji membabi buta tetapi ini adalah fakta bukannya auta .... antara PKR dan Parti Cangkul ternyata amat dengan jelas betapa PKR jauh lebih berani, berkemampuan, berkebolehan dan memiliki tulang belakang bila berdepan dengan DAP ... tidak mudah tunduk dan berganjak apabila keputusan parti sudah dimuktamad .. ... ada maruah dan miliki harga diri sebagai sebuah parti .... berbeza sangat dengan Parti Cangkul .... kelihatan langsung tidak berani nak buka mulut dan bersuara .... jangan katakan bantah .... nak tegur DAP pun menggigil kepala lutut ... umpama kalau DAP menguap habis semua Parti Cangkul pakat senyap kaku ... kalau DAP bersin Parti Cangkul terus demam panas .... TENKIU

    ReplyDelete