KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 24 September 2015

PARTI SOSIALIS MALAYSIA (PSM) BERANG DENGAN PAKATAN HARAPAN DAKWA MEREKA TOLAK HAK ISTIMEWA ORANG MELAYU



Parti Sosialis Malaysia (PSM) berang dengan dua ahli Parlimen Pakatan Harapan yang didakwa sebagai berbohong berkenaan alasan parti itu tidak dijemput menyertai gabungan baharu pembangkang.

Bekas setiausaha agung PSM, S Arutchelvan menafikan parti itu menolak perkara tersebut yang termaktub dalam Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan.

Menurut Arutchelvan, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad dan Ahli Parlimen Serdang Ong Kian Ming dalam laporan Malaysiakini mendakwa PSM kekal tidak dijemput sejak pembentukan Pakatan Rakyat lagi kerana mereka tidak bersetuju dengan Perkara 153 yang diangkat dalam Dasar Bersama dahulu.

"Kami cabar dan tuntut penjelasan berkenaan kenyataan ini kerana ia tidak benar, bohong dan berniat jahat.

"Bila dan di manakah perbincangan ini berlaku? Siapa yang hadir dan di manakah buktinya? Cuma ada 3 perbincangan di antara PSM dan PKR. Dalam semua perbincangan, tidak pernah Perkara 153 dibincangkan," kata Arutchelvan dalam kenyataan hari ini.

Dalam laporan yang disebut Arutchelvan, Khalid yang kini bersama Parti Amanah Negara mendakwa dasar sosialis PSM menyebabkan parti itu menolak hak istimewa Melayu.

Menurut Arutchelvan, perkara itu tidak benar sama sekali malahan PSM dalam manifesto Pilihan Raya Umum ke-13 secara terang-terangan mengangkat manifesto Pakatan Rakyat dan Buku Jingga PKR

59 comments:

  1. Isu ini kalau betul cara spin boleh pecahkan ikatan Pakatan Harapan. Harap-harap ada balaci pas atau umno yang sudi buat fitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengapa masih ada pengkhianat dalam parti Islam. Islam larang memburuk saudara seIslam tapi hj hadi selamba je panggil rakan2 BARUA. Satu perbuatan sangat keji.

      Delete
    2. so selama ni psm tak dijemput ke dalam pakatan rakyat kerana common goal??? psm menolak artikel 153??? parti-parti kecil lain seperti kita, sapp, berjasa, mupp, swp, star semua tu tak dijemput masuk pakatan rakyat kerana common goal??? jadi dap, pas, pkr yang berpakat dalam pakatan rakyat tu betul-betul menerima artikel 153? oh common goal mereka bersetuju meletakkan anwar ibrahim sebagai perdana menteri malaysia jika pru14 mereka menang majoriti mudah?? parti-parti kecil lain ni buat-buat tak nampak dan tak perlu dijemput sebab tak setuju anwar ibrahim jadi pm?? kalau beginilah dasar PAKATAN HARAPAN.. in your dream, nak menang pru14.. macam takde rakyat malaysia lain boleh jadi pm. macam takde orang lain boleh jayakan reformasi. habis kalau anwar ibrahim mati sakit jantung, mati kena strok, mati dibunuh nauzubillah.. siapa pulak PAKATAN HARAPAN nak bergantung harap.

      Delete
    3. dah tahu.. walau anwar ibrahim mati.. PAKATAN HARAPAN akan jaja gambar lama anwar ibrahim dari waktu muda sampai sebelum dia mati. itu lah modal PAKATAN HARAPAN?? mengharapkan rakyat yang banyak benda lagi nak fikir, yang malas nak ambil pot politik tiba-tiba nak dipujuk sebelum election.. ingat anwar, pangkahlah pkr??? ingat reformasi ingat anwar?? puiih... orang lain teruk-teruk buat kerja, anwar jugak yang nak dipuja sampai dia lepas mampos. satu-satu cara untuk atasi masalah ni ialah PAKATAN HARAPAN jangan ikut rentak BARISAN NASIONAL. PAKATAN HARAPAN harus amalkan collective leadership.. tiada individu yang diagungkan(anwar) melebihi orang lain.

      Delete
    4. Hahaha....siapa memuja anwar??? Anwar masih hidup lg dlm penjara....bodohnya kamu ni. Fikiran sempit mudah lupa itu lah sebab tak tentu arah, .mana2 tokoh yg pernah menghasilkan sesuatu pasti dikenang oleh sesiapa malah mungkin dicatit dlm sejarah. Begitu juga yg jahat atau zalim yg pernah berkuasa juga akan dicatit maka tiada org lupa hanya individu yg hanya pentingkan kehidupan shj.

      Delete
    5. Hahaha...anwar masih hidup, hidup merana akibat pemmbalasan dari Allah SWT kerana kaki bontot kaki kelentong kuat menipu mengaku dirinya konon anugerah tuhan,,,hahahahaha..hidup tapi mati.


      Delete
    6. Anwar dlm penjara sbb menjadi mangsa fitnah apabila cuba melawan pemimpin yg salah guna kuasa.

      Delete
  2. Kaki kencing rakyat sudah terserlah.nasib baik pas tak pergi kemeja bulat jika tak akan kena kencing.pakatan harapan kaki kencing.
    tanpa pas putus harapan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanpa PAS dalam pakatan merupakan satu rahmat. Memang itu yg diidamkan oleh hj hadi. Haron Din pon dah main kenyit2 mata dgn najib.

      Delete
    2. Pas sudah banyak kali tipu kami..
      ini kali PH mau cari jalan kasi tipu Pas 
      kaw-kaw sampai Pas menyesal seumur hidup suka main2 sama Dap....tunggu..


      Delete
    3. 18:43 kaki jilat dap dikesan.patut ke diketuk mcm anjing gila.memalukan ini org

      Delete
    4. Syukur kerana pas tak hadir sidang meja bulat. Gunting dlm lipatan telah berjaya disingkirkan. Biarkan dia menyalak kpd umno pula. Mungkin umno sanggup mengutip mereka sebelum menendangnya semula setelah tahu tahi pas makin membusukkan umno.

      Delete
  3. Bila OMK nak sarung baju PAS. Tak sabar nak tengok OMK jadi muslimah sejati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omak ni merapu sbb lama tak kemut batang.

      Delete
  4. Parti kuali sengaja tak mahu jemput PSM kerana tidak mahu berkongsi siaran TV IMAYAM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak sekolah pondok baru balik bercuti hari raya. Tak tahu channel tv . Bila dengar ada saluran imayam terus terpaut. Sebab tu sibuk promosi inayam..

      Delete
    2. Terpaut pd logo Imayam yg seiras logo parti kuali. Sekali pndang mcm menara kuil hindu dua kali pandang mcm muncung babi.

      Delete
    3. Ko maki logo buat hapa? Dia tak sapu derma 2.6 bilion.

      Delete
  5. Isu ini tidak timbul kerana sejak dulu lagi PSM memang tidak dijemput kerana dasar perjuangan PSM tidak selari dengan dasar perjuangan bersama PR dan PH yang baru ditubuhkan.

    Isu yang patut Omak ketengahkan ialah kenapa TV, macai dan ahkbar milik UMNO tidak menyerang kerajaan PAS Kelantan berkenaan isu scaldal BALAK.

    Kalau dulu di zaman TGNA, putus bekalan air sehari sahaja tapi Tv dan ahkbar milik UMNO akan menyerang TGNA dan kerajaan Kelantan selama seminggu baru habis,

    Begitu juga isu sponsor TGNA pergi Haji, maka berlari agensi yang berkaitan sampai terjun ikut tingkap punya la laju nak siasat sampai tak sempat nak keluar ikut pintu.

    Tapi scandal BALAK kali ni sunyi sepi termasuklah dari Omak sekali.

    Perlantikan SU PAS ke jawatan Naib Presiden FAM, satu jawatan yang amat mustahil dipegang oleh pemimpin pembangkang juga menjadi misteri.

    Adakah PAS sudah menjadi "KEKASIH GELAP" UMNO.....???????.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah politik namanya
      Kau ni bodoh, payah nak faham

      Tulis berjela jela
      Kononnya cerdik sangat lah tu.

      Delete
    2. Sham. Ramai yg dah tahu permainan Haron Din dan Hj Hadi. Berselindung cerita hudud tetapi berkiblat kpd umno. Beriya-iya tv umno memuji kerajaan pas kelantan tetapi ada agenda tersembunyi.

      Delete
    3. Dari dulu smpi skrg fitnah ug x abis2 lg...fitnah dah jadi darah daging...seigt aku siapa yg mintak jawatan.tpm fan 4 timb menteri dulu...cer tanya anak nuar dan fizi pondan...opss pandan

      Delete
    4. Psm tak perjuangkan hak melayu. Elok sangatlah tendang awal2 sebelum buat taik macam pas.

      Delete
    5. Psm tak perjuangkan hak melayu. Elok sangatlah tendang awal2 sebelum buat taik macam pas.

      Delete
    6. 22.33....pondan fizi tu klu tutuh puki mak hang, bunting oiiii..

      Delete
  6. najib dan rosmah akan dihukum mati dengan kerusi elektrik di amerika! gwa akan adakan majlis kesyukuran secara besar-besaran selepas hukuman mati itu dilaksanakan! kah! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. gua plak mau tengok mereka dihukum mati dengan guna gas sainida! tentu mereka akan menderita terjerit-jerit sebelum mati! kah! kah! kah! kah!

      Delete
    2. mungkin negara lain boleh mencuba hukuman mati dengan mengikat najib dan rosmah di atas timbunan kayu dan dibakar hidup-hidup! tentunya seronok melihat iblis dua ekor nie dibakar hidup-hidup serta terjerit dan meraung kesakitan!

      Delete
    3. Di Amerika, negeri mana yg jatuhkan hukuman mati pd pesalah rasuah?

      Kauorang tak payah komen kalau bodoh. Nampak sgt kauorang tak lulus Spm, iq rendah.

      BODO BUAT KERJA BODO.

      Delete
    4. kes bunuh altantuya lah bengong! buat kerja bodo bapak kaulah bangsat celaka!

      Delete
    5. 15:14 mana bukti najib bunuh
      Masa perbicaraan dulu knp peguam tak panggil najib, karpal belum mampus lgi, karpal singh bodoh sgt ke? Atau kau rasa kau lebih cerdik dari karpal singh?
      Karpal singh adalah peguam pemerhati bg pihak keluarga altantunya. Karpal bisu ke?

      Pesanan dari penaja rancangan,

      BODO BUAT KERJA BODO.

      Delete
    6. Bodoh dan x amanah...

      Delete
    7. Elehhhhh...bila karpal tanya motif pembunuhan, cepat2 PEGUAMBELA pulak yg tolak.. Aps PEGUAMBELA laku cam gitu....

      Delete
  7. Pas ni masa ada geng 18 denan masa dah tiada eng 18 sama saja senak otak.

    Hari semalam, 23/9/2015 Setiausaha Agong kata "dalam msyuarat panjang lebarnya Pas menetapkan tidak membuat komen yang panjang sekarang kerana pakatan itu baru sahaja ditubuhkan"Rujuk : http://www.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/37532-kerajaan-selangor-tidak-tergugat-pas

    Hari ni pulak Timbalan Presiden dah langgar keputusan mesyuarat. Rujuk : http://www.harakahdaily.net/index.php/headline/37545-keputusan-pas-tepat-tak-sertai-persidangan-meja-bulat.

    Tak sampai 24 jam dah lain. SU cakap lain, Timbalan Presiden cakap lain. Esok Presiden pula cakap lain-lain...

    Ingatkan bila geng Amanah dah keluar, kepala pemimpin Pas dah betul tune nya tetapi masih dok takok asal lagi rupanya.

    Elok Omak nasehatkan Khalid jangan join Pas...nanti kena migrin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...semenjak g18 dah xde dln pas...xde lg suara2 sumbang ajk pusat atau kebocoran minit mesyuarat...dari dulu kini fan selamanya x amanah

      Delete
    2. Semenjak pas tak ada dlm PR2, seronok aja aku rasa. Gunting dlm lipatan dah berambos. Pas sesuai join psm ndan umno. Psm ngan amno bole la pas gula-gulakan.

      Delete
  8. 14:44, 14:47 & 14:50,

    BODO BUAT KERJA BODO

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu apa peduli? tak ada fulus masuk lepas tu! kah! kah! kah! gua mau umno dan bangsat tu mampus! tak kira apa cara sekali pun!

      Delete
    2. 15:16

      LU BODO BODO BODO
      Buatlah kerja yg BODO BODO BODO.

      Delete
    3. Org pandai tak nasuk umno.
      Org bodo aje masuk amno ngan pas.
      Elok yg bodo2 ni join psm sekali tolong hadi rombongan melawat putrajaya naik bas

      Delete
    4. Bodo tu bg kat hadi

      Delete
    5. Tak pun bagi kat amnonok

      Delete
  9. 14.17 dah kalau tak panggil barua nak panggil apa lembu?.. Tu tidak sepadan dgn yg dia org musnah utk ahli yg bekerja utk kemenangan nya,dan kianat utk pengundi, ini lebih dari manusia bacul.. Kalau aku aku akan letak manusia tak ada maruah. Manusia yg memecah belah jemaah memang nama nama itu lebih sesuai.. Kalau tak bacul ada amanah, letak jawatan.. Kalau HH di serang di hina, di fitnah tak apa pulak, hang ke tali barut Cina bukit natang DAP..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barua tu bagi kat emak ko

      Delete
    2. Pr nsk bagi psm join umno.
      Bole ikut pas sekali

      Delete
    3. Barua tu bg kat hadi.
      Haramjadah bg kat najib.

      Delete
  10. 14.17 dah kalau tak panggil barua nak panggil apa lembu?.. Tu tidak sepadan dgn yg dia org musnah utk ahli yg bekerja utk kemenangan nya,dan kianat utk pengundi, ini lebih dari manusia bacul.. Kalau aku aku akan letak manusia tak ada maruah. Manusia yg memecah belah jemaah memang nama nama itu lebih sesuai.. Kalau tak bacul ada amanah, letak jawatan.. Kalau HH di serang di hina, di fitnah tak apa pulak, hang ke tali barut Cina bukit natang DAP..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barua tu bagi kat yg sapu duit derma ngan duit simpanan org pegi haji

      Delete
    2. Psm tak untung klu masuk HR.
      Klu masuk pas atau amno baru untung.
      Bole rembat sama2

      Delete
    3. Barua tu bg kat hadi.
      Haramjadah bg kat najib.
      Bangsat bg kat badak.

      Delete
  11. 14.17 dah kalau tak panggil barua nak panggil apa lembu?.. Tu tidak sepadan dgn yg dia org musnah utk ahli yg bekerja utk kemenangan nya,dan kianat utk pengundi, ini lebih dari manusia bacul.. Kalau aku aku akan letak manusia tak ada maruah. Manusia yg memecah belah jemaah memang nama nama itu lebih sesuai.. Kalau tak bacul ada amanah, letak jawatan.. Kalau HH di serang di hina, di fitnah tak apa pulak, hang ke tali barut Cina bukit natang DAP..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panggilan barua tu elok kalu ko bagi kat emak ko

      Delete
    2. HR bagi peluang kat psm aje tu
      Hadi bole jadi pm
      Aru jadi tpm

      Delete
    3. Tak pun Aru jadi pm
      Hadi jadi tpm
      Najib jadi menteri kewangan

      Delete
  12. 14:17 memang gelaran barua adalah gelaran yg buruk kpd rakan.

    Tetapi gelaran tu je yg paling sesuai utk bekas pemimpin Pas yg kalah bertanding tubuh parti baru dan tak nak letak jawatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok kalu pulangkan gelaran barua tu kat hj hadi balik. Tak pun bagi kat penyamun derma.

      Delete
    2. Barua tu maknanya pecacai, macai, penbodek dan tak sesuai untuk hj hadi mahupun najib sebab mereka ni pemimpin , ketua atau lebih dikenali sebagai bos barua ni sesuai utk org macam ko dan penjilat² dap.

      Delete
  13. Bulun apa apa sudah kincing org apa punya org ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saja la tu...
      Pr nak bagi peluang psm join pas.

      Delete