KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 13 June 2015

KEPUTUSAN PAK SAMAD MENJADIKAN DAP SEBAGAI WADAH PERJUANGAN MEMBERI SUATU TAMPARAN KUAT KEPADA PKR??????



Sebagai tokoh sasterawan yang dikenali umum sebagai cukup rapat dan intim dengan Ketua Umum KeADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim dan keluarga sudah pasti kemasukan beliau kedalam DAP merupakan suatu tamparan kuat kepada PKR kerana dilihat sebagai gagal untuk memikat dan memujuk dirinya menjadikan PKR sebagai penyambung wadah perjuangannya.

Apakah kurang menarik dan menawannya PKR sehinggakan tidak langsung terbuka hatinya mau memilih PKR????

Tidak memilih PAS bukannya suatu kehairanan tetapi menolak PKR dakap DAP ada sesuatu yang macam tidak kena.

Mungkin kenyataan masih dalam satu gagasan Pakatan Rakyat akan dijadikan alasan oleh sesetengah pihak namun ianya kurang diterima akal logik yang waras.

Sebagai menghormati hak memilih seperti termaksub dalam perlembagaan dan tidak berniat mau memperkecil dan memperlekehkan keputusan Pak Samad ambil, tetapi wajar menerima realiti keputusan ini mengundang pelbagai persepsi negatif.

Apabila pendirian sudah mula memihak kepartian maka kena bersedia untuk menerima segala bentuk teguran, cemuhan dan kritikan.

Apakah sebagai insan pada pandangan mata kasar yang cukup fragile dan sensitif jiwanya mampu bertahan segala bentuk asakan dan rempuhan????

Kini setelah sekian lama bergelumang dengan pelbagai macam kegiatan masyarakat sivil, Sasterawan Negara Datuk A Samad Said hari ini memilih DAP sebagai landasan perjuangan politiknya.

Penyertaan beliau diumumkan Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang di majlis penyerahan rasmi rumah mangsa banjir yang diusahakan pembinaannya oleh pertubuhan Gabungan Impian Kelantan (GIK) di Gua Musang.

Turut hadir, Pengerusi GIK Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah dan Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok dan Setiausaha Organisasi DAP Anthony Loke.

Sebelum menyertai DAP Samad cukup aktif dengan kegiatan masyarakat dan pernah memimpin gerakan pembaharuan pilihan raya, BERSIH yang menuntut proses pengundian dijalankan dengan adil.

Beliau juga merupakan antara tokoh yang berada di barisan depan menentang dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik Dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) pada 2009
.

36 comments:

  1. Masuk DAP adalah lebih baik daripada memilih DAMACAI PAS PIL KUDA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Samad saje je main wayang sikit masuk DAP sebab nak "sekolahkan" Nasrudin Hassan As-SikuLutut, Mokhtar Senik Al-UsulGelojoh serta kuncu2nya & DUPP yg terlajak perahu susah nak undur...

      Delete
    2. PKR not relevan for Pak Samad due to SikuLutut case only rape DAP...

      Delete
    3. Ape la sangat peranan pak samat di tua yg dah nyanyok tu..jadik bahan sarkas dap je la..hehehe

      Delete
    4. Dia masuk parti yang tolak hudud hingga mati . Takkan tak faham lagi kot!!!!.

      Delete
    5. Benggong punya anon 16.42. Dap bukan parti Islam. UMNO yang ngaku Islam pun dah 57 tahun memerintah tak laksana hudud.

      Delete
    6. PAS DAMACAI AKAN GIGIT JARI BILA HUDUD ALA PAS DIPERMAINKAN OLEH UMNO

      Delete
    7. Memang benggong punya anon 16:42...
      Presiden Umno dah 7 org sampai laa ni...
      Masih tolak laksana hudud... takde jadual perancangan langsung...
      Takkan tak faham lagi kot!!!!

      Delete
    8. Walaupun dah tua, Pak Samad masih sanggup berusaha nak ngajar org2 macam anon 16:39 yg dah nyanyok walaupun masih muda...

      Delete
    9. Walaupun dah tua hampir nyanyuk. Pak samad tak pernah buat keje jubo menjubo mcm nuar peliwat tua kutuk tu...kehkehkeh..

      Delete
    10. Hehehe...ini org klw menjubo mau tak sempat mengucap...hehehe...
      opppp...masok parti tolak hudud..
      perjuangan nya juga menolak hudud...
      Paham je lahhhh....hehehe..

      Delete
  2. Pak samad pilih DAP tetapi kalau khaldi ibrahim akan pilih Omak Kau .Kesian khaldi,dia nak join Umno tapi malu,malu lagi kena tendang dari PKR ,langsung takda harga diri,macam omak kau,pakai baju keadilan tapi hari2 buat cerita tentng kejahatan PKR ,munafiq namanya,Omak kau patut join Pas baru.mungkin kau bolih pakai jilbab.

    ReplyDelete
  3. Kah kah kah yesss si samat masuk DAP....abis la UMNO dan Ulamak PAS krna bantai oleh samat ni....impak dari si samat masuk DAP akan menrngelamkan isu 1MDB....kah kah kah....samat ooo samat ...tak mampos lagi ko nih rupenye....kah kah....samat nak guling2 atas perut lim guan eng kahkah...

    ReplyDelete
  4. Biru hijau membawa duka keroket jua kau kelana.. pak samad! jejakmu akan ku turut.

    ReplyDelete
  5. DAP sebuah parti perkauman kata UMNO. Samad Said nih org Melayu. Ada orang Cina masuk UMNO?
    Kini jelas UMNO sebuah parti rasis @ perkauman.
    Adakah generasi sekarang akan memilih parti rasis?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu sarkas dap je tu hehehe
      janji masyukkkkk...umor pon dah lanjut..
      karang syoru miss plak...ape nak buat...

      Delete
  6. Bagus pun orang perjuang bahasa melayu terpaksa cakap bahasa menderin mesyuarat agung dap ha.ha.ha nampak sangat a samat said memperbodoh diri sendiri ia, barang kali a samat perjuang bahasa malayu taik berdarah je

    ReplyDelete
  7. Pak samat ni sebenarnya dia berminat nak join PKR tapi setelah kronisme dan nepotisme menjadi2 dlm PKR dia tawar hati lalu terus join DAP .......... mgkn juga dia benci kat macai2 PKR yg suka buat fitnah , tohmahan serta tikam belakang ........... takut nanti dia pun dicaci makin oleh puak2 ni apabila ada sedikit perbezaan pendapat dgn PKR ........ tu yg dia tawar hati dgn PKR terus join DAP .




    ReplyDelete
    Replies
    1. kronisme dan nepotisme  ape kurang nya dlm dap dol...hehehe

      Delete
    2. Dalam dap pun banyak kroni

      Delete
  8. Salah tu
    Tamparan pada PAS UG....Omakkau blogger UG jgk rasa tertampar.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semuanya UG.
      Kit siang DAP cadang gabong untuk save malaysia.
      Nuar PKR cadang UG tapi tak jadi sebab hadi tak mau ikut.
      Sekarang siapa parti UG?

      Delete
  9. Yahoooooooo sekor demi sekor pengkhianat agama bangsa dan negara join party dap.

    Lagi dan lagilah join dap.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang terserlah siapa tolak hudud.

      Delete
  10. Apa nak heran...pak samad kan asal singapure...dah biase dgn PAP....DAP tu spupu la

    ReplyDelete
  11. Hai Melayu!
    rumahmu semua dibina indonesia,
    ekonomi pula dikuasai cina,
    golongan profesional semuanya india,
    warung makan pun, mamak dan siam yang berkuasa,
    warga bangla pula menjadi JaGa,
    orang Nepal yang menabur baja,
    orang pakistan usung karpet jaja merata,
    lalu melayu ada apa?

    Sedutan dari sajak A. Samad Said
    ...
    KEDEPAN pernah menyentuh akan isu ini,

    Salam 1rasuah,

    Masuk pasaraya tengok warga asing cuci lantai,
    Makan kat pudu tgk warga asing sapu sampah,
    Masuk klia tgk warga asing susun troli & cuci tandas,
    Masuk car wash tgk warga asing cuci kereta,
    Pasar malam kaw kilang @ pembinaan penuh warga asing beli barang,
    Pergi nilai 3 beli kain dah mcm Pakistan kecil.
    Tegok bersama mu baru nampak rakyat kita,
    Kerja untuk rakyat diberi kepada warga asing. Apa sudah jadi?

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.hee

    ReplyDelete
  12. Omak kau pak samad lebih matang bukan kerana dia tak pilih pkr tapi situasi sekarang ini adalah mencerminkan dap tidak seburuk yg digambarkn kita dimomokkan dengan isu perkauman dan isu agama agar bn kekal memerintah hanya yang tak matang berfikiran begitu..

    ReplyDelete
  13. Lepas ni makin ramailah macai PKR dan Jebon bahlol akan join DAP kerana terpukau dgn penguasaan ekonomi oleh kaum cina serta percaya dgn perjuangan tuan guru khalifah DAP .............. diakhir zaman nanti puak2 macai akan melompat pula ke kumpulan Dajjal yg datang membawa 'kemakmuran' pada zaman yg serba perit dan penuh kesusahan bagi mereka yg menentang Dajjal ................ mmg beginilah nasib melayu bahlol (macai PKR) yg terlalu mementingkan ekonomi tembolok perut mereka lebih dpd iman !




    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Samad saje je main wayang sikit masuk DAP sebab nak "sekolahkan" Nasrudin Hassan As-SikuLutut, Mokhtar Senik Al-UsulGelojoh serta kuncu2nya & DUPP yg terlajak perahu susah nak undur...

      Delete
    2. Pak Samad otai intelligent...
      Hampir sedekad tak pernah hirau parti...

      Yg kurang cerdik je ingat dia dah nyanyok...

      Dia pernah jadi ahli PKMB/Umno kah? atau Pas kah?
      atau PSRM kah? atau Semangat 46 kah? atau PKR kah?

      Dia mmg segaja cai DAP, sebab nak sekolahkan "segolongan melayu yg dah senget"
      hehe...

      Delete
    3. Nasarudin dah kecut telor. PUR 14 nnt kerusi parlimennya akn di ambil semula UMNO. Masa tu siku simpan dalam kote... Nak menyembah cina kapir dah malu sbb jenis ulamak tak kenang budi.

      Delete
    4. Paak Samad otai intelligent...
      Hampir sedekad tak pernah hirau parti...

      Yg kurang cerdik je ingat dia dah nyanyok...

      Dia pernah jadi ahli PKMB/Umno kah? atau Pas kah?
      atau PSRM kah? atau Semangat 46 kah? atau PKR kah?

      Dia mmg segaja cai DAP, sebab nak sekolahkan "segolongan melayu yg dah senget"
      hehe...

      Delete
  14. Takyah bising2.PAS pulau pinang masih xletak jawatan.nik amar kata xtakut hilang jawatan, skrg apa dah jadi.Omakkau blogger UG pun xberani nak ulas.kahkahkah

    ReplyDelete
  15. profesionallah kalian sume,,apa main kutuk2.itu penditian pak samad,hakdia,,,mgkin dgn parti umno lgsg xbole harap,pas pun lembab,pkr pun ada mslah jgk.bila ramai melayu dlm dap bole imbangi politik dap yg lihat lebih telus n bijak politik..dulu pas nmpak terbaek sbgai wadah perjuangan skrang,adeiii nmpak sama gan umno,adeii.salah sapa sebenarnya...

    ReplyDelete
  16. Ko baca ls novel salina yg pernah jadi teks matapelajaran tkt 6 bagi sesiapa aliran sastera...pukimak punya sasstrawan novel tulis lain sekarang action lain...mme pukimak si samat tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu novel tulis masa makan duit umno..
      skang byk makan duit dap...
      mesti kena tulis novel lain maa...

      Delete