Friday 12 June 2015

AHMAD MASLAN CAKAP KERANA GST LAH MENYEBABKAN KEDAI-KEDAI MENJUAL BARANGAN PERABOT DAN ELEKTRIK MENGADAKAN JUALAN MURAH.



Datuk Ahmad Maslan terus mempromosi kebaikan pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang diperkenalkan 1 April lalu.


Terbaharu, Timbalan Menteri Kewangan itu mengaitkan jualan murah barangan kelengkapan rumah seperti perabot dan elektrik serta makanan hasil pengenalan GST yang menggantikan SST.


Dalam status terkini di akaun Twitter, Ahmad berkata, penurunan Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) dari 10 peratus kepada enam peratus di bawah GST mendorong syarikat-syarikat itu mengadakan jualan murah.


“Era GST ini jualan murah diteruskan kesan turun cukai 10 peratus Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) kepada enam peratus GST. Contoh empat premis/syarikat iklan dlm Berita Harian 12/6,” katanya.


Ahli Parlimen Pontian itu memuat naik empat keping gambar keratan iklan di dalam akhbar Berita Harian yang menunjukkan promosi besar-besaran harga barangan.


Kenyataan Ahmad itu bagi membuktikan pengenalan GST menggantikan SST tidak menjejaskan syarikat-syarikat untuk membuat jualan murah kepada pengguna.

12 comments:

  1. Mmg bebal macam ted manoff! Tgk muka pn dh menyirap darah, nasi goreng tnpa gst konon, tlglh jgn perbodohkn rakyt! Cukup ted manoff sorang je bodo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau jangan lupa hasan malek! Koh! Koh! Koh!

      Delete
  2. Very fool minister...

    ReplyDelete
  3. Ahmad maslan anak haram

    ReplyDelete
  4. Hoi banggang cuba ko bezakan dgn harga sblm adanya gst yg lbh Murah.skrg pekedai mark up harga lps tu buat diskaun tp harga ttp mahal,hoi Tolong buat perbandingan banggang!!!

    ReplyDelete
  5. Dah makin gelong mntri pasola kat melesia nie...

    ReplyDelete
  6. Untung la sapa2 yg hari2 makan sudu ngan periok belanga.
    Harga makanan tu dah jatuh....

    ReplyDelete
  7. Apa kau orang ini itu jual raya macam tahun lepas juga

    ReplyDelete
  8. Susah kalau menteri dah gila! Haru-biru dibuatnya!

    ReplyDelete
  9. Ahmad Mazlan cga 385 Gila Songkok Tinggi memang otak gila kelakar!

    ReplyDelete
  10. Malang sungguh UMNO tak ada seorang pun yang pandai! Yang ada hanyalah jenis hasan malek dan mat maslan! Parti bodoh nak mampus! Tunggu hari aje rakyat nak humbankan dalam kolam najis!

    ReplyDelete
  11. mat lan..cau ni bahalol nak mampus..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...