Sunday 13 September 2015

KEMASUKKAN KAMARUDDIN JAAFAR DAN MAT TAIB KE PKR ... YANG KENA TAMPAR PAS TETAPI YANG MAUT PARTI CANGKUL


Walaupun kena akui dan terima hakikat betapa PAS menerima tamparan apabila Ahli Parlimen Tumpat yang juga bekas Setiausaha Agung PAS Dato' Kamaruddin Jaafar dan bekas Menteri Besar Selangor yang merupakan Ahli PAS seumur hidup Tan Sri Mohamad Taib ke dalam PKR semalam namun hakikat dan realitinya yang maut tersungkurnya bukan PAS tetapi sebaliknya Parti Cangkul @ Parti Pekerja Malaysia yang diketuai bekas Timbalan Presiden PAS Hj Mohamad Sabu.

Ini kerana sebaik sahaja selesai Muktamar PAS ke-61 lalu apabila secara pukal dan borong semua cai yang memihak dan menyokong kem Ustaz Ahmad Awang sebagai Presiden dan Mat Sabu sebagai Timbalan Presiden kalah teruk ditangan kumpulan pro ulama diketuai Tuan Guru Dato' Seri Hj Abdul Hadi Awang dan Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man ... hanya Mazlan Aliman terkonteng-konteng keseorangan dari kumpulan yang mendabik dada menggelar diri mereka profesional dan progresif yang menang .. itu pun menang dengan undi cukup-cukup makan sahaja.

Kumpulan ini berkumpul dalam suatu jamuan Aidil Ftri dirumah Dato' Kamaruddin Jaafar sendiri di Kemesah Height Ulu Klang turut dihadiri pemimpin-pemimpin utama dari DAP dan juga PKR selain mereka yang kecundang. Maka nama G18 pun mulai diperkenalkan.

Sehari selepas itu suatu kenyataan dikeluarkan oleh Ketua Umum PKR Dato' Seri Anwar Ibrahim dari penjara melalui peguamnya betapa suatu gagasan dan gabungan baru bakal dibentuk dan dibina bagi mengantikan Pakatan Rakyat yang sudah lebur atas persengketaan antara DAP dan PAS .. gabungan itu hanya menyebut PKR, DAP dan beberapa NGO seperti PasMa,ABIM, IKRAM dan WADAH dll .. nama PAS secara sengaja diketepikan.

Mulai saat itu beberapa kenyataan demi kenyataan diikuti dengan roadshow sana sini seluruh negara bagi memperkenalkan NGO yang terdiri dari beberapa pemimpin PAS yang kecewa kerana tumpas sebagai G18 sebelum bertukar sebagai Gerakan Harapan Baru (GHB) dan terkini sebagai AMANAH sengkatan kepada Parti Amanah Negara (PAN) yang kini dalam proses untuk ubah suai Parti Pekerja Malaysia @ Parti Cangkul.

Antara penggerak dan penceramah utama parti serpihan PAS ini sejak diumumkan kepada dunia ialah Kamaruddin Jaafar dan Mohamad Taib .. mereka berdua boleh dikatakan sentiasa berada dipentas dimana jua ceramah, program dan himpunan diadakan, bergerak secara aktif dan cergas.

Sebab itu apabila mereka diwar-warkan akan meninggal PAS sedikit pun tidak memeranjatkan sebab sudah diduga dari awal namun tinggalkan PAS masuk PKR bukannya Parti Cangkul itu merupakan suatu kejutan.

Walaupun Kamaruddin Jaafar mempunyai sejarah intim dan amat rapat dengan Anwar Ibrahim sama ada dalam ABIM maupun UMNO, begitu juga Mat Taib ketika dalam UMNO berada dalam satu kem Team Wawasan ketika pemilihan UMNO suatu ketika dulu, namun memilih untuk bersama PKR cukup mengejutkan.

Ianya semacam suatu tamparan maut iaitu, PAS menerima tamparan tetapi yang maut tersungkurnya ialah Parti Cangkul .. membawa mesej dan isyarat cukup jelas betapa organisasi Parti Cangkul terlalu lemah selain sokongan dari Bani Melayu dengan mengambil kira Himpunan Bersih 4 sebagai suatu indikator sokongan orang Melayu kepada Parti Cangkul dan PKR amatlah sedikit dan ciput menyebabkan kedua mereka tidak terliur untuk bersama-sama dalam wadah Parti Cangkul. Sebagai politikus veteran yang sudah lama berada dalam arena politik sudah pasti untuk terus relevan dipersada politik arus perdana kenalah berpaut parti politik yang utuh dan kukuh selain menerima sokongan kuat dari rakyat.

Kamaruddin Jaafar dan Mat Taib sudah pun diberi jawatan-jawatan penting dalam organisasi PKR, malahan Kamaruddin Jaafar disebut-sebut bakal mengambil alih jawatan Setiausaha Agung PKR dari Rafizi Ramli dalam sedikit masa lagi.

93 comments:

  1. Parti cangkul maut dan parti dap koma..iksh..iksh... kesian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas kan parti gadai bini. Cita2 nak jadi macai Hamno. Rupanya setakat jadi penjilat Mat Monggol no wahid.

      Buka mulut, bau sushi...buka mulut bau suhi.. Jepong

      Lu kasi tengok amoi selfi.. Lu macai2 Cap sotong cemburu habis..klu gian pi Petaling Street..ramai amoi boleh selfi... Penghulu macai kepada macai semestinya Tontowi velfire dari Nik Abodoh 

      Tauke pil kuda... air ketum Kaoooo eat sotong..sotong kering pong ok....

      Hadi and Mokhtar Senik macam, takkan tak minta maaf kat orang kao fitnah kao barua..kao jebon.. tu. La ni dok cabar DAP. Wang hantaran kok lesap..nanti camno nak kawin dgn Humno. Alamak lupa la, pasgadaibini mana ada teluuuuuuuuurrr

      Reply

      Delete
    2. Babi...
      Takbirr....

      Anjing...
      Takbirr...

      Delete
    3. Dengan sukacitanya Omak Kau telah meninggalkan Sahak Gagap. Daripada 14 keping gambar intim dia dengan Sahak, tinggal 2 keping saja lagi dalam facebook Omak.

      Sampai hati Omak Kau tinggalkan Sahak. Dah habis madu, sepah Omak Kau tinggalkan setelah Omak berdampingan denan Lobai yang lebih muda, berjanggut dan ada serban pulak.

      Begitulah sikap Omak. Bila pokok tempat bergayut dahanya dah terkulai dia pun lari mencari dahan segar pula.

      Sekaran ni dia tengah galak bergambar dengan lobai Pas pula.

      Si lobai Pas, bila kena himpit dengan Omak lupa serban, lupa janggut, mungkin lupa bini sekejap.

      Apa kelas Lobai Pas...hangpa pun hanyut jugak ya?

      Delete
    4. Mana Mokhtar Senik yg dulu berapi2 mintak putus dgn DAP. Agaknya sekarang baru sedar peranan DAP membantu calon2 PAS menang selesa dlm PRU 13 dulu.

      Delete
    5. Besok Pas Akan Bincang PR 2.0 Dengan PKR di pejabat PKR

      saya pikir wakil Pas hanya akan sampai muka pintu saja. Lepas tu pusing balik sebab bila buka pintu bilik mesyuarat, ternampak muka Kamarudin Jaafar dan Mat Taib yang menunggu.

      Waktu melangkah pusing balik tu kepala masing-masing tunduk sambil mulut berbunyi "ciss..!!! cis..!!!" Kesal ada, malu ada, sebal apatah lagi

      Delete
    6. Betullah kau ckp Anon 21.43. Dulu masa Sahak Gagap pujaan hati OM, bukan main lagi dendam kesumat OM kat Azmin. Pantang kelibat Azmin mesti jadi bahan tulis OK. Apa Azmin buat habis dikirainya luar dlm sampai yg baik jadi buruk, apatah lagi klau azmin buat silap memang dicari OK. Tapi skrg sejak galak dgn Lobai muda berserban sebesar raga, PAN jadi sasaran utama. Pantang ada sikit aja terkucil pasal PAN tak menyempat OK nak postingkan. Dah takda dah citer buruk pasal Azmin lagi.

      Delete
    7. Omak Kau ni dah makin bangang, analisa politik longkang.
      Dgn langkah bijak ni, secara lembut PAS dihalau keluar dari PR 2.0. Amanah dan PKR plan cantik punya.
      Tak kan lah Tuan Guru Hadi tak tau malu , nak berurusan dgn org2 yg ahli PAS panggil Pengkhianat? Ingat Kamaruddin dan Mat Taib akan diberi jawatan penting dlm PKR.
      Sanggup ke dia pergi mesyuarat PR 2.0 ? Hahaha gerenti dia tak join PR 2.0. So lebai2 walaon gua nasihat, pi bungkus bag dan secara hormatnya , boleh blahhhhhhhhh.

      Delete
    8. Biar mati kerana berjuang drp hidup bergelumang dengan rasuah dan ampu mengampu untuk kemewahan hidup... konon berjuang utk rakyat..sume hampeh..lepas tu main isu perkauman..memang sial..

      Delete
    9. ASAN GB

      Pada awalnya GB tertanya-tanya mengapa Dato Kamaruddin Jaafar dan TS Muhammad Mohd Taib memilih PKR dan tidak Parti Amanah sedang kedua-dua bekas pemimpin PAS berkenaan begitu aktif di dalam program-program GHB.

      Kemudian GB dimaklumkan oleh seorang pemimpin Parti Amanah bahawa kita perlu bina dan perkukuhkan Pakatan 2.0. Penyertaan kedua-dua bekas pemimpin PAS itu ke dalam PKR akan menjadi jambatan untuk Parti Amanah dan PKR bagi tujuan berkenaan.

      Dengan jawatannya sebagai pengarah politik dan polisi PKR, Dato KJ akan memberi nasihat dan input kepada pejabat presiden dan timbalan presiden.

      Manakala Muhammad Taib akan berperanan dalam Biro Penerangan dan Komunikasi yang membolehkan beliau untuk berperanan memperkukuhkan Pakatan 2.0 dengan meberi penjelasan kepada rakyat mengenai perlunya Pakatan 2.0 diperkukuhkan bagi menumbangkan kerajaan UMNO BN.

      Syabas dan tahniah kepada kedua-duanya kerana keberanian dan ketegasan serta kesedian berkorban demi masa depan agama, bangsa dan negara melalui pemperkukuhan Pakatan 2.0.

      Delete
    10. Ulasan GB atas tu kemas je...
      mmg gaya penulis yg berakhlak tinggi sesuai dgn keadaan & fakta semasa.
      takde pun menghentam pas secara sembrono atau secara membabi buta.

      berbanding dgn omak yg komennya gaya jumud dan tahap longkang.
      unsur dengkinya jelas ketara...
      unsur membodeknya tahap dewa bodek...
      haha...

      Delete
    11. MACAM MANA NANTI KERJASAMA PAS DENGAN PKR YANG MENERIMA DATO'KAMARUDIN JAAFAR AHLI PARLIMEN TUMPAT YANG DIANGGAP PENGKIANAT.

      1. Saya terkejut dengan penyertaan Dato' Kamarudin Jaafar (KJ) ke dalam parti PKR yang masih merupakan rakan kerjasama politik PAS. Bukan saya seorang yang terkejut tapi ramai yang tidak menyangka demikian. Apa tah lagi dalam suasana berlaku pertikaian bab bai'ah cerai talak tiga serta dakwaan oleh pimpinan PAS bahawa mereka yang keluar dari PAS dan menyertai Parti lain adalah melanggar bai'ah dan membawa pergi kerusi yang ditandingi dan dimenangi atas tiket PAS adalah pengkhianat.

      2. Tindakan Dato' KJ dan Tan Seri Mohammad Taib bekas Menteri Besar Selangor tidak menyertai Parti Amanah Negara(Amanah) bukannya isu untuk diperbahaskan. Tetapi isu besarnya ialah kenapa KJ dan Tan Seri memilih PKR dalam keadaan sebelum ini mereka berdua dilihat berada di atas pentas GHB sebelum penubuhan parti politik. Malah Tan Seri turut berkempen menyokong GHB. Saya percaya ini lah kebijaksanaan Amanah untuk melepaskan KJ dan Tan Seri atas permintaan Dato'Seri Anwar Ibrahim kepada PKR sebagai satu strategi politik kerjasama yang lebih mantap pada masa depan antara Amanah dan PKR serta DAP pada bagi membentuk PR 2.0 untuk menghadapi pru14. Amanah membina kepercayaan rakan kongsi politik pembangkang dengan sterategi "give and take" untuk memposisikan partinya di persada politik nasional.

      3. Persoalan kedua dari penyertaan dua tokoh ini dalam PKR khususnya KJ yang turut membawa kerusi Parlimen Tumpat yang ditandingi dan dimenangi atas tiket PAS sejak dari PRU ke10 pada tahun 1999 lagi ialah apakah pendirian PAS terhadap KJ dan PKR. Pada MP dan Adun yang sertai Amanah dikecam hebat dan dituntut melepas jawatan wakil rakyat. Jika KJ juga nak dikecam kerana membawa bersama kerusi Parlimen Tumpat ke dalam PKR, adakah PAS juga bersedia untuk mengecam PKR yang memujuk dan menerima KJ?.

      4. Sedangkan kepada mereka yang meninggalkan PAS khususnya Wakil Rakyat yang menyertai Amanah dianggap pengkhianat dan PAS tidak akan bekerjasama dengan pengkhianat, bagaimana pula hubungan kerjasama PAS dengan PKR selepas episod ini, apatah lagi kedudukan PAS dalam kerajaan Selangor yang diterajui PKR? Memandangkan PKR telah menerima KJ ahli Parlimen yang meninggalkan PAS. Orang yang melakukan perbuatan ini dianggap oleh Pimpinan PAS sebagai pengkhianat. Boleh kah PAS bertahaluf dengan PKR yang telah menerima Pengkianat PAS?

      5. Rakyat sedang memerhati tindak tanduk PAS dan PAS sedang dilihat berada dalam keadaan tersepit dalam nak meneruskan kerjasama Politik dengan rakan rakan pembangkang. Untuk menghalang Amanah sertai PR 2.0 sudah tidak nampak jalan, kerana PKR dan DAP bersetuju untuk terima Amanah sebagai rakan dalam Pakatan Rakyat baru 2.0. Nak sama sertai dalam PR 2.0, PAS sudah pun putuskan hubungan dengan DAP dan mengistihar kumpulan yang menerajui Amanah sebagai pengkhianat yang mesti dihapuskan. Hendak bertahaluf dengan PKR sahaja pun bermasaalah kerana PKR telah menerima Pengkhianat PAS dan membawa kerusi Parlimen yang dimenangi PAS bertukar menjadi Ahli Parlimen PKR. Atau dalam bahasa marah PKR sudah mencuri kerusi PAS. Redho kah PAS?.

      6. Apakah PAS akan bersendirian dalam percaturan politik di Malaysia akan menjadi kenyataan selepas ini? Apakah PAS akan berundur dari Kerajaan Selangor? Dan apakah dalam PRU14 nanti PAS akan bertanding di semua kerusi di seluruh negara? Persoalannya, apakah itu perkiraan politik yang betul dalam situasi politik hari ini?

      7. Sebagai ahli PAS yang masih Istiqamah sangat mengharapkan PAS tidak terpinggir dan dapat memperbetul serta memposisikan kembali kedudukannya di arus perdana politik Malaysia. Episod politik selepas ini makin mendebarkan. Jangan biarkan rakyat berada dalam penantian yang tak kepastian kerana itu suatu penyeksaan. Jangan biarkan angin perubahan politik Malaysia baru berlalu pergi tanpa hujan rahmat untuk semua.

      SELAMATKAN RAKYAT DAN MALAYSIA TERCINTA.

      Dato'Mahfuz Hj.Omar
      Ahli Parlimen Pokok Sena
      12 Sept 2015/28Zulkaedah 1436H

      Delete
    12. Hahaha......ramai masih tak faham politik....terutama omak kau. Cukuplah sebagai tangkap gambar buat andaian dlm blog tapi tak mungkin berceramah takut kena tikam telur busuk. Tiada politik yg benar yg betul atau salah hanya keberkesanan arah tuju yg diharapkan. Satu party yg tiada perubahan hanya sejarah tidak akan mampu menang selamanya dgn perubahan zaman yg semakin rancak. Suara rakyat majoriti harus didengari dipertahan ditakluki diamati bukanya segelintir sebahagian sekelompok sekaum seagama sebangsa dimana negara malaysia tidak akan maju kedepan tanpa bersatu bersama berjuang demi hari esok yg lebih baik.

      Delete
  2. Ada pemimpin berwibawa dihalau keluar. Di hina dan ditolol kan. Macam2 penghinaan dilempar dan di boo. Bila Mat Taib menegur ...langsung tidak diendahkan. Bangga dengan siku dan lutut...tp sekarang PAS yg melutut. Kesian PAS @PGB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa salah PAN. Apa salah Mat Sabu? PAS dok meroyan maki hamun PAN apa hal...dulu PAS yg beriya2 halau G18 keluar PAS. Takkan Hadi dah lupa kot.
      Masa mukthamar Nik Abdoh dgn penuh yakin kata PAS kuat dah boleh bergerak sendiri. Kenapa sekarang dah goyang?

      Delete
    2. Yng meroyan ko ikut tak de kompass ...kita sama sama kalau panjang umur keman akhir nya cangkul ko....

      Delete
  3. demikianlah golongan yg gemar memfitnah dan memutus silaturahim dari jemaah yg besar (pemerintah) ... dan sangat menyombong diri pada ilmunya yg sedikit ... Maha Suci Allahswt ... didatangkan kepada mereka (PAS) ... "rakan tahaluf" yg berkhianat ,bersifat buas, pentaasub seorang yg songsang nafsunya (biseksual),kalangan non muslim yg bersifat kafir harbi, dan NGO2 yg berkiblatkan hawa nafsu (COMANGO) ... tiadalah keadaan mereka itu laksana "memakan daging saudaranya sendiri" ... insaflah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi..

      Takbirr...

      Anjing...

      Takbir...

      Delete
    2. eko gilo ko bersajak bangang

      mesti omak tk suko menyomak je

      Delete
    3. hebat fitnah ostad...biri2 apa cito ostad? dah tukar jd babi ker...

      Delete
  4. Apa susah susah.
    Nanti sekali haron jin jampi berbondong bondong orang keluar pas. Alamak tersalah jampi. Tu lah sombong sangat dakam muktamar. Kata putus la konon. Ptuih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benci sangat dgn DAP sebab x sokong hudud. Peluk dan dakap UMNO sebab sokong hudud di kelantan...last2 PAS kena kencing dgn UMNO. Kemaluan Hadi semakin besar. Apa nak buat nasik dah jadi bubur. Penyokong PAS yg sah bangang dok diam tak kata apa2 lihat kebodohan Hadi. PR tumbang dan UMNO bersorak kesukaan. Masihkah nak jadikan Hadi pemimpin PAS?

      Delete
    2. pas x kene kencing dgn umno...tapi pas kene kencing dgn geng pakatan sendiri...terima kasih kpd rakan2 pkr yg membantu umno...terutama geng18 sendiri

      Delete
  5. Dato KJ kuar Pas ni bininya tertalak 3 ke.....tak heboh pun macai buat komen....

    ReplyDelete
    Replies
    1. PGB memang pemusnah rumahtangga umat Islam.

      Delete
    2. niat baiah klu kluar pas masuk umnu bn

      klu kluar pas kerana pas dh rosak dn tubuh parti asas islam baru utk lwn umnu juga....

      maka lbh sesuai pasug yg talak 3 sebb mereka yg nk berbaik dgn umnu

      tp sekarang hadi pun dh tk minat hudud....ghanimah pun tipis harapan...nazri pun dh kutuk pas akn buat taik kt umnu klu join bn

      so yg tinggal kt hadi dn pasug ada 2 saja...

      pas join yahanana....masyukkk hnya dengan nyanyi sikit2

      atau...

      jd pemburu babi kt bukit

      hahaha

      org sibuk berpolitik nk bela rakyat.. hadi byk masa mengendap babi kt bukit

      apa punya pelawak la

      Delete
  6. Sebusuk-busuk setiap orang Islam tidak kira apa parti di malaysia tetap saudara seagama.Tetapi sebaik-baik kafir itu bukan saudara disisi Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebusuk busuk setiap orang Islam tidak melebel sedara Islam lain sebagai BABI..ANJING..BARUA..TOLOL..JEBON..YAHUDI..

      Delete
    2. klu solat jemaah blh je kita jd mkmum ikut hadi...tkkan nk ikut lge srmbhyang cr dia

      tp ini bab mentadbir rakyat dn negara....siapa yg lbh wibawa dn menjaga rakyat kita blh kerjasama

      jgn manipulasi alasan sesama agama

      Delete
    3. Hahaha......tak faham islam nak ertikan islam tidak seagama dgn bangsa lain dan mengatakan bukan islam adalah kafir. Islam mana ajar hina kutuk mengata melebalkan??? Bukan ke tuhan hanya satu!!! Dan manusia punyai perbagai baik bangsa kaum agama ajaran ,namun tuhan tidak pernah mengasingkan atau berkata hanya manusia beragama islam miliki tuhan yg satu. Adakah yg dilahir terus beragama islam?? Adakah lepas memerluk islam baru beragama islam??? Oleh itu tidak kira apa fahaman apa ajaran apa pengertian apa pengetahuan dtgnya dari mana??? Oleh sebab itu kenapa setiap manusia yg beragama islam tidak semestinya menerima ajaran yg sama yg betul atau salah sebaliknya dari mana anda pelajari tetapi yg pasti bukan dari tuhan tetapi manusia itu sdr. Inilah dinamakan pengikut ajaran, dgn ini kamu tidak berhak berkata manusia itu kafir atau tidak sehaluan sebab kamu belum tentu sehaluan dgn agamamu dgn tuhan.

      Delete
    4. Ko becakap macam kau dah habis tabsir Al Quran. Klu ko betul2 Islam siapa yg Islamkan ko....

      Delete
  7. Sebusuk-busuk setiap orang Islam tidak kira apa parti di malaysia tetap saudara seagama.Tetapi sebaik-baik kafir itu bukan saudara disisi Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ISLAM TIDAK BENAR UMATNYA PERMAIN CERAI DAN TALAK.

      Delete
    2. Sesemak semak pas adalah hadi da haron. Tuan ibrahim boleh ajak bincang. Layak jadi president. Sedap la aku takbir.

      Delete
  8. ISLAM JUGA TIDAK BENARKAN SEORANG LELAKI MAIN DENGAN BINI ORANG LEBIH LAGI KALAU PEREMPUAN TU BINI KAWAN SENDIRI.

    ReplyDelete
  9. Macam stapa spender.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihi spender besar pulak tuh , macam layar kapal .

      Delete
  10. tahniah taib dn kj

    langkah sgt bijak masuk pkr....srmua puak umnu pasug dn omak keliru dn rasa pelik

    inilah strategi politikbijak. taib akan mantapkn selangor. umnu selangor tetpaksa berdepan bekas mb mereka.

    taib akn pastikn mb selangor tidak masuk perangkap umnu mcm kekasih gelap omak dulu.

    pkr perlukn pemimpin dn ahli politik senior sementara anwar tkde.

    mereka akn jd jambatam ghb dn pkr.

    pas nk cuba mengurat pkr pun akan dipantau...terpaksa berdepan taib...bekas pad sendiri

    hah ini sgt cantik...taib bekas umnu dn pas akn berdepan bekas parti2nya sendiri

    kj anak didik anwar blh jd pelapis senior anwar. pemimpin pkr sekarang agak muda2 walaupun hebat

    ghb adalah longgokan pemimpin hebat . jd elok sgt taib dn kj bantu pkr terutama selangor yg masih diidamkn umnu.....termasuk omakkau..yg mengidam mb selangor

    yg masih keliru dn bengong ialah pasug....nk join umnu atau pr2.0(klu xmalu la) atau nk sendirian

    hamba cadang pas join yahanana...ana sudah kena...kena kencing tokeh 2.6b

    satu lagi...

    azmin kena hati2 dgn muslihat wanita yg diupah....sebb azmin lbh hensem dn muda.....mcm hamba juga

    mmmmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stuju. Bgitulh realitinye. TGHH dgn kata2 'babi & tahi'nye, & Najib dgn kata2 'bangsat & haramjadah'nye....mrekalh yg bakal tkejut beruk akhirnye.

      Delete
  11. Ayat omakkau yg ni mcm bagus sikit.macai dap n cap cangkul mesti rasa mcm nak muntah.parti cangkul tak ada masalah rasanya ada sokongan kuat.kalau org melayu tak nak masuk pinjam je org cina dap yg berbondong bondong tu.semua boleh langar tak jd masalah la

    ReplyDelete
    Replies
    1. penat tulis hujah mcm bangla petrol pump

      saploh duaploh tigaploh hijau merah jugak kasi punuh itu petrol

      Delete
  12. lalu mereka melafaz baiah tanpa diancam jiwa atau kaum kerabatnya didlm keadaan waras dan sedar ... diatas sifat "yakin" betapa keadaan mereka (PAS) adalah benar tanpa ada keraguan ... maka sang isteri dan anak pinak menjadi galang ganti pada lafaz baiah yg dilakukan ... lupalah mereka akan seketul daging yg berada didlm dadanya (hati) .. sifatnya laksana sebutir telur yg berada dihujung mata pisau yg amat tajam(berbolak balik)... Maha Suci Allahswt .. kini mereka tidak sanggup menunaikan pada lafaz yg diperbuat ... lalu mencari2 ruang dan alasan yg bersifat was2 .. untuk tidak melepaskan kehendak dan hawa nafsunya ( jawatan,kuasa,penghormatan dan anak isterinya)... sedang lafaz baiah itu adalah perjanjian dan penyaksiannya dengan Dzat Alahswt sebagai sandaran ... alangkah ruginya sifat sombong dan ujub yg menguasai diri ... ingatlah lafaz itu berjalan selama mana kamu terikat dengannya (selagi menjadi MP atau ADUN).. bukan niatku hendak memperolokkan keadaan si pelafaz baiah .. Demi Allahswt .. tidaklah seketul daging didlm dada mereka itu mampu ditahan2 lagi ... dan tidaklah saf kepimpinannya (PAS) suci dan murni tanpa kebathilan didlmnya .... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. helo lu tulis novel kisah cinta omak tk kesampaian ke

      Delete
    2. Ingatkan dah pegi sambung pengajian hang ni ada lg rupanya.apapun teruskan lah tazkirah hang tu yg mungkin ada betulnya

      Delete
    3. aku tak paham ke benda apa yg dia tulis.
      yg aku tau dia ada bela biri2.

      Delete
    4. bukankah kamu telah lama menjadi "biri2" itu ? ... :)

      Delete
    5. biri2 x mainlah ostad...hj hadi kan suruh kita salak kat babi....

      Delete
  13. PAS TAK SALAH TAPI SEGELINTIR PEMIMPINNYA KUNUN ULAMA TAPI MEMBAWA ONAR PADA LEBEL ISLAM SEPERTI
    1. Pemimpin yg bermulut longkang yg membarua, mentolol dan menjebon Jemaah sendiri.

    2. Mengamalkan kekarutan Baiah mencagar isteri. Kenapa tak lump sum ahli pun cagar bini masing-masing

    3. Muktamar dah kata putus dgn DAP tapi masih terhegeh - hegeh pegang jawatan di Penang. Sayang elaun ke. Maruah macamana ?????

    4. Dulu laung anjin tapi dlm kogres kini laung bar bi pulak

    5.Sebelum muktamar bukan main nak halau mat sabu dan rakan, tapi lepas muktamar bila nak tubuh parti baru MEROYAN pula lebai lebai semua

    6. Paksa yb yg keluar letak jawatan. Gila ka, kalau letak 5 tahun tak boleh bertanding pilihanraya.

    7.SAYA sedih PKR curi YB Pas, ini sudah menghina, memperlekeh PAS. Tp ajak join Pakatan 2.0 tp curi MP Pas. Ini khianat jadi Pas mesti tinggalkan PKR dengan meletak jawatan exco di Selangor. Woii depa curi MP Pas tu. Tak kan nak tengok ja, Lain la kalau Amanah yg curi kurang la rasa kena KENCING nya. Mana Maruah Pas.

    AKHIRNYA AKU MEMERHATI KELAKU MEREKA SEPERTI AKU MEMERHATIKAN USTAZ USTAZ SAMPUL.....selamat tinggal pas yg akan bungkus di pantai barat dan jd suam suam kuku di pantai timur kerana 3 penjuru. YG CANTEEK UMNO AKAN KEMBALI DI KELANTAN.

    ISLE-ISLE

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang pr sudah berjaya dikuburkn umnu

      klu sampai dpt rampas klantan dpd pasug maka lengkaplah misi umnu

      masa tu hadi jd haji misai kontot...muka punya hensem 2 paun sajaaaaaa (2paun = rm6+)

      dh kena jual murah2

      mat monggol jg yg kaya

      Delete
  14. Assalam n salam sejahtera semua.

    Saya Zaidi bin Ahmad, bekas mejar TUDM, no ahli PAS 261663, berpendapat bahwa krisis yg berlaku dlm pakatan pembangkang harini khususnya PAS dapat diselesaikan InshaaAllah, dengan Presiden PAS, Dato' Seri Hj Abdul Hadi Awang (DSHA), melepaskan jawatan beliau sebagai presiden PAS supaya Timbalan beliau Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man (TITM) dapat mengambil alih.

    Saya membuat desakan ini atas sebab2 berikut;

    DSHA telah GAGAL untuk mengelakkan perpecahan PAS dengan tertubuhnya GHB dan seterusnya PAN

    DSHA juga telah bertanggungjawab memulakan (dan masih meneruskan) budaya label melabel dlm parti terutamanya semasa muktamar lepas dengan menggelar sehahagian shbt2 seperjuangan yg bertanding (sesuatu yg dibenarkan dlm perlembagaan) dengan panggilan buruk dan berunsur fitnah seperti "calon pilihan DAP" dan "medan buang golongan sekular". DS juga langsung tidak menegur apabila sebahagian ahli PAS melabel sebahagian yg lain dengan label2 yg buruk seperti JEBON, MUNAFIK HARAKI, PARASIT dan sebagainya lagi sedangkan ianya terang2 dilarang oleh Allah SWT melalui Ayat 11 Surah Al Hujurat.

    Sikap label melabel ini telah mencemarkan imej Islam dan imej ulama yg DS bawa sehingga memalukan umat Islam khususnya ahli2 PAS. Terbaru DS telah menggunakan istilah BABI DALAM BUKIT dan TAHI bila merujuk kepada golongan yg keluar PAS dan menubuhkan parti baru.

    Terperangkap dengan "janji airmata" umno kononnya umno nk tolong PAS buat hudud sehingga mengorbankan keutuhan dlm PR, sedangkan DS sendiri ada menyatakan yg hudud tak boleh dilaksana selagi masalah ekonomi tak selesai.

    Sekarang dh nk masuk persidangan parlimen ketiga, bayang RUU Hudud pun tak nampak lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi nk letak jwtn???sorila....langkah mayat hadi dulu..mcm najib je...akan pimpin parti selagi dpt sokongan. Gila kuasa bkn perangai umat islam.hadi Cakap berdegar2,berak merate gelegar

      Delete
    2. kami nk huduuuuuuuuuud

      kami tknk masuk nerakaaaaaa

      hudud manaaaaaa wahai penipu agama

      kami dh tolak dap dn dh percaya umnu sokong huduuuuuud

      huduuuuud manaaaaa

      ATAU PASUG HANYA NAK HUDUUUUUUUIIIIITT SAJA

      dgn menjual agama dn menjadikn dap kambing hitam

      kami tk minat nk tembak babi kt bukit....kami xmakan babi

      KAMI NAK HUDDDDUUUUUUUD !

      Delete
    3. hadi nk buat komgress ternak dn cr sembelih babi yg betul dn tidak menyakitkn

      nnti omak akan siar foto2 kongress yg dihadiri oleh beratus ribu........budak2 sekolah agama

      mari kita ghb buat2 nangis sebb masih ramai sokong hadi dn pasug

      uwaaaaaaaa!

      Delete
  15. Setuju.pas mmg xsalah tp hadi dan geng ularmakkk menjadi kn pas hina...dpt plak blogger bodoh mcm omakkau tambah rosak imej pas dgn ulasan2 bangang taraf tadika blog ni.puihhhhh

    ReplyDelete
  16. lalu mereka berkata dengan sifat was2 .. "kami menebus baiah yg dilafaz dengan kifarah"... "kami memperoleh jawatan ini atas sifat tahaluf didlm PR".." saf kepimpinan kami PAS telah berkhianat (memutuskan tahaluf)" ..."kami memegang amanah rakyat(pengundinya) yg memilih atas sifat PR bukannya PAS"..lalu mereka kekal dengan jawatannya,kuasanya,penghormatannya,imbalan dari jawatan yg dikuasai tanpa melepaskan isteri dan anak pinaknya (sebagaimana lafaz baiahnya)..kemudian mereka berdiam diri .. tiada lagi sifat "yakin"... tidak lagi mampu menyombong diri dan berasa ujub didlm persoalan baiahnya ... apakah hujjah was2 nya itu mampu diangkat kehadapan Allahswt kelak ? ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ostad, knp dalam kongres rakyat baru2 ni agenda hudud tiada dlm deklarasi tersebut.

      Terlupa ke.

      Atau buat2 lupa.

      Atau Umno tk bagi.

      Atau Hudud tu sebagai modal politik je.

      Delete
    2. Ustad unknown sekurang kurang tazkirah anda semoga dpt mengurangkan dosa org yg mengumpat kat sini n semoga lebih lg akan memberi kesedaran.teruskan perjuangan anda

      Delete
  17. Canteek umno dapat terus menguasai putrajaya.canteek umno akan semakin berkuasa krn sifat dengki mendengki geng pr.canteek nuar akan terus merengkok dipenjara.canteek najib bleh terus dpt derma.canteek sapa yg ingin menegak keadilan akan terus ditindas.canteek rakyat akan terus sengsara

    ReplyDelete
    Replies
    1. lbh cantik klu duit terus menjunam tp ekonomi sentiasa kukuuuuuuuh

      mengembang......tk pernah ekonomi tk kembang...sekembang rambut flom

      Delete
    2. Kau yg sengsara, aku tak ponn....bahagia. Kau sengsara sbb kau bengong. Indon & Bangla & Nepal ok jeee..dia org bahagia ddk Malaysia. Apakata kalau kau yg sengsara dduk d Malaysia pindah ke indon, Bangladesh atau nepal plk. Isi kekosongan yg diaorang tinggalkan.

      Delete
  18. Semak aku tengok hadi dan haron dalam pas ni. Pelingkup parti. Tuan boleh jyga buat kira.

    ReplyDelete
  19. Takbir!

    Takbir!

    Takbir!

    Dalam kepala hotak aku takbir! takbir! takbir!

    Sial punya ajaran ni, aku terpaksa ikut kata Takbir!!! bila sang ketua teriak takbir!!

    Kadangkala aku pun bengong kenapa kena teriak Takbir! berkali kali, macam tidak logik dengan akal....

    Takbir! takbir! takbir!!!!!!

    Ini lah penyakit kronik yang di hidapi oleh pengikut pengikut Haji Hadi...

    Teriak Takbir!!! Takbir!! sampai tuan guru Hadi terkentot pasal banyak makan dorian pun, ketua suruh teriak takbir!! takbir!!!

    Ini macam mempermain kan ucapan tanpa tujuan yang iklhas.. Takbir!!! hey teriak lagi Takbir!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni sah kena sindrom Takbir Sesat PAS. Otak kau sudah rosak kerana di program oleh ulama donia yan sesak....

      Satu saja keluar ialah kembali jalan benar iaitu Jalan Allah...

      Delete
  20. Pemimpin PAS hanya pandai memaki hamun, mencerca dan mencarut. Al-Quran mana yg PAS rujuk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut hadis n.ajis...nabi pun mencarot...
      kita kena ikut nabi le bodo...

      Delete
  21. PAS d bwh TGHHadi tlh mmbuktikn tlh khianat pd rangka polisi krjsama PR, tlh khianat dgn brtnding mlwn PKR dlm GE13, TGHadi tidk mnyokong Anwar sbgai PM & tlh mnolak hak DSWA pilihn PKR sbgai MB S’gor. Malah cdgn kolisi kmbar PAS-PKR & PKR-DAP-AMANAH adalh tidk praktik (rujuk kolisi S46-DAP & S46-PAS pd PRU 1990), apeth lg PAS trkini klihatn pro-Najib & pro-UG dlm bnyk hl.
    Nampak gaya klw PKR jd pro-PAS bsar kmunkinan sbhgian ahli PKR bakal mlompat ke AMANAH & DAP (sbgmne brlaku kpd PAS dgn lahirnye AMANAH).
    Wlwbgmnpun PARTI MASING2 DH PUN MNYUARAKN PNDIRIAN;
    - PKR kate bole bkrjsama dgn MNE2 PARTI.
    - AMANAH juga kate bole bkrjsama dgn MNE2 PARTI,
    - PAS pula dh mnyuarakn tk bole nk bkrjsama dgn DAP & AMANAH,
    - DAP tk bole nk bkrjsama dgn PAS,
    & KITE PRLU MNGHORMATI PNDIRIAN MREKA.

    SO, KNAPE LA SUSAH2 SGT NK PIKIR2 LG?
    Dari knyataan parti2, ia mmbri ksimpulan bhwa realitinye yg bole brsatu & bkrjsama dlm satu pakatan hanyelh;
    PKR + DAP + AMANAH = PR 2.0. (full-stop).
    Munkin PR akn sdikit lmah tnpa PAS, tp realitinye PR 2.0 akn lumpuh dgn khadirn TGHHadi.

    Mne2 parti yg nk dlm satu pakatan tpaksa la mnrime syarat2 & cara hidup brjmaah. Ape la nk lengah2 lg. Yg tk bole nk bkrjsama dgn parti lain tu tinggalkn je la. Klw dh tk bole nk bkrjsama, adenye mreka pun nnt akn hnye mnyusahkn pakatan.

    SO, LET’S JUST MOVE ON ….!!!! P/RAYA DH DKT NI…

    Ramai MLYU YG CRDIK2 dluar sana yg dh mluat dgn prangai pmimpin2 & kmlut kpmimpinan org Mlyu sjk zmn era Tun Mahathir lg, lbih2 lg parti lain 'seolah2 tk mau mnrima' Mlyu2 yg crdik2 ni mnjd ahli krn takut ia bole mngancam jwtn & kdudukn zon slesa mreka dlm parti.
    Rata2 org Mlyu islam dh lame fed-up ngan rasuah & salah urus pmrintahn dbwh BN/UMNO.
    Mule-nye pd thun 1998 dulu Mlyu islam 'lari' kpd PKR dgn reformasinye tp trkini dgn 'ktiadaan' Anwar Ibrahim dlm prsada politik buat jangka 10 thun (5 thun pnjara + 5 thun slpsnye tk bole brtnding p/raya) akn dtg pastinye mmbantutkn smangt pnyokong bhkn bole mnimbulkn msalah pucuk kpimpinan parti.
    Lalu slps 2008 Mlyu Islam brgantung hrp kpd PAS pula, tp dlm kghairahn kmenangn luar dugaan hasil 'tahaluf siyasi' dgn DAP, pmimpin2 PAS mule buat prangai yg tidk trduga oleh kumpuln ulama 'yg tk reti nk mnangani kmenangn'.
    Akibatnye trtubuhlh parti harapan bru AMANAH yg hnye lahir 'by accident' krn trsisih dari arus prcaturn politik dalaman PAS. Namun rupenye pnubuhannye punye hikmah trsndiri.
    Dsamping dpt mngisi kekosongn kprluan wadah bru politik bg org2 Mlyu Islam, AMANAH nampaknye mmnuhi citarase ank muda yg dambakn 'lagu & irama' bru d tngh2 kancah kmlut politik, ekonomi & tkanan hidup akibt GST, 1MDB, PTPTN, Ringgit mrudum, knaikn hrga brg, rasuah, pnylewengn, pmborosn, ktirisn & ape sje.
    Maka Parti AMANAH hnye prlu pasang 'LUKAH' mngaut 'HASIL LUMAYAN' sbgai wadah bru politik trutamanye kpd generasi muda Mlyu islam yg akn mnjd KEKUATN utama parti bknaan klk.
    Jadi, dari sgi jangka pnjgnye JGN HERAN klw suatu ari nnt BUKN PKR & BUKN PAS tp parti AMANAH yg munkin akn MNGGANTIKN UMNO sbgai parti tunggak org Mlyu Islam Malaysia pd mse akn dtg.
    Wallahua'lam.

    ReplyDelete
  22. Cangkul pun cangkul lah.....ader aku kisah

    ReplyDelete
  23. Anjing pun anjing lah.
    Ada diaorang.
    Janji takbiiiiŕr

    ReplyDelete
  24. MOHON JANGAN SENTAP DAN KETAWA KUAT-KUAT. PAS SEMAKIN TENAT DAN TERDESAK.

    PAS hari ini mengakui masih memerlukan kerjasama dengan parti politik lain dan tidak mampu bergerak sendiri untuk menjadi pembangkang yang kuat.

    Ketua Pemuda PAS Nik Abduh Nik Abdul Aziz berkata, parti Islam itu percaya kekuatan pembangkang adalah terletak pada gabungan bersama parti politik lain.

    "Kita konsisten yang kita perlu kuat dan kekuatan parti pembangkang adalah melalui gabungan parti politik," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PAS di Kuala Lumpur hari ini.

    MAMPOSSSS lah PAS kali ni.

    Nik Abduh kata lain, Ahmad Yaakob kata lain, Ust Tuan kata lain, Tuang Presideng kata lain.

    Walaun nak ikut yang mana satu ni, kesian walaun.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  25. Silap2 Sham TM yg mampos kena langgar lori tak pun kena langgar lari...
    Jgn tanam kat jirat sudah...tak pun memang dia ni kapir harbi...kat jirat jirat lah...ada aku kisah...
    Sekian terima kasih....
    Sekian teri

    ReplyDelete
  26. Parti kuali/cangkul tak tau apa cerita, lulus atau tidak pendaftaran oleh ROS. Jgn cepat sangat doakan supaya Pas Mampus, bukan apa bimbang doa tu berbalik kepada yg meminta.

    ReplyDelete
  27. Kenapa babi2 dibukit yg disalak dah gelabah ? Utk maklumat lanjut layari blog Ibnu Hasyim ttg pengakuan org kuat Dap .......... En Razali ttg Dap dan Org kuat parti kuali @ PAN !

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha tu cita lama pasal perkauman , cina nk rampas malaysia

      mcmana melayu yg berkuasa seumur hidup blh takut dgn cina yg tk berkuasa

      puncanya sebb melayu umnu yg memerintah blh dibeli cina

      tk payah buang masa hunus keris pakai baju merah

      cina tgk pun tergelak, lepas penat demo balik rumah pi supermarket cina beli air sebb penat demo.

      jgn kita diperbodohkan oleh pemimpin yg manipulasi perkauman

      kita berbunuh2 dgn cina, depa tetap kaya sama2 minum dgn tokeh2 cina dn india

      cina melayu india bawahan tetap susah juga

      Delete
  28. Aku bkn nak mengata cuma bg pandangan sj.tak ada ke org parti propesinal yg layak gantikan abg mat.bkn ke abg mat pernah terpalit cerita kontroversi.n dia pula bkn propesional bagaimana dia bleh jd ketua propesional.sedikit sebyk ia mempengaruhi penilaian org.knpa aku nak kisah pula ya lantak depa la nak langar apapun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Proposinal yg dok bwh ketiak mat sabu tu kompom bodo dari mat sabu...geng2 ijazah beli ler ni..hehehe

      Delete
    2. 9:20 beli atau tak itu kena tanya encik kedepan .dia pakar dlm bab tu.mana tak masuk lg

      Delete
  29. aku pulak nak kata gumbira2...kita menyalak ramai2...uuuuuuuuuu

    ReplyDelete
  30. Kenapa kak ros dengki dgn parti baru.dia takut org umno masuk parti baru ke.tak payah la nak risau kak ros org paspun tak berapa nak kisah.beri lah laluan kpda depa.apa kak ros buat keja ikut undang undang je.undang undang malaysia mmg mcm tu la kak ros.

    ReplyDelete
  31. kelihatannya sangat "gembira" ... kelompok yg jahil lagi menyombong diri .. walau sedang tengkuknya dililit dengan pelbagai fitnah dan adu domba .. tiadalah terbit kesedaran akan untung nasib bangsanya dan iktiqadnya (syahadah) ... tatkala mereka mengambil sikafir dan sipetualang bangsa yg sedang rancak berjual beli pada ilmunya yg sedikit itu ... tiadalah mereka "merasa" apa2 tatkala anak2 si kafir itu memijakkan gambar sipemimpin yg bersyahadah dan sebangsa dengannya ... malah dengan megahnya si jahil itu berkata " memang patut" dipijak ... dan tidaklah sifat sekalian dari kamu itu merupakan cermin kepada golongan yg berilmu dan beriman ... dan tidak juga keadaan kamu yg ibarat "sekawan binatang yg diternak" merupakan suatu fitnah kepada kamu ... insaflah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ustad mereka kata pemimpin yg begitu mmg layak dipijak sbb menipu lebih dr org kapir tp sy rasa la ustad org melayu kita tak pandai menipu.menipu je kena tangkap.org kapir pakar menipu.mereka tipu bijak pandaipun tak boleh nampak.hanya org beriman yg ditunjukkan Tuhan sj
      Yg boleh nampak.tp byk org tak percaya tu.mereka percaya kalau mcm najib tu ada duit selambak depan muka.walaupun nampak berbelit perit kita lihat hikmahlah dr kejadian ini.apapun pijak gambar adalah perbuatan tak bermoral yg tidak diajar oleh islam.

      Delete
  32. si empunya blog ini pun semakin sarat dengan segala kata2 aib ,fitnah dan adu domba yg dikalungkan oleh si jahil yg sombong itu ... walaupun khabarnya masih didlm "kapal" yg sama .. mereka bertempik "kami mahukan keadilan,kami menolak kezaliman".... tetapi sifat dan keadaan mereka penuh dengan pengkhianatan,kelicikan,pakatan didlm pakatan,...Maha Suci Allahswt ..alangkah jeliknya keadaan mereka itu .. sehinggakan tatkala ditanya siapa ketuamu ?.. maka mereka menjawap sambil saling berbantah diantara mereka " si polan itu ketua kami" .."tidak sipolan itulah ketua kami yg sebenar".."tidak sipolan itulah ketua kami yg betul"..sambil menunjuk kepada sebilangan serigala yg buas itu ... lalu mereka melanjutkan perbalahan .. "kamu berkhianat terhadap perjanjian yg dimetrai .. oleh itu nyahlah kamu dari kami" ... dan disahut " bukan kami yg berkhianat tetapi kamulah yg melakukannya ..oleh itu nyahlah kamu dari kami" .. namun demikian nafsu dan kehendak kekal menjadi dorongan ..tetap mereka tidak melepaskan "ikatan songsang" dan bertentang mata walau sinarnya bukan lagi dengan sifat yg tunduk kepada syariat islam ..tetapi penuh dengan sifat iblis (kebencian) demikianlah betapa hinanya keadaan mereka ... lalu si biri2 itu turut berkelahi ... insaflah .. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ustad byk org tak faham la tazkirah ustad .biri biri serigala lembu kambing serigala.ustad ni penternak ke apa.apapun good luck

      Delete
    2. dia ni ustart(motor) atau penternak?

      nampak pakar dlm penternakan biri2. lembu kambing

      ternak serigala jg?

      babi jg ternak ustart.. najis tu... kecuali darurat blh makan utk elak mati.

      Delete
  33. Bila nak lompat parti sanggup langgar baiah,
    Masa nak jd calon dulu tak persoal pun baiah,
    Kalah bertanding nak tubuh parti baru,
    Lepas tu tuduh kena halau,
    Apa punya bodoh professional,
    Pengerusi parti kuali tu professional?

    Nak muntah aku dengar.
    Professional kepala bapak dia ada laa...

    Oh...sorry, memang professional
    Professional berselfie dgn amoi
    Pelakon professional.

    ReplyDelete
  34. Masa nak jd calon, syarat apa shj sanggup terima, bkn stakat baiah talak tiga bini, baiah suruh jd lembu pun sanggup. Bila nak lompat parti persalahkan baiah pulak, pdhal tak ada org paksa pun jd calon.,
    Dan yg paling menghairankan, bukan payah sangat pun, nak lompat parti letak jawatan ADUN/MP. Tapi tak sanggup sbb....Fulusss. Takutnya tak dapat elaun wakil rakyat hingga sanggup langgar baiah yg dia sendiri rela buat. Cara nak lepas diri, tuduh org halau. Konon cerdik sgtlah tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tkde syarat lompat parti mesti letak jawatan parlimen atau dun

      jgn ckp tktau undang2... tula susah pasug.. tk pandai undang2, nk salahguna agama saja

      sila tanya adun mp pas yg ponteng dn jd pendiam kt dun dan parlimen.. itu makan gaji buta namanya

      berpuluh tahun progresif dlm pas dn mereka sygkan pas

      selepas era tgna memang ada plan nk singkir mereka

      tubuh parti baru sah disisi undang2.. tuduhan2 merajuk, nk gaji dll adalah hujah2 dungu bawah bukit ada babi dalam saja

      pi belajar lagi bab undang2.

      Delete
  35. Kalau rasa cukup kuat, ada pengaruh, ramai penyokong hingga borang masuk habis licin tak cukup, rakyat suka kat kita, kita profesional, knpa takut sgt nak letak jwtan? Letak jwtan dan SPR akan adakan PRK. Kalau rakyat sokong kita, suka kita, undi kita. Kita akan menang juga.
    Tgok mcm Kelantan, selagi rakyat suka /sokong /undi, Pas akan menang w/pun umno dah guna segala dukun/bomoh yg ada di dunia ni.

    Kesimpulannya sbb takut letak jwtan ;
    1. Tak ada telur nak letak jawatan.
    2. Telur cuma ada sebiji shj, itu pun kecik
    3. Telur ada dua biji. Tapi telur lebih besar dr kote.
    4. Pondan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. patutla profesional tinggalkan

      ini ajeeeeeeeeeeeeeeeeee hujahnya

      hujah melucah

      nak tanya.... ade ke babi DALAM BUKIT

      tu babi dh mati ke apa maksud hadi?

      Delete
  36. Puak Parti Anjing Salak ni dah halau orang x nak mengaku,bila dah stat jilat najib perangai pun nak ikut najib..nak jadi Parti Ampu Sekular pulak ke..ngeh3

    ReplyDelete
  37. Mmg kamu kena halau, sedarlah diri sikit. Letak jawatan, kalau ada telur laa...tapi dah tau kna halau baguslah.
    Mmg patut halau punnn.
    Memang nak halau ponn...
    Sepatutnya dah lama halau...
    Hehehe...

    ReplyDelete
  38. Kat penang nun ramai lagi yang x letak jawatan..ngeh3

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...