KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 28 September 2015

ANWAR JALANI PEMERIKSAAN MRI 2 KALI KATA KETUA PENGARAH KESIHATAN



Bekas ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim telah menjalani imbasan MRI sebanyak dua kali dalam tempoh empat bulan, kata kementerian Kesihatan hari ini.

Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah berkata cakera padat (CD) imej imbasan MRI dan salinan laporan MRI yang disediakan oleh pakar perunding radiologi Hospital Kuala Lumpur (HKL) juga telah diserahkan kepada keluarga Anwar.

"Salinan surat-laporan dan CD imej yang telah diserahkan kepada keluarga Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 14 Julai 2015 dan yang terakhir pada 21 September 2015,” kata Dr Noor Hisham dalam kenyataannya hari ini.

Beliau mengulas dakwaan peguam Anwar hari ini bahawa bekas ketua pembangkang itu tidak menjalani imbasan MRI bagi memastikan keadaan kecederaan pada bahu ketua umum PKR itu.

Dr Noor Hisham berkata seramai 17 panel perunding klinikal terdiri lapan bidang perubatan termasuk tujuh darinya konsultan pembedahan ortopedik kini sedang merawat Anwar.

Beliau berkata empat pakar perunding adalah pakar luar yang memberikan pandangan kedua mengenai keadaan Anwar.

Menurutnya lagi, perunding lain dari Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) turut memeriksa Anwar pagi ini untuk memberi pendapat lain seperti yang diminta oleh keluarga Anwar.

"Satu pertemuan keluarga juga kemudiannya diadakan hari ini melibatkan pesakit, ahli keluarga, perunding arthroscope ortopedik dan pakar bedah sukan dari PPUM (dan) HKL dan timbalan Pengarah HKL," kata Dr Noor Hisham.

Sebelum ini keluarga Anwar mengancam untuk memfailkan saman amalan salah terhadap pakar Datuk Dr S Jeyaindran kerana didakwa tidak memberikan rawatan segera seperti mana yang diperlukan dengan dakwaan melengah-lengahkan rawatan.

Bekas ketua pembangkang itu mengalami kecederaan bahu sebelum penahanan beliau pada bulan Februari yang dokatakan memerlukan pembedahan segera.

Keluarga Anwar berkata beliau kini mengalami kesakitan berterusan kerana kecederaan semakin teruk semasa dalam penjara sambil menambah pakar Kementerian Kesihatan yang telah memeriksa beliau hanya memberikan fisioterapi dan ubat tahan sakit.

62 comments:

  1. Macai aljubooori tengah ratib jubo jubo....237.45 kali....bagi keluarga kepala penipu itu game yg macai
    Macai kepala jubo suka ssggt....cukup2 la kena tipu dngkrluatga kepala penipu ni....udah udah la tu...banduan lain ada yg lebih teruk dari tu.....puiiiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drama tamil mula...ayo yo ...
      hehehe....

      Delete
    2. melayu rendah akhlak tkde budi bahasa

      cina lbh mulia

      Delete
    3. Anwar akan sentiasa kecoh pasal sakit bahu la; sakit pinggang la, jubur berdarah la...hanya kerana 1 sebab : dia taknak rakyat malaysia lupakan dia (pemimpin yg tenggelam). Mcm artis....istilah suam2 kuku. Jadi kalau dengar dia mengadu lagi, faham2 je lah perangai dia. Dibuat2 @ pura2..

      Delete
    4. 17 doktor yang rawat anwar, takkan tak cukup????? Manusia ke haiwan??

      Delete
  2. Saya menjadi saksi di hadapan ALLAH bahawa Anonymous 21:14 menyebut "Macai aljubooori tengah ratib jubo jubo...237.45 kali.......".Ya ALLAH, engkau tunjukkanlah kebenaran sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah sgt pemurah kpd umat muhamad krn memberi tempoh yg pjg utk mereka bertaubat.muhasabahlah jgn nak asyik salahkan org mcm pancai.kami tak bersalah pas yg salah pas halau kami pas baruakan kami.sila sedar diri juga dimana kedudukan anda sebenarnya.

      Delete
    2. Dia tulis je. Mungkin dia ni bisu.

      Delete
    3. Dia tak tulis laa..dia taip, tp tak tau samada dia guna smart phone atau laptop.

      Delete
    4. Yang sebenarnya dia main merapu je ............. dok cangkul sana cangkul sini dgn harapan ada yg mengena tetapi akhirnya tercangkul kapla sendiri ............ alahai itulah nasib parti cangkul !

      Delete
    5. Bawaklah tulisan tu ke alam barzakh.

      Delete
  3. Hari tu sakit belakang ni sakit bahu lak.lepas ni sakit apa lak agaknya.dah sakit tu serahlah pada yg pakar nak samanpun saman la.kata nak kena bedah.sudah tu apa kalut bedah aje la.tak faham la org org ni.ni tak tahu mana satu kes naya org ke kes nak kencing kan org

    ReplyDelete
  4. Banduan buatlah cara banduan.
    Jgn dok perasan lebih
    Konon masih dpt sokongan
    Padahal dua tiga kerat dari parti kuali je
    Selain tu Dog & Pig.
    Lepas tu P Gay R.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bawalah tulisan itu ke alam barzakh.
      Saya sedia menjadi saksi.

      Delete
    2. tuduh pas nk ug xper plak...tolak hudud...langgar baiah...x igt alam barzakh? tuduh ulamak jumud...suruh ahli buang ulamak...adehhh

      Delete
    3. 2246. Bawa tulisan tu ke alam barzakh. Saya sanggup jadi saksi apa yg kamu tulis.

      Delete
    4. pas nk ug dicritakn oleh beberapa pemimpin pas sendiri....bkn fitnah.

      termasuk dimaklumkn oleh ust ahmad awang. anyway ia adalh strategi politik yg blh disanggah...tk berdosa pun

      bukn nencerca individu anjing babi dapig.....ini yg tidak berakhlak

      sila belajar agama dalam lg....rendah budi bahasa kerana jahil tp rasa beriman dgn mencerca kperibadiaan org yg dibenci

      Delete
  5. Anon 21:21, mat sabu yg patut dipersalahkan kerana dia yg mula mula memberi gelaran itu kpd nuar brahim. Anon 21:14 adalah jurucakap mat sabu shj. Dia makan gaji jee. Kesian dia, anak kecil lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu mat sabu dgn anwar dn allah tkperlu masuk campur

      Delete
    2. 22.42
      Aku baca dan aku sanggup jadi saksi di sana nanti.

      Delete
  6. Dulu kena suntik hiv lepas tu arsenik pulak lepas tu ketumbuhan 4cm buah pinggang pasal tandas cangkung skg sakit bahu ....semua tak jalan tunggu bila lagi nak jalan la......

    ReplyDelete
    Replies
    1. ajal maut urusan allah

      anda tkperlu masuk campur

      Delete
    2. Aku tak masuk campur.
      Aku baca dan aku jadi saksi nanti.

      Delete
  7. Anon 21:21..ko tak nak jadi saksi utk mat sabu sekali ke...klw tak aku nak jadi saksi gak yg ko tak berlaku adil hanya berpilih-pilih...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu urusan dia dgn allah

      anda tkperlu masuk campur

      Delete
    2. Aku jadi saksi.

      Delete
    3. Hmmm..aku tak rasa Allah perlukan bantuan manusia untuk menilai hambaNya...so kepada yang nak sangat jadi saksi tu, saksikanlah kedalam dirimu untuk kau melihat seluruh cakerawala....kerana Allah maha pengampun dan penyayang. Untuk semua...kita kongsi kongsi...

      Delete
    4. Setuju.
      Dan saya menjadi saksi apa yg kamu tulis.

      Delete
    5. Saksi kepala hotak kau...org gila mcm kau tak layak jadik saksi

      Delete
  8. Boleh jalan, selamat jalan.

    ReplyDelete
  9. Kenapa anuar d fired oleh mahadir.sbb dia nak mendedahkan hal rasuah.jd anuar kemudian telah nenjadi pembela rakyat tp knpa dgn ilmu agama yg dia dpt semasa bersama abim tak mampu menyelamatkan drpd ....konspirasi tak akan dpt dilakukan jika anuar tdk memberi ruang.jika dia tak bersalah knpa tak ingin berikan dnanya padahal itulah yg boleh menyelamatkan nya.aku rasa ada sesuatu yg tak kena dgn anuar.geng mat sabu n lebih lebih lg dap.ada yg kata hudud tak boleh dijalankan sehingga srmua org islam faham akan islam.entah apa apa komen mcm tu pun ada ke.agaknya sampai bila baru hudud dpt dijalankan kalau tunggu mcm tu.nak tunggu masyarakat adil yg dibina dr sistem jahiliah.sampai bila agaknya baru masyarakat adil itu dpt dibina.hudud lah yg akan membina masyarakat adil itu.yg akan mengajar erti islam yg sebenar.islam mmg bkn hudud sj tp hudud itu adalah islam.samada dikatakan menjual agama atau iklas ia masih perlu diperjuangkan.mana yg lain ingin perjuangkan hudud selain pas.tak ada sbb nanti takut disaman.sudah disaman nanti ada yg kata permainan politik pula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hati-hati sikit beri pendapat mengenai hudud broo. Nanti Dap saman. PAN pun marah sbb dia kata hudud hanya utk pancing undi saja. PKR pun dah lama tak setuju dgn hudud.
      DAP Sarawak putuskan hubungan dgn Pas sbb hudud, diikuti dgn DAP sabah. Lepas tu guan eng pulak bantah. Tapi yg herannya, PAN kata Pas yg salah sbb lebih utamakan hudud berbanding dgn hubungan dlm PR.

      Dah dekat bebenor nak kiamat agaknya.

      Delete
    2. Gerakan, mca ngan umno sokong hudud ke?
      Cuba check kat youtube yg melambak2 tu.
      Memang dah nak kiamat dah ni

      Delete
    3. tk faham lembam

      Delete
    4. Aku sikit pun tak heran klu kapir dap, mca ngan gerakan tu tolak hudud. Yg aku paling pelik bila islam amno dan pkr sendiri tak nak sokong hudud. Yg pas pulak satu hal, promosi kat islan ngan kapir lom buat, tup2 dah bawak parlimen. Pulak tu time penting nak bincang, boleh ke dia hilang pegi jepun. Semua tak ada kesungguhan langsung.

      Malu la kat sultan Brunei.

      Delete
    5. Sultan Brunei tidak akan didakwa di bawah undang undang hudud sbb mereka tidak akan melakukan kesalahan. Sila tuan baca dan kaji btul undang undang hudud di Brunei. Jgn tulis ikut sedap kepala kau yg tak berapa cerdik tu.

      Delete
    6. Sekurang2nya dia buat jugak.
      Kita ni nak buat pun susah sangat.
      Agaknya sbb kepala kita ni cerdik sgt kot

      Delete
  10. Inilah rekod yg masih belum boleh dipecahkan oleh sesiapa lagi.
    Seorang manusia yg telah disuntik dgn virus HIV sejak tahun 1998 masih boleh bertahan dan hidup hingga jari ini. Setelah diuji secara klinikal, semua virus HIV berkenaan telah mati.
    Ajaib sungguh manusia ni.
    Selepas itu disuntik pula dgn racun arsenik, tak jalan jugak. Tak berkesan langsung racun arsenik tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tindakan yg tepat.
      Lebih baik berhati2 sebelum terkena.
      Dulu nazi dah buat.

      Delete
    2. Tindakan yg tepat dlm memfitnah orang lain utk menyembunyikan kejahatan diri dan meraih sedikit simpati masyarakat.

      Boleh jalan laa..

      Delete
    3. Hati2 sblm kena.
      Mencegah lebih baik drp mengubat

      Delete
    4. Dlm politik kdg2 ada benda yg tak masuk akal org sanggup buat. Kuasa, panfkat, duit adalah raja bg sesetengah org politik.

      Delete
  11. 22:42, 22:42, 22:44 itu hal mereka nak komen apa pun, hang jgn dok menyibuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju jadi saksi.
      Jadi saksi bukan menyebuk.
      Kita kena bawa apa yg kita tulis ke alam barzakh sama ada suka atau tidak.
      Tak kira kita pas, pan, umno, dap....
      Aku sedia jadi saksi apa yg aku baca.
      In Sha Allah.

      Delete
    2. 2251......
      Org bagi nasihat dengarlah.
      Org bagi peringatan ambiklah.
      Mungkin kamu teralfa seketika.
      Untuk kebaikan kamu juga.

      Delete
  12. Jangan bicara pasal perjuangan kalau tandas cangkung pun sakit pinggang siap alasan lagi pasal tandas cangkung ketumbuhan 4cm di buah pinggang....kelaka sungguh keluarga penipu nih....kat matang pauh ramai lagi yg melepas tepi parit tak tumbuh 4cm pun kat buah pinggang ....kikiki...kui...kui..kui..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah2an kena kat hang.
      Amin Ya Rob.

      Delete
  13. Blog omak dah jadi tempat macai umpornoo meluahkan perasaan...omak oii saham makin bertambah la sebab jadi penyambung lidah syaitan...nauzubillahhiminzalik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa hang cakap memang betul.
      Saya jadi saksi.

      Delete
  14. Kalau kita tulis yg baik2 misti orang suka.
    Tapi kat sini orang tak suka tulis yg baik2.

    ReplyDelete
  15. Kadang2 tulis cara baik pun dah x jalan dahh....bahasa kasar jee yg boleh kasi macai sentap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak nasihat org guna fitnah caci maki buat apa... habuk tarak dosa dpt.

      Delete
    2. Mana ada sentap2. Dua2 pihak keras kepala. Kamu caci dia caci. Kamu fitnah dia fitnah. Kepala dah pening mana nak ingat dosa.

      Kita boleh jadi saksi shj.

      Delete
  16. Selalunya klu bg yg baik2, petua2, nasihat2 berguna, omak kau akan delete.

    ReplyDelete
  17. Saya doakan bakal PM Kita Ni cepat sembuh Dan sentiasa di lindungi Allah ketika dalam tahanan politic.

    ReplyDelete
  18. Correction ok anon 23.47
    Bukan tahanan politik......banduan liwat....okey....correction ok...

    ReplyDelete
  19. Azizah juga harus mendptkan rawatan. Perlu check sama ada cipapnya Ada kuman, membusuk dll. Maklumlah...sepnjag hidupnya, dialah satu satunya isteri yg sanggup berkongsi cipapnya dengan konek yg memasukkan ke dalam dubur lelaki.

    ReplyDelete
  20. Tak pe. Walau apa2 pun, saya tetap doakan juga kedua dua insan ini sebagai pemimpin Dan suami isteri, anak beliau Nurul Dan seluruh keluarga sentiasa di rahmati oleh Allah. Rahmat kepada semua

    ReplyDelete
  21. Lari tajuk sikit biasa la kan bloq omakkau tak kisah punya.sapa yg bawak duta cina tu melawat ps lepas tu byk lak komen dia.komen org org cina yg ada kat malaysia ni pun dah melambak sampai kl jd laut cina kuning.lg nak tambah dgn komen cina dr negara cina pulak.apa tak cukup cina lg ke makaysia ni.aduh dah terkeluar perkauman pulak.cina sopan cina dikawan cina kencing merata cina dilawan

    ReplyDelete
  22. Klu semua keluarga penipu ini istiharkan pada rakyat mesia yg semua mereka berundur dan bersara dari politik baru lah rahmat untuk semua....

    ReplyDelete
  23. Pidah nuar.. asal masuk dlm sakit .. asal masuk dlm dakit .. bila klua melompat... yahudi

    ReplyDelete
  24. Allah SWT tak nak saksi ngan kaum nabi luth laknatullah yg suka berjubur..ngeh3

    ReplyDelete