KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 15 September 2015

PARA PENJAGA MASJID AL AQSA HANYA BERSENJATAKAN BATU UNTUK BERTEMPUR DENGAN TENTERA ZIONIS


Walaupun hanya bersenjatakan batu bagi mempertahankan diri dan Masjid Al Aqsa, Allah SWT telah mencampakkan keberanian ke dalam diri mereka untuk berhadapan dengan tentera penjajah rejim Zionis yang lengkap bersenjata itu.

Manakala tentera penjajah Zionis pula dicampakkan perasaan sebaliknya yakni ketakutan untuk berhadapan dengan mereka yang hanya ada beberapa ketulan batu.

88 comments:

  1. Syukur. doakan mereka yg istiqomah dgn perjuangan. Jgn Jadi GHB yg takutkan rocket.

    Sanggup khianat kerana.keunggulan rocket. Kalau GHB ni orang Palestine, merekalah tali barut zioniat

    ReplyDelete
    Replies
    1. DImanakah Mat Sabu, Mujahid, Wan Azizah bila anak jati Pulau Pinang dihalau. Mat Sabu dan Mujahid berasal dari Penang dan DSWA MP P.Pauh Pulau Pinang

      ANGI, Isnin – Penduduk Melayu Kampung Mutiara, Batu Feringghi merayu kepada mana-mana pihak untuk tampil membantu mereka mendapatkan pembelaan apabila mereka kini dihalau keluar oleh pemilik tanah tanpa sebarang pampasan.

      Ini berikutan notis pengusiran mereka dari kampung tersebut yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Seorang penduduk kampung, Latipah Din, 56 berkata mereka telah mengambil keputusan untuk mempertahankan kampung warisan tersebut sehingga ke titisan darah yang terakhir.

      “Kami penduduk kampung Mutiara berasal dari penempatan dari kawasan tanah di Hotel Park Royal kemudian dihalau untuk tinggal di atas bukit. Kemudian mereka nak halau kami macam anjing untuk keluar dari rumah tanpa memberikan sebarang pampasan pun pada kami.

      “Di manakah kami, anak-anak dan ibu bapa kami akan duduk sekiranya rumah kami dirobohkan? Tolonglah bantu kami. Wahai tuan tanah bukalah hati dan mata kamu, kasihanilah kami penduduk kampung Batu Feringghi,” katanya lapor sebuah portal.

      Manakala Ishamudin Saaid pula berkata tindakan pemilik tanah yang mahu meroboh mereka disifatkan sebagai tidak berperikemanusian.

      “Kami penduduk kampung mengadakan perhimpunan bagi menyatakan rasa tidak puas hati kami terhadap tuan tanah yang tidak berperikemanusian dan kami akan berhimpun untuk mempertahankan kampung kami.

      “Walau apapun yang terjadi kami tidak akan berundur dan akan berjuang sehabis-habisan. Hidup kampung Melayu Batu Feringghi biar putih mata jangan putih tulang, lawan tetap lawan,” katanya.

      Lebih 1000 penduduk membuat bantahan secara aman sejak semalam apabila pemilik tanah berkeras mahu meroboh kesemua rumah mereka.

      Delete
    2. Mana Mat Sabu, Mana Mujahid. Aktiviti kaum lain dibenarkan di Penang. Kaum melayu dan India pula ditindas. Adakah ini Islam progresive yg mendewakan rocket ikutan GHB?????


      Malang nasib peniaga jalanan di Pulau Pinang


      Namun sejak minggu lalu, pasar Rope Walk tidak lagi sama seperti awal pembukaannya berpuluh-puluh tahun lalu. Tapak asal pasar ini sudah ditutup oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang kononnya untuk dibangunkan dengan landskap. Pasar Rope Walk ini mempunyai kelompok peminatnya yang tersendiri bukan sahaja dari dalam negara. Malah, pelancong luar negara juga memasukkan pasar Rope Walk dalam senarai wajib dikunjungi jika ke negeri ini kerana keunikan barang yang dijual.
      Menurut mereka, barang-barang yang dijual di pasar ini tidak boleh atau sukar ditemukan di tempat-tempat lain. Kalau dalam istilah orang muda zaman sekarang, mereka menyebutnya barang rare.
      Barang yang dijual juga pelbagai. Dari pakaian, kasut, buku, perhiasan sehinggalah kepada peralatan muzik. Tetapi bukanlah barang antik kerana peniaga-peniaga di sini bukan pengumpul (collector).


      Mereka hanya hidup ‘kais pagi makan pagi, kais petang makan petang’ dan bergantung sepenuhnya kepada hasil jualan di pasar tersebut.
      Apa yang lebih dikesalkan adalah layanan dan tindakan Kerajaan DAP Pulau Pinang terhadap peniaga-peniaga di pasar ini yang berjumlah kira-kira 70 orang. Sudahlah tapak perniagaan mereka ditutup, nasib mereka pula tidak dibela sewajarnya termasuk tidak diberi pampasan setimpal.
      Tapak baharu dan sementara yang ditawarkan pula tidak disenangi penduduk kerana terlalu dekat dengan rumah mereka sehingga hampir mencetuskan pergaduhan dengan peniaga. Bukan itu sahaja, lokasinya juga tersorok dan terletak di ce­lah-celah lorong yang kotor dengan longkang tersumbat. Kita faham jika peniaga-peniaga ini berniaga tanpa lesen atau tidak pernah membayar cukai kepada Kerajaan DAP Pulau Pinang. Tetapi dengan pendapatan mereka yang kadang-kadang hanya beroleh RM30 sehari, banyak mana cukai yang diharapkan kerajaan negeri daripada peniaga ini sehingga sewenang-wenangnya merampas tapak perniagaan asal mereka?

      Delete
    3. Hahaha.......baling bom dah cukup musnahkan segalanya dan berani jihad waktu mati .

      Delete
    4. Caimeno ni islam ke kapir? Bhsa yg digunakan bahasa org islam. Ayat dia ayat org kafir.

      Delete
    5. Org palestin hanya mampu berjuang dgn batu. Arab tak nak bantu derma wang. Tapi arab baik hati sangat2 derma kat najib sampai ribu juta.

      Delete
  2. DAP kini memantau khutbah Jumaat!
    Paranoid dan kegilaan Encik Lim Kit Siang (DAP) telah memasuki satu tahap baru dalam strategi membina persepsi negatif terhadap satu elemen penting syi'ar Islam iaitu Khutbah Juma'at!
    Perasaan ini barangkali dikongsi oleh para pemuka gereja dari jauh kerana bertepatan dengan aspirasi Kristianisasi mereka.
    Apa pun cara atau kaedah membentuk pandangan umum supaya masyarakat berfikir dari muncung Roket adalah dihalalkan. Ini tidak menghairankan.
    Yang istimewa kali ini ialah cara bagaimana maklumat dan isi khutbah berkenaan Comango sampai ke telinga atau meja Supremo DAP ini!
    DAP telah mula memantau khutbah-khutbah Jumaat!
    Mereka tidak akan kisah pun kalau isi khutbah Jumaat mendodoikan atau membosankan para jemaah. Mereka juga tidak akan peduli (malah mungkin terlalu suka) kalau khutbah yang disampaikan itu terpisah dari pergolakan hidup umat Islam yang menunaikan Solat Jumaat setiap minggu.
    Akan tetapi, telinga mereka kini terpacak seumpama telinga arnab yang tiba-tiba menangkap isyarat kehadiran musuh!
    Apa lagi yang akan dipantau oleh DAP selepas ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang Islam.di Penang dihalau, dihina malah Khutbah Jumaat pun dipantau oleh Tauke Bukit.

      Hidup orang Islam di Penang sengsara ibarat orang Palestine ditebing barat!!

      Katakan tidak kepada DAP Dan GHB

      Delete
    2. Cina DAP Bantah Pembinaan Masjid Dan Hina Azan Subuh

      Sila layan Video Youtyube ini. Link kat bawah

      https://www.youtube.com/watch?v=Ky0UZdH60uo

      Kejadian dipercayai berlaku di Sabah. Punyalah baik dan bersabarnya orang Islam di negara ni. Nak buat masjid secara sah pun kena mengadap Cina DAP untuk mintak kebenaran.

      Delete
    3. KUALA LUMPUR 13 Feb – Tindak-tanduk pemimpin DAP yang secara tiba-tiba ‘prihatin’ dengan khutbah Jumaat dilihat bermatlamat untuk memecahbelahkan umat Islam di negara ini.

      Apa yang mereka lakukan adalah untuk menimbulkan provokasi dan berharap umat Islam melatah lalu bangkit dengan cara kekerasan.

      “Umat Islam perlu bersedia dari segi mental dan fizikal kerana ancaman penghinaan akan berterusan sehingga kita terpaksa melakukan sesuatu di luar jangkaan.

      Akhirnya, ada pihak dalam kalangan orang Islam sendiri akan cuba mempertahankan tindakan DAP itu atas nama Inclusives dan Progressive ala GHB.

      Baru-baru ini, Pengerusi Wanita DAP, Chong Eng mengkritik khutbah yang disediakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) kononnya menyampaikan maklumat mengelirukan berhubung aurat wanita dalam khutbah Jumaat yang bertajuk Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah.

      Setiap kita ada tanggungjawab menjaga sensitiviti dan kebanyakan rakyat Malaysia faham tentang keperluan menghormati fahaman agama yang berlainan itu.

      Namun ahli politik hari ini tidak mempedulikan perkara itu kerana sasaran mereka hanya mahu mencari kemenangan dalam pilihan raya,” katanya terutamanya golongan Cangkul Pendewa Zionist Penang

      Delete
    4. Mana Mujahid, Mana Mat Sabu, Mana Khalid Samad. Apasal tak sanggah orang menghina Islam tapi hari2 maki orang Islam

      Mana Hanipah, Dia ada pi ka melawat Pasar yg kena tutup tu

      Mana Mariah Kari, Dia ada cakap ka jgn bantah pembinaan masjid

      Yg suci adalah Rocket, Yg hina adlalah kaum mukminin bagi golongan GHB Cangkul ini.

      Jika di Palestine, mereka inilah menjadi konco konco Zoinist

      Delete
    5. Pulau Pinang tu kan dibawah Persekutuan....takkan segala penghinaan Dap terhadap Islam menteri ugama dan umat islam diMalaysia ni diam je....kan kita ade undang2. ....kalau betul lah Dap menghina Islam dayuslah seluruh umat Islam diMalaysia ni....

      Delete
    6. biasalh salahkn dap tutup perompak

      kerja assobiyah melayu je ni

      tkperlu layan.

      Delete
  3. Kenapa babi2 dibukit yg disalak dah gelabah ? Utk maklumat lanjut layari blog Ibnu Hasyim ttg pengakuan org kuat Dap .......... En Razali ttg Dap dan Org kuat parti kuali @ PAN !
    ............................ ada macai dan balaci Dap kata ini cerita lama !................ berapa lama ? adakah 1000 tahun atau 2000 tahun sebelum masihi ? mmg sah depa tolol dan bahlol atau mgkn ini yg dikatakan melayu mudah lupa ! tahukah kamu brp lama masa diambil oleh yahudi utk menguasai dunia ? tahun brpkah zionis ditubuh dan dirancang sbg agenda yahudi menguasai dunia ? apakah agenda Dap yg berusia hanya beberapa tahun sudah dianggap lapuk dan org Islam boleh melupakannya serta tidur lena tanpa rasa gusar ? mmg macai dan balaci Dap ni dah jadi tolol , bahlol dan bangang mgkn akibat gila kuasa atau kesan minum holy water ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb yg salak tu mengaku anjing

      Delete
  4. Ini cangkulan maut omakkau.habis la.ayat pjg pun membunuh ayat pendekpun membunuh.tabik la.ada byk bloqpun angkut idea org cuma tambah sikit sikit buat lawak.tp ok juga la bloq mcm tu pun.apapun esok maka lahirlah si cangkul tu.dlm perut lg dah bising kan main dah keluar tak tahu nak kata la habis la riuh rendah satu dunia gamaknya.maklum la org ada penaja.tp tak apa la kita tengok sj la.lepas ni kak ros dah tak bleh nak mennyibuk lg.cuaca mendung n berjerebu di trg.semalam hujan turun agak lebat.hidup islam hidup keadilan

    ReplyDelete
  5. Omak Kau juga jenis blogger cari makan. Siapa yang bagi fund dia akan setia.

    Dulu dia dokong Sahak Gagap siap berhimpit bila ada kesempatan bergambar.

    Namun sekarang dia dah tak pedulikan Sahak lagi. Dia dah dapat ostad muda serban besar.

    Berpindah dari sorang funder ke funder yg lain bila dapat lebih.

    Tak sangka sekarang ni Omak dah jadi penyokong parti menyalak babi dalam bukit.

    Kalu dulu Omak hanya pandai menulis tetapi sekarang Omak dah bertukar jadi penyalak babi dalam bukit.

    Sian jugak dengan status baru Omak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian jugak Loser, rajin update blog orang sebab Loserwaves tak laku.

      Betultak Tulang Loser

      Delete
    2. Dah la tu jeff. Cukupkah cipta fitnah.
      Dosa tu bukan benda main2
      Klu ko islam la

      Delete
    3. Besok mamak penang turun merah.
      Sbb mamak tak suka bersih2
      Besok aku nak ambik gambar bangla baju merah.
      Bangla suka pakai baju kaler merah

      Delete
  6. Terharu bila PM Britain yang KAFIR itu mencemar duli melawat pelarian mangsa perang Syria di Lubnan.

    Sambil berziarah PM Britain melihat sendiri kesukaran mangsa dan berjanji membantu apa yang patut.

    Tetapi PM Malaysia dengan Islam Wasatiyahnya dan rakan karibnya dengan Islam Hududnya apa yang mereka buat.

    Jangankan nak pergi Lubnan, mangsa banjir Kelantan pon sampai sekarang tak terurus dengan baik.

    Berdegar-degar nak buat Hudud sedangkan yang asas ini pon tak boleh buat.

    Mangsa banjir yang belum terbela sabar dulu la ye, mungkin ada PRU 14 nanti nasib kamu akan terbela.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeaaa terharu jugak bila GHB tak peduli nasib orang Islam kat Penang yg ditindas. Disebalik itu apa yg kena mengena dgn DAP dianggap suci oleh GHB

      Delete
    2. salam anon 11:44

      saya org melayu islam di penang....tapi saya tak kena tindas pun....dulu semsa zaman bn di padang kota surau pun x dak tapi sekarang ni disediakan surau yang sangat selesa...........saya kerja pun semua dengan org cina tapi semua 100% support saya........tolong jangan main isu perkauman lah sekarang ni PAS dan BN dah sama tak dak isu lain...

      Delete
    3. Umno kena juga cipta isu dan fitnah
      Tujuannya nak pecahkan pas dgn dap.
      Tapi isu yg dicipta tu kelakar

      Delete
    4. Ano 13:41 Tulang Loser jugak mengaku Penang

      Delete
    5. Melayu penang semua ok.
      Mamak meno penang saja tak ok.
      Sbb nasi kandar sudah tak berapa laku.

      Delete
    6. ada Tulang Badak Loser ker dalam ni...?

      Delete
  7. Ulamak PAS Pakai songkok tinggi simbolik ke arah penyatuan UMNO - PAS lawan pkr dap pan - Ahmad Shuaib Ismail (Peguam UMNO)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang Loser @ Loaeewavea lagiiiiiiioo


      Kao menganggur ka skg????
      Bangla pun kerja taooo

      Delete
    2. Ko plk jeff?
      Kerja buat fitnah.
      Berapa umno bayar?

      Delete
    3. Pas berjuang utk menumbangkan umno.
      Anjing menyalak babi supaya tumbang.

      Delete
    4. songkok tinngi kupiah putih..isi kosong

      tanpa dap pun melayu assobiyah tetap haprak

      pemimpin depa nk depa haprak selamanya....marah pijak foto je

      bebillion2 lesap jd kecik

      bodoh sungguh melayu haprak umnu pasug

      Delete
  8. Isu :- Pan ghb ganti Pas -

    Fakta :- majoriti ahli Pas ramai tinggalkan pas termasuk ahli parlimen dan adun Pas

    Hujahan

    1- hampir semua undi dap kepada Pas dahulu , sekarang pergi kepada PAN GHB

    2- kerajaan Pas Kelantan akan tumbang di Kelantan kalah semua 15 DUN
    selangor dan mana mana DUN kawasan bandar

    3- pas hanya boleh hidup di Kelantan Terengganu

    4- majoriti rakyat tolak suara ulamak Pas

    5- pas akan jadi kenangan di muzium selepas PRU 14

    Ahmad Shuaib Ismail (Peguam UMNO)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai pemimpin pas masuk parti kuali. Kalau tak silap dlm 40 org, tapi pengikut cuma ada 4 org. Sekor jd lalat langau di page omakkau, seekor admin d greenpork (blog tak laku), seekor di Asd (blog bangkrap), seekor lg tengah isi borang ahli.

      Delete
    2. Itu peguam umno cakap.
      Memang kerja dia cam tu.
      Peguam meno pun caimeno jugak.

      Delete
    3. Pas larang ahlinya menyertai baju merah

      Delete
    4. demi ghanimah pas jual klantan pd umnu

      hudud hnyalah gurau senda terhadap hukum allah

      presideng pas xminat dgn hudud

      dia minat bab zoology anjing dn babi saja

      kesiaaaaaaan pas.....tkperlu yahudi serang...pas dibinasakn pemimpin assobiyah mereka sendiri

      Delete
    5. hebat dan karamahnya dap hingga boleh menentukan kemenangan pas,pkr dan ghb.anom ni jenis kalau sembahyang pun tak wirid.hehehe

      Delete
  9. Kajian universiti rakyat ASI

    Jika Piliharaya umum diadakan November 2015 dari kerusi Parlimen dan negeri

    1- BN : 120 parlimen

    2- PAS : 5 parlimen

    3- PKR : 32 Parlimen

    4- DAP : 43 Parlimen

    5- PAN : 22 Parlimen

    Selangor - PKR

    Perak - PAN

    Kedah - PAN

    Kelantan - PAN

    Johor - BN

    Negeri Sembilan - BN

    Melaka - BN

    Pulau Pinang - DAP

    Pahang - BN

    Sabah - BN

    Sarawak - BN

    Perlis - BN

    Terengganu - PAN

    Ahmad Shuaib Ismail (Peguam UMNO)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni kajian ASI ker kerja kursus sekolah rendah Tulang Badak Loser...?

      nah ni copy paste dari Ahmad Shuaib nyer blog:

      Analisa ringkas kesan merah Melayu bersatu


      Analisa ringkas perhimpunan merah 16 September 2015

      1- sokongan Melayu terhadap UMNO BN meningkat mendadak dari 65% pada PRU 13 kepada 85% hari ini atau kira kira 13 juta dari 16 juta rakyat Malaysia berbangsa Melayu.

      2- pastinya selangor Kelantan akan kembali kepada UMNO BN

      UMNO dijangka akan menang 105 parlimen pada PRU 14 berbanding 88 parlimen pada PRU 13 yang lepas

      Calon Melayu pkr dan Pas akan kalah hampir semua parlimen masa PRU 14 kelak

      3- Merah Melayu bumiputra mendapat semula sentuhan kejutan buat rakyat Malaysia yang lain

      ASI universiti rakyat 16/9/15

      Delete
  10. JOM TURUN BERAMAI-RAMAI KE PERHIMPUNAN AMAN RAKYAT BERSATU @ PERHIMPUNAN BAJU MERAH bersama ‪#‎GabunganNGO1Malaysia‬, sebuah pertubuhan pro-kerajaan yang bergerak aktif di seluruh negara, membantu BN dalam PRU dan PRK..

    Sila berkumpul pada jam 9.00 pagi di Dataran Dewan Merdeka, PWTC..
    BERSATU KITA BOLEH JAYAKAN APA SAHAJA..

    Ketua Sekretariat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerja bodo.
      Baik gi pancing siakap.
      Bole masak 3 rasa.
      Bini pun sayang.

      Delete
    2. Aku cadang nak pergi esok.
      Baju merah, nasik lemak ngan duit rm20 ambik kat mana bro? Kalau ada awek baju merah sendat bagi kat aku satu. Aku dari penang, duduk kat hotel mana? Bas angkut tunggu kat mana?

      Delete
    3. ye perjuangan membela foto pemimpin yg sakit kena pijak

      perompak adalh ahlilsunah wal jemaah...halal merompak

      16sept cuti umum.....yahuuuu mari kita rehat2 dgn keluarga dirumah

      lbh afdhal

      Delete
  11. Perhimpunan baju merah dibenarkan polis

    Permohonan penganjur dianggap sah mengikut undang-undang di bawah akta perhimpunan aman

    Sebelum ni penganjur baju kuning tuntut tak masuk akal

    Patut lah jadi perhimpunan haram

    Pada sahabat yang turun nanti sila patuhi peraturan

    Kita tunjukkan pada mereka melayu baju merah lebih bermaruah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerja bodo.
      Masa cuti baik jumpa mak bapak.
      Bawak anak pergi masjid.
      Tolong isteri bersih rumah

      Delete
    2. maruah melayu dibawah kaki jho low seorg bugis ahllil sunnah wal jamaah

      hidup jho low.....anak melayu terhebat

      Delete
  12. Terkini

    Murshidul Am Pas Tuan Guru Dr Haron Din menyokong perhimpunan Melayu bersatu bagi tunjukkan kekuatan ummat Islam dalam bersatu dalam pertahankan Islam dan maruah agama dan berdoa agar semua berjalan lancar selamat tanpa gangguan

    Ahmad Shuaib Ismail (Peguam UMNO)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku telah kata banyak kali yang Hadi dan Haron Din ini adalah barua UMNO.

      Ping pong pang pung depan ahli mereka kutuk dan bagitau UMNO adalah musuh..

      Tetapi belakang ahli cium tangan rosmah dan najib.

      Inilah ularmak durjana PAS.

      Delete
    2. 12:22 _ sedap mulut kau kata ulamak durjana pd hadi dan harun din.
      Yg kau pulak jd barua dan balaci Dap apa halnya pulak?

      Delete
    3. Bukan ulamak la
      Ular mak

      Delete
    4. kira2 fatwa si jin ni perhimpunan dh halallah

      bkn bughah lagi dh

      ok nxt time kita buat lg bersih 5 sampai 10

      anyway....ada ke babi DALAM BUKIT ..... klu atas bukit tu logikla

      nk tunggu ceramah hadi bab babi bukit....spesis baru ni....cina pun tktau

      Delete
    5. Kalau percaya berita dr munafik begitulah jadinya..

      Delete
  13. Sebuah kerajaan negeri yang mewar-warkan memerentah cara Islam tetapi tidak mampu membantu mangsa banjir yang masih merengkok dalam khemah.

    Adakah masuk akal sebuah kerajaan yang memiliki sumber hasil dan kutipan cukai sejak 22 tahun lepas hanya berupaya menyediakan 75 buah rumah dalam masa 7 bulan!!!!.

    Sedangkan gabungan Ngo yang bergerak sendirian tanpa harta, mampu menggabungkan kutipan derma rakyat marhain berjaya menyiapkan 137 buah rumah sehingga bulan 7.

    Kerajaan negeri yang lengkap dengan segala jentera, aset, sumber tenaga dan kuasa tidak menunjukkan komitmen yang serius untuk mencari sumber dana bagi menyediakan rumah.

    Di Gua Musang, kerja kerajaan negeri hanya berebut rumah yang telah dibena oleh umno!!!

    Berbanding dengan gerak kerja politik, pemimpin Pas sanggup menggunakan apa sahaja sumber seperti tenaga dan masa siang malam, pagi petang berceramah sana sini. Sanggup menjelajah setiap ceruk negara menjual temberang.

    Ada yang nampak kelemahan felda membantu generasi kedua tetapi buat buta kepada penderitaan rakyat sendiri.

    Untuk isu baiah saja dah berbulan2 buang masa.

    Wahai rakyat, saksikanlah sendiri apa yang Pas peduli mengenai kebajikan rakyatnya di Kelantan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pimpinan Ahmad Yaakub sudah tidak diyakini?

      Beberapa jam lalu tersebar sekeping surat perkeliling yang dikeluarkan oleh pejabat MB Kelantan yang mengarahkan ketua-ketua jabatan di negeri itu agar membuat semakan dan pemeriksaan terhadap kaki tangan masing-masing yang terlibat dengan sebarang kegiatan yang bercanggah dengan dasar kerajaan dan terlibat dengan parti baru - Parti Amanah Negara (PAN).

      Antara jabatan yang terlibat dengan pekeliling itu ialah, Pusat Ka
      jian Strategi yang merupakan badan kajian politik untuk Pas, Tabung Amanah Tok Kenali, merupakan tabung pendidikan, Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri, Urusan Belia dan Sukan dan Urusan Pembangunan Wanita, Keluaraga dan Kebajikan, Urusetia Penghulu dan Institiut

      Surat arahan itu bertarikh 9 September 2015 dan arahan itu perlu diselesaikan pada 23 September 2015. Yang menanda tangan surat pekeliling itu ialah Setiausaha Politik MB, bernama Wan Mohd Roslan Wan Mamat.

      Adalah dipercayai hasil siasatan dan semakan itu akan diserahkan kepada MB, Ahmad Yaakub sebaik beliau kembali dari menunaikan fardu Haji. Mungkin juga arahan itu dikeluarkan MB sebelum beliau berangkat ke Tanah Suci.

      Arahan berkenaan memberi tafsiran bahawa satu tindakan membersihkan kakitangan jabatan-jabatan berkenaan dilakukan menunjukkan ada sebilangan kakitangannya melanggar dasar parti. Apa yang dibimbangi ialah penyertaan ke dalam parti baharu yang diasaskan oleh GHB.

      Arahan itu akan diterjemahkan bahawa kepimpinan Ahmad Yaakub hari ini sudah berada dalam keadaan kritikal sehingga ia sudah tidak dipercayai oleh kakitangannya sendiri. Gambaran ini sesuatu yang buruk kepada pentadbiran Ahmad Yaakub bersama Mohd Amar Nik Abdullah.

      Arahan itu juga dibuat mungkin kerana belaku banyak ketirisan maklumat kerajaan. Perkara yang perlu direnungi ialah kenapa kakitangan bersifat tidak amanah mungkin mereka tidak tahan dengan borikrasi dan tidak tahan dengan sikap pilih kasih dalam pentadbiran.

      Sekiranya pemberishan itu untuk mengambil tindakan kepada mereka yang melanggar dasar kerajaan, semakan itu bukan sahaja terhad di kalangan kakitangan jabatan-jabatan berkenaan, tetapi ia perlu dibuat di peringkat Exco, wakil rakyat dan syarikat-syarikat milik kerajaan juga perlu disemak dan disiasat.

      Apa juga yang boleh dianggap sebagai melanggar dasar kerajaan ialah apa-apa perbuatan yang tidak menunjukkan aspirsi Kerajaan Membangun Bersama Islam; bersikap tidak telus, tidak adil dan tidak benar serta menzalimi rakyat, mereka adalah dianggap sebagai pesalah. Misalnya pemilikan kereta mewah oleh wakil rakyat Kelantan merupakan satu tindakan melanggar dasar dan prinsip kerajaan negeri.

      Memberi projek atau kontrak kepada kroni juga merupakan satu tindakan bercanggah dengan kerajaan Membangun Bersama Islam.

      Demikian juga keputusan menjual aset-aset kerajaan kononnya mengalami kerugian dan membina keupayaan baharu kepada syarikat berkenaan, sedangkan usahanya diragui juga boleh dianggap sebagai melanggar dasar kerajaan.

      Begitu juga pemberian tander dan kontrak yang meragukan juga merupakan tindakan yang melanggar dasar kerajaan negeri. Sekiranya arahan itu bersifat menyeluruh dan ikhlas, semakan dan tindakan ke atas mereka dikatakan melanggar dasar kerajaan negeri tadi perlu dikenakan ke atas pelakunya.

      Tanpa mengenakan tindakan ke atas mereka yang melakukan tindakan dan perbuatan itu sebaliknya hanya memfokuskan kepada mereka meyertai parti baharu ia suatu tindakan yang sangat tidak adil, dan arahan itu jelas bermotif politik.

      Tindakan itu lebih bermotif untuk kepentingan politik dan bukan kepentingan rakyat.

      Misalnya mereka yang bertindak menyertai parti GHB, tidak memberi kesan kepada pentadbiran kerajaan seperti mana dilakukan oleh orang yang menebang balak di luar kawasan ataupun meluluskan tander konsensi dengan harga jauh lebih murah daripada harga biasa.

      Orang yang membuat atau menstrukturkan syarikat milik kerajaan kononnya untuk menambahkan keupayaannya sedangkan ia memusnahkan syarikat berkenaan juga boleh dianggap sebagai melanggar dasar-dasar Kerajaan.

      sumber; msomelayu

      Delete
    2. Surat Pekeliling itu boleh dibaca dengan KLIK SINI...>>>

      Delete
    3. Sekarang sudah jelas kakitangan kerajaan negeri Kelantan sudah tidak tertahan lagi dengan cara kerajaan Pas memerentah Kelantan.

      Selama 22 tahun Tok Guru Nik Aziz sebagai Menteri Besar tidak pernah wujud gejala pemberontakan seperti ini walau pun mereka sentiasa digoda oleh Umno.

      Tetapi baru 2 tahun rejim Ahmad Yaakob mentadbir Kelantan telah timbul pemberontakan dari dalam jentera pentadbiran negeri.

      Kakitangan awam sudah bosan dan marah serta kecewa dengan corak Pas mengurus masaalah kebajikan rakyat terutama masaalah mangsa banjir yang tidak kunjung selesai.

      Mereka nampak apa yang dilakukan oleh pemimpin Pas yang berdondang sayang dengan seronok sedangkan ada rakyat yang merengkok dalam khemah dan berak dalam semak.

      Mereka nampak pemimpin kerajaan hidup bermewah-mewah melaram dengan kereta mewah seperti range rover yang berharga beratus ribu ringgit sedangkan ada rakyat yang di siang hari berteduh di bawah pokok dan malam masuk ke dalam kemah.

      Kebejatan pemimpin Pas Kelantan tidak boleh disorok di bawah jubah.

      Delete
    4. Sokong ghb tak boleh.
      Sapu balak boleh.

      Delete
    5. makna kata kakitgn kerajaan assobiyah pasug kelantan dh tolak pasug

      syukurlah

      pencuri balak akn dpt bala

      Delete
  14. Jika mereka buat perhimpunan

    Melayu bersatu dibawah panji Islam

    Saya nyakin seluruh ulamak pas seperti tok guru haji hadi tok guru dr Haron Din
    pun turun 16 September.

    Tapi sebab masih ramai penjilat pembodeks pencacai taknampak sebab tu mereka sebenarnya masih level cap ayam ja

    Tak tahu apa isu sebenar masalah dan cara nak ajak orang Melayu bersatu !

    - Ahmad Shuaib Ismail (Peguam UMNO)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah kah kah

      Macai UMNO sendiri menaku bahawa Hadi dan Haron Din penjilat Rosmah dan Najib no.1

      Anon 12:49 tak perlulah kau tegakkan benang yang basah, Mereka dua tu ularmak jadian serta durjana.

      Hak kaulah nak ikut jilat rosmah dan najib sekali..

      Delete
    2. Hadi, haron dan mat balak mesti turun.
      Tunjukkan sokongan kpd sampah masyarakat.

      Delete
  15. Segala pujian utk imam mat sabu Dan imam ahmad awanh. Kami jemaah berdiri teguh dibelakng mu demi wilayah jemaah. Allah merestu Dan bersama mu.

    Andai siapa yg menghalang mu kami sanggup bergadai nyawa demi kebenaran.

    Segala pujian utk ahlul bait..

    Salamun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 12.59
      nnpk ssgt la ko ni syiah laknatullah...GHB grrakan haramjadah babi tu bertunjangkan syiah dan kafir. ....pakatan 2.0 pakatan syiah murtad.....syiah lebih bahaya dari yahudi.....syiah wajib dihapuskan

      Delete
    2. Yg kebas duit dan balak tu islam apa pulak?

      Delete
    3. hadi adalh ayatollah pasug maksum tkblh ditegur nnti ketulahan

      si jin adalh imam jin

      Delete
  16. Jika Ada Pemimpin PAS.. Ostad2 PAS hat Perasan Ulama yang masih mempertahankan Bai'ah Talaq3 Yang jelas Haram..Bersifat Takfiri..dan berbangga meruntuhkan Rumahtangga sesama Muslim, biar kan lah... Anggap lah mereka.. Bagaikan Ulama Ulama Anjing yang Menyalak Bukit.... kita tak jejas apa pun.. Kita Pakatan 2.0, Moving Forward...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn nanti org gelar ulul anjing pulak

      Delete
    2. anjing yg sedang mrnyalakbabi dlm bukit

      meleleh airliur anjing nk kawin dgn babi dlm bukit...

      hudud adalh sejarah dusta

      anjing dn babi lbh baik diternak jua

      dpt juga barang seringgit dua

      dpd hudud....tk dpt untung dunia

      biarkn umat berkhemah saja

      kerna mreka mencari redhanya

      pemimpin bina istana utk keluarga

      serban dn jubah menutup segalanya

      untung ada dap blh dibelasah jua

      asalkn dpt menjilat menteri perdana

      melayu msti dibela..islam lain kali sajale

      kianat kwn perkara biasa

      sebb kwn pun bukan dpt benda

      Delete
  17. Menaiki helicopter bersama lebai
    Meninjau ninjau kawasan membalak
    Jerebu tebal terintai intai
    Mari membalak bersama ulamak
    2,3 kongkang berlari
    7,8 semua lari
    Jerebu tebai tak nampak matahari
    IPU tak sehat lama lama mati
    17 ditetak ketika beriadah
    Mati berjemaah sekor sekor
    Najib memang harah jadah
    Upama murai tercabut ekor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak lama lagi mampuslah tu, meracau teruk dah ni.

      Delete
    2. ulatmak pasug adalah ularbalak

      hudud adalah alat utk dipijak



      Delete
  18. Ketakutan tentera yahudi tu sama mcm aljuboori berani jubo jantan...terpekik terlolong luar mahlamad bila masuk dalam mahkamah tangguh beratus kali...tak brani plak nak kemuka alibi...nyorok blakang
    bontot kapal sink dikandang peguam pembela...kahak puiiiiiii...justif for papa konon...justic for punai papa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Justy for mak badak
      Itu baru betol

      Delete
  19. Apa Omak kau ni .mengapa tak pergi tenguk kumpulan baju merah dekat masjid negara bersedia dengan memeganag BATU masing2,Omak Kau tak ambil gambar pu;a,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Video Klip Tulang Loser kat Youtube Menjerit2 Utuseks, sumpah, sumpah, Tah apa2. Taruk dlm zoo okey tu. DIa punya link sini Wokey


      https://www.youtube.com/watch?v=yv00rkMo26w


      Layan okey. Ini dia sebenarnya MAT GHB punya fill

      Delete
    2. jgn lupa pesan geng merah bw air utk wuduk....jgn xsolat

      kecuali memang tk bersunat

      Delete
  20. Uiiiiii Tulang Loser dok kacau blog orang. Loserwaves tak update
    .

    Sungguh GHB Al Cangkuli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Video Klip Tulang Loser kat Youtube

      Menjerit2 Utuseks, sumpah, sumpah, Tah apa2. Taruk dlm zoo okey tu

      https://www.youtube.com/watch?v=yv00rkMo26w

      Layan okey. Ini dia sebenarnya MAT GHB punya fill

      Delete
  21. Fatwa ulama cangkul

    Pegang anjing haram
    Pegang amoi tak haram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wirid Cangkul,

      Cai, Cai, Halau, Halau, UG, UG demi abuya bukit Penang

      Delete
    2. fatwa pasug.....pijak foto dosa besar

      rompak bebillion makruh saje

      anjingbabi ceramah diberi

      hudud hanya permainan gigi dn gusi

      ghanimah berbillion meleleh dinanti

      itulah pasug.....penghina hukum illahi

      pemisah suami istri

      masih berlakun membela agama illahi

      serban jubah ala yahudi

      Delete
  22. SYUKUR !!!.. Bertuah bini Najib dapat Pegawai Khas berpangkat 'DATUK' sebegini yg SANGGUP PERTAHAN boss buat maksiat di khayalak ramai yg terang2 HARAM di sisi agama Islam. Boleh pula katanya bg menghormati perkahwinan. INIKAH AJARAN ISLAM WASATIYYAH !!!

    INILAH WAJAH SEBENAR Islam Wasatiyyah yg dipelopor Najib... APA NAK HERAN ostajah Mashitah pernah kata.. "HARUS hukumnya selagi tidak timbul berahi"

    ReplyDelete
  23. Fatwa ulamak cangkul

    Pegang anjing haram
    Pegang amoi tak haram
    Pegang babi tak berani kata haram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku bukan saja pegang anjing, aku tampar anjing pun tak haram.

      Terima kasih tuan guru, aku ikut ajaran kau. Nanti babi pun aku pegang pegang di khalayak ramai pasal tak haram.

      Paling best bawa bersama ketika tuan guru ada ceramah... Jadi ramai orang tak keliru di masa hadapan yang pegang anjing dan babi ini tak haram....

      Yang syok bole peluk peluk lagi.. he he he mampusss lah aku kena kutuk lepas ni... pasal besok aku bawa babi di perhimpunan baju merah.

      Delete
    2. Elok sgt cadangan kau tu, kalau boleh kau tidur bergilir gilir, mlm ni dlm kandang anjing, mlm besok dlm kandang babi. Elok tak idea aku?

      Delete
  24. Untuk rakan rakan perjuangan pas n penyokong sekalian sabar itu sebahagian dr iman.tdk ada ketakutan pd org mukmin yg iklas berjuang krn agama n keadilan.kita beruasahalah n bertawakal kpd Allah.Allah akan memberi jln keluar dr kesempita kpd hambanya yg bertaqwa.sinarkan lah keimanan kita kelak kita dpt melihat kebenaran.profesional sebijak mana pun.ada kejahatan yg masih bleh menyusup kedalam fikiran.hanya keimananlah yg dpt menyelamatkan kita dr azab yg berkekalan.betul tak ustad unknown.

    ReplyDelete
  25. palestin ni tak der polis & askar dia sendiri ke yg pertahankan rakyat & negara ?
    ke mcm mana ??

    Lagi Gambar … >>> DI SINI !! <<<

    ReplyDelete