KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 10 September 2015

DAP TIDAK PERLU BERLAGAK LEBIH SUDU DARI KUAH KERANA BAGI PAS HANYA IKUT ARAHAN DAN KEPUTUSAN ANWAR IBRAHIM.



DAP tidak berhak untuk menghalang Pas daripada menyertai gabungan pakatan pembangkang yang baharu atau Pakatan Rakyat 2.0, tegas Timbalan Presiden Pas,Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Beliau berkata, hanya Datuk Seri Anwar Ibrahim sahaja berhak membuat keputusan kerana beliau mewakili jurucakap parti pakatan pembangkang.

“Dia tak ada hak bersuara (halang Pas dari menyertai PR 2.0), dia tak ada hak untuk mewakili pakatan pembangkang.

“Saya tengok DAP tidak mewakili pakatan pembangkang. DAP hanya mewakili parti DAP sahaja. Bagi Pas jurucakap rasmi pembangkang ialah Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Realitinya dia (DAP) isytihar PR terbubar bagi Pas kita masih menerima Datuk Seri Anwar sebagai Pengerusi PR,” katanya.

Ditanya sama ada Pas sedia untuk menyertai Pakatan Rakyat 2.0, Tuan Ibrahim berkata parti itu akan meneliti cadangan tersebut sebelum membuat keputusan muktamad.

“Secara krusus perkara ini (Pakatan Rakyat 2.0) belum dibincangkan.

“Kita (Pas) akan tengok bagi kita prinsip dalam parti yang menjadi dasar perjuangan parti mesti dihormati. Setiap parti mesti menghormati polisi dan dasar parti dalam komponen Pakatan Rakyat.

“Kalau sekiranya polisi parti-parti lain tak boleh kita hormati jadi tak ada makna kita muafakat (bekerjasama) sebab akan timbul polemik lain akan datang,” katanya.

Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali bertegas mahukan Pas menyertai PR 2.0 tetapi tidak dipersetujui oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.

Azmin, Menteri Besar Selangor masih menganggap Pakatan Rakyat masih wujud dan mahukan Pas terus kekal dalam pentadbiran kerajaan Selangor.

Pendirian Azmin itu kurang disenangi pemimpin DAP dan sebahagian pemimpin PKR yang tidak sehaluan dengan Azmin.

Azmin lebih memihak kepada Pas kerana parti itu mencalonkan namanya sebagai Menteri Besar bagi menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim selain nama Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

21 comments:

  1. Tanpa PAS terlalu sukar PKR bergerak di kawasan luar Lembah Kelang walaupun pimpinannya dikuasai oleh kaum melayu.
    Sekiranya PKR tidak dapat kerjasama dengan PAS kemungkinan PKR akan jadi parti Gerakan yang akhirnya dikuasai oleh kaum cina. Itu sebab Azmin bersungguh mahu PAS dalam PR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat maslan kn boo di pwtc ...
      Budak sms Johor 3.85

      Mcmna DaP tak gelak tgok melayu islam urus ekonomi malaysiaL mcm tahik

      Najib oecah rekod melayu islam pertama bikin singapork Dollar 3.10!!!

      Wa lau yeh!

      Delete
    2. GHB bukan ikut Anwar Ibrahim tapi ikut Anwar Sadat yg berkawan dgn yahudi

      Di Malaysia Yahudi adalah persatuan cap rocket

      Delete
    3. Bangsa Cina memang seronok dan itu memang agenda mereka nak tengok Melayu bergaduh sesama sendiri. Azmin telah dapat membaca segala gerak-geri DAP. Baru dapat memerintah satu negeri itu pun belum satu penggal dah mula tunjuk taringnya. Waspada lah wahai orang-orang
      Melayu.

      Delete
    4. Hahaha......memang dap bijak kalau bodoh mana bisa berkuasa di pulau pinang. Melayu bodoh sj kata dap mahu pecahkan melayu kerana cina juga berpecah, itu mca bukan cina ke???? Melayu memang dah lama berpecah, itu pas umno bukan melayu ke??? Maka memang bodoh melayu itu kata dap cuba sengketakan melayu!!! Namun,pas memang berhak mahu tak mahu bersama pakatan kalau pkr mahu pas bersama dan dap berhak tidak mahu bersama pakatan kalau tidak setuju pas bersama pakatan. Begitu juga ghb dan kerana itu mrk perlu berbincang bukan berkritik sesama sdr kalau dah ada keputusan muktamat maka keutarakan pada umum maka selesai!! Kan lebih baik dari kata mengata yg akhirnya tiada sesiapa yg dpt faedah dan rakyat pula keliru entah mana arah tuju party pembangkang akhirnya siapa yg rugi.

      Delete
    5. Anon 15.36, aku setuju tu.., sebab DAP cerdiklah orang-orang Melayu senang diperbodohkan oleh bangsa Cina dan bangsa sendiri yang lebih cerdik.

      Delete
  2. Mat maslan Johor pontian mari kena boo dgn perwakilan...

    Esok azming pulak kena booo .... Lompat masuk pas bsama kolit

    ReplyDelete
  3. Aik....sejak bila PAS ni walak dengan Anwar.

    Kes MB Selangor membuktikan PAS lawan Anwar.

    Kalau dah terdesak PAS akan bagi macam-macam helah.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn walaun membuta tuli.mana yg betul ckp betul yg salah ckp salah.dahulukan agama bkn dahulukan org atau duit atau jawatan.madah berhelah semoga ada hikmah yg menguntungkan kita semua.

      Delete
  4. Timbalan ni tak lama lagi jadi jebon la...
    Dia sebok2 pasal nak join PR 2.0 tapi bos dia dah ulang kali tegaska tidak
    akan joint.

    Pas ni dah celaru sangat dah....

    Haji Hadi sendiri cakap berpusing2...timbalan pula cakap lain...setiausaha agung cakap lain...nik abudoh cakap lain..

    Dah hancuss dah....

    ReplyDelete
  5. Parti PAS dengan pimpinan sekarang ini tak ada tarikan apa2 pun yang bolih menarik anak2 muda dan orang yg pertengahan umur untuk menyertai sebagai penyokong ataupun menjadi ahli.Tengoklah TUANG PRESIDENG ,kata2nya dah macam orang mabuk toddy ,MURSIDUL GENERAL pula asyik bergaul dan berdampingan dengan jin2 dan pengeluar ayer jampi,AHLI PARLIMEN saperti NIK ABDUH DAN LEBAI2 LAIN apabila berbincang pasal ekonomi dan kewangan duduk diam dan ternganga sahaja tak dapat nak menyumbang apa2 pun .,hanya pandai membuat press statement dan bercakap seorang diri macam Najib juga.NASIHAT UNTUK ANAK2 MUDA "KALAU NAK GAGAL DALAM HIDUP JOINLAH PARTI PAS"

    ReplyDelete
  6. Akhirnya statement ni memakan Omakkau yang selama ni belasah & hentam DSAI & PKR... Dasar lidah bercabang Omakkau... Nah Hamekkau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omakkau dah memaafkan.memaafkan itu lebih mulia

      Delete
  7. PAS sudah macam naga berkepala tujuh. Masing-masing buat suka hati. Satu kata kuat dan boleh bersendirian. Yang satu pula kata ikut arahan DSAI. Yang satu kata boleh guna siku dan lutut. Lagi satu pulakkata kena cerai bini. Macam-macam ada. Tuan-tuan pilih mana-mana yang tuan-tuan suka. Takde masaalah. Ini parti sudah jadi dalca. Suma ada!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala tujuh tak apa lg jgn kepala satu tp walaun kawan kawan.sendiri mahu ingat

      Delete
  8. Kecian Macai DAP, tak dapat terima kenyataan,,, PKR yg nak PAS dalam PR 2.0,,, PAS belum bagi keputusan lagi....,,,, azmin dgn anwar paham dasar DAP, macai je tak paham..., cuba tanya LGE pasal murtad,LGBT dan hak org melayu..., apa pendirian DAP dlm hal ni....., jgn dok pikir nak ambil putrajaya ja...,

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku sokong Akmal 11.07 dan Anon 11.39, hanya macai DAP dan Melayu tolol sahaja tak dapat membaca agenda DAP. walaupun DAP menghina Islam dan memijak-mijak gambar org Melayu Hanya Melayu tolol ini masih
      merasa bangga bersama DAP

      Delete
  9. Parti amanah awal awal ckp nak buat islam tp nak kena walaun dgn kawan kawan.kawannya dap awal awal sudah sound no hudud.itu lah terlebih amanah n progesif sudah.berusaha mat min untung untung boleh jd pm sementara tunggu nuar keluar.hidup islam hidup keadilan.parti kuali buat goreng kuew teaw.dap shut up u.jangan ingat hebat sgt bila byk duit nanti jd mcm najib

    ReplyDelete
  10. omak punya statement/berita ni mcm celaru...
    mcm reka sendiri pun ada...
    tak boleh caya lagi dah...

    takyah dok ikut omak merapu meraban meroyan mcm vape on off... sedangkan ada fatwa haramkan vape...

    kahkahkah...

    ReplyDelete
  11. omakkau lalang sama mcm zahid
    omakkau lalang sama mcm zahid
    omakkau lalang sama mcm zahid
    omakkau lalang sama mcm zahid
    omakkau lalang sama mcm zahid
    omakkau lalang sama mcm zahid
    omakkau lalang sama mcm zahid

    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...

    page omak ni letak gambar dacing je la...
    page omak ni letak gambar dacing je la...
    page omak ni letak gambar dacing je la...

    ReplyDelete
  12. dacing dah tak main laaa broo...
    sekarang kira timbang kilo...
    dacing dah boleh leling kat kelunf botol laaa.

    ReplyDelete