KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 2 June 2015

AKHIRNYA PENJENAYAH YANG PALING DIKEHENDAKI DISABAH YANG MERUPAKAN ADIK KEPADA NOH OMAR BERJAYA DITANGKAP POLIS



KOTA KINABALU: Selepas hampir sebulan diburu berkaitan kes cubaan bunuh, seorang suspek adik kepada bekas Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani yang juga Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Selangor merangkap Ahli Parlimen Tanjung Karang Dato' Seri Noh Omar,  Mohd Jusnaidi Omar atau lebih dikenali sebagai 'Mat Malaya' ditahan di sebuah homestay di Kundasang, dekat Ranau, malam tadi.

Lelaki berusia 44 tahun itu ditahan bersama wanita berusia 24 tahun dan seorang bayi kira-kira jam 10.50 malam.

Serbuan dijalankan sepasukan anggota Cawangan Jenayah Berat (D9) Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Sabah bersama JSJ Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ranau.

Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman, berkata susulan penahan suspek polis merampas dua telefon bimbit untuk siasatan lanjut selain masih mengesan senjata api milik suspek.

Suspek yang beralamat di Shah Alam, Selangor, disyaki melepaskan tiga das tembakan menggunakan sepucuk pistol ketika bergelut dengan mangsa di bengkel tersebut dalam kejadian 2.30 petang hari Rabu 6hb Mei 2015 yang lalu.

Semasa pergelutan itu, suspek mengeluarkan sepucuk pistol dari beg kecil dan mengacukan pistol tersebut kepada pengadu. Pengadu cuba menghalang, namun suspek sempat melepaskan tiga das tembakan dan satu daripadanya menembusi betis kanan pengadu.

Sebutir peluru turut dijumpai di luar bengkel berkenaan dipercayai digunakan suspek dalam kejadian itu. Pemeriksaan ke atas sebuah kereta ditinggalkan suspek di luar bengkel berkenaan membawa kepada penemuan topeng hitam, satu plastik mengandungi kristal lut sinar disyaki syabu dan alat penimbang elektronik dipercayai digunakan untuk menimbang syabu di dalam kenderaan tersebut.

Suspek juga pernah dihadapkan ke Mahkamah Tinggi atas tuduhan mengedar 1,088 gram ganja dan 35 gram syabu di bawah Seksyen 39B(1)(c) Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952 dan 12(2) Akta yang sama di Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT), Tanjung Aru, pada pukul 10 pagi, 20 Mei 2007 tetapi telah dilepas dan dibebaskan setelah dipanggil membela diri.

30 comments:

  1. Tangkap, dakwa, bicara, gantung sampai, mati

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abg jumpe Zaid janji bg undi habih ler....

      Delete
    2. Abg jumpe Zaid janji bg undi habih ler....

      Delete
  2. Sek-sek Umno BN ni memang penjenayah sebenarnya.

    Bapak segala penjenayah mereka lah.

    Rembat sana sini tapi tiada tindakan diambil.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  3. Apa kerne mengena pulak dgn umno
    paling layak dilontarkan kpd mak ayah dia dan cara pendidikan
    dap pas pkr semua berdsih atau teramat najis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang umno semuanya penjenayah.sebab menyokong penjenayah tegar seperti najit zahit dll. Umno bangkai umno penjenayah bugimak palatmak butohmak pelirmak punya umno celako.

      Delete
  4. Bawak ganja sebata pun boleh lepas.. Apa sangatlah kes ciput mcmni.malaysia boleh!

    ReplyDelete
  5. Woi JALANG, yang ko kena tangkap basah main dalam kete taknak sebut sekali ke? Blogger JALANG cari makan nak tanggung anak OKU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak oku ahli syurga...yang cukup sifat perangai macam sial buat menyemak Kat muka bumi macam anak jalang 10:26...kahkahkah..ni tentu makbapak ko main dulu sblum nikah ...

      Delete
  6. Ini lah beza perangai !

    Macam beza Melayu PR dan Umno. Melayu PR teruja berkawan dengan syaitan, suka fitnah, sentiasa berprasangka jahat sehingga boleh bunuh kawan sendiri, mengaku hebat tapi otak tongong !

    Melayu Umno sayangkan tanah tumpah darah nya dari azali... he..he.. omakkau melayu dari mana ? Melayu Siam lembut berbicara...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu UMNO gadai tanah rezab Melayu sebab BANGANG dan sikap pemalas azali...
      Memilih pemimpin pun dari kalangan terbangang diantara mereka... natijahnya, MELAYU BANGSA PALING BANGSAT...HAHAHA!!!
      BUKTI PALING MUDAH, BANGSA MELAYU LAH PALING RAMAI JADI PENGEMIS BRIM. HAHAHA!!!
      (DR.G)

      Delete
    2. Hahaha bukan saja gadai tanah rezab....melayu umno paling bangang wal tongong bagi pulau singapura kat cina lagi ...tak cukup pulau gunung Pahang pun bg Kat cina... Bangang oooo umno bangang....hehehe

      Delete
    3. Kesian korang budak-budak. Baru tau umno bangang. Aku sejak datuk harun kena jel dah tahu dah umno memang bangang!!

      Delete
    4. Masa Almarhum Tunku tinggalkan kabinet 1 Ringgit Malaysia sama dengan 1 Dollar Singapore. Sekarang 2.70 Ringgit Malaysia sama dengan 1 Dollar Singapore. Sekarang siapa bangang? UMNO ke atau PAP? Kalau dah bangang janganla jadi menteri. Bagi orang lain yang pandai. Ada faham. Bodo punya olang!!

      Delete
  7. Tak perlu lah nak sabit pada keluarga dan mok bapok,mereka mendidik dah dari kecil, bila besar allah swt bagi akal sempurna ..keluarga nabi noh as sendiri boleh di jadi kan contoh,bergitu juga isteri firaun yg beriman..perangai tidak boleh di warisi..

    ReplyDelete
  8. Tak perlu lah nak sabit pada keluarga dan mok bapok,mereka mendidik dah dari kecil, bila besar allah swt bagi akal sempurna ..keluarga nabi noh as sendiri boleh di jadi kan contoh,bergitu juga isteri firaun yg beriman..perangai tidak boleh di warisi..

    ReplyDelete
  9. Ini menbukti bahawa umno tak lindungi penjenayah tak seperti anwar melindungi abang nya penagih dadah dan dap yg melindungi geng 04

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan rahsia umno cuba tutup rapat2 tapi ketua polis sabah lebih bijak....11:17 kak ijat sudah didakwa melesapkan 250 juta, khir toyo sedang dipenjarakan buat rumah 7 juta najib sedang disiasat hilang 42 bilion, azeez didakwa beli tanah trx yang mahal berganda2, isa samad lingkupkan fgv sedang disiasat......sekadar beberapa contoh umno tidak melindungi sesiapa

      Delete
  10. Dulu abang kau jadi menteri wah bukan main lagi berlagak. Siot. Sekarang abang kau pun orang tak heran. kau masuk penjara lah kali ni. Kalau tak nak masuk penara elok lah gantung diri!!

    ReplyDelete
  11. Perangai menteri2 umngok adik beradik menteri2 umngok anak2 menteri2 umngok kalau tak penjenayah kaki betina kalau tk kaki betina kaki tonggang atau ketiga tiga sekali...kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kaki ponggong siapa ?

      Delete
    2. Najib kaki ponggong tuya....hahaha

      Delete
    3. Kaki ponggong azmin itu anwar juga

      Delete
  12. Hahaha.....
    Jenayah semakin tinggi sebab tiada tindakan oleh pihak berkuasa dgn lebih meluas dan zero ops jenayah sebaliknya ops sex lebih diutamakan. Malah hukuman pada jenayah tidak setimpal dgn kesalahan dan penjenayah kecil sering dilepaskan begitu shj, yg akhirnya penjenayah kecil dululah penjenayah besar skrg. Siapa menambah jenayah semakin tinggi??? Siapa yg bantu penjenayah??. Siapa yg galakkan jenayah belaku??? Siapa yg tidak ambil berat keselamatan penduduk???
    Tlg jawap???? Adakah hanya ibubapa lakukan semuanya???adakah kemiskinan lakukan semuanya???adakah kawan saudara lakukan semuanya??? Mana kuasa kedudukan yg melaksanakan semuanya??? Kalau tak mampu jgn berkata besar kalau tak tahu caranya beri kuasa pada yg tahu kalau tak bijak jgn belagak bijak kalau org lain buat jgn pula kata diri buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAMU NI LAGI BAHAYA.
      ORANG BODOH BERLAGAK BIJAK.

      Delete
    2. Kamu ni lagi selamat.
      Orang pandai berlagak bodoh.

      Delete
  13. x sabar nk tggu artikel pasal adk azmin. Azwan ali. Nk balassss

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaaww. . . .aaaaawww ! ! !

      Delete
  14. Allah jadikan lelaki dengan sempurna pun tak mahu bersyukur.... nak jadi pondan juga..
    aaaaw...aaaaaawwww lah nanti dlm kubur sepuas hati.... dal lelaki nak pakai mcam perempuan ..
    nanti dlm kubur akan telanjang bulat...haaa baru puas hati.

    ReplyDelete
  15. Tepuk dahi....tepuk dahi....

    Tu la Tuah....
    Aku dah bagi tau dah kat hang. Tapi dok pi sebut jugak. Hang dok perasan apa yg hang cakap tu jadi kata-kata keramat?

    La ni hang tengok la sendiri...
    Mana ada Melayu lagi kat Dunia ni Tuah.
    Dah tak dak dah...dah hilang...!
    Melayu dah hilang..!

    " TELAH Hilang Melayu Di Dunia ".

    ReplyDelete