Tuesday 6 January 2015

"DAPUR DARI SHAH ALAM UNTUK SEMUA" INISIATIF DARI DUN KOTA ANGGERIK UNTUK MERINGANKAN BEBAN MANGSA BANJIR DI KELANTAN.




"DAPUR DARI SHAH ALAM UNTUK SEMUA", Sukarelawan penuh dari Keadilan Cabang Shah Alam dengan kerjasama DUN Kota Anggerik telah bergerak ke Negeri Kelantan baru-baru ini untuk bersama-sama merasai keperitan mangsa-mangsa banjir.

Cetusan idea bantuan kemanusian dari YB Dr Hj Yaakob Sapari dan para sukarelawan ini memperlihatkan satu kerjasama yang baik diantara penduduk-penduduk setempat untuk bersama-sama menjayakan program seumpama ini demi meringankan bebas mangsa-mangsa banjir yang kita ketahui telah kehilangan hampir harta benda mereka akibat bencana banjir terburok yang melanda baru-baru ini.

Dalam temubual YB Yaakob bersama omak kau, beliau melapurkan telah menghantar 4 buah lori dengan membawa peralatan lengkap memasak, bahan-bahan mentah seperti ayam, ikan, telor, beras dan beberapa lagi barangan asas untuk memasak berserta tukang masak dibawa khas dari Shah Alam.

Dalam kesempatan itu ADUN Kota Anggerik sempat melawat ke beberapa kawasan untuk memberikan sumbangan yang termampu dan sokongan moral kepada mangsa-mangsa banjir yang dilihat masih dalam keadaan buntu dan trauma.

Tahniah diucapkan dan terima kasih kerana sudi menjemput omak kau bersama-sama menyertai Misi Kemanusiaan bersama-sama Team Kota Anggerik. Syabas juga diucapkan kepada para petugas dan sukarelawan yang bertungkus lumus tanpa mengenal erti penat lelah dalam menjayakan misi kali ini. 


PENGALAMAN MENDEWASAKAN KITA .. IANYA TIDAK DAPAT DIJUAL BELI ... PENDERITAAN MENGINSAFKAN KITA .. IANYA MAMPU MENYEDARKAN SIAPA KITA. 

4 comments:

  1. Berkenan pd cermin mata yg dipakai oleh perempuan yg berdiri tengah barisan belakang sekali. Apakah jenama cermin mata itu?

    ReplyDelete
  2. Salam.

    Melihat kepada scenario keadaan banjir di Kelantan yang melibatkan 9 Jajahan iaitu Gua Musang, Jeli, Kuala Krai, Machang, Pasir Mas, Pasir Puteh, Tumpat, Tanah Merah dan Kota Bharu dengan tempat terjejas teruk seperti Manek Urai, Latarek Luloh, Dabong dan banyak lagi.Rata-rata, rakyat Kelantan drp kawasan banjir ini sekarang "Menangis Tidak Berlagu", "Termenung Mereka sendiri akan Masa Depan Yang amat Kelam", akan tetapi harapa yang sekian lama diletakkan dan dibanggakan ke atas Para Pucuk Pimpanan PAS berbagai Peringkat, hanyalah seperti pegar memakan padi.

    Para Pemimpin PAS sungguh pandai bermain kata-kata, menunding jari kesana kemari, tanpa memperdulikan apa nasib mangsa banjir. Segolongan mereka yang digelar Ustaz, Ulama, Alim Agama iniyang rata-rata memiliki Sejemput Janggut di Dagu ini, menunjukkan kedangkalan tahap keImaman masing2.. Mereka yg digelar beriman ini, mula menunjukkan sikap dan tamak haloba, ego, bongkak dan sombong terlampau apabila mereka-mereka ini mengeluarkan kata-kata yang tiada satu pon yang dapat menghilangkan kegusaran, menghapus penderitaan, apatah lagi bersimpati dengan musibah banjir yang melanda.Jauh sekali mereka ingin atau mahu memohon maaf di atas kedhaifan dan kurang cekapan mentadbir urus musibah banjir, malah mereka mengemukan pelbagai alasan seolah lari drp tanggungjawab dan tiada pon sifat mahu muhasabah diri.. Ini ker Islam Pas???

    Sudah dinyatakan bahawa Kerajaan pusat jugaklah yang akan mengeluarkan danan sebanyak RM52.5 juta mungkin lebih untuk membina kembali rumah-rumah yang di hanyutkan airbah yang deras dan laju. Tetapi jumlah ini akan naik sekali ganda, mungkin berganda-ganda, apabila diwartakan semua penempatan di perairan sungai tidak selamat di diami, maka akan berdondong-dondong lagi yang akan merayu memohon bantuan perumahan drp Kerajaan.

    Masalah Utama yang menyebabkan Air Bah Laju dan Deras naik mendadak di kawasan 9 Jajahan tersebut adalah keranan kerakusan Pihak Pentadbiran Negeri Kelantan di Bawah Kerajaan PAS dalam memberikan sejumlah 4,000 hektar tanah kpd Jahanam Bga dan Ngeh Bersaudara drp DAP, yg mana secara fizikalnya boleh dilihat kekayaan mereka bertambah selepas projek balak & tanah diperolehi drp Kerajaan Pas Kelantan..

    Anak-anak Kelantan diSERU agar menuntut Pembentangan dan penjelasan drp Kerajaan Kelantan:

    1. Berapakah Hasil Kerajaan Pas perolehi daripada Hasil Penjualan Balak & Tanah di kawasan terbabit?

    2. Siapakah yang bertanggungjawab memberikan kelulusan ke atas aktiviti pembalakkan tersebut?

    3. Apakah pemberian ini mengikut prosedur dan tatacara urusan Tanah Kelantan?

    4. Kemanakah Wang Hasil Penjualan Balak dan Tanah dibelanjakan.

    5. Jika sekiranya di Selangor, MB Azmin Ali menuntut semula pembayaran balik wang sejumlah RM2.6 juta yang dikatakan dibayar dengan tidak mengikut peraturan dan prosedur tertentu...APAKAH boleh Anak-Anak Kelantan mendesak Kerajaan PAS menuntut ganti rugi drp DAP Bangsat Nga & Ngeh Bersaudara ke atas kerugian yang mereka alami akibat drp Banjir Besar melanda. Ini adalah Hak Mereka sebagai Rakyat yang tertindas dan teraniaya akibat drp Kerakusan DAP Bangsat meneroka dan membotakkan kawasan Tadahan Hujan.

    6. Rakyat Kelantan kesemuanya mestilah bangun menuntut Hak dan Kebenaran drp Kerajaan Pas Kelantan.. Kalau Hak sendiri pon tak mampu dibela, jangan harap Banjir seperti ini tidak berulang kerana Kerajaan Pas akan memberikan lebih banyak kawasan Balak demi untuk mendapatkan DANA PILIHANRAYA ke 14.

    Apakah Rakyat Kelantan "THE RED WARRIOR" ini betul-betul berani? atau hanya gah pada slogan saja?

    ReplyDelete
  3. ROSMAH MANSOR JKK6 January 2015 at 07:43

    Anon 01:52 perbelanjaan rosmah makan angin sekeluarga guna jet kerajaan tak nak siasat ke..... malam tak dapat sengama ngan bini... terus merapu.... kah kah kah

    ReplyDelete
  4. Kat kelantan masih ada balak lagi ke? ingatkan dah abis licin kena sapu PAS dan DAP...patut laa Trg dan Pahang tiada pernah kena banjir sebab dorang simpan balak dan tak usik pun hutan ...lihat bagaimana sungai pahang dan kemaman tu jernih jer airnya..boleh nampak macam macam ikan berenang..tul tak anon 01:52 keh keh keh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...