KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 7 September 2015

BEGINILAH APABILA ALI RUSTAM SUDAH TIDAK MEMPUNYAI JAWATAN DILAYAN DALAM UMNO?????


Dulu semasa Tan Sri Dato' Seri Mohd Ali Rustam ketika menjawat jawatan sebagai Ketua Menteri Melaka jangan nak cakaplah, setiap persidangan maupun mesyuarat hatta himpunan UMNO di negeri Melaka pasti diberikan tempat dan kedudukan yang cukup hebat, kini bila semuanya itu lesap dan terbang dari tangan dilayan ala-ala kadar sahaja.

Terbaru rakaman gambar mengenai pembukaan mesyuarat UMNO Bahagian Masjid Tanah oleh Dato' Seri Ahmad Zahid Hamidi .. beliau sekadar berdiri dibawah pentas utama sedangkan rasanya ada lagi tempat dipentas utama untuk beliau dijemput berdiri bersama-sama dengan barisan pemimpin utama UMNO.

Adakah terlepas pandang atau sememangnya dirancang?????? ... atau sememangnya sudah menjadi budaya UMNO dari dulu kini dan selamanya????

59 comments:

  1. Jadi ambil pengajaran dari sini.

    OmakKau, Hadi dan Haron Din yang totok jilat Najib dan UMNO, kalian akan jadi begitu jua bila khidmat setia tidak di perlukan lagi.

    Sekarang kamu rasa kamu hebat sebab ada Najib tapi bila rejim ini tumbang kamu akan tumbang sekali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berok2 dan babi2 dari parti cangkul asyik dgn kalimah ug...ug...ug...hingga sekarang tak nmpak apa benda pun ug tu.

      Kalah bertanding tubuh parti baru
      Parti baru namanya parti cangkul
      Nama pertama gerakan haru biru
      Pemimpin ramai pengikut 3 ekor.

      Delete
    2. Ali Ruatam tak pernah tuduh oramg melaka undi pakai cai. Dia pun tak buat particularly baru.

      Bukan macam cap cangkul, kalah,, merajuk, buat particularly baru dan Jadi hamba Bukit Penang.

      Tulang Loser update komen kat sini apasal ya? Blog dia Loserwave kena langau kotttt

      Balik la TulangLoser, boss hang pun dah boring drngan hang. Menyusahkan GHB Dan DAP saja tulang loser ni

      Delete
    3. Anon 14:46, Awak yang bengong. Hadi dan Haron Din secara terbuka membela Najib dan semua media perdana melaporkannya. Banyak video Hadi dan Haron Din dalam Youtube yang sokong Najib dan UMNO.

      Walaun memang tolol, hari ini Hadi keluar statement nak tentang pembangkang sendiri dan bukan UMNO.

      Kalau sudah di perbodohkan akan terus kekal IQ zero, itulah Bai'ah Cagar Isteri Talak Tiga yang bercanggah Al-quran dan sunnah walaun mcm awak ni masih sokong dan mungkin sign padahal menghina Ibu, mungkin Isteri atau adik awak.

      Delete
    4. LGE jumpak NaRi dgn Najib okey jerr

      Delete
    5. Loser jgn nangia.okey. Mat Shampoo selfie dgn amoii

      Delete
    6. Yg byk post UG la, GHB la...macai umno. Ni keturunan mengemis mintak simpati umno. Jadi barua spjg hayat...

      Delete
    7. MAJLIS KAFARAH KHALID JADI BAHAN SINDIRAN!!!

      Heh! Siapa sangka. Ingatkan kebijaksanaan Si Khalid Samad tu mengadakan Majlis Kafarah yang bersandarkan kepada maksud dari Al-Qur'an akan diterima oleh semua pihak secara terbuka.

      Tapi hakikatnya, tindakan Si Khalid Samad tu mempergunakan ayat Al-Qur'an bagi menghalalkan Pengkhianatan yang dilakukan sebelum ini hanya mengundang sindiran semat - mata.

      Jika sebelum ini, pelbagai pihak sudah menjelaskan bahawa Majlis Kafarah yang dilakukan oleh Si Khalid Samad tu tidak cukup untuk menghapuskan sumpah Bai'ah yang dibuat sebelum ini.

      Malah, perkara itu juga turut mendapat perhatian dan juga respon dari Mursyidul Am PAS, Datuk Dr. Haron Din, yang menyifatkan Si Khalid Samad tu tak faham mengenai sumpah Bai'ah itu sendiri.

      Kali ini, tindakan yang dilakukan oleh Si Khalid Samad tu hanya sekadar mengundang sindiran dari kepimpinan PAS Selangor yang mendoakan semoga majlis tersebut diterima Allah S.W.T.
      SHAH ALAM - Pas Selangor berharap bayaran kafarah yang dibuat dua ahli parlimen negeri itu diterima dan mereka dijauhkan daripada laknat ALLAH.

      Timbalan Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Ahmad Yunus Hairi mengambil pendirian enggan memanjangkan kritikan terhadap perbuatan kafarah sebagai tebusan berikutan melanggar sumpah bai’ah kerana bertindak keluar Pas.

      “Pas negeri (Selangor) pun tak mahu memanjangkan isu ini, terpulang kepada mereka. Berbai’ah dengan menyebut nama ALLAH sebagai satu jaminan untuk tetap bersama dalam Pas untuk memperjuangkan Islam.

      “Saya pun tidak pasti sama ada mereka ini turut berbai’ah sebab sumpah ini dilakukan secara beramai-ramai. Semoga kafarah mereka diterima ALLAH,” katanya, semalam.


      Beliau yang juga Exco Hal Ehwal Agama Islam, Jawatankuasa Adat Melayu, Pembangunan Desa dan Kampung Tradisi berpendapat, kafarah yang dilakukan bekas ahli Pas berkenaan memberi gambaran kesan yang tidak baik kepada parti dan juga Islam itu sendiri.
      Hakikatnya, memang itulah yang diharapkan. Semoga tindakan yang dilakukan oleh Si Khalid Samad tu diterima. Tapi, Pengkhianatan yang dilakukan terhadap kepercayaan yang diberikan oleh PAS sebelum ini jangan harap orang akan lupa begitu sahaja!!!

      Delete
    8. 15.09 puaka umno. Copy paste laga2kan pas & ghb. Babi pukimak kau la sial

      Delete
    9. ingatkan dah malu nak sokong dacing...
      rupanya masih ramai lagi yg masih setia dgn najib & pak2 menteri angguk najib...
      kahkahkah...

      tahniah omak alu2kan sangpurba dacing main kat laman ni...

      letak gambar dacing la kat page ni...

      Delete
    10. Hahaha....apa nak buat ghb belum ada menampakan belangnya maka bolehlah diburuk dihina dikutuk, asal ghb mampu teruskan perjuangannya tanpa melihat kebelakang maka pasti akan berhasil satu hari nanti. Tak kira dlm party atau dlm kehidupan bila berkuasa punyai pangkat memang akan dipandang mulia dan diampun diangkat tetapi bila hilang taringnya tak akan dipandang hanya menunggu masa untuk ditendang. Inilah manusia tak takut pedoman allah tetapi takut akan pandangan manusia lainnya.

      Delete
    11. GHB umur tak panjang bro. Esok mampuslah .... fulus yilek supporter yilek

      Delete
    12. ingatkan dah malu nak sokong dacing...
      rupanya masih ramai lagi yg masih setia dgn najib & pak2 menteri angguk najib...
      kahkahkah...

      tahniah omak alu2kan sangpurba dacing main kat laman ni...

      letak gambar dacing la kat page ni...

      Delete
    13. cai undi cai undi....tak ada????

      Delete
  2. Perut si rauf tu je dah boleh muat 2,3 org..kenyang mkn duit derma

    ReplyDelete
    Replies
    1. WAKIL RAKYAT GHB DITAWAR KHIDMAT "CINA BUTA"!!!

      Hahaha!!! Geli bulu ketiak bila baca kenyataan yang dikeluarkan oleh Datuk Jamal Md Yunus ni. Nampak sangat dia menyindir puak - puak Geng Haprak Baru yang jadi Pengkhianat tu.

      Tapi, Geng Haprak Baru tu tak boleh salahkan kenyataan yang dibuat oleh Datuk Jamal ni sebab penyakit tu diorang sendiri jugak yang cari. Diorang yang angkat sumpah Bai'ah tu.

      Dan diorang jugak yang bersetuju nak tandatangan sumpah tersebut sebelum ini. Bahkan, diorang jugak yang beria - ia nak meninggalkan PAS. Sedangkan dalam masa yang sama, takde siapa pun suruh diorang jadi Pengkhianat! Sendiri cari penyakit, sendiri tanggung la!!!
      PETALING JAYA: Ketika bekas wakil rakyat PAS yang menyertai Parti Amanah Negara berhadapan isu bai'ah talak tiga ke atas isteri mereka, seorang pemimpin Umno tampil menawarkan khidmat 'cina buta' sebagai penyelesaian.

      Ketua Umno Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Md Yunos berkata, 35 sukarelawan berumur dalam lingkungan 35 tahun yang berstatus bujang dan duda sedia untuk menyediakan perkhidmatan berkenaan.

      Jelas Jamal yang juga Pengerusi Gabungan NGO Melayu Islam itu lagi, bekas pemimpin PAS yang berminat hanya akan dikenakan bayaran serendah RM14 iaitu kadar untuk dua gantang beras.
      "Bekas kepimpinan PAS yang terlibat dan berminat boleh menghubungi kami bagi berbincang lanjut mengenai tawaran ini.
      "Terma dan syarat lain mengenai tawaran ini terutama tempoh perkahwinan boleh dibincangkan dengan lebih lanjut kemudian," katanya.
      Sebelum ini Ketua Hakim Syarie Kelantan, Datuk Daud Mohammad menasihatkan Ahli Parlimen Kuala Krai, Dr Hatta Ramli supaya memberi penjelasan kepada Mahkamah Syariah negeri itu berhubung dakwaan taklik cerai talak tiga yang dibaiahnya.

      Delete
  3. Itu memang mainan umno.......bila kau jatuh nah orang baru akan mempermainkan kau......tak kira kau siapa.....Budi bahasa tolak tepi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Loooooserrrrr

      Delete
    2. 14:56mabuk pil kuda hadi.kahkahah

      Delete
    3. 15.07 umno parti babi..kahkahkah. kau jadik barua kpd babi2 penyamun duit negara

      Delete
    4. 15:15 parti babi ok lg xda kutuk org barua ke hapa ke.tp ko dah jadi babi lg bodoh. Kahkahkah

      Delete
    5. 15:15..Hakikatnya ko la benda busuk yg keluar dari lubang jubur babi..benda tu dinamakan oleh manusia sebagai taik babi, taik babi haramjadah..ngeh3

      Delete
  4. Itu pun ali rustam & umno totok yg lain tak ambil pengajaran....

    ReplyDelete
  5. Laaa.bongok nye artikel omakkau... Xda isu ke...sah2 bangang tanpa sempadan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom aku belanja kao makan tomyam dengan sirap bandung. Moga2 LOSER kao tu kurang sikit dalam otak.

      GHB-PAN-CANGKUL = LOSER

      Delete
    2. Xnk.aku nak mkn pil kuda hadi.kahkahah

      Delete
    3. PAN lg mulia xda uturn2.Kalau pas dh jadi parti uturn2 dr pesideng sampai ke macai 15:11.hahahahaha

      Delete
    4. Bukan PAN tapi Cangkul Tayar Traktor. Cakap sila clear okey

      Bye

      Delete
    5. 15:55 xhabis2 bebal.kahkahkah

      Delete
    6. Ko lg bongok n bangang tampa sempadan sbb sibuk jugak bertempek kat bloq omakkau

      Delete
  6. UG X wujud tp ulama pil kuda dan ulama tangkap jin siang mlm dok jilat najib..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Loser kesiannya. blog sindiri tak update.

      Tulang Loser
      Loserwave

      Delete
    2. Tulang loser ke tulang babi. Kahkahkahkah

      Delete
    3. 15:54 dh kene kenan dgn pkataan loser. Mau tido pun tkejut2 sebut pkataan loser2. Kahkahkah

      Delete
  7. Ali rustam kena dok kat bawah sebab pakai baju tak ikut tema. KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  8. kah kah kah ..................... udah2 le omak kau eehh ! aku dapat rasakan bagaimana pengikut parti kuali @ parti cangkul begitu perit dan pedih dicangkul bertubi2 oleh omak kau ............. sampai naik kesian aku dgn puak2 ni ................' dah la mat sabu bawa diri pi sarawak 'goreng mengoreng' kat sana setelah 'gorengannya' kurang berkesan kat semenanjung akhir2 ni ! ............... tangkap sayu aku nengok !
    Ya Ammmmmmpunnnnnnn udah udah udah hentikanlah cangkulanmu atas kapla ini ......... idak tertahan lagi peritnya !

    ReplyDelete
  9. kah kah kah ..................... udah2 le omak kau eehh ! aku dapat rasakan bagaimana pengikut parti kuali @ parti cangkul begitu perit dan pedih dicangkul bertubi2 oleh omak kau ............. sampai naik kesian aku dgn puak2 ni ................' dah la mat sabu bawa diri pi sarawak 'goreng mengoreng' kat sana setelah 'gorengannya' kurang berkesan kat semenanjung akhir2 ni ! ............... tangkap sayu aku nengok !
    Ya Ammmmmmpunnnnnnn udah udah udah hentikanlah cangkulanmu atas kapla ini ......... idak tertahan lagi peritnya !

    ReplyDelete
  10. Kata ali rustam bongok dlm hati..."tak dpt isi dpt kuah pun jadi le".

    ReplyDelete
  11. ingatkan dah malu nak sokong dacing...
    rupanya masih ramai lagi yg masih setia dgn najib & pak2 menteri angguk najib...
    kahkahkah...

    tahniah omak alu2kan sangpurba dacing main kat laman ni...

    letak gambar dacing la kat page ni...

    ReplyDelete
  12. kah kah kah ..................... udah2 le omak kau eehh ! aku dapat rasakan bagaimana pengikut parti gadai bini @ parti pascai begitu perit dan pedih disondol bertubi2 oleh omak kau ............. sampai naik kesian aku dgn puak2 ni ................' dah la hadi sotong bawa diri pi sarawak 'mencandat sotong' kat sana setelah 'sotongnya' kurang berkesan kat semenanjung akhir2 ni ! ............... tangkap sayu aku nengok !
    Ya Ammmmmmpunnnnnnn udah udah udah hentikanlah sondolanmu atas kapla ini ......... idak tertahan lagi peritnya !Kahkahkahkah

    ReplyDelete
  13. GHB kan Loser. Cita2 nak jadi macai Abuya Bukit Penang. Rupanya setakat jadi pembancuh Teh Abuya Penang Saja la.

    Buka mulut, kena tarbi, buka mulut kena tarbi.

    Hang tengok laaaaaaaaaaaaaaa macai2 Cap Cangkul, mai pi gebang sini. Penghulu macai kepada macai semestinya Bro Tulang Loser dari Loserwaves

    Kah kah Kiokkkkkkkk nah Kaoooo eat dis.

    Hasnul GHB amacam, takkan tak minta maaf kat orang kao fitnah tak solat tu. Saifuddin dah minta maaf. Alamak lupa la, loser mana ada teluuuuuuuuurrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. 16:25 baru lepas makan pil.kuda campur babi ke.kahkahkah

      Delete
    2. 16:27 baru lepas dan kenyang mkn taik babi..ngeh3

      Delete
    3. 16:32 baru kene sondol bontot ekkkkk

      Delete
  14. kah kah kah ..................... udah2 le omak kau eehh ! aku dapat rasakan bagaimana pengikut parti gadai bini @ parti pascai begitu perit dan pedih disondol bertubi2 oleh omak kau ............. sampai naik kesian aku dgn puak2 ni ................' dah la hadi sotong bawa diri pi sarawak 'mencandat sotong' kat sana setelah 'sotongnya' kurang berkesan kat semenanjung akhir2 ni ! ............... tangkap sayu aku nengok !
    Ya Ammmmmmpunnnnnnn udah udah udah hentikanlah sondolanmu atas kapla ini ......... idak tertahan lagi peritnya !Kahkahkahkah

    ReplyDelete
  15. Pas kan parti gadai bini. Cita2 nak jadi macai Hamno. Rupanya setakat jadi pembancuh Teh Ahmad maslan Saja la.

    Buka mulut, kena tarbi, buka mulut kena tarbi.

    Hang tengok laaaaaaaaaaaaaaa macai2 Cap sotong, mai pi gebang sini. Penghulu macai kepada macai semestinya Tontowi velfire dari Nik abodoh

    Kah kah Kiokkkkkkkk nah Kaoooo eat sotong

    Harun jing jual jin amacam, takkan tak minta maaf kat orang kao fitnah tak solat tu.Hamno dah minta maaf. Alamak lupa la, pasgadaibini mana ada teluuuuuuuuurrr

    ReplyDelete
  16. Rileksla.

    Omakkau kan macai ug.kene bancuh hari2 tu biasala janji duit masyuk,halal haram blkg kira btl x omakkau

    ReplyDelete
  17. Kalau kat tempat sendiri, utamakan pemimpin lain...

    Inilah budaya umno... omakkau silap tuu

    ReplyDelete
  18. ingatkan dah malu nak sokong dacing...
    rupanya masih ramai lagi yg masih setia dgn najib & pak2 menteri angguk najib...
    kahkahkah...

    tahniah omak alu2kan sangpurba dacing main kat laman ni...

    letak gambar dacing la kat page ni...

    ReplyDelete
  19. Hoi, kami nak Hudud. Mana sudah Haji Hadi yang sembang kencang yang mahu bawa dan bahas hudud di Parlimen.

    Sekarang ni Haji Hadi kantoi lagi.. Sudahlah Raja Ponteng Parlimen Malaysia dengan makan gaji buta.

    Kalau lihat di laman sosial, Haji Hadi gemar pergi memancing atau mencadat sotong. Gambar gambar beliau kelaut melambak.

    Mana intigriti membela rakyat kawasan Marang kalau asyik mencarut atau mencandat.

    Kena kau kali ini bila Speaker sendiri komplen seperti di bawah:-


    Speaker Pandikar Amin Mulia hari ini berkata beliau belum menerima sebarang usul mengenai rang undang-undang (RUU) hudud untuk dibentangkan pada sidang Dewan Rakyat yang akan datang.

    Beliau berkata demikian ketika ditanya sama ada RUU itu akan dibawa pada sidang akan datang yang akan bermula bulan depan.

    "Saya tidak menerima sebarang usul mengenai perkara itu kerana sesi Parlimen akan datang pada Oktober.

    ReplyDelete
    Replies
    1. baiah hadi dgn allah nk laksana hudud mcmana

      Delete
  20. Kalau nama cakap besar dan bongkak, Haji Hadi adalah no.1 di Dunia.

    Beliau berkata PAS tak Join Bersih4 kerana PAS tidak di atas atau memimpin dalam perhimpunan tersebut. Katanya lagi, Gerakan Islam atau PAS mesti yang di atas.

    Tapi bila rakyat bagi PAS peluang memimpin Negeri Kedah dan Terengganu, Hadi dan Gang telah gagal dengan teruk sekali. Ini macam Tin Kosong.

    Satu penggal saja terus kena reject atau kena tendang oleh rakyat. Jangan cakap besar kalau diri sendiri pun tiada gaya pemimpin yang effective.

    Asyik panggil ahli barua, tolol, anjing, serigala tapi dia tidak pernah cermin diri kenapa rakyat Terengganu sendiri menolak beliau.

    ReplyDelete
  21. Tak leh salahkan ali rustam. Dia tahu pentas warna biru jadi dia pakai baju melayu warna biru. Tetiba sumer org pakai baju merah. Dulu masa jd KM ada PA bolehlah sound ngan PA, skrg mana ada, sumer buat sendiri. Fon pulak abih bateri. Kesian ali rustam.

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  23. Lucupun ada kesianpun ada tak apa encik ali boleh joint parti kuali naik roket berdesup keputrajaya.tak pun ikut pas kita buat hudud dulu.hudud lg penting dr putrajaya n kata rakan kaum lain.knpa semua org tak suka hudud pelik aku ramai sgt ke pencuri n penzina kat malaysia ni.Tuhan ciptakan undang undang tu bkn tanpa bersebab

    ReplyDelete
    Replies
    1. bg ug hudud ialah HUDUUUUUUIIIITTTT

      meleleh nk mengidam sedikit dr 2.6b mushitdul am..no

      Delete
  24. buncit tu dh ambik tempat ali.

    patut muat 2 org kt situ

    ReplyDelete
  25. Tabur fitnah kat bloq sendiri tak laku diaorg ni semua nak bertempek dekat omakkau jugak.sudah tu kutuk omakkau lg.nasib baik pakai nama anon kot tak tak tahu mana nak letak muka.sham tm tak apa la dia ada muka tulang besi

    ReplyDelete
  26. Gambar di atas adalah contoh terbaik budaya sebahagian besar bangsa Melayu. Kalau itu boleh dipanggil budaya, kalau tidak panggil saja perangai huduh Melayu. Tengok Almarhum Tunku Abdul Rahman bila berjaya dijatuhkan oleh tim Razak Husin. Beliau disisih. Diblackout dari akhbar-akhbar (dah tentulah akhbar ameno) dan juga radio kerajaan ameno. Beliau terpaksa menggunakan kolum sendiri dalam the Star!!. Itulah perangai huduh Melayu bukan sahaja ada dalam ameno, ia juga wujud dalam PAS !!! Perangai huduh itu tetap ada selagai ada orang Melayu termasuk dimasjid dan surau!! Undi PAS bererti undi ameno!! Same je!!

    ReplyDelete