KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 28 September 2015

PSM MASIH BERMINAT BEKERJASAMA DENGAN PAKATAN HARAPAN WALAUPUN TIDAK DIJEMPUT MENYERTAI PERTUBUHAN ITU KATA BEKAS SETIAUSAHA AGUNGNYA.



Parti Sosialis Malaysia (PSM) masih terbuka untuk bekerjasama dengan parti-parti pembangkang pada pilihan raya umum akan datang walaupun tuntutan yang dikatakan tidak menyokong dasar rangka kerja bersama Pakatan Rakyat dan Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan sebelum ini.

Bekas Setiausaha Agung PSM, S. Arulchelvan berkata parti itu masih berminat walaupun tidak dijemput untuk menyertai pertubuhan baru, Pakatan Harapan pembangkang yang diterajui oleh PKR, DAP, dan Parti Amanah Rakyat (Amanah).

Beliau berkata ‘susunan’ baru itu adalah sama seperti yang terjadi pada Pilihan Raya Umum ke 13 yang boleh dibuat untuk pilihan raya seterusnya.

“Sebelum pilihan raya yang lepas, kami mengambil keputusan menyertai PR untuk menafikan kemenangan BN namun kemudian terdapat pertandingan tiga penjuru di beberapa kerusi termasuk Kota Damansara,

“Selepas itu, kongres kami (PSM) membuat keputusan untuk tidak menyertai Pakatan Rakyat dan memutuskan untuk tidak meneruskan perkara itu lagi.

“Kami kemudian tidak berminat untuk menyertai PR tetapi lebih berminat untuk membina sebuah gabungan kiri.

“Kami juga berharap bahawa kami akan bertemu dengan BN pada pilihan raya yang akan datang dan bukannya pertembungan dari pelbagai penjuru,” katanya.

Aruchelvan ditanya sama ada PSM masih sanggup bekerjasama dengan PH walaupun tidak dijemput untuk menyertai parti pembangkang yang baru.

Bagaimanapun, beliau berkata anggota kongres parti itu akan membuat keputusan untuk menyertai PH jika diminta berbuat demikian.

Semalam Naib Presiden PKR, Tian Chua berkata tidak ada keperluan bagi Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menjelaskan pengecualian PSM daripada PH walaupun PSM meminta penjelasan atas dakwaan yang diberikan oleh presiden itu semasa persidangan meja bulat minggu lalu.

Selepas persidangan itu, ahli Parlimen DAP, Dr Ong Kian Ming dan pemimpin Parti Amanah Negara (Amanah), Khalid Samad berkata PSM telah dikecualikan disebabkan tiada persetujuan dalam rangka kerja Pakatan Rakyat ketika itu dan telah menolak Artikel 153, yang menyentuh mengenai kedudukan istimewa orang Melayu.

Walau bagaimanapun, kedua-dua pihak telah menegaskan bahawa ini adalah sebab yang diberikan oleh Wan Azizah pada mesyuarat itu apabila perkara berkenaan dibangkitkan.

Dalam perkembangan lain, Tian Chua memohon maaf kepada PSM, dengan mengatakan bahawa beliau telah menjadi pengikut setia kepada PR, sambil menambah bahawa Wan Azizah tidak pernah menyebut Perkara 153 adalah sebab di sebalik pengecualian.

Aruchelvan berkata, beliau akan menghubungi Wan Azizah secara terus untuk mendapatkan penjelasan lanjut.

“Sebelum ini kami telah mengemukakan kenyataan Khalid dan Ong kepada Tian Chua dan tidak tahu sama ada ia telah disampaikan kepada Wan Azizah atau tidak,

“Lebih baik kami bercakap dengan beliau secara terus dan saya akan emel kepadanya esok (hari ini),” katanya.

20 comments:

  1. KHALID SAMAD SONGEH DITUDUH PENIPU???

    Hahaha!!! Nampak sangat yang Si Khalid Samad tu cuba untuk menegakkan benang yang basah bila dia dituduh sebagai seorang Penipu. Mula la dia hilang akal dan meroyan tak tentu arah.

    Seperti biasa, alasan yang diberikan oleh Si Khalid Samad tu untuk mempertahankan diri sudah pastinya dia mendakwa kenyataan dia keluarkan telah disalah-ertikan oleh pihak PSM.

    Dalam erti kata lainnya, laporan yang disiarkan didalam media sebelum ini telah disalah tafsir sehingga menyebabkan timbulnya salah faham bagi pihak PSM berhubung isu keahlian Pakatan Haprak Baru tu.
    “Sedangkan, sepertimana yang telah saya jelaskan, saya hanya menyatakan jawapan yang diberi apabila soalan itu ditimbulkan semasa sidang meja bulat.
    “Walau apa pun, pada dasarnya sidang meja bulat diadakan untuk menghidupkan kembali PR yang telah berpecah. Oleh itu hanya parti yang terlibat dengan PR telah dijemput sebagai langkah permulaan,” katanya.
    Kiranya, jika kita lihat dari satu sudut, memang Si Khalid Samad tu cuba mendabik dada dan mendakwa puak - puak PSM tu tak layak untuk menjadi sebahagian dari Pakatan Haprak tu.

    Perkara tu dapat kita lihat apabila Si Khalid Samad tu menegaskan bahawa mereka yang telah mengkhianati PAS sebelum ini lebih layak untuk menyertai Pakatan tu berbanding PSM.

    Alasan yang diberikan ialah sebab diorang dah lama berjuang dalam Pakatan sedangkan pihak PSM tu baru sangat nak menyertai Pakatan tu apabila ianya dijenamakan semula baru - baru ini.

    Persoalannya, adakah itu sebab utama kenapa puak - puak PSM tu tidak dijemput menyertai rundingan Meja Bulat yang diadakan sebelum ini? Adakah itu yang membuatkan PSM tidak layak untuk menyertai Pakatan Haprak Baru tu?

    Jelas, tindakan Si Khalid Samad tu sebenarnya hanya sekadar nak menutup kemaluan diri dia sendiri je. Apa yang dia buat membuktikan bahawa dia tidak menghargai sumbangan PSM kepada Pakatan. Jadi, sebab tu la dia meroyan tak tentu arah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah PH.
      Jgn terima parti putar belit ini.
      Biar parti putar belit ini join pas atau umno sahaja.

      Delete
    2. RAFIZI TERKEDU DITENGKING AMBIGA???

      "Tanjat Ge-Girl kena tengking Tau..."
      Wah!!! Ini satu berita menarik ni. Berani betul Si Ambiga tu nak tengking seorang budak yang dianggap Paling Bijak dalam kalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu secara terbuka.

      Katanya, Si Rafizi tu sampai terdiam dan terkedu apabila bekas Pengerusi BERSHIT tu menengking dia sewaktu rundingan Meja Bulat berhubung pembentukan Pakatan Haprak tu baru - baru ni.

      Laporan mengenai insiden itu telah disiarkan dalam akhbar News Straits Times yang mendakwa kononnya Si Ambiga tu tak bersetuju dengan cadangan pembentukan Pakatan Haprak tu.

      Laporan itu mendedahkan, Ambiga meluahkan rasa tidak puas hati dia dan menganggap tindakan Wan Azizah mengumumkan pembentukan Pakatan itu sebagai satu langkah yang tergesa - gesa.

      Yang lebih menariknya ialah apabila laporan tersebut menyebut, tindakan Ambiga itu adalah kerana pembentukan Pakatan itu meminggirkan PAS dan tidak mengiktiraf penglibatan parti tersebut.
      “Ambiga telah kritikal dalam soal ini. Dia (Ambiga) bertanya kenapa masih memerlukan pendapat pihak lain berkaitan pembentukan pakatan pembangkang, sedangkan Wan Azizah sudah membuat keputusan dan mengumumkannya (tengahari semalam)


      “Ambiga bertanya kenapa perlu kami (NGO) hadir di sini, apabila kamu telah membuat keputusan sendiri. Beliau juga berkata Wan Azizah perlu realistik dalam soal ini dengan mengambil kira keadaan sebenar di peringkat akar umbi," lapor NST.
      Walaubagaimana pun, tindakan Si Ambiga yang lantang mempertikaikan tindakan Wan Azizah yang telah membuat pengumuman itu secara tergesa - gesa telah dibidas semula oleh Rafizi.

      Namun, cubaan Si Rafizi tu nak tunjuk Hero dengan mempertahankan 'Boss' dia cuba memberikan 'Ceramah' mengenai 'Prinsip Pakatan Pembangkang' itu telah dibentak oleh Si Ambiga.
      “Kami tidak mahu mendengar ceramah berkaitan prinsip. Awak (Rafizi) tidak menjawab soalan saya. Kenapa awak tergesa-gesa,” bidas Ambiga.
      Laporan NST itu juga turut mendedahkan bahawa Ambiga tetap bertegas menyatakan bahawa peranan PAS adalah siginifikan dalam menarik sokongan dikalangan rakyat pada ketika ini.

      Selepas bertindak menengking Si Rafizi, Ambiga juga dilaporkan telah meninggalkan rundingan Meja Bulat itu sebelum acara pengumuman dan pelancaran Pakatan Haprak 2.0 itu dibuat.

      Kesimpulannya, cadangan pembentukan Pakatan Haprak yang diumumkan semalam membuktikan bahawa mereka sudah semakin terdesak. Nak pulak bila sokongan orang Melayu terhadap Kerajaan semakin bertambah kuat. Itulah sebabnya diorang menggelupor tak tentu arah!!!

      Delete
    3. Lu punya baju kasi tukar kaler oren baru boleh masuk pakatan vellapan

      Delete
    4. Hahaha.......kini merah lambang melayu silat mahu cari pasal.....dan kuning lambang rakyat bersih mahu perubahan.... dan hijau lambang bersatu islam diutamakan. Mungkin ada warna baru akan menyusul.....dan rakyat akan pilih manakah warna mrk pilih. Politik semakin rancak dan berpuak2 sedang buat pilihan utk terajui negara.....adakah bn akan terkubur sebagai kerajaan?? Walaupun byk berkata umno tidak akan rebah.....walaupun mic mca dah tiba dihujung tali,kerana umno punyai wang yg byk mampu beli undi rampas undi tukar peti undi dgn wang utk terus berkuasa!! Adakah rakyat melayu masih tamak masih sanggup jual maruah hanya kerana wang dan masa depan anak mrk digadaikan??? Maka rakyat melayu majoriti tentukan masa depan dan perubahan negara ini.

      Delete
  2. KHALID JANGKA PAS BAKAL "JILAT LUDAH SENDIRI"!!!

    Huh! Nampak gayanya pendirian konsisten puak - puak PAS untuk tidak menyertai Pakatan Haprak Baru tu pada ketika ini hanya menjadi bahan lawak dan dipertikaikan secara terbuka.

    Nak pulak bagi puak - puak Pengkhianat yang merelakan diri mereka menjadi Zombie kepada puak - puak DAPigs tu sebelum ini. Diorang hanya memperlekehkan pendirian yang telah dibuat oleh PAS.

    Bagi mereka, alasan PAS tidak mahu menyertai Pakatan Haprak Baru tu kerana adanya DAPigs tidak boleh diterima akal dan tidak dianggap relevan dalam keadaan Politik Negara semasa.

    Maka sebab itulah selaku salah seorang Pengkhianat kepada PAS, Si Khalid Samad tu berani mengeluarkan kenyataan KONONnya parti itu akan mengubah pendirian mereka dalam tempoh yang singkat.

    Setidak - tidaknya, dalam tempoh 6 bulan PAS akan menyertai Pakatan Haprak Baru yang diumumkan Selasa lepas. Demikian kenyataan yang dibuat oleh Si Khalid Samad tu baru - baru ini.

    Walaubagaimana pun, Si Khalid Samad tu kata, perkara itu hanya akan menjadi kenyataan sekiranya Pakatan Haprak yang baru dibentuk mampu untuk membuktikan hubungan mereka lebih mantap.
    "Saya beri sebagai contoh (jangka waktu PAS sertai Pakatan Harapan) maknanya saya beri had dan waktu. Tetapi maksud saya mungkin sekarang ini dia (PAS) tidak setuju untuk masuk (Pakatan Harapan) tetapi kalau dia nampak pakatan ini bergerak dengan baik mungkin dia akhirnya akan masuk dalam masa enam bulan, mungkin sampai setahun? Kita tengok nanti.”
    Dalam erti kata lainnya, Si Khalid Samad tu dilihat cuba mendakwa bahawa kepimpinan PAS Pusat tidak teguh berpegang kepada pendirian yang telah ditetapkan oleh mereka sendiri.

    Sebaliknya bagi dia, keangkuhan serta keegoaan kepemimpinan PAS Pusat pada ketika ini sudah pasti akan luntur dan ianya hanya akan memalukan parti tersebut dimasa akan datang.

    Dan jika dilihat dari satu sudut, Si Khalid Samad tu cuba menggambarkan bahawa PAS sudah pasti akan terdesak untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Kiranya, bagi Si Khalid Samad tu, PAS ni takde maruah sehingga sanggup 'Menjilat Ludah Sendiri'!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahan lawak.
      Presiden negara Gabon, Ruanda, uganda menerima anugerah ICT di perhimpunan agung pbb di new york.
      Obama senyuuum memanjang dengan anugerah ini.

      Delete
    2. Raja jubur anugerah tuhan

      Delete
  3. PSM BENGKAK, KHALID SAMAD DIDAKWA PENIPU!!!

    Parti Sosialis Malaysia (PSM) menyifatkan alasan yang diberikan oleh dua pemimpin Pakatan Harapan, Ong Kian Ming dan Khalid Samad mengenai ketiadaan parti berkenaan dalam rundingan meja bulat pada Selasa lalu adalah sebagai mengarut dan tidak boleh diterima.

    Ahli jawatankuasa PSM, S Arulchelvan berkata, kenyataan kedua-dua pemimpin tersebut mengenai PSM tidak menerima Polisi Bersama Pakatan Rakyat (PR) sebelum ini dan juga menolak Artikel 153 berkenaan hak-hak keistimewaan Bumiputera adalah satu pembohongan.

    “Semasa PRU 13, PSM ada mencetak dan mengeluarkan satu manifesto dimana tajuk Manifesto PSM adalah UDAHLAH TU ! TOLAK 56 TAHUN UMNO-BN.

    “Saya sertakan manifesto ini disini dimana dalam mukasurat 20 & 21 digariskan Hubungan PSM & PR. Dalam Manifesto PSM, kita telah mengatakan PSM menerima dan menyokong Manifesto PR dan buku jingga,” katanya dalam kenyataan yang dikeluarkannya semalam.

    Katanya, PSM mencabar kedua-dua pemimpin tersebut dan menuntut penjelasan mengenai kenyataan palsu yang dibuat ke atas mereka.

    Katanya lagi, PSM turut meminta pihak pakatan untuk menjelaskan secara lanjut serta bukti yang mengatakan parti itu menolak Artikel 153 tersebut.

    “Sebelum ini terdapat hanya tiga mesyuarat yang diadakan antara PSM pada PR dan isu Artikel 153 tersebut tidak pernah dibangkitkan dalam ketiga-tiga mesyuarat berkenaan.

    “PSM tidak terdesak atau kecewa apabila tidak dijemput untuk menghadiri rundingan berkenaan kerana kami percaya ia adalah hak mutlak penganjur tetapi tidak boleh bertolak ansur dengan pembohongan secara terang-terangan ini.

    “Oleh itu PSM mengharapkan agar Pakatan Harapan memberikan penjelasan yang sewajarnya dan kami mendoakan yang terbaik untuk gabungan berkenaan,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah Khalid.
      Psm tak patut kecik hati. Banyak parti lain minat Psm. Pas dan umno mungkin berminat dgn anda. Sori la, PHR sudah cukup kuota. Kalau segan nanti kita kasi tolong cakap sama hadi. Jangan susah hati.

      Delete
  4. GILIRAN WAN AZIZAH KANTOI MENIPU!!!

    Selama hari ini, kita dah terlalu masak dengan perangai Haramjadah Parti Keluarga Rosak ni yang memang suka berbohong. Terutama sekali suami dia yang diberikan nama jolokan sebagai Si Ketua Penipu tu.

    Anak perempuan dia, Si Nurul Izzah tu pun dah pernah membuat pengakuan secara terbuka bahawa dia telah menabur fitnah terhadap Bekas Calon BN Lembah Pantai, sehari sebelum PRU ke-13.

    Kali ini, tiba giliran Si Wan Azizah tu pulak bakal berhadapan dengan tindakan undang - undang apabila didakwa MENIPU rakyat oleh Parti Sosialis Malaysia berkaitan dengan Pakatan Haprak tu.

    Dalam satu kenyataan sebelum ini, PSM mendesak agar Si Wan Azizah membuat penjelasan dan meminta maaf atas apa yang disampaikan mengenai ketidak-hadiran PSM dalam rundingan meja bulat Selasa lalu.

    Kata Bekas Setiausaha Agung PSM, perkara itu perlu dilakukan kerana dua ahli Parlimen Pakatan Haprak tu sebelum ini hanya menunding jari kepada Wan Azizah sebagai orang yang bertanggungjawab.

    Menurutnya, PSM akan menghantar surat kepada Wan Azizah dan berharap penjelasan mengenai apa yang telah dinyatakan dalam rundingan tersebut terhadap parti itu dibuat secara terbuka.

    Setidak - tidaknya, Si Wan Azizah tu didesak supaya meminta maaf kerana telah membuat dakwaan yang bukan - bukan secara terbuka serta memalukan imej parti tersebut sebelum ini.
    “Sekiranya tiada penjelasan atau permohonan maaf dilakukan maka PSM mempunyai ‘option’ untuk membawa perkara ini ke mahkamah dan kami sedang menelitinya tetapi belum membuat sebarang keputusan lagi,” katanya lagi.
    Tindakan tersebut dibuat bagi mengulas kenyataan yang dikeluarkan oleh Khalid dan Kian Ming yang mengatakan bahawa mereka hanya mengulangi apa yang dikatakan oleh Wan Azizah kepada pihak media.

    Kata mereka, Wan Azizah telah memberitahu media bahawa PSM tidak dijemput, kerana tidak bersetuju dengan Dasar Perjanjian Bersama, terutama perkara yang melibatkan Artikel 153.

    Namun begitu, PSM menafikan PEMBOHONGAN Si Wan Azizah tu sambil menegaskan bahawa parti berkenaan menerima dan menyokong sepenuhnya Manifesto PR, termasuk Artikel 153.

    Dalam erti kata lainnya, kenyataan media yang dibuat oleh Si Wan Azizah tu adalah satu PEMBOHONGAN yang hanya mengelirukan orang lain. Bayangkan la. Kalau sesama sendiri pun dia sanggup buat macam tu, apa tah lagi dengan kita yang takde kaitan ni!!! Lagi senang la dia nak kencing!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Psm sepatutnys meniru cara pas dengan mengguna pakai strategi kera sumbang. Psm boleh masuk calon semua kerusi di malaysia pada pru14. Ini baru gentleman. Tengok pas, dia sangat gantleman mau pergi putrsjaya sorang2. Ini baru betol2 berani. Jangan tiru umno mintak tolong cina mca dan Gerakan. Jangan ikut pkr mintak tolong cina dap. Ikutlah cara kera sumbang pas. Itu baru hebat

      Delete
  5. DAPigs MEROYAN, KHUTBAH SERU UMAT ISLAM BERSATU!!!

    Asal dengar je seruan yang menyeru supaya supaya seluruh Umat Islam bersatu, mula la puak - puak DAPigs ni jadi Gila Meroyan tak tentu arah. Macam Setan panas punggung pulak dah gayanya.

    Tapi yang lebih memalukan ialah apabila yang meroyan tu sendiri mendabik dada mendakwa dia seorang Muslim. Pun dia masih tak faham lagi intipati khutbah yang disampaikan?

    Kalau tengok gaya, macam bijak sangat. Tapi, kenapa bila orang nyatakan Kebenaran bahawa umat Islam di Malaysia ni berpecah akibat ketaksuban terhadap parti Politik dia nak meroyan pulak?

    Antara intipati khutbah yang disampaikan baru - baru ini menyentuh mengenai perpecahan yang berlaku dikalangan umat Islam di Malaysia ni adalah disebabkan ketaksuban terhadap parti Politik.
    "Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara. Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti UMNO, PAS, PKR dan ditambah parti baru yang dinamakan Gerakan Harapan Baru (GHB). Malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terang-terangan menentang Islam."
    Kalau kita tengok dari satu sudut yang dinyatakan, memang betul pun apa yang disampaikan dalam khutbah tersebut. Perkara tu memang sudah dibuktikan secara terang - terangan.

    Jadi, kenapa pulak Pengerusi DAPigs Pahang yang juga merupakan seorang Muslim tu nak menidakkan Kebenaran yang disampaikan melalui khutbah tersebut? Kenapa dia sorang je yang meroyan?

    Kan nampak sangat yang puak - puak DAPigs tu memang pantang mendengar seruan yang menyeru ke arah Perpaduan Ummah dikalangan umat Islam di Malaysia ni. Maka sebab itu lah dia bantah.

    Mungkin Pengerusi DAPigs Pahang tu lebih suka melihat umat Islam di Malaysia ni berpecah-belah supaya senang untuk mereka terus mengelirukan rakyat dengan agenda subversif mereka. Makak sebab itulah dia pun hilang akal terhadap khutbah tersebut!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berita terkejut.
      Ada sapa2 tau Gebon tu dok kat benua mana? Adakah dekat dgn uganda? Atau jiran kpd Rwanda? Presden dia dpt anugrah pbb woiii..

      Delete
    2. Raja jubur tak dapat anugerah ke? Anu gerah tuhan...kahkahkah

      Delete
  6. PSM, sudahlah. Tidak perlu dipermainkan oleh Pakatan pembangkang lagi. Mereka hanya menjaga kepentingan parti masing-masing sahaja, bukannya parti lain seperti kamu dan nasib rakyat. Apalah nak jadi dengan Pakatan Harapan ni, harapan hanya tinggal harapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengkhianat Amanah Negata (PAN) hanya mementingkan kekuasaan DAP

      Delete
  7. Yg TERbaek JANGAN sokong PAS & UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg paling baik, JANGAN sesekali terlibat dgn Parti Kuali.

      Delete
  8. dah roll ok nk keluarla...tkpe pe pun kt sini

    ni blog assobiyah melayu benci dap

    anyway omak dn kolid apa cita... bila nk bersanding...duit makin jatuh ni cepat sikit

    ReplyDelete