Friday 25 September 2015

PARTI YANG DITUBUHKAN OLEH BEKAS PEMIMPIN PKR YANG KECEWA INGIN MENYERTAI PAKATAN HARAPAN (PH) ... ADAKAH DIBENARKAN??????



Parti NewGen yang baru ditubuhkan mahu menyertai Pakatan Harapan (PH), bagi menjaga kepentingan masyarakat India.

Setiausaha Agungnya, S. Gobi Krishnan berkata, tiada lagi parti sedemikian dalam pakatan pembangkang yang boleh menjaga kepentingan kaum lain.

Jelasnya, walaupun tiga parti dalam Pakatan Harapan adalah parti berbilang bangsa, namun PKR dan Parti Amanah Negara (Amanah) didominasi orang Melayu yang akan menjaga kepentingan masyarakat Melayu, manakala DAP pula dikuasai pemimpin Cina yang menjaga kepentingan kaum Cina.

“Jadi, siapa yang akan menjaga kepentingan orang India dalam Pakatan Harapan yang baru ditubuhkan?

“Sudah diketahui umum bahawa ramai orang India menyertai PKR pada 2008 yang akhinya menyedari PKR tidak mampu menjaga kepentingan masyarakat India.

“Memang difahami PKR hanyalah Umno mini, dengan majoriti pimpinannya di bawah penguasaan ahli politik Melayu.

“Sekarang ada kekosongan untuk orang India. Inilah peluang Parti NewGen mengisi kekosongan itu dan memperjuangkan isu yang dihadapi masyarakat India,” kata bekas Setiausaha Biro Strategi dan Dasar PKR itu dalam satu kenyataan.

Gobi meninggalkan PKR pada Januari 2013.

Gobi menjelaskan, NewGen menyasarkan untuk merampas Melaka daripada Barisan Nasional (BN), pada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

“Kumpulan pemikir pilihan raya kami telah mengkaji keadaan di negeri itu dan merancang strategi merampas Melaka daripada BN.

“Kami akan meletakkan calon-calon berbilang bangsa yang akan mencerminkan semangat rakyat Malaysia yang sudah tentu akan memenuhi keperluan semua kaum.

“Parti NewGen akan memberi saingan sengit kepada BN, pada PRU akan datang,” katanya.

Gobi juga pernah menjadi ahli eksekutif Pemuda MIC Selangor, dari 2003 hingga 2006.

Gobi dilaporkan meninggalkan PKR untuk menubuhkan NewGen pada Ogos 2013, dengan alasan dia tidak boleh melakukan perubahan yang dikehendakinya dan mahu menetapkan standard baru dalam politik negara.

Dia juga dilaporkan sebagai berkata, parti baru itu menyasarkan generasi muda berbilang bangsa dan pada masa sama, membuka pintu untuk menjalin kerjasama dengan BN dan Pakatan Rakyat, ketika itu.

Apakah Pakatan Harapan amalkan cakap serupa bikin akui suatu gagasan yang inklusif???? ... sama kita tunggu dan lihat kerana yang tubuh parti ini boleh ditakrifkan sebagai pengkhianat juga.

34 comments:

  1. Jgn nampak slh org je omak ko.. Nanti mkn Dr..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib penjahanam ekonomi melayu

      Delete
    2. Bila kholid join pas..OMK akan ikut sama. Maka OMK akan tukar warna baju..

      Delete
    3. Aku tak sabar nak tengok OMK berwajah baru.

      Delete
    4. Byk kene sawan babi onani3 kt sini...pastu berckp sendiri...

      Delete
  2. MINTA PERHATI OMAK KAU.. TAEM PARTI AMANAH RILEX N TENANG JE.. TP TEAM PAS KUTUK, HENTAM DAN MCM2 BURUKKAN KAT TEAM AMANAH... YG PLG BEST SIAP MAK HAMUNI LAGI.. PSOALANNYA, ADAKAH PARTI YG DIANGGAP SEBAGAI 'PARTI ULAMAK' NI MENUNJUKKAN CONTOH YG BAIK..? YG D AJAR OLEH ISLAM...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS SUDAH TUNJUK SIKAP BURUK DAN KEJINYA. CAKAP BERBOLAK BALIK. TIKAM KAWAN DAN HIPOKRIT. BERWATAK ALIM TAPI HATI BUSUK.

      Delete
    2. Selagi ada Mokhtar Senik..Nasarudin Hasan..Hj Hadi..Haron Din..Nik Abdoh dan Zuhdi dalam PAS...Maka PAS akan hancur dan tidak diterima pengundi.

      Delete
    3. Org yg sama tapi berlakon 3 org berlainan...mmg sah dh kene sawan babi

      Delete
    4. Babi.
      Takbirr...

      Anjing.
      Takbirrr..

      Delete
  3. Bro, yang kutuk tu bukan pas, dia orang baik. Yang kutuk melayu kayu Dari umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah3..baling batu sembunyi tangan...kah3

      Delete
    2. Parti yg paling tidak boleh dipercayai...parti pas. Suka tikam kawan dr belakang. Sama jahat dgn umno. Eloklah tu penyamun berkawan samseng siku dan lutut.

      Delete
    3. Sekor lagi org sama tp berlakon mcm 3 org berbeza...kesian...sawan babi makin.menjadi2...sbb tu gah kt siber...kt alam nyata...hancusss...tu yg ank didik.tok guru penang pelik camno blh kalah pemilihan...

      Delete
    4. Bila ada yg komen kata pas jahat..macai pas mula mengelupor. Hakikatnya pas mmg jahat dan suka buat u turn.

      Delete
    5. pas sangat dihormati pd zaman nik aziz. pas for all. kini pas era haron din makin lesu. ulamak pas kejar kekayaan dan nasib rakyat terbiar dan menderita. beraya dlm khemah. tadbir urus negeri kelam kabut hasil balak dikongsi sesama jemaah. pemimpin berkereta mewah. sidang dewan asyik ponteng. isteri makin bertambah.

      Delete
  4. Kah kah kah macai dan balaci Dap dah mula meroyan ! Cakap inklusif la , adil la , utk rakyat la tp yg sebenarnya .............. depa tubuh pakatan temberang .......... ngeh3 ......... kalau dah spesis lahanat dan walaun tu akhirnya tetap akan terbongkar jua ........ tak berlakon la !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau lah yg meroyan bro. Sama macam ularmak Pas pis pus meroyan sampai hilang identities ulamak Islam. Sapa yg lahanat bro ? Kau and the geng serban besar ke atau geng Khalid gagap ke. Lu pikiau le bro.

      Delete
    2. Anon 7:07..sedap tak cirit LGE tu...
      jilat licin nampak..berkhasiat utk otak anon...hehehe...

      Delete
    3. Sampai merah bibir najib dijilat hadi. Tak puas dgn najib kini nak buat himpunan hijau 60k. Nak berselfi dan jilat bibir amoi gebu pulak. Hadi dah hilang identiti Islam.

      Delete
  5. Kah kah kah macai dan balaci Dap dah mula meroyan ! Cakap inklusif la , adil la , utk rakyat la tp yg sebenarnya .............. depa tubuh pakatan temberang .......... ngeh3 ......... kalau dah spesis lahanat dan walaun tu akhirnya tetap akan terbongkar jua ........ tak payah berlakon la !

    ReplyDelete
  6. Tenang tahik mung..mroyan teruk ada la..agak2 puak pngkhianat ni akn pegi mna klu berkubur..pas smula..umno..?kahkah..mmg patut pung kalu kena
    maki..geng pngkhianat ni bwa byk
    kesusahan pd pas..ha skrg nk jilat bontot
    dap.silakan..kita tgok nnti siapa kna jual.

    ReplyDelete
  7. Akan di bincang di meja bulat. Kalau cukup criteria, Kita Akan pertimbangkan. Untuk pas, kalau nak join sila buat rayuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau pas diterima masuk..aku rela pangkah bn. Pas bawah hj hadi ..hancusss..

      Delete
  8. Kenapa parti islam biasa pas terus terus terusan di maki Dan diperlekeh oleh rakyat? Walhal, pas disegani pada masa lepas. Dulu orang sanggup bersusah payah untuk hadir ceramah pas Dan hulur derma. Fikir fikirkan lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas dah terlalu munafik...
      cakap tak serupa bikin...
      Perangai lebih kapir dari kapir..
      U-turn memanjang....
      ini lah imej pas dibawah Hadi...skang cuba nak pulih blk imej burok tu...boleh kah???

      Delete
  9. Elok lah joint PAS aka PGB.

    Sama-sama kaki putar, kaki u-turn dan kaki kelentong.

    PH tidak memerlukan parti perkauman sempit.

    Dalam PAS pun semua penyokong India dah lari sebab tak diberi syorga oleh olarmak PAS.

    Yang tinggal cuma Sdra Bala yang dah berkali-kali mimpi jumpa Nabi tu.

    Manalah tau kot-kot dapat ban balak nanti bolehlah juga beli Range Rover baru.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  10. Anon 17:14, sabar bro. Sabar.
    Matlamat Kita untuk menang PRU. Kalau pangkah BN nampak Gaya kena layan omak 5 tahun lagi. Matlamat Kita jelas.
    Matlamat pas pun jelas, dia nak kalahkan BN, cuma cara dia tak logic. Nak menang tapi tak nak kerjasama. Kita kena lah terangkan pada Ahli pas sebab dia orang Ni slow sikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang PAS ada yg cerdik cuma Hj Hadi saja yg bangang.

      Delete
    2. Kini tv umno dok sibok promosi pas. Sudah ada slot khas utk pemimpin pas berucap. Terima kasih pas sbb beri talian hayat kpd umno. Makcik Felda bagaimana? Duit rm30 yg umno beri sewaktu perhimpunan baju merah dah habis ke?

      Delete
  11. Akibat DERHAKA pd amanat arwah Tok Guru Nik Aziz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akibat DERHAKA kini PAS dipinggirkan. Jualan akhbar merosot. Ceramah sunyi sepi. PAS ketandusan pemimpin berkalebar. Ejen Yahudi UMNO dah berjaya menyusup dlm jemaah PAS. Ibarat "time boom" tunggu msa PAS gancur.

      Delete
  12. Dah parti gen 2 pulak. Lepas cangkul sekarang kereta

    ReplyDelete
  13. Komentar dalam blog ni ramainya cybertrooper umno dan pkr yang kononnya pro parti PAN. Matlamat mereka adalah pecah dan perintah. Mereka tahu umno dan pkr menghadapi masalah amat berat dalam menghadpi PRU 14 nanti.
    Cuba perhati ayat2 yang digunakan langsung tidak bercermin watak seorang Islam dan watak sebegini sinonim dengan umno/pkr

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...