KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 7 September 2015

WAJAH MAT REMPIT YANG REMPUH PEGAWAI TRAFIK POLIS WANITA SEHINGGA MAUT



KLUANG
: Seorang pegawai penguat kuasa trafik dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kluang maut akibat dirempuh Mat Rempit dalam Ops Roda/Rempit di KM58, Jalan Batu Pahat-Mersing di sini awal pagi semalam.

Beliau meninggal pada pukul 12.45 tengah hari semalam di Hospital Enche' Besar Hajjah Khalsom (HEBHK) di sini. Mangsa sebelum ini dilapor berada dalam keadaan kritikal di hospital.

Ketua Polis Johor, Datuk Rusli Ahmad berkata jenazah Inspektor Margaret Tagum anak Goen, 32, telah dituntut suaminya Leon anak Bahak, 37, untuk disemad di Bau, Sarawak.

Kejadian berlaku pada pukul 2.40 pagi ketika Tagum sedang melakukan sekatan jalan raya bersama 20 anggota trafik dan pasukan sukarelawan polis.

Seorang daripada sekumpulan Mat Rempit yang datang dari arah Mersing menuju bandar Kluang telah merempuh pegawai tersebut ketika mereka cuba meloloskan diri dari sekatan itu.

Rempuhan itu menyebabkan Tagum patah tangan, tulang pinggul dan kaki selain mengalami pendarahan dalaman.

Rusli yang diiringi Ketua Polis Daerah Kluang, ACP Mohamad Laham turut melawat mayat mendiang di hospital.

Beliau berkata penunggang yang berumur 17 tahun itu dapat ditahan selepas dia terjatuh dari motosikalnya manakala enam rakannya yang melarikan diri turut ditahan kemudiannya.

Katanya kesemua mereka yang berumur antara 14 hingga 20 tahun itu didapati tidak mempunyai lesen dan dipercayai sedang berlumba ketika kejadian.

Menurut Rusli, kesemua mereka kini direman selama empat hari.

Sementara itu Leon yang merupakan anggota tentera di Kem Mahkota di sini merasa terkilan kerana isterinya dilanggar ketika menjalankan tugas.

Mereka mendirikan rumah tangga sejak enam tahun lepas.

11 comments:

  1. posting ni omak dapat credit semula...
    tahniah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn awal sgt bagi credit nanti debit balik.budak!. budak rempit ni harus dijatuhkan hukuman berat kalau tidak beginilah jadinya tangkap lepas ! Hanya akan beranikan mrk melakukan lg kerja tak berfaedah ni dan akhirnya polis mati katak begitu sj. Nanti kata bawah umur utk lepas tetapi siapa yg bertanggungjawap??? Maka kalau salah mesti hukum tak kira usia atau alasan ,kalau tidak mrk tidak akan berhenti melakukan kerja jahat ini.

      Delete
  2. Mak bapak budak ni mesti pengikut macai aljubooori nihhh...kikikiki....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan Kluang dan Tenggara kubu kuat UMNO NGOK ke?

      Delete
    2. ingatkan dah malu nak sokong dacing...
      rupanya masih ramai lagi yg masih setia dgn najib & pak2 menteri angguk najib...
      kahkahkah...

      tahniah omak alu2kan sangpurba dacing main kat laman ni...

      letak gambar dacing la kat page ni...

      Delete
    3. Umno parti babi

      Delete
    4. 14:54..ko dan bapak ko spices taik babi..kahkahkah

      Delete
  3. Hai la budak...patutnya ko ni kt rumah time2 camtu....mengulangkaji nk peksa spm kan? kasihan mak bapak ko...apa la yg ko temberang kt diorang kan?dah jd camni sape yg susah??mak bapak jugak....klau tak serik jugak tak tau la aku nk ckp....

    ReplyDelete
  4. Umno/malaysia dibarisi kabinet penyamun

    ReplyDelete
  5. sepandai pandai tupai melompat akhirnya jatuh ketanah jua, sama mcm nuar aljubori, sepandai pandai dia menjubur bontot akhirnya masok penjara juga..ngeh3

    ReplyDelete
  6. Aku suka juga budak ni dan kawan-kawan dia biar reput dalam jel. Bagusnya benda ni berlaku dan orang yang berkenaan tak kira siapa tewas!! Ditempat aku ramai yang tak berlesen, tak bertopi keledar, naik motor macam jalan ni bapak dan datuk dia punya. 3 tahun dulu sorang kojol; kat jalan. Bapak dia kerja tangkap orang. Puas hati orang kampung. Kalau kerja menangkap dan menahan pilih memilih, tak kira siapalah yang cedera dan mati, itu memang patut. Baru adil.

    ReplyDelete