KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 23 September 2015

PAS BERTEGAS ENGGAN SERTAI PAKATAN HARAPAN.



PAS menghormati hak mana-mana pihak untuk merangka agenda politik sendiri, namun parti Islam itu tidak akan terlibat dengan Pakatan Harapan, sebagaimana yang dinyatakannya sebelum ini.

Namun, Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan menegaskan, parti itu akan mengekalkan kerjasama politik dengan PKR.

Ketetapan itu dibuat dalam Mesyuarat Dewan Harian yang dipengerusikan Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, pada Selasa.

Setiausaha Agungnya, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, PAS sudah menyatakan dengan jelas sebelum ini tidak akan menyertai Pakatan Harapan yang dianggotai DAP, PKR serta Parti Amanah Negara, dan PAS juga membuat keputusan tidak mahu membuat kenyataan panjang mengenai pakatan berkenaan yang disifatkan sebagai ‘masih baru’.

Mengenai Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar yang menghadiri Perbincangan Meja Bulat pada Selasa, jelasnya, kehadiran beliau bukan atas kapasiti PAS dan parti itu akan membincangkan apa tindakan yang akan dikenakan terhadap Mahfuz, kerana ia adalah isu berlainan.

Mengenai keadaan di Selangor, di mana beberapa Exco PAS dan DAP menganggotai pimpinan kerajaan negeri itu, Takiyuddin menjelaskan, keadaan di negeri itu masih seperti biasa, kerana Menteri Besarnya ialah Mohamed Azmin Ali yang mendapat sokongan majoriti Ahli Dewan Undangan Negeri, dengan PAS masih memberi sokongan kepada pimpinan Kerajaan Negeri Selangor.

“MB Selangor mendapat kerjasama daripada PAS sebagai anggota kerajaan, Exco adalah anggota kerajaan walaupun atas nama DAP, PAS atau PKR. Kerjasama masih berjalan demi kepentingan rakyat dan negeri,” katanya pada sidang akhbar di JKR 10, pada malam tadi.

Jelasnya, mengikut keputusan Muktamar Agung PAS sebelum ini, Dewan Ulama memutuskan hubungan dengan DAP dalam apa juga keadaannya adalah kekal, disebabkan DAP sendiri yang memutuskan hubungan dengan PAS terlebih dahulu.

Mengenai kenyataan PKR sedia memainkan peranan sebagai perantara untuk PAS dan DAP, Takiyuddin bertegas yang PAS tidak memerlukan DAP.
Menurutnya, keadaan itu sama sekali tidak akan menjejaskan kerusi PAS pada pilihan raya umum akan datang, kerana PAS tidak akan melepaskan kerusinya kepada parti lain.

“Kita tidak akan ganggu kerusi milik orang lain dan kerusi PAS juga tidak boleh diganggu orang lain,” katanya.

Tambahnya lagi, PKR dan PAS saling memerlukan satu sama lain.
“Kalau DAP tidak memerlukan pihak lain, mereka boleh pergi jalan sendirian.

“Bagi PAS, kita mempunyai perancangan sendiri. PAS pernah bersendirian…pernah bekerjasama dengan beberapa parti politik lain dan sekarang kerjasama dengan PKR.

“Kita bukannya tidak boleh bersendirian, tetapi sekarang ada peluang dengan PKR. Dulu, dalam Pakatan Rakyat (PR) ada tiga, tetapi satu sudah lari, jadi sekarang tinggal berdua. Kita ingin nyatakan PR masih lagi wujud antara PAS dengan PKR,” katanya.

Jelasnya, dalam politik, masing-masing mahu meraih sokongan daripada apa bentuk sekalipun dan tindakan PAS masih bersama PKR, bukannya semata-mata mahu meraih sokongan bukan Islam.

“Sekarang (PAS) kerjasama dengan PKR, sebab kita melihat ada keuntungan kepada PAS dan begitu juga kepada PKR yang ditakrifkan sebagai win win situation.

“PAS sendiri sebenarnya sudah ada kelompok penyokong bukan Islam, iaitu daripada Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) yang dianggotai kaum Cina dan India. Dengan PKR, kita melihatnya mungkin boleh memantapkan lagi agenda politik kita,” katanya.

Sementara itu, mengulas Perbincangan Meja Bulat yang turut membincangkan resolusi yang mahu mengangkat Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri, sekiranya Pakatan Harapan berjaya pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), Takiyuddin berkata, PAS ada membincangkan perkara itu dan mengambil ketetapan sesuatu keputusan yang dibuat perlulah realistik.

“Kita perlu melihat keadaan di mana Anwar berada sekarang dan tidak boleh buat suatu keputusan yang konklusif serta perlu berpijak di bumi yang nyata,” katanya.

56 comments:

  1. Susah jadi janda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan cabar janda ini. Umno dah lama menaruh hati. Walau kencing bau petai tapi muka masih lawa. Walau hati busuk tapi cukup jadi ubat kpd Umno yg tengah sakit tenat. Kesian Umno....MCA pun dah nak mintak carai.

      Delete
    2. tahniah omak

      azmin bakal ganti khalid menjilat sehingga licin buntut hadi

      azmin manusia terakhir kawan anwar yg masih tinggal utk meggkhianati perjuangan anwar...

      last last wan azizah pun khianati anwar

      Delete
    3. Janda syioook...lupa apa tau...jantan jgk suka

      Delete
    4. najib terhegeh2 jumpa haruan din utk pujuk suoaya cepat kawin. haruan din malu2 kucing tapi tangan saling berpegangan.

      Delete
    5. Bilangan ahli cuma 30 ribu, itu pun entah betul ke tak...baik bubar jadik NGO jelah. Muka takde malu nak join dap & pkr.

      Delete
    6. nampaknya puak pakàtan gila talak dahhh.dulu mati2 tak nak pas dlm pakatan konon hidung tak mancung pipi tersorong2.hei macai sekarang ni mat sabu ckp amanah ttp sertai pakatan kalau pas bersaama.sorok ler macai jenis tak tau malu.

      Delete
    7. nampaknya puak pakàtan gila talak dahhh.dulu mati2 tak nak pas dlm pakatan konon hidung tak mancung pipi tersorong2.hei macai sekarang ni mat sabu ckp amanah ttp sertai pakatan kalau pas bersaama.sorok ler macai jenis tak tau malu.

      Delete
    8. nampaknya puak pakàtan gila talak dahhh.dulu mati2 tak nak pas dlm pakatan konon hidung tak mancung pipi tersorong2.hei macai sekarang ni mat sabu ckp amanah ttp sertai pakatan kalau pas bersaama.sorok ler macai jenis tak tau malu.

      Delete
    9. Pertama kali dlm sejarah Selangor...
      Pas kawin Pkr..
      Pas cerai Dap
      Pkr kawin Pas
      Pkr kawin Dap
      Dap kawin Pkr
      Dap cerai Pas
      Pkr gak perintah selangor..Kerajaan 69 96...
      Rakyat selangor gak di bodokan...harta rakyat dihabiskan...hehehe

      Delete
  2. Pakatan Harapan bersyukur sbb PAS tak turut sama. PAS akan jadi duri dalam daging dlm pakatan ini. Lihat sejarah bagaimana PAS tikam/ khianat kpd calon lain spt di Sg Acheh. Akibatnya BN menang dgn mejoriti kecil. Eloklah PAS berambus. Sebuah parti yg mengaku islam tetapi berhati busuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SIAPA YANG TUDUH CALON PKR JUAL PIL KUDA? KES INI DIHERET KEMAHKAMAH. NYARIS TAK KENA SAMAN 2 JUTA. DASAR MULUT CELUPAR.

      Delete
    2. Kesian anwar ibrahim diherdik oleh tuang guru. mulia betul perangai orang bergelar ulamak ini. tetamu yang datang di hidang dengan cacian dan nista.

      Delete
    3. hadu reka peribahsa baru

      anjing menyalak bukit yg dalamnya ada pebgkhiant amanah (babi)

      tahaluf siyasi dgn perompak peringkat dunia wanted by FBI

      Delete
    4. Anjing..
      Takbir..

      Babi.
      Takbirrr

      Delete
    5. Elok jugak PAN ditubuhkan. Ada tempat juga pemimpin bangang berkumpul.

      Delete
    6. 07.21 kau kapir laknat sibuk-sibuk komen pasal hal org islam buat apa? Kau pegi sunat dulu sblm bagi komen la bodoh

      Delete
  3. tahniah omak

    azmin bakal ganti khalid menjilat sehingga licin buntut hadi

    azmin manusia terakhir kawan anwar tg masih tinggal utk meggkhianati perjuangan anwar...

    last last wan azizah pun khianati anwar

    ReplyDelete
  4. bodoh punya komen..jgn belagak Barua Dapigs ni..sume kerusi yg pas tanding tu tgk berapa undi PKR dan berapa undi Pas..yg buat keje saper..akar umbi Pas..InshaAllah pergantungan Pas hanya Pada Allah..yg mengerakkan hati manusia ..bila yg berada dlm PAS tu ikhlas kerana Allah Islam Pasti Menang sbb puak2.munafiq dah x der dlm Pas..Takbir..

    ReplyDelete
    Replies
    1. eloo bro

      DAP party kedua besar dgn 38 kerusi selepas umno 88

      pas dgnb 10juta ahli hya ada 21kerusi


      mcm mn tak ckp besar ini fakta dan realiti

      tk pcya tya muhyidin

      Delete
    2. Hoi mangkok...
      Jangan cuba tegak benang basah lah. Nasarudin Tontonwi menang di temerloh dgn bantuan cina dap. Kita lihat pru 14 nnt adakah Nasarudin siku dan lutut boleh menang. Dasar tak kenang budi.

      Delete
    3. Tak elok kata org amanah tu munafik.
      Pas juga mengkhianati perjanjian dgn PR.
      1 jari tunjuk kat org, 4 jari tunjuk kat pas.

      Delete
    4. Nanti org akan kata parti munafik dah tak ada dlm PR..ngeh3

      Delete
    5. Mengaku parti islam tapi ketua dok membarua org, membabikan org, memfitnahkan org, mengkafirkan orang... Ahli pulak tak sudah2 mengkafir, memunafikkan org, mencaci orang...

      MASIH NAK HARAP ALLAH BAGI KEMENANGAN? KELAKAR.......

      Delete
    6. terlalu banyak pengkhianatan PAS semasa dlm PR. lihat mainan hadi semasa selangor perlu mb baru. sanggup rasuah azmin utk join pas. pelawa umno utk jd rakan dan tubuh kerajaan campuran. sial punya kerja.

      Delete
    7. Cina babi pun dah pandai cakap pasal islam? Kahkahkah....

      Delete
  5. Kesian azmin n omak kau gara gara menyokong pas dikutuk kiri kanan.sabar n bertahan ye omakkau azmin n kawan kawan yg lain.kerajaan selangor azmin sudah menjadi mangsa kutuk rakan pembangkang sendiri.bertahan lah semoga kita akan jd lebih kuat nanti.tentu org org yg tak dpt melihat kebenaran berasa pelik sekarang knpa pas bleh menyokong pkr yg bersekongkol dgn dap.ada yg kata sbb jawatan.padahal pas mempunyai strategi licik yg lain.ia spt org yg pelik dgn undang undang hudud dan mengatakan ia kejam n blum dpt dijalankan.spt juga org pelik knpa berpusing mengelilingi kaabah.spt org pelik dgn cara sembelihan org islam yg diangap kejam.kajian saintifik tlah menunjukkan bahawa sembelihan cara islam lebih mengurangkan rasa sakit binatang n memberikan daging yg lebih sihat.islam pasti akan mengandugi hikmah yg kadangkala sukar utk dilihat oleh mata kasar n akal yg bijak saja.stretegi pas adlh serampang dua mata.melemahkan dap yg dilihat lebih bahaya drpd umno n menguatkan pkr yg nampak lemah supaya nanti pkr akan jd kuat n tak perlu menjadi spt parti kuali yg menjadi pak anguk kpd dap.cukup la kita ada satu kump pak anguk sj tak perlu menjadi dua.kelak pakatan harapan akan jd pakatan harapan dap.

    ReplyDelete
  6. TERKINI:
    Amanah akan bertanding di semua kerusi yang ditandingi oleh Pas. Keputusan ini diambil setelah pemimpin2 Pas menunjukkan sifat riak dan memperkecil-kecilkan keupayaan Amanah dan Pakatan 2.0.

    HU HU HU.....
    MOHON HADI JANGAN TERKENCING MALAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saat yg dinantikan akan tiba, aku nak tengok jugak parti kuali berlawan dgn parti bulan.

      Delete
    2. Hahaha aku rasa ini lah lawak seterusnya drpd geng kuali.lwk mkn tuan ni.apapun terimakasihlah kpd parti kuali krn berjaya menceriakan sedikit rakyat malaysia yg kegusaran akibat kemelut yg melanda negara.teruskan lawak anda mmg diperlukan.rupanya ini lah kegunaan parti kuali ditubuhkan.iaitu utk mensatira kan lawak politik.geng mat sabu tentu banga dpt mengantikan pas dlm pakatan harapan dap.apasal tak tulis pakatan harapan rakyat ye.apapun aku rasa geng mat sabu yg sedang terkencing sekarang sbb telah dipandang asing oleh rakyat.

      Delete
  7. Cantik gambar pemandangan omakkau ambik kat mana omakkau mmg terer buat geng kuali jd panasaran n meroyan sakan.sejuk hati tgok pemangan cantik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bendera bukan bole buang undi.
      Umno lagi byk bendera.
      Hilang majoriti 2/3 jugak

      Delete
    2. Bn lagi hebat. Letak gambar najib besor2 kat penang. Tergolek jugak.....

      Delete
    3. Mat sabu lagi hebat, kalah tiga kali berturut turut, dpt hattrik. Semua tempat dia bertanding kalah, walhal tempat tu asalnya pas menang.
      Satu negara reject mat sabu, akhirnya ke kuali juga tempatnya.
      Harap ramai bekas anggota pemberontak LTTE sokong mat sabu. Channel TV pun sama-sama.

      Delete
    4. Lucu komen geng kuali anon 8:01 ni.geng parti kuali ni lawak belaka.apa nak dikata ketuanya pelawak.cuba letak warna oren ganti warna hijau tu.mata tak jd sejuk lg memandang tp rasa mcm sakit pula.begitulah keadaannya kedudukan parti kuali berbanding parti pas dlm pakatan.rakyat berasa sakit hati utk melihatnya.mungkin ada yg sudah termuntah.kesimpulannya pas adalah penyejuk mata n hati rakyat Malaysia.pas akan jd penyelamat Malaysia.pas forever

      Delete
  8. Parti yg mengaku islam ni dah lupa, seladang yg tegap dan sasa mudah saja ditumbangkan oleh sekawan dabuk yg erat bekerjasama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Byk la kau punya seladang dabuk.kau tu parti kuali yg lawak pas adalah parti yg cool.ia kenyataan yg tak boleh diterima akal kau yg dah terpengaruh dgn ideologi asing yg ditolak oleh islam.islam tolak kau nak pakai juga akhirnya kau ingin berselindung disebalik seladang n dabuk.jaga jaga nanti kau ditanduk seladang atau dicakar dabuk.

      Delete
  9. Mat2 Balak perlu sapu balak yg ada dgn seberapa banyak sbelum pru14. Lepas pru14, umno nak ambik balik kelantan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak sapu macam mana? Husam musa dah sapu habis..

      Delete
    2. Umno tak kan dpt ambik kelantan jika pas sokong dap

      Delete
  10. Kegagalan pas mentadbir kelantan ditandai dgn kegagalan mengurus hutan dan balak, kegagalan mengurus mangsa banjir, kegagalan membina rumah utk rakyat di Dabong, kegagalan menguntungkan sykt perkayuan di negeri berkenaan dan sebagainya.

    Kepimpinan ini akan dihukum dalam pru14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepimpinan tak akan dihukum jika sokong dap

      Delete
  11. Pas menang banyak dlm pru13 dulu adalah disebabkan kepimpinan Nik Aziz yang amat disenangi dan bersifat menyatukan penyokong PR. Bila Nik Aziz dah tiada, sokongan kpd Pas semakin berkurangan. Bila pemimpin sekarang bersifat riak, penyokong semakin pupus.

    Kelantan akan jatuh kpd umno. Kesilapan mesti diletakkan di bahu Hadi dan Harun Din.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesilapan tak akan berlaku kalau pas meyokong dap

      Delete
    2. kesilapan tak akan berlaku kalau nuar tak main lubang jubur..ngeh3

      Delete
  12. Kenapa agaknya fbi minat sangat kat najib yer?
    Diaorg nak mintak sign autograf ker, bhaiiii?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak check otak najib oren macam mat sabu ke tak..

      Delete
    2. Ingatkan udang je otak oren...rupanya mat sabu & pengikut sama je mcm udang

      Delete
  13. TAK PAYAH lah nak join PAKATAN,Hampa semua bukan ada kepandaian apapun .Setakat pandai baca doa selamat dimajlis kenduri arwah dan tahlil,membaca yassin tiap2 malam jumaat tanpa memahami makna ,mengimam solat jenazah dan memakai jubah dan berjanggut panjang konon lebih arab dari arab konon sunnah nabi,pernahkah kau orang tengok nabi tak pernah kanTtak payahlah berpolitik.

    ReplyDelete
  14. Udang la sedapp..tp imayam kuali ni mmg pngacau la..tubuh parti baru pula..join pkr atau dap kan bagus..takut tkda krusi la tu..tindakan smua mnmpakkan geng2 loser ni mmg gila jawatan..mat sabu lwn tok mun pun blum tentu bleh mng

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat shabu bingai...byk sgt mkn otak udang

      Delete
  15. Anon 08.56 komen cam jilake..mmg jenis mulut puaka la lu..ko tak bca tajuk ker..pas tak hingin punnn..ko je lah jilat bontot dap n geng loser..sbb ko pun mmg jenis loser..

    ReplyDelete
  16. 8:58 weh mung jagang kutuk tuk mun dia bersemangat mcm shamsiah fakeh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. asal jngn ada semangat menjubur mcm nuar aljuboori udah le..ngeh3

      Delete
  17. Ini kali wa talak undi itu pati ping pong la aji. Manyak soli aaa.

    ReplyDelete
  18. Haiya..lu satu olang tatak undi..lagi 10 datang mau undi meiiii..lu diam2 sana apek..main mahjong lg baik

    ReplyDelete