KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 6 January 2015

EDISI MENUSUK KALBU ... KASIH IBU PADA ANAK SEPANJANG MASA DAN TIADA NILAINYA.


Rakaman gambar yang melakar seribu bahasa dan makna betapa kasih sayang ibu kepada anak tiada taranya walaupun hidup susah .. demi memastikan anak berada dalam keadaan selamat seorang ibu dirakam ketika menunggang motosikal mengikat anaknya ketubuhnya bagi memastikan anaknya lebih selamat sekiranya berlaku kejadian yang tidak di ingini.

18 comments:

  1. Artikel Omak Kau ni bagus. Tenkiu.

    Tapi pada yang sama ada bakal janda VIP kat kawasan Pantai bukan dia faham pun. Touch Hanjing dia reti la.

    Opocot

    Mak Ngah Ulu Yam

    ReplyDelete
    Replies
    1. gambar anwar naik basikal tak ada ke? dan anwar selamatkan dua mangsa kanak dilanda banjir macam pru13 tak ada ke

      Delete
  2. Bahaya tu omak kau. Kalau eksiden, sukar untuk bertindak. Lagi satu, kalu dalam kecemasan juga moto akan lebih sukar dikawal. Jangan ikut kaedah tu kalu sayang nyawa keluarga kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, ngko boleh tolong dia belikan kereta kancil tak?

      Delete
  3. Janji jangan jadi keluarga Labu Labi Matang Mareiiiiiii

    Papa dia - Sanggup menjatuhkan kawan untuk beri jawatan kepada bini.

    Mama dia - Sikit pun tak perihatin kepada orang di Kajang. Statement paling useless "Saya dapat jemputan kenduri saya mai la". Apa punya fius, jawapan nak guna dialog gula2 hacks pun tak lepas

    Dia - Pergi session touch d hanjing, tapi sesi melawat anak yatim di Pantai Dalam tak pergi. Conclusion dia : Korang ni semua booooooooooodoooooooooooooooooooo. Jenis macam ni korang sokong. Diharap juak2 PKR bolehhh pi bekam, buang benda2 toksin yang banyak di otak saudara dan saudari sekalian. Reformist adalah usaha kebenaran bukan jadi macai Mat Matang.

    Dengan Penuh Ikhlas

    Jeff Ulu Yam
    Ahli semenjak zaman Keadilan Lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak2 segelintir org ulu yam.. hanya berani komen di blog sj.. Kalau reality rasa2nya tak ada ilmu berhujah... Tgok komen... Dah tahu .... jantan atau bapok...

      Delete
    2. Pemimpin pemerintah yg cerdik pandai takut nak jwb hujah DSAI inikan org ulu. Sendiri fikirlah. Tak kira walau siapa si anuar ini baik atau jahat . Hanya ALLAHtaala sj yg boleh nilai. Bergegar malaysia dibuat anuar. Harap2 org ulu yam tak kena banjir

      Delete
    3. Pemimpin yg cerdik memang tkut ngan nuar..takut kena jubo..bergegar jubo kau keluar taik di jubo oleh anuar aljuburi...kahkahkah

      Delete
  4. 16:52 16:58 penyangak yg sama.aku benci betul dengan orang nama jeff ni...tak tau kenapa...tinggal kat HULU pulak tu.sori ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org hulu yam byk sgt mkn ikan toman. Mmg berpenyakit mental jeff hulu yam ni. Terlebih telan kepala ikan toman. Marah2 la yei jeff. i like

      Delete
  5. Gambar 3 dara dap promosi kasut pua chu kang pada mangsa banjir dan sambil angkat bendara malaysia tak ke oh mak kau , kita nak tengok gambar itu, ketawan besar selapas tengok gambar itu
    Gambar lin kit siang tak biarkan amoi redah banjir tak ke, kita orang ketawa besar tengok gambar itu siar media the rocket

    ReplyDelete
  6. Aku pernah pergi air terjun sg tua kat ulu yam .memang kawasan hutan.ramai orang asli kat situ.entah2 Jeff ni keturunan orang asli baru dapat keyboard.

    ReplyDelete
  7. selamat datang bulan Januari!! semoga bulan ini membawa berkah dan membukakan pintu kesuksesan serta kebahagiaan untuk kami semua. Amiin, amiiin..

    ReplyDelete
  8. Komen orang Hulu tak ada siapa kisah.asik anjing anjing anjing ... tuuih

    ReplyDelete
  9. Heran betul, kenapa Najib seorang shj yg kena jangkitan kuman ecoli?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bini Najib terbeli banyak Coli di Hawaii.. kah kah kah!

      Delete
  10. mengimbau kembali kisah dua puluh dua tahun dulu (ketika tu belum mampu pakai kereta lagi) bila bawa anak sulong saya (lelaki) ke tadika dia saya terpaksa ikat dia ke badan saya macam kakak kat atas tu sebab anak saya yang tu memang buas dan lasak tak reti duduk diam... kalau tak diikat melelong motor saya kalau dia buat hal.. tapi sekarang anak saya tu pun dah berkahwin dan saya bakal menimang cucu tak lama lagi tapi bila imbau balik kisah-kisah lampau membesarkan anak-anak dengan pendapatan yang tak seberapa ada yang sedih dan juga yang lucu bila dikenangkan..

    ReplyDelete
  11. Saya juga memuji sikap dan tidakan ibu ini. Yang sebensarnya perkara serupa kerap juga saya terlihat di Sentul tetapi yang membuat begitu ialah seorang lelaki keturunan Punjabi yang mengikat anaknya dengan kain (munkin kain tudung/selendang ibunya) dalam perjalanan ke sekolah. perkara ini sudah lama. Mungkin budak itu sedang belajar di universiti atau pun bekerja. Apa-apa pun ibu ini sememangnya harus dipuji berbanding mereka yang naik motorsikal dengan tiga atau empat anak diwaktu petang bersiar-siar sedangkan jalan sibuk dengan pengguna yang sedang balik dari bekerja.

    ReplyDelete