Thursday 8 January 2015

JAKIM SIASAT GAMBAR PERSENDAKAN SOLAT YANG TERSEBAR LUAS DI MEDIA SOSIAL.



Gambar yang tersebar di media sosial menunjukkan enam lelaki seperti sedang solat berjemaah namun tiga daripada mereka tidak memakai baju sehingga mendedahkan pusat, seorang berseluar pendek di atas lutut, seorang seperti sedang menggunakan telefon bimbit dan seorang lagi memegang rokok.

PUTRAJAYA - Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) menyiasat gambar tersebar di media sosial yang menunjukkan sekumpulan lelaki seolah-olah mempersendakan ibadah solat.

Ketua Pengarah Jakim, Datuk Othman Mustapha yang menyelar perbuatan itu berkata, ia adalah satu penghinaan kepada agama Islam.

“Kalau betul (mereka) Islam yang sudah tahu selok belok agama, bererti itu satu penghinaan. Kita sedang siasat perkara itu.

“Jika mereka masyarakat yang baru peluk Islam dan tidak tahu tata tertib tentang solat, itu kita boleh maaf. Sebab dia baru belajar, walaupun pakaian sebegitu,” katanya.



7 comments:

  1. Dorang ni berguru dengan setan yang dikenali keh keh keh

    ReplyDelete
  2. Dia org tengah belajar sembahyang kut ...

    ReplyDelete
  3. Kenapa muka di tutup . inilah yg salah dilindungi ... Mangsa kezaliman di dedah ... Ini juga perangai org melayu konon nk Jaga maruah org yg xada maruah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh. Konon nak bagi semua org tau, tapi muka dikelabukan. Rakyat diminta beri kerjasama membenteras jenayah, kerjasama apa ke bendanya, rupa musibat semuanya tidak didedahkan.
      Omakkau tolong clearkan wajah mereka.

      Delete
  4. Abg Long kawasan akan siasat perkara ni. Jika didapati gambar ni tulen dan berlaku di Malaysia, abg Long kawasan tidak teragak2 utk bertindak.

    ReplyDelete
  5. Malaysia x habis2 dgn musibah, tu kira musibah lh tu, agensi islam berlambak lambak, imam, mufti, ustaz bertauliah x bertauliah, pendakwah bebas x bebas, ape lg yg x de berkaitan islam, negara islam, menteri agama islam, perdana menteri islam tp musibah tetap turun...Ya Allah berikan lh pertunjuk mu ...

    ReplyDelete
  6. Org dlm gambar tu smua taik hanjing

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...