KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 16 September 2015

VIDEO ..... PESERTA DEMO HIMPUNAN MERAH BALING KON SESAMA MEREKA MENYEBABKAN SEORANG KEPALA PESERTA BERDARAH



Suasana di sekitar di Jalan Petaling terus tegang dengan peserta baju merah membaling kon yang dipercayai ke arah polis tetapi terkena kepala seorang daripada peserta.


Kepala lelaki yang tidak dikenali itu dirakamkan berdarah dan dibawa rakan-rakannya untuk mendapatkan rawatan.


76 comments:

  1. Yang berdarah tu blkg jubur akibat ditusuk anu de facto pkr ds panglima nuar beraheem

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahahaha Mampos pun bagus ah !!

      Delete
    2. anak sape kurang akai nih....

      Delete
    3. 1:50pm, Jalan Hang Lekiu: Golongan gelandangan diberikan makanan dan wang tetapi mereka harus memakai baju merah.

      Seorang gelandangan mengaku mendapat wang dan diminta memakai baju merah sebelum “jalan-jalan” sekitar ibu kota.

      Terdapat kira-kira 100 orang gelandangan d kawasan itu.

      Di Jalan Tun Perak, kira-kira 7,000 peserta daripada Jalan Conlay dan Bukit Bintang mula bertemu di persimpangan itu.

      Delete
    4. 'BERSIH sampah di Padang Merbok'

      6.10pm, Padang Merbok: Kerja-kerja pembersihan di kawasan padang kini sedang dijalankan oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

      Salah seorang pegawainya yang Malaysiakini temui menganggarkan kira-kira 3 tan sampah yang harus dikutip di padang ini sahaja.

      Pekerja pembersihan juga kini sedang menunggu lori-lori DBKL untuk datang mengutip sampah ini

      Delete
    5. Mana cina pergi??

      Delete
    6. 5pm, Jalan Petaling: Meriam air FRU tiga dari Jalan Tun Tan Cheng Lock sejurus selepas orang ramai membaling botol ke arah pasukan keselamatan.

      FRU juga dipanggil "Barua Cina". Pancutan air itu menyebabkan orang ramai bertempiaran lari namun tiada gas pemedih mata dilepaskan.

      Delete
    7. anuar musa

      aman kepala butoh mung la

      Delete
    8. 4.45pm, Jalan Tun Tan Ching Lock: Seorang peserta perhimpunan mengganggu wartawan Malaysiakini ketika dia cuba menemubual seseorang membawa plakad.

      Dia turut memberi amaran kepada Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang supaya tidak mencetuskan 13 Mei.

      Ditanya pandangannya terhadap Lim, lelaki itu berkata: "Ini bangsat."

      Bagaimanapun apabila ditanya sama ada "bangsat" itu ditujukan kepada Lim, lelaki terbabit kelihatan terganggu dan semakin marah.

      "Tak payah tanya. Awak bedua sama bangsa," katanya.

      Kenyataan itu disokong orang ramai dan wartawan dihalau dari situ.

      Tidak lama kemudian apabila terserempak semula lelaki terbabit bertanya kepada wartawan Malaysiakini terbabit: "Mengapa kau masih ada di sini? Baliklah!"

      Dia kemudian menjerit: "Cina babi!"

      Delete
    9. 6.00pm, Jalan Petaling: Ketua Polis Daerah Dang Wangi ACP Zainol Samah menjemput ketua Umno Kepala Batas Rezal Merican masuk ke dalam kawasan Jalan Petaling dan berunding dengannya.

      Beliau memohon bantuan Rezal memujuk peserta baju merah bersurai.

      Katanya permit himpunan baju merah adalah di Padang Merbok dan bukannya di Jalan Petaling.

      "Cukuplah, bersurailah," kata Zainol kepada Rezal.

      Sebelum ini, zainol juga telah menjemput Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan Mohd Rozlan Mohd Rafi berunding.

      Mohd Razlan berkata mereka tetap mahu polis membenarkan kumpulan baju merah masuk. Polis menolak permintaan itu.

      Mohd Rozlan kemudian berkata kepada media bahawa mereka tidak tahu Jalan Petaling adalah tempat larangan.

      Delete
    10. ha3 guna keling utk pujuk melayu baju merah....adoi laa lawak seram betul...

      Delete
    11. MANA OTAI REFORMIS??? MANA CINA KL??? HAHAHAA....MENYOROK CELAH JUBUR KIT SIANG KE? GEMPAK JE LEBIH NAK HALANG BAJU MERAH KAT PERALING STREET...BAYANG PUN TAK NAMPAK. HAHAHA

      Delete
    12. Ayiaaaa.... wa ada itu Genting Highland Ma

      Delete
  2. apa punya bodo
    yg ko baling kepala kawan ko tu kenapa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. adoiiiii
      bodo betoi la

      Delete
    2. lawak giler la mamat baju merah nih

      Delete
    3. belasah je mamat yg baling tu

      Delete
    4. sampah 3tan

      pengotor betul kaum nih

      Delete
    5. Buat apa pergi demo? Suruh cina massage badan lagi baik.

      Delete
    6. tokey cina banyak untong jual tshirt merah woo

      Delete
    7. Cina petaling street, kotaraya, bukit bintang byk jual brg ciplak, bukak rumah urut, pusat pelacuran. Meniaga benda haram / menipu..tu yg nk dibanggakan? Kl, selangor bersepah pusat judi...cina mmg bangsa bangsat

      Delete
    8. yg kao pi beli pi berurut pi kungket tu buat apa?

      Delete
  3. kelakor2
    kih kih kih

    ReplyDelete
    Replies
    1. perhimpunan paling lawak di dunia
      boleh masuk maharaja lawak turrr

      Delete
    2. baru first time nak demo

      tapi tak dpt pecah dara jalan petaling

      silat la kunun

      Delete
    3. DAH PUAS HATI DAH DAPAT BUAT PERHIMPUNAN?

      Delete
  4. uihhhhhh.....dasatnya..
    pegi ambik MC
    besok cuti

    ReplyDelete
    Replies
    1. omak aiii..... bahaya tu
      tu mesti bawak hospital
      takut wayar otak tercabut
      kalu wayar otak putus lagi serius tau

      Delete
    2. kalau lambat menerima rawatan boleh jadi gila tu

      Delete
    3. Keje bank je ambik mc

      Delete
    4. banyak bini2 orang sendat2 kopek kendur
      laki duduk umah jaga anak
      dayus betoi

      Delete
  5. Dah makin serabut la geng Merah ni sampai Omak dah tak terkata-kata nak komen dan kutuk.

    Berhimpun pon tanpa motif dan tujuan buat buang masa saja.

    Lebih baik tolong Tok Lebai bina rumah banjir kat Kelantan sana ada juga faedahnya.

    Tok Lebai pon dah tak cukup orang nak bantu sekarang sebab ramai ahlinya dah bertukar wadah.

    Omak tak g IDCC Shah Alam ke.

    Banyak point boleh kutip kat sana.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  6. So bila geng UMNO berkumpul ramai2 depa akan start begado ngn polis n diri sendiri, tu ke message cuba disampaikan oleh penganjur?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa pun alasan, himpunan itu kerja bodoh dan sia-sia. 58 tahun kita bina perpaduan kaum tapi mereka merosakkannya dlm satu hari.
      Semua tahu himpunan ini mensasarkan org cina terutamanya dap. Ini himpunan bersifat perkauman. Umno akan dihukum pd pru14 nanti.

      Delete
  7. Hidup baju merah, kah kah kah. Kenapo lah komu malukan melayu. Dah dapat duit, baliklah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina datang sehelai sepinggang jadi kaya, india datang sehelai sepinggang jadi doktor kaya, singh datang sehelai sepinggang jadi lawyer kaya, Pakistan datang sehelai sepinggang jadi tokey kedai kaya, Indonesia datang sehelai sepinggang jadi kontraktor kaya, Kemboja datang sehelai sepinggang jadi peniaga kaya. Rumah tepi loji taik naik pegi atas bukit kerana rajin. Melayu pun kaya, kaya komplen, nak masuk u pakai kuota 3A, nak masuk kerja pakai cable sanak saudara, nak kaya cepat ali baba, usaha malas semua nak short cut, last-last rumah atas bukit turun tepi loji taik kerana rajin komplen.

      Hari ini maruah Melayu dah melonjak ke?? . Yang kerja dreba van atau lori Cina tetap jadi dreba bukan jadi mandur. Yang kerja kuli dikilang Cina tetap jadi kuli batak, silap-silap supervisor Mat Bangla!!! Lagi malu!!. Yang kerja despatch hari ini tetap kerja despatch takkan jadi manager sebab dah berhimpun. Yang kerja gerai tetap kerja gerai tak kan jadi menteri!!. Jawabnya kalau taraf kuli tetap jadi kuli walau pun dah berhimpun dan dapat duit. Itulah kebanyakkan orang Melayu, duduk sembang kelentong lebih!! Yang menaikkan maruah Melayu ialah pendidikan. Kalau bodoh, bingai dan tolol tetap akan begitu kecuali bila ada ilmu bermanafaat untuk cari makan didunia dan kebahagian diakhirat!! Walau apa pun kalau dah bingai tu tetaplah bingai walaupun Al Qur'an telah lama diturunkan!! . Oii tak nampak pun yang berhimpun tu solat beramai-ramai. Semua uzur ke???

      Delete
  8. Nasib baik kon tu tak masuk kat kepala dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keja bodo oleh manusia bodo

      Delete
  9. Bertambah miskinlah melayu kalau mcmni..dan bodohlah kalau duit ditabur hanya untuk menyewa ratusan buah bas dengan tujuan kabur..sedangkan masih ramai melayu mangsa banjir di kelantan masih terabai...

    ReplyDelete
  10. Mabuk daun ketum, provoke sendiri dan hentam rakan sendiri.

    Ini lah UMNO tak habis habis bikin lawak bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu pukulan silat KON yang di rasuk Red Power Ranger.

      Kah kah kah Go go go UMNO, go go go Power Rangers.

      Delete
    2. Kerja bolo oleh org bolo yg menguntungkan jho lo

      Delete
  11. Orang yang sama komen banyak kali..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha
      Perhimpunan merah
      Kerja bodo
      Oleh manusia yg bodo
      Memberi hasil yg bodo

      Tiada apa yg berubah kecuali undi bn yg akan kehilangan cina dan india.

      Delete
    2. Ini himpunan oleh manusia berotak racist.

      Delete
  12. Kepala Butuhhh merahhh

    ReplyDelete
  13. ITU SILAT KONNEK LA BRO

    ReplyDelete
  14. Keje bank je rupanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. keje bank lagi terok. duit bank pun ada yang dah nak kena kebas
      hutang diaorg tak nak bayar
      nak bayar tak ada untung
      cam ner nak bayar?
      hutang banyak plak

      Delete
    2. Makin gigih menyonglaplah lepas ni.

      Delete
  15. Korang ni org tu penat penat berhimpun utk memartabatkan maruah bangsa korang dok buat gelak pulak.mana yg lebih teruk ni korang kediaorg.omakkau melaporkan cerita serius sudah jd cerita lawak pulak.polis jugak yg susah tp tak kisah la kot tak diaorg dok buat tangkap salah org.duit masuk dlm akaun najib.mat despat pulak yg nak disiasat.apa dah jd dgn siasatan tu semua ya.dah jd pekasam agaknya.tdk cukup bukti lg.eh apasal anon tu marah sgt dgn nuar dia sedara sepul agaknya.biar la nuar tu dia dah tobat dlm penjara la.nanti kes org kena simen tupun entah tak cukup bukti lg jd la malaysia negara yg tak cukup bukti.apasal nuar tu cukup pulak buktinya ya.nampak duble standard.hidup islam hidup keadilan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Himpunan martabatkan melayu?
      Nak martabatkan melayu tak cukup dgn berhimpun satu hari.

      Nak martabatkan melayu kena bagi biasiswa, bagi tanah, hapuskan gst yg susahkan melayu, bantu melayu buka industri, ubah sikap buruk dll. 58 tahun dah buat mcm2 masih gagal naj naikkan martabat dlm 1 hari?

      Kelakar la

      Delete
  16. Next month pula mungkin ada Perhimpunan Green Power Ranger anjuran NGO Hijau.

    Sungguh hebat bumi ku Malaysia.

    ReplyDelete
  17. 19:04 hah ada lg org cangkul ni rupanya ingat masih sibuk selfie sama amoi.sekali ini baru komen berkait dgn postingnya jika tak entah meroyan merapu ke mana.teruskan omakkau semoga berjaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn ganggu amoi kami wahai melayu haprak

      jgn jelos

      Delete
  18. Aku ikut cara jutawan marang tak sebut nama pun kena.

    Cis cis cis cis....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Go go go Green Power Ranger........

      Green is energy... Power!

      Himpunan 70K Green Power Rangers....

      Delete
  19. PANTUN

    Baling kon target topi merah,
    dapat kepala kawan..

    hahahhaha..

    kepala kawan berdarah,
    tukang baling jerit minta pertolongan...

    hahahahhahah...

    ReplyDelete
  20. HEBAT AMANAH ADA LAGU RASMI!!!

    #‎Amanah‬
    ‪#‎Progresif‬
    ‪#‎Peduli‬
    ‪#‎HarapanBaru‬

    ReplyDelete
  21. Macam mana Baju Merah.. macam mana Pahlawan2 Melayu..? seronok tak berhimpun.. ha ha... ada dalam 2 juta dari 20juta Melayu turun..? 20ribu ? 5 ribu ?

    Hat Pahlawan Melayu hat nak masuk Petaling Street..baru kena sembur air FRU jer..itu pun dah berterabur dan bersurai.. belum kena Gas.. kena Belasah lagi.. makcik2 pakcik2 Felda tahu tak nak cari BAS Sewa kat mana? tertinggal Bas pulak nanti.. dalam BAS tu nanti.. tengok lah bandar KL puas2..

    bila sampai Felda, Ingat Najib yg gadai Felda bukan DAP.. lalu tapak Penjara Pudu.. Tanah tu Najib yg gadai pada Cina..Bukan DAP.. bila Sampai Bandar Ipoh..Johor Bharu.. Melaka..Seremban.. 90% Rumah Kedai Milik Cina.. bukan DAP..Tapi UMNO yg gadai tanah Melayu...

    ha ha ha.. Apa Melayu ada? esok pakat la berniaga merempat balik tepi2 jalan.. mamak ada kedai, Pakistan ada kedai..melayu merempat.. inilah kejayaan dasar UMNO..

    Apa pun Selamat Berdemo...

    ReplyDelete
  22. Adegan tak ingin dilihat

    aziz : pakcik, mereka baling kon..
    mustar : la, kenapa kau tak elak?
    aziz : mcm mana saya nak elak, ilmu elak kon pakcik belum ajar....

    mustar, rose dan sudin........., sigh


    lain tahun, demo silat depan sogo akan memasukkan silibus ilmu elak bila ada yang baling kon.

    ReplyDelete
  23. Dialog belalang dengan bapaknya

    Belalang : bapak, kenapa kepala bapak berparut?
    bapak : bapak berdemo martabatkan melayu dulu belalang.
    belalang : ooo, jadimparut tu kena peluru atau parang la ya bapak?
    bapak :bukan peluru la belalang. Kena bucu kon. Ntah jadah mana yang baling ,
    Kena kepala bapak...... haru tol
    belalang : sigh.....

    ReplyDelete
  24. ....premis jualan barangan tiruan cina di petaling street di tutup...signal kejayaan himpunan melayu..semua barua pluralis anwar dah angkat jubo disingkir dalam PAS mrmbentuk GHB....saki baki anwar pluralis dlm umno spt Dol pudin...nazri...ceo GLC perlu brrambus masuk PKR seperti Kamdin Jaapa mrngakhiri kitaran hidup sebagai talibarut anwar pluralis dalam PAS dan UMNO suatu masa dulu....talìbarut dan barua yahudi anwar pluralis ini bergabung dalam GHB dan PKR...tunggu masa dihukum.pengundi pilihanraya adan datang...kaum cina sudah menentukan nasib mreka sendiri...melayu bangkit dan bersatu umno dan pas jadi kenyataan....syabas cina tunggu masa diajar ...boikot barangan cina setelah himpnan melayu pas dan umno menjadi realiti.....

    ReplyDelete
  25. Tan Sri Anuar Musa kata rasis di bolehkan dalam Islam?

    Kalau betul di bolehkan dalam Islam, kenapa Nabi seorang arab tak pernah mengagungkan bangsa beliau melainkan hanya ISLAM.

    Apa kata ustaz ustaz yang ramai kat sini?

    ReplyDelete
  26. Salam...
    Allah s.w.t menjadikan manusia berbangsa2 supaya kita berfikir....
    Ada dalam Al-Quran kan....
    Cuba tanya ustaz sunnah tgk....
    Aku pun tak berapa nk reti....
    Nie bj merah, cuba beretika sikit...
    Lain kali kalau nk wat kena ada org tlg paras...
    Hampa tau dak malaysia ada kepakaran wat enjin....
    Aku ingat kalau cina dan india tak dak kat Malaysia, kita dah siap roket dah....
    Logik dak tukang besi kita wat enjin kecik...
    Yakinlah sikit ngan bangsa kita nie...
    Baru bole nampak...

    ReplyDelete
  27. Allah SWT berfirman di dalam Al-Quran:

    يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ

    Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain).

    Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu)." (Surat Al-Hujurat: ayat 13)

    ReplyDelete
  28. ;KENAPA TAK BAGI MASUK PETALING STREET


    SERONOK JUGA TENGOK KEDAI KEDAI PECAH HANCUR

    MASA 13MEI TAK SEMPAT TENGOK....


    KNP POLIS TAK BAGI PECAH SEMUA ... INI MELAYU ORI TAU

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin sebab polis nak jaga keamanan

      jadi pendemo patut paham .. setakat nak pecah pasu bunga apa guna

      kedai semua tutup!

      Delete
    2. Sendiri tanya sendiri jawab, blog sendiri tak laku. Panggilan yg sesuai utknya ialah kepalabapakhangpunyabloggerharamjadah.

      Delete
    3. Kahkahkah....sendiri tanya sendiri jwb...kahkahkah bangang

      Delete
  29. Berjuang kena ada matlamat..
    Demokrasi sesuai utk kafir...
    Setakat nie UMNO nampak cantik ...
    Jgn menyelam tapi berenang....
    Selamat maju jaya...

    ReplyDelete
  30. 2.6 billion kata
    Inilah perhimpunan paling aman

    ReplyDelete
  31. Kesemua barua pluralis...libral dan syiah dlm pas sudah tersingkir..saki baki .barua pluralis lgbt dlm umno perlu disingkir dari umno....kesemua barua ini sudah menubuhkan parti sendiru GHBParti Amanah dan Pkr..kamaruddin jaapa barua terakhir ditendang dari PAS setelah lama disingkirkandari umno dulu, sekarang kamdin jaapa pulang kepangkuan lubang taik yg dicipta oleh aljuboori parti PKR bagaikan sirih pulang ke gagang ....oops loobang jubo..tamat sudah kitaran hidup barua kamdin jaapa ini menjadi barua pluralis aljuboori....kesatyan umno+pas tanpa barua ini akan jelas kelihatan....hasil himpunan merah kali pertama menyebabkan banyak permis cina tutup....syabas...next action boikot perniagaan orang cina...

    ReplyDelete
  32. Najib kena bagi mamat yg kena baling kon tu gelaran Dato atau Dato Sri...baru sepadan dengan pengorbanannya 'mermatabatkan' bangsa melayu..

    ReplyDelete
  33. 70+ komen atau 30ekor macai je melalak kat sini...
    Tak luak pun 250,000 red warrior...teruskan meroyan..hehehe

    ReplyDelete