KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 7 January 2015

MALAYSIA BAKAL DI LANDA MUSIM SEJUK LUAR BIASA.



Selepas fenomena banjir besar melanda negara nampaknya satu lagi berita yang kurang baik diterima dimana rakyat Malaysia dinasihatkan supaya bersedia untuk menghadapi fenomena cuaca sejuk luar biasa dalam tempoh terdekat seperti yang berlaku di negara ini pada Januari tahun lalu.

Fenomena ini dikatakan bakal dirasai oleh negeri-negeri disebelah Pantai Timur semenanjung Malaysia yang baru saja menghadapi bencana banjir besar yang menyebabkan kerugian hampir Rm1 billion untuk negeri Kelantan sahaja.

Pakar Geografi dan Kajian Iklim Bandar, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Datuk Dr. Shaharuddin Ahmad berkata, fenomena itu bakal melanda negara ini disebabkan dunia berdepan dengan perubahan cuaca secara menyeluruh.

“Ketika ini cuaca sejuk melampau berlaku di Siberia, Rusia. Tiupan udara bertekanan udara tinggi dari Siberia itu bergerak ke China dan akan membawa cuaca sejuk memasuki Laut China Selatan sebelum bergerak ke negara-negara Asia Tenggara termasuk Malaysia sepanjang musim Monsun Timur Laut.

“Justeru, adalah tidak mustahil fenomena cuaca sejuk ini bakal melanda negara sekali lagi dalam jangka waktu tertentu sebelum musim monsun itu berakhir pada Mac nanti,” ujar Shaharuddin yang dipetik akhbar KOSMO!

10 comments:

  1. Musim buat anak turrrrr. Tambah lagi rezeki. Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau makjan nak tambah apa?

      Delete
  2. ni semua krn pembalakan kat kelantan !...................kata macai

    ReplyDelete
  3. Banjir yang berlaku di Kelantan adalah besar kemungkinan berlaku kerana HAARP TEKNOLOGY.

    Apakah itu HAARP TEKNOLOGY?

    HAARP TEKNOLOGY adalah suatu teknologi yang dicipta oleh orang yahudi untuk mengubahsuai cuaca. Contohnya untuk mencipta ribut puting beliung, banjir, kemarau, tsunami dan gempa bumi.

    Teknologi ini menggunakan kuasa antenna pemancar komunikasi yang telah diubahsuai frikuensinya.

    Yahudi amat gemar menggunakan teknologi ini keatas musuhnya.

    Kenapa dipilih Kelantan?

    Fikirlah sendiri..............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa punya bahalul teori kau wahai anon 16.30, ni lah jadinya apabila suka percaya teori manusia cuba banyakkan baca al quran tak lah jadi sesat. Ada akai ka manusia boleh mencipta fenomena alam????..

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  4. Bolehlh anjing Ulu Yam mengawan lama sikit Kat venting.... Sampai berlepos pos

    ReplyDelete
  5. Sebelum ckp org bahalul cer type HAARP kat google. Kesian mamat tu kena bahalul. Lg pun dia ckp kemungkinan jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu...sebelum nak bahalolkan orang...cer paham ayat tu dulu...KEMUNGKINAN...anon 8 January 2015 at 01:00...

      Delete
    2. HAARP bukan cerita tahyul, fasiliti HAARP di seluruh dunia telah dikaitkan dengan banyak kejadian bencana luarbiasa yang melanda negara negara tertentu, malah banjir besar turut melanda palastine baru baru ini. Kejadian ini menepati ramalan Rasullulah berhubung dengan keupayaan dajjal di akhir zaman untuk mengubah cuaca ; antara lain menurunkan hujan. Malah Allah juga telah berfirman bahawa " telah timbul berbagai kerosakan dan bencana di darat dan di laut dengan sebab apa yang telah dilakukan oleh tangan manusia (timbul yang demikian) kerana Allah hendak merasakan mereka sebahagian dari balasan perbuatan perbuatan buruk yang telah mereka lakukan supaya mereka kembali (insaf dan bertaubat) ar ruum ayat 41

      Delete