KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 8 September 2015

JUSTO DAKWA NURUL IZZAH BERMINAT BELI DATA 1MDB DENGAN MEMBAYAR USD2 JUTA (RM8.62 JUTA) DALAM BENTUK KONTRAK KERAJAAN JIKA PR BERJAYA AMBIL ALIH PUTRAJAYA NAMUN DITOLAK MENTAH-MENTAH OLEH JUSTO.



PETALING JAYA: Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar didakwa berminat untuk membeli data berhubung 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Dakwaan itu dibuat oleh bekas kakitangan Petrosaudi International, Xavier Andre Justo, 49, dalam pengakuannya.

Bagaimanapun, menurut warga Switzerland itu, Nurul Izzah yang juga merupakan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) bukanlah pembeli berpotensi yang dimahukannya dan mengakui sifat tamak menguasai dirinya dengan meletakkan bayaran tunai AS$2 juta (RM8.62 juta).

Dalam pengakuan itu juga menyebut, Nurul Izzah menawarkan bayaran dalam bentuk kontrak sekiranya pembangkang mengambil alih Putrajaya daripada pentadbiran Najib, namun Justo menolak.

Malah, Justo turut mendakwa Clare Rewcastle Brown yang merupakan Editor Sarawak Report bertanggungjawab menjadi orang tengah atau broker yang membawa Nurul Izzah ke dalam urusan itu.

“Sekitar September 2014, Clare menghubungi saya dan menjemput saya ke Bangkok dan berkata anak perempuan Anwar Ibrahim berminat dengan data itu, namun saya menolak apabila Nurul hanya mahu membayar AS$2 juta dalam bentuk kontrak kerajaan apabila mereka berkuasa dan saya menolak,” katanya yang dipetik daripada laporan Berita Harian.

Justo juga mendakwa Rewcastle Brown cuba mendekati beberapa pembeli lain, namun ia gagal.

31 comments:

  1. Hi OK awak ada bukti ke.

    Tak takut ke kena saman macam kerajaan PAS Kelantan tu.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapakah Mat Sabu

      Sila baca extract Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat.

      Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi.

      Ringkasan
      - Setuju dengan Karl Marx
      - Berjuang bukan kerana Islam

      Copy paste link Malaysiakini sendiri baca laaaaaaaaaaaaaaaaa

      Delete
    2. Najib penjahanam ekonomi Malaysia

      Ceraikan roseemah puaka

      Delete
  2. Najis yang dapat derma bilion2 orang lain pula nk beli data 1mdb..ngeh3

    ReplyDelete
  3. Puihhh...belum boleh dapat kerajaan pusat lagi pun dh tunjuk belang tarung.Patut lah pun beriya-iya sangat nk kan jawatan MB selangor untuk bonda kipas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayhanda ko Najib Razak dah sendal rm2.6b

      Najib mengaku dah sendat 2.6b

      Halaluya ooolalaaala

      Delete
  4. Najis patut kencing dalam tempurung bulu dan cermin muka dulu,yang memalukan negara dia bukanya bersih..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kencing dlm tempurung dan kemudian bg kau anak beranak minum. Ini mesti geng parti cangkul yg tunjuk bodoh tak bertempat. Aku rasa kau masih dduk tepi hutan sbb masih guna tempurung bulu.

      Delete
  5. Maklumat yang sengaja di spin untuk tutup pekong masalah negara...walhal polis Malaysia hanya nak jengok JUSTO pun polis SIAM tak bagi...kuikuikui.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lembu pun boleh menyalak kat msia ni.

      Delete
    2. Kawan kawan

      Najib sedang enjoy duit 2.6b

      Baru jd pee eem 6 tahun dah 2.6b !!!

      Delete
    3. Baru 2.6b, jauh lagi dari 30b deig.

      Delete
    4. Polis siam yg bg maklumat, tak perlu jumpa justo punn. Jgnlah bebal sgt. Master konon. Buat malu UTM je. Kau ni cuci jamban kat UTM kan? Boss kau Bangla tu kan?

      Master cuci jamban, jd kuli bangla.

      Delete
    5. Buatla skrip utk lindung bangsat Bugis tu.ko ingat org percayake drama2 komedi Umno.nak kencing agak2la,Rakyat dah meluat dgn alasan2 yg dah terbukti 2.6 b masuk akaun najib.Sekejap Tok Arab la,mcm2 cereka.Yg pasti 2.6 b mmg wujud,so jgn nak spin dan kencing merata.Pui!!!Bangsat Umno!!!

      Delete
  6. maka terbuka satu persatu akan "perancangan"kawanan serigala ... si penjual (justo) .. kini termasuk didlm senarai rakan konspirasi (kambing hitam) oleh Najib (pemerintah) ... begitulah kehebatan UMNO andai "kebenaran" berpihak kepadanya maka tiadalah melainkan ia merupakan sebuah "konspirasi" .... lalu sekalian biri2 itu kekal diperbodoh dan dipergunakan oleh manusia2 yg bersifat serigala ... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. PEMFITNAH TU NST, IZZAH DAH SAMAN PUN. SIKIT HARI LAGI OMAK PUN AKAN KENA SAMAN JUGAK TU

      Delete
    2. PEMFITNAH TU NST, IZZAH DAH SAMAN PUN. SIKIT HARI LAGI OMAK PUN AKAN KENA SAMAN JUGAK TU

      Delete
    3. bangang agaknya nate nih

      Delete
  7. tatakala sekalian biri2 itu dikhabarkan oleh sipengembalanya "kamu dizalimi"..." kamu dirompak"..."kamu diainaya"...maka merintih dan berkeluh kesah akan sekalian biri2 itu ... maka cela dan laknatlah pemerintah yg sedang berkuasa itu ..lalu sekalian biri2 itu pun mencela dan melaknat sipemerintah yg sedang berkuasa itu ..kemudian tatkala sang serigala itu mengkhabarkan kepada mereka ... " kamu akan memperoleh segala macam kelazatan dunia" ..."kamu akan bersenang senang" ... "kamu akan dimuliakan" .."kamu merupakan majoriti"..dengan syarat ikutlah (angkatlah) kami sebagai pemerintah kamu .... maka sedaya upaya sekalian biri2 itu mengikutinya .. ironi sekali si serigala itu kekal gagal menjadi sipemerintah (melalui PRU) ... ternyata mereka hanyalah mampu merancang (gerombolan serigala dan biri2 ternakannya) ... tetapi Allahswt jua punyai "perancangan" ... dan Allahswt berkuasa diatas segala sesuatu ... tidaklah keadaan jelik dan khianat gerombolan serigala itu dapat diselindungkan kepada manusia2 yg berakal dan beriman .... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. PEMBAWA FITNAH TU NST. IZZAH DAH SAMAN PUN. SIKIT HARI LAGI OMAK KAU PULAK KENA SAMAN.

      Delete
  8. Patutlah mak janda tak buka mulut semimggu dua ni, ada saham juga dlm kes ni. Sekor lagi Tony puaka juga dah mcm babi luka muncung akibat menyondol atas jln tar. Tak ada keluar apa apa statement. Rupanya dua ekor ni main peranan dlm nak jatuhkan kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana duit 2.6b tu???Ini isunya banggang

      Delete
  9. kawanan serigala itu mendakwa "kami bertahaluf" .. Maha suci Allahswt .. tidaklah sesuatu tahaluf itu bersifat tanpa kuasa pemutus(ketua). maka selamatlah mereka yg berilmu dari tipu daya gerombolan serigala diatas dakwaan mereka ... kemudian mereka mendakwa " kami tidak rasuah,bukan rasist,bukan pelampau agama,adil,amanah,jujur,bijak,bermuafakat" ... Demi Allahswt.. diperlihatkan keadaan dan sifat sebenar mereka tatkala datang kepada mereka sedikit kuasa (dikelantan,penang,selangor dan seketika di perak) ... saling mereka berkhianat dan menipu daya sesama mereka ... saling mengadu domba dan memfitnah...saling berwaspada dan bersedia walaupun dlm keadaan tangan masih berjabat ...saling mengembalikan kata2 sindiran,celaan dan gelar yg amat aib .. sedang sebelumnya (diuji dengan nikmat kuasa) ... berlawanan sama sekali sifat dan keadaan mereka .. si kafir digelar sebagai laksana "khalifah Abdul Aziz" ... di"takbir"kan sikafir yg mengalun qalam Allahswt (cebisan isi Al Quran) .. dimuliakan si kafir itu atas segala sifat2 "baiknya" ... lalu si kafir itu tidak lupa membuai si penjual beli ilmu Allahswt dengan pujian2 palsu ... dengan muka yg amat manis sekali ... maka terlepas dan berbahagialah mereka2 yg berilmu dan berakal dari tipu daya yg dibawa oleh gerombolan serigala itu ... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. NST DAH KENA SAMAN PUN

      Delete
  10. Tak perlu jumpa Justo, polis siam yg bg statement tu. Jgn bodoh sgt laa...

    ReplyDelete
  11. Blogger Unknown - blog dia sendiri tak laku, basi dan byk langau. Datang menyibuk dan tunjuk pandai dlm blog org lain. Dia meniaga tak laku, pegi kacau pelanggan kedai org lain.

    Duduk rumah sendiri cakap sorang sorang. Jiran tuduh gila dia marah. Marah dituduh gila, pegi cakap besar rumah org.

    ReplyDelete
  12. Seperti bapanya anwar peliwat 4cm yang mencagarkan wang petronas untuk menabur janji janji manis kepada rakyat sekiranya berkuasa, perbuatan sama turut dilakukan oleh janda reformasi nurul izzah anwar peliwat dalam mendapatkan bahan untuk menjatuhkan pemimpin negara. Memanglah anak beranak anwar peliwat mempunyai perangai yang buruk lagi keji. Ajk parti cangkul negara

    ReplyDelete
  13. Memaafkan itu lebih mulia dr berdendam omakkau.ambik yg jernih buang yg keruh.cangkul negara nak marah org agak agak la jgn ikut org parti cangkul.mereka tu tersangat lah pandainya.

    ReplyDelete
  14. Busuknya hati omakkau. Mmg sah pelacur politik

    ReplyDelete
  15. Biasalah, napi2 ni. Yg tak ternapi ialah bila memfitnah TSKI ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. khalid mmg gagap...fakta!

      Delete